Dat kun je toch meteen zeggen? Bovendien wordt die 35,- eenmaal per jaar kwijt gescholdenquote:Op maandag 15 december 2008 20:57 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Wel leuk dat je slim probeert te zijn, maar normaal vraagt een conducteur eerst om je vervoersbewijs, en pas als hij een OV-kaart ziet haalt hij zijn scanapparaat tevoorschijn. Het is niet dat je daarop van tevoren kan anticiperen zeg maar.
Overigens ben ik gemiddeld 3x per jaar gecontroleerd in alle studiejaren die ik doorlopen heb, dus ik keek wel uit om dit soort praktijken te gaan lopen uithalen (Ik zie de winst/het nut er ook niet echt in)
En later een boete voor het lopen over de rails (om z'n ov te zoeken)...quote:Op dinsdag 16 december 2008 10:31 schreef StonedKinG het volgende:
Kennis van me is hetzelfde overkomen, alleen op moment voor scannen heeft ie z'n OV het raam uit gegooit!
Conducteur kon hem daarna niet zo heel veel maken, het was de een tegen de andere. Uiteindelijk heeft ie een boete van 35 euro gekregen wegens reizen zonder kaartje.
Ach criminele praktijken hebben we in alle lagen van de samenleveing. Ook in Den Haag. Allemaal met voorbedachte raden, voorbereidende handelingen, medeweten, dus.. Burgers komen iets te veel in het nieuws als bad-guy/girl. Hoogeplaatste mensen komen ook wel in het neiuws maar gaan weg als rijke stinkerds.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:04 schreef Grumpey het volgende:
ik snap niet dat mensen hier niet zo zwaar aan tillen. Het is potdomme gewoon bewust frauderen. Je moet immers eerst een kaart vermist opgeven (die je nog hebt), dan vervolgens oplichten door te doen alsof je je aan de regels houdt met het terugsturen van je nieuwe kaart, en dan doelbewust reizen met je oude kaart. Het is echt niet zo dat dit 'zomaar' gebeurt, dit vereist voorbereidende handelingen die je niet even 'per ongeluk' doet.
Kijk, dat je het niet meldt als je teveel terug krijgt van de belasting ofzo kan ik gewoon begrijpen. Maar dat je doelbewust probeert op te lichten moet gewoon gestraft worden.
Het feit dat er mensen zijn die ook wat fouts doen is geen argument het zelf ook te gaan doen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:16 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Ach criminele praktijken hebben we in alle lagen van de samenleveing. Ook in Den Haag. Allemaal met voorbedachte raden, voorbereidende handelingen, medeweten, dus.. Burgers komen iets te veel in het nieuws als bad-guy/girl. Hoogeplaatste mensen komen ook wel in het neiuws maar gaan weg als rijke stinkerds.
Dat is heel vervelend natuurlijk, en het is achteraf makkelijk praten, maar mag je van een afgestudeerde niet verwachten dat die in kan schatten welke acties schadelijk zijn voor de toekomst?quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:02 schreef yke het volgende:
Een flinke boete vind ik terecht maar ik gun haar geen aantekening, omdat het duidelijk is dat dat haar toekomst moeilijk zal maken, zeker in haar vakgebied.
Niet nieuw, maar ze doen het zelden. Ik heb het in 5 jaar 1x meegemaakt. Snap niet waarom ze dat niet vaker doen, maargoed....quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:08 schreef MikeyMo het volgende:
dat scannen is zeker wel nieuw of niet?
quote:Op woensdag 17 december 2008 10:23 schreef Grumpey het volgende:
ze doen het tegenwoordig vaker, en ook meer sneaky, zodat je niet door hebt dat je kaart gescand gaat worden.
Zoals ik eerder in dit topic al zei: ik ben al 3x gecontroleerd dit jaar.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:33 schreef kikoooooo het volgende:
[..]Dat hoor ik al jaren
Heb je een bron? Tot die tijd ga ik ervan uit dat je poep praat. Zijn van die verhalen die al jaren de rondte doen.
Ik geloof er echt geen flikker van. Ik hoor dat verhaal al jaren, maar nog nooit uit eerste hand vernomen. En ik heb 6 jaar een ov kaart.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:41 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Zoals ik eerder in dit topic al zei: ik ben al 3x gecontroleerd dit jaar.
Is dat wel zo? Heeft een conducteur geen opsporingsbevoegdheden op grond waarvan hij onder ambtseed een procesverbaal kan opmaken?quote:Op dinsdag 16 december 2008 10:31 schreef StonedKinG het volgende:
Conducteur kon hem daarna niet zo heel veel maken, het was de een tegen de andere.
De conducteur heeft geen kans gehad de kaart te scannen (of het nummer te controleren). Hij kan op basis van zijn bevoegdheden en het weggeooien van de kaart toch niet zomaar concluderen dat de kaart als vermist stond opgegeven?quote:Op woensdag 17 december 2008 16:09 schreef Argento het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Heeft een conducteur geen opsporingsbevoegdheden op grond waarvan hij onder ambtseed een procesverbaal kan opmaken?
Als we zelfs dat niet meer mogen verwachten, dan is dit land echt al lang en breed naar de tyfus.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:06 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Dat is heel vervelend natuurlijk, en het is achteraf makkelijk praten, maar mag je van een afgestudeerde niet verwachten dat die in kan schatten welke acties schadelijk zijn voor de toekomst?
Misschien kan hij vaststellen dat de persoon in kwestie zich moedwillig zodanig heeft gedragen dat nader onderzoek onmogelijk was. Van mij mag dat soort tuig best (kei)hard worden aangepakt en dat zal de overheid toch ook vinden?quote:Op woensdag 17 december 2008 16:20 schreef baskick het volgende:
[..]
De conducteur heeft geen kans gehad de kaart te scannen (of het nummer te controleren). Hij kan op basis van zijn bevoegdheden en het weggeooien van de kaart toch niet zomaar concluderen dat de kaart als vermist stond opgegeven?
Vroeger was het nog strenger, heb wel eens gehoord van een medestudent die een dag te laten was met inleveren en voor een volledig jaar moest terugbetalen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad.
Verder als je op de site van de IB groep kijkt wordt er geen woord gerept over boetes, aangiften of andere andere vormen straffen. Alleen dat je van de maanden dat je onterecht in bezit bent geweest van de OV-kaart je kosten kan terug betalen, á 68 euro per halve maand dus.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)/Onterecht_bezit.asp
Idd: ik heb eenmaal een boete gehad omdat ze hadden geherzoneerd (wat ik was vergeten) en ik daarom een strip te weinig had afgestempeld omdat ze een extra zone er tussen gekwakt hadden, maar daar werd na betaling van de boete verder geen probleem van gemaakt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Bij zwartrijden wordt er in principe geen aangifte gedaan bij de politie.
In welk jaar was dat?quote:Op woensdag 17 december 2008 18:37 schreef AyrtonSenna het volgende:
Vroeger was het nog strenger, heb wel eens gehoord van een medestudent die een dag te laten was met inleveren en voor een volledig jaar moest terugbetalen.![]()
Juridisch gezien misschien niet, maar de situatie is wel erg opvallendquote:Op woensdag 17 december 2008 16:20 schreef baskick het volgende:
[..]
De conducteur heeft geen kans gehad de kaart te scannen (of het nummer te controleren). Hij kan op basis van zijn bevoegdheden en het weggeooien van de kaart toch niet zomaar concluderen dat de kaart als vermist stond opgegeven?
Er wordt dus wél aangifte gedaan begrijp ik, en de dader wordt vervolgd?quote:Op woensdag 17 december 2008 20:32 schreef Emu het volgende:
2. Een boete tussen de 400 en 600 euro
Ik ben het wel met deze redenering eens, maar de persoon in kwestie zal er juridisch toch mee weg komen, helaas?quote:Op woensdag 17 december 2008 17:14 schreef Argento het volgende:
[..]
Misschien kan hij vaststellen dat de persoon in kwestie zich moedwillig zodanig heeft gedragen dat nader onderzoek onmogelijk was. Van mij mag dat soort tuig best (kei)hard worden aangepakt en dat zal de overheid toch ook vinden?
Als de boete erg hoog is, kun je 'bijdragen' door haar te helpen met het zoeken naar een tweede baan. Kom zeg...quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:48 schreef yke het volgende:
Gelukkig heb ik voldoende juridische kennis om e.e.a. (gevangenisstraf e.d.) te relativeren. Nogmaals dank voor de andere reacties.
Iemand vroeg of wij als ouders de boete gaan betalen. Dit zijn wij nadrukkelijk niet van plan. Madame heeft willens en wetens gefraudeerd en daar moet je natuurlijk de consequenties van ondervinden. Als de boete buitensporig hoog is zullen wij misschien een gedeelte bijdragen. Ze verdient een passende straf, dat moge duidelijk zijn. Een strafblad lijkt mij persoonlijk een erg zware straf (het ging om twee of drie maanden onrechtmatig gebruik), maar dat valt helaas niet uit te sluiten.
Lijkt me dat je bij deze zelfs met een brief wel onder de boete uit moet kunnen. Stukje informatievoorziening mbt. de zones kan ook geen kwaad. Daar heeft de vervoerder dus zelf steken laten vallen.quote:Op woensdag 17 december 2008 18:41 schreef AyrtonSenna het volgende:
[..]
Idd: ik heb eenmaal een boete gehad omdat ze hadden geherzoneerd (wat ik was vergeten) en ik daarom een strip te weinig had afgestempeld omdat ze een extra zone er tussen gekwakt hadden, maar daar werd na betaling van de boete verder geen probleem van gemaakt.
Dan ben je toch wel een behoorlijke idioot...quote:Jaar cel voor rapper Kempi
DEN BOSCH – De 22-jarige Eindhovense rapper Kempi is maandag door de politierechter in Den Bosch veroordeeld tot een jaar gevangenisstraf wegens verboden vuurwapenbezit en bedreiging. Het vonnis is conform de eis van de officier van justitie.
Kempi bedreigde op 22 maart twee conducteurs in de trein bij station Eindhoven Beukenlaan met een vuurwapen. De conducteurs hadden hem betrapt op reizen met een valse OV-jaarkaart.
en erg terecht.quote:Op donderdag 18 december 2008 15:42 schreef Oksel het volgende:
Ze hebben een scanner aan hun riem hangen.. af en toe pikken ze er 1 ter controle er tussen uit. Ook jaarkaarten worden soms gecontroleerd. Heb het 2/3 keer gezien, op wisselende trajecten, maar ben zelf nooit gecontroleerd.
Pas bij Delft kwamen er 3/4 jonge, brede knapen aan van de Spoorwegpolitie, in burger. Een kladblokje + potlood bij zich, meer niet. Met strakke koppen, snel en effectief gingen ze door de trein. Voeten op de bank? 50 euro boete. Die gast moest zijn ID laten zien, men schreef alleen het ID nummer in op het kladblokje en men ging verder. Erg bizar, erg hard, erg snel.
Zeik niet zo...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:07 schreef Rotaderp29 het volgende:
RemcoDelft, hoe oud ben je ? 70 en heb je niks beters te doen dan zeiken ?
je lijkt wel op de bejaarden in mijn flat.
of jij altijd braaf bent geweest ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |