abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63948784
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:29 schreef julian6 het volgende:
Jullie geven de pizza bezorgen zeker ook geen fooi?
Als ie de trap oploopt om 'm te bezorgen wel (want ze mogen dat eigenlijk niet doen). Als ik naar beneden moet, niet.
quote:
En de serveerster in een restaurant ook niet als je de rekening betaalt?
Nope. Niet als ze haar werk gewoon doet. Maar als ze ons van begin tot eind niet laat wachten, dan wel.

Het probleem met bezorgers is, ze kunnen hun werk niet beter doen dan voldoende. Alleen slechter. En ik geef geen fooi voor "voldoendes".
pi_63948790
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:27 schreef miss_dynastie het volgende:
In andere topics lees ik toch vaak dat het echt om het bedrag gaat hoor. Als het om het gebaar ging was een welgemeend 'dankjewel' ook wel goed geweest, vind je ook niet?
Mwah, ik vind op zich wel een groot verschil zitten tussen het bezorgen van reclamekrantjes of de Viva (waar je redelijkerwijs zelf je bezorgtijden kan kiezen) of een ochtendkrant. Natuurlijk is de beloning vanuit de werkgever daar ook wel enigszins naar, maar dan nog. En zo'n dankjewel komt niet gemeend over als je bezorger met zijn kaartje langskomt, loop dan eens een keer naar buiten als ie met de krant voor de deur staat en geef hem dan een compliment, dat komt een stuk beter over.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_63948831
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:33 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En wat is het verschil met andere diensten voor jou? Bijv. de vuilnisman die elke week langskomt?
[..]

Vuilnismannen krijgen geen hongerloontjes, in ieder geval niet zo'n laag loon als een 14 jarige krantenbezorger die ook nog naar school gaat en 's avonds huiswerk moet maken en probeert met de feestdagen nog een extra zakcentje te verdienen.
quote:
Nee, ik doe gewoon niet open, net zo makkelijk . Een dankjewel wordt namelijk niet gewaardeerd, het gaat om poen.
Je bent vast supergeliefd in de buurt Niet vergeten met Sint maarten 't licht uit te doen en boven te gaan zitten he? Maar dat is vast elk jaar al vaste prik voor jou.
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2008 @ 23:40:21 #54
43556 miss_dynastie
pi_63948906
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:36 schreef nostra het volgende:
Natuurlijk is de beloning vanuit de werkgever daar ook wel enigszins naar, maar dan nog.
Hoezo, maar dan nog? Daar is toch alles mee gezegd? Verschillende banen, verschillende beloningen, simpel.
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:37 schreef julian6 het volgende:
Vuilnismannen krijgen geen hongerloontjes, in ieder geval niet zo'n laag loon als een 14 jarige krantenbezorger die ook nog naar school gaat en 's avonds huiswerk moet maken en probeert met de feestdagen nog een extra zakcentje te verdienen.
Dat geldt ook voor andere beroepsgroepen. Waarom de ene 14-jarige wel en de andere niet?
quote:
Je bent vast supergeliefd in de buurt Niet vergeten met Sint maarten 't licht uit te doen en boven te gaan zitten he? Maar dat is vast elk jaar al vaste prik voor jou.
Oh ja, dat zijn de betere argumenten, als je het op feiten niet kan winnen, dan maar de ander belachelijk maken he
pi_63949024
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoezo, maar dan nog? Daar is toch alles mee gezegd? Verschillende banen, verschillende beloningen, simpel.
Dat lijkt me niet. Veel banen worden ook door CAO's gereguleerd waarbij iemand met hetzelfde papiertje en hetzelfde aantal dienstjaren hetzelfde betaald krijgt als zijn evenknie, die zijn werk echter slechter (maar wel voldoende) uitvoert.

En vergeet de waarde van die kaartjes an sich niet, dat is onderdeel van je beloning als je zo'n krant loopt, omdat die dingen goud waard zijn. Als je je werk goed gedaan hebt tenminste.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_63949025
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:19 schreef julian6 het volgende:

[..]

Je kan het vragen maar je krijgt echt geen loonsverhoging. Voor jou 10 anderen krijg je dan te horen.
Tijd om een vak te leren dus
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:44 schreef nostra het volgende:

[..]

En vergeet de waarde van die kaartjes an sich niet, dat is onderdeel van je beloning als je zo'n krant loopt, omdat die dingen goud waard zijn. Als je je werk goed gedaan hebt tenminste.
Was er vorig jaar niet iemand opgepakt omdat ie een hoop nepkaartjes had gekopieerd en uitgedeeld?
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2008 @ 23:46:02 #57
43556 miss_dynastie
pi_63949083
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:44 schreef nostra het volgende:
Dan moet er wat gedaan worden aan dat systeem, me dunkt. Ik kan m'n personeel ook niet bij mijn klanten langssturen om een kerstpakket bij elkaar te bedelen (ik zou dat ook niet willen trouwens), ik heb geen zin om het systeem voor kranten/folders in stand te houden.
pi_63949123
Maak je helemaal niet belachelijk. Vind dat sowieso kansloos op een forum. Maar wij hebben klaarblijkelijk allebei een ander soort opvoeding gehad. We kunnen nog lang doorpraten, maar als je geen kleinigheidje kunt missen voor de moeite moet je het eigenlijk ook helemaal zelf weten.

Ik geef in straks in ieder geval gewoon 2 euro aan die scholier die ik elke woensdag door weer en wind door de wijk zie fietsen met de kranten onder haar arm.
pi_63949172
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:46 schreef miss_dynastie het volgende:
Dan moet er wat gedaan worden aan dat systeem, me dunkt.
Me dunkt van niet. Het idee erachter is dat je een extraatje krijgt als je je werk goed of uitmuntend (ten opzichte dus van voldoende of slecht) hebt gedaan. Daar lijkt mij niets mis mee.
quote:
Ik kan m'n personeel ook niet bij mijn klanten langssturen om een kerstpakket bij elkaar te bedelen (ik zou dat ook niet willen trouwens),
Je denkt niet dat bovengemiddeld presterend personeel ervoor zorgt dat je klanten blijven, hun rekeningen netjes op tijd betalen, misschien een pakketje wijn sturen naar je medewerker met de kerst, voor nieuwe klanten kunnen zorgen? Alles heel formeel bekijken is niet hoe het werkt in de wereld he.
Best pilot in history
  Moderator donderdag 11 december 2008 @ 23:49:42 #60
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_63949192
Onze krantenbezorger doet het met de auto. Hij rijdt iedere hoek van een blok af ! Nog te lam om te lopen. En dan het zoontje op pad sturen met de kaartjes.

Doei he Doen we niets geven !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2008 @ 23:49:50 #61
43556 miss_dynastie
pi_63949197
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:47 schreef julian6 het volgende:
Maak je helemaal niet belachelijk.
Maar wij hebben klaarblijkelijk allebei een ander soort opvoeding gehad.
Probeer je het weer

En hastikke nobel van je, daar niet van, lekker doen als je je er goed bij voelt, al vind ik het jammer dat je het systeem in stand houdt, maar ja, daar ga ik dan weer niet over.
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:48 schreef nostra het volgende:
Me dunkt van niet. Het idee erachter is dat je een extraatje krijgt als je je werk goed of uitmuntend (ten opzichte dus van voldoende of slecht) hebt gedaan. Daar lijkt mij niets mis mee.
Het lijkt me wel mis als de baas dat meeneemt in zijn beloning en zo zijn klanten het salaris van hun medewerkers laat betalen naast het enorme bedrag dat een dagelijkse krant kost.
quote:
Je denkt niet dat bovengemiddeld presterend personeel ervoor zorgt dat je klanten blijven, hun rekeningen netjes op tijd betalen, misschien een pakketje wijn sturen naar je medewerker met de kerst, voor nieuwe klanten kunnen zorgen? Alles heel formeel bekijken is niet hoe het werkt in de wereld he.
Nee, dat zeg ik niet. Ik ben als baas verantwoordelijk dat MIJN personeel een pakket krijgt. Ik stuur dat personeel niet langs mijn klanten om ze daar hun kerstpakket bij elkaar te laten bedelen met kaartjes. Dat doet die krantenboer wel en daar ageer ik tegen. Ik betaal het kerstgeschenk voor mijn personeel, laat hem alsjeblieft hetzelfde doen . En als die klant een cadeau stuurt naar mijn medewerker staat hem dat vrij, maar wij vragen er niet om en verstrekken zeker geen kaartjes.

[ Bericht 29% gewijzigd door miss_dynastie op 11-12-2008 23:56:04 ]
pi_63949360
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:49 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Probeer je het weer

En hastikke nobel van je, daar niet van, lekker doen als je je er goed bij voelt, al vind ik het jammer dat je het systeem in stand houdt, maar ja, daar ga ik dan weer niet over.

Weet niet wat je bedoeld met dat huilsmiley. Maar steeds maar delen van reacties citeren is ook behoorlijk

Systeem zal ook nog behoorlijk lang in stand blijven, aangezien 99% van de mensen je wel weet te waarderen dmv een kleinigheidje.
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2008 @ 23:57:22 #63
43556 miss_dynastie
pi_63949440
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:54 schreef julian6 het volgende:
Systeem zal ook nog behoorlijk lang in stand blijven, aangezien 99% van de mensen je wel weet te waarderen dmv een kleinigheidje.
Ik ben benieuwd, in deze economische tijden.
pi_63949494
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:29 schreef julian6 het volgende:
Jullie geven de pizza bezorgen zeker ook geen fooi? En de serveerster in een restaurant ook niet als je de rekening betaalt? 'want ze krijgen immers als loon'
Dat zijn diensten waar ik zelf om vraag. De folder die bij mij ongevraagd door de bus gegooid wordt niet.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63949567
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Het lijkt me wel mis als de baas dat meeneemt in zijn beloning en zo zijn klanten het salaris van hun medewerkers laat betalen naast het enorme bedrag dat een dagelijkse krant kost.
Het is geen verplichting om te betalen natuurlijk, het idee is dat het een prestatie-bevorderend iets is. En ja, daar komt op zich nog wel net wat meer bij kijken dan "doe de krant in de brievenbus", bijvoorbeeld (vanuit de werkgever bezien) ervoor zorgen dat je een goede jongen hebt die jou vervangt als je ziek/op vakantie/examens bent/hebt.
quote:
Nee, dat zeg ik niet. Ik ben als baas verantwoordelijk dat MIJN personeel een pakket krijgt. Ik stuur dat personeel niet langs mijn klanten om ze daar hun kerstpakket bij elkaar te laten bedelen met kaartjes.
Ja goed natuurlijk voelen we ons, als je de 20 gepasseerd bent in ieder geval, allemaal wat genant om feitelijk om geld te komen vragen met zo'n kaartje. Maar er vragen ook kinderen om snoep met Sint Maarten, zoiets is nou eenmaal "traditie". Je kan zo'n groepje kinderen dan ook bedanken om hun mooie liedje, en je op het standpunt stellen dat er geen prestatie geleverd is dus geen beloning hoeft te volgen, maar een beetje menselijkheid hoeft ook niet te misstaan.
Best pilot in history
pi_63949645
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:02 schreef nostra het volgende:
Ja goed natuurlijk voelen we ons, als je de 20 gepasseerd bent in ieder geval, allemaal wat genant om feitelijk om geld te komen vragen met zo'n kaartje. Maar er vragen ook kinderen om snoep met Sint Maarten, zoiets is nou eenmaal "traditie". Je kan zo'n groepje kinderen dan ook bedanken om hun mooie liedje, en je op het standpunt stellen dat er geen prestatie geleverd is dus geen beloning hoeft te volgen, maar een beetje menselijkheid hoeft ook niet te misstaan.

Je krijgt het ook gewoon ijskoud als je 2 uur met die kaartjes rondloopt.
  † In Memoriam † vrijdag 12 december 2008 @ 00:07:00 #67
43556 miss_dynastie
pi_63949679
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:02 schreef nostra het volgende:
Maar er vragen ook kinderen om snoep met Sint Maarten, zoiets is nou eenmaal "traditie". Je kan zo'n groepje kinderen dan ook bedanken om hun mooie liedje, en je op het standpunt stellen dat er geen prestatie geleverd is dus geen beloning hoeft te volgen, maar een beetje menselijkheid hoeft ook niet te misstaan.
Ik vind Sint Maarten toch echt iets anders dan iemand die gewoon betaald krijgt voor zijn werk. Dat is wat mij betreft toch echt niet te vergelijken.
pi_63949693
Degene die hier de krant bezorgd krijgt wel een verdiende fooi. Reden: die moet in weer en wind zorgen dat de krant voor 7 uur in de bus ligt.
De folder-lopers krijgen niets. Reden: zij kunnen hun tijdstip kiezen en hoeven niet perse door de regen te lopen. Een groot deel van hun folders beland minimaal een keer per maand achter mijn huis. Als ik de bezorger hierop aanspreek is het altijd een ander die dat heeft gedaan. Het bedrijf komt opruimen maar kan niet voorkomen dat het gebeurd. Ik erger mij eraan en ik vind daarom dat ze ondermaats presteren. Dus geen fooi!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_63950147
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:07 schreef botterfly het volgende:
Degene die hier de krant bezorgd krijgt wel een verdiende fooi. Reden: die moet in weer en wind zorgen dat de krant voor 7 uur in de bus ligt.
De folder-lopers krijgen niets. Reden: zij kunnen hun tijdstip kiezen en hoeven niet perse door de regen te lopen. Een groot deel van hun folders beland minimaal een keer per maand achter mijn huis. Als ik de bezorger hierop aanspreek is het altijd een ander die dat heeft gedaan. Het bedrijf komt opruimen maar kan niet voorkomen dat het gebeurd. Ik erger mij eraan en ik vind daarom dat ze ondermaats presteren. Dus geen fooi!
Nou het moet verplicht op een bepaalde dag gebeuren en meestal is dat een werkdag. Bv. ik moest vroeger altijd op woensdag de krantjes lopen en op die dag moest ik ook altijd tot 4 uur naar school. Als de school uit was ging ik gelijk naar huis omdat ik geen zin had om in het donker/na het eten die krantjes nog te gaan lopen. Soms regende het ook nog. En als je 2 uur later daarmee klaar was stond er uiteraard weer een berg huiswerk te wachten. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten als 13 jarige. En dat voor 10 euro per keer.

Daarnaast deed ik ook de foldertjes die in het weekend gedaan mochten worden, maar die dingen waren ook gelijk 3x zo zwaar als een krantje en zijn een stuk moeilijker om te tellen. En dan nog die eeuwige lekke banden .

En dan was je blij hoor, als je aan het einde van het jaar een extraatje kreeg van de bewoners. Dat motiveert je ook meer, om de krant blijven te bezorgen. Gelukkig is niet iedereen zoals bepaalde fokkers in deze draad.
pi_63950236
13-jarige?
Niks mis met een bijbaantje maar als ik kinderen zou hebben zouden die niet op 13-jarige leeftijd werken ten koste van hun schoolwerk. Snap niet dat je ouders dat toelieten.
There is no love sincerer than the love of food.
  vrijdag 12 december 2008 @ 00:45:43 #71
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_63950424
Zou je ook alle vakkenvullers wat fooi moeten geven als het rek van de koekjes helemaal mooi gevuld is
pi_63950579
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:45 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Zou je ook alle vakkenvullers wat fooi moeten geven als het rek van de koekjes helemaal mooi gevuld is
Wat mij betreft wel, kom maar op met die poen

pi_63950982
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:12 schreef julian6 het volgende:
Jij bent zeker dat kereltje waar vroeger iedereen zo'n hekel aan had omdat je zo gierig was?

Die gasten krijgen echt een hongerloontje maar het werk dat ze doen is wel heel zwaar. Ze doen het het hele jaar dus ook in de winter als 't 5 graden vriest. Als jij dan te beroerd bent om hem/haar aan het einde van het jaar een kleinigheidje te geven -ook al heb je 't krantje nooit gelezen- sorry hoor maar dan ben je gewoon een enorme eikel.
L E Z E N
Zoals ik al eerder zei (zelfs in de post die jij quote): ik heb een nee/nee sticker en ik heb geen abonnementen.

Ik ben gierig en een enorme eikel omdat jij niet begrijpend kan lezen...
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_63951039
Ik heb zelf vroeger met die folders rondgelopen toen ik een jaar of 14/15 was, en duwde gewoon altijd de kaartjes tussen de rest van de zooi. Bedelen aan de deur heb ik nooit gedaan en hoewel ik daardoor wellicht wat inkomsten heb misgelopen is het dat wel waard geweest.

Bezorgers hier geef ik dan ook niets omdat we nergens een abonnement op hebben, de postbode geen geld mag aannemen en de rest allemaal ongewenste zooi is die de helft van de tijd natregent omdat de de folders nog half buiten hangen.

Goede service (zoals de post hier, altijd op tijd, nooit half buiten hangend, door weer en wind) mag beloond worden, maar als je maar een matige bezorger bent hoef je hier niet te komen leuren met je kaartjes.
pi_63951133
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:07 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik vind Sint Maarten toch echt iets anders dan iemand die gewoon betaald krijgt voor zijn werk. Dat is wat mij betreft toch echt niet te vergelijken.
Zuurpruim

Vond het altijd wel lachen als mensen niet open deden

Sommigen trokken dan ook snel het gordijn er voor !
Als je niks wilt geven neem dan gewoon het kaartje aan en zeg bedankt.
pi_63951406
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:33 schreef julian6 het volgende:
Zuurpruimen gotta love 'em
Je houd ook gewoon niet op.. Jemig, je hebt je punt gemaakt, prima, maar ga niet de hele tijd door lopen zeuren. Wat denk je nou, mensen die niks willen geven over te halen om wel wat te geven? Ik geef die mensen groot gelijk, voor die reclame folders krijgen ze bij mij ook helemaal niks, de krant uiteraard wel.
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_63951507
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:26 schreef julian6 het volgende:
Ik heb het een jaar lang door weer en wind gedaan, ook al had ik echt geen zin (hele dag school, regenachtig) ik ging toch altijd.
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:47 schreef julian6 het volgende:
die scholier die ik elke woensdag door weer en wind
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:05 schreef julian6 het volgende:
Je krijgt het ook gewoon ijskoud als je 2 uur met die kaartjes rondloopt.
Woon jij ten noorden van de poolcirkel, dat het weer in de lente en 's zomers ook al zo bar en boos is?

En verder: aanstellen en sielug doen is ook een kunst. Als je te teer bent om 52x een flutkrantje te bezorgen, moet je simpelweg dat werk niet doen. Oftewel:
[ ] geschikt
[x] ongeschikt

Vrekkig? Nee, het gaat mij echt niet om die ene euro. Van mij krijgt alleen degene die er echt recht op heeft een fooi: de dagbladbezorger. Enerzijds omdat die wel even 6x zo vaak "door weer en wind" moet, elke dag! Anderzijds omdat uit traditie dit zo gegroeid is, zo "hoort". De bezorgers van allerlei flutkrantjes en folders liften de laatste jaren als parasieten mee op die traditie maar hun werk staat echt in geen verhouding; profiteursmentaliteit, nieuwerwetse ongein (net als de vercommercialisering van valentijn en haloween), nee dankjewel, ik doe daar bewust niet aan mee en verzet me er juist tegen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_63951720
Let nou maar eerst op je spelvaudten..
pi_63951874
Hier krijgen ze ook niks. Reden: ondanks sticker toch altijd van die zooi in mijn brievenbus. Daarnaast heb ik geen krant, die bezorger zou wel wat krijgen. Waarom? omdat dat een dienst is waar ik om vraag.

In de horeca is dat net hetzelfde, daar wil ik graag bediend worden, en als die jongen of dat meisje extra zijn best doen, dan krijgt ie wat extra's. Moet ik lang wachten of zijn ze onvriendelijk dan krijgen ze niks, want dan hebben ze hun werk niet naar behoren gedaan.

Een vuilnisman vind ik een andere categorie.Ten eerste kun je daar volgens mij niet echt extra je best voor doen. Kliko leeg == Kliko leeg. Ten tweede is dat een beroep en geen bijbaan. (De restauranthouder zal van mij ook niet snel een fooitje krijgen itt de berdame die dat als bijbaan doet. Als ik de restauranthouder wil belonen kom ik de volgende keer wel weer terug naar zijn toko)
pi_63951889
Hier komen ze voor dezelfde krant wel 3x voorbij.
pi_63951896
ah eindelijk om een topic om te braken over de jochies die de folders bezogen.....

kijk... die krantenjongens komen omdat je een abo afsluit.... terecht... krijgen fooi aan het einde van het jaar...

maar ook die folder-kiddo's bellen tegenwoordig aan:

"Fijne feestdagen namens ......bezorging"

"Ja dankje.... jij ook fijne feestdagen"

Nee... folderkiddo's krijgen hier geen fooi
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_63954474
Als je geen folders/krantjes wilt moet je een sticker op je brievenbus plakken. Zoniet dan gaan de bezorgers er van uit dat jij het leest.
quote:
maar ook die folder-kiddo's bellen tegenwoordig aan:

"Fijne feestdagen namens ......bezorging"

"Ja dankje.... jij ook fijne feestdagen"
Zo jongen goed van je! Jij bent pas een echte man want je hebt de folderjongen op z'n neus laten kijken!

Hopelijk gooit ie volgende keer een warme rochel in je krantje voor ie 'm in de brievenbus schuift.
pi_63954709
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 03:30 schreef Specularium het volgende:
Hier komen ze voor dezelfde krant wel 3x voorbij.
Hadden ze bij mij ook geflikt, die petjesjongeren van de buurt hiernaast, heb die alleen niet te pakken gekregen.

Maar wel een oud moslimmevrouwtje dat aan de deur komt die wij nog nooit hebben gezien. Met precies dezelfde kaartjes als ik "De bezorger van het Amsterdams Stadsblad wenst u fijne feestdagen." Hebben we die kaartjes uit haar hand gerukt en de deur dichtgesmeten. Zoiets doe je gewoon niet.
pi_63954843
Ieder jaar zijn mijn klanten weer blij als ik langs kom, kunnen ze mij een kleinigheid geven, vooral omdat ik maar 5 klachten heb gelopen en dus iedereen netjes zijn krant heeft gehad het hele jaar door. Ik moet er elke dag vroeg uit in een nieuwbouwwijk waar de helft nog onbestraat was (al langer dan een jaar). Vorig jaar ook al telkens van "oohw ben jij die dappere bezorger die elke dag de krant door de modder komt bezorgen". Geeft me toch weer voldoening om weer een jaar extra vroeg op te staan.

Heb vorig jaar ook één keer 50 euro gehad omdat ik eerder in het jaar een inbraak had verijdeld.
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:31:17 #85
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_63955014
Stapeltje euro's ligt al klaar bij de deur hoor.

't Is een rare gewoonte, maar het hoort er nou eenmaal bij.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 12 december 2008 @ 10:32:24 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63955038
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:05 schreef julian6 het volgende:
Als je geen folders/krantjes wilt moet je een sticker op je brievenbus plakken. Zoniet dan gaan de bezorgers er van uit dat jij het leest.
[..]

Zo jongen goed van je! Jij bent pas een echte man want je hebt de folderjongen op z'n neus laten kijken!

Hopelijk gooit ie volgende keer een warme rochel in je krantje voor ie 'm in de brievenbus schuift.
Heb je vroeger te vaak de deur voor je neus zien dichtvallen? Het zit je wel erg hoog...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:42:01 #87
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63955250
Even een vraagje aan de bezorgers hier.

Toen ik vroeger huis aan huisbladen liep gaf ik de krant altijd samen met het kaartje, dan was het voor de mensen ook gelijk duidelijk waar ik voor liep. (mijjn folder wijk had niet van die kaartjes).

Gaat dat tegenwoordig nog steeds zo, dus dat je de krant of het tijdschrift er bij geeft (uiteraard niet met de dagbladen, mensen zijn vast niet blij om de krant pas 's middags te krijgen of als er 's morgens aangebeld wordt) zodat je gelijk weet waar het kaartje voor is en dat je niet het risco loopt dat er iemand met zelf gedrukte kaartjes aan de deur komt? (die hebben uiteraard geen kranten om er bij te geven)
Dus dat je weet dat als er iemand met alleen kaartjes langs komt het niet de echte bezorger is?
Of loopt iedereen alleen met de kaartjes op een ander moment dan de normale bezorging?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_63955363
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:32 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Heb je vroeger te vaak de deur voor je neus zien dichtvallen? Het zit je wel erg hoog...
Ik heb 2x met de kaartjes gelopen toen ik 13/14 was. De eerste keer kreeg ik ze op 10 december en ging ik pas om 20 december lopen omdat ik dacht dat ik anders te vroeg was. Bleek dat er al 2 mensen langs waren geweest met dezelfde kaartjes als mij Inderdaad een hoop deuren dicht zien vallen om die reden, dat was wel frustrerend aangezien jij diegene was die het hele jaar de krant had gelopen. Volgende jaar wel gelijk gegaan, en ik kreeg van iedereen wat. Ik denk van de 500 deuren waar ik langs ben geweest ongeveer 2 mensen (fokkers?) waren die 'Bedankt, hetzelfde' zeiden en de deur dichtgooien (daarna verschenen 2 topics op fok 'yoo fokkertjes ik heb de deur dichtgegooid goed he?') Nee serieus dat waren mensen die er net kwamen wonen en daarvoor nooit krantjes kregen ofzo.
pi_63955421
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:42 schreef maok het volgende:
Even een vraagje aan de bezorgers hier.

Toen ik vroeger huis aan huisbladen liep gaf ik de krant altijd samen met het kaartje, dan was het voor de mensen ook gelijk duidelijk waar ik voor liep. (mijjn folder wijk had niet van die kaartjes).

Gaat dat tegenwoordig nog steeds zo, dus dat je de krant of het tijdschrift er bij geeft (uiteraard niet met de dagbladen, mensen zijn vast niet blij om de krant pas 's middags te krijgen of als er 's morgens aangebeld wordt) zodat je gelijk weet waar het kaartje voor is en dat je niet het risco loopt dat er iemand met zelf gedrukte kaartjes aan de deur komt? (die hebben uiteraard geen kranten om er bij te geven)
Dus dat je weet dat als er iemand met alleen kaartjes langs komt het niet de echte bezorger is?
Of loopt iedereen alleen met de kaartjes op een ander moment dan de normale bezorging?
Zo gaat het nog steeds ja, zo deed ik het ook met de folders en de krant. Je hoort eigenlijk ook alleen wat te geven als je er een krant bij krijgt, zodat je weet waar die bezorger voor loopt. Soms heb je 2 bezorgers in de wijk die lopen voor dezelfde werkgever, en dus dezelfde kaartjes hebben (er staat wel 'folder' of 'stadsblad' op maar ze hebben dezelfde layout).
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:50:50 #90
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63955454
Tegenwoordig zou er vier keer per week een bosje folders door de deur geduwd moeten worden.. Het zou fijn zijn als Interlanden Spreigroep dat gewoon in een bos doet..

Vorig jaar zou ik twee per week een bosje folders moeten hebben ontvangen, maar kwam er echt een bezorger nummer 3 met z'n kaartje aan de deur.. Laat ze dus maar samen met het kaartje het bosje folders aanbieden, zodat je weet van welke 'lichting' ze zijn. Kan ik meteen vragen of ik met m'n euro volgend jaar wel 52x het stapeltje folders krijg ipv 20x
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:50:57 #91
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63955456
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:07 schreef botterfly het volgende:
Same here, folderbezorgers/huis-aan-huisbladenbrengers krijgen niks, de krantenbezorger zou van mij 10 euro fooi krijgen áls hij/zij met dat kaartje zou komen. Maar dat doet diegene dus niet...
De krant is altijd perfect op tijd en de brievenbusklep is mooi dicht. itt tot de folderbezorgers, die de brievenbus open laten staan waardoor hun fooi verdampt naar de straat...

In mijn tijd als krantenbezorger (20 jaar geleden ) heb ik één keer zo'n bedelronde gedaan.
10 gulden mee opgehaald. Ik bezorgde het AD in een gebied ver buiten Rotterdam, dus weinig abonnees, ver fietsen. 10 gulden kwam ook van één adres (een boerderij helemaal ergens achteraf).
Verder nooit meer gedaan, want dat aanbellen en dan niks krijgen is echt heel genant.

Ik snap niet waarom het ingevoerd is voor die folderbezorgers eigenlijk.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_63955507
Wat een gekken hier zeg
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:54:33 #93
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63955550
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Precies. Al geloof ik wel dat de gemiddelde horecamedewerker een stuk beter zijn best zou doen als hij niet per uur maar per goede service betaald werd, want het is vaak om te janken zo slecht.
Precies, fooi is bedoeld voor iemand die z'n werk éxtra goed doet, en in de Nederlandse horeca mag je tegenwoordig al blij zijn als iemand z'n werk "voldoende" doet zonder schofterige houding.
Waarom een folderbezorger overigens een fooi zou moeten krijgen is mij ook niet duidelijk.
Ik heb op zich niet om die folders gevraagd, de afzender van die folder wil mij wat verkopen...
pi_63955678
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:50 schreef maedel het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom het ingevoerd is voor die folderbezorgers eigenlijk.
Volgens mij ter vervaning van een kerstpakket. En het is ook een beetje traditie volgens mij, als krantenbezorger aan het einde van het jaar een 'extraatje' ophalen.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 12 december 2008 @ 11:03:11 #96
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63955777
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:59 schreef julian6 het volgende:

[..]

Volgens mij ter vervaning van een kerstpakket. En het is ook een beetje traditie volgens mij, als krantenbezorger aan het einde van het jaar een 'extraatje' ophalen.
Als krantenbezorger inderdaad, elke dag bij weer en ontij 's morgensvroeg een krant bezorgen en zoals hierboven vermeld je route ongooien om een abonnee van z'n krant te voorzien voor het werk. Prima! Maar folderbezorgers, waarom?
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:06:47 #97
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63955870
Precies, als krantenbezorger. DIe die 6 dagen per week (telegraaf zelfs 7 volgens mij), elke ochtend heel vroeg moeten opstaan, vóór werk/school.
pi_63955879
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:03 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Als krantenbezorger inderdaad, elke dag bij weer en ontij 's morgensvroeg een krant bezorgen en zoals hierboven vermeld je route ongooien om een abonnee van z'n krant te voorzien voor het werk. Prima! Maar folderbezorgers, waarom?
Omdat ze je het hele jaar van informatie over de laatste aanbiedingen voorzien? Zeg nou niet dat je daar nooit inkijkt, want dan moet je maar een sticker plakken.
pi_63955957
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:59 schreef julian6 het volgende:
Welja, een kerstpakket

En verder wat Sjeen zegt: waarom moet een folderbezorger parasiteren op het traditionele extraatje voor de krantenbezorger?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 12 december 2008 @ 11:13:11 #100
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63956029
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:07 schreef julian6 het volgende:

[..]

Omdat ze je het hele jaar van informatie over de laatste aanbiedingen voorzien? Zeg nou niet dat je daar nooit inkijkt, want dan moet je maar een sticker plakken.
Dat is toch hun werk? Als het niet genoeg betaald, dan moeten ze een ander baantje zoeken. Zoals al vaker aangegeven in dit topic, de krantenbezorger levert mij een dienst waar ikzelf om gevraagd heb. De folderbezorgers niet... Het is in mijn ogen belachelijk om fooi te geven aan een opt-out dienst. Maar goed, dat is mijn mening
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')