Bij de staat doen ze het wel, daar krijgen allochtonen zelfs voorrang.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:25 schreef Py het volgende:
[..]
Ik ken nog een oude schoolgenoot, Berber. Hartstikke goede jongen, sociaal, vroom, beleefd en goudeerlijk. Heeft HTS gedaan. Begon daarna hoopvol te solliciteren maar werd sollicitatie na sollicitatie afgewezen. Is nu weer terug naar Marokko.
Ik heb zelf bij een bedrijf gewerkt waar een paar oudere collega's het niet onder stoelen of banken staken hoe ze over zwarten dachten. Denk je echt dat een personeelsmanager daar een allochtoon tussen gaat zetten?
Als je zelf geen allochtoon bent dan denk ik dat het moeilijk is om je voor te stellen wat dat is.
Dan deel ik zijn vooroordelen, en (helaas) vele mensen met ons...quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Helaas zijn je antwoord gebasseerd op jou vooroordelen.
Deels gelijk. deels weer niet veel personen werken juist om die auto te kunnen veroorlovenquote:Op vrijdag 12 december 2008 19:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Als ik zou weten dat je ervoor hebt gewerkt heb je m ook eerlijk verdient en gun ik je die auto ook echt.
Maar vaak weet ik van mensen dat ze niet werken en hebben toch een dure auto.
Waarschijnlijk wel ja. Werk er aanquote:Op vrijdag 12 december 2008 19:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Helaas beginnen deze vooroordelen alleen vanwege onwetenheid en achter huppelen op instanties die dingen roepen voor eigen belangquote:Op vrijdag 12 december 2008 19:30 schreef Koepert het volgende:
[..]
Dan deel ik zijn vooroordelen, en (helaas) vele mensen met ons...
In mijn geval is het vooral wat ik om me heen zie gebeuren.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Helaas beginnen deze vooroordelen alleen vanwege onwetenheid en achter huppelen op instanties die dingen roepen voor eigen belang
dewatte?quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Deels gelijk. deels weer niet veel personen werken juist om die auto te kunnen veroorloven
Maar personen achter BMW M5 of 7e serie hebben allemaal hun geld vandaan o.a. in criminaliteit.
Ik kan je alleen maar aanmoedigen op die weg door te gaan. Ik ben er van overtuigd dat je werken dan beloond wordt. Je zult zien dat als je je eenmaal bewezen hebt binnen een bedrijf dat je als 'aangepaste marokkaan' zelfs een streepje voor hebt op collega's.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:28 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Ik wordt heel veel geconfroteerd met racisme en discriminatie
Alleen negeer ik het in mijn dagelijkse leven. Ik leef gewoon door en moet knokken om te leven om mijn familie te onderhouden moet ik harder gaan werken. na me studie ook een werk bijnemen.
ditoquote:Op vrijdag 12 december 2008 19:33 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
In mijn geval is het vooral wat ik om me heen zie gebeuren.
-Hoe word je dan gediscrimineerd?quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:23 schreef Meki het volgende:
[..]
- Racisme en discriminatie harder aanpakken, nu mag het
- Niet allochtonen proppen in een wijk
- Erkenning als medelanders
Je weet zelf dondersgoed dat er veel mocro's(net zoals Nederlanders maar goed) zijn die niet willen werken/ studeren. Jij bent gewoon een goed voorbeeld maar dan moet je niet meteen denken dat mensen jaloers op jou zijnquote:Op vrijdag 12 december 2008 19:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Helaas is dat meer geralateerd op enkelingen en meer gebaseerd op vooroordelen
Neem maar eens een voorbeeld aan mij.
Ik werk en studeer en kan dus een auto kopen en gebruiken..
Waarom omdat ik ervoor heb gewerkt, hoe kijken de omstanders naar mij toe juist meer van jaloezie en met een kijk dat ik deze auto heb gestolen !
Positieve discriminatie hoeft niet per sé positief te zijn. Het kan tegen je trots ingaan dat je het baantje uit een soort van medelijden krijgt. En als er dan reacties komen van de autochtonen dat ze onze baantjes afpakken, is het weer niet goed. Heeft de allochtoon het weer gedaan. Op die manier draagt de overheid dus bij een het apart behandelen van allochtonen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:30 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Bij de staat doen ze het wel, daar krijgen allochtonen zelfs voorrang.
Wat vind je daar van trouwens?
Jank toch niet zo om vooroordelen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Helaas beginnen deze vooroordelen alleen vanwege onwetenheid en achter huppelen op instanties die dingen roepen voor eigen belang
Ben ik met je eens, geldt ook voor vrouwen trouwens...quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:40 schreef Py het volgende:
[..]
Positieve discriminatie hoeft niet per sé positief te zijn. Het kan tegen je trots ingaan dat je het baantje uit een soort van medelijden krijgt. En als er dan reacties komen van de autochtonen dat ze onze baantjes afpakken, is het weer niet goed. Heeft de allochtoon het weer gedaan. Op die manier draagt de overheid dus bij een het apart behandelen van allochtonen.
Het gaat om de belevingswereld van de allochtoon. Als je stelselmatig wordt geconfronteerd met het feit dat je anders bent dan de rest, en ook anders behandeld wordt, of dat nu positief of negatief is, dan gaat dat knagen. Dan wordt je onrustig. Je houdt steeds rekening met dat je beoordeeld wordt op basis van vooroordelen. Je wil je misschien extra goed profileren, maar iedere keer wordt dat verkeerd uitgelegd. Dat doet iets met je systeem uiteindelijk denk ik.
Helemaal eensquote:Op vrijdag 12 december 2008 19:30 schreef Elfletterig het volgende:
Het is opvallend dat zélfs/ook in Marokkaanse kringen de roep steeds luider wordt om straattuig hard aan te pakken. Terecht ook. Marokkanen die zich wél normaal gedragen, hebben er net als anderen last van en worden er ook nog eens voor aangekeken.
De meeste van mijn Marokkaanse collega's zeggen ong. hetzelfde als Meki (discriminatie en armoede), dat zijn trouwens mannen, de Marokkaanse vrouwen waar ik mee heb gewerkt praten heel anders, die schamen zich voor de kutlui die het verpesten.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:47 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Helemaal eensVeel van mij collega's zijn Marokkaans en die zeggen hetzelfde.
@ Meki
Jij laat het overkomen dat iedere Marokkaan gediscrimineerd dat terwijl er zat succesvolle geďntegreerde Marokkanen....
Eindelijk? Er zijn 10 tallen Marokkanen die dat al jaren zeggen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Jamal Jaadan windt er geen doekjes om: „Een aantal van mijn jeugdige landgenoten deugt niet, en daar verandert ook helemaal niets aan als we alleen maar blijven toekijken…”
Hehe eindelijk iemand die het gewoon zegt.
nee meki dat zijn feiten!quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik heb de zaken die ik iirrelevant acht even doorgekrast.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:27 schreef 49R het volgende:
[..]
- Marokkanen zijn vaak zélf de grootste racisten die er rond lopen.
- Allochtonen zoeken elkaar op in dezelfde wijk. Niemand stuurt ze.
- Erkenning als medelanders, Graag! Maar erken dan zelf ook het feit dat je Nederlander bent, en een verantwoordelijkheid hebt naar de samenleving. Iedere samenleving omarmt je zodra je laat zien de normen en waarden van die samenleving te respecteren. Je hoeft ze in het algemeen niet eens over te nemen (behalve in Islamitische landen dan).
doe eens een voorbeeld want dat is voor mij echt nieuws hoorquote:Op vrijdag 12 december 2008 20:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eindelijk? Er zijn 10 tallen Marokkanen die dat al jaren zeggen.
Je moet het wel willen zien. Najib Amhali timmert sinds jaar en dag al aan de weg wat dit aan gaat. Maar nogmaals, als je blind wilt zijn zult je (dit) nooit kunnen zien.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:45 schreef GewoneMan het volgende:
doe eens een voorbeeld want dat is voor mij echt nieuws hoor
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |