Drugshond | donderdag 11 december 2008 @ 12:43 |
Video: 352km/u in je gouden Murciélago Dat gaat best wel hard.... | |
Buschetta | donderdag 11 december 2008 @ 12:44 |
![]() | |
AlphaOmega | donderdag 11 december 2008 @ 13:03 |
Ik wist niet dat die zo hard kon... Toch even op zoek gegaan. Bullshit dus. A, de topsnelheid van een normale variant is 330, en 352 op een snelweg, dat is tegen de 100 meter per seconde.... ik zeg 'broodje aap'. [ Bericht 72% gewijzigd door AlphaOmega op 11-12-2008 13:14:37 ] | |
Snad | donderdag 11 december 2008 @ 13:17 |
Wow @ 03:42 min ![]() | |
Puala | donderdag 11 december 2008 @ 13:30 |
*flits* ![]() | |
Xtreem | donderdag 11 december 2008 @ 13:30 |
quote:*kuch* tellerafwijking *kuch | |
AlphaOmega | donderdag 11 december 2008 @ 13:32 |
quote:Ja, je hebt gelijk... stiekem, ookal heeft het iets met Volkswagen te maken, blijft het onderhuids een Italiaans stuk prutswerk.... tellerafwijking op zo'n duur stuk speelgoed, da's pas echt triest. Maar nog steeds, hij rijdt dus geen 352. | |
Brad | donderdag 11 december 2008 @ 13:35 |
quote:En hoezo zou het boordje aap zijn? Officieel 330, wil niet zeggen dat er speling in zit. En laat het dan 352 op de teller zijn in plaats van officieel gemeten? Kan makkelijk. En hoezo zou het feit dat het 100m per seconde is, niet kunnen? | |
MrTorture | donderdag 11 december 2008 @ 13:36 |
quote:Ik mis B ![]() En 352 op de teller, kleine afwijking, zou best wel kunnen kloppen. Daarnaast is fabrieksopgave vaak voorzichtiger. | |
Brad | donderdag 11 december 2008 @ 13:36 |
quote:Lol, of je wel of geen profiel hebt, geeft al een tellerafwijking die een behoorlijk snelheidsverschil zou kunnen verklaren ![]() | |
Painted_Horse | donderdag 11 december 2008 @ 13:49 |
100 meter per seconde, je moet ook niet per ongeluk een keer niezen bij zo'n snelheid. | |
AlphaOmega | donderdag 11 december 2008 @ 13:51 |
quote:Klopt, en geen profiel zou meer afwijking naar beneden inhouden, niet naar boven... toch? | |
AlphaOmega | donderdag 11 december 2008 @ 13:54 |
quote:Ach, zo snel je niest ben je bij die snelheid ook ongeveer dood. Als er iets mis gaat ben je als mens echt niet in staat om ook nog maar iets te volgen bij die snelheid. Alleen hetgeen recht voor je zie je nog normaal, het gebied naast je is al zwaar vertekend. Ga je dus spinnen, dan snap je geen bal meer van wat er gebeurt, dus een eventuele boom zie je ook niet aankomen. Wel sneu voor die eventuele boom, een stuk Italiaans afval tegen je aan. Net als dat kanaal in Groningen. Die mongool probeerde dat kanaal te dumpen met een ferrari, nog erger... | |
ilona-scuderia | donderdag 11 december 2008 @ 13:56 |
Wegslepen? ![]() http://www.dumpert.nl/med(...)_suv_wegslepen_.html | |
SuperRogier | donderdag 11 december 2008 @ 14:01 |
quote:Ja, want als ik 200 rij dan is dat eigelijk 120, maar mijn kilometerteller is niet zo heel precies ookal zeggen de flitspalen wat anders ![]() Hoezo zou het fake zijn? Dat die dingen harder kunnen dan je polo is logisch, als hij zijn spiegels inklapt om nog harder te kunnen en als hij nog een beetje getuned is, is dat echt wel haalbaar. Wat denk je, dat er als er op de teller 352 staat het gewoon een afwijking is en hij stiekem met 275 langs komt? ![]() | |
AlphaOmega | donderdag 11 december 2008 @ 14:08 |
quote:Ik heb een Audi, mag dat ook? En nee, ik denk dat het vast en zeker tellerafwijking is, al vind ik dat triest voor zo'n auto. En als je dan al wilt eikelpoetsen, neem dan een TomTom mee en laat op basis van GPS gegevens je snelheid bepalen. Haal je dan de 352, dan ben je stoer... nu gewoon minder... | |
Drugshond | donderdag 11 december 2008 @ 14:15 |
quote:Precies dat.... in het clipje komt naar voren dat de wagen iets of wat aerodynamisch is aangepast. En juist bij hoge snelheden komt dit tot zijn recht. Luchtweerstand = kwadratisch met de snelheid. Dus het blijft bij 219 mile / uur... de enigste onbekende factor is hier de kilometerteller afwijking (if any ?). | |
SuperRogier | donderdag 11 december 2008 @ 14:21 |
quote:Owhja, want een TomTom is wel 100% precies ![]() ![]() En inderdaad, haal je 352 in je audi dan ben je stoer, in een Lambo is dat inderdaad lafjes ![]() | |
AlphaOmega | donderdag 11 december 2008 @ 14:25 |
quote:Gelukkig is veel van de technologie gelijk, aangezien het moederbedrijf hetzelfde is. Net als Bugatti, overigens... ![]() | |
SuperRogier | donderdag 11 december 2008 @ 14:28 |
quote:Doh! Ben je gewoon aan het fucken of ben je echt zo dom? ![]() ![]() | |
AlphaOmega | donderdag 11 december 2008 @ 15:06 |
quote:Zowel Lambo als Bugatti zijn van de Volkswagen groep. En veel van de technologie die bij Porsche, Lambo en Bugatti wordt ontwikkeld gaat daarna door naar Audi. Kijk eens naar de Audi R8 en de Bugatti Veyron. En vergeleken bij die twee zijn Lambo's een beetje achterhaalde auto's... Oh, en over dom gesproken, het is ongelofelijk of ongelooflijk. Jou variant is fout, sukkel. | |
SuperRogier | donderdag 11 december 2008 @ 15:47 |
quote:Dat is toch helemaal niet waar het over ging. Het gaat over het feit dat jij zegt dat die kilometerteller niet precies is, en zegt dat een tomtom wel accuraat is. Tomtom is ook niet 100% precies, een kilometerteller ook niet, maar het zal er wel behoorlijk dicht bij liggen. Jij zegt dat 352 nergens op slaat en dat het een 'speelgoeddingetje' is en dat het bullshit is dat hij 352 rijdt. Denk je echt dat hij rond de 300 reed maar dat 'prutding' 352 aan gaf? Verder chapeau dat je mij een sukkel noemt na 1 spel/typfoutje, hulde. | |
Xtreem | donderdag 11 december 2008 @ 16:39 |
quote:De tellerafwijking druk je uit in procenten, en dus is die aan het einde van de schaal (lees: >300 km/h) absoluut gezien best groot. 20 a 30 zou dus heel goed kunnen. | |
MrTorture | donderdag 11 december 2008 @ 17:52 |
Kan sneller ![]() http://www.autojunk.nl/clips/view/146985 | |
Dagonet | donderdag 11 december 2008 @ 18:04 |
quote:Op een normale snelweg met, weliswaar rustig, gewoon verkeer ook op de weg? Dan ben je niet stoer maar een lompe eikel en een accident waiting to happen, iemand kijkt achter zich, ziet niets of schat de snelheid verkeerd in (want niemand verwacht dat er een vliegtuig langskomt op ooghoogte), haalt in en wordt anaal genomen door een Lamborghini. | |
JDude | donderdag 11 december 2008 @ 19:09 |
quote:Dit gaat je minstens 10 boze reacties van Koos Spee-haters, zelf uiteraard allemaal profcoureurs, opleveren, Dago. | |
Dagonet | donderdag 11 december 2008 @ 19:14 |
quote:Hey, als ze het regelen dat ze een stuk weg vrij hebben om hard te scheuren met die bak, zoals tijdje terug over de afsluitdijk, prima. Dan vind ik het alleen maar brandstofmisbruik. Maar iemand die op een openbare weg met 350 km per uur gaat scheuren mag wat mij betreft met diezelfde snelheid tegen de pijlers van een overweg. | |
MrTorture | donderdag 11 december 2008 @ 19:40 |
quote:Alleen in Nederland hoor ![]() ![]() | |
Dagonet | donderdag 11 december 2008 @ 19:49 |
quote:Met 219 mph ga je toch íets sneller dan de snelheidslimiet. En hij haalt zelf al auto's in die hij niet eens had gezien tot hij er voorbij was. Laat staan de mensen in die auto, als je verwacht dat iemand zich aan de limiet houdt of er een beetje overheen gaat schat je het toch anders in dan iemand die met 230 kilometer boven de snelheidslimiet aan komt vliegen. | |
MrTorture | donderdag 11 december 2008 @ 19:53 |
quote:Valt mee, zelfs als ik 240 rijd, word ik regelmatig ingehaald of ik stilsta. In Duitsland gaat dat allemaal prima, in Nederland schieten ze je al af als je 130 rijdt ![]() | |
Dagonet | donderdag 11 december 2008 @ 19:56 |
Ja, en wat is de maximum snelheid op die weg? In Arizona is dat 120. Als de maximum snelheid 120 is, ben jij dan voorbereid op iemand die met het drievoudige aan komt racen omdat hij het leuk vindt? Wat ik zeg, laat die debiel maar zo snel mogelijk een betonnen pijler rammen voordat hij iemand compleet overhoop rijdt met z'n achterlijke patsgedrag. Dat of de politie moet die auto ophalen en in een trashcompactor dumpen. | |
Pheno | donderdag 11 december 2008 @ 20:02 |
Mensen die zo'n auto kunnen betalen kunnen ook een racebaan afhuren, lijkt me. Of een ritje door de woestijn maken, als ze dan toch zo nodig hun emotionele penisverlenging willen hebben. | |
Brad | donderdag 11 december 2008 @ 20:03 |
quote:Offtopic, maar wel leuk ![]() | |
Dagonet | donderdag 11 december 2008 @ 20:11 |
De auto staat trouwens nu te koop, de eigenaar heeft een Veyron gekocht. Porno verdient goed blijkbaar. | |
MrTorture | donderdag 11 december 2008 @ 20:16 |
quote:max? Kennen we niet ![]() | |
MrTorture | donderdag 11 december 2008 @ 20:18 |
quote:Iedereen die denkt dat snel rijden in een snelle auto te maken heeft met stoer doen of patsgedrag, heeft duidelijk zelf nog nooit in een echte auto gereden ![]() | |
Pheno | donderdag 11 december 2008 @ 20:18 |
quote:Dat moet je tegen de verzekering zeggen als je iets hebt geregeld. Oh wacht, dat gebeurt jou nooooooit ![]() | |
Pheno | donderdag 11 december 2008 @ 20:20 |
quote:Vandaar ook je cool smiley in je vorige post over het niet kennen van maximale snelheid. | |
MrTorture | donderdag 11 december 2008 @ 20:23 |
quote:Die keert gewoon uit ![]() quote:Uhu, omdat doorrijden erg lekker is ![]() Duitsers vinden Nederlanders huilies om dit soort dingen ![]() | |
Dagonet | donderdag 11 december 2008 @ 20:26 |
quote:Precies, en dat weet iedereen die op die weg gaat rijden. Dan nog is 355 een beetje heel erg overdreven maar iedereen weet dat het kán gebeuren. Op een 120 km/u weg niet. Dan hou je geen rekening met iemand die 100 meter per seconde komt aanscheuren. En dit was niets anders dan patsgedrag, vandaar namelijk ook de website 205mph.com die ervoor was opgezet (sindsdien offline gehaald toen de politie hevige interesse toonde, het filmpje is een jaar oud). | |
Youp | donderdag 11 december 2008 @ 20:26 |
quote:Een motorfiets die 300 echte kilometers per uur rijdt geeft op zijn teller 320km/h aan. Dit enkel door de slip van de band, ja banden slippen, altijd. Hoe hoger de weerstanden (met name luchtweerstand) hoe meer slip. Tot 20% slip zit je in een stabiel gebied, daar boven begin je grip te verliezen. Daarnaast heb je ook nog gewoon domweg afwijking, die altijd naar boven is overigens. Geloof je het niet? Kijk maar naaaaaaaaaa | |
MrTorture | donderdag 11 december 2008 @ 20:27 |
quote:In Nederland zou ik et ook zeker niet doen, maar hardrijden is op zich niet zo gevaarlijk als men hier wil doen geloven. Nederlanders zijn overigens wel wat egoïstischer op de weg, Duitsers rijden minder op ego. Daarom is et daar wat veiliger ![]() | |
Dagonet | donderdag 11 december 2008 @ 20:27 |
Ja, je kan wel blijven zeggen met op de autobahn dit en op de autobahn dat, feit blijft dat die gast drie keer de toegestane snelheid reed. Als hij het in Duitsland had gedaan was het inderdaad een ander verhaal geweest. Maar dat deed hij niet, hij deed het in Arizona. | |
Pheno | donderdag 11 december 2008 @ 20:33 |
quote:Ik zeg niet dat doorrijden slecht is, maar 3x de max snelheid is vragen om problemen. Dat heeft weinig met huilie te maken maar met verkeersinzicht. Op de autobahn was er overigens een snelheid waar je niet meer volledig verzekerd was, dus of ze altijd uitbetalen weet ik niet zo zeker. Je eigen auto zou nog eens niet volledig vergoed kunnen worden... | |
DemonRage | donderdag 11 december 2008 @ 20:38 |
quote:Dan merk je pas dat je een geest bent als je achterom kijkt en je eigen wrak achter een dikke peiler ziet liggen. ![]() | |
j0rrit | donderdag 11 december 2008 @ 21:20 |
http://www.autoblog.nl/ar(...)ielago-the-aftermath![]() | |
SuperRogier | donderdag 11 december 2008 @ 21:36 |
quote:Bron? Laat maar zien hoeveel procent de afwijking is van een Lambo ![]() quote:"I drive my child to school on this road every day" door een USA-muts. Alsof ze het in de spits doen. Ik mag het niet zeggen, maar ik vind het er nog redelijk veilig uitzien ![]() | |
Sanderrrr | donderdag 11 december 2008 @ 21:43 |
quote:Typisch Amerikaans he.. Ze hebben zelfs geen 1 auto ingehaald (of wel?) | |
MrTorture | donderdag 11 december 2008 @ 21:48 |
quote:Misschien door Nederlandse verzekeraars, ik blijf gewoon volledig verzekerd, ongeacht de snelheid. Volgens mij is et wel zo dat de aansprakelijkheid meer bij mij ligt als de snelheid echt onverantwoord was (bv 240 langs een file of over een knooppunt jakkeren). Maar je blijft verzekerd. | |
#ANONIEM | donderdag 11 december 2008 @ 21:53 |
Wat een geneuzel dat een Lambo geen afwijking in de snelheidsmeter zou mogen hebben. Echt elke auto heeft dat in meer of mindere mate. De snelheidsmeterweergave is gebaseerd op de omwentelingen van de wielen. De bandenspanning, bandenslijtage, etc. veroorzaakt al afwijking en dat gebeurt bij elke auto. De waarde die wordt aangegeven moet volgens Europese regelgeving een afwijking hebben tussen de 0% en de 10% + 4km. Dus als je in werkelijkheid 100 rijdt, moet je meter iets aangeven tussen 100 en 114. Als je 300 rijdt zou de meter dus iets moeten weergeven tussen de 300 en 334. | |
Jimmie | donderdag 11 december 2008 @ 22:46 |
quote: ![]() Elke auto heeft een tellerafwijking, omdat de omtrek van je band nou eenmaal nooit hetzelfde is, dingen als bandenspanning, temperatuur, snelheid, slijtage en nog wel meer hebben allemaal invloed op de teller. Daarvoor moet je dus compenseren want te weinig snelheid aangeven kan de fabrikant in de problemen krijgen (boetes, auto haalt opgegeven snelheid niet etc.) Plus omdat de mooiste ontwerpen uit Italie komen is de Murcie maar een prutswerk? Of is dat toch een beetje jaloezie als Audi fanboy. quote:Porsche wisselt met z'n 911 praktisch niks uit want ze zijn tenslotte zelfstandig. De Cayenne is gewoon een Volkswagen maar ik zie wederom het verband niet met Porsche techniek die naar Audi gaat. De Audi R8 is dan net zo goed een achterhaalde wagen, want die is gewoon gebaseerd op het Gallardo platform en nu met de R8 V10 ook nog eens dat achterhaalde motorblok... ![]() Welke techniek die bij Bugatti is ontwikkeld is dan doorgegaan naar Audi? In de Bugatti zal je ongetwijfeld wat VW/Audi onderdelen terug vinden, maar andersom echt niet. Je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten ![]() quote:Bronnetje? Als jij in de eerste versnelling met een auto met een beetje vermogen vol gas geeft heb je grote kans dat de banden doorslippen. Rij je al, laten we zeggen, 120 km/u en jij geeft dan vol gas in z'n 4/5/6 dan slippen ze niet door (dit heeft ook te maken met bakverhoudingen, maar dat even erbuiten). Op hoge snelheden wordt er dusdanig veel druk en downforce gegenereerd dat de banden niet slippen. Door de druk, downforce en enorme rotatie krachten vervormen de banden wel (worden platgedrukt) en dit zorgt ook voor afwijking op de teller. Op een motorfiets zal je op hoge snelheid wellicht nog wel voor elkaar krijgen om de banden te laten slippen, maar dat zijn ook van die ongeleide projectielen ![]() Maar is niet hetgeen wat jij bedoelt denk ik ![]() quote:Pas op, het is de moraalridder! Diep in de nacht, praktisch lege weg. Welke debiel gaat dan zonder uberhaupt te kijken op de meest linkerbaan rijden op een 3 baansweg? Sowieso hoor je de snelheid in te schatten van hetgeen wat er in je spiegel aankomt in plaats van ff snel in 0.01 sec te kijken of er iets is. Als je 352 inschat als 120 hoor je niet eens een rijbewijs te hebben. Dan verdien je ook de Lambo anaal. Niet dat ik 352 km/u rijden op de openbare weg goed keur, reactietijd wordt op die snelheid te klein. Maar altijd die rare argumenten tegen hardrijders... | |
Dagonet | donderdag 11 december 2008 @ 22:51 |
Mooie manier om jezelf tegen te spreken. Eerst is iemand die verkeerd reageert bij een aanscheurende auto van 352 kmh zelf fout en verdient hij dat hij wordt doodgereden, dan zeg je doodleuk dat je als chauffeur niet genoeg reactietijd hebt bij die snelheid. Ja, want dat heeft diegene die zich wel aan de snelheid houdt wel. ![]() Niks moraalridder, het is gewoon een eikel die klaarkomt op meer dan drie keer de toegestane snelheid te rijden. Dit is niet 150, 180 op een praktisch lege weg, dit is 350. Klein verschil, vind je ook niet? | |
Dagonet | donderdag 11 december 2008 @ 22:53 |
Je mag me trouwens even uitleggen wat er een raar argument is aan "iemand die 250 km/u te hard rijd hoort niet op de openbare weg". Of ben jij zo iemand die vindt dat je de wet mag overtreden naar eigen goeddunken? | |
Plux | donderdag 11 december 2008 @ 23:11 |
Zo indrukwekkend is het niet. ![]() Zelfs een 2.5 litertje haalt met gemak 340 km/h, misschien wel 350 kmh (220 mph). Dan valt een V12 wel flink tegen, als je ziet hoe 2.5 liter 6-pitters moeiteloos naar 340 km/h glijden. | |
Plux | donderdag 11 december 2008 @ 23:12 |
quote: ![]() | |
Jimmie | donderdag 11 december 2008 @ 23:34 |
quote:Reactietijd op die snelheid is laag om bij een niet voorzien object (overstekend wild bijv.) nog voldoende af te kunnen remmen. Een auto is wel een zichtbaar aankomend object en krijg nou hij laat gas los en remt rustig wat bij terwijl die de enige auto in het filmpje passeert. Als die auto zou besluiten om opeens naar links te gaan zonder enig besef van de snelheid van de inhaler is die toch echt fout (veroorzaker ongeluk). Waar spreek ik mezelf tegen? quote:Ja sommige dingen uit de wet vind ik best kunnen als je ze overtreed, zolang het maar in proporties blijft. 140 rijden met redelijk wat verkeer waar 120 is toegestaan heb ik geen bezwaar tegen. Als jij op de A1 diep in de nacht terwijl er geen hond te vinden is 250 wil rijden, ga je gang. En fiets je nooit naar huis na flink wat pinten in de kroeg? Je overtreedt toch de wet op dat moment. Oja en hier bij Petrolhead zelfde auto, maar dan in het wit, toppen ze 'm op 351. Overdag met meer verkeer, smallere weg, slechts 2-baans, geen walky talky of de weg 'clear' is. Enige verschil is dat het in dit geval volledig legaal is. Is het dan opeens wel goed als het volgens de wet mag? | |
Drugshond | vrijdag 12 december 2008 @ 00:14 |
Zoveel discussie uit een OP van slechts 2 regels.... | |
Drugshond | vrijdag 12 december 2008 @ 06:37 |
Als we het toch over lompe bijdrages hebben.... Deze is wel heel smerig..... | |
PeeJay1980 | vrijdag 12 december 2008 @ 12:08 |
quote:Bij een motorfiets is het slipeffect groter, maar de banden van auto's slippen ook. Dat zal ook moeten, want 'zonder slip, geen grip'. En als je profiel 2mm afgesleten is, dan wordt de afwijking 1% groter. quote:Het magische woorden hierin zijn 'dubbele turbo'. Het heeft dus te maken met topvermogen. De Lambo heeft geen turbo's en heeft daarom een grote cilinderinhoud nodig. En daarbij, de Lambo heeft dan nog garantie, zo'n Nissan echt niet. [ Bericht 28% gewijzigd door PeeJay1980 op 12-12-2008 12:20:51 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 12 december 2008 @ 13:28 |
quote:Als je bij die snelheid een ongeluk krijgt dondert het niet wie daar schuldig aan was. Iedereen is dan toch dood. | |
Salvad0R | vrijdag 12 december 2008 @ 13:35 |
kwestie van de begrenzer eruit hax0rren. | |
MrFl0ppY | vrijdag 12 december 2008 @ 15:03 |
quote:Ik denk dat de nabestaande daar wel iets anders over denken. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 december 2008 @ 15:51 |
quote:Natuurlijk. Ik bedoelde te zeggen dat je als bestuurder wel makkelijk kunt roepen dat het de schuld van de ander is als er een ongeluk van komt, maar dat de schuldvraag niet meer zo interessant is als je dood bent. ![]() | |
j0rrit | vrijdag 12 december 2008 @ 16:18 |
quote:Ja, plus die Lambo doet het zonder de motor excessief te belasten, de Nissan kan het misschien een paar keer. ![]() | |
Jimmie | vrijdag 12 december 2008 @ 16:26 |
quote:'zonder slip, geen grip'?? 'met slip, geen grip' bedoel je ![]() Als ik op slip effect zoek of welke mogelijkheid met slip, tires, banden vind ik geen enkele theorie, kom nou eens met bronnen ![]() Er is wel wrijving (frictie) tussen weg en band natuurlijk (hierdoor warmen je banden op), maar je banden zijn dan niet aan het slippen als in je bent tractie kwijt. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 december 2008 @ 16:32 |
quote:Mwaoh... het blijft wel een Italiaanse sportwagen hè? ![]() Ook met de invloed van de Duitsers laat de bouwkwaliteit nog wel wat te wensen over bij Lamborghini. Meest treffende voorbeeld is dat je in de cabrio niet op topsnelheid mag rijden met het dakje er op (dat waait er van af). | |
PeeJay1980 | vrijdag 12 december 2008 @ 18:00 |
quote:Slip is niet hetzelfde als wielspin. Waarom denk je dat dragster wielslip van 10% hebben? Omdat ze dan minder grip hebben dan met 0% wielslip? Dacht het niet. Heb een deel van die discussie, maar kan het begin niet meer vinden. Zal verder voor je zoeken dit weekend ![]() | |
Robin__ | vrijdag 12 december 2008 @ 18:15 |
quote:Tenzij de auo ook gps gebruikt voor zn teller is die afwijking dus echt wel ff een stuk groter dan 5km/h. Het mechanisme heeft al afwijking van 1% ofzo, dus om zeker te zijn geven ze het al 1-2% lager aan, bovendien scheelt het tussen oude en nieuwe banden (nieuwe hebben grotere omtrek) als je wielen 100x per seconde rond gaan (wat denk wel reeel is bij 352) levert dat je nog eens zo'n 10 km/h verschil op. 20km/h verschil, zeer met zo'n snelheid lijkt me echt niet ongewoon. een gewone personen auto heeft iets van 6-8% afwijking (dus 18-24 km/h verschil op 300km/h) | |
Jimmie | vrijdag 12 december 2008 @ 21:11 |
quote:Ok nu introduceer je een nieuwe term en daar is wel wat over te vinden. Snap ik alleen niet waarom slip niet hetzelfde is als wielspin? Goed wielslip kan ook bij remmen (blokkeren), maar buiten dat. Zoals ik het zie, zo lang je een perfecte weg hebt en de banden perfecte grip hebben en niet als een bezetene aan het optrekken/remmen bent, heb je geen wielslip of beter gezegd verwaarloosbaar weinig. De omtrek van het wiel maal aantal keren rondgedraaid legt evenveel afstand af als de auto gereden heeft, niet meer door wielspin, niet minder door blokkeren. Een dragster is sowieso andere koek maar om dat te beantwoorden, die wil een zo snel mogelijke tijd neerzetten. Een perfect launch is nagenoeg onmogelijk; zit je net onder de limiet aan Nm'ers die je banden aan kunnen heb je meer tijd verlies dan als je er net overheen zit want dan zet je het teveel aan energie om in slippende wielen en onder die temperatuur verhoging worden ze net wat zachter (meer grip) en launch je met minimale tijdsverlies nog hard weg omdat je er nog steeds veel Nm aan kracht op hebt staan. Maar goed om terug te komen op het onderwerp, des te harder je rijdt des te meer energie moet erbij om nog harder te gaan (accelleren). 0-100 is altijd sneller dan 100-200 tijd. Je hebt dus op hogere snelheid nog meer kracht nodig om van de tractie van de banden te winnen, je wielslip neemt dus af. Een ongeleid projectiel zoals vele superbikes zal boven de 100 nog wel wielspin voor elkaar krijgen, maar de gemiddelde gezinsauto zeker niet meer. Maar goed ik baseer me gewoon op m'n natuurkunde kennis, studeer geen autotechniek dus wellicht zit ik ergens fout. Ben wel benieuwd hoe jullie tot wel 20% wielslip kunnen verklaren als je 300 rijdt ![]() | |
Buschetta | vrijdag 12 december 2008 @ 21:16 |
Ik heb alle reacties niet gelezen en misschien gaan een hoop mensen me nu uitlachen maar iemand die in die dingen handelt vertelde me ooit eens dat ze op 300 zoveel KM's begrenst worden omdat geen normaal mens daar meer mee mee om kan gaan. Dus dan is deze misschien onbegrenst en aerodynamisch aangepast. | |
Robin__ | zaterdag 13 december 2008 @ 09:50 |
quote:Ik ben ook wel benieuwt.. dat wegrijden zonder enige slip onmogelijk is heb ik vaker gehoord en kan ik inkomen, maar 20% lijkt me wel wat veel ![]() dan heb je het wel over 60km/h die je band sneller draait als dat je vooruitgaat he... dan ben je toch wel een flinke burnout aan het trekken.. | |
Robin__ | zaterdag 13 december 2008 @ 09:52 |
quote:slip is niet het zelfde als wielspin.. en in de volgende zin noem je het eerst 'wielspin' en daarna 'wielslip' kan aan mij liggen hoor.. | |
DS4 | zaterdag 13 december 2008 @ 11:11 |
quote:Het is uitzondering om geen afwijking in je snelheidsmeter te hebben... | |
Mikkie | zaterdag 13 december 2008 @ 12:21 |
quote:Da's geen eerlijke vergelijking. Die zespitter moet om de paar duizend km gereviseerd worden, terwijl die V12 moeiteloos doorblaast. Over het filmpje: 350 km/h is snel, maar zoals je in het filmpje kan zien is de weg nagenoeg leeg, dan zijn de reacties nogal overtrokken vind ik. | |
DS4 | zaterdag 13 december 2008 @ 13:09 |
quote:Begrenzing..? Ja: aerodynamisch. Natuurlijk vereist het wel wat om zo hard te rijden op de openbare weg, maar terecht vindt men dat de verantwoordelijkheid van de chauffeur. | |
#ANONIEM | zaterdag 13 december 2008 @ 13:37 |
Men? | |
DS4 | zaterdag 13 december 2008 @ 14:21 |
quote:Bij Lamborghini... Leek mij gelet op het draadje logisch... | |
Mendeljev | zaterdag 13 december 2008 @ 14:30 |
quote: ![]() | |
Metro2005 | zaterdag 13 december 2008 @ 15:38 |
Wat zou het verbruik zijn van die wagen op die snelheid ![]() | |
fathank | zaterdag 13 december 2008 @ 15:40 |
Overbodig topic. Supra is toch de allerbeste sportwagen allertijden. | |
Buschetta | zaterdag 13 december 2008 @ 15:53 |
quote:Veel sportwagens worden standaard begrenst. Audi, BMW, lexus etc. Meestal tussen de 250/350 km/u | |
Dagonet | zaterdag 13 december 2008 @ 17:13 |
quote:De eigenaar is de oprichter van www.ftvgirls.com | |
DS4 | zaterdag 13 december 2008 @ 17:15 |
quote:Sportwagens? Met alle respect hoor, maar Audi maakt inderdaad de R8, BMW en Lexus bouwen geen sportwagens. En de R8 is NIET begrensd. Dus er is geen enkel voorbeeld van een sportwagen die door deze merken gemaakt wordt die een begrenzing heeft. Het ging overigens helemaal niet over het algemeen, maar over de Lambo. | |
Buschetta | zaterdag 13 december 2008 @ 17:23 |
quote:Ik weet niet wat jouw definitie is van een sportwagen maar als je een beetje googled dan lees je dat ik gewoon gelijk hebt. trouwens de R8 is de eerste onbegrenste sportwagen van Audi. Maar jij zal dat waarschijnlijk zien als de eerste sportwagen die ze geproduceerd hebben. | |
Jimmie | zaterdag 13 december 2008 @ 23:18 |
Die andere bakken zijn sportieve wagens, sportwagens is wat er in de omstreken van Bologna uit de fabriek rolt, Stuttgart en nog wat anderen. | |
DS4 | zaterdag 13 december 2008 @ 23:52 |
quote:Ja, google is de beste bron... ![]() Een sportwagen is een auto die is gebouwd om hard te rijden en daar zich dus op richt. Dus comfort staat op de achtergrond, prestaties op de voorgrond. Je hebt het dan over Ferrari's, Porsches (maar niet de Cayenne of Panamera), Lambo's (maar niet de LM, of die 4-zits), enz. enz. | |
Kill_em_all | zondag 14 december 2008 @ 00:01 |
quote:Just like on any other Italian sports car the roof is a classic afterthought. Ofwel, als je een cabrio koopt koop je die om zonder dak te rijden. Die 3 latjes en dat beetje stof gaan 300+ idd niet overleven ![]() En die Lambo zal vast wel steeds stuk gaan, de V12 stamt iig nog af van de Diablo geloof ik. Maargoed, who cares? alsof iemand zo'n auto koopt omdat ie betrouwbaar is. Ow, en ik snap het gezeur over die snelheid niet, of je nou 330 of 352 doet, lijkt me allebei snel zat of niet soms? | |
#ANONIEM | zondag 14 december 2008 @ 00:08 |
quote:Wel als je een SLR cabrio koopt. ![]() | |
Berkery | zondag 14 december 2008 @ 00:23 |
quote:Lekker droog, net voor 300 km/u even de richtingaanwijzer naar links, toch maar even naar de linkerbaan... | |
Kill_em_all | zondag 14 december 2008 @ 10:29 |
quote:Mclaren Mercedes Just like on any other Italian sports car the roof is a classic afterthought. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Kill_em_all op 14-12-2008 10:38:56 ] | |
#ANONIEM | zondag 14 december 2008 @ 10:35 |
Ja, precies mijn punt. Aan de degelijkheid bij Lambo kan nog wel wat verbeterd worden, ondanks de Duitse invloed. Als je een betrouwbare sportauto wilt moet je in Duitsland zijn. ![]() | |
Kill_em_all | zondag 14 december 2008 @ 10:40 |
Tja persoonlijk zie ik totaal niet in waarom degelijkheid een onderdeel van een supercar zou moeten zijn. Die dingen worden gebouwd om af en toe lol mee te hebben of om mee te showen. Voor degelijk vervoer heeft de eigenaar waarschijnlijk nog een half dozijn veel betere auto's in zijn garage staan. | |
#ANONIEM | zondag 14 december 2008 @ 10:55 |
Ach, het staat zo lullig als je Lambo weer 'ns weggesleept moet worden. Of als je het gas intrapt om even lol te hebben en het dakje opeens eraf fladdert. ![]() | |
Jimmie | zondag 14 december 2008 @ 14:54 |
Wat moet er aan de degelijkheid verbeterd worden dan? Italiaanse motorblokken zijn prima betrouwbaar hoor. Goed warmrijden en olie bijhouden heb je over het algemeen geen problemen. Dat de electronica niet altijd deugt, ach... daar heb je de supercar niet voor neem ik aan ![]() | |
#ANONIEM | zondag 14 december 2008 @ 15:00 |
Mja, je hebt 'm toch om mee te rijden, lijkt me. Er circuleren diverse filmpjes van Lambo's met pech langs de weg. Ook de proefritjes op Petrolhead konden diverse keren niet doorgaan omdat de betreffende Italiaan weer eens stuk was. | |
Kill_em_all | zondag 14 december 2008 @ 15:55 |
Mjah je kan van ieder model wel filmpjes vinden met pech. Dat is nou het leuke van mechanica, het gaat altijd wel een keertje kapot dus wat dat betreft is je lambo niet anders dan een bmw. Je supercar gaat hooguit wat vaker stuk maargoed er is dan ook een reden dat de fabrikanten adviseren om sowieso iedere 6 maanden een servicebeurt te laten doen en iedere paar duizend kilometer. Bij PH is geloof ik alleen de test met de Zonda meerdere keuren niet doorgegaan omdat ie stuk was (en daar zit nog wel een duits blok in ![]() | |
#ANONIEM | zondag 14 december 2008 @ 15:59 |
Toch heb ik nog geen filmpjes gezien van een SLR met pech. ![]() | |
DS4 | zondag 14 december 2008 @ 16:04 |
quote:Er staat mij alleen iets bij van afbrekende remschijven bij Lamborghini en dat is met 300+ geen feest lijkt mij. | |
Kill_em_all | zondag 14 december 2008 @ 16:23 |
quote:Moet je de gumball video's van ik denk 1 of 2 jaar terug eens kijken. Daar was een SLR met remmen die niet helemaal lekker meer waren, die gast kon nog een paar kmph rijden maar die remmen zaten helemaal klem ofzo. Het geluid zei iig genoeg. quote:Mjah heeft iedere auto zo niet iets? Tenzij het vaker voorkomt lijkt het me gewoon een incident? Zo weet ik nog wel dat jaren geleden op tv die NL gast was met die speciale uitvoering van een EB110 (hij heeft/had ook een F40 en 595) dat ie vertelde dat ie in Duitsland een keer 300+ deed en dat tijdens het remmen hij opeens een knal voorin hoorde en dat dus de remschijven uit elkaar waren geknald. | |
j0rrit | zondag 14 december 2008 @ 16:34 |
quote: | |
Repeat | zondag 14 december 2008 @ 16:52 |
quote:Jij denkt dat je een auto die 353 km/u rijdt uberhaupt ziet aankomen? ![]() | |
Kill_em_all | zondag 14 december 2008 @ 17:23 |
Ander quote je een halve pagina voor het posten van 1 regel text ![]() | |
Youp | zondag 14 december 2008 @ 19:21 |
quote:Mijn voertuigtechniek boek op de HTS Autotechniek Arnhem. Alle banden slippen, of je nu 5km/h rijdt of 500, ze slippen. Naarmate de rijweerstanden groter worden slippen ze meer. Tot 20% slip zit je in een stabiel gebied en ervaar je het niet als slip. ABS systemen zijn ook afgeregeld op 20% slip omdat daar de wrijving tussen band en wegdek het grootst is. Doorslippen of spinnen vind pas echt plaats boven die 20% (al gieren veel banden wel bij 20%). Zoek maar eens op circel van Kamm, ik denk dat daar ook wel wat slip theorie bij staat. | |
Youp | zondag 14 december 2008 @ 19:26 |
quote:Op topsnelheid rijden is een extreme. Dan heb je enorm veel weerstanden en al het vermogen van de auto wordt benut. Reken maar dat je banden doorslippen. En ja, als jij constant 50km/h rijdt is het percentage slip bijna te verwaarlozen, maar omdat de rijweerstanden kwadratisch toenemen terwijl de snelheid lineair toeneemt neemt het percentage slip ook vrij rap toe. En zoals ik al zei, bij een motorfiets die 300km/h rijdt (werkelijke snelheid) is er spraken van een goede 8% wielslip, het voertuig legt dus 8% minder meters af als dat het wiel ronddraait. | |
DS4 | zondag 14 december 2008 @ 20:12 |
quote:Nou, iedere auto kent wel een wat zwakker punt, maar afbrekende schijven vind ik nogal. Vroege Impreza's stonden er ook bekend om, maar gelukkig rijdt er daar vrijwel geen een van rond met standaard remmerij... ![]() quote:Het zou inderdaad vaker voorkomen. Als incident ken ik ook een 911 Turbo. Maar goed, die had de eerste versie van PCCB en dat is ook ellende troef. quote:Geluk dat hij het na kon vertellen... Natuurlijk komt het vaker voor, maar bij de Lambo zou het dus relatief vaak voorkomen. En ik zou dus persoonlijk ook bij een 996 met PCCB gewoon meteen terug gaan op normale schijven. Alleen als je nooit op het circuit komt (kun je nagaan... daar komen ze in theorie juist tot hun recht) kun je ze er met een gerust hart op laten zitten. Ik vind het slordig. Van Porsche, maar ook van Lamborghini. | |
Topspin | zondag 14 december 2008 @ 20:15 |
Het zal vast en zeker een kick geven om met zo'n snelheid op de weg te racen maar goed, je bent een gevaar en er zijn ook andere manieren om eens lekker te scheuren. | |
DS4 | zondag 14 december 2008 @ 20:17 |
quote:Bij auto's lijkt mij dit niet kloppen. Als ik met de performancebox in de auto rijdt, dan verdrievoudigt de snelheid toch echt of ik nu 2K tpm rijdt of 6K tpm. Dat zou ik aflezende niet op 1% nauwkeurig willen stellen, maar 8% dat haal ik toch echt wel. Daarnaast zou met deze theorie bij gas loslaten de afgelezen snelheid tov de GPS moeten veranderen. Ook dat ervaar ik totaal niet. | |
Youp | zondag 14 december 2008 @ 20:39 |
quote:Bij auto's is het verhaal iets minder ingrijpend, maar wel degelijk aanwezig. Wanneer je 4x4 hebt (zoals jij, toch?) is het verhaal bij aandrijving op topsnelheid nog minder aanwezig. Daarbij komt ook nog al eens dat er in de electronica van auto's vaker rekening gehouden wordt met dit fenomeen (tellercorrectie dus). Wanneer je gas loslaat en het wegdek de band aandrijft is het in principe nog steeds aanwezig, maar weer minder als dat je op vol vermogen aan het rijden bent met maximale rijweerstanden. GPS is overigens ook niet 100% nauwkeurig, maar wel een stuk nauwkeuriger als de normale snelheidsmeter. Feit blijft dat de ABS (maar ook launch control) afregelt op een gebied tussen de 10 en maximaal 20% slip omdat daar de hechting tussen band en wegdek (let wel, op asfalt) het grootst is. En een 1 op 1 overbrenging tussen band en wegdek bestaat niet. | |
DS4 | zondag 14 december 2008 @ 21:04 |
quote:Het ging mij vooral om het percentage. En ja, ik heb permanente 4-wielaandrijving. Ik zou willen zeggen de enige juist manier, maar ik ben aan het kijken naar een GT3, dus ik neem iets gas terug vwb die stelling... ![]() | |
Jimmie | maandag 15 december 2008 @ 15:22 |
quote:Die kerel remde altijd nog af zodra die iets zag en waarom zal je een snel object niet zien aankomen? Wordt ie onzichtbaar? ![]() quote:Waarom? Je acceleratie neemt door de luchtweerstand/ kwadratisch af, dus minder wielslip... Neem nou een snelle sportauto zonder electronische poespas, die kan in de eerste paar versnellingen lekkere dikke strepen rubber neerleggen door gigantisch veel wielslip (de auto beweegt nog steeds vooruit, dus het is nog steeds een percentage), maar zodra die op snelheid begint te komen houden de strepen langzaam op. Het wielslip percentage daalt dus als gevolg van de hogere snelheid. quote:Cirkel van Kamm heeft het over dat de kracht voorwaarts en zijwaarts is in een bocht samen een vector geven en als deze te groot wordt (en dus de cirkel uit gaat) verliest de band z'n grip en begint ie dus te glijden. Maar niks over slip en verband met snelheid ![]() Ik kan over wielslip alleen dit vinden: http://www.mobikit.nl/ato(...)2frubriek_18%2f38%2f Volgens die theorie zou het dus niet plaats vinden als een auto dezelfde snelheid voor een bepaald stuk aan het rijden is (eenparige beweging). Oftewel, des te harder je rijdt des te meer luchtweerstand ondervind je auto, des te minder hard je nog kan accelereren. Met minder acceleratie is er dus ook minder wielslip. De banden worden ook nog eens door downforce nog harder op het asfalt gedrukt waardoor mijns inziens de slip alleen maar af kan nemen. Oftewel of de theorie op internet is fout of je moet gewoon even die pagina uit je boek scannen ![]() | |
Youp | maandag 15 december 2008 @ 18:13 |
quote:Jij denkt alleen aan wielslip door een tekort aan wrijving om langskrachten als gevolg van aandrijving op de weg te zetten. Dit is dus niet het geval waar ik op doel. In dat geval komen de percentages veel hoger uit dan een schamele 20%. Een band slipt altijd, ook als je 5km/h constant rijdt, alleen is het dan maar een absurd klein percentage. Bij hoge snelheden, zeg op topsnelheid (dus geen acceleratie) slipt het wiel het meest. Bij de cirkel van Kamm hebben we deze sliptheorie behandeld op school, vandaar dat ik dit noemnde als idee om even te zoeken. | |
Jimmie | maandag 15 december 2008 @ 21:05 |
quote:Wacht even, jij bedoelt dus al de hele tijd dat de band over de velg aan het slippen is, terwijl ik met mijn gedachten bij gripverlies (van het rubber op asfalt) zit te denken...? ![]() Het grote misterie is denk ik opgelost ![]() | |
DS4 | maandag 15 december 2008 @ 22:56 |
quote:Dat lijkt mij sterk, want dan heeft balanceren geen zin meer... Een band slipt als het goed is niet over de velg. Het komt wel eens net na montage voor en dan kun je meteen... inderdaad, opnieuw balanceren. | |
Repeat | maandag 15 december 2008 @ 23:01 |
Of een streepje zetten en de band terugdraaien naar het streepje. | |
DS4 | maandag 15 december 2008 @ 23:13 |
quote:Ze balanceren maar opnieuw. Net als dat ze dit keer de banden mochten vernieuwen omdat de banden overjarig waren. Ik ga niet naar de kwik-fit, dus ik eis kwaliteit. | |
vosss | maandag 15 december 2008 @ 23:16 |
quote:Wacht even, dus als ik een burnout maak met allebei de wielen tegelijk (hulde voor het sperdeiff) dan slipt het minder hard dan dat ik 235 op de teller rijd!? WTF!? Hoeveel heb jij gezopen man ![]() | |
DS4 | maandag 15 december 2008 @ 23:22 |
quote:Ik heb niet het idee dat je heel intelligent moet zijn om te begrijpen dat hij dat niet bedoelt. | |
Jimmie | dinsdag 16 december 2008 @ 00:10 |
quote:Maar wat moet het anders zijn? Er moet iets slippen maar het was in dit geval niet de band die slipt met het asfalt. Of ik snap er niks meer van, maar het is wel erg interessante materie. [ Bericht 3% gewijzigd door Jimmie op 16-12-2008 00:45:54 ] | |
Captain_Ghost | dinsdag 16 december 2008 @ 00:33 |
Ik zie hier mensen moeilijk over meten van de snelheid. voor de exacte snelheid berekenen, rij je eerst op volle snelheid voorbij punt A en eindig bij B. Je neemt een tijd op en reken de exact snelheid uit. zo manier vind je ook bij de snelheid records in woestijn in VS waar de werelds snelste voertuig reed. Zo is het veel beter dan GPS en of snelheid meter. | |
zhe-devilll | dinsdag 16 december 2008 @ 00:36 |
![]() ![]() ![]() brrrrrrr | |
Youp | dinsdag 16 december 2008 @ 09:02 |
quote:Inderdaad, het is slip tussen band en wegdek. quote:lezen ftw. Bij een burnout heb je meer dan 100% slip. Ik heb het over een paar lullige procentjes (bij een motorfiets ongeveer 8 bij 300 km/h voertuigsnelheid). Slip is niks anders dan een verschil in voertuigsnelheid en omtreksnelheid van het wiel. | |
PeeJay1980 | woensdag 17 december 2008 @ 13:10 |
quote:Nee, wielslip is niet hetzelfde als gripverlies. En wielslip vindt ook niet alleen plaats onder accelereren. Zolang je rijdt is er wielslip en de hoeveelheid wielslip is afhankelijk van meerdere variabelen. 0% wielslip heb je alleen als je stilstaat ![]() | |
Robin__ | woensdag 17 december 2008 @ 13:59 |
En het is nog altijd wachten op de eerste bron die duidelijk uitlegt waarom er bij constante snelheid slip zou moeten optreden. @ youp, kun je slip en wielspin iets duidelijker defineren? ik denk dat daar de verwarring in ontstaat (zou ook niet kunnen verklaren hoe meer dan 100% slip mogelijk zou zijn eerlijkgezegt) | |
Intrepidity | woensdag 17 december 2008 @ 14:25 |
Echt, dit soort idioten moeten ze gewoon postnataal aborteren.. Wat een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel heb je dan.. Hoop dat ie met die snelheid een muurtje tegenkomt iig ![]() | |
Youp | woensdag 17 december 2008 @ 15:50 |
quote:Slip is het verschil in omtreksnelheid van de band en rijsnelheid van het voertuig. Dus bijvoorbeeld, de band heeft een omtreksnelheid van 205km/h terwijl het voertuig in werkelijkheid 200km/h rijdt. Dit is dan 2,5% slip. Dit komt doordat band-wegdek verbinding geen 1 op 1 verbinding is als bijvoorbeeld een tandwiel op tandwiel verbinding. Er zijn altijd verliezen. Wielspin, onder flink accelereren komt in feite op het zelfde neer, alleen is dan de aandrijfkracht in verhouding tot de rijweerstanden veel groter. Maar wanneer jij het wiel echt rond ziet draaien (en er rook ontstaat, zeg maar een burnout) kan het wiel afhankelijk van de versnelling waar hij in staat misschien wel 200km/h draaien terwijl het voertuig maar met 20km/h vooruit gaat. Dan is de wielslip wel wat meer dan 100%. ![]() Bij zaken als launch control wordt er afgeregeld zo tussen de 10 en 20% slip, dus bij 50km/h in de launch control heeft het wiel ergens tussen de 55 en 60km/h omtreksnelheid. Dit omdat de band-wegdek verbinding bij 20% slip het meest optimale is. Zelfde geldt voor ABS. Een wiel slipt altijd een fractie door, hoe harder je gaat hoe meer aangezien de auto meer wordt tegengehouden door bijvoorbeeld luchtweerstand. Een internetbron kan ik je niet geven, dit soort resultaten worden ook niet echt aan al het publiek gepubliceerd omdat toch niemand het kan interesseren (enkelen daargelaten). Ik weet in ieder geval dat de testresultaten van 300km/h van Kawasaki komen met een ZZR1400 of wat voor een geval ook. | |
DS4 | woensdag 17 december 2008 @ 16:48 |
quote:Omdat er kracht wordt overgedragen, ook bij constante snelheid. Altijd heb je dan een zekere mate van "speling". Desnoods op moleculair niveau. | |
#ANONIEM | donderdag 8 januari 2009 @ 20:12 |
Check dit filmpje maar eens. Ze halen geen 350, maar wel ruim boven de 200 in druk verkeer. Levensgevaarlijk. ![]() | |
123hopsaflops | donderdag 8 januari 2009 @ 20:16 |
quote: heb jij zo'n kartonnen auto? |