Mee eens, maar daar moet een kanttekening bij.quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:30 schreef Kees22 het volgende:
Ter aanvulling: Balkenende was vanavond bij Pauw en Witteman en hij was sterk. *zei hij met tegenzin*
Over Wilders:
Het is duidelijk dat we misstanden en misdragingen moeten aanpakken. Onze normen en waarden staan niet toe dat iemand de hulpdiensten aanvalt.
Maar het is evenzeer duidelijk, dat we niet hele bevolkingsgroepen uit kunnen sluiten van de samenleving. En opruiende taal in die richting kunnen we niet goedkeuren.
Helemaal eens!!quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, dat is het punt niet.
Vanwege de kortzichtigheid, de angst, het beperkte wereldbeeld, het gebrek aan inleving.
Gisteren reed ik met een collega rond door onze gemeente om kerstpakketjes rond te brengen. Een best mens, bereid tot helpen en meedenken en iets doen voor een ander. Niks mis mee.
Ik ben 35 jaar geleden aangekomen en ben dus import, zij is hier geboren en getogen. Toch kende ik beter de weg dan zij en was ik beter op de hoogte van nieuwbouw en verandering. Zij wilde bijna verhuizen, vanwege alle nieuwbouw en alle veranderingen.
Ik ben ook niet blij met alle vernieuwingen en er gaat veel mis. Maar ik kan het wel volgen. Zij kan het gewoon niet volgen.
Er moet ruimte zijn voor mensen die het allemaal niet kunnen volgen, zoveel is zeker. Er moet zeker rekening met hen gehouden worden. Maar ze moeten niet de orde der dingen bepalen.
Wilders word misselijk als hij een moskee ziet. Dan moet hij naar de dokter voor een pilletje of naar een psychiater voor een therapie. Niet naar de sloper of het parlement.
Als ik met mijn collega praat, probeer ik haar onrust te sussen en haar begrip bij te brengen.
Wat Wilders zou doen, is haar onrust nog opjagen. Tot ze op tilt slaat.
Daarom is hij extreem. En rechts is hij omdat hij de invloed van vreemdelingen haat.
quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wilders word misselijk als hij een moskee ziet. Dan moet hij naar de dokter voor een pilletje of naar een psychiater voor een therapie. Niet naar de sloper of het parlement.
Zeker.quote:Op zondag 21 december 2008 23:47 schreef Beathoven het volgende:
Zo'n film als Fitna valt ook te maken voor het Christelijke geloof. Een flinke dosis Staphorst, Urk, Amerikaanse dominees en als toetje de KKK. Beetje selectief monteren en klaar is Bassie.
Ach ik kan je verzekeren dat er meer dan genoeg christenen te vinden zijn aan wie die verlichting totaal voorbij is gegaan.quote:Op zondag 21 december 2008 23:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zeker.
Alleen het verschil is dat het christendom wel een verlichting heeft doorgemaakt
Absoluut, ik verdenk ze er ook van in het huidige kabinet te zitten.quote:Op zondag 21 december 2008 23:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach ik kan je verzekeren dat er meer dan genoeg christenen te vinden zijn aan wie die verlichting totaal voorbij is gegaan.
Die van de CU zijn dan nog relatief mild.quote:Op maandag 22 december 2008 00:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Absoluut, ik verdenk ze er ook van in het huidige kabinet te zitten.
Nou ja, het binnenvallen van Irak en de bedreiging van Iran gingen ook uit naam van God. Want God zag dat er olie was, God bless America and f**** the rest. Pot-ketel misschien, maar het rare is wel dat men in het verre oosten onderscheid maakt tussen Amerikanen en Europeanen en zelden over Christenen wordt gesproken terwijl Wilders 'alle' moslims op de korrel wil nemen.quote:Op zondag 21 december 2008 23:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zeker.
Alleen het verschil is dat het christendom wel een verlichting heeft doorgemaakt
en niet wereldwijd aanslagen pleegt op andersgelovigen.
Vet van mij.quote:Op zondag 21 december 2008 23:47 schreef Beathoven het volgende:
Zo'n film als Fitna valt ook te maken voor het Christelijke geloof. Een flinke dosis Staphorst, Urk, Amerikaanse dominees en als toetje de KKK. Beetje selectief monteren en klaar is Bassie.
Wat ik me weleens afvraag is wat de gedachtengang van Wilders is. Heeft hij nu werkelijk het idee 'we moeten het maar ff flink bashen' als een soort kruistocht. Of ziet hij zichzelf als een soort verlosser die wel zegt dat hij tegen de islam is maar in z'n achterhoofd de stichter wil zijn van een wereldwijde discussie waarin moslims wat meer aan zelfreflectie doen.
Ik krijg nooit echt hoogte van 'm..
Pardon?quote:Op zondag 21 december 2008 23:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zeker.
en niet wereldwijd aanslagen pleegt op andersgelovigen.
De door mij geciteerde woorden van Balkenende zijn duidelijke taal en beloven precies wat jij aanraadt: de problemen van de mensen oplossen of althans aanpakken. En dat zonder groepen te stigmatiseren.quote:Op zondag 21 december 2008 19:10 schreef Lemmeb het volgende:
De enige strategie die echt zal werken tegen de PVV, is zorgen dat de door die partij aangekaarte problemen ophouden te bestaan. Maar aangezien ik al die slijmballen in Den Haag daar niet toe in staat acht (zeker nu niet meer, nu het geld opraakt), voorspel ik gouden tijden voor de PVV. En terecht ook: we zitten al meer dan tien jaar met de ellende en het wordt alsmaar erger in plaats van minder.
Keesje22 kan dus schreeuwen en stickertjes plakken wat hij wil, het is allemaal volkomen zinloos.
Ik zou het zelf niet beter hebben kunnen zeggen.quote:Op maandag 22 december 2008 00:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nou ja, het binnenvallen van Irak en de bedreiging van Iran gingen ook uit naam van God. Want God zag dat er olie was, God bless America and f**** the rest. Pot-ketel misschien, maar het rare is wel dat men in het verre oosten onderscheid maakt tussen Amerikanen en Europeanen en zelden over Christenen wordt gesproken terwijl Wilders 'alle' moslims op de korrel wil nemen.
Moslims kennen de verlichting niet, maar er zijn wel degelijk grote groepen te vinden die je zou kunnen omschrijven als verlicht. Het suni is eigenlijk te vergelijken met onze protestanten, de hoofddoek is daarin uit den boze en zal ook z'n invoering er niet in vinden.
Er valt te betwijfelen of de hele kern van het probleem wel bij het geloof ligt. In oost Turkije heb ik deze foto geschoten op het platteland tegen de Syrische grens. Dit joch wordt later vast en zeker PKK strijder, hij heeft absoluut niets te verliezen en goed onderwijs zal hij ook niet krijgen want z'n ouders kunnen het niet betalen.
Wij hebben dromen, wij hebben toekomst en dat heeft iedereen maar voor sommigen is dit een bodemloze put. Stel je voor dat je in zijn schoenen staat en de opdracht krijgt van een of 't andere gek om je in Istanbul op te blazen voor de eer van je volk en uit naam van God / Allah. Dat je in de hemel je ware geluk zult vinden.
Zulke mensen zijn makkelijk te manipuleren, zij zullen zo'n gek zien als de messias .Ze weten niets van de wereld.. ze weten niets van andere plaatsen en ze weten ook niets van Godsdienst, ze hebben vaak niet eens een Koran maar geloven wel dat God er is. Hun wereld gaat t/m het eigen erf.
Een parallel kun je ook trekken met het Amerikaanse leger dat de allerarmsten recruiteert met dezelfde boodschap. Nu heb je niets, in het leger krijg je alles van ons plus een goed salaris. Doe het voor Amerika, doe het voor God.
Jij bent en blijft de zwakste schakel op dit forum, met je incoherente, bijna seniele posts. Dat je dat even niet vergeet.quote:Op maandag 22 december 2008 00:37 schreef Kees22 het volgende:
Je kunt niet rekenen en nu laat je zien dat je ook al niet kunt lezen.
Want verandering is per definitie goed?quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben ook niet blij met alle vernieuwingen en er gaat veel mis. Maar ik kan het wel volgen. Zij kan het gewoon niet volgen.
Er moet ruimte zijn voor mensen die het allemaal niet kunnen volgen, zoveel is zeker. Er moet zeker rekening met hen gehouden worden. Maar ze moeten niet de orde der dingen bepalen.
Als ik met mijn collega praat, probeer ik haar onrust te sussen en haar begrip bij te brengen.
Wat Wilders zou doen, is haar onrust nog opjagen. Tot ze op tilt slaat.
Daarom is hij extreem. En rechts is hij omdat hij de invloed van vreemdelingen haat.
Nou, nou, nou.quote:Op maandag 22 december 2008 17:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij bent en blijft de zwakste schakel op dit forum, met je incoherente, bijna seniele posts. Dat je dat even niet vergeet.
Tsja, wie kaatst...quote:
Heerlijk inhoudelijk, Lemmeb. Echt wat ik van je gewend ben...quote:Op maandag 22 december 2008 17:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij bent en blijft de zwakste schakel op dit forum, met je incoherente, bijna seniele posts. Dat je dat even niet vergeet.
Nee, roepen dat een andere user niet kan rekenen en niet kan lezen, dat is lekker inhoudelijk.quote:Op maandag 22 december 2008 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Heerlijk inhoudelijk, Lemmeb. Echt wat ik van je gewend ben...
quote:Op maandag 22 december 2008 17:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, verandering is helemaal niet per definitie goed.quote:Op maandag 22 december 2008 17:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Want verandering is per definitie goed?
Da's meestal al hè met demente bejaarden. Die kunnen alleen nog maar schaterlachen en op de tafel timmeren. Ter compensatie, omdat ze de wereld om hen heen niet meer begrijpen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |