abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63968410
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:05 schreef Meki het volgende:
Dit zijn incidenten en de meesten maken van de incidenten er een vooroordeel ervan
als we allemaal gaan vooroordelen dan kunnen we ophouden met leven
Het zijn wel héél erg veel incidenten, vind je zelf ook niet?

Als je goed leest, zie je dat ik vind dat de marokkaanse gemeenschap zélf het tuig dat hun naam bezoedeld moet aanpakken. Zolang 'wij' het verschil niet zien tussen een wellwillende marokkaan en het straattuig kun je ons niet verwijten dat we vooroordelen ontwikkelen.

Als je heel eerlijk bent moet je ook toegeven dat de meeste bevolkingsgroepen zich redelijk tot goed staande houden in de samenleving. Het zijn de marokkanen die buitenproportioneel voor problemen lijken te zorgen. Misschien komt dat wel door het misplaatste groepsgevoel waardoor jullie marokkaanse cirminelen eerder als broeders beschouwen dan welwillende autochtonen.

Nogmaals, de oplossing moet uit de marokkaanse gemeenschap zélf komen. Zolang je dat nieet ziet, zal er weinig veranderen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 19:15:06 #27
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_63968451
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom zijn er dan voedselbanken dan ?
Voor de echte armen, waaronder zwervers, zie jij ooit marokkaanse zwervers? Ik niet
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_63968463
quote:

[..]

Meeste Marokkanen komen van de rifgebergte en daar wonen merendeel Berbers
de Arabieren wonen meer aan de aan het platteland en in het Noord-westen van Marokko.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 12 december 2008 @ 19:16:02 #29
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_63968484
quote:

[..]

Hoe dan ook armoede is een van de redenen.
Dat is wel heeel makkelijk reageren...

Je topic is onzin, want dat vind ik. Zo slotje? Dat gaat niet op natuurlijk hé
pi_63968489
hand in hand terug naar eigen land.
pi_63968508
quote:

[..]

Lézen! Ik zeg dat mensen die hun handen laten wapperen niet in armoede hoeven te leven. Als je op je krent gaat zitten en op een uitkering vertrouwd vreet je op den duur droog brood. Dat is duidelijk.
pi_63968519
Waarom is er nooit opgetreden in Weesp ??
Ik weet het antwoord al ..lama

en wordt er nu wel opgetreden ?
Ik weet het antwoord al ..lama
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_63968561
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:16 schreef 49R het volgende:

[..]

Lézen! Ik zeg dat mensen die hun handen laten wapperen niet in armoede hoeven te leven. Als je op je krent gaat zitten en op een uitkering vertrouwd vreet je op den duur droog brood. Dat is duidelijk.
Er zijn kansen maar er zijn ook kansen die anderen niet worden gegunt !
pi_63968574
quote:

[..]

Natuurlijk Meki, schuif de schuld maar weer af.
Er is maar 1 reden: Criminele Marokkanen die ook in Weesp Carte Blanche hebben
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_63968583
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:07 schreef Meki het volgende:

[..]

Het zijn Marokkanen.. maar onderling is het Berbers of Arabieren
Waarvan in Nederland 70 % berbers zijn
Er zijn toch geregeld rellen tussen Arabieren en Berbers in Marokko? En hier worden ze ook regelmatig gediscrimineerd.

Ik bedoel, kan een deel van het gedrag niet verklaard worden vanuit een soort nergens bijhoren-gedachte? Niemand moet ons, zeg maar, met name juist bij Berbers?
pi_63968584
quote:

[..]

Precies. Handen laten wapperen dus, schouders er onder, en DOE ER DAN WAT AAN.

Het wordt je niet achter je reet aangebracht, maar als jij laat zien dat de bereid bent je handen uit de mouwen te steken is er voor iedereen een goede toekomst in dit land.
  vrijdag 12 december 2008 @ 19:19:19 #37
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_63968585
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:53 schreef Meki het volgende:

[..]

De negatieve beeldvorming kan me niks schelen. dat zegt meer over de onwetenheid van die mensen die een ijzeren hart hebben.

Je kan het verslaan door oplossingen en dialoog in te gaan. verder geen enkele optie is mogelijk.. het tuig , de echte tuig is Den HAAG zelf.
Je kan het verslaan door oplossingen??? Duh Maar wat zijn die oplossingen dan volgens jou? Geef eens concrete voorbeelden
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 19:20:21 #38
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_63968628
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Oh boehoe! Kansen moet je grijpen, anders blijven ze liggen voor n ander. Thats life.. Altijd al zo geweest ook...
  vrijdag 12 december 2008 @ 19:21:15 #39
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_63968652
quote:

[..]

Ik blijf het bullshit vinden. Een mocro is niet stoer als hij werkt. Zolang je die mentaliteit hebt, blijf je zwakzinnig. verkapt hans teeuwen citaat

In de huidige recessie is het nog steeds goed te doen om een baan te zoeken. Daarnaast wordt er wel van je verwacht dat je diploma's hebt, en niet alleen goed kan hoofdrekenen door je vorige baantje als dealer.

Laat zien wat je kan doen, geef niet op en er gaat een wereld voor je open. Besef alleen dat je de schijn tegen je hebt, waardoor je wat meer je best moet doen. Die schijn tegen hebben, heb je te danken aan je medemocro's.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_63968663
quote:

[..]

Waarom hebben ze dan vaak dure auto's , de nieuwste schoenen enz?
Of besparen ze dat op de nep kleding en eten?

En als ze al arm zijn komt dat omdat ze 5 kinderen hebben en de ouders een uitkering.
pi_63968710
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:19 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Je kan het verslaan door oplossingen??? Duh Maar wat zijn die oplossingen dan volgens jou? Geef eens concrete voorbeelden
- Racisme en discriminatie harder aanpakken, nu mag het
- Niet allochtonen proppen in een wijk
- Erkenning als medelanders
pi_63968719
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:18 schreef Meki het volgende:

[..]

En dát mijn beste Meki is het grootste misverstand wat er bestaat. Kansen zijn er voor IEDEREEN. Je moet ze alleen pakken. Ik geef toe dat marokkanen door het opgebouwde wantrouwen het soms iets moeilijker hebben om aan de bak te komen, maar daarom hamer ik er zo op dat je je moet onderscheiden van het tuig. Laat duidelijk zien dat jij niet tot die minderheid behoort, maar wél wat te bieden heb. Maak een opleiding af, zorg dat je de taal beheerst (zit bij jouw wel goed zo te lezen), en gooi dat calimero gevoel van je af.

Kansen zijn er, er zijn tenslotte vele succesvolle allochtonen, waaronder ook marokkanen. Niet op je reet gaan zitten mokken, maar er op uit, kansen grijpen (en dan bedoel ik niet handtasjes waar even niet op gelet wordt).
pi_63968761
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:23 schreef Meki het volgende:

[..]

Allochtonen gaan zelf bijelkaar klitten met het gevolg dat de Nederlanders weg trekken uit die wijken.
pi_63968766
quote:

[..]

Nou sorry hoor, een inbrekende marrokaan van 14 steelt echt niet om daarna een lekker stuk vlees ala 10 kilo voor z n familie te kopen. Ik zie de oudere moeders slepen met tassen boodschappen, terwijl haar zoons op het winkelcentrum de toffe baas uithangen. Dure kleding, dure schoenen etc.
Het zijn gewoon verwende snotapen.
Everyone is entitled to My opinion.
pi_63968769
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:08 schreef 49R het volgende:

[..]

Je lult. Nederland is een land vol kansen. Die moet je aangrijpen. Niemand hoeft in armoede te leven, zolang je maar bereid bent je poten uit te steken. Leer de taal, en leer leven met de gedachte dat je moet werken voor je centen. Dat is in het Rif gebergte het geval, en al helemaal hier. Als je blijft zitten wachten tot iemand een miljoen in je schoot werpt, draait dat altijd uit op een teleurstelling. Mensen die bereid zijn te werken leven in dit land NOOIT in armoede!

Ik heb enkele succesvolle marokkaanse kenissen. Beide Ingenieurs. Ik moet wel toegeven dat het geen van beiden Berbers zijn. Zou dat nog verschil maken?
Ik ken nog een oude schoolgenoot, Berber. Hartstikke goede jongen, sociaal, vroom, beleefd en goudeerlijk. Heeft HTS gedaan. Begon daarna hoopvol te solliciteren maar werd sollicitatie na sollicitatie afgewezen. Is nu weer terug naar Marokko.

Ik heb zelf bij een bedrijf gewerkt waar een paar oudere collega's het niet onder stoelen of banken staken hoe ze over zwarten dachten. Denk je echt dat een personeelsmanager daar een allochtoon tussen gaat zetten?

Als je zelf geen allochtoon bent dan denk ik dat het moeilijk is om je voor te stellen wat dat is.
pi_63968776
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Waarom hebben ze dan vaak dure auto's , de nieuwste schoenen enz?
Of besparen ze dat op de nep kleding en eten?

En als ze al arm zijn komt dat omdat ze 5 kinderen hebben en de ouders een uitkering.
Helaas is dat meer geralateerd op enkelingen en meer gebaseerd op vooroordelen
Neem maar eens een voorbeeld aan mij.

Ik werk en studeer en kan dus een auto kopen en gebruiken..
Waarom omdat ik ervoor heb gewerkt, hoe kijken de omstanders naar mij toe juist meer van jaloezie en met een kijk dat ik deze auto heb gestolen !
pi_63968807
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:23 schreef Meki het volgende:

[..]

- Marokkanen zijn vaak zélf de grootste racisten die er rond lopen.
- Allochtonen zoeken elkaar op in dezelfde wijk. Niemand stuurt ze.
- Erkenning als medelanders, Graag! Maar erken dan zelf ook het feit dat je Nederlander bent, en een verantwoordelijkheid hebt naar de samenleving. Iedere samenleving omarmt je zodra je laat zien de normen en waarden van die samenleving te respecteren. Je hoeft ze in het algemeen niet eens over te nemen (behalve in Islamitische landen dan).
pi_63968821
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:25 schreef Py het volgende:

[..]

Ik ken nog een oude schoolgenoot, Berber. Hartstikke goede jongen, sociaal, vroom, beleefd en goudeerlijk. Heeft HTS gedaan. Begon daarna hoopvol te solliciteren maar werd sollicitatie na sollicitatie afgewezen. Is nu weer terug naar Marokko.

Ik heb zelf bij een bedrijf gewerkt waar een paar oudere collega's het niet onder stoelen of banken staken hoe ze over zwarten dachten. Denk je echt dat een personeelsmanager daar een allochtoon tussen gaat zetten?

Als je zelf geen allochtoon bent dan denk ik dat het moeilijk is om je voor te stellen wat dat is.

Ik wordt heel veel geconfroteerd met racisme en discriminatie
Alleen negeer ik het in mijn dagelijkse leven. Ik leef gewoon door en moet knokken om te leven om mijn familie te onderhouden moet ik harder gaan werken. na me studie ook een werk bijnemen.
pi_63968825
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Helaas is dat meer geralateerd op enkelingen en meer gebaseerd op vooroordelen
Neem maar eens een voorbeeld aan mij.

Ik werk en studeer en kan dus een auto kopen en gebruiken..
Waarom omdat ik ervoor heb gewerkt, hoe kijken de omstanders naar mij toe juist meer van jaloezie en met een kijk dat ik deze auto heb gestolen !
Als ik zou weten dat je ervoor hebt gewerkt heb je m ook eerlijk verdient en gun ik je die auto ook echt.
Maar vaak weet ik van mensen dat ze niet werken en hebben toch een dure auto.
pi_63968844
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:27 schreef 49R het volgende:

[..]

- Marokkanen zijn vaak zélf de grootste racisten die er rond lopen.
- Allochtonen zoeken elkaar op in dezelfde wijk. Niemand stuurt ze.
- Erkenning als medelanders, Graag! Maar erken dan zelf ook het feit dat je Nederlander bent, en een verantwoordelijkheid hebt naar de samenleving. Iedere samenleving omarmt je zodra je laat zien de normen en waarden van die samenleving te respecteren. Je hoeft ze in het algemeen niet eens over te nemen (behalve in Islamitische landen dan).
Helaas zijn je antwoord gebasseerd op jou vooroordelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')