Dure pizza.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:13 schreef Ravage het volgende:
Huh.. ze vragen om fooi?
Wat zeggen ze dan: de pizza is ¤ 17,20 maar maak er maar ¤ 20 van?
hier adverteren ze met binnen 45 minuten bezorgt anders graties (ja met de equote:Op vrijdag 12 december 2008 18:24 schreef henkdevlieg het volgende:
Hier vragen ze nooit om fooi. Reken ook maar niet dat ze dat krijgen.
"We komen er binnen een half uur aan"
Uur later komen ze aankakken met koude pizza's ;r
Ja hier dus niet.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hier adverteren ze met binnen 45 minuten bezorgt anders graties (ja met de e)
haha wat een meesterlijke tactiek van zequote:Op vrijdag 12 december 2008 18:32 schreef Topspin het volgende:
Heel irritant is wanneer ze uren gaan zoeken in hun beurs of ze wel genoeg geld hebben om terug te geven. Alsof ze erom vragen van...." Laat de rest maar zitten". Ben geen gieregaard die geen fooien geeft, een keer 5 euro fooi op een pizza gegeven tijdens het EK omdat de medewerker tijdens de wedstrijd moest werken, verder rond ik het bedrag ook vaker af naar boven. Maar als ze dan met opzet lang gaan zoeken naar wisselgeld dan draait mijn maag ook 10 keer om. Dan is het ook niet zomaar zoeken naar wisselgeld om terug te geven, ze zijn dan niet op zoek naar 2 euro en 80 cent, ze rommelen dan ERG lang wat in die beurs met de hoop dat ik zeg,.....' Het is goed zo". Alsof je na 1000 keer bezorgen nog steeds niet goed weet te zoeken naar geld in de beurs
Dit zou een apart topic verdienen. Zo herkenbaar.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:32 schreef Topspin het volgende:
Heel irritant is wanneer ze uren gaan zoeken in hun beurs of ze wel genoeg geld hebben om terug te geven. Alsof ze erom vragen van...." Laat de rest maar zitten". Ben geen gieregaard die geen fooien geeft, een keer 5 euro fooi op een pizza gegeven tijdens het EK omdat de medewerker tijdens de wedstrijd moest werken, verder rond ik het bedrag ook vaker af naar boven. Maar als ze dan met opzet lang gaan zoeken naar wisselgeld dan draait mijn maag ook 10 keer om. Dan is het ook niet zomaar zoeken naar wisselgeld om terug te geven, ze zijn dan niet op zoek naar 2 euro en 80 cent, ze rommelen dan ERG lang wat in die beurs met de hoop dat ik zeg,.....' Het is goed zo". Alsof je na 1000 keer bezorgen nog steeds niet goed weet te zoeken naar geld in de beurs
Een bezorger.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:55 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Nou daar zit een ander kant aan.
Je krijgt zo'n verplichte portomonnee mee en die is reinste kut kwaliteit.
Het vakje voor wisselgeld krijg geen normaal mens wat uit zonder dat hele ding om te keren.
Dan loop je weer het risico dat alles op de grond tieft dus het word vaak graaien.
Geloof je dit nou zelf?quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:55 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Nou daar zit een ander kant aan.
Je krijgt zo'n verplichte portomonnee mee en die is reinste kut kwaliteit.
Het vakje voor wisselgeld krijg geen normaal mens wat uit zonder dat hele ding om te keren.
Dan loop je weer het risico dat alles op de grond tieft dus het word vaak graaien.
Die geef ik altijd een klap in hun gezicht als cadeauquote:Op vrijdag 12 december 2008 18:45 schreef Het_hupt het volgende:
En die misselijke zigeuners met hun trekkasten bij supermarkten
geregistreerd op: vrijdag 12 december 2008 @ 18:05quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:10 schreef BaasbovenBaas het volgende:
DONDER OP![]()
Het is niet mijn schuld dat je een baan hebt met een te laag basis loon
Toen ik "vroegah" BBQ (en bijbehorende vleeswaren) deed bezorgen bij mensen liet ik mijn portemonee regelmatig "per ongeluk" in de bus liggen... 9 van de 10 klanten hebben dan ook zoiets van: Laat maar zitten... (zeker als het om relatief weinig wisselgeld op relatief grote bedragen gaat).quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:32 schreef Topspin het volgende:
Had je maar vakken vuller moeten wordenquote:Op zaterdag 13 december 2008 17:21 schreef Afhaalchinees het volgende:
/bezorger meldt*
Bull-shit, ik vraag nooit om fooi, en als ik geen wisselgeld heb, omdat ik onderweg bij een ander adres mijn wisselgeld op had moeten maken, zeg ik dat, en vaak is het donker, omdat mensen geen verlichting of wat dan ook voor hun deur hebben, en heb je ook van die kut portemonneetjes en zit je in de regen, en als je je portemonnee omkeert als je wel wat hebt gaat de helft er niet uit en de andere helft komt op de grond...
En oja, in de regen 25 minuten rijden naar een huis en dan geen fooi krijgen
of mannelijke hoer.quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:33 schreef Inca het volgende:
[..]
Had je maar vakken vuller moeten worden
Fooien worden juist veel te snel verwacht. ik geef fooi als ik vind dat ik bovengemiddelde service krijg. hoe een pizzabezorger dat voor elkaar zou moeten krijgen is me een raadsel, is iig nog nooit gebeurt. maar voor het op zn brommertje stappen en mijn pizza bezorgen hoeft ie van mij geen fooi te verwachten, dat is gewoon zn baan. als dat te weinig verdient moet ie bij zn baas zijn, of fatsoenlijk werk zoeken.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:12 schreef TLC het volgende:
Mensen die te kleinzielig zijn om 25 Eurocent of zo als fooi te geven
Een fooi is leuk om te geven en leuk om te krijgen maar de categorie acties als 'lang gaan zoeken naar kleingeld, uberhaupt geen kleingeld hebben etc' -> rot lekker opquote:Op zaterdag 13 december 2008 18:16 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Fooien worden juist veel te snel verwacht. ik geef fooi als ik vind dat ik bovengemiddelde service krijg. hoe een pizzabezorger dat voor elkaar zou moeten krijgen is me een raadsel, is iig nog nooit gebeurt. maar voor het op zn brommertje stappen en mijn pizza bezorgen hoeft ie van mij geen fooi te verwachten, dat is gewoon zn baan. als dat te weinig verdient moet ie bij zn baas zijn, of fatsoenlijk werk zoeken.
Als je je doos al hebt gekregen, alvast beginnen met etenquote:Op vrijdag 12 december 2008 18:32 schreef Topspin het volgende:
Met tippen is niets mis. Veel werkgevers calculeren de tips min of meer in, waardoor ze een lager salaris hoeven te betalen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:10 schreef BaasbovenBaas het volgende:
DONDER OP![]()
Zijn gummieknuppels daar legaal?quote:Op maandag 15 december 2008 05:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met tippen is niets mis. Veel werkgevers calculeren de tips min of meer in, waardoor ze een lager salaris hoeven te betalen.
Maar het vragen om tips vind ik ook ronduit triest, net zoals verslaafden, zwervers en paupers die op straat schooien om geld.
Hier in Cajamarca is het helemaal een drama. Zit je rustig te eten, komen er telkens mensen binnen om om geld te schooien.
Ja, volgens mij wel. Heb ze vaak genoeg zien liggen in winkels en als je knaken hebt is het redelijk normaal dat je een pistool op zak hebt voor het geval dat een of andere pauper je probeert te beroven.quote:Op maandag 15 december 2008 05:41 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Zijn gummieknuppels daar legaal?
Dat heeft dan eigenlijk weer een andere reden... ik doe na mijn school, na mijn werk en af en toe in het weekend bij mij om de hoek meehelpen bij het bezorgen van chinees eten. Dit gaat met de auto dus ik zit altijd lekker droog in tegenstelling tot mijn broertje die op de brommer door de regen moet bij de pizzeria.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:32 schreef Topspin het volgende:
daar hoef je geen vieze NY pizza voor te bestellen...kan nagenoeg overal via www.just-eat.nl e.a.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:10 schreef Empje het volgende:
Ik bestel altijd bij New York Pizza omdat je daar via IDEAL kan betalen. Dan betaal je 65 cent extra maar hoef ik dus m'n portemonnee nooit tevoorschijn te halen en je hebt dat gezeik met geld zoeken, wisselgeldgeklooi dan ook niet.
Dat dus, heel herkenbaar. Heb jaren pizza's en aanverwanten bezorgd als bijbaantje, heb nu een eigen zaak daarin dus heb koeriers rijden en rij zelf nog wel eens. Vooral in de winter is het ERG irritant als er GEEN verlichting brandt, of mensen geen husinummer hebben (bij het zoeken als je de straat in rijdt). Als er vervolgens ook geen lichtje voor het huis brandt, en de mensen ook nog te beroerd zijn om een ganglicht aan te doen, wordt het wel erg moeilijk om tussen al je kleingeld te zoeken.quote:Op maandag 15 december 2008 11:57 schreef QrisS het volgende:
Mijn klacht: Mensen zonder verlichting bij hun deur of zonder huisnummer op hun huis/hek/whatever en die dan ook nog klagen dat het te lang duurt eer ik mijn geld bij elkaar heb gezocht of dat het bezorgen te lang duurde terwijl ik al 20x voor zijn/haar huis ben langsgereden maar ik kan maar geen nummer vinden
Of zit je 's zomers op een terras wat te eten, komt er prompt zo'n bende vioolspelende klotezigeuners voorbij die eerst kutmuziek voor m'n neus gaan spelen zonder dat ik daar om gevraagd heb en dan vervolgens natuurlijk gaan schooien. Rot een end op man, ik wil gewoon eten zonder te worden lastiggevallen!quote:Op maandag 15 december 2008 05:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel. Heb ze vaak genoeg zien liggen in winkels en als je knaken hebt is het redelijk normaal dat je een pistool op zak hebt voor het geval dat een of andere pauper je probeert te beroven.
Snap ook niet dat de politie niets doet aan dat geschooi. Prima dat mensen geld nodig hebben, maar daar is een mooie oplossing voor: werken. Nu wordt het hele straatbeeld ontsierd door paupers die om geld vragen en daarnaast zijn ze nog behoorlijk onbeschoft ook. Ze trekken aan je been, mouw, ze vallen je lastig in winkels, restaurants...
Jankerd, zorg nou maar dat mijn pizza de volgende keer op tijd is.quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:21 schreef Afhaalchinees het volgende:
/bezorger meldt*
Bull-shit, ik vraag nooit om fooi, en als ik geen wisselgeld heb, omdat ik onderweg bij een ander adres mijn wisselgeld op had moeten maken, zeg ik dat, en vaak is het donker, omdat mensen geen verlichting of wat dan ook voor hun deur hebben, en heb je ook van die kut portemonneetjes en zit je in de regen, en als je je portemonnee omkeert als je wel wat hebt gaat de helft er niet uit en de andere helft komt op de grond...
En oja, in de regen 25 minuten rijden naar een huis en dan geen fooi krijgen
Iets bestellen, spannend zegquote:Op vrijdag 12 december 2008 18:19 schreef DuTank het volgende:
Hahaha ik belde ook, maar dan voor durum donner jewaaid
"Hallo shaorma, pizza rosjmalen."
Heey, ik wil 3 kebab rollen bestellen
"sjla?"
jep
"sausj"
ja
"adresh?"
(...)
"komt eraan"
Wat wil je hiermee zeggen? dat je eerst moet registreren en daarna een half jaar moet wachten om wat te posten...quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan weet je in ieder geval zeker dat je volgend jaar weer geen fooi krijgt.quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:57 schreef solar22 het volgende:
Vroeger ook altijd met krantenwijk (dagblad) sommige galbakken waren te beroerd om een fooi te geven met oudjaar, (dus die kregen altijd de kapotte of natte krant die bovenop het pak zat)
quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:13 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Bezorgkosten zijn bezorgkosten. ALs het maar 100 meter is kan je het toch zelf gaan halen?.
.
.
In Amsterdam krijg je meteen een pistool onder je neus gedrukt als je geen fooi krijgt.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:50 schreef mcDavid het volgende:
Dat van die bezorgers en ander tuig snap ik, maar ik heb nog nooit een pizza gegeten die om fooi vroeg!
Jij bent zeker zo iemand die denkt dat alles gratis is ..quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:09 schreef DeTolk het volgende:
Vorige week zondag ook pizzaatje besteld, 10,50 euro. Dus ik leg alvast 12 euro klaar.
bezorgkneus belt aan: "Das dan 12 euro "
Ik kijk em raar aan, alsof ie wist hoeveel fooi ie krijgt.
Zeg die helm: "Zit ook bezorgkosten bij"
Ik: "Bezorgkosten??? er zit 100 meter tussen me huis en jullie toko?!?!?"
Dat is eigenlijk best onbeschoft.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:32 schreef Sapstengel het volgende:
Ik had laatst een pizza besteld, 11 euro (incl bezorgkosten).
Ik geef zo 20 euro en zeg "ja, doe maar 7 euro terug". Leek me wel redelijk, ongeveer 20%.
Geeft die bezorger me een briefje van 5 terug, dus ik zo: "Dat is 5 euro?"
Hij: *mompelt wat chagrijnigs over fooi, weinig en bla bla en geeft mokkend een munt van 2 euro er bij*
Laatste keer dat ik daar heb besteld dus.
Die krijgen allemaal normaal betaald.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:47 schreef Tim86 het volgende:
buiten de horeca om geef ik echt geen fooi..dan kan ik de buschauffeur, winkelbediende etc ook wel iets gaan geven
ook bepaald geen vetpot maar geen reden om ze een fooi te geven puur omdat ze hun werk doen..quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Die krijgen allemaal normaal betaald.
Mag ik hopen...
Dat heb ik dus ook. Je betaalt al genoeg om te eten op een terras en dan wil je gewoon rustig eten. Als je lastig gevallen wilt worden door klaplopers dan eet je je portie wel op onder de brug.quote:Op dinsdag 16 december 2008 02:34 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Of zit je 's zomers op een terras wat te eten, komt er prompt zo'n bende vioolspelende klotezigeuners voorbij die eerst kutmuziek voor m'n neus gaan spelen zonder dat ik daar om gevraagd heb en dan vervolgens natuurlijk gaan schooien. Rot een end op man, ik wil gewoon eten zonder te worden lastiggevallen!![]()
En dat was niet in Cajamarca, maar fucking Apeldoorn!Wtf doen die gasten daar?!
!!
Wat in Amerika dan al volledig is doorgeslagen, want daar verwachten ze in de horeca gewoon al standaard een fooi.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:30 schreef Heathen. het volgende:
We kunnen dus stellen dat er mensen zijn die fooi geven waardoor de baas er rekening mee houd. In feite drijven mensen die fooi geven de markt op.
Als we nou met zijn allen afspreken dat we geen fooi geven wordt je ook niet meer met een schuin gezicht aangekeken en krijgen die jochies ook fatsoenlijk betaald
Yep, maar in de US verdienen horecamedewerkers ook wat minder dan hier en is de horeca vaak dus een stuk goedkoper dan hier. Juist omdat de tips al min of meer ingecalculeerd zitten in het salaris.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat in Amerika dan al volledig is doorgeslagen, want daar verwachten ze in de horeca gewoon al standaard een fooi.
In principe kun je daar ook geen fooien geven?quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yep, maar in de US verdienen horecamedewerkers ook wat minder dan hier en is de horeca vaak dus een stuk goedkoper dan hier. Juist omdat de tips al min of meer ingecalculeerd zitten in het salaris.
Ik snap je eerste zin niet....quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
In principe kun je daar ook geen fooien geven?
Ik vind het een beetje een krom systeem...
Ehm, je kan er ook voor kiezen om geen fooi te geven in Amerika?quote:
Kun je voor kiezen, maar Amerikanen tippen over het algemeen wel, ook in het buitenland.quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ehm, je kan er ook voor kiezen om geen fooi te geven in Amerika?
Want als iedereen dat nou doet in Amerika, gaan dan ook de lonen omhoog?![]()
Wat mij betreft zijn fooien nog altijd 'vrijwillige giften' en nu wordt het een beetje opgedrongen, zo van: als je mij geen fooi geeft, dan verdien ik heel weinig.
failquote:
Voornamelijk de reden dat ze lage lonen hebben faalhaas.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:10 schreef BaasbovenBaas het volgende:
DONDER OP![]()
Mensen hebben eigenlijk altijd een grote bek aan de telefoon, maar zodra je met de bestelling op de stoep staat is alles peis en vree.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:13 schreef Sjibble het volgende:
Het gebeurt zelden dat ik geen fooi krijg (ik had zelfs een boze klant die beweerde nooit meer bij ons te bestellen vanwege een foutje, en alsnog kreeg ik 2 euro)
Als het toch maar 100 meter is, haal het dan gewoon zelf op in plaats van te zeuren over bezorgkosten. Waarschijnlijk heb je gewoon de folder oid niet goed gelezen, lamlul.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:09 schreef DeTolk het volgende:
Vorige week zondag ook pizzaatje besteld, 10,50 euro. Dus ik leg alvast 12 euro klaar.
bezorgkneus belt aan: "Das dan 12 euro "
Ik kijk em raar aan, alsof ie wist hoeveel fooi ie krijgt.
Zeg die helm: "Zit ook bezorgkosten bij"
Ik: "Bezorgkosten??? er zit 100 meter tussen me huis en jullie toko?!?!?"
Het is misschien raar, maar juist de mensen met wat minder geld, geven meer fooi.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:44 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Fooi geven lijkt op een informele manier van vrijwillige inkomensverdeling. Van mensen met weinig geld verwacht niemand dat ze fooi geven. Mensen met veel geld zouden best wat meer fooi kunnen geven aan horecapersoneel, pizzabezorgers of vergelijkbare kutbaantjes die een bepaalde luxe en persoonlijke dienst verzorgen. Het is echter nooit op wat voor manier dan ook verplicht. Fooi geven doe je omdat je mensen graag iets extra's wil geven. Niet iedereen heeft daar behoefte aan (blijkbaar).
Dat is echt te schandalig voor woorden en riekt eigenlijk naar chantage. Geen fooi --> geen droge krant.quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:57 schreef solar22 het volgende:
Vroeger ook altijd met krantenwijk (dagblad) sommige galbakken waren te beroerd om een fooi te geven met oudjaar, (dus die kregen altijd de kapotte of natte krant die bovenop het pak zat)
Als je dat niet doet in de VS dan betekent dat dat je niet tevreden was over de service... Vind het ook wel een beetje krom systeem daar, maar toen ik er was vrij vaak fooien gegeven om geen gedonder te krijgenquote:Op dinsdag 16 december 2008 18:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
In principe kun je daar ook geen fooien geven?
Ik vind het een beetje een krom systeem...
Ik vind het wel een beetje chantage, dan.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:11 schreef Palomar het volgende:
[..]
Als je dat niet doet in de VS dan betekent dat dat je niet tevreden was over de service... Vind het ook wel een beetje krom systeem daar, maar toen ik er was vrij vaak fooien gegeven om geen gedonder te krijgenEn een dollarbriefje lijkt al snel wat meer dan die achterlijke muntjes die wij hebben
Maar in NL geef ik nooit fooien. Iedereen krijgt hier sowieso al een minimumloon. Alleen als iets 19 euro is en ik betaal met 20 mogen ze het soms houden. Laatst idd ook es zo'n pizzabezorger. Was samen ook iets van 19,60 oid en ik betaal met 20 en zeg tot ziens, hoor ik nog wat ontevreden gemompel als ik weer naar binnen loop. Vind het sowieso al duur genoeg voor 2 pizza's.
Inderdaad, wat is dat nou weer voor een onzin om krantenjongens fooi te geven. En al helemaal dat 'terugpakken' van mensen die geen fooi geven vind ik ronduit onbeschoft.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is echt te schandalig voor woorden en riekt eigenlijk naar chantage. Geen fooi --> geen droge krant.
Bovendien is schooien om geld voor mensen die al betalen voor de bezorging natuurlijk te tenenkrommend voor woorden. Ga bij je baas huilen om meer geld en niet bedelen bij zijn klanten ofzo.
10-12 euro voor een pizza is de hoogste prijs die ik ben tegengekomen. Vele doen het voor minder geld. En die redden het blijkbaar ook. Dat de pizzabezorgers daar gaan werken voor dat hongerloontje is niet mijn probleem. Op mijn 15de verdiende ik ook meer maar dan moest ik er wel echt voor werken. Hophop naar je andere job.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:58 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:![]()
![]()
10 euro voor een pizza veel? en dan aannemen dat daar een fatsoenlijk salaris me betaald kan worden? en de pizza meot op tijd komen? en de pizza meot ook goed en lekker zijn?
nederlanders
ps. minimumloon voor jongeren van 16 is 3 euro ofzo
Dat kan ik me echt niet voorstellen.quote:Op woensdag 17 december 2008 13:11 schreef PDOA het volgende:
Wat je ook vaak ziet is van die bezorgers die alleen met elkaar in de weer zijn. Die staan dan in een groepje ergens met hun scooters terwijl jouw pizza achterin de box koud aan het worden is.
Haha ja, staan ze daar met hun hand te schudden naast de deurquote:Op woensdag 17 december 2008 14:06 schreef Tim86 het volgende:
Fooien vragende uitsmijters zijn nog erger
Mensen met veel geld gaan doorgaans verstandig met geld om en geven het daarom niet weg aan klaplopers. Mensen met weinig geld hebben vaak niet voor niets weinig geld.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het is misschien raar, maar juist de mensen met wat minder geld, geven meer fooi.![]()
Mijn ervaring, tenminste.
Je wordt heus niet arm van een paar keer fooi geven..quote:Op woensdag 17 december 2008 20:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen met veel geld gaan doorgaans verstandig met geld om en geven het daarom niet weg aan klaplopers. Mensen met weinig geld hebben vaak niet voor niets weinig geld.
3 euro bezorgkosten is best veel, eigenlijkquote:Op woensdag 17 december 2008 22:11 schreef Rositaaaa het volgende:
ze vragen soms 3 euro bezorgkosten en dan geef ik nog 2 euro extra, boeiend.... weet je die gasten zijn echt onderbetaald, geloof me
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |