Je hoeft nog niet eens ergens te werken idd, met een beetje social engineering kom je er ookquote:Op vrijdag 12 december 2008 00:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Overal... en soms zijn zulke instanties echt te simpel voor woorden.
Toen ik bij een bedrijf de administratie deed werd er "even" gebeld door de gemeente, die van mij verwachtte dat ik telefonisch gewoon zou doorgeven wat die en die werknemer verdiend had in die periode.
Dat mens was nog beledigd ook dat ik dat niet telefonisch wilde doorgeven
En dan vond ik het al te ver gaan dat ze mij zo even vertelde dat die werknemer ook bijstand had, nou kon ik aan het salaris wel zien dat er aangevuld moest worden, maar ik kan er echt niet bij dat ze denken dat ze God zijn en zomaar even telefonisch denken te controleren.
Nee, het was een antecedentenonderzoek. Ik had verder de hele procedure al gehaald, contracten, loonafspraak en foto's voor politie- en reispas was allemaal al afgehandeld, op voorwaarde van een positief P-onderzoek.quote:Op vrijdag 12 december 2008 00:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Was een letterlijk onderzoek ook onderdeel van de procedure?
Dan zou het simpelweg niet meer kunnen zijn dan dat degene die de test afnam en/of controleerde je op basis van je antwoorden niet geschikt achtte voor de functie.
Nog niet, maar dat komt er zeker vroeg of laatquote:Op vrijdag 12 december 2008 00:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik bedoel eigenlijk meer: als ik anoniem meerij naar Scheveningen, herkennen de webcams op de boulevard me dan ook omdat ik wel eens in Utrecht in het HC ben geweest?
Jups,quote:
lol, die kon ik nog nietquote:
Klopt, ik heb als t moet ook m'n connecties wel, en "onschuldige" dingen worden voor vrienden nou eenmaal ook heel makkelijk gecontroleerd, soms zelfs als je er niet om gevraagd hebtquote:Op vrijdag 12 december 2008 00:09 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Je hoeft nog niet eens ergens te werken idd, met een beetje social engineering kom je er ook
Van waaruit internet je nu?quote:Op vrijdag 12 december 2008 00:13 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Jups,
En ik wil niet in dat medisch patienten dossier, ik wil ook geen biometrisch paspoort als de huidige verlopen is en ik wil al helemaal geen kastje in mijn auto zodat ze zien waar ik rijdt. Ze krijgen de allemaal maar de vinketering, maar de overheid blijft uit mijn huis en auto.
Dat heb ik vermeld in het gesprek en ze verzekerden mij dat dat niet de reden was. Anders was ik bij voorbaat al niet verder gekomen in de procedure. Maar wie zegt mij dat dat wél of niet de reden was?quote:Op vrijdag 12 december 2008 00:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het hoeft niet alleen discriminatie te zijn, het kan wel zo zijn dat men je een te groot risico vond (wellicht gevoeliger voor pogingen tot omkopen) omdat je in de schuldsanering zit![]()
In dat geval kan het dus nog gewoon een conclusie zijn van een compleet onderzoek.
Daar zijn nog wel een paar oplossingen voor, althans, die het een stuk lastiger maken om te bepalen waar je zit.quote:Op vrijdag 12 december 2008 00:16 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Van waaruit internet je nu?
Dosier hebben ze niet nodig, google![]()
Dan gok ik dat die schuldsanering idd meegeteld heeft, en dat is door een rechter uitgesproken en dus openbaar. Beetje flauw dat ze dan niet gezegd hebben dat dat de reden was.quote:Op vrijdag 12 december 2008 00:11 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Nee, het was een antecedentenonderzoek. Ik had verder de hele procedure al gehaald, contracten, loonafspraak en foto's voor politie- en reispas was allemaal al afgehandeld, op voorwaarde van een positief P-onderzoek.
En die werd niet positief afgegeven en ze hadden geen tijd om vervolgonderzoek door het AIVD te laten doen, omdat ze om mensen zaten te springen en dat zou te lang duren.
Mwah, 't hangt al wel een beetje hier, maar zoveel rek zit er niet in dat ik dat al voor elkaar krijgquote:
Eigenlijk zouden ze er ook bij moeten noteren wie deze/jou gegevens ingezien heeft en dat je dat ook zelf op kunt vragen. Net als je passmailer en IPquote:Op vrijdag 12 december 2008 00:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, ik heb als t moet ook m'n connecties wel, en "onschuldige" dingen worden voor vrienden nou eenmaal ook heel makkelijk gecontroleerd, soms zelfs als je er niet om gevraagd hebt![]()
Zo weet ik geheel ongewenst wat de huidige woonsituatie van m'n ex is, ik wist zelfs dat hij vader geworden was van een zoon, omdat iemand die het kon controleren me vertelde.
Dat mensen een potentieel vriendje zelf even checken (woont hij alleen? heeft ze kinderen?) vind ik al te ver gaan, maar dat kan ik nog wel begrijpen, als je dagelijks van honderden mensen gegevens moet controleren dan is de verleiding groot het ook even te doen van iemand die je mogelijk interessant vindt, maar ik vind dat de grens al heel ver overschreden is als je ongevraagd even controleert hoe het met de ex van een vriendin is, en vervolgens gaat bellen om het te vertellen.
Dat zou idd een leuke zijn, als dan blijkt dat mijn zusje mijn gegevens heeft ingekeken (waar ze nooit wat mee te maken kan hebben) dan kan ik lekker gaan lopen hellraisenquote:Op vrijdag 12 december 2008 00:20 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden ze er ook bij moeten noteren wie deze/jou gegevens ingezien heeft en dat je dat ook zelf op kunt vragen. Net als je passmailer en IP
Of je exquote:Op vrijdag 12 december 2008 00:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou idd een leuke zijn, als dan blijkt dat mijn zusje mijn gegevens heeft ingekeken (waar ze nooit wat mee te maken kan hebben) dan kan ik lekker gaan lopen hellraisen
Voor mezelf beginnen mag ik niet, want ik mag me niet bij KvK laten inschrijven.quote:Op vrijdag 12 december 2008 00:20 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Hey LS, waarom begin je niet gewoon lekker voor jezelf. Je hebt alle tijd, verzin een list!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |