Is het niet reuze, de sociale betrokkenheid binnen het bankwezen?quote:AMSTERDAM - De Postbank (acht miljoen rekeninghouders) gaat de bankrekeningen opzeggen van alle coffee-shophouders omdat hasjhandel niet past in het beleid van de bank.
De Postbank gaat begin volgend jaar op in de ING (een miljoen rekeninghouders).
Sekshuizen en prostituees mogen alleen bij de nieuwe bankcombinatie blijven als ze over een vergunning beschikken. Nederland telt 730 coffeeshops, die allemaal over betaalrekeningen beschikken bij Nederlandse banken. De Postbank, waar altijd eenvoudig een rekening kon worden geopend op het postkantoor, is van oudsher de meest laagdrempelige bank van ons land. De bank vermoedt dat het aantal cannabisverkopers onder het cliëntenbestand oververtegenwoordigd is.
Gedogen
We voeren een exitbeleid", zo bevestigt Postbank-woordvoerder Kees Verhagen. "Het houden van een coffeeshop strookt niet met de wet- en regelgeving in dit land. Dat staat los van gemeenten die het gedogen. Dat wil nog niet zeggen dat het wettelijk mag. Daarbij past niet dat wij coffeeshops faciliteren door een bankrekening te verstrekken. Als wij erachter komen dat een klant een coffeeshophouder is, bijvoorbeeld doordat wij zien wat er op de rekening gebeurt, dan nemen wij afscheid van die klant."
De bond van cannabisdetaillisten noemt de actie van de Postbank "extreem hypocriet". Woordvoerder Michael Veling, die zelf twee coffeeshops heeft en als sinds 1971 bij de Postbank bankiert, zegt: "We kunnen dit beleid niet aanvechten bij de rechter, want het staat een bank vrij dit te doen. Maar als het ze geld gaat kosten, valt het plotseling mee met het moraalridderschap van de banken. Want de geldleningen en hypotheken worden namelijk niet opgezegd."
Nou ja, als natuurlijk persoon ben je verplicht een betaalrekening te hebben in NL.quote:Op zaterdag 13 december 2008 10:23 schreef SpaceLlama het volgende:
Tsja, als ze het niet meer willen kunnen ze het weigeren, weinig over te zeggen eigenlijk...
Of het goed is? Weet ik niet... en heb ik ook geen antwoord op zo 1-2-3.
En tuurlijk kan een bank een rekening weigeren, toen ik naar Engeland verhuisde duurde het ook een lange tijd (1.5 maand!) voordat ik een rekening had waar mijn salaris op gestort kon worden
In de trant van: Het verbieden van soft-drugs zal resulteren in een grotere criminele wereld? Omdat mensen via andere wegen aan de drugs willen komen?quote:Op zaterdag 13 december 2008 10:33 schreef Slappy het volgende:
Heel goed coffeeshops gaan hun rekening maar openen bij Russiche maffia ofzo
Een beetje zwartgeld mag misschien wel relaxt wezen, maar vuilnis zakken vol met papier levert veel stress op.quote:Op zaterdag 13 december 2008 10:41 schreef Basp1 het volgende:
Het is wel makkelijk trouwens als die coffeeshops geen rekeningen meer mogen hebben kunnen ze van nog meer geld zwart geld maken.
Ze willen van het imago af dat je heb gezien toen je voor het laatst heb gechecktquote:Op zaterdag 13 december 2008 10:43 schreef RedDevil085 het volgende:
Ik snap niet goed waarom een bank dit vrijwillig zou doen. Het is niet alsof de Postbank regels overtreed met het faciliteren van diensten aan coffeeshophouders en de laatste keer dat ik het gecheckt heb probeerden banken zoveel mogelijk geld te verdienen om hun aandeelhouders gelukkig en rijk te maken, ipv zich met sociaal maatschappelijke dilemmas bezig te houden.
Vind het maar een rare zet, al denk ik dat er voldoende banken deze klandizie graag van ze overnemen.
De meeste coffeeshophouders zullen toch geen grote rokers zijn anders zouden ze nooit die shop geopend hebben.quote:Op zaterdag 13 december 2008 10:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Een beetje zwartgeld mag misschien wel relaxt wezen, maar vuilnis zakken vol met papier levert veel stress op, een wietrokert kan dat over het algemeen niet aan.
De meeste shophouders blowen de hele dag door.quote:Op zaterdag 13 december 2008 10:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De meeste coffeeshophouders zullen toch geen grote rokers zijn anders zouden ze nooit die shop geopend hebben.
Dat geloof ik best, maar nog meer papier is too much.quote:Verder hebben ze nu natuurlijk ook al zakken vol met zwart geld omdat hun inkoopkant totaal onbekend is om de bekende reden van het falende achterdeur beleid.
Als mensen hun personeel zwart willen uitbetalen, maakt het niet uit of ze wel of geen bankrekening hebben.quote:Maar zonder rekeningen kunnen ze ook nog makkelijker hun werknemers zwart gaan uitbetalen.
Whehe, het is daar Saudi Arabië niet.quote:Op zaterdag 13 december 2008 10:45 schreef NLweltmeister het volgende:
Alsof het een gunst is dat je daar je geld mag brengen, wat je nb nog geld kost ook, het is dit soort arrogantie dat mede de oorzaak is van de Kredietcrisis.
Maar ING timmert wel aan de weg in Dubai, waar je als verkrachtte vrouw als straf zweepslagen toe krijgt.
Die financiele bijdragen die ING van de Staat ontvangt, wordt ook mede door hasjrokers opgebracht, dan is het geen probleem.
Val maar lekker om, kutbank
There are many issues today that link Muslim law to the infringement of human rights. Hoodfar mentioned a case regarding a Sri Lankan migrant worker who became pregnant after being raped by her employer while working in Abu Dhabi. Hoodbar states in her paper entitled Building Civil Societies : A Guide for Social and Political Activism, that “The Abu Dhabi government was treating the case as adultery, since without witnesses the woman could not prove the rape.”quote:Op zaterdag 13 december 2008 10:50 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Whehe, het is daar Saudi Arabië niet.
itt wat veel mensen denken zijn de VAE straatarm en streng islamitisch (het overgrote deel van de bevolking althans). Weinig verheffender dan de rest van de regio.quote:Op zaterdag 13 december 2008 10:50 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Whehe, het is daar Saudi Arabië niet.
Wat is er crimineel aan het roken van een gedroogd stukje plant?quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:11 schreef ES57 het volgende:
Nederland is bezig met een ethisch revival. Langzaam maar zeker wordt de koffieshopbranche in een crimineel hoekje geplaatst. Meer algemeen worden de nu ongewenste linkse projecten uit de jaren '70 1 voor 1 de nek omgedraaid. Ik ben daar blij om. Nederland wordt eindelijk een normaal land.
CDA, PvdA en CU .... ik buig diep voor jullie.
Is het cliëntenbestand van de Postbank zo klein dat die 730 coffieshops een meerderheid zijn ?quote:Nederland telt 730 coffeeshops, die allemaal over betaalrekeningen beschikken bij Nederlandse banken. De Postbank, waar altijd eenvoudig een rekening kon worden geopend op het postkantoor, is van oudsher de meest laagdrempelige bank van ons land. De bank vermoedt dat het aantal cannabisverkopers onder het cliëntenbestand oververtegenwoordigd is.
Waarom mag de Postbank niet zelf bepalen wie ze als klant willen hebben ?quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:09 schreef Pr0-n00b het volgende:
Is dit nou serieus? Ik vind het sowieso erg kinderachtig van de postbank maar mocht dit waar zijn dan ga ik ook lekker principieel doen en zeg ik mijn rekening op bij die etterbakken.
Nee hoor, alleen wordt het leven zonder bankrekening een beetje lastig.quote:Op zaterdag 13 december 2008 10:25 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nou ja, als natuurlijk persoon ben je verplicht een betaalrekening te hebben in NL.
quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:14 schreef moussie het volgende:
huh .. wat moet ik me hieronder voorstellen ?
[..]
Is het cliëntenbestand van de Postbank zo klein dat die 730 coffieshops een meerderheid zijn ?
Hashpaffers zijn onberekenbare mensen die gekke diingen kunnen doen door hun aangetaste hersenen. Dat moet je als maatschappij niet willen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:13 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat is er crimineel aan het roken van een gedroogd stukje plant?
Dat zou wel lekker wezen zeg. Als toevallig alle banken zeggen geen rekening meer te willen openen voor een bepaalde bevolkingsgroep of beroepsgroep, lijkt me dat een behoorlijk probleem.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom mag de Postbank niet zelf bepalen wie ze als klant willen hebben ?
Onberekenbaar als het villen van honden, ongevraagd verbouwen van hotelkamers en springen van bruggen? (Stuk voor stuk bij elkaar gelogen incidenten gebruikt om de paddo te verbieden.)quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:18 schreef ES57 het volgende:
[..]
Hashpaffers zijn onberekenbare mensen die gekke diingen kunnen doen door hun aangetaste hersenen. Dat moet je als maatschappij niet willen.
Overigens vind ik de teelt van en handel in hash nog crimineler.
Kan je ervaringen delen?quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:18 schreef ES57 het volgende:
[..]
Hashpaffers zijn onberekenbare mensen die gekke diingen kunnen doen door hun aangetaste hersenen. Dat moet je als maatschappij niet willen.
Als alle bakkers jou geen brood willen verkopen heb je honger ja, what is your point ?quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat zou wel lekker wezen zeg. Als toevallig alle banken zeggen geen rekening meer te willen openen voor een bepaalde bevolkingsgroep of beroepsgroep, lijkt me dat een behoorlijk probleem.
Het lijkt mij dat daar in dat geval dan wel degelijk een valide reden voor gegeven moet worden.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als alle bakkers jou geen brood willen verkopen heb je honger ja, what is your point ?
Ronduit belachelijk.quote:[..] Drie weken geleden daagde de eigenaar van de Zwolse coffeeshop de bank voor de rechter, omdat de SNS haar relatie met de horecagelegenheid stop wilde zetten. Omdat de eigenaar alleen de SNS Bank heeft om de financiële zaken af te wikkelen zou Het Binnenhof zonder bank met de rug tegen de muur komen te staan. De rechter is het daarmee eens. Zeker ook omdat uit onderzoek van door Het Binnenhof ingehuurde deskundigen is gebleken dat de grote financiële dienstverleners sinds dit jaar coffeeshops als klant weigeren. Er is dus voor de eigenaar van de 'horecagelegenheid' geen enkele mogelijkheid de primaire, bancaire zaken bij een andere bank onder te brengen, luidt de oordeel van de rechter in Zwolle. [..]bron
Dat zegt hij toch niet? Hij is dan vrij om zijn rekening ook op te heffen. Het zou me overigens niks verbazen als bepaalde politici in Den Haag er ook een woordje over heeft gewisseld met sommige banken.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom mag de Postbank niet zelf bepalen wie ze als klant willen hebben ?
Wow, sterke, onderbouwde, totaal relevante analyse.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:30 schreef buachaille het volgende:
Goeie zaak van de postbank. Wedden dat we dan Jan Mulder ook niet meer terugzien? Die vent heeft ook het hoofd van een wietgebruiker.
Je weet niet eens waar je het over hebt bekrompen stuk vreten, vind het ongelooflijk hoeveel kortzichtige debielen er op fok rondlopenquote:Op zaterdag 13 december 2008 12:18 schreef ES57 het volgende:
[..]
Overigens vind ik de teelt van en handel in hash nog crimineler.
Zelf heb ik wel eens een tijdje op kamers gewoond boven een coffeeshop (de ventilatie van het afzuigsysteem van de coffeeshop bevond zich onder mijn raamquote:Op zaterdag 13 december 2008 12:49 schreef Pr0-n00b het volgende:
Je weet niet eens waar je het over hebt bekrompen stuk vreten, vind het ongelooflijk hoeveel kortzichtige debielen er op fok rondlopen
Prima uitspraak. Het kan niet zo zijn dat een hele bedrijfstak wordt uitgeroeid door het weigeren van een betaalrekening. Banken zijn geen gewone dienstverleners, en gelukkig houdt de rechter daar ook rekening (quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:32 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat daar in dat geval dan wel degelijk een valide reden voor gegeven moet worden.
Het blijkt echter nu al zo te zijn dat men als coffeeshophouder geen bankrekening meer kan openen:
[..]
Ronduit belachelijk.
Ik doe mee.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:09 schreef Pr0-n00b het volgende:
Is dit nou serieus? Ik vind het sowieso erg kinderachtig van de postbank maar mocht dit waar zijn dan ga ik ook lekker principieel doen en zeg ik mijn rekening op bij die etterbakken.
1930 riep, ze wilden hun propaganda terug.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:18 schreef ES57 het volgende:
[..]
Er is vast nog wel een bankje in IJsland dat die coffeeshop criminelen uit de brand wil helpenquote:Op zaterdag 13 december 2008 12:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Prima uitspraak. Het kan niet zo zijn dat een hele bedrijfstak wordt uitgeroeid door het weigeren van een betaalrekening. Banken zijn geen gewone dienstverleners, en gelukkig houdt de rechter daar ook rekening () mee.
Weet je dan niet dat je uitkering sneller binnen is op een postbank rekening?quote:
Waarom criminaliseer je per definitie een volledige sector? Wat motiveert jou om tot zo'n oordeel te komen?quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:54 schreef buachaille het volgende:
[..]
Er is vast nog wel een bankje in IJsland dat die coffeeshop criminelen uit de brand wil helpen
jij wel hequote:Op zaterdag 13 december 2008 12:55 schreef buachaille het volgende:
[..]
Weet je dan niet dat je uitkering sneller binnen is op een postbank rekening?
Ho ho, internationale wapenhandel is gewoon legaal, heur.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:14 schreef IHVK het volgende:
Op GS staat link, waarop blijkt dat ING wel vuistdiep in de wapenhandel zit.
Lekker principieel dus.![]()
http://www.stopwapenhandel.org/pensioenwijzer/Pf%20ING.html
Ach, ik kan best een dagje langer wachtenquote:Op zaterdag 13 december 2008 12:58 schreef NLweltmeister het volgende:
Wiet roken is goed tegen het Uebermensch-denkenquote:Op zaterdag 13 december 2008 12:18 schreef ES57 het volgende:
[..]
Postbank is altijd een dag laterquote:Op zaterdag 13 december 2008 12:55 schreef buachaille het volgende:
[..]
Weet je dan niet dat je uitkering sneller binnen is op een postbank rekening?
Investeren in clusterbommen, landmijnen, landen waar een VN-boycot op staat en zelfs kinderarbeid is allemaal okay volgens die banken.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:01 schreef soylent het volgende:
C.f.: "Bankgeheimen", niet geheel irrelevante reportage van Zembla (10 jun 2007) over de ethische normen van Nederlandse banken
met dit soort shit proberen ze benepen NL te paaien, het 'lekker puh' gajesquote:Op zaterdag 13 december 2008 13:05 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Investeren in clusterbommen, landmijnen, landen waar een VN-boycot op staat en zelfs kinderarbeid is allemaal okay volgens die banken.
Maar een stukje gedroogde plant roken: ho! dat kan dan niet.
Waar komt dat toch vandaan, dat grote issues zoals deze malafide investeringen met alle macht onder het tapijt geschoven worden maar dat kleine issues zoals 'coffeeshops' hardhandig aangepakt worden?
Het beschermen van bestaande belangen, industrieën, religies. Het individu heeft nog steeds geen macht, telt nog steeds niet mee.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:05 schreef Yildiz het volgende:
Waar komt dat toch vandaan, dat grote issues zoals deze malafide investeringen met alle macht onder het tapijt geschoven worden maar dat kleine issues zoals 'coffeeshops' hardhandig aangepakt worden?
De overheid moet immers wel voor 20 miljard garant staan voor deze banken. Daar past een gelijke, bekrompen visie en de wens van de beperking van keuzevrijheid van de ander inderdaad bij.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:07 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
met dit soort shit proberen ze benepen NL te paaien, het 'lekker puh' gajes
Ja, nou nog wat Indo's in de hens steken en we zijn weer helemaal terug bij het fatsoen van weleerquote:Op zaterdag 13 december 2008 12:11 schreef ES57 het volgende:
Nederland is bezig met een ethisch revival. Langzaam maar zeker wordt de koffieshopbranche in een crimineel hoekje geplaatst. Meer algemeen worden de nu ongewenste linkse projecten uit de jaren '70 1 voor 1 de nek omgedraaid. Ik ben daar blij om. Nederland wordt eindelijk een normaal land.
Fred Teeven (VVD) (de man die verzint dat je van paddo's van bruggen gaat springen en dat ze daarom maar verboden moeten worden) zal hier ongetwijfeld juist zeer blij mee zijn.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:11 schreef NLweltmeister het volgende:
Maar ik zit eigenlijk te wachten op de reactie van politici van de zgn liberale partijen, het zal wel weer angstig stil blijven uit die hoek
Inderdaad. Ik zal mijn Rabo ook wel ff een briefje sturen over hun standpunt in dezequote:Op zaterdag 13 december 2008 13:17 schreef slacker_nl het volgende:
Maar goed, ik zit gelukkig niet bij de postbank/ing en zou mijn rekening daar zo opgezegd hebben als ik er wel zat.
Die vinden er niks van. Zoals Milton Friedman al zei: "de markt is niet immoreel of moreel maar amoreel".quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:11 schreef NLweltmeister het volgende:
Maar ik zit eigenlijk te wachten op de reactie van politici van de zgn liberale partijen, het zal wel weer angstig stil blijven uit die hoek
Ja mankeert er soms wat aan je normen en waarden ofzo?quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:05 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Investeren in clusterbommen, landmijnen, landen waar een VN-boycot op staat en zelfs kinderarbeid is allemaal okay volgens die banken.
Maar een stukje gedroogde plant roken: ho! dat kan dan niet.
En als economie zou je ook willen dat je kinderarbeid tot je beschikking hebt.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:39 schreef JohnDope het volgende:
Niet zo negatief over clusterbommen, want dat spul werkt wel en als je als land in oorlog bent, zou je willen dat je die munitie tot je beschikking hebt.
Ik hang hier nu een jaar of 5 rond en het lijkt met de maand steeds erger te worden, kunnen die lui niet met een permban naar geenstijl of spitsnieuws gestuurd worden zodat hier de nuance weer de overhand neemt?quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:49 schreef Pr0-n00b het volgende:
Je weet niet eens waar je het over hebt bekrompen stuk vreten, vind het ongelooflijk hoeveel kortzichtige debielen er op fok rondlopen
Daar ben ik gister bij vertrokken, aangezien ze in 2 weken tijd zo erg hebben lopen kloten dat ik het meer dan zat was.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:18 schreef soylent het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zal mijn Rabo ook wel ff een briefje sturen over hun standpunt in deze
En drugs voor je soldaten.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:39 schreef JohnDope het volgende:
Niet zo negatief over clusterbommen, want dat spul werkt wel en als je als land in oorlog bent, zou je willen dat je die munitie tot je beschikking hebt.
Dit dus... "kijk eens hoe fatsoenlijk we zijn!".quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:07 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
met dit soort shit proberen ze benepen NL te paaien, het 'lekker puh' gajes
Normaal? Jij noemt het instellen van een verbod op basis van 1 incident en uit onderzoek blijkt dat het verwachte causaal verband er niet is normaal? Het registreren van iemands religieuze overtuiging is normaal?quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:11 schreef ES57 het volgende:
Dat jij je vrijwillig in je kont laat nemen prima. maar laat de rest van nederland daarbuiten.quote:CDA, PvdA en CU .... ik buig diep voor jullie.
VOC mentaliteit.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:14 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, nou nog wat Indo's in de hens steken en we zijn weer helemaal terug bij het fatsoen van weleer
Dan zullen ze een hoop klanten overhoudenquote:Op zaterdag 13 december 2008 15:34 schreef Farenji het volgende:
De volgende stap is dat je rekening opgezegd wordt als je bank er achter komt dat je wel eens een joint rookt of een lijntje snuift. "Want drugsgebruik past ook niet in ons beleid."
Wat een arrogantie van een bank, en dat in deze tijden. Wat willen ze hiermee nou eigenlijk bereiken?
Dat moet ook wel, want de volgende keer dat ze wegens wanbeleid 20 miljard nodig hebben om te voorkomen dat ze hun baan als topbestuurder kwijtraken, willen ze het natuurlijk weer krijgen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dan zullen ze een hoop klanten overhouden.
Maar ik snap ook echt niet wat ze hiermee willen bereiken, ze likken in ieder geval de reet van het kabinet.
Zoiets wordt natuurlijk wel erg wrang als diezelfde bank:quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Een bank moet lekker helemaal zelf weten wie ze als klant willen. Als ze als policy hebben geen coffeeshops als rekeninghouder te willen, prima.
Ja daarom.quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat moet ook wel, want de volgende keer dat ze wegens wanbeleid 20 miljard nodig hebben om te voorkomen dat ze hun baan als topbestuurder kwijtraken, willen ze het natuurlijk weer krijgen.
En ohja, nee, natuurlijk, de banken zijn er voor de klanten! Dus de bank moet blijven!.
Alleen nogal hypocriet.quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Een bank moet lekker helemaal zelf weten wie ze als klant willen. Als ze als policy hebben geen coffeeshops als rekeninghouder te willen, prima.
En daarna mensen die roken en drinken want dat kunnen wij niet zelf bepalen volgens het christenkabinet, goddank dat zij er zijn ze behoeden ons voor de slechte invloedenquote:Op zaterdag 13 december 2008 16:13 schreef slacker_nl het volgende:
Zou de ING ook de rekening van mensen die blowen opzeggen?
Tijd om een FOK!bank te beginnen. Iedereen -alle duizenden users- lenen 100 euro en vervolgens kloppen we bij de overheid aan voor meer geld (dat verdedigt de overheid dan met: 'het zijn slechts aandelen') en dan laten we een ambtenaar het geld (lees: schuld) beheren.quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:09 schreef Farenji het volgende:
Als de banken zometeen allemaal staatsbezit zijn dan gaan we die kant natuurlijk wel op!
quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:54 schreef buachaille het volgende:
[..]
Er is vast nog wel een bankje in IJsland dat die coffeeshop criminelen uit de brand wil helpen
Onzin. Dat zijn miljoenen mensen. Dan gaat het geld kosten... Een paard honderd coffeeshophouders kun je wel slachtofferen, dat heeft nauwelijks consequenties. Pure symboliek. Zoals hierboven al opgemerkt: de rekening van Heineken zal ook niet opgezegd worden (hoewel die waarschijnlijk niet bij de postbank zitten).quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:34 schreef Farenji het volgende:
De volgende stap is dat je rekening opgezegd wordt als je bank er achter komt dat je wel eens een joint rookt of een lijntje snuift. "Want drugsgebruik past ook niet in ons beleid."
Wat een arrogantie van een bank, en dat in deze tijden. Wat willen ze hiermee nou eigenlijk bereiken?
quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:11 schreef ES57 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Dit kun je niet serieus menen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zo raar is het niet dat je als bank zelf mag bepalen met wie je zaken wilt doen en wie niet. Het zou wat zijn als je elke aanvraag verplicht moet accepteren.quote:Op zaterdag 13 december 2008 10:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Is het niet reuze, de sociale betrokkenheid binnen het bankwezen?
Overigens wel raar dat een bank zomaar een betaalrekening kan weigeren. Het zet de deur wagenwijd open voor politieke bemoeienis als bovenstaand.
Ben benieuwd wanneer de Postbank voor het gerecht gesleept wordt. Men heeft meer dan 30 jaar straffeloos geopereerd als bankier voor de onderwereld! Onnaceptabel.
Mwa... zou een bank niet een bepaald maatschappelijk belang dienen dat belangrijker is dan deze uber kleinzielige poging tot moraalridderij?quote:Op zondag 14 december 2008 07:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo raar is het niet dat je als bank zelf mag bepalen met wie je zaken wilt doen en wie niet. Het zou wat zijn als je elke aanvraag verplicht moet accepteren.
Het bedienen van criminele broeinesten en witwaspraktijken is niet bepaald een maatschappelijk belang dienen.quote:Op zondag 14 december 2008 07:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Mwa... zou een bank niet een bepaald maatschappelijk belang dienen dat belangrijker is dan deze uber kleinzielige poging tot moraalridderij?
Bovendien geven ze hiermee toe jarenlang in zee te zijn gegaan met criminelen. Het is een beetje een krom verhaal.
Een coffeeshop runnen zonder vergunning is (in theorie dan) niet mogelijk. Hoe graag je ook wilt, het zijn geen straatcrimineeltjes.quote:Op zondag 14 december 2008 07:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het bedienen van criminele broeinesten en witwaspraktijken is niet bepaald een maatschappelijk belang dienen.
Je bedoelt dat er in dat circuit malafide praktijken plaatsvinden? Het lijkt net een normale bedrijfstak zeg.quote:Er zijn ook wel banken die geen hypotheek geven aan mensen die in het Red Light District werkzaam zijn. Daar kunnen van allerlei redenen voor zijn, hoeft niet perse moraalridderij te zijn.
Dat is eigenlijk het ergste. Dat onoprechte en leugenachtige aan die fijne 'ethische revival'.quote:Je hebt wel een punt dat het hypocriet is om er nu mee te komen. Had dan vanaf het begin dit standpunt ingenomen.
Mwa, je kan ook in de loop der tijden dat je een rekening hebt bij de Postbank, crimineel worden natuurlijk. Ik neem niet aan dat ze de hele dag kijken wie er crimineel zijn ? Maar op het moment dat ze erachter komen, kunnen ze de samenwerking opzeggen.quote:Op zondag 14 december 2008 07:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Mwa... zou een bank niet een bepaald maatschappelijk belang dienen dat belangrijker is dan deze uber kleinzielige poging tot moraalridderij?
Bovendien geven ze hiermee toe jarenlang in zee te zijn gegaan met criminelen. Het is een beetje een krom verhaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |