abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 mei 2009 @ 22:29:21 #101
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_69243249
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:21 schreef Guess. het volgende:
Lekker pap eten

Knuffelen
toffe vogels
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_69303652
Wij hebben een parel valkje van 8 weken gereserveerd, is niet handtam maar dat geeft niet
Als we de juiste kooi kunnen vinden (wat een gezoek) dan halen we hem morgen op en anders bestellen we er 1 bij dierenvilla en komt de valk in de loop van de week.
Hemparade (vlas) kan dat ook als bodembedekking ?

[ Bericht 61% gewijzigd door Sorella op 23-05-2009 00:02:47 ]
pi_69376461

Dit wordt hem dan, nog onbekend of het een pop of een mannetje is, mijn voorkeur gaat uit naar een man maar dan verliest hij zijn pareltjes zeggen ze.

De kooi is besteld, het voer, grit e.d. liggen klaar nu alleen nog bakken kopen zodat het niet in de zakken hoeft te blijven.
De kooi is een klein beetje groot maar wie weet komt er in de toekomst een valkje bij
Naam nog geen idee, suggesties zijn welkom

[ Bericht 47% gewijzigd door Sorella op 25-05-2009 11:19:11 ]
pi_69376551
Leuk beestje, mooie kooi ook!
  maandag 25 mei 2009 @ 11:17:56 #105
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_69376559
Wat een schatje Ga je em wel tam maken?
Ik weet niet of hemparade op de bodem mag.
Die van ons eten sinds het weekend zelfstandig |Geef ze nog wel 1 a 2 x per dag wat eivoer en dan gemengd met een beetje pap voor de zekerheid!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_69376655
Volgens de kweekster is de valk nog niet tam maar dat komt helemaal goed
Hij/zij is nu 9 weken
Hemparade heb ik nog eens goed bekeken in de winkel maar dat is ook licht dus nu een zak beukesnippers liggen.
Mijn voorkeur ging uit naar een kooi met een rond dak ( vind ik qua vorm mooier) maar manlief wou deze, maar hier kunnen de katten ook lekker op liggen zonder dat er poten door de tralies heen hangen
  maandag 25 mei 2009 @ 11:44:35 #107
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_69377389
Mooie kooi hoor Komt er maar een Valkje in?
Veel mee bezig zijn dan komt het helemaal goed!
pi_69377558
Er komt 1 valkje in maar misschien in de toekomst een tweede als deze goed tam is en fluit (als hij/zij dat wil)
pi_69377949
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:50 schreef Sorella het volgende:
Er komt 1 valkje in maar misschien in de toekomst een tweede als deze goed tam is en fluit (als hij/zij dat wil)
Als je voor een weede kiest, dan binnen een jaar doen, ander heb je een kleine kans dat ze nog aan elkaar gaan wennen.
pi_69391458
Is het beter om de valk zaterdagmorgen pas op te halen of s,avonds als de kooi er is ? dit i.v.m. de katten.
Ik ga voor zaterdag, kunnen de beesten langer aan mekaar wennen maar manlief wil hij/zij al ophalen zogauw de kooi staat.

[ Bericht 16% gewijzigd door Sorella op 26-05-2009 05:41:12 ]
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:24:37 #111
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_69471818
Sorella is ie er nu al of komt ie toch zaterdag?

Bo & Micky zijn helemaal blij met hun "Valk-Mobiel"

woensdag 27 mei 2009 @ 22:26:30 #112
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69471925
schetig
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_69478668
Nog niet, de kooi zou vandaag moeten komen dus ik hoop de valk vanavond op te kunnen halen als het niet te laat wordt ( is een uur rijden en dan weer terug)
Hangt die mobiel gewoon ergens in de kamer ? leuk ding trouwens

[ Bericht 24% gewijzigd door Sorella op 28-05-2009 08:30:15 ]
pi_69483554
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 05:59 schreef Sorella het volgende:

[ afbeelding ]
Dat lijkt mijn volière wel!
  donderdag 28 mei 2009 @ 12:43:56 #115
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_69487486
Ja die hangt gewoon in de kamer,ze zitter er heel veel op vliegen een rondje en gaan er weer op zitten,hebben ze een goed overzicht Wel een krantje eronder want de viezerikken flatsen wat af zeg!!!
pi_69537581

hier is hij dan: Joepie dat grijzige vlekje achter in de kooi op de grond.
Onze twee helden vinden het heel interessant alhoewel de zwarte held er 15 minuten over heeft gedaan om de kooi te benaderen en bij het eerste fladdertje weer achter de bank kruipt.
Joepie kijkt de kat uit de boom en de katten kijken de vogel van de grond
Voor alle zekerheid wat voer op de grond gegooit en vanavond maar even een bakje water neerzetten.
Voorlopig laten we hem met rust, zondag beginnen we met pollepel training zodat als hij los mag vliegen wat makkelijker uit de gordijnen te halen is
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:05:10 #117
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69537645
is dat niet gevaarlijk, los in huis laten vliegen?
ivm mogelijke ontsnapping, of nekje breken doordat ze tegen het raam knallen?
ik hield mijn valkparkiet altijd gekortwiekt, ging perfect.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_69538266
Onze vorige parkiet vloog ook altijd los en vaak zat hij op de lamp en dan zag je hem inschatten hoever de muur van hem vandaan was en op 2 cm van de muur af keerde hij weer om (was een genot om dat te zien). Ramen is een ander verhaal maar er hangen gordijnen voor dus komt helemaal goed en natuurlijk eerst kijken of er geen deur open staat.
We hebben net de opvangranden maar even gemonteerd aan de onderkant aangezien de rooie madam met haar poot er door heen ging.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:41:53 #119
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_69540913
Die van ons vliegen ook gewoon rond,alleen opletten dat de deuren dicht zijn en wij hebben glasgordijnen,je moet ze niet zo laten vliegen zonder iets voor de ramen te hebben want dat heb je idd kans dat het fout gaat.Ik wilde ze 1st ook knippen maar het gaat eiegnlijk prima zo

Ik heb nog nooit van een pollepel training gehoord maar het lijkt mij niet echt wat eerlijk gezegt.Hij is toch nog heel jong? Gewoon lekker met wat trosgier op je hand oefenen,werkt perfect|!!
pi_69546926
Op dit moment is hij bang voor handen en om niet achter hem aan te hoeven jagen als hij los vliegt en zijn kooi weer in moet wil ik dat hij geen moeite heeft om op een pollepel te stappen en vandaar uit werken we verder.
Ik ga natuurlijk wel regelmatig met mijn hand in de kooi dus afwachten waar hij het eerste op stapt de hand of de pollepel.
pi_69576927
Ohh had dit topic nog niet eerder gezien
Sinds 3 april hebben wij weer een valkparkietje en beestje zit helemaal op z'n plek hier. Hij was eerst van andere mensen, maar die waren allergisch en brachten hem terug, toen hebben wij hem meegenomen. Gelukkig was ie al handtam en heel snel gewend. Wanneer wij beneden zijn mag ie eruit en komt ie lekker bij ons zitten poetsen, kroelen of slapen.
Vraag me wel af hoe je kan zien of het een mannetje of een vrouwtje is.

Toen we hem net een weekje hadden
pi_69583366
Aan de wangvlekken te zien zou het een mannetje kunnen zijn, die van de popjes zijn wat vager van kleur. Mooi beestje
Wel lekker dat je hem handtam gekregen/gekocht hebt, scheelt een hoop werk.
pi_69583480
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 22:41 schreef Guess. het volgende:
Ik heb nog nooit van een pollepel training gehoord maar het lijkt mij niet echt wat eerlijk gezegt.Hij is toch nog heel jong? Gewoon lekker met wat trosgier op je hand oefenen,werkt perfect|!!
De kooi is te groot dus zijn we nu op zoek naar een kleiner maatje die tussen de bankstellen op een tafeltje kan staan zodat ik geen zere schouders of rug krijg zoals nu.
Zogauw hij handtam is gaat hij weer terug naar de grote kooi, en ik heb meteen een uitlogeren kooi erbij
pi_69585520
Ons mam blijft volhouden dat het een vrouwtje is omdat ze dat aan z'n gat gevoeld heeft?!
Ik blijf er bij dat het een mannetje is, inderdaad vanwege de wangvlekken. Maar het maakt niet echt uit, mar wel leuk om te weten. Onze vorige valkparkiet was een wildkleur en ineens legde die eieren.. En veeeeel! Steeds super ziek, helemaal slapjes en koud, en ei ploepte eruit en het was weer goed. Is wel fijn als je weet dat het een vrouwtje is, dat je er beetje op voorbereid bent ofzo?

En inderdaad, onze vorige vogel (pracht rosella) was absoluut niet tam, ook nooit meer geworden, was zeer vermoeiend. Toen we hem net hadden, hadden we een hangbrug van de deur van z'n kooi gemaakt met een touw eraan, zogauw ie erin zat aan touw trekken zo dat deur dicht ging, anders lukte het gewoon niet. Deze stapt op je vinger en hup in de kooi en dan vindt ie het best
pi_69626135
Leuk dat er veel leven in dit topic is!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:19:28 #126
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_69650046
Je kan ook aan zijn gedrag merken of het een man is of een pop,een man is vaak veel meer macho en fluit/roept harder en meer.Hier kun je het verschil nu al goed merken.Ook kun je het zien aan de pootjes zeggen sommige.
pi_69671589

zondag 7 juni 2009 @ 22:48:01 #128
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_69811063
Hoe gaat het hier met alle valkjes?
Ik heb wat nieuwe foto's

pi_69817384

Ik weet bijna zeker dat ik bij de vorige foto,s een bericht had geplaats
Maar okee bij die foto,s hoort het bericht dat joepie alleen maar speelt met de rietjes inplaats van met het dure speelgoed.

Hier vliegt joepie voor het eerst los, nouja vliegen was eerst botsen tegen fotolijstjes en schilderijen totdat hij op delamp belande en daar in slaap viel (de luilak). Doeraq ( de zwarte kat)had de tijd van zijn leven die denderde maar achter joep aan en kreeg op een gegeven moment dus maar een pollepel naar zijn kop gegooid , towyn (de rode poes) is het meer afwachtende typetje die moet ik dus meer in de gaten houden.
De vogelkooi was even omgebouwd tot kattenkooi aangezien alletwee de katten er in gingen zitten om het eens aan een goed onderzoek te onderwerpen.
Het op de vinger zitten gaat redelijk, hij blijft nog steeds uithalen maar na een minuut of 5 komt hij er heel even opzitten voor hij de vleugels weer neemt.
Bij het terug zetten in zijn kooi hoeft er niet echt achter hem aan gejaagd teworden en werkt de pollepel het best.

Geduld is een schone zaak zeggen ze

P.s. die foto met de honden doet me denken aan onze eerste valkparkiet, alleen was het 1 hond en 2 katten

[ Bericht 45% gewijzigd door Sorella op 08-06-2009 09:40:24 ]
pi_69817716
Haha, die met die hond is cool!
pi_70058778

voor het eerst kwam hij zelf naar ons toe, ik had het voer gisteren voor 2 uur weggehaald dus meneer had honger
Vanmorgen toen ik naar mijn werk ging ook het voer weg gehaald (2 uurtjes werken) toen joep uit de kooi gehaald en wat voer op mijn hand gelegd, het resultaat ik mocht hem koppie krauwen.
Nu is hij vanaf 11.30 uur uit zijn kooi en net op mijn schouder gevlogen uit zich zelf zonder dat ik hem hoef te lokken
Ik heb ook nog een foto van joep op de rug van onze kat maar eerst kijken hoe ik mijn man zijn gezicht onherkenbaar kan maken voor dat ik die hier post (de kat hield ik vast natuurlijk)
Weet iemand nog een makkelijk proggie die dat kan ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Sorella op 16-06-2009 14:14:13 ]
pi_70069206
Met paint gewoon even zwart verven!

Ons kroelbeestje (en dan uren achter elkaar, stijve nek joh )
pi_70072225
Oja paint is er ook nog.
Nog even en die van ons is ook niet meer bij ons weg te slaan, het is nu nog elke keer even schrikken maar hij laat het wel toe en soms gaan zijn oogjes ook dicht
Tis een scheetje die van jou

Hoelang hebben die van jou erover gedaan om te douchen guess ?
Ik heb Joep meegenomen maar die zat alleen maar op de douchedeur stil te zitten denk niet dat hij er iets aan vond, te lawaaierig misschien ?
Ik heb al besloten om er nog een bij tenemen als we zeker weten of joep een man of een vrouw is en dan wordt het hoogstwaarschijnlijk een albino (alhoewel er zoveel mooie kleuren zijn )

[ Bericht 33% gewijzigd door Sorella op 16-06-2009 20:38:23 ]
pi_70073052
Onze vorige vogel vond het heerlijk om in een bakje te gaan zitten badderen, spetteren en water scheppen met z'n vleugels, met koppie onder water etc. Maar deze moet er echt niks van hebben, die geniet er juist van als we een plantenspuit vullen met water
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:40:03 #135
40566 Ericr
Livewrong
pi_70080119

De Adelaar van Toledo, maar dan in jongere uitvoering. Heeft ook een wielrennersnaam, Basso. Samen met Pantani vermaakt Basso zich prima.
pi_70083675
Joep moet tot nog toe ook niets van zijn badderbak weten

Dat is een mooie foto, mooi beessie

[ Bericht 20% gewijzigd door Sorella op 17-06-2009 06:07:51 ]
pi_70351310
binnenkort zal ik ook weer eens wat fotoos plaatsen
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:24:53 #138
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_70354822
Mooie foto Ericr !

Wat leuk die vogel op de rug van de kat,blijft ie ook echt zitten of is het meer erop en eraf zeg maar?
pi_70361382
Ze bleven met zijn tweeen zitten totdat Joep aan Towyn haar haren begon te trekken, dat was even te veel van het goede
pi_70365489
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:40 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

De Adelaar van Toledo, maar dan in jongere uitvoering. Heeft ook een wielrennersnaam, Basso. Samen met Pantani vermaakt Basso zich prima.
puike foto
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_70448492
Morgen avond komt Doepy een albino van 8 weken oud onze Joepy gezelfschap houden

Foto,s komen morgen of overmorgen.
pi_70469497
Een albino? Cool!
pi_70471534
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:40 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Leuke foto.
pi_70487860
en even later viel Joep in slaap

Doepy is geen Doepy meer maar is Bowie geworden.
  maandag 29 juni 2009 @ 20:58:34 #145
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_70491933
Mooi Wij hebben ook een albino,Micky
Hoe oud is Bowie?
pi_70503854
2 maanden
pi_70578616
Zo, het wordt tijd dat ik als TS ook weer eens wat fotoos plaats..
Met dank aan mijn vriendin, want die heeft ze gemaakt!

Charly

lust geen bier

gezien een eerder geposte fofo hier kan Charly niet achter blijven:

Angel

gezellig op schoot

close-up

Samen

pi_70579195
Ik wil ook van die mooie foto,s kunnen maken met die twee van mij, maar voorlopig kan ik er naar fluiten
Ze stappen wel op de vinger in de kooi en Joep heeft kakken tekort om gekoppiekrauwd te worden in de kooi. maar zogauw ik ze buiten de kooi til zijn ze vertrokken richitng plafond ventilator en krijg ik Joep dus niet meer in de kooi, Bowie wel maar Joep steekt bij wijze van spreken zijn middelvinger naar me op.
Maar de aanhouder wint, eens zal ik ook van die mooie, leuke foto,s kunnen maken
  donderdag 2 juli 2009 @ 14:25:03 #149
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_70579762
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:03 schreef Sorella het volgende:
Ik wil ook van die mooie foto,s kunnen maken met die twee van mij, maar voorlopig kan ik er naar fluiten
Ze stappen wel op de vinger in de kooi en Joep heeft kakken tekort om gekoppiekrauwd te worden in de kooi. maar zogauw ik ze buiten de kooi til zijn ze vertrokken richitng plafond ventilator en krijg ik Joep dus niet meer in de kooi, Bowie wel maar Joep steekt bij wijze van spreken zijn middelvinger naar me op.
Maar de aanhouder wint, eens zal ik ook van die mooie, leuke foto,s kunnen maken
Kortwieken een optie? Worden ze rustiger en afhankelijker.. Heb ik ook gedaan bij mijn aga's en ze stappen nu makkelijker op en blijven zitten.

Al zal je met 2 volgens altijd houden dat de ene meer naar het baasje trekt en de ander juist naar de andere vogel.
Bla Bla Bla :P
pi_70580028
Kortwieken lijkt me geen optie met de twee katten die ik ook nog heb rondlopen.
Inplaast van mijn aandacht over alletwee te verdelen ga ik me meer op bowie concetreren en ga ik joep ietwat negeren. Misschien helpt het
pi_70580083
quote:
Al zal je met 2 volgens altijd houden dat de ene meer naar het baasje trekt en de ander juist naar de andere vogel.
Klopt helemaal. Angel volgt continue Charly, terwijl hij juist naar mij trekt.
Maar ach, met hem kan ik alles doen en zij zit ook gewoon lekker bij me. Ook kan ik haar rustig op mijn hand laten stappen om in de kooi te zetten, dus mij hoor je niet klagen
  donderdag 2 juli 2009 @ 15:05:23 #152
76625 Blackviper
pi_70580913
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:34 schreef Sorella het volgende:
Kortwieken lijkt me geen optie met de twee katten die ik ook nog heb rondlopen.
Inplaast van mijn aandacht over alletwee te verdelen ga ik me meer op bowie concetreren en ga ik joep ietwat negeren. Misschien helpt het
Je moet ze juist nieuwsgierig maken.. Nieuwsgierigheid overwint alles bij die beestjes zelfs angst. Het werkt ook te "trainen" in aparte ruimtes..

Het is jammer dat je niet kan kortwieken want dat zou echt veel schelen.
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:36 schreef ChickenSpikey het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Angel volgt continue Charly, terwijl hij juist naar mij trekt.
Maar ach, met hem kan ik alles doen en zij zit ook gewoon lekker bij me. Ook kan ik haar rustig op mijn hand laten stappen om in de kooi te zetten, dus mij hoor je niet klagen
Bij mij zoals net.. ze zitten nu op een spiraal touw te spelen.. Liep ik langs zeg ik tegen pixel geef eens kusje.. En dan komt hij naar je toe en "bijt" hij op mijn lip.. die ander zit dan heel nieuwsgierig te kijken maar komt niet echt dichterbij.. Daarna springt pixel op mijn hoofd als ik wegloop richting de keuken.. Begint kiwi te piepen Dus ik loop weer terug en pixel springt er en gaat weer bij zijn broertje kiwi zitten

(het zijn overigens aga's he geen valkparkieten zal er niet teveel over zeggen tis tenslotte een valkparkieten topic )
pi_70581756
Charly was helemaal kaalgeplukt toen ik hem kreeg. Door een aga....
Maar zoals je ziet is hij er helemaal bovenop gekomen!
  donderdag 2 juli 2009 @ 15:40:57 #154
76625 Blackviper
pi_70581956
Ja aga's kunnen niet met alle vogels over weg.. Vandaar dat ik ff wil uitzoeken of dat met die parkieten kan.. (en dus wil weten wat voor parkieten t zijn)
pi_70585046
De toilet training heb er over gelezen maar dan moet ik joep wel weer zover krijgen dat hij op me vinger blijft zitten.
Vanmiddag even met bowie bezig geweest in de kooi eten geven uit me hand e.d. en joep negeerde ik, nou Joep is een jaloers kreng want die duwde bekant zijn kop onder me hand zo van en ik dan, ik wil gekrauwd worden.
pi_70602911
Tja, toilet training..
Maar zodra je één vogel meeneemt naar een andere ruimte begint de andere te gillen omdat je zijn/haar maatje meeneemt. Weet dus niet of dat zal werken..
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:14:33 #157
76625 Blackviper
pi_70603934
haha ja dat gillen klopt.. Maar dat stopt vanzelf.. Gewoon negeren die 10/20 minuten kunnen ze ook wel zonder elkaar..

Die van mij hebben ook wel eens ruzie en als ze echt flink tekeer gaan pak ik er wel eens 1 op en die gaat dan naar een andere kamer..

De aanstichter laat ik in de kooi en ik haal alle speeltjes eruit... Werkt prima vechten een stuk minder af en toe nog wel een dispuut maar het gaat er niet meer zo hard aan toe.

wel grappig dat als ik die andere terug breng dat ze gelijk gaan zitten knuffelen
  zaterdag 11 juli 2009 @ 23:33:20 #158
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_70889958
Hallo mensen,
Ik wil ook een valk-parkiet, maar ik wil daarbij ook een leuke kooi, die niet alteveel kost.
Nu is mijn vraag: Is deze kooi geschikt voor een valk-parkiet?

Alvast bedankt!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 23:35:53 #159
40566 Ericr
Livewrong
pi_70890028
Verticale spijlen is minder maar de grootte is prima verder. Heb zelf een kooi met horizontale spijlen en dat vinden valkparkieten het fijnste.
pi_70890174
Onze kooi heeft 2 wanden met verticale spijlen en 2 wanden met horizontale, ons beestje is echt een klimmerd dus die heeft er totaal geen last van
  zaterdag 11 juli 2009 @ 23:43:07 #161
190186 hierissieweer
pi_70890219
Ik las juist dat je vericale spijlen moest hebben omdat ze anders er te veel in klimmen ofzo... Maar ik zit ook een beetje met de opening, is die groot genoeg? Zijn daar nog criteria aan? En op de bodem? Schelpenzand of boomsnippers?
En hoe hebben jullie eigenlijk de inrichting van de kooi? En wat vor een speeltjes zijn zeker aan te raden?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 23:50:01 #162
40566 Ericr
Livewrong
pi_70890377
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 23:43 schreef hierissieweer het volgende:
Ik las juist dat je vericale spijlen moest hebben omdat ze anders er te veel in klimmen ofzo... Maar ik zit ook een beetje met de opening, is die groot genoeg? Zijn daar nog criteria aan? En op de bodem? Schelpenzand of boomsnippers?
En hoe hebben jullie eigenlijk de inrichting van de kooi? En wat vor een speeltjes zijn zeker aan te raden?
Dat klimmen vinden ze juist leuk en die ruimte moet je ze ook geven. Met horizontale spijlen lukt dat dus amper.

Bij mij kunnen ze zelfs vleermuis spelen door aan het dak van de kooi te gaan hangen. Dat vinden een aantal van die beestjes echt geweldig.

Horizontaal heeft de voorkeur boven verticaal maar als een gedeelte verticaal is kunnen ze in ieder geval wat klimmen.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 23:56:26 #163
190186 hierissieweer
pi_70890560
Ok, dus deze kooi wordt dus eigenlijk afgekeurd?
  zondag 12 juli 2009 @ 00:20:24 #164
40566 Ericr
Livewrong
pi_70891153
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 23:56 schreef hierissieweer het volgende:
Ok, dus deze kooi wordt dus eigenlijk afgekeurd?
Als het alleen verticale spijlen zijn wel.
pi_70891227
Mijn kooien hebben ook verticale en horizontale spijlen en met klimmen hebben ze geen moeite.
Jammer van die tralies op de bodem, scharrelen over de bodem kan hier niet of je moet het eruit kunnen halen.
Zelf gebruik ik beukensnippers.
ik heb zelf de montana memphis 2 als logeerkooi hxbxd 143x66x55 cm en een papegaaienkooi queen Maten Breedt 81 cm (Met opvangranden102 cm) Diepte 59 cm (Met opvangranden 80,5 cm) Hoogte 167 Leefruimte hoogte: 117 cm Afstand tussen de spijlen: 18 mm A ... in deze zaten twee valkjes, nu zitten ze even apart omdat ze buiten de kooi niet meer terug wilden
  zondag 12 juli 2009 @ 00:28:06 #166
40566 Ericr
Livewrong
pi_70891329
Speeltuintje op de bodem zetten en ook daar kunnen ze scharrelen. Heb zelf ook tralies op de bodem maar ze vinden het geen probleem om daar hun voedsel vandaan te halen. Ligt daar op bordjes en in bakjes.
  zondag 12 juli 2009 @ 00:28:29 #167
190186 hierissieweer
pi_70891335
quote:
Op zondag 12 juli 2009 00:20 schreef Ericr het volgende:

[..]

Als het alleen verticale spijlen zijn wel.
Jammer, vond hem wel mooi eigenlijk
pi_70891348
Als speeltjes heb ik een spiraaltouw, een schommel, een ladder, een egel van rietjes, een halve kokosnoot met touwen en blokjes hout eraan, van die sleutelringen, een of andere bol van in elkaar gevlochten takken.
Ook plunder ik regelmatig een krulwilg (kleine takjes waar ze lekker aan kunnen trekken en een grote als zitstok)
Het meeste speelgoed wat ik heb is geschikt voor papegaaien.
pi_70891363

[ Bericht 34% gewijzigd door Sorella op 12-07-2009 09:02:11 ]
  zondag 12 juli 2009 @ 13:23:24 #170
190186 hierissieweer
pi_70898678
en is deze kooi geschikt?
  zondag 12 juli 2009 @ 15:01:31 #171
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_70901391
Ik vind em aan de kleine kant (wij hebben er ook mee in ons handen gestaan toen we voor een kooi gingen) maar wij hebben 2 vogels.Ik weet niet hoeveel vogels je hebt/wilt? Voor 1 is het mischien wel genoeg.

Hier verkopen ze ook mooie (voordelige) kooien

http://www.valkparkiet.net/N_frame.html?http://www.valkparkiet.net/
pi_70916330
Het is heel simpel, hoe groter de kooi hoe beter het voor de valk is.
Ik zou op zoek gaan naar een jock kooi, papegaaienkooi of een kamervoliere. Pas wel op dat de ruimte tussen de tralies niet groter mag zijn dan 2 cm i,v,m het koppetje wat ze er dan doorheen kunnen steken (als je pech hebt).

http://link.marktplaats.nl/264712157 http://link.marktplaats.nl/264555220 http://link.marktplaats.nl/264314938 http://link.marktplaats.nl/264132281 http://link.marktplaats.nl/258835850 zo maar wat geplaats dan krijg je een beetje een idee

[ Bericht 26% gewijzigd door Sorella op 12-07-2009 22:44:17 ]
pi_70959261
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 23:43 schreef hierissieweer het volgende:
Boomsnippers.
Schelpenzand is niet goed voor de luchtwegen van het beestje.
Ook voor jezelf is het niet prettig vanwege de stof.
pi_71152170

Kuifje had een nieuw speeltje gevonden om te slopen; de lens van m'n camera
pi_71169526
Anderhalve week geleden had ik besloten om de valkjes uit elkaar te halen dus bowie naar boven toe en joep bleef gewoon beneden en het ging harstikke goed, joep kwam weer bij ons en liet zijn eigen gewoon de kooi in zetten, bowie werd een stuk tammer als in op mijn schouder blijven zitten en het koppie krauw gelaten ondergaan. Dus na een week (afgelopen zaterdag) joep naar boven en bowie naar beneden.
Dit was dus geen succes, met bowie ging het goed, joep verkommerde ondanks dat er 3 keer par dag bij hem gezeten werd en er een radio aanstond dus die heb ik gisteren weer naar beneden gehaald en je zag hem meteen opfleuren.
Ik hoop dat het weekje apart genoeg was om ze gewoon in de kooi terug te kunnen zetten als ze losvliegen, vandaag worden ze weer losgelaten dus ik ben benieuwd.

Hoera ik zit weer beneden en wat is die bodem toch interessant.

Bij mij slopen ze nog niets afgezien van trekken aan mijn oorbellen wat door bowie niet echt zachtzinnig gedaan wordt (het is echt auw)

Oja afgelopen zaterdag ging de poes er met bowie vandoor als in blijf van mijn oor af ik ga weg en bowie die gewoon bleef zitten op de rug van de poes.
Alleen onze zwarte kat vind het nog veels te interessant en wil nog regelmatig uithalen met zijn poot als er een vogel over de bank heenloopt of rondvliegt.
pi_71591265
ff lekker met de plantenspuit:

dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:25:13 #177
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_71591776
Wat leuk,die van mij vinden de plantenspuit wel lekker,ze snappen het geloof ik alleen nog niet helemaal aangezien ze niet eens gaan fladderen ofzo,hetzelfde als met een badje

Ze zijn hier trouwens helemaal gek op komkommer

pi_71592186
Worden ze lekker groen van
pi_71601385
Dat geflapper met hun vleugels als je ze natspuit da's dus normaal?
Wij hebben een speciale vogeldouche ( gekregen bij de boerenbond, gewoon een miniplantenspuit) waar we hem altijd mee natspuiten en dan begon ie zo te flapperen en kroelen en draaien dat we iets hadden van .. Hmn is ie wel helemaal lekker?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:05:31 #180
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_71601626
Flapperen, met de vleugels strekken en dan soms ook om de kop hangen is om aandacht te krijgen en indruk te maken op de baas.

Meeste spreiden alleen de vleugels even maar ik heb een valkje gezien dat op de kop aan de stok ging hangen met de vleugels wijd en dan een salto maakte en netjes op de poten onderin de kooi terecht kwam
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_71608503
Wat een leuk topic dit !

Dit is mijn valkparkiet, Ed. Ze is nu ruim 5 jaar oud. Harry (de poes) hebben we een maand nadat we Ed hadden gekregen, ze zijn dus helemaal aan elkaar gewend. De deuren stonden open en Ed hoorde mij boven, dus is de trap opgeklommen naar boven, tot zover het kon. En dat is nog best wel een klim voor zo'n beestje.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:40:00 #182
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_71608852
Wat een leuke foto
Kan Ed niet vliegen?
pi_71609684
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 23:41 schreef Empathologica het volgende:
Onze kooi heeft 2 wanden met verticale spijlen en 2 wanden met horizontale, ons beestje is echt een klimmerd dus die heeft er totaal geen last van
Die van ons ook niet. Bij die verticale spijlen glijdt ie zo heel stoer naar beneden.
pi_71609697
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:40 schreef Guess. het volgende:
Wat een leuke foto
Kan Ed niet vliegen?
Kleine stukjes. Ze is pas nog gekortwiekt.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:04:30 #185
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_71610027
Oke zo natuurlijk,die van mij zijn niet geknipt vandaar
pi_71611335
Het hok van Ed staat in de keuken, dus het is ook gewoon gevaarlijk als ze kan vliegen. Ze kan zomaar het gasfornuis op vliegen als mama staat te koken, of tegen het raam aan vliegen ofzo. En ze zit vrijwel altijd los, vandaar. Maar zolang je het kortwieken goed doet (en dus niet in het "leven" knipt) voelen ze er niets van.
pi_71615539
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:57 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Kleine stukjes. Ze is pas nog gekortwiekt.
Nooit in verdiept, maar wat kost kortwieken en hebben ze er last van?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:07:30 #188
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_71616494
Je kan ze zelf kortwieken,op internet staan wel vorbeelden op verschillende manieren waarop je het kan doen,maar kijk idd uit dat je niet in het leven knipt.Toen ik nog kind was knipte mijn vader onze valkjes ook,ik heb hetzelf niet gedaan omdat ik het hier niet nodig vind,het is juist wel fijn dat ze goed kunnen vliegen aangezien we hier ook 2 hondjes hebben rondlopen,als ze daar geen zin in hebben vliegen ze gewoon weg,daarbij hebben wij een huis met een heel hoog plafont dus het is juist wel leuk dat ze kunnen vliegen.Maar als er gevaren in huis zijn waardoor het beter is dat ze niet vliegen of bv telkens tegen het raam aan knallen kun je het doen.Het lijkt me voor de vogel zelf wel fijner als ie gewoon af en toe es kan vliegen,maargoed dat is mijn gevoel,ik vind het ook mooier als ze niet geknipt zijn.
pi_71616865
Het liefst knip ik ze ook niet, want nu hebben ze alle vrijheid.
Ik doe mijn uiterste best de ramen af te dekken.
Het enige is dat ze nogal eens van elkaar schrikken als de ene opvliegt en ze dan als een dolle samen door de kamer vliegen. Ze kennen de weg, maar wil toch voorzichtig zijn..
Vandaar mijn twijfel om te knippen..
pi_71617383
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:56 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Die van ons ook niet. Bij die verticale spijlen glijdt ie zo heel stoer naar beneden.
Hahaha ja!
ik zat pas een tijdschrift te lezen, zat ie op de rand en wou ie naar me schouder toe. Schoof ie als een echte snowboarder ofzo er langs af
Alleen het stoppen mislukte waardoor ik een hoopje vogel in m'n decollete had zitten.
pi_71620415
Ik heb er ook even over naged8 om mijn 2 valkjes te kortwieken i.v.m tam maken maar met mijn 2 katten durf ik het niet aan, die proberen ze zelfs uit de lucht te plukken als een van de twee rakelings over hun heen scheert. Dus laat staan als ze telkens maar korte stukjes kunnen vliegen en op de grond belanden.
pi_71624079
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:16 schreef ChickenSpikey het volgende:

[..]

Nooit in verdiept, maar wat kost kortwieken en hebben ze er last van?
Mijn vader doet het met de schaar. Ze voelen er niets van, mits je dus niet in het "leven" knipt.
pi_71624225
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:45 schreef Empathologica het volgende:

[..]

Hahaha ja!
ik zat pas een tijdschrift te lezen, zat ie op de rand en wou ie naar me schouder toe. Schoof ie als een echte snowboarder ofzo er langs af
Alleen het stoppen mislukte waardoor ik een hoopje vogel in m'n decollete had zitten.
Hahah. Lekker slim.

Ik heb overigens wel een vraag over de nagels, knippen jullie die? Ik heb gehoord dat je ze pas hoeft te knippen wanneer ze echt helemaal krom zijn, maar ik vraag me af of de nagels van Ed niet al te lang zijn.
pi_71624460
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:02 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Hahah. Lekker slim.

Ik heb overigens wel een vraag over de nagels, knippen jullie die? Ik heb gehoord dat je ze pas hoeft te knippen wanneer ze echt helemaal krom zijn, maar ik vraag me af of de nagels van Ed niet al te lang zijn.
Heb ik laatst geïnformeerd. Als de stok dik genoeg is zouhet voldoende moeten zijn en wordt het automatisch bijgehouden.
pi_72141812
Heeft imand nog een kooi te koop waarin 2 valkjes 2 weken kunnen verblijven?
Mijn ouders passen op, maar mijn kooi is te groot om daar neer te zetten, vandaar.
pi_72142739
ik heb een puimsteen zitstok waar de nagels van zouden moeten slijten en takken van een perenboom en een knotwilg in de kooi die van dik naar dun toe lopen dat zou ook moeten helpen met hun nagels.

Sry ik heb geen kooi te koop, anders marktplaats proberen daar komt mijn logeerkooi ook vandaan.

Foto van bowie en joep die afgelopen week naar boven verbannen waren i.v.m. schilderen van de woonkamer

Joep vond het dus duidelijk niets en heeft dat ook laten merken

[ Bericht 20% gewijzigd door Sorella op 25-08-2009 15:44:41 ]
pi_72142921
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 15:36 schreef Sorella het volgende:

Sry ik heb geen kooi te koop, anders marktplaats proberen daar komt mijn logeerkooi ook vandaan.
Mijn kamervoliere ook
Was idd al aan t zoeken

Thnx iig voor je reactie!
pi_72321360
Inmiddels n mooie kooi gevonden. Splinternieuw, laatste uit de voorraad, dus mooie korting
pi_72321754
foto ?
pi_72321988
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:15 schreef Sorella het volgende:
foto ?
Ehm.. Hij staat nog in mijn garage....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')