abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63946969
quote:
Op donderdag 11 december 2008 13:32 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk... stiekem, ookal heeft het iets met Volkswagen te maken, blijft het onderhuids een Italiaans stuk prutswerk.... tellerafwijking op zo'n duur stuk speelgoed, da's pas echt triest. Maar nog steeds, hij rijdt dus geen 352.
!
Elke auto heeft een tellerafwijking, omdat de omtrek van je band nou eenmaal nooit hetzelfde is, dingen als bandenspanning, temperatuur, snelheid, slijtage en nog wel meer hebben allemaal invloed op de teller. Daarvoor moet je dus compenseren want te weinig snelheid aangeven kan de fabrikant in de problemen krijgen (boetes, auto haalt opgegeven snelheid niet etc.)

Plus omdat de mooiste ontwerpen uit Italie komen is de Murcie maar een prutswerk? Of is dat toch een beetje jaloezie als Audi fanboy.
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:06 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Zowel Lambo als Bugatti zijn van de Volkswagen groep. En veel van de technologie die bij Porsche, Lambo en Bugatti wordt ontwikkeld gaat daarna door naar Audi. Kijk eens naar de Audi R8 en de Bugatti Veyron. En vergeleken bij die twee zijn Lambo's een beetje achterhaalde auto's...

Oh, en over dom gesproken, het is ongelofelijk of ongelooflijk. Jou variant is fout, sukkel.
Porsche wisselt met z'n 911 praktisch niks uit want ze zijn tenslotte zelfstandig. De Cayenne is gewoon een Volkswagen maar ik zie wederom het verband niet met Porsche techniek die naar Audi gaat.

De Audi R8 is dan net zo goed een achterhaalde wagen, want die is gewoon gebaseerd op het Gallardo platform en nu met de R8 V10 ook nog eens dat achterhaalde motorblok...

Welke techniek die bij Bugatti is ontwikkeld is dan doorgegaan naar Audi? In de Bugatti zal je ongetwijfeld wat VW/Audi onderdelen terug vinden, maar andersom echt niet.

Je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:26 schreef Youp het volgende:

[..]

Een motorfiets die 300 echte kilometers per uur rijdt geeft op zijn teller 320km/h aan. Dit enkel door de slip van de band, ja banden slippen, altijd. Hoe hoger de weerstanden (met name luchtweerstand) hoe meer slip. Tot 20% slip zit je in een stabiel gebied, daar boven begin je grip te verliezen. Daarnaast heb je ook nog gewoon domweg afwijking, die altijd naar boven is overigens.

Geloof je het niet? Kijk maar naaaaaaaaaa
Bronnetje?
Als jij in de eerste versnelling met een auto met een beetje vermogen vol gas geeft heb je grote kans dat de banden doorslippen.
Rij je al, laten we zeggen, 120 km/u en jij geeft dan vol gas in z'n 4/5/6 dan slippen ze niet door (dit heeft ook te maken met bakverhoudingen, maar dat even erbuiten).
Op hoge snelheden wordt er dusdanig veel druk en downforce gegenereerd dat de banden niet slippen. Door de druk, downforce en enorme rotatie krachten vervormen de banden wel (worden platgedrukt) en dit zorgt ook voor afwijking op de teller.

Op een motorfiets zal je op hoge snelheid wellicht nog wel voor elkaar krijgen om de banden te laten slippen, maar dat zijn ook van die ongeleide projectielen
Maar is niet hetgeen wat jij bedoelt denk ik
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:04 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Op een normale snelweg met, weliswaar rustig, gewoon verkeer ook op de weg?

Dan ben je niet stoer maar een lompe eikel en een accident waiting to happen, iemand kijkt achter zich, ziet niets of schat de snelheid verkeerd in (want niemand verwacht dat er een vliegtuig langskomt op ooghoogte), haalt in en wordt anaal genomen door een Lamborghini.
Pas op, het is de moraalridder!

Diep in de nacht, praktisch lege weg. Welke debiel gaat dan zonder uberhaupt te kijken op de meest linkerbaan rijden op een 3 baansweg?

Sowieso hoor je de snelheid in te schatten van hetgeen wat er in je spiegel aankomt in plaats van ff snel in 0.01 sec te kijken of er iets is. Als je 352 inschat als 120 hoor je niet eens een rijbewijs te hebben. Dan verdien je ook de Lambo anaal.

Niet dat ik 352 km/u rijden op de openbare weg goed keur, reactietijd wordt op die snelheid te klein. Maar altijd die rare argumenten tegen hardrijders...
  donderdag 11 december 2008 @ 22:51:44 #52
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_63947141
Mooie manier om jezelf tegen te spreken. Eerst is iemand die verkeerd reageert bij een aanscheurende auto van 352 kmh zelf fout en verdient hij dat hij wordt doodgereden, dan zeg je doodleuk dat je als chauffeur niet genoeg reactietijd hebt bij die snelheid.

Ja, want dat heeft diegene die zich wel aan de snelheid houdt wel. .

Niks moraalridder, het is gewoon een eikel die klaarkomt op meer dan drie keer de toegestane snelheid te rijden. Dit is niet 150, 180 op een praktisch lege weg, dit is 350. Klein verschil, vind je ook niet?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 11 december 2008 @ 22:53:19 #53
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_63947213
Je mag me trouwens even uitleggen wat er een raar argument is aan "iemand die 250 km/u te hard rijd hoort niet op de openbare weg".

Of ben jij zo iemand die vindt dat je de wet mag overtreden naar eigen goeddunken?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_63947964
Zo indrukwekkend is het niet.

Zelfs een 2.5 litertje haalt met gemak 340 km/h, misschien wel 350 kmh (220 mph).

Dan valt een V12 wel flink tegen, als je ziet hoe 2.5 liter 6-pitters moeiteloos naar 340 km/h glijden.
pi_63948023
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:53 schreef Dagonet het volgende:
Je mag me trouwens even uitleggen wat er een raar argument is aan "iemand die 250 km/u te hard rijd hoort niet op de openbare weg".

Of ben jij zo iemand die vindt dat je de wet mag overtreden naar eigen goeddunken?
pi_63948738
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:51 schreef Dagonet het volgende:
Mooie manier om jezelf tegen te spreken. Eerst is iemand die verkeerd reageert bij een aanscheurende auto van 352 kmh zelf fout en verdient hij dat hij wordt doodgereden, dan zeg je doodleuk dat je als chauffeur niet genoeg reactietijd hebt bij die snelheid.

Ja, want dat heeft diegene die zich wel aan de snelheid houdt wel. .

Niks moraalridder, het is gewoon een eikel die klaarkomt op meer dan drie keer de toegestane snelheid te rijden. Dit is niet 150, 180 op een praktisch lege weg, dit is 350. Klein verschil, vind je ook niet?
Reactietijd op die snelheid is laag om bij een niet voorzien object (overstekend wild bijv.) nog voldoende af te kunnen remmen.
Een auto is wel een zichtbaar aankomend object en krijg nou hij laat gas los en remt rustig wat bij terwijl die de enige auto in het filmpje passeert.

Als die auto zou besluiten om opeens naar links te gaan zonder enig besef van de snelheid van de inhaler is die toch echt fout (veroorzaker ongeluk).

Waar spreek ik mezelf tegen?
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:53 schreef Dagonet het volgende:
Je mag me trouwens even uitleggen wat er een raar argument is aan "iemand die 250 km/u te hard rijd hoort niet op de openbare weg".

Of ben jij zo iemand die vindt dat je de wet mag overtreden naar eigen goeddunken?
Ja sommige dingen uit de wet vind ik best kunnen als je ze overtreed, zolang het maar in proporties blijft.

140 rijden met redelijk wat verkeer waar 120 is toegestaan heb ik geen bezwaar tegen. Als jij op de A1 diep in de nacht terwijl er geen hond te vinden is 250 wil rijden, ga je gang.

En fiets je nooit naar huis na flink wat pinten in de kroeg? Je overtreedt toch de wet op dat moment.

Oja en hier bij Petrolhead zelfde auto, maar dan in het wit, toppen ze 'm op 351. Overdag met meer verkeer, smallere weg, slechts 2-baans, geen walky talky of de weg 'clear' is.
Enige verschil is dat het in dit geval volledig legaal is. Is het dan opeens wel goed als het volgens de wet mag?
  vrijdag 12 december 2008 @ 00:14:25 #57
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 12 december 2008 @ 06:37:52 #58
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_63957502
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:46 schreef Jimmeh het volgende:

[..]
Bronnetje?
Als jij in de eerste versnelling met een auto met een beetje vermogen vol gas geeft heb je grote kans dat de banden doorslippen.
Rij je al, laten we zeggen, 120 km/u en jij geeft dan vol gas in z'n 4/5/6 dan slippen ze niet door (dit heeft ook te maken met bakverhoudingen, maar dat even erbuiten).
Op hoge snelheden wordt er dusdanig veel druk en downforce gegenereerd dat de banden niet slippen. Door de druk, downforce en enorme rotatie krachten vervormen de banden wel (worden platgedrukt) en dit zorgt ook voor afwijking op de teller.

Bij een motorfiets is het slipeffect groter, maar de banden van auto's slippen ook. Dat zal ook moeten, want 'zonder slip, geen grip'.
En als je profiel 2mm afgesleten is, dan wordt de afwijking 1% groter.
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:11 schreef Plux het volgende:
Zo indrukwekkend is het niet.

Zelfs een 2.5 litertje haalt met gemak 340 km/h, misschien wel 350 kmh (220 mph).

Dan valt een V12 wel flink tegen, als je ziet hoe 2.5 liter 6-pitters moeiteloos naar 340 km/h glijden.
Het magische woorden hierin zijn 'dubbele turbo'. Het heeft dus te maken met topvermogen. De Lambo heeft geen turbo's en heeft daarom een grote cilinderinhoud nodig.
En daarbij, de Lambo heeft dan nog garantie, zo'n Nissan echt niet.

[ Bericht 28% gewijzigd door PeeJay1980 op 12-12-2008 12:20:51 ]
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_63959574
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:34 schreef Jimmeh het volgende:
Als die auto zou besluiten om opeens naar links te gaan zonder enig besef van de snelheid van de inhaler is die toch echt fout (veroorzaker ongeluk).
Als je bij die snelheid een ongeluk krijgt dondert het niet wie daar schuldig aan was. Iedereen is dan toch dood.
pi_63959788
kwestie van de begrenzer eruit hax0rren.
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:03:33 #62
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_63961968
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Als je bij die snelheid een ongeluk krijgt dondert het niet wie daar schuldig aan was. Iedereen is dan toch dood.
Ik denk dat de nabestaande daar wel iets anders over denken.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_63963288
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:03 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ik denk dat de nabestaande daar wel iets anders over denken.
Natuurlijk. Ik bedoelde te zeggen dat je als bestuurder wel makkelijk kunt roepen dat het de schuld van de ander is als er een ongeluk van komt, maar dat de schuldvraag niet meer zo interessant is als je dood bent.
pi_63964143
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:08 schreef PeeJay1980 het volgende:
En daarbij, de Lambo heeft dan nog garantie, zo'n Nissan echt niet.
Ja, plus die Lambo doet het zonder de motor excessief te belasten, de Nissan kan het misschien een paar keer.
pi_63964380
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:08 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Bij een motorfiets is het slipeffect groter, maar de banden van auto's slippen ook. Dat zal ook moeten, want 'zonder slip, geen grip'.
En als je profiel 2mm afgesleten is, dan wordt de afwijking 1% groter.

'zonder slip, geen grip'?? 'met slip, geen grip' bedoel je

Als ik op slip effect zoek of welke mogelijkheid met slip, tires, banden vind ik geen enkele theorie, kom nou eens met bronnen

Er is wel wrijving (frictie) tussen weg en band natuurlijk (hierdoor warmen je banden op), maar je banden zijn dan niet aan het slippen als in je bent tractie kwijt.
pi_63964590
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:18 schreef j0rrit het volgende:
Ja, plus die Lambo doet het zonder de motor excessief te belasten, de Nissan kan het misschien een paar keer.
Mwaoh... het blijft wel een Italiaanse sportwagen hè?

Ook met de invloed van de Duitsers laat de bouwkwaliteit nog wel wat te wensen over bij Lamborghini. Meest treffende voorbeeld is dat je in de cabrio niet op topsnelheid mag rijden met het dakje er op (dat waait er van af).
pi_63966627
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:26 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

'zonder slip, geen grip'?? 'met slip, geen grip' bedoel je

Als ik op slip effect zoek of welke mogelijkheid met slip, tires, banden vind ik geen enkele theorie, kom nou eens met bronnen

Er is wel wrijving (frictie) tussen weg en band natuurlijk (hierdoor warmen je banden op), maar je banden zijn dan niet aan het slippen als in je bent tractie kwijt.
Slip is niet hetzelfde als wielspin. Waarom denk je dat dragster wielslip van 10% hebben? Omdat ze dan minder grip hebben dan met 0% wielslip? Dacht het niet.

Heb een deel van die discussie, maar kan het begin niet meer vinden. Zal verder voor je zoeken dit weekend
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_63966938
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:21 schreef SuperRogier het volgende:

[..]

Owhja, want een TomTom is wel 100% precies Tuurlijk heb je iets kilometertellerafwijking, maar dat is misschien 5 kilometer per uur, heus geen 20 tot 50

En inderdaad, haal je 352 in je audi dan ben je stoer, in een Lambo is dat inderdaad lafjes
Tenzij de auo ook gps gebruikt voor zn teller is die afwijking dus echt wel ff een stuk groter dan 5km/h.

Het mechanisme heeft al afwijking van 1% ofzo, dus om zeker te zijn geven ze het al 1-2% lager aan, bovendien scheelt het tussen oude en nieuwe banden (nieuwe hebben grotere omtrek) als je wielen 100x per seconde rond gaan (wat denk wel reeel is bij 352) levert dat je nog eens zo'n 10 km/h verschil op. 20km/h verschil, zeer met zo'n snelheid lijkt me echt niet ongewoon.

een gewone personen auto heeft iets van 6-8% afwijking (dus 18-24 km/h verschil op 300km/h)
pi_63971594
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:00 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Slip is niet hetzelfde als wielspin. Waarom denk je dat dragster wielslip van 10% hebben? Omdat ze dan minder grip hebben dan met 0% wielslip? Dacht het niet.

Heb een deel van die discussie, maar kan het begin niet meer vinden. Zal verder voor je zoeken dit weekend
Ok nu introduceer je een nieuwe term en daar is wel wat over te vinden. Snap ik alleen niet waarom slip niet hetzelfde is als wielspin? Goed wielslip kan ook bij remmen (blokkeren), maar buiten dat.

Zoals ik het zie, zo lang je een perfecte weg hebt en de banden perfecte grip hebben en niet als een bezetene aan het optrekken/remmen bent, heb je geen wielslip of beter gezegd verwaarloosbaar weinig.
De omtrek van het wiel maal aantal keren rondgedraaid legt evenveel afstand af als de auto gereden heeft, niet meer door wielspin, niet minder door blokkeren.

Een dragster is sowieso andere koek maar om dat te beantwoorden, die wil een zo snel mogelijke tijd neerzetten. Een perfect launch is nagenoeg onmogelijk; zit je net onder de limiet aan Nm'ers die je banden aan kunnen heb je meer tijd verlies dan als je er net overheen zit want dan zet je het teveel aan energie om in slippende wielen en onder die temperatuur verhoging worden ze net wat zachter (meer grip) en launch je met minimale tijdsverlies nog hard weg omdat je er nog steeds veel Nm aan kracht op hebt staan.

Maar goed om terug te komen op het onderwerp, des te harder je rijdt des te meer energie moet erbij om nog harder te gaan (accelleren). 0-100 is altijd sneller dan 100-200 tijd. Je hebt dus op hogere snelheid nog meer kracht nodig om van de tractie van de banden te winnen, je wielslip neemt dus af.
Een ongeleid projectiel zoals vele superbikes zal boven de 100 nog wel wielspin voor elkaar krijgen, maar de gemiddelde gezinsauto zeker niet meer.

Maar goed ik baseer me gewoon op m'n natuurkunde kennis, studeer geen autotechniek dus wellicht zit ik ergens fout. Ben wel benieuwd hoe jullie tot wel 20% wielslip kunnen verklaren als je 300 rijdt
  vrijdag 12 december 2008 @ 21:16:52 #70
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_63971772
Ik heb alle reacties niet gelezen en misschien gaan een hoop mensen me nu uitlachen maar iemand die in die dingen handelt vertelde me ooit eens dat ze op 300 zoveel KM's begrenst worden omdat geen normaal mens daar meer mee mee om kan gaan.

Dus dan is deze misschien onbegrenst en aerodynamisch aangepast.
pi_63981092
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 21:11 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Maar goed ik baseer me gewoon op m'n natuurkunde kennis, studeer geen autotechniek dus wellicht zit ik ergens fout. Ben wel benieuwd hoe jullie tot wel 20% wielslip kunnen verklaren als je 300 rijdt
Ik ben ook wel benieuwt.. dat wegrijden zonder enige slip onmogelijk is heb ik vaker gehoord en kan ik inkomen, maar 20% lijkt me wel wat veel

dan heb je het wel over 60km/h die je band sneller draait als dat je vooruitgaat he... dan ben je toch wel een flinke burnout aan het trekken..
pi_63981104
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:00 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Slip is niet hetzelfde als wielspin. Waarom denk je dat dragster wielslip van 10% hebben? Omdat ze dan minder grip hebben dan met 0% wielslip? Dacht het niet.

slip is niet het zelfde als wielspin..

en in de volgende zin noem je het eerst 'wielspin' en daarna 'wielslip'

kan aan mij liggen hoor..
pi_63981969
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:08 schreef AlphaOmega het volgende:

ik denk dat het vast en zeker tellerafwijking is, al vind ik dat triest voor zo'n auto.
Het is uitzondering om geen afwijking in je snelheidsmeter te hebben...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63983046
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:11 schreef Plux het volgende:
Zo indrukwekkend is het niet.

Zelfs een 2.5 litertje haalt met gemak 340 km/h, misschien wel 350 kmh (220 mph).

Dan valt een V12 wel flink tegen, als je ziet hoe 2.5 liter 6-pitters moeiteloos naar 340 km/h glijden.
Da's geen eerlijke vergelijking. Die zespitter moet om de paar duizend km gereviseerd worden, terwijl die V12 moeiteloos doorblaast.

Over het filmpje: 350 km/h is snel, maar zoals je in het filmpje kan zien is de weg nagenoeg leeg, dan zijn de reacties nogal overtrokken vind ik.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_63983802
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 21:16 schreef Buschetta het volgende:
maar iemand die in die dingen handelt vertelde me ooit eens dat ze op 300 zoveel KM's begrenst worden omdat geen normaal mens daar meer mee mee om kan gaan.
Begrenzing..? Ja: aerodynamisch.

Natuurlijk vereist het wel wat om zo hard te rijden op de openbare weg, maar terecht vindt men dat de verantwoordelijkheid van de chauffeur.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')