"Voor luie honden" staat er toch in de titel? Dé doelgroep voor zelfrijzend bakmeel.quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:30 schreef RobinOok het volgende:
Zelfrijzend bakmeel in een crumble? [ afbeelding ]
Ik gebruik zelf altijd bloem en laat het deeg dan ff rusten in de koelkast, maar waarom zou het met zelfrijzend bakmeel niet gaan???quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:30 schreef RobinOok het volgende:
Zelfrijzend bakmeel in een crumble? [ afbeelding ]
Natuurlijk gaat dat gewoon goed met zelfrijzend bakmeel, alleen de gemiddelde kooksnob haalt zijn neus op voor zelfrijzend bakmeel (ik gebruik het ook nooit, zie het nut er niet van in) en sommigen moeten dat etaleren.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:05 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf altijd bloem en laat het deeg dan ff rusten in de koelkast, maar waarom zou het met zelfrijzend bakmeel niet gaan???
Ik nam eigenlijk aan dat RobinOok bedoelde dat er gewoon geen zelfrijzend bakmeel in een crumble hoort. Er valt toch zeker niks te rijzen?quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat gewoon goed met zelfrijzend bakmeel, alleen de gemiddelde kooksnob haalt zijn neus op voor zelfrijzend bakmeel (ik gebruik het ook nooit, zie het nut er niet van in) en sommigen moeten dat etaleren.
Er valt inderdaad niets te rijzen, dus zolang je er niets van proeft maakt het ook geen reet uit of je er al dan niet zelfrijzend bakmeel in doet. Ik ken mensen die enkel zelfrijzend bakmeel in huis hebben, waarom dan bloem kopen als je alleen dat in huis hebt.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:29 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik nam eigenlijk aan dat RobinOok bedoelde dat er gewoon geen zelfrijzend bakmeel in een crumble hoort. Er valt toch zeker niks te rijzen?
Laten we het er op houden dat je gewoon beiden kunt gebruiken voor een crumble. Klaar.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Er valt inderdaad niets te rijzen, dus zolang je er niets van proeft maakt het ook geen reet uit of je er al dan niet zelfrijzend bakmeel in doet. Ik ken mensen die enkel zelfrijzend bakmeel in huis hebben, waarom dan bloem kopen als je alleen dat in huis hebt.
Eeh, jij was degene die een probleem had met het recept van Tezz.quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:00 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind het onzinnig om bij een recept uit te gaan van wat sommige mensen wel of niet in huis hebben. Het recept is met bloem en als er dan idioten zijn die alleen zelfrijzend bakmeel in huis hebben passen zij het recept maar aan. Zo schep je alleen maar onnodige verwarring!
quote:Ingrediënten
100 ml melk, warm
150 g pure chocolade
200 ml slagroom
50 g witte basterdsuiker
Bereiden
Breng in een pan 500 ml water aan de kook en draai het vuur dan zacht. Doe de warme melk in een hittebestendige kom die op de pan past en breek de repen chocolade erboven in stukjes. Hang de kom in de pan met heet water (zonder dat deze het water raakt) en laat de chocolade langzaam in de melk smelten. Haal de kom van de pan en laat het mengsel iets afkoelen en vloeibaar worden. Dat gaat het snelst door de kom 10 minuten in ijskoud water te zetten. Roer het mengsel regelmatig door. Klop in een ruime kom de slagroom bijna stijf met de suiker. Spatel de slagroom in twee of drie gedeelten door de chocolade. Laat de mousse minstens 1 uur in de koelkast opstijven. Verdeel de mousse over vier schoteltjes. Strooi eventueel vlak voor serveren nog wat cacao of geschaafde chocoladekrullen over de mousse.
Altijd lekkerquote:Op dinsdag 9 december 2008 16:49 schreef Ewelina het volgende:
Pot kersen op siroop verwarmen, bij de yoghurt of ijs (slagroomijs is erg lekker) doen, eventueel een fles wodka erover gieten en flamberenEventueel nog slagroom erbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |