abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63990392
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:43 schreef SHE het volgende:
Leuk zo'n lekker link(s)e OP, maar wederom is het een hoop geblaat zonder wol.

Vertel eens wat je dan met die idioten moet? Ze kunnen onmogelijk alleen gelaten worden, niet in de maatschappij en niet in een normale gesloten inrichting.
Serieus, wat moet je ermee?

Mijn eigen, uiterst fascistische oplossing daargelaten, ben ik toch benieuwd naar de creativiteit van dees of geen.
Ik weet dat FOK een rechts instituut is dus het zal toch geen zin hebben wat ik zeg.

Wat de precieze oplossing is weet ik ook niet. Maar het is immoreel om gasten die niks misdaan hebben in isoleercellen te stoppen zonder enige behandeling.

Het is lekker makkelijk om te stellen dat je niks met ze kunt beginnen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 13 december 2008 @ 19:05:55 #27
66825 Reya
Fier Wallon
pi_63990552
Nergens blijkt uit dat dit soort situaties schering en inslag zijn, en evenzo blijkt nergens uit dat deze maatregelen nou echt disproportioneel zijn. Ook al is iemand (licht) verstandelijk gehandicapt, als er werkelijk geen land mee valt te bezeilen, dan raken de opties ergens uitgeput. En waar er sprake is van een mogelijk gebrek aan personeelsbezetting, dan is het nog steeds de vraag of het nou echt te rechtvaardigen is om die vele tijd en moeite voor dat specifieke doel aan te wenden. Er zal best in sommige gevallen sprake zijn van misstanden, maar dat is nou eenmaal onvermijdbaar; verder zie ik nergens overtuigend bewijs dat er sprake is van structurele problematiek.
pi_63990597
Tja, lobotomie is wat controversieel.
  zaterdag 13 december 2008 @ 19:14:20 #29
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63990742
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik weet dat FOK een rechts instituut is dus het zal toch geen zin hebben wat ik zeg.

Wat de precieze oplossing is weet ik ook niet. Maar het is immoreel om gasten die niks misdaan hebben in isoleercellen te stoppen zonder enige behandeling.

net zo makkelijk als de enige oplossing voorhanden afkeuren.
pi_63990995
-edit-
Gebash

[ Bericht 91% gewijzigd door Montov op 14-12-2008 12:17:44 ]
  zaterdag 13 december 2008 @ 21:31:25 #31
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63993765
Anders ga je zelf ff een tijdje in zo'n instelling werken als je het zo goed weet. Eens kijken hoe lang je het volhoudt en of je het beter zult doen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_63999306
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Bestaan er mensen die op kosten van de staat 24/7 1 op 1 begeleiding krijgen?! Dat is pas immoreel! Dat betekent namelijk dat 5 mensen een fulltime baan hebben om 1 persoon, waar we nooit meer iets aan gaan hebben, rustig te houden?
Dat is belachelijk! (Op)ruimen is dan een betere optie. Niet alleen is het compleet zinloos dat 5 mensen hun leven verspillen aan 1 persoon, het staat ook in geen verhouding tot de hulp die andere (brave) bejaarden bijvoorbeeld krijgen. Eens per week wassen is te veel door gebrek aan personeel...
En dan zou 1 agressieve eikel 5 prive-begeleiders krijgen? Dat maakt de keuze makkelijk hoor: die ene gast ruimen, en de 5 begeleiders zinnig zorgwerk geven.
Ja die mensen bestaan en dat zijn er heel wat meer dan je denkt.
Zo'n client kost de maatschappij ongeveer 250.000 euro per jaar.
  zondag 14 december 2008 @ 01:58:20 #33
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63999483
Wat een geniaal kortzichtige reacties toch weer van sommigen .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_63999720
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:31 schreef Lemmeb het volgende:
Anders ga je zelf ff een tijdje in zo'n instelling werken als je het zo goed weet. Eens kijken hoe lang je het volhoudt en of je het beter zult doen.
ik werk er, heb er jaren gewerkt en doe drom nooit zulke domme uitspraken zoals ze hier worden gedaan, sjemig zeg! Ga eerst maar ééns kíjken naar die docu, ipv hier zulk goor zaad te lozen wat elke discussie doodslaat!
  zondag 14 december 2008 @ 09:33:57 #35
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64001659
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:49 schreef HarryP het volgende:

[..]

Ja die mensen bestaan en dat zijn er heel wat meer dan je denkt.
Zo'n client kost de maatschappij ongeveer 250.000 euro per jaar.
En waarom zo'n persoon wel, en een bejaarde die na een leven (al dan niet) hard werken hulp nodig heeft niet?!
censuur :O
pi_64002421
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Immoreel.. ja, en nu? Je snapt zelf ook dat het waardeloos is om iets te veroordelen zonder met oplossingen te komen.

Oh, en misschien even een open deur intrappen; er zijn géén onbeperkte middelen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 14 december 2008 @ 11:17:22 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64002448
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 17:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Iemand die door "beperkte hersenfuncties" gewelddadig is moet juist zwaarder gestraft worden dan een "normaal" persoon, omdat je bij de eerste zeker weet dat het nooit meer goed komt!
Een stier kan er ook niets aan doen dat-ie stier is, maar als-ie door het centrum van een stad loopt wordt-ie toch ook echt neergeschoten!
volgens mij gaat het hier om niet veroordeelde zwakzinnigen die dus bij voorbaat hetzelfde worden gestraft als zware criminelen ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 14 december 2008 @ 12:05:49 #38
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_64003087
Opruimslotje.

En weer open. Graag verder discussieren zonder getroll of fascistische ideeen aankaarten.

[ Bericht 80% gewijzigd door Montov op 14-12-2008 12:19:14 ]
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 14 december 2008 @ 12:34:26 #39
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_64003548
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:05 schreef Reya het volgende:
Nergens blijkt uit dat dit soort situaties schering en inslag zijn, en evenzo blijkt nergens uit dat deze maatregelen nou echt disproportioneel zijn. Ook al is iemand (licht) verstandelijk gehandicapt, als er werkelijk geen land mee valt te bezeilen, dan raken de opties ergens uitgeput. En waar er sprake is van een mogelijk gebrek aan personeelsbezetting, dan is het nog steeds de vraag of het nou echt te rechtvaardigen is om die vele tijd en moeite voor dat specifieke doel aan te wenden. Er zal best in sommige gevallen sprake zijn van misstanden, maar dat is nou eenmaal onvermijdbaar; verder zie ik nergens overtuigend bewijs dat er sprake is van structurele problematiek.
Ja daaaag. Al 10 jaar lang lees je hier berichten over. Hoezo geen probleem?

Ik ben het ermee eens dat de omvang niet duidelijk is, maar dat komt gewoonweg doordat Justitie er geen cijfers over wil of kan geven. De meest recente cijfers uit 2002 spreken over 800 niet-criminele kinderen in de isoleercel die toen op een wachtlijst stonden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 14 december 2008 @ 12:41:54 #40
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64003678
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja daaaag. Al 10 jaar lang lees je hier berichten over. Hoezo geen probleem?

Ik ben het ermee eens dat de omvang niet duidelijk is, maar dat komt gewoonweg doordat Justitie er geen cijfers over wil of kan geven. De meest recente cijfers uit 2002 spreken over 800 niet-criminele kinderen in de isoleercel die toen op een wachtlijst stonden.
Niet-criminele maar absoluut onhandelbare kinderen. Ga jij ervoor zorgen?

Wees gewoon blij dat een ander dat voor je doet en je er zelf geen last van hebt. Uiteraard zou het erg mooi en humaan zijn als er meer geld hiervoor beschikbaar zou komen, maar dat gaat dan vanzelfsprekend wel ten koste van andere dingen. Of ben jij er zoeen die vindt dat dan de rijken maar automatisch overal voor op moeten draaien? Het hoogste belastingtarief naar 90% en de vermogensbelasting naar 25% ofzo?
  zondag 14 december 2008 @ 12:45:17 #41
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_64003752
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:41 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Niet-criminele maar absoluut onhandelbare kinderen. Ga jij ervoor zorgen?

Wees gewoon blij dat een ander dat voor je doet en je er zelf geen last van hebt. Uiteraard zou het erg mooi en humaan zijn als er meer geld hiervoor beschikbaar zou komen, maar dat gaat dan vanzelfsprekend wel ten koste van andere dingen. Of ben jij er zoeen die vindt dat dan de rijken maar automatisch overal voor op moeten draaien? Het hoogste belastingtarief naar 90% en de vermogensbelasting naar 25% ofzo?
Laten we eens 800 topmannen in de isoleercel stoppen en op een wachtlijst zetten voor de cursus 'hoe lessen te trekken uit de kredietcrisis zodat ik voortaan niet mijn handje bij de overheid hoef op te houden'.

Deal?

Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 14 december 2008 @ 12:53:28 #42
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64003892
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Laten we eens 800 topmannen in de isoleercel stoppen en op een wachtlijst zetten voor de cursus 'hoe lessen te trekken uit de kredietcrisis zodat ik voortaan niet mijn handje bij de overheid hoef op te houden'.

Deal?

Ik zou het prima vinden, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Dat snap jij natuurlijk zelf ook wel.

En waar wil je dat allemaal van betalen? Die 800 topmannen zullen dat in elk geval niet meer voor je kunnen doen, die genereren in de isoleercel geen belastbaar inkomen meer.
pi_64003934
Dit heeft niks met repressie te maken hoor. De enige reden dat dit gebeurt is het gebrek aan middelen. Er kan simpelweg niet genoeg tijd besteed worden aan de mensen. Dus proberen ze in de zorg maar te roeien met de middelen die ze hebben.

En de PvdA en het CDA zijn de situatie alleen maar aan het escaleren door op begeleiding te bezuinigen om hun 'belangrijkere' linkse speeltjes te bekostigen.
quote:
Rien van Zeeland vindt dat hij niet voldoende begeleiding kan bieden aan zijn bewoners. Maar in plaats van meer geld voor meer personeel, krijgt hij per 1 januari minder geld vanwege hervormingen van de AWBZ. Afdelingshoofd Van Zeeland: "Dan kun je niet anders doen dan ze achter hun deur neerzetten, we gaan weer terug naar de tijd van Jolanda Venema."
Zoals de OP al aangeeft is dit slechts één van de zovele recente berichten over de desastreuze bezuinigen van dit kabinet. Maar goed, de achterban is doof en blind.

[ Bericht 12% gewijzigd door Picchia op 14-12-2008 13:22:06 ]
  zondag 14 december 2008 @ 13:38:01 #44
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_64004827
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:53 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik zou het prima vinden, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Dat snap jij natuurlijk zelf ook wel.

En waar wil je dat allemaal van betalen? Die 800 topmannen zullen dat in elk geval niet meer voor je kunnen doen, die genereren in de isoleercel geen belastbaar inkomen meer.
Begin je nou in te zien hoe scheef de wereld in elkaar zit?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_64005307
quote:

[..]

Deal?

Walgelijk mannetje
  zondag 14 december 2008 @ 13:57:52 #46
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64005322
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Begin je nou in te zien hoe scheef de wereld in elkaar zit?
Scheef? Het komt er gewoon op neer dat je met slim zijn, hard werken, een zuinge levenstijl en veel geluk een bevoorrechte, bijna onaantastbare positie kunt verkrijgen. Ben je soms jaloers?

Nu wat zwakbegaafden betreft, dat is een heel ander verhaal. Het heeft rationeel gezien geen enkele zin om in deze mensen te investeren, want dat geld ben je gewoon kwijt. Aan de andere kant: het zijn wel mensen en zij zijn van ons afhankelijk om voor hen te zorgen.

Ik vind het ook vreselijk om te zien dat deze mensen in celletjes worden weggestopt, maar weet jij een betere, betaalbare oplossing? En wat ben je bereid daar zelf in natura aan bij te dragen, bijvoorbeeld als vrijwilliger? Want een grote bek opzetten en geld overmaken kunnen we allemaal.
pi_64007728
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:57 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Scheef? Het komt er gewoon op neer dat je met slim zijn, hard werken, een zuinge levenstijl en veel geluk een bevoorrechte, bijna onaantastbare positie kunt verkrijgen. Ben je soms jaloers?

Nu wat zwakbegaafden betreft, dat is een heel ander verhaal. Het heeft rationeel gezien geen enkele zin om in deze mensen te investeren, want dat geld ben je gewoon kwijt. Aan de andere kant: het zijn wel mensen en zij zijn van ons afhankelijk om voor hen te zorgen.

Ik vind het ook vreselijk om te zien dat deze mensen in celletjes worden weggestopt, maar weet jij een betere, betaalbare oplossing? En wat ben je bereid daar zelf in natura aan bij te dragen, bijvoorbeeld als vrijwilliger? Want een grote bek opzetten en geld overmaken kunnen we allemaal.
mee eens, meer weet ik ook niet te zeggen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64009896
quote:

[..]

Deal?

Dwaas. Die topmannen betalen samen al een aantal miljoen keer meer geld aan de staat dan jij ooit zal doen. Dan is er meer geld nodig om de vele problemen, zoals die van dit topic, op te lossen, zie jij weer kans de kankeren op de minderwaardige rijken.

De wereld is scheef ja. Elk land is scheef in een bepaalde mate. Jijzelf bent ook scheef, hypocriet en van tijd tot tijd gewoon dom bezig, net als ik. Probleem is dat jij blijkbaar geen zin meer hebt om te relativeren of nuanceren. Je pijlen heb je al gericht, vast staat waar het kwaad zit en daarmee basta. Sorry jongen, daar komen we nooit verder mee.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_64018674
Ze zijn gevaarlijk, dat blijkt uit het artikel. Goede zaak dus dat ze worden opgesloten. Het liefst zo goedkoop mogelijk!
pi_64020169
Lekker makkelijk lullen over die idioten.

Uitroeien zou een hele goede oplossing zijn, toch?

Todat je zelf zo'n kind krijgt....................................wat dan?
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')