Dan krijgt obama gewoon een lege sok van GM en chryslerquote:Op vrijdag 19 december 2008 15:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. Ik moest ook hard lachen toen ik dat las. Als ze niet levensvatbaar zijn, is het terugbetalen van wat voor bedrag dan ook het laatste wat ze doen.
GM zal best ontmanteld worden, maar als dit met een klap gebeurt is de schade dubbel zo groot,quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:50 schreef Drugshond het volgende:
Nou dit lijkt me nu echt trappen tegen een dood paard.
Maar wel een nobele kerstgedachte voor 2008
Er zit weer 3mnd lucht in de lekke autoband.
Geloof je het zelfquote:Op vrijdag 19 december 2008 22:25 schreef ouderejongere het volgende:
Nog 3 weken en dan is Barack de baas. Hij zal dit waardeloze steunplan terugdraaien.
Ik denk eerder dat GM en Chrysler kolen in hun sok krijgen.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan krijgt obama gewoon een lege sok van GM en chrysler
verwacht ik niet, als er geen toekomst is moet het afgebouwd worden, maar in tijdquote:Op vrijdag 19 december 2008 23:06 schreef SeLang het volgende:
Obama gaat er nog veel meer geld aan verkwisten
Gelijk hebben ze, ze gaan toch wel failliet.quote:Op zaterdag 20 december 2008 @ 19:18 schreef Emu het volgende:
Deze poll op CNN Money vond ik wel grappig.
Are you more likely to buy a car from GM or Chrysler after Friday's bailout?
Yes 21%
No 79%
Total responses to this question: 21812
quote:Canada steunt Amerikaanse autofabrieken
20 december 2008, 21:51 | ANP
MONTREAL (AFN) - Canada trekt 3,3 miljard Amerikaanse dollar (bijna 2,4 miljard euro) uit voor het verstrekken van noodleningen aan de Canadese vestigingen van de Amerikaanse autofabrieken General Motors en Chrysler.
Dat heeft de Canadese premier Stephen Harper zaterdag op een personferentie gezegd. De Amerikaanse overheid stelde vrijdag in totaal 17,4 miljard dollar (12,8 miljard euro) beschikbaar. De autofabrikanten moeten voor 31 maart 2009 plannen indienen om weer levensvatbaar te worden.
Obama en de Democraten staan juist vierkant achter dit steunplan en waarschijnlijk zal hij het nog verder uitbreiden.quote:Op vrijdag 19 december 2008 22:25 schreef ouderejongere het volgende:
Nog 3 weken en dan is Barack de baas. Hij zal dit waardeloze steunplan terugdraaien.
kan niet anders , want anders komen er nog miljoenen werklozen bij die hun hypotheek niet kunnen betalenquote:Op zondag 21 december 2008 13:49 schreef Falco het volgende:
Het zijn wel een stel communisten geworden daar.
Ja en nu koopt de FED die hypotheken omdat de chinezen ze niet meer willen. Dus eigenlijk krijgen nog ongeboren kinderen nu al een hypotheek die ze moeten gaan betalen.quote:Op zondag 21 december 2008 13:56 schreef henkway het volgende:
[..]
kan niet anders , want anders komen er nog miljoenen werklozen bij die hun hypotheek niet kunnen betalen
ja er zijn teveel hypotheken he??quote:Op zondag 21 december 2008 14:03 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Ja en nu koopt de FED die hypotheken omdat de chinezen ze niet meer willen. Dus eigenlijk krijgen nog ongeboren kinderen nu al een hypotheek die ze moeten gaan betalen.
En dan mogen ze er nog niet eens in wonen, ze mogen strax 2 hypotheken gaan aflossen
Toch jammer dat Toyota nu 'goede' productiecapaciteit moet sluiten terwijl bij de Amerikaanse fabrikanten 'slechte' capaciteit met enorme subsidies in stand wordt gehouden.quote:Toyota slaat alarm
22 december 2008, 9:04 | ANP
NAGOYA (AFN) - Toyota heeft maandag opnieuw de winstverwachting verlaagd. Topman Katsuaki Watanabe liet weten dat de autofabrikant in ,,een nooit eerder vertoonde noodsituatie'' verkeert.
Het Japanse bedrijf denkt in het huidige boekjaar, dat loopt tot 31 maart, uit te komen op een operationeel verlies van 150 miljard yen, circa 1,19 miljard euro. Vorig jaar bedroeg de operationele winst 2,27 biljoen yen.
De nettowinst zou uiteindelijk 50 miljard yen bedragen, in plaats van de eerder verwachte 550 miljard yen. Een dure yen en een ,,sneller dan verwacht krimpende automarkt'' zijn de reden voor de verlaging.
Drastisch
Het is de tweede keer in nog geen twee maanden dat Toyota de verwachting naar beneden bijstelt. Watanabe liet maandag weten forse productieverlagingen door te voeren en in circa een kwart van alle fabrieken de werktijden drastisch te verkorten. De bonussen van het management worden naar beneden gebracht.
Volgens de topman moet het bedrijf er rekening mee houden dat de moeilijke omstandigheden nog enige tijd aanhouden en mogelijk zelfs verslechteren.
Branchegenoot Honda waarschuwde vorige week eveneens voor een fors lagere winst wegens de sterk dalende verkopen en de dure yen. Honda zei voor het hele boekjaar te rekenen op een nettowinst van 185 miljard eyn (1,48 miljard euro).
Nouja... netto nog een paar centjes... maar operationeel is het toch wel een aardig verlies.quote:Op maandag 22 december 2008 12:14 schreef MrFl0ppY het volgende:
Toch maakt Toyota nog winst, dat kunnen GM en consorten niet zeggen. Dat de fabrikanten hun winsten zouden zien dalen was duidelijk.
Dat is een flinke jaarlijkse verzekerings premie 81% van het verzekerde bedrag.quote:Markt verwacht bankroet GM
23 december 2008, 13:16 uur | FD.nl
De markt voor kredietderivaten prijst een mogelijk faillissement van de Amerikaanse autofabrikant General Motors in. Ondanks de overheidssteun die GM is toegezegd, is het duurder geworden voor beleggers om zich te verzekeren tegen een bankroet van Amerika’s grootste autoproducent.
General Motors krijgt de komende 24 dagen de beschikking over noodkredieten ter waarde van $ 9,4 mrd. De steunoperatie is bedoeld om GM in ieder geval tot eind maart volgend jaar draaiende te houden. In de tussentijd moet de leiding van het autoconcern orde op zaken stellen.
Kredietbeoordelaar Standard & Poor's noemt de kans zeer waarschijnlijk dat GM in staat van faillissement raakt. Deze instelling heeft de waardering van bepaalde kredieten van de automaker naar beneden bijgesteld.
De premie voor een verzekering op een obligatie van GM (een credit default swap) steeg gisteren met 200 basispunten naar 81%. Bovendien moet er jaarlijks nog eens 5% worden betaald. Dat betekent dat het $8,1 mln kost voor de houder van een obligatielening van $10 mln om zich te verzekeren tegen een faillissement van GM.
Ook aandeelhouders hebben weinig vertrouwen in de reddingsoperatie. De beurskoers zakte gisteren weg met $ 0,97 tot $ 3,52, een verlies van 22%. Het is de grootste val van de koers in ruim een maand tijd.
Mijn god.... BSC liep op het einde ook tegen de 800 grens aan. Dan was het nog een kwestie van dagen.quote:Op woensdag 24 december 2008 09:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is een flinke jaarlijkse verzekerings premie 81% van het verzekerde bedrag.
En als ze dus failliet gaan dan is het belasting geld sowieso weg. Jezus wat een verspilling.quote:Op woensdag 24 december 2008 09:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is een flinke jaarlijkse verzekerings premie 81% van het verzekerde bedrag.
duidelijk gebrek aan zelfkennis en kennis van de eigen markt .quote:Op maandag 22 december 2008 16:04 schreef Freak187 het volgende:
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is, maar een econoom had uitgerekend dat de 'grote 3' vooral in de problemen zijn gekomen doordat ze constant hun eigen aandelen hebben gekocht om de shareholder value omhoog te krijgen. Als ze dat niet gedaan hadden, hadden ze nu genoeg kapitaal gehad om een stootje te kunnen hebben.
quote:GM shares jump after GMAC won bank holding status
DETROIT (Reuters) - Shares of General Motors Corp (GM.N) jumped more than 18 percent on Friday after its auto-finance affiliate, GMAC, achieved eligibility for government loans, easing the risk of a failure that threatened to kill credit for GM dealers and buyers.
GMAC, which finances three-quarters of the inventory held by GM dealers, won approval from the Federal Reserve on Wednesday to become a bank holding company, gaining access to government lending programs and staving off bankruptcy.
The news came less than a week after GM and Chrysler LLC were promised $17.4 billion of government loans from the Treasury-run financial bailout fund.
"It's significant in terms of GM's ability to move cars," said Erich Merkle, an analyst at Crowe Horwath.
"Things are still pretty ugly out there (in terms of sales) but in terms of GM possibly filing for bankruptcy, in my mind that's not going to happen. The reason I'm saying this is what they're going with GMAC right now."
GM Chief Executive Rick Wagoner said last week that GMAC's difficulties were "hammering" the carmaker's ability to sell vehicles.
GMAC has struggled as the credit crunch lifted its borrowing costs sharply and the value of many of its assets plummeted. It has lost $7.9 billion over the last five quarters.
The lender's difficulties forced it to severely curtail financing for dealerships and for consumer purchases of new GM cars and trucks in recent months. Cutting back financing compounded the sales slump at GM, the No. 1 U.S. automaker, whose sales fell an eye-popping 41 percent in November.
A majority of GM dealers has depended on GMAC, the largest auto finance company in North America, for financing of their own inventory and consumer purchases even after GM sold a 51 percent stake in GMAC to Cerberus in 2006 for $7.4 billion. GM retains the remaining 49 percent.
GM and Cerberus will have to trim back their stakes to no more than 10 percent and 14.9 percent, respectively, to comply with Fed rules that are meant to prevent companies from using banks to fund their businesses.
Shares of GM were up 18.5 percent, or 60 cents, at $3.85 on the New York Stock Exchange.
pwnedquote:Miljardair Kerkorian uit Ford
29 december 2008, 21:57 | ANP
DETROIT (AFN) - De Amerikaanse miljardair Kirk Kerkorian heeft al zijn aandelen in autoconcern Ford verkocht. Dat liet een woordvoerster van zijn investeringsmaatschappij Tracinda maandag weten. Kerkorian belegde via Tracinda, vernoemd naar zijn dochters Tracy en Linda, in het geplaagde autobedrijf.
De stap van de 91-jarige miljardair komt niet als een verrassing. In oktober liet al hij al blijken dat hij zijn vertrouwen in Ford had verloren. Tracinda verkocht toen een deel van zijn belang van 6,5 procent.
Ford kampt net als andere autobedrijven in de Verenigde Staten met een sterke terugval van de verkoop. Kerkorian besloot in april dit jaar een belang in de autofabrikant te kopen. Toen kostte een aandeel nog 7 dollar. Maandag stond de koers op ruim 2 dollar.
quote:GM lending unit gets $5 billion in government funds
SAN FRANCISCO (MarketWatch) - GMAC Financial Services, the lending unit of General Motors Corp., said late Monday it has received $5 billion in funds from the $700 billion U.S. government bailout program in a move designed to help the struggling automaker sell new cars and trucks. In addition, the Treasury Department said it has agreed to lend up to $1 billion to GM so it can take part in a transaction that will help GMAC raise additional needed capital.
The loan to GM comes in addition to the $17.4 billion in federal assistance for domestic carmakers announced by the government earlier this month. GM and Chrysler appealed to the government for aid in restructuring earlier this year after suffering from plummeting sales that pushed them to the brink of bankruptcy.
The Treasury Department's purchase of $5 billion in preferred stock from GMAC comes after the lending unit last week received approval to become a bank holding company, a necessary step to become eligible for federal bailout money. "The company intends to act quickly to resume automotive lending to a broader spectrum of customers to support the availability of credit to consumers and businesses for the purchase of automobiles," GMAC said in a prepared statement.
Tsja, wie het breed heeft...quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
pwned
Dat is zo'n $600 miljoen verlies
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |