Het zijn wel héél erg veel incidenten, vind je zelf ook niet?quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:05 schreef Meki het volgende:
Dit zijn incidenten en de meesten maken van de incidenten er een vooroordeel ervan
als we allemaal gaan vooroordelen dan kunnen we ophouden met leven

Voor de echte armen, waaronder zwervers, zie jij ooit marokkaanse zwervers? Ik nietquote:Op vrijdag 12 december 2008 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan voedselbanken dan ?

Meeste Marokkanen komen van de rifgebergte en daar wonen merendeel Berbersquote:Op vrijdag 12 december 2008 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]

Dat is wel heeel makkelijk reageren...quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe dan ook armoede is een van de redenen.

Lézen! Ik zeg dat mensen die hun handen laten wapperen niet in armoede hoeven te leven. Als je op je krent gaat zitten en op een uitkering vertrouwd vreet je op den duur droog brood. Dat is duidelijk.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]

Er zijn kansen maar er zijn ook kansen die anderen niet worden gegunt !quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:16 schreef 49R het volgende:
[..]
Lézen! Ik zeg dat mensen die hun handen laten wapperen niet in armoede hoeven te leven. Als je op je krent gaat zitten en op een uitkering vertrouwd vreet je op den duur droog brood. Dat is duidelijk.

Natuurlijk Meki, schuif de schuld maar weer af.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]

Er zijn toch geregeld rellen tussen Arabieren en Berbers in Marokko? En hier worden ze ook regelmatig gediscrimineerd.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Het zijn Marokkanen.. maar onderling is het Berbers of Arabieren
Waarvan in Nederland 70 % berbers zijn

Precies. Handen laten wapperen dus, schouders er onder, en DOE ER DAN WAT AAN.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]

Je kan het verslaan door oplossingen??? Duhquote:Op vrijdag 12 december 2008 18:53 schreef Meki het volgende:
[..]
De negatieve beeldvorming kan me niks schelen. dat zegt meer over de onwetenheid van die mensen die een ijzeren hart hebben.
Je kan het verslaan door oplossingen en dialoog in te gaan. verder geen enkele optie is mogelijk.. het tuig , de echte tuig is Den HAAG zelf.
 Maar wat zijn die oplossingen dan volgens jou? Geef eens concrete voorbeelden
  Maar wat zijn die oplossingen dan volgens jou? Geef eens concrete voorbeelden

Oh boehoe! Kansen moet je grijpen, anders blijven ze liggen voor n ander. Thats life.. Altijd al zo geweest ook...quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Er zijn kansen maar er zijn ook kansen die anderen niet worden gegunt !

Ik blijf het bullshit vinden. Een mocro is niet stoer als hij werkt. Zolang je die mentaliteit hebt, blijf je zwakzinnig. verkapt hans teeuwen citaatquote:Op vrijdag 12 december 2008 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]

Waarom hebben ze dan vaak dure auto's , de nieuwste schoenen enz?quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]

- Racisme en discriminatie harder aanpakken, nu mag hetquote:Op vrijdag 12 december 2008 19:19 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Je kan het verslaan door oplossingen??? DuhMaar wat zijn die oplossingen dan volgens jou? Geef eens concrete voorbeelden

En dát mijn beste Meki is het grootste misverstand wat er bestaat. Kansen zijn er voor IEDEREEN. Je moet ze alleen pakken. Ik geef toe dat marokkanen door het opgebouwde wantrouwen het soms iets moeilijker hebben om aan de bak te komen, maar daarom hamer ik er zo op dat je je moet onderscheiden van het tuig. Laat duidelijk zien dat jij niet tot die minderheid behoort, maar wél wat te bieden heb. Maak een opleiding af, zorg dat je de taal beheerst (zit bij jouw wel goed zo te lezen), en gooi dat calimero gevoel van je af.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Er zijn kansen maar er zijn ook kansen die anderen niet worden gegunt !

Allochtonen gaan zelf bijelkaar klitten met het gevolg dat de Nederlanders weg trekken uit die wijken.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:23 schreef Meki het volgende:
[..]
- Racisme en discriminatie harder aanpakken, nu mag het
- Niet allochtonen proppen in een wijk
- Erkenning als medelanders

Nou sorry hoor, een inbrekende marrokaan van 14 steelt echt niet om daarna een lekker stuk vlees ala 10 kilo voor z n familie te kopen. Ik zie de oudere moeders slepen met tassen boodschappen, terwijl haar zoons op het winkelcentrum de toffe baas uithangen. Dure kleding, dure schoenen etc.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]

Ik ken nog een oude schoolgenoot, Berber. Hartstikke goede jongen, sociaal, vroom, beleefd en goudeerlijk. Heeft HTS gedaan. Begon daarna hoopvol te solliciteren maar werd sollicitatie na sollicitatie afgewezen. Is nu weer terug naar Marokko.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:08 schreef 49R het volgende:
[..]
Je lult. Nederland is een land vol kansen. Die moet je aangrijpen. Niemand hoeft in armoede te leven, zolang je maar bereid bent je poten uit te steken. Leer de taal, en leer leven met de gedachte dat je moet werken voor je centen. Dat is in het Rif gebergte het geval, en al helemaal hier. Als je blijft zitten wachten tot iemand een miljoen in je schoot werpt, draait dat altijd uit op een teleurstelling. Mensen die bereid zijn te werken leven in dit land NOOIT in armoede!
Ik heb enkele succesvolle marokkaanse kenissen. Beide Ingenieurs. Ik moet wel toegeven dat het geen van beiden Berbers zijn. Zou dat nog verschil maken?

Helaas is dat meer geralateerd op enkelingen en meer gebaseerd op vooroordelenquote:Op vrijdag 12 december 2008 19:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dan vaak dure auto's , de nieuwste schoenen enz?
Of besparen ze dat op de nep kleding en eten?
En als ze al arm zijn komt dat omdat ze 5 kinderen hebben en de ouders een uitkering.

- Marokkanen zijn vaak zélf de grootste racisten die er rond lopen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:23 schreef Meki het volgende:
[..]
- Racisme en discriminatie harder aanpakken, nu mag het
- Niet allochtonen proppen in een wijk
- Erkenning als medelanders

quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:25 schreef Py het volgende:
[..]
Ik ken nog een oude schoolgenoot, Berber. Hartstikke goede jongen, sociaal, vroom, beleefd en goudeerlijk. Heeft HTS gedaan. Begon daarna hoopvol te solliciteren maar werd sollicitatie na sollicitatie afgewezen. Is nu weer terug naar Marokko.
Ik heb zelf bij een bedrijf gewerkt waar een paar oudere collega's het niet onder stoelen of banken staken hoe ze over zwarten dachten. Denk je echt dat een personeelsmanager daar een allochtoon tussen gaat zetten?
Als je zelf geen allochtoon bent dan denk ik dat het moeilijk is om je voor te stellen wat dat is.

Als ik zou weten dat je ervoor hebt gewerkt heb je m ook eerlijk verdient en gun ik je die auto ook echt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Helaas is dat meer geralateerd op enkelingen en meer gebaseerd op vooroordelen
Neem maar eens een voorbeeld aan mij.
Ik werk en studeer en kan dus een auto kopen en gebruiken..
Waarom omdat ik ervoor heb gewerkt, hoe kijken de omstanders naar mij toe juist meer van jaloezie en met een kijk dat ik deze auto heb gestolen !

Helaas zijn je antwoord gebasseerd op jou vooroordelen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:27 schreef 49R het volgende:
[..]
- Marokkanen zijn vaak zélf de grootste racisten die er rond lopen.
- Allochtonen zoeken elkaar op in dezelfde wijk. Niemand stuurt ze.
- Erkenning als medelanders, Graag! Maar erken dan zelf ook het feit dat je Nederlander bent, en een verantwoordelijkheid hebt naar de samenleving. Iedere samenleving omarmt je zodra je laat zien de normen en waarden van die samenleving te respecteren. Je hoeft ze in het algemeen niet eens over te nemen (behalve in Islamitische landen dan).
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |