abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 november 2008 @ 21:59:29 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_63491149
Je hebt goed gegeten, maar je lust nog wel iets lekkers. Het toetje, of te wel dessert. Nagerecht.
Ik wil daar nooit te moeilijk over doen. Snel, vol en simpel.

Een van mijn favorieten:

Men neme:
  • 500gr volle kwark
  • 1 banaan
  • 1 peer
  • 1 pak Oreo koekjes
  • bosvruchtensiroop

Doe de kwark in een kom.
    Schil de banaan en de peer, snij ze in plakjes en blokjes en voeg ze aan de kwark toe.
    Verkruimel de Oreo koekjes en voeg ook die aan de kwark toe.
    Giet een flinke scheut bosvruchtensiroop in de kom.

Even alles goed husselen, klaar.

Zijn er andere ideeën om jezelf eens dik te verwennen? Eén voorwaarde: 1500 kCal of meer.
  • He's simple, he's dumb, he's the pilot.
    pi_63491469
    Ik ben niet zo van de toetjes maar mijn favoriete niet gezonde ontbijt doet het ook goed als snel toetje.

• Turkse\ griekse youghurt
  • Kersen op siroop\ perziken op sap\ vruchtenmix op sap\ enz.

Naar behoefte\ trek bij elkaar in een schaaltje mikken.
    Voor het ontbijt eventueel cruesli toevoegen.
  • pi_63497375
    Maak een crumble! Zoooooooooo simpel en eindeloze varaties mogelijk.

Pak een ovenschaal, of leuke 1-persoonspotjes.
    Snijd hier fruit in. Appels bijvoorbeeld, of peren doen het ook goed.
    Maak een kruimelig deeg van zelfrijzend bakmeel, snufje zout, basterdsuiker en roomboter en kneed dit totdat het kruimelig is (misschien nog extra meel toevoegen op het einde).
    Doe eventueel nog iets creatiefs met je fruit (bijvoorbeeld noten erdoor of likeur er over) en verdeel daarna het kruimeldeeg over het fruit.
    Eventjes de oven in (20 minuten op 180 graden) en klaar.

Heb ik niet zelf bedacht hoor, maar gejat hihi.

Oh ik vergeet de bol roomijs er bij te zetten. Dat is errug lekker erbij!
    Alleen met zelfspot kun je overleven...
      dinsdag 25 november 2008 @ 11:30:20 #4
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_63501593
    Zelfrijzend bakmeel in een crumble?
    pi_63507508
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 11:30 schreef RobinOok het volgende:
    Zelfrijzend bakmeel in een crumble? [ afbeelding ]
    "Voor luie honden" staat er toch in de titel? Dé doelgroep voor zelfrijzend bakmeel.

[ Bericht 5% gewijzigd door _Ophelia_ op 25-11-2008 15:05:28 ]
    pi_63507789
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 11:30 schreef RobinOok het volgende:
    Zelfrijzend bakmeel in een crumble? [ afbeelding ]
    Ik gebruik zelf altijd bloem en laat het deeg dan ff rusten in de koelkast, maar waarom zou het met zelfrijzend bakmeel niet gaan???
    pi_63508133
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 15:05 schreef Tezz het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf altijd bloem en laat het deeg dan ff rusten in de koelkast, maar waarom zou het met zelfrijzend bakmeel niet gaan???
    Natuurlijk gaat dat gewoon goed met zelfrijzend bakmeel, alleen de gemiddelde kooksnob haalt zijn neus op voor zelfrijzend bakmeel (ik gebruik het ook nooit, zie het nut er niet van in) en sommigen moeten dat etaleren.
    pi_63508233
    Nog een supersnel dessert, erg geschikt voor mutsen-vriendinnenavondjes.

Nodig:
    Wodka
    1 raket (het ijsje) per persoon

De wodka in brede glazen schenken en op een bordje zetten met het ijsje ernaast,
    Raket in wodka dopen en zuigen\ likken, herhalen tot ijsje op is.
    pi_63510350
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 15:19 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat dat gewoon goed met zelfrijzend bakmeel, alleen de gemiddelde kooksnob haalt zijn neus op voor zelfrijzend bakmeel (ik gebruik het ook nooit, zie het nut er niet van in) en sommigen moeten dat etaleren.
    Ik nam eigenlijk aan dat RobinOok bedoelde dat er gewoon geen zelfrijzend bakmeel in een crumble hoort. Er valt toch zeker niks te rijzen?
    Tonight I think I'll walk alone
    I'll find my soul as I go home
      dinsdag 25 november 2008 @ 16:29:57 #10
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_63510387
    Omdat een crumble niet moet rijzen misschien?!?!
    pi_63510813
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 16:29 schreef mjan het volgende:

[..]

Ik nam eigenlijk aan dat RobinOok bedoelde dat er gewoon geen zelfrijzend bakmeel in een crumble hoort. Er valt toch zeker niks te rijzen?
    Er valt inderdaad niets te rijzen, dus zolang je er niets van proeft maakt het ook geen reet uit of je er al dan niet zelfrijzend bakmeel in doet. Ik ken mensen die enkel zelfrijzend bakmeel in huis hebben, waarom dan bloem kopen als je alleen dat in huis hebt.
    pi_63512626
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 16:43 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Er valt inderdaad niets te rijzen, dus zolang je er niets van proeft maakt het ook geen reet uit of je er al dan niet zelfrijzend bakmeel in doet. Ik ken mensen die enkel zelfrijzend bakmeel in huis hebben, waarom dan bloem kopen als je alleen dat in huis hebt.
    Laten we het er op houden dat je gewoon beiden kunt gebruiken voor een crumble. Klaar.
    Nu weer terug naar de snelle monstertoetjes.
      dinsdag 25 november 2008 @ 18:00:40 #13
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_63513073
    Ik vind het onzinnig om bij een recept uit te gaan van wat sommige mensen wel of niet in huis hebben. Het recept is met bloem en als er dan idioten zijn die alleen zelfrijzend bakmeel in huis hebben passen zij het recept maar aan. Zo schep je alleen maar onnodige verwarring!
    pi_63513353
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 18:00 schreef RobinOok het volgende:
    Ik vind het onzinnig om bij een recept uit te gaan van wat sommige mensen wel of niet in huis hebben. Het recept is met bloem en als er dan idioten zijn die alleen zelfrijzend bakmeel in huis hebben passen zij het recept maar aan. Zo schep je alleen maar onnodige verwarring!
    Eeh, jij was degene die een probleem had met het recept van Tezz.

Maar inderdaad terug naar de toetjes.

Deze chocolademousse moet je wel van te voren maken maar is erg simpel en lekker. (doet het ook goed in een taart)
    quote:
    Ingrediënten
    100 ml melk, warm
    150 g pure chocolade
    200 ml slagroom
    50 g witte basterdsuiker

Bereiden

Breng in een pan 500 ml water aan de kook en draai het vuur dan zacht. Doe de warme melk in een hittebestendige kom die op de pan past en breek de repen chocolade erboven in stukjes. Hang de kom in de pan met heet water (zonder dat deze het water raakt) en laat de chocolade langzaam in de melk smelten. Haal de kom van de pan en laat het mengsel iets afkoelen en vloeibaar worden. Dat gaat het snelst door de kom 10 minuten in ijskoud water te zetten. Roer het mengsel regelmatig door. Klop in een ruime kom de slagroom bijna stijf met de suiker. Spatel de slagroom in twee of drie gedeelten door de chocolade. Laat de mousse minstens 1 uur in de koelkast opstijven. Verdeel de mousse over vier schoteltjes. Strooi eventueel vlak voor serveren nog wat cacao of geschaafde chocoladekrullen over de mousse.
    pi_63513475
    Melk aan de kook brengen, custard erbij, VEEL suiker erbij, roeren, even laten koken, in bakje doen.
    Eventueel fruit in het bakje en de pudding/vla erbovenop. En zo heet mogelijk proberen op te eten

En crumble natuurlijk Oja en muffins met snickers, of muffins met advocaat. En tijdens het maken zoveel mogelijk beslag opeten
    "Why does being a librarian make her even hotter?"
    "They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
    pi_63882455
    Pot kersen op siroop verwarmen, bij de yoghurt of ijs (slagroomijs is erg lekker) doen, eventueel een fles wodka erover gieten en flamberen Eventueel nog slagroom erbij.

Een andere favoriet van mij is tiramisu, maar dat moet je wel ruim van tevoren klaarmaken.

Ook lekker: chocoladetrifle. Men neme chocoladecake (de luie hond koopt die uiteraard kant en klaar) en bekleed er de bodem van een flinke schaal mee. Dan neme men kersen op siroop (pot) of frambozen en die gooit men erbovenop. Daarna een flinke laag chocolademousse. Uurtje de koelkast in en smullen maar
    [b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
    pi_63887430
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 16:49 schreef Ewelina het volgende:
    Pot kersen op siroop verwarmen, bij de yoghurt of ijs (slagroomijs is erg lekker) doen, eventueel een fles wodka erover gieten en flamberen Eventueel nog slagroom erbij.
    Altijd lekker
    In de zomer kun je de kersen ook mengen met een bak Turkse yoghurt en wat suiker en dat in de diepvries zetten. Tussendoor roeren en na een halve dag heb je een lekker toetje. Laat je het langer in de vriezer staan, steek er dan stokjes (het wordt keihard!) in en je hebt yoghurtijsjes.
    pi_63887736
    Handje zonnebloempitten in de koekenpan, boter erbij, suiker, suiker, suiker erbij.. Dan een volle roomyoghurt en frambozen uit de diepvries..
    pi_63888355
    Rijstepap (desertrijst koken/garen in melk).
    Lauwwarm serveren met bruine suiker & kaneel. En rrrrrroomboter.

Ook lekker: een eenvoudige doch voedzame maaltijd (maar het is een nagerecht):
    Boekweitgruttenpap. (Boekweitgrutten koken in melk).
    Serveren met stroop. En uitgebakken spekjes. En spekvet.

[ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 10-12-2008 19:42:27 ]
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_63890617
    Voor de iets minder luie, maar zeer drankzuchtige hond:

Ingredienten:
    - 1 cake
    - 1 fles drank naar keuze
    - 1 liter vanille-ijs
    - 2 eiwitten
    - 100 gram suiker

Men neme 1 cake (die uiteraard gekocht wordt) en snijd deze in plakken.
    Bekleed met een deel van deze plakken een ovenschaal.
    Besprenkel de plakken in ruime mate met drank die voorhanden is (Amaretto of kersenlikeur oid doet het erg goed).
    Versnijd een pak vanille-ijs zodanig dat het de ovenschaal goed vult (een slimme luie hond heeft de ovenschaal uitgezocht op het formaat van de bak roomijs).
    Gebruik de laatste plakken cake om het roomijs af te dekken.
    En niet, vergeten: ook deze laag rijkelijk doordrenken met de sterke drank.
    Mocht je intussen moe zijn geworden van deze inspanning, een slok tussendoor in de eigen slokdarm mikken is toegestaan.
    Zet deze creatie eventueel tijdelijk in de koelkast tot de laatste voorbereidende stap gereed is:
    Klop Mix 1 of 2 eiwitten met ongeveer 100 gram suiker tot het stijf is.
    Bedek de cake met het eiwitmengsel.
    Schuif enkele minuten in de oven (bij voorkeur grill stand) totdat het eiwit bruin kleurt.

En voila: toet!
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    pi_63957938
    Mijn ultieme zomertoetje:

Nodig:
    Merengues (liefst grote verse, die van de v&d zijn vaak goed te doen)
    Slagroom
    Suiker
    Frambozen of aardbeien (ander fruit kan natuurlijk ook)

Slagroom stijfkloppen met wat suiker en met merengues en fruit op bordjes mikken. (of in een grote schaal, doe iets creatiefs lekker is het toch wel)
      woensdag 17 december 2008 @ 16:47:53 #22
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_64092789
    mijn topic dit!
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_64098614
    Krokantvla.
    Koop een zakje krokant, dat spul wat aan de zijkant van een taart zit, en een pak blanke vla. Meng naar smaak.

In toko's kan je vloeibare palmsuiker kopen. Het ziet eruit als donkerbruine stroop en is heerlijk om ijs en vanillevla te pimpen. In het Maleis heet het: goela djawa.
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')