abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63966836
DONDER OP

Het is niet mijn schuld dat je een baan hebt met een te laag basis loon
pi_63966879
je dacht, ik maak maar een topic op FOK!
Of heb je ook nog iets tegen 'm gezegd dat die op moest donderen xD?
  vrijdag 12 december 2008 @ 18:13:26 #3
27699 Ravage
thinking about you
pi_63966887
Huh.. ze vragen om fooi?
Wat zeggen ze dan: de pizza is ¤ 17,20 maar maak er maar ¤ 20 van?
i'm not living, i'm just killing time
  vrijdag 12 december 2008 @ 18:13:45 #4
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_63966891
Dat ze het nog vragen, normaal proberen ze je meteen voor een paar euro op te lichten.
pi_63966940
in spanje rekenen ze standaard 8% fooi

tering spanjaarden
kusje
pi_63966944
BaasbovenBaas noemt ie zichzelf dan.
pi_63967029
Hahaha ik belde ook, maar dan voor durum donner jewaaid

"Hallo shaorma, pizza rosjmalen."
Heey, ik wil 3 kebab rollen bestellen
"sjla?"
jep
"sausj"
ja
"adresh?"
(...)
"komt eraan"

Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  vrijdag 12 december 2008 @ 18:19:29 #8
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_63967035
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:13 schreef Ravage het volgende:
Huh.. ze vragen om fooi?
Wat zeggen ze dan: de pizza is ¤ 17,20 maar maak er maar ¤ 20 van?
Dure pizza.
pi_63967139
Alsof ze er expliciet om vragen
  vrijdag 12 december 2008 @ 18:24:21 #10
232982 henkdevlieg
Niet dood slaan.
pi_63967153
Hier vragen ze nooit om fooi. Reken ook maar niet dat ze dat krijgen.

"We komen er binnen een half uur aan"

Uur later komen ze aankakken met koude pizza's ;r
pi_63967211
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:24 schreef henkdevlieg het volgende:
Hier vragen ze nooit om fooi. Reken ook maar niet dat ze dat krijgen.

"We komen er binnen een half uur aan"

Uur later komen ze aankakken met koude pizza's ;r
hier adverteren ze met binnen 45 minuten bezorgt anders graties (ja met de e )
  vrijdag 12 december 2008 @ 18:31:39 #12
232982 henkdevlieg
Niet dood slaan.
pi_63967300
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:27 schreef Salatrel het volgende:

[..]

hier adverteren ze met binnen 45 minuten bezorgt anders graties (ja met de e )
Ja hier dus niet.
pi_63967333
Heel irritant is wanneer ze uren gaan zoeken in hun beurs of ze wel genoeg geld hebben om terug te geven. Alsof ze erom vragen van...." Laat de rest maar zitten". Ben geen gieregaard die geen fooien geeft, een keer 5 euro fooi op een pizza gegeven tijdens het EK omdat de medewerker tijdens de wedstrijd moest werken, verder rond ik het bedrag ook vaker af naar boven. Maar als ze dan met opzet lang gaan zoeken naar wisselgeld dan draait mijn maag ook 10 keer om. Dan is het ook niet zomaar zoeken naar wisselgeld om terug te geven, ze zijn dan niet op zoek naar 2 euro en 80 cent, ze rommelen dan ERG lang wat in die beurs met de hoop dat ik zeg,.....' Het is goed zo". Alsof je na 1000 keer bezorgen nog steeds niet goed weet te zoeken naar geld in de beurs

[ Bericht 24% gewijzigd door Topspin op 12-12-2008 18:38:40 ]
Genieten is toegestaan!!!
pi_63967635
En die misselijke zigeuners met hun trekkasten bij supermarkten
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_63967655
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:32 schreef Topspin het volgende:
Heel irritant is wanneer ze uren gaan zoeken in hun beurs of ze wel genoeg geld hebben om terug te geven. Alsof ze erom vragen van...." Laat de rest maar zitten". Ben geen gieregaard die geen fooien geeft, een keer 5 euro fooi op een pizza gegeven tijdens het EK omdat de medewerker tijdens de wedstrijd moest werken, verder rond ik het bedrag ook vaker af naar boven. Maar als ze dan met opzet lang gaan zoeken naar wisselgeld dan draait mijn maag ook 10 keer om. Dan is het ook niet zomaar zoeken naar wisselgeld om terug te geven, ze zijn dan niet op zoek naar 2 euro en 80 cent, ze rommelen dan ERG lang wat in die beurs met de hoop dat ik zeg,.....' Het is goed zo". Alsof je na 1000 keer bezorgen nog steeds niet goed weet te zoeken naar geld in de beurs
haha wat een meesterlijke tactiek van ze
gr gr
pi_63967799
quote:
Dit zou een apart topic verdienen. Zo herkenbaar.
  vrijdag 12 december 2008 @ 18:55:20 #17
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_63967899
Nou daar zit een ander kant aan.
Je krijgt zo'n verplichte portomonnee mee en die is reinste kut kwaliteit.

Het vakje voor wisselgeld krijg geen normaal mens wat uit zonder dat hele ding om te keren.
Dan loop je weer het risico dat alles op de grond tieft dus het word vaak graaien.
pi_63968560
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:55 schreef zwartemarktplaats het volgende:

Het vakje voor wisselgeld krijg geen normaal mens wat uit zonder dat hele ding om te keren.
Dan loop je weer het risico dat alles op de grond tieft dus het word vaak graaien.
Een bezorger.
  vrijdag 12 december 2008 @ 19:26:08 #19
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63968777
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:55 schreef zwartemarktplaats het volgende:

Geloof je dit nou zelf?

Als ik ooit een bezorger aan de deur krijg die VRAAGT om een fooi ben ik blij dat ik in een portiekwoning woon en de trap achter hem is
Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
pi_63969950
Net als je ergens iets besteld en ze komen het thuis afleveren. Fooi bepaal ik altijd lekker zelf en als je al merkt dat ze het verwachten kunnen ze fluiten. Ik ben heus niet te beroerd om fooien te geven, zeker niet in de horeca wanneer ik goed geholpen ben.
pi_63970118
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:45 schreef Het_hupt het volgende:
En die misselijke zigeuners met hun trekkasten bij supermarkten
Die geef ik altijd een klap in hun gezicht als cadeau
Cool story, Hansel.
pi_63970183
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:10 schreef BaasbovenBaas het volgende:
DONDER OP

"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 12 december 2008 @ 20:22:24 #23
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_63970287
quote:
Toen ik "vroegah" BBQ (en bijbehorende vleeswaren) deed bezorgen bij mensen liet ik mijn portemonee regelmatig "per ongeluk" in de bus liggen... 9 van de 10 klanten hebben dan ook zoiets van: Laat maar zitten... (zeker als het om relatief weinig wisselgeld op relatief grote bedragen gaat).
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_63988491
/bezorger meldt*

Bull-shit, ik vraag nooit om fooi, en als ik geen wisselgeld heb, omdat ik onderweg bij een ander adres mijn wisselgeld op had moeten maken, zeg ik dat, en vaak is het donker, omdat mensen geen verlichting of wat dan ook voor hun deur hebben, en heb je ook van die kut portemonneetjes en zit je in de regen, en als je je portemonnee omkeert als je wel wat hebt gaat de helft er niet uit en de andere helft komt op de grond...
En oja, in de regen 25 minuten rijden naar een huis en dan geen fooi krijgen
  zaterdag 13 december 2008 @ 17:30:00 #25
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_63988725
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 17:21 schreef Afhaalchinees het volgende:
/bezorger meldt*

Bull-shit, ik vraag nooit om fooi, en als ik geen wisselgeld heb, omdat ik onderweg bij een ander adres mijn wisselgeld op had moeten maken, zeg ik dat, en vaak is het donker, omdat mensen geen verlichting of wat dan ook voor hun deur hebben, en heb je ook van die kut portemonneetjes en zit je in de regen, en als je je portemonnee omkeert als je wel wat hebt gaat de helft er niet uit en de andere helft komt op de grond...
Had je maar vakken vuller moeten worden
Twinning = boring
  zaterdag 13 december 2008 @ 17:41:09 #27
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_63988852
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 17:33 schreef Inca het volgende:

[..]

Had je maar vakken vuller moeten worden
of mannelijke hoer.
pi_63989430
Mensen die te kleinzielig zijn om 25 Eurocent of zo als fooi te geven
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_63989513
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:12 schreef TLC het volgende:
Mensen die te kleinzielig zijn om 25 Eurocent of zo als fooi te geven
Fooien worden juist veel te snel verwacht. ik geef fooi als ik vind dat ik bovengemiddelde service krijg. hoe een pizzabezorger dat voor elkaar zou moeten krijgen is me een raadsel, is iig nog nooit gebeurt. maar voor het op zn brommertje stappen en mijn pizza bezorgen hoeft ie van mij geen fooi te verwachten, dat is gewoon zn baan. als dat te weinig verdient moet ie bij zn baas zijn, of fatsoenlijk werk zoeken.
  zaterdag 13 december 2008 @ 18:52:30 #30
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63990266
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:16 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Fooien worden juist veel te snel verwacht. ik geef fooi als ik vind dat ik bovengemiddelde service krijg. hoe een pizzabezorger dat voor elkaar zou moeten krijgen is me een raadsel, is iig nog nooit gebeurt. maar voor het op zn brommertje stappen en mijn pizza bezorgen hoeft ie van mij geen fooi te verwachten, dat is gewoon zn baan. als dat te weinig verdient moet ie bij zn baas zijn, of fatsoenlijk werk zoeken.
Een fooi is leuk om te geven en leuk om te krijgen maar de categorie acties als 'lang gaan zoeken naar kleingeld, uberhaupt geen kleingeld hebben etc' -> rot lekker op
Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
pi_63990670
Ik bestel altijd bij New York Pizza omdat je daar via IDEAL kan betalen. Dan betaal je 65 cent extra maar hoef ik dus m'n portemonnee nooit tevoorschijn te halen en je hebt dat gezeik met geld zoeken, wisselgeldgeklooi dan ook niet.
Vive le moment
Viva l'amitié
Viva la mémoire
  maandag 15 december 2008 @ 05:36:05 #32
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_64022732
quote:
Als je je doos al hebt gekregen, alvast beginnen met eten
"Ik wacht wel tot je wisselgeld hebt gevonden, maar ik begin vast met eten"
Asjemenou
pi_64022737
quote:
DONDER OP

Met tippen is niets mis. Veel werkgevers calculeren de tips min of meer in, waardoor ze een lager salaris hoeven te betalen.

Maar het vragen om tips vind ik ook ronduit triest, net zoals verslaafden, zwervers en paupers die op straat schooien om geld.

Hier in Cajamarca is het helemaal een drama. Zit je rustig te eten, komen er telkens mensen binnen om om geld te schooien.
  maandag 15 december 2008 @ 05:41:08 #34
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_64022739
quote:
Op maandag 15 december 2008 05:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Met tippen is niets mis. Veel werkgevers calculeren de tips min of meer in, waardoor ze een lager salaris hoeven te betalen.

Maar het vragen om tips vind ik ook ronduit triest, net zoals verslaafden, zwervers en paupers die op straat schooien om geld.

Hier in Cajamarca is het helemaal een drama. Zit je rustig te eten, komen er telkens mensen binnen om om geld te schooien.
Zijn gummieknuppels daar legaal?
Asjemenou
pi_64022747
quote:
Op maandag 15 december 2008 05:41 schreef Tichelaar het volgende:

[..]

Zijn gummieknuppels daar legaal?
Ja, volgens mij wel. Heb ze vaak genoeg zien liggen in winkels en als je knaken hebt is het redelijk normaal dat je een pistool op zak hebt voor het geval dat een of andere pauper je probeert te beroven.

Snap ook niet dat de politie niets doet aan dat geschooi. Prima dat mensen geld nodig hebben, maar daar is een mooie oplossing voor: werken. Nu wordt het hele straatbeeld ontsierd door paupers die om geld vragen en daarnaast zijn ze nog behoorlijk onbeschoft ook. Ze trekken aan je been, mouw, ze vallen je lastig in winkels, restaurants...
  maandag 15 december 2008 @ 11:57:02 #36
200017 QrisS
Chauvinist tot in de kist!
pi_64027326
quote:
Dat heeft dan eigenlijk weer een andere reden... ik doe na mijn school, na mijn werk en af en toe in het weekend bij mij om de hoek meehelpen bij het bezorgen van chinees eten. Dit gaat met de auto dus ik zit altijd lekker droog in tegenstelling tot mijn broertje die op de brommer door de regen moet bij de pizzeria.

Wij hebben altijd standaard 70 euro in de beurs:

3 briefjes van 10
4 briefjes van 5
5x 2 euro
5x 1 euro
6x 50 cent
5x 20 cent en 10x 10 cent. dat zijn dus al in het begin 31 muntjes... na 3 bestellingen kunnen dat al 40 muntjes zijn.

Dan moet ik zeker binnen 2 seconden in het donker (omdat die mensen nooit verlichting bij hun deur hebben) precies dat muntje van 20 cent vinden omdat de mensen te gierig zijn om 19,80 af te ronden naar het briefje van 20 wat ze me net gegeven hebben.

Mijn klacht: Mensen zonder verlichting bij hun deur of zonder huisnummer op hun huis/hek/whatever en die dan ook nog klagen dat het te lang duurt eer ik mijn geld bij elkaar heb gezocht of dat het bezorgen te lang duurde terwijl ik al 20x voor zijn/haar huis ben langsgereden maar ik kan maar geen nummer vinden
pi_64047680
Wat vooral heel irritant was: mensen die alleen met 50 euro betaalden, voor een bestelling van onder de 10 euro. En dat dan 3 keer achter elkaar, tja dan ben je zo door je wisselgeld heen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_64048031
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:10 schreef Empje het volgende:
Ik bestel altijd bij New York Pizza omdat je daar via IDEAL kan betalen. Dan betaal je 65 cent extra maar hoef ik dus m'n portemonnee nooit tevoorschijn te halen en je hebt dat gezeik met geld zoeken, wisselgeldgeklooi dan ook niet.
daar hoef je geen vieze NY pizza voor te bestellen...kan nagenoeg overal via www.just-eat.nl e.a.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_64048248
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:57 schreef QrisS het volgende:
Mijn klacht: Mensen zonder verlichting bij hun deur of zonder huisnummer op hun huis/hek/whatever en die dan ook nog klagen dat het te lang duurt eer ik mijn geld bij elkaar heb gezocht of dat het bezorgen te lang duurde terwijl ik al 20x voor zijn/haar huis ben langsgereden maar ik kan maar geen nummer vinden
Dat dus, heel herkenbaar. Heb jaren pizza's en aanverwanten bezorgd als bijbaantje, heb nu een eigen zaak daarin dus heb koeriers rijden en rij zelf nog wel eens. Vooral in de winter is het ERG irritant als er GEEN verlichting brandt, of mensen geen husinummer hebben (bij het zoeken als je de straat in rijdt). Als er vervolgens ook geen lichtje voor het huis brandt, en de mensen ook nog te beroerd zijn om een ganglicht aan te doen, wordt het wel erg moeilijk om tussen al je kleingeld te zoeken.

Mensen zijn absoluut niet verplicht om fooi te geven, maar 9 van de 10 keer hangt het écht totaal af van hoe je je aan de deur gedraagt. 'Hallo, het eten, 19,50 is het' zal minder snel uitnodigen tot het naar 20 euro af te ronden dan 'Goedenavond, uw bestelling...' Vervolgens als er een kind/hond/kat rondloopt "ach wat een schatje", of bij een nieuw huis 'mooie huis heeft u zeg'. Pas wel weer op met 'oh u zit midden in een verhuizing?' als je overal dozen ziet staan en kranten rondslingeren.. sommige mensen wonen gewoon zo

Maar veel mensen wachten wel degelijk af tot het laatste moment om te bepalen of ze je een fooi geven. Zo klagen mijn koeriers regelmatig dat ze bij de via Ideal-betaalde bestellingen geen fooi krijgen, maar op de momenten dat ik zelf betaalde bestellingen rijdt, krijgt ik juist daar nog 1 of 2 euro in mn hand gedrukt omdat ik daar net zo vrolijk aan de deur doe als bij niet-betaalde bestellingen.
  dinsdag 16 december 2008 @ 02:34:03 #40
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_64048253
quote:
Op maandag 15 december 2008 05:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, volgens mij wel. Heb ze vaak genoeg zien liggen in winkels en als je knaken hebt is het redelijk normaal dat je een pistool op zak hebt voor het geval dat een of andere pauper je probeert te beroven.

Snap ook niet dat de politie niets doet aan dat geschooi. Prima dat mensen geld nodig hebben, maar daar is een mooie oplossing voor: werken. Nu wordt het hele straatbeeld ontsierd door paupers die om geld vragen en daarnaast zijn ze nog behoorlijk onbeschoft ook. Ze trekken aan je been, mouw, ze vallen je lastig in winkels, restaurants...
Of zit je 's zomers op een terras wat te eten, komt er prompt zo'n bende vioolspelende klotezigeuners voorbij die eerst kutmuziek voor m'n neus gaan spelen zonder dat ik daar om gevraagd heb en dan vervolgens natuurlijk gaan schooien. Rot een end op man, ik wil gewoon eten zonder te worden lastiggevallen!

En dat was niet in Cajamarca, maar fucking Apeldoorn! Wtf doen die gasten daar?! !!
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_64049492
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 17:21 schreef Afhaalchinees het volgende:
/bezorger meldt*

Jankerd, zorg nou maar dat mijn pizza de volgende keer op tijd is.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_64049644
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:19 schreef DuTank het volgende:
Hahaha ik belde ook, maar dan voor durum donner jewaaid

"Hallo shaorma, pizza rosjmalen."
Heey, ik wil 3 kebab rollen bestellen
"sjla?"
jep
"sausj"
ja
"adresh?"
(...)
"komt eraan"

Iets bestellen, spannend zeg
pi_64049671
Mensen die denken dat je voor 5 euro een goede pizza binnen 15 minuten thuisbezorgd kan krijgen en dan geen 50 cent fooi kunnen geven .
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:28:23 #44
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_64050075
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 20:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen? dat je eerst moet registreren en daarna een half jaar moet wachten om wat te posten...
pi_64050207
Ik betaal meestal gepast
pi_64050457
Ik woon tegenover een pizza&shoarma zaak, en krijg bij zelf ophalen altijd een euro korting op mn bestelling. ik krijg dus een fooi in plaats van dat ik er een geef
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_64050610
Als die knakker op tijd is(en de bestelling klopt) kun je hem best een fooi geven. (het is al een klote baan op zo'n brommertje door het nederlandse kutweer).

Vroeger ook altijd met krantenwijk (dagblad) sommige galbakken waren te beroerd om een fooi te geven met oudjaar, (dus die kregen altijd de kapotte of natte krant die bovenop het pak zat)
pi_64051760
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:57 schreef solar22 het volgende:
Vroeger ook altijd met krantenwijk (dagblad) sommige galbakken waren te beroerd om een fooi te geven met oudjaar, (dus die kregen altijd de kapotte of natte krant die bovenop het pak zat)
Dan weet je in ieder geval zeker dat je volgend jaar weer geen fooi krijgt.
  dinsdag 16 december 2008 @ 11:09:50 #49
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_64052268
Vorige week zondag ook pizzaatje besteld, 10,50 euro. Dus ik leg alvast 12 euro klaar.

bezorgkneus belt aan: "Das dan 12 euro "
Ik kijk em raar aan, alsof ie wist hoeveel fooi ie krijgt.
Zeg die helm: "Zit ook bezorgkosten bij"
Ik: "Bezorgkosten??? er zit 100 meter tussen me huis en jullie toko?!?!?"
pi_64052374
Bezorgkosten zijn bezorgkosten. ALs het maar 100 meter is kan je het toch zelf gaan halen? . . .
  dinsdag 16 december 2008 @ 11:28:16 #51
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_64052803
Ik heb laatst 2 bezorgers 10 euro fooi gegeven omdat ze 150 kilo kattenbakkorrels ongevraagd, en niet verplicht (aflevering aan de voordeur) voor me naar boven sjouwden omdat ik alleen was.
Het in de portemonnee graaien in de hoop op een 'laat maar zitten' door pizza bezorgers is inderdaad een hele bekende. Die krijgen dan ook geen fooi van me.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_64053363
Dat van die bezorgers en ander tuig snap ik, maar ik heb nog nooit een pizza gegeten die om fooi vroeg!
  dinsdag 16 december 2008 @ 11:50:59 #53
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_64053374
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:13 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Bezorgkosten zijn bezorgkosten. ALs het maar 100 meter is kan je het toch zelf gaan halen? . . .

Technisch gezien zou dat mogelijk zijn geweest. Maar zij zijn met een brommer sneller bij mij dan ik lopend bij hun
  dinsdag 16 december 2008 @ 11:52:06 #54
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_64053403
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:50 schreef mcDavid het volgende:
Dat van die bezorgers en ander tuig snap ik, maar ik heb nog nooit een pizza gegeten die om fooi vroeg!
In Amsterdam krijg je meteen een pistool onder je neus gedrukt als je geen fooi krijgt.
pi_64054551
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:09 schreef DeTolk het volgende:
Vorige week zondag ook pizzaatje besteld, 10,50 euro. Dus ik leg alvast 12 euro klaar.

Jij bent zeker zo iemand die denkt dat alles gratis is ..

Bezorgen is bezorgen en daar moet je maar voor betalen.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_64057290
Ik had laatst een pizza besteld, 11 euro (incl bezorgkosten).

Ik geef zo 20 euro en zeg "ja, doe maar 7 euro terug". Leek me wel redelijk, ongeveer 20%.
Geeft die bezorger me een briefje van 5 terug, dus ik zo: "Dat is 5 euro?"
Hij: *mompelt wat chagrijnigs over fooi, weinig en bla bla en geeft mokkend een munt van 2 euro er bij*

Laatste keer dat ik daar heb besteld dus.
pi_64057445
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:32 schreef Sapstengel het volgende:
Ik had laatst een pizza besteld, 11 euro (incl bezorgkosten).

Ik geef zo 20 euro en zeg "ja, doe maar 7 euro terug". Leek me wel redelijk, ongeveer 20%.
Geeft die bezorger me een briefje van 5 terug, dus ik zo: "Dat is 5 euro?"
Hij: *mompelt wat chagrijnigs over fooi, weinig en bla bla en geeft mokkend een munt van 2 euro er bij*

Laatste keer dat ik daar heb besteld dus.
Dat is eigenlijk best onbeschoft.
Ik had zijn baas wel eens willen bellen ...
pi_64057578
Dat vond ik dus ook onbeschoft, ze moeten blij zijn dat ze iets krijgen, niet zomaar extra geld pakken en hopen dat er niets van word gezegd . Vooral omdat hij 5 euro gaf, en zich direct omdraaide en weg liep, hij hoopte zeker dat ik niks door zou hebben en hij er mee weg zou komen .
pi_64059468
buiten de horeca om geef ik echt geen fooi..dan kan ik de buschauffeur, winkelbediende etc ook wel iets gaan geven
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_64059572
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:47 schreef Tim86 het volgende:
buiten de horeca om geef ik echt geen fooi..dan kan ik de buschauffeur, winkelbediende etc ook wel iets gaan geven
Die krijgen allemaal normaal betaald.
Mag ik hopen...
pi_64061476
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Die krijgen allemaal normaal betaald.
Mag ik hopen...
ook bepaald geen vetpot maar geen reden om ze een fooi te geven puur omdat ze hun werk doen..
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_64062781
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 02:34 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Of zit je 's zomers op een terras wat te eten, komt er prompt zo'n bende vioolspelende klotezigeuners voorbij die eerst kutmuziek voor m'n neus gaan spelen zonder dat ik daar om gevraagd heb en dan vervolgens natuurlijk gaan schooien. Rot een end op man, ik wil gewoon eten zonder te worden lastiggevallen!

En dat was niet in Cajamarca, maar fucking Apeldoorn! Wtf doen die gasten daar?! !!
Dat heb ik dus ook. Je betaalt al genoeg om te eten op een terras en dan wil je gewoon rustig eten. Als je lastig gevallen wilt worden door klaplopers dan eet je je portie wel op onder de brug.

Gewoon opbokken met hun kutmuziek en al helemaal met hun geschooi.
pi_64063145
We kunnen dus stellen dat er mensen zijn die fooi geven waardoor de baas er rekening mee houd. In feite drijven mensen die fooi geven de markt op.
Als we nou met zijn allen afspreken dat we geen fooi geven wordt je ook niet meer met een schuin gezicht aangekeken en krijgen die jochies ook fatsoenlijk betaald
pi_64063194
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:30 schreef Heathen. het volgende:
We kunnen dus stellen dat er mensen zijn die fooi geven waardoor de baas er rekening mee houd. In feite drijven mensen die fooi geven de markt op.
Als we nou met zijn allen afspreken dat we geen fooi geven wordt je ook niet meer met een schuin gezicht aangekeken en krijgen die jochies ook fatsoenlijk betaald
Wat in Amerika dan al volledig is doorgeslagen, want daar verwachten ze in de horeca gewoon al standaard een fooi.
pi_64064021
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wat in Amerika dan al volledig is doorgeslagen, want daar verwachten ze in de horeca gewoon al standaard een fooi.
Yep, maar in de US verdienen horecamedewerkers ook wat minder dan hier en is de horeca vaak dus een stuk goedkoper dan hier. Juist omdat de tips al min of meer ingecalculeerd zitten in het salaris.
pi_64065178
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Yep, maar in de US verdienen horecamedewerkers ook wat minder dan hier en is de horeca vaak dus een stuk goedkoper dan hier. Juist omdat de tips al min of meer ingecalculeerd zitten in het salaris.
In principe kun je daar ook geen fooien geven?
Ik vind het een beetje een krom systeem...
pi_64065244
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik snap je eerste zin niet....
pi_64065334
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik snap je eerste zin niet....
Ehm, je kan er ook voor kiezen om geen fooi te geven in Amerika?

Want als iedereen dat nou doet in Amerika, gaan dan ook de lonen omhoog?

Wat mij betreft zijn fooien nog altijd 'vrijwillige giften' en nu wordt het een beetje opgedrongen, zo van: als je mij geen fooi geeft, dan verdien ik heel weinig.
pi_64065395
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ehm, je kan er ook voor kiezen om geen fooi te geven in Amerika?

Want als iedereen dat nou doet in Amerika, gaan dan ook de lonen omhoog?

Wat mij betreft zijn fooien nog altijd 'vrijwillige giften' en nu wordt het een beetje opgedrongen, zo van: als je mij geen fooi geeft, dan verdien ik heel weinig.
Kun je voor kiezen, maar Amerikanen tippen over het algemeen wel, ook in het buitenland.

Overigens vind ik opdringen een trieste zaak. Er staat een prijs op de kaart en die betaal je. Als je wat extra´s wilt geven prima, maar heb liever niet dat ze er om gaan vragen of zeuren.
pi_64065457
pi_64065721
Als ze het netjes op tijd brengen kunnen ze van mij altijd een fooi verwachten hoor waarom niet.
pi_64074514
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:57 schreef Bomil het volgende:
[ afbeelding ]
Je hoeft het niet in paint te vergroten.
pi_64075016
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:57 schreef Bomil het volgende:
[ afbeelding ]
fail
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_64076144
quote:
DONDER OP

Voornamelijk de reden dat ze lage lonen hebben faalhaas.
Waarom zou je een courier 5 euro per uur betalen zodat ie nog eens 6 euro per uur met fooien binnenhaalt?

Geef em een euro op zn minst.
Het gebeurt zelden dat ik geen fooi krijg (ik had zelfs een boze klant die beweerde nooit meer bij ons te bestellen vanwege een foutje, en alsnog kreeg ik 2 euro )
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_64076208
quote:
Op woensdag 17 december 2008 00:13 schreef Sjibble het volgende:

Het gebeurt zelden dat ik geen fooi krijg (ik had zelfs een boze klant die beweerde nooit meer bij ons te bestellen vanwege een foutje, en alsnog kreeg ik 2 euro )
Mensen hebben eigenlijk altijd een grote bek aan de telefoon, maar zodra je met de bestelling op de stoep staat is alles peis en vree.

woensdag 17 december 2008 @ 00:51:05 #76
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_64076759
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:09 schreef DeTolk het volgende:

Als het toch maar 100 meter is, haal het dan gewoon zelf op in plaats van te zeuren over bezorgkosten. Waarschijnlijk heb je gewoon de folder oid niet goed gelezen, lamlul.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_64083112
Fooi geven lijkt op een informele manier van vrijwillige inkomensverdeling. Van mensen met weinig geld verwacht niemand dat ze fooi geven. Mensen met veel geld zouden best wat meer fooi kunnen geven aan horecapersoneel, pizzabezorgers of vergelijkbare kutbaantjes die een bepaalde luxe en persoonlijke dienst verzorgen. Het is echter nooit op wat voor manier dan ook verplicht. Fooi geven doe je omdat je mensen graag iets extra's wil geven. Niet iedereen heeft daar behoefte aan (blijkbaar).
pi_64083325
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:44 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Fooi geven lijkt op een informele manier van vrijwillige inkomensverdeling. Van mensen met weinig geld verwacht niemand dat ze fooi geven. Mensen met veel geld zouden best wat meer fooi kunnen geven aan horecapersoneel, pizzabezorgers of vergelijkbare kutbaantjes die een bepaalde luxe en persoonlijke dienst verzorgen. Het is echter nooit op wat voor manier dan ook verplicht. Fooi geven doe je omdat je mensen graag iets extra's wil geven. Niet iedereen heeft daar behoefte aan (blijkbaar).
Het is misschien raar, maar juist de mensen met wat minder geld, geven meer fooi.
Mijn ervaring, tenminste.
  woensdag 17 december 2008 @ 12:07:37 #79
188728 Lyzio
why do we fall
pi_64083835
Het ligt er bij mij vooral aan hoe de prijs is. Is het ¤18,50 of iets dergelijks maak ik er meestal wel ¤20 van. Gewoon, omdat het makkelijker is. Als prijzen precies uitkomen doe ik het niet. En daarbij moet die verdomde pizzasjappie maar eens op tijd komen alvorens met zijn handje omhoog te gaan staan. Dan wil ik nog wel eens een uitzondering maken.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  woensdag 17 december 2008 @ 12:07:44 #80
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_64083839
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:57 schreef solar22 het volgende:
Dat is echt te schandalig voor woorden en riekt eigenlijk naar chantage. Geen fooi --> geen droge krant.

Bovendien is schooien om geld voor mensen die al betalen voor de bezorging natuurlijk te tenenkrommend voor woorden. Ga bij je baas huilen om meer geld en niet bedelen bij zijn klanten ofzo.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_64083981
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Als je dat niet doet in de VS dan betekent dat dat je niet tevreden was over de service... Vind het ook wel een beetje krom systeem daar, maar toen ik er was vrij vaak fooien gegeven om geen gedonder te krijgen En een dollarbriefje lijkt al snel wat meer dan die achterlijke muntjes die wij hebben

Maar in NL geef ik nooit fooien. Iedereen krijgt hier sowieso al een minimumloon. Alleen als iets 19 euro is en ik betaal met 20 mogen ze het soms houden. Laatst idd ook es zo'n pizzabezorger. Was samen ook iets van 19,60 oid en ik betaal met 20 en zeg tot ziens, hoor ik nog wat ontevreden gemompel als ik weer naar binnen loop. Vind het sowieso al duur genoeg voor 2 pizza's.
pi_64084066
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:11 schreef Palomar het volgende:

[..]

Als je dat niet doet in de VS dan betekent dat dat je niet tevreden was over de service... Vind het ook wel een beetje krom systeem daar, maar toen ik er was vrij vaak fooien gegeven om geen gedonder te krijgen En een dollarbriefje lijkt al snel wat meer dan die achterlijke muntjes die wij hebben

Maar in NL geef ik nooit fooien. Iedereen krijgt hier sowieso al een minimumloon. Alleen als iets 19 euro is en ik betaal met 20 mogen ze het soms houden. Laatst idd ook es zo'n pizzabezorger. Was samen ook iets van 19,60 oid en ik betaal met 20 en zeg tot ziens, hoor ik nog wat ontevreden gemompel als ik weer naar binnen loop. Vind het sowieso al duur genoeg voor 2 pizza's.
Ik vind het wel een beetje chantage, dan.

En 20 euro is ook duur voor 2 pizza's, maar dat wist je eigenlijk van te voren
pi_64084652
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:07 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat is echt te schandalig voor woorden en riekt eigenlijk naar chantage. Geen fooi --> geen droge krant.

Bovendien is schooien om geld voor mensen die al betalen voor de bezorging natuurlijk te tenenkrommend voor woorden. Ga bij je baas huilen om meer geld en niet bedelen bij zijn klanten ofzo.
Inderdaad, wat is dat nou weer voor een onzin om krantenjongens fooi te geven. En al helemaal dat 'terugpakken' van mensen die geen fooi geven vind ik ronduit onbeschoft.
Cool story, Hansel.
pi_64085068
Als ik Eur 10,- betaal voor 1 pizza neem ik aan dat het salaris er inzit voor de bezorger.
Fooien geven is echt iets voor bijvoorbeeld Amerika. Hier in Nederland is het allemaal geregeld met minimum loon.

Ik rond alleen de bedragen naar boven af. Als het 11,40 is geef ik 12 euro alleen al omdat ik honger heb en snel wil vreten.
  woensdag 17 december 2008 @ 12:52:12 #85
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_64085249
Fooien geven vindt ik wel zo sociaal
Laffe huichelaar
pi_64085434

10 euro voor een pizza veel? en dan aannemen dat daar een fatsoenlijk salaris me betaald kan worden? en de pizza meot op tijd komen? en de pizza meot ook goed en lekker zijn?

nederlanders

ps. minimumloon voor jongeren van 16 is 3 euro ofzo
pi_64085550
Dit topic doet me denken aan de discussie over fooien geven in Reservoir Dogs.

Bezorgers die klagen dat het buiten koud is, dat ze ver moeten rijden of in de regen/sneeuw/ijzel en daarom maar fooi verwachten moeten een andere baan zoeken. Je bent tenslotte aangenomen om te bezorgen.
pi_64085641
Idd, bestellen... ja we zijn er over een half uurtje..
En het dan gek vinden dat ik niets geeft als ze pas na een uur en een kwartier komen..
*If i'm not back in 5 minutes... wait longer*
*May the source be with you!*
* Check www.droxz.nl & www.ikhebnogveelminderzin.nl
pi_64085865
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:58 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

10 euro voor een pizza veel? en dan aannemen dat daar een fatsoenlijk salaris me betaald kan worden? en de pizza meot op tijd komen? en de pizza meot ook goed en lekker zijn?

nederlanders

ps. minimumloon voor jongeren van 16 is 3 euro ofzo
10-12 euro voor een pizza is de hoogste prijs die ik ben tegengekomen. Vele doen het voor minder geld. En die redden het blijkbaar ook. Dat de pizzabezorgers daar gaan werken voor dat hongerloontje is niet mijn probleem. Op mijn 15de verdiende ik ook meer maar dan moest ik er wel echt voor werken. Hophop naar je andere job.

En als de pizza nooit op tijd komt en daarnaast niet te vreten is bestel ik daar gewoon niet meer.
Waar staat dat fooien geven verplicht is dan? Ik doe het nooit bij pizzabezorgers.
pi_64085876
Wat je ook vaak ziet is van die bezorgers die alleen met elkaar in de weer zijn. Die staan dan in een groepje ergens met hun scooters terwijl jouw pizza achterin de box koud aan het worden is.
  woensdag 17 december 2008 @ 13:12:15 #91
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64085889
agreed @ TS
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_64087708
Fooien vragende uitsmijters zijn nog erger
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_64089651
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:11 schreef PDOA het volgende:
Wat je ook vaak ziet is van die bezorgers die alleen met elkaar in de weer zijn. Die staan dan in een groepje ergens met hun scooters terwijl jouw pizza achterin de box koud aan het worden is.
Dat kan ik me echt niet voorstellen.

En anders stuur je de pizza terug, als hij koud is geworden...
pi_64089708
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:06 schreef Tim86 het volgende:
Fooien vragende uitsmijters zijn nog erger
Haha ja, staan ze daar met hun hand te schudden naast de deur . Krijg als ik dronken ben altijd de neiging om mn peuk erin uit te drukken, maar gelukkig nooit gedaan .
pi_64096997
Idd, die lui verdienen geen fooi. Kutvolk die uitsmijters. Als je ze nodig hebt zijn ze er niet.
Ik geef ze geen cent, wat een paupers.
Kranteman altijd. Heb zelf ook 3,5 jaar dagblad gelopen. Tis gewoon zo dat wanneer iemand fooi geeft hij/zij altijd een betere krant krijgt. Ook wanneer je er 2 tekort komt, krijgt diegene wel de krant die 10 euro gaf, en die andere die niets gaf krijgt ook geen krant.
Zo gaat dat gewoon.

Pizzabezorger soms. Ligt eraan of het bedrag af te ronden is of dat ik in een goede bui ben
pi_64100075
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Het is misschien raar, maar juist de mensen met wat minder geld, geven meer fooi.
Mijn ervaring, tenminste.
Mensen met veel geld gaan doorgaans verstandig met geld om en geven het daarom niet weg aan klaplopers. Mensen met weinig geld hebben vaak niet voor niets weinig geld.
pi_64102917
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mensen met veel geld gaan doorgaans verstandig met geld om en geven het daarom niet weg aan klaplopers. Mensen met weinig geld hebben vaak niet voor niets weinig geld.
Je wordt heus niet arm van een paar keer fooi geven..
Tevens geven rijke mensen ook fooi.
pi_64102972
voor 5 euro heb je de beste pizza die je maar krijgen kan uit het vriesvak.
Tel uit je winst
enne als je toch besluit om te bestellen; niet zeuren... aub die gasten worden zwaar onderbetaald.
pi_64103107
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:11 schreef Rositaaaa het volgende:
ze vragen soms 3 euro bezorgkosten en dan geef ik nog 2 euro extra, boeiend.... weet je die gasten zijn echt onderbetaald, geloof me
3 euro bezorgkosten is best veel, eigenlijk
pi_64103204
ja 3 euro is best veel dat klopt maar ja, ehhhh... boeie werkelijk... tenzij je 4x pw besteld maar dan ben je ws ook te dik en kansloos als je niet voor jezelf kookt, dus dan boeit het toch allemaal niet meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')