quote:Op donderdag 11 december 2008 13:32 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk... stiekem, ookal heeft het iets met Volkswagen te maken, blijft het onderhuids een Italiaans stuk prutswerk.... tellerafwijking op zo'n duur stuk speelgoed, da's pas echt triest. Maar nog steeds, hij rijdt dus geen 352.
Porsche wisselt met z'n 911 praktisch niks uit want ze zijn tenslotte zelfstandig. De Cayenne is gewoon een Volkswagen maar ik zie wederom het verband niet met Porsche techniek die naar Audi gaat.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:06 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Zowel Lambo als Bugatti zijn van de Volkswagen groep. En veel van de technologie die bij Porsche, Lambo en Bugatti wordt ontwikkeld gaat daarna door naar Audi. Kijk eens naar de Audi R8 en de Bugatti Veyron. En vergeleken bij die twee zijn Lambo's een beetje achterhaalde auto's...
Oh, en over dom gesproken, het is ongelofelijk of ongelooflijk. Jou variant is fout, sukkel.
Bronnetje?quote:Op donderdag 11 december 2008 20:26 schreef Youp het volgende:
[..]
Een motorfiets die 300 echte kilometers per uur rijdt geeft op zijn teller 320km/h aan. Dit enkel door de slip van de band, ja banden slippen, altijd. Hoe hoger de weerstanden (met name luchtweerstand) hoe meer slip. Tot 20% slip zit je in een stabiel gebied, daar boven begin je grip te verliezen. Daarnaast heb je ook nog gewoon domweg afwijking, die altijd naar boven is overigens.
Geloof je het niet? Kijk maar naaaaaaaaaa
Pas op, het is de moraalridder!quote:Op donderdag 11 december 2008 18:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Op een normale snelweg met, weliswaar rustig, gewoon verkeer ook op de weg?
Dan ben je niet stoer maar een lompe eikel en een accident waiting to happen, iemand kijkt achter zich, ziet niets of schat de snelheid verkeerd in (want niemand verwacht dat er een vliegtuig langskomt op ooghoogte), haalt in en wordt anaal genomen door een Lamborghini.
quote:Op donderdag 11 december 2008 22:53 schreef Dagonet het volgende:
Je mag me trouwens even uitleggen wat er een raar argument is aan "iemand die 250 km/u te hard rijd hoort niet op de openbare weg".
Of ben jij zo iemand die vindt dat je de wet mag overtreden naar eigen goeddunken?
Reactietijd op die snelheid is laag om bij een niet voorzien object (overstekend wild bijv.) nog voldoende af te kunnen remmen.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:51 schreef Dagonet het volgende:
Mooie manier om jezelf tegen te spreken. Eerst is iemand die verkeerd reageert bij een aanscheurende auto van 352 kmh zelf fout en verdient hij dat hij wordt doodgereden, dan zeg je doodleuk dat je als chauffeur niet genoeg reactietijd hebt bij die snelheid.
Ja, want dat heeft diegene die zich wel aan de snelheid houdt wel..
Niks moraalridder, het is gewoon een eikel die klaarkomt op meer dan drie keer de toegestane snelheid te rijden. Dit is niet 150, 180 op een praktisch lege weg, dit is 350. Klein verschil, vind je ook niet?
Ja sommige dingen uit de wet vind ik best kunnen als je ze overtreed, zolang het maar in proporties blijft.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:53 schreef Dagonet het volgende:
Je mag me trouwens even uitleggen wat er een raar argument is aan "iemand die 250 km/u te hard rijd hoort niet op de openbare weg".
Of ben jij zo iemand die vindt dat je de wet mag overtreden naar eigen goeddunken?
Bij een motorfiets is het slipeffect groter, maar de banden van auto's slippen ook. Dat zal ook moeten, want 'zonder slip, geen grip'.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:46 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Bronnetje?
Als jij in de eerste versnelling met een auto met een beetje vermogen vol gas geeft heb je grote kans dat de banden doorslippen.
Rij je al, laten we zeggen, 120 km/u en jij geeft dan vol gas in z'n 4/5/6 dan slippen ze niet door (dit heeft ook te maken met bakverhoudingen, maar dat even erbuiten).
Op hoge snelheden wordt er dusdanig veel druk en downforce gegenereerd dat de banden niet slippen. Door de druk, downforce en enorme rotatie krachten vervormen de banden wel (worden platgedrukt) en dit zorgt ook voor afwijking op de teller.
Het magische woorden hierin zijn 'dubbele turbo'. Het heeft dus te maken met topvermogen. De Lambo heeft geen turbo's en heeft daarom een grote cilinderinhoud nodig.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:11 schreef Plux het volgende:
Zo indrukwekkend is het niet.![]()
Zelfs een 2.5 litertje haalt met gemak 340 km/h, misschien wel 350 kmh (220 mph).
Dan valt een V12 wel flink tegen, als je ziet hoe 2.5 liter 6-pitters moeiteloos naar 340 km/h glijden.
Als je bij die snelheid een ongeluk krijgt dondert het niet wie daar schuldig aan was. Iedereen is dan toch dood.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:34 schreef Jimmeh het volgende:
Als die auto zou besluiten om opeens naar links te gaan zonder enig besef van de snelheid van de inhaler is die toch echt fout (veroorzaker ongeluk).
Ik denk dat de nabestaande daar wel iets anders over denken.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Als je bij die snelheid een ongeluk krijgt dondert het niet wie daar schuldig aan was. Iedereen is dan toch dood.
Natuurlijk. Ik bedoelde te zeggen dat je als bestuurder wel makkelijk kunt roepen dat het de schuld van de ander is als er een ongeluk van komt, maar dat de schuldvraag niet meer zo interessant is als je dood bent.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:03 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ik denk dat de nabestaande daar wel iets anders over denken.
Ja, plus die Lambo doet het zonder de motor excessief te belasten, de Nissan kan het misschien een paar keer.quote:Op vrijdag 12 december 2008 12:08 schreef PeeJay1980 het volgende:
En daarbij, de Lambo heeft dan nog garantie, zo'n Nissan echt niet.
'zonder slip, geen grip'?? 'met slip, geen grip' bedoel jequote:Op vrijdag 12 december 2008 12:08 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Bij een motorfiets is het slipeffect groter, maar de banden van auto's slippen ook. Dat zal ook moeten, want 'zonder slip, geen grip'.
En als je profiel 2mm afgesleten is, dan wordt de afwijking 1% groter.
Mwaoh... het blijft wel een Italiaanse sportwagen hè?quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:18 schreef j0rrit het volgende:
Ja, plus die Lambo doet het zonder de motor excessief te belasten, de Nissan kan het misschien een paar keer.
Slip is niet hetzelfde als wielspin. Waarom denk je dat dragster wielslip van 10% hebben? Omdat ze dan minder grip hebben dan met 0% wielslip? Dacht het niet.quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:26 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
'zonder slip, geen grip'?? 'met slip, geen grip' bedoel je
Als ik op slip effect zoek of welke mogelijkheid met slip, tires, banden vind ik geen enkele theorie, kom nou eens met bronnen![]()
Er is wel wrijving (frictie) tussen weg en band natuurlijk (hierdoor warmen je banden op), maar je banden zijn dan niet aan het slippen als in je bent tractie kwijt.
Tenzij de auo ook gps gebruikt voor zn teller is die afwijking dus echt wel ff een stuk groter dan 5km/h.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:21 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
Owhja, want een TomTom is wel 100% preciesTuurlijk heb je iets kilometertellerafwijking, maar dat is misschien 5 kilometer per uur, heus geen 20 tot 50
En inderdaad, haal je 352 in je audi dan ben je stoer, in een Lambo is dat inderdaad lafjes
Ok nu introduceer je een nieuwe term en daar is wel wat over te vinden. Snap ik alleen niet waarom slip niet hetzelfde is als wielspin? Goed wielslip kan ook bij remmen (blokkeren), maar buiten dat.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:00 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Slip is niet hetzelfde als wielspin. Waarom denk je dat dragster wielslip van 10% hebben? Omdat ze dan minder grip hebben dan met 0% wielslip? Dacht het niet.
Heb een deel van die discussie, maar kan het begin niet meer vinden. Zal verder voor je zoeken dit weekend
Ik ben ook wel benieuwt.. dat wegrijden zonder enige slip onmogelijk is heb ik vaker gehoord en kan ik inkomen, maar 20% lijkt me wel wat veelquote:Op vrijdag 12 december 2008 21:11 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Maar goed ik baseer me gewoon op m'n natuurkunde kennis, studeer geen autotechniek dus wellicht zit ik ergens fout. Ben wel benieuwd hoe jullie tot wel 20% wielslip kunnen verklaren als je 300 rijdt
slip is niet het zelfde als wielspin..quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:00 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Slip is niet hetzelfde als wielspin. Waarom denk je dat dragster wielslip van 10% hebben? Omdat ze dan minder grip hebben dan met 0% wielslip? Dacht het niet.
Het is uitzondering om geen afwijking in je snelheidsmeter te hebben...quote:Op donderdag 11 december 2008 14:08 schreef AlphaOmega het volgende:
ik denk dat het vast en zeker tellerafwijking is, al vind ik dat triest voor zo'n auto.
Da's geen eerlijke vergelijking. Die zespitter moet om de paar duizend km gereviseerd worden, terwijl die V12 moeiteloos doorblaast.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:11 schreef Plux het volgende:
Zo indrukwekkend is het niet.![]()
Zelfs een 2.5 litertje haalt met gemak 340 km/h, misschien wel 350 kmh (220 mph).
Dan valt een V12 wel flink tegen, als je ziet hoe 2.5 liter 6-pitters moeiteloos naar 340 km/h glijden.
Begrenzing..? Ja: aerodynamisch.quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:16 schreef Buschetta het volgende:
maar iemand die in die dingen handelt vertelde me ooit eens dat ze op 300 zoveel KM's begrenst worden omdat geen normaal mens daar meer mee mee om kan gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |