abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63971132
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 20:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je moet het wel willen zien. Najib Amhali timmert sinds jaar en dag al aan de weg wat dit aan gaat. Maar nogmaals, als je blind wilt zijn zult je (dit) nooit kunnen zien.

²
Wat doet Najib Amhali dan behalve grappen over broodjes shoarma maken?
pi_63971178
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 20:45 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

doe eens een voorbeeld want dat is voor mij echt nieuws hoor
Één voorbeeld? Je maakt het me wel erg makkelijk.

Najib Amhali
Aboutaleb
Marcouch
Cheppih
Tofik Dibi
Khadija Arib
Ahmed Larouz
pi_63971359
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 20:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Één voorbeeld? Je maakt het me wel erg makkelijk.

Najib Amhali
Aboutaleb
Marcouch
Cheppih
Tofik Dibi
Khadija Arib
Ahmed Larouz
Je vergeet Ali B.

Ik weet alleen niet in hoeverre die lui zich met één van hen identificeert. Is het niet belangrijker hoe de directe omgeving reageert?
pi_63971486
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 21:03 schreef Py het volgende:

[..]

Je vergeet Ali B.
True, maar ik haat hem
quote:
Ik weet alleen niet in hoeverre die lui zich met één van hen identificeert. Is het niet belangrijker hoe de directe omgeving reageert?
Natuurlijk zijn er effectiever en efficiëntere gebaren te maken door deze gemeenschap en het extra verwerpen van het gedrag van de genoemde tuig is nooit één teveel, maar zeggen dat het nieuw is dat er een tegengeluid uit deze gemeenschap komt is nou een beetje te ' ' .
pi_63971824
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 21:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

True, maar ik haat hem
[..]
terecht
quote:
Natuurlijk zijn er effectiever en efficiëntere gebaren te maken door deze gemeenschap en het extra verwerpen van het gedrag van de genoemde tuig is nooit één teveel, maar zeggen dat het nieuw is dat er een tegengeluid uit deze gemeenschap komt is nou een beetje te ' ' .
Maar als Prem de moskee in moet om posters op te hangen...
Ik krijg echt het idee dat er vanuit de moskeegemeenschap zelf niet zoveel tegengas gegeven wordt tegen het tuig. Of ik moet er niet van weten, dan wordt ik graag geinformeerd.
Ik zou ook wel eens een goede, niet mis te verstane uitspraak van Fawaz en zijn collega's hierover willen horen. Het liefst gevolgd door effectieve actie. Het lijkt alsof ze allemaal langs de kant staan te kijken hoe politie, justitie, jeugdzorg en weet-ik-allemaal-wie, er niet uitkomen met die gasten. Soms pikkies van 12.
pi_63972352
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 21:19 schreef Py het volgende:

[..]

terecht
[..]

Maar als Prem de moskee in moet om posters op te hangen...
Ik krijg echt het idee dat er vanuit de moskeegemeenschap zelf niet zoveel tegengas gegeven wordt tegen het tuig. Of ik moet er niet van weten, dan wordt ik graag geinformeerd.
Ik zou ook wel eens een goede, niet mis te verstane uitspraak van Fawaz en zijn collega's hierover willen horen. Het liefst gevolgd door effectieve actie. Het lijkt alsof ze allemaal langs de kant staan te kijken hoe politie, justitie, jeugdzorg en weet-ik-allemaal-wie, er niet uitkomen met die gasten. Soms pikkies van 12.
Het is maar net natuurlijk naar welke moskee je gaat en welke Imam je spreekt. Er is ook een bepaald vreemd vooringenomenheid dat religie en straattuig een relatie met elkaar hebben, terwijl zij juist meestal de dingen doen die religie verboden heeft.

Een criticus van moslims en de omgang met niet moslims is bijvoorbeeld Remy Soekirman, die door middel van lezingen - ook in Assoenah Moskee - terreur, extremisme en intolerantie jegens andersdenkenden probeert te demotiveren.

Omgang (aanrader)
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6195547014841522302&hl=nl

Gematigdheid
http://video.google.nl/videoplay?docid=6792908364656370676&hl=nl

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2008 21:39:48 ]
pi_63972943
Alleen komen zulke gasten, het tuig van de straat, natuurlijk niet in de moskeeën, dus dan heb je niet veel aan dit 'demotiveren'. Het sorteert daarnaast ook niet het effect dat het tot een kentering is gekomen in de straatoverlast en gevallen van criminaliteit.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63973080

We hebben het over tegengeluiden, er werd wat gevraagd over de moskeeën dus geef ik een voorbeeld vanuit de moskee - met het rekening houden dat er ook debiele dingen in moskeeën gebeuren - .

In het publieke, politieke, geestelijke en maatschappelijke domein zijn er allemaal voorbeelden aan te voeren van tegengeluid en tegengas. Als men tracht kloof te dichten door een tegengeluid te geven kunnen we imho niet meer spreken van Marokkaanse tuig dan Nederlandse tuig of Antilliaanse, Poolse tuig.
pi_63973164
Roepende in de woestijn is geen tegengas. Als je de doelgroep niet weet te bereiken dan zijn die tegengeluiden slechts lege hulzen.
pi_63973288
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:03 schreef damian5700 het volgende:
Roepende in de woestijn is geen tegengas. Als je de doelgroep niet weet te bereiken dan zijn die tegengeluiden slechts lege hulzen.
Irrelevant of je ze weet te bereiken of je doelen uiteindelijk behaalt. Als JIJ maar je kant hebt gekozen en duidelijk maakt waar je voor strijdt. Als je slaagt in je doel : Gepreze zij jij. Tegengas is niet alleen het bereiken van de probleemjongeren, tegengas kan ook het bereiken van de niet-moslim zijn en duidelijk stellen dat jij als moslim hier niets mee te maken hebt, of Marokkaan, Turk, Nederlander, Pool / vulmaarin.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2008 22:08:11 ]
  vrijdag 12 december 2008 @ 22:11:39 #86
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_63973429
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:03 schreef damian5700 het volgende:
De intentie is inderdaad wel nobel, daar heb je wel gelijk in. En je hebt ook gelijk dat het een eerste stap is.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_63973478
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De intentie is inderdaad wel nobel, daar heb je wel gelijk in. En je hebt ook gelijk dat het een eerste stap is.

²

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2008 22:13:55 ]
pi_63973500
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Irrelevant of je ze weet te bereiken of je doelen uiteindelijk behaalt. Als JIJ maar je kant hebt gekozen en duidelijk maakt waar je voor strijdt. Als je slaagt in je doel : Gepreze zij jij. Tegengas is niet alleen het bereiken van de probleemjongeren, tegengas kan ook het bereiken van de niet-moslim zijn en duidelijk stellen dat jij als moslim hier niets mee te maken hebt, of Marokkaan, Turk, Nederlander, Pool / vulmaarin.
Pilatus waste zijn handen ook in onschuld.
pi_63973517
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Geweldig, maar ik ben niet bepaald onder de indruk.
pi_63973536
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Pilatus waste zijn handen ook in onschuld.
En Ahmedinejad omhelst Joden en kust ze.
pi_63973584
Niet van onderwerp veranderen!
pi_63973630
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:17 schreef damian5700 het volgende:
Niet van onderwerp veranderen!
Link
  vrijdag 12 december 2008 @ 22:21:46 #93
13462 BansheeBoy
pi_63973721
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Geweldig, maar ik ben niet bepaald onder de indruk.
Ja, mooi hé? Vind ik ook. Helaas kan hij niets extra's meer doen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 12 december 2008 @ 22:23:08 #94
13462 BansheeBoy
pi_63973762
"Lurlink is niet al te populair hier."

Waar is hij wel populair?

²
pi_63973875
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:00 schreef Triggershot het volgende:
[ afbeelding ]

We hebben het over tegengeluiden, er werd wat gevraagd over de moskeeën dus geef ik een voorbeeld vanuit de moskee - met het rekening houden dat er ook debiele dingen in moskeeën gebeuren - .

In het publieke, politieke, geestelijke en maatschappelijke domein zijn er allemaal voorbeelden aan te voeren van tegengeluid en tegengas. Als men tracht kloof te dichten door een tegengeluid te geven kunnen we imho niet meer spreken van Marokkaanse tuig dan Nederlandse tuig of Antilliaanse, Poolse tuig.
Ik noem de moskee, vanuit de gedachte dat de moskee zo'n beetje dé sociale ontmoetingsplek is, waar de Dingen besproken worden en raad wordt gevraagd en gegeven enz. Het gaat om de directe sociale omgeving van het tuig. Ouders, ooms, neven, buren, imam. Dat zijn misschien de enigen die (om damian5700's woorden te gebruiken) de doelgroep (nog) kunnen bereiken. Maar daar gebeurt het volgens mij niet.
Prem moet erheen om een poster op te hangen
pi_63973981
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, mooi hé? Vind ik ook. Helaas kan hij niets extra's meer doen.

²
Ik vind het meer te prijzen al degenen die, ondanks de nodige verwensingen en verdachtmakingen, de stap hebben genomen het publieke debat te blijven voeden door te wijzen naar de neveneffecten van het multiculturalisme.
Ondanks de nodige stigma's, zoals racist of islamofoob, hebben deze mensen er steeds op gewezen dat hier een structureel probleem in plaats van incidenten aan de orde was en dat er meer zelfreflectie en verantwoordelijkheid genomen moest worden voor deze daden.

Deze 'eerste stap'; dat werd onderhand tijd!
pi_63973999
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:27 schreef Py het volgende:

[..]

Ik noem de moskee, vanuit de gedachte dat de moskee zo'n beetje dé sociale ontmoetingsplek is, waar de Dingen besproken worden en raad wordt gevraagd en gegeven enz. Het gaat om de directe sociale omgeving van het tuig. Ouders, ooms, neven, buren, imam. Dat zijn misschien de enigen die (om damian5700's woorden te gebruiken) de doelgroep (nog) kunnen bereiken. Maar daar gebeurt het volgens mij niet.
Prem moet erheen om een poster op te hangen
De sociale ontmoetingsplek? Allang niet meer, jongeren komen er weinig, met name de zogenaamde tuig komt er zelden tot nooit, voor radicalen wordt moskee bezoek - hoe ironisch het ook klinkt - afgeraden omdat ze in aanraking kunnen komen met mildere interpretaties. Radicale interpretaties gebeuren met name is gesloten privé kringen en niet in openbare moskeeën. Uitzonderingen her en der uitgesloten natuurlijk.

De moskee is tegenwoordig meer een theehuis voor oudere theeleuten dan een gebedshuis. De doelgroep bereiken is natuurlijk aangeraden, maar je zelf hiervan distantiëren en verder de Nederlandse wet helpen - zoals Fawaz dat deed inzake hofstadgroep - is al heel wat natuurlijk, maar ja dat is mijn ogen.
pi_63974005
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat betekend het?
Wit van binnen, bruin van buiten ofzo dacht ik wel eens gehoord te hebben.
pi_63974174
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De sociale ontmoetingsplek? Allang niet meer, jongeren komen er weinig, met name de zogenaamde tuig komt er zelden tot nooit, voor radicalen wordt moskee bezoek - hoe ironisch het ook klinkt - afgeraden omdat ze in aanraking kunnen komen met mildere interpretaties. Radicale interpretaties gebeuren met name is gesloten privé kringen en niet in openbare moskeeën. Uitzonderingen her en der uitgesloten natuurlijk.

De moskee is tegenwoordig meer een theehuis voor oudere theeleuten dan een gebedshuis. De doelgroep bereiken is natuurlijk aangeraden, maar je zelf hiervan distantiëren en verder de Nederlandse wet helpen - zoals Fawaz dat deed inzake hofstadgroep - is al heel wat natuurlijk, maar ja dat is mijn ogen.
Op andere terreinen heeft Fawaz de samenleving flink tegengewerkt. Vandaar dat deze actie van Fawaz niet met gejuich of opluchting is ontvangen. Het was alsof Fawaz al zijn straatje schoon veegde voor het geval er weer gelinkt werd naar zijn radicale moskee als er weer de nodige terreurverdachten zouden worden opgepakt..
pi_63974355
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Op andere terreinen heeft Fawaz de samenleving flink tegengewerkt. Vandaar dat deze actie van Fawaz niet met gejuich of opluchting is ontvangen. Het was alsof Fawaz al zijn straatje schoon veegde voor het geval er weer gelinkt werd naar zijn radicale moskee als er weer de nodige terreurverdachten zouden worden opgepakt..
Dat is maar net de vraag, als je het mij vraagt heeft Fawaz de samenleving niet tegengewerkt. Fawaz heeft gebruik gemaakt van de Nederlandse vrijheid : vrijheid van geloofsbelijdenis, wat gevolgen met zich mee brengt voor sommigen, namelijk de ene vrijheid van onze samenleving boven de andere te verkiezen. Hetzelfde valt te claimen over Wilders, Wilders heeft dan ook maar even om jouw woorden te quoten : Wilders heeft de samenleving flink tegengewerkt, maar daarom hoef ik niet te concluderen dat het verder hij ABCDEFG is. Er is in mijn ogen totaal geen verschil tussen deze 2, beiden intolerant as hell.

In geval van Fawaz zijn er een aantal feiten:

Assoenah is inderdaad gelinkt aan terroristen.
Fawaz heeft idd Goddelijke bestraffing gevraagd voor de Gogh en Ayaan
B heeft de moskee bezocht idd.
B heeft zich niet late inspireren door Fawaz, hij noemde hem een ongelovige hypocriet.
Fawaz noemde zijn kritiek stof op zijn schoenen.
Fawaz heeft moslima's geadviseerd tegen de verdachten te getuigen, maar goed dat is verder offtopic.

Fawaz heeft vele debiele dingen gedaan, maar ook goede, ongetwijfeld zo ook Wilders, ook hij heeft goeie onderdelen in zijn partijprogramma, big deal.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2008 22:46:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')