quote:Op vrijdag 12 december 2008 05:54 schreef Isabeau het volgende:
Dus rollade is binnen een half uur klaar? (ik vind rollade zulk non-vlees, helemaal niet lekker)
Ik zal mijn pa wel aan het stoofpeertjes schillen zetten incl instructies het op tijd met wijn of port op te zettenquote:Op vrijdag 12 december 2008 06:44 schreef Superfast het volgende:
sorry ik zie nu pas dat je daags van te voren niet e.e.a. kan voorbereiden in dat geval de stoofpeertjes fuck them al vind ik ze om in jouw termen te blijven wel super "kerstig" dus misschien kun je iemand aan het schillen zetten?
Overigens wat is er mis met gourmetten natuurlijk is dat niet "hip" maar met mooie salades en een stokbroodje vind ik het toch wel tof met kerst.
Die hou ik er in, pepersaus it isquote:Op vrijdag 12 december 2008 06:50 schreef Superfast het volgende:
Pepersaus?
Ingrediënten
* 200 ml boullion
* 25 gram boter
* 25 gram bloem
* zwarte peperbolletjes
Een pepersausje maken voor bij je biefstuk is eigenlijk helemaal niet zoveel werk. Het kost natuurlijk wel wat tijd, maar het is best leuk om te doen.
Het recept is vrij simpel: maak eerst een bouilion (gewoon van een blokje) en zet deze even apart in een maatbeker ofzo. Smelt daarna de boter en roer er de bloem door, daarna beetje voor beetje de bouillion er door zodat je een normale roux krijgt.
Wat saus betreft is het nu een kwestie van gewoon wat gekneusde peperbolletjes er bij gooien, en eventueel kan je nog wat zout en bijvoorbeeld witte peper gebruiken voor de pit. Kwestie van proeven en proberen!
Daarnaast aangezien je net uit je nest komt rollen en dan geconfronteerd gaat worden met een shitload aan vlees en vettigheid kan het mischien een optie zijn om als opwarmertje meloen met (echte) parmaham te serveren wel zo fris?
Dat is idd het snelst. Koken de mensen zelf.quote:
Dat kan mijn moeder nietquote:Op vrijdag 12 december 2008 09:08 schreef Megumi het volgende:
Dat is idd het snelst. Koken de mensen zelf.
Ik denk niet dat ze het in het ziekenhuis waarderen als ik slaap te kort kom.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:36 schreef MaLo het volgende:
Luiwammes, dan sta je maar wat eerder op voor Kerst![]()
Ik ben het knipoogje vergetenquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze het in het ziekenhuis waarderen als ik slaap te kort kom.
Hebben jullie ook desserttips zonder te vervallen in 'ijs' of 'kerstpudding van de AH'?
Alhoewel, ijs kan ik ook zelf een week van te voren maken en dan opleuken met fruit oid
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |