abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:15:24 #101
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66169862
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:22 schreef Fuente het volgende:

Fruppel, dat ze wat langer doet over de S-fles kan best. Welke speen gebruik je nu? De comfortvoeding is wel wat dikker dan gewone voeding, dus het kan zijn dat een S-speen iets te lastig is dan.
Ze drinkt hem nu met de S speen (kers maatje smal) maar morgen ga ik even opzoek naar een andere want deze is echt te lastig voor haar.
Het is inderdaad net te dik om helemaal lekker door deze speen te gaan. Ze krijgt het wel op daar niet van maar eigenlijk duurt het net te lang!
Welke speen zou beter kunnen denk je, zelfde speen in maatje M?

[ Bericht 4% gewijzigd door Fruppel op 17-02-2009 19:24:47 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 februari 2009 @ 21:40:02 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_66175744
Binnenvalt met vraag over het voeden van JJ:

vanmorgen was hij nog gewoon zijn eigen ikje, hoewel een uur eerder wakker dan normaal, maar vanmiddag (toen jeugdzorg op bezoek was, voor het eerste kennismakingsgesprek) werd hij op het eind wat drenziger, en ook toen die man weg was, bleef hij jengelen, niet stil of in slaap te krijgen, uiteindelijk zijn fles bijna een uur eerder (dus na 3 uur ipv 4 uur) gegeven, en toen wassie weer tevreden. Omdat hij vanmorgen ook al bijna een uur eerder voor zijn fles kwam, heb ik zelf het idee dat hij gewoon meer honger heeft/krijgt, en dus al rap niet meer genoeg zal hebben aan 135cc per fles. Zijn laatste fles voor vandaag zou uitkomen op kwart over tien, wat denk ik uit gaat komen op een extra nachtvoeding. van de 90 naar 120cc ging hij ook een grammetje of honderd voor de grens die er op de verpakking van nutrilon staat, en hij zit nu tegen de 4 kilo aan, wat betekenen zou dat hij 150 cc water met 5 schepjes voeding mag. ik had het cb al gemaild, of ik op flessen van 150 cc mocht overstappen, maar geen antwoord gehad nog. (en johan, bang om hem te overvoeren wil niet dat ik die grotere flessen ga geven voor hij de vier kilo echt bereikt heeft, maar heb ik komende maandag pas weer een afspraak, hij is dan 8 weken en een dag en krijgt hij zijn prikjes. ook dan kan ik pas weer wegen, en ik heb weinig zin om hem een week lang "honger" te laten lijden evenmin als ik zin heb in ineens weer een nachtvoeding, omdat hij overdag te weinig krijgt. adviezen zijn dus welkom

hij ligt nu overigens te slapen vanaf ongeveer half acht na zijn fles om tien voor half zeven die om zeven uur op was (je zag dat het wat veel was voor hem, zo snel na de fles ervoor, maar hij wilde hem perse leegdrinken, als ik hem weghaalde was het weer huilen), en ik ben wel van plan hem te laten slapen tot hij of zelf wakker wordt, of pas rond elf uur wakker te maken, om te proberen te voorkomen dat hij om 2 of 3 uur voor een extra voeding komt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_66175910
Wij gebruiken inderdaad de M-speen, de S ging ook te langzaam.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66176037
Misschien kun je een gedeelte van de flessen ophogen? De eerste en laatste bijvoorbeeld? Dan komt het misschien net wat beter uit totdat hij echt op die 4 kilo zit..
Of een poosje 150/5 aanmaken, en dan 15cc weggooien (halve schepjes is niet zo nauwkeurig).

Als je geen grotere flessen maakt, dan zal hij in de nacht een keer extra komen (meestal). Dus dan krijgt hij nog steeds meer voeding binnen dan oorspronkelijk..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 februari 2009 @ 22:18:04 #105
147316 crew  DJMO
#trut
pi_66177518
dat is wel een goed idee Deepfreeze, dan maak ik nu gewoon een 150 fles, en morgen ochtend ook, ik hoop daarna wel bericht van het CB terug te hebben bedankt!!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

dinsdag 17 februari 2009 @ 22:56:41 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_66179487
Ingrid, spenen gaan maar een beperkte periode mee, dus het kan best zo zijn dat de spenen die jullie voor Kim gebruikt hebben helemaal niet meer bruikbaar zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:57:36 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_66179539
Wij kregen overigens onlangs een brief thuis met de vraag of wij mee wilden doen met een onderzoek naar groeimelk voor dreumesen die minimaal zoveel dagen naar opvang gingen. Hebben meer mensen deze oproep gehad en wat denken jullie ervan? Je moet als ouders een dagboekje bijhouden en je krijgt een jaar lang gratis groeimelk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66179682
De Difrax 1-2-3 speen werkt wel weer anders als die van dodie/avent ingrid, hier namelijk maanden lang Isa de Dr,Brown fles met nutriton erin gegeven door de Difrax speen, ik zou dat dus gewoon proberen is altijd goedkoper als een helemaal nieuwe fles.
En halverwege ff stoppen voor een boertje is ook een optie, vaak drinken ze dan het 2de deel wat langzamer.
Mama van Isa en Ties
pi_66180030
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:00 schreef marlieske het volgende:
De Difrax 1-2-3 speen werkt wel weer anders als die van dodie/avent ingrid, hier namelijk maanden lang Isa de Dr,Brown fles met nutriton erin gegeven door de Difrax speen, ik zou dat dus gewoon proberen is altijd goedkoper als een helemaal nieuwe fles.
En halverwege ff stoppen voor een boertje is ook een optie, vaak drinken ze dan het 2de deel wat langzamer.
Boeren vind hij maar niks.
Maar doen we dus idd.
Ik wist niet dat er een andere speen op de drbrown fles past.
Maar we hebben wel de kleinste fles, weet niet of die spenen dat formaat hebben. Even uitzoeken dus.

Troel, daar had ik nog niet aan gedacht. Maar geloof dat je van elk merk wel losse spenen kunt kopen.
pi_66180128
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:57 schreef Troel het volgende:
Wij kregen overigens onlangs een brief thuis met de vraag of wij mee wilden doen met een onderzoek naar groeimelk voor dreumesen die minimaal zoveel dagen naar opvang gingen. Hebben meer mensen deze oproep gehad en wat denken jullie ervan? Je moet als ouders een dagboekje bijhouden en je krijgt een jaar lang gratis groeimelk.
Ik kreeg hem ook gericht aan de moeder van p_iglet
Ik had de neiging om flink te bellen en te mailen om me als controle groep op te geven, want ze gingen er simpelweg gewoon van uit dat niemand meer borstvoeding geeft aan een dreumes.

maar goed das offtopic in het fv topic, wij doen dus niet mee
pi_66180149
Ingrid je kan ook gewoon de ring van de fles mee naar de winkel nemen en dan de doosjes van de spenen voorzichtig openmaken en ff snel passen deden ze bij de prenatal niet zo moeilijk over.
Mama van Isa en Ties
pi_66180348
Is een goed idee marlieske. Eens kijken wat ze bij DA hebben. Ben bang niet veel. Dan kijken wanneer ik de stad in kom. Maar komt vast goed.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:14:02 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_66180380
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:09 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Ik kreeg hem ook gericht aan de moeder van p_iglet
Ik had de neiging om flink te bellen en te mailen om me als controle groep op te geven, want ze gingen er simpelweg gewoon van uit dat niemand meer borstvoeding geeft aan een dreumes.

maar goed das offtopic in het fv topic, wij doen dus niet mee
Hier ook aan de ouders/verzorgers van Troel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66187213
Ingrid, de spenen van de Etos schijnen op bijna elke fles te passen (zeggen ze in ieder geval wel). Vaak kunnen ze je in de winkel ook wel zeggen of hun spenen op een bepaalde fles passen .
Succes
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 18 februari 2009 @ 08:58:06 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_66187223
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 08:57 schreef Fuente het volgende:
Ingrid, de spenen van de Etos schijnen op bijna elke fles te passen (zeggen ze in ieder geval wel). Vaak kunnen ze je in de winkel ook wel zeggen of hun spenen op een bepaalde fles passen .
Succes
De spenen van Etos zouden op Avent passen, maar dat gaf een enorme lekboel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66187321
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 08:58 schreef Troel het volgende:

[..]

De spenen van Etos zouden op Avent passen, maar dat gaf een enorme lekboel
Whoops
Ze passen wel op de difrax hier...
Nah ja, je moet toch wat he
Sara
Merel
Ukje
pi_66187340
Die van de Etos pasten hier niet op de Avent. Heb het ook in de winkel gevraagd, en de winkelbaas (ofzo) heeft het uitgeprobeerd. Maar die pasten toch net niet. Er zat net een randje teveel plastic op de speen..
pi_66187801
Ingrid, wij hebben hier inderdaad ook met een naald het gaatje wat groter gemaakt voor de Nutriton. Nou heeft Seb denk ik wel wat meer (zuig)kracht dan Tyler.
De flesvoeding gaat hier goed, ik heb er zelf ook veel meer rust door gekregen merk ik.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2009 @ 12:18:55 #119
147316 crew  DJMO
#trut
pi_66193530
hoelang mag/moet een baby over een fles doen?

woensdag 18 februari 2009 @ 12:27:01 #120
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_66193756
15-20 minuten ongeveer. Maar dat is maar een richtlijn. Als ze sneller drinken en er verder geen last van hebben (dus niet verslikken, krampen of spugen daarna) kan het niet zoveel kwaad.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2009 @ 12:34:16 #121
147316 crew  DJMO
#trut
pi_66193944
JJ doet er eerder langer over, zon 30 minuten tot 40 minuten.. zou hij een grotere speen moeten hebben dan??

woensdag 18 februari 2009 @ 12:50:15 #122
4177 Jojogirl
pi_66194388
Dat zou wel eens kunnen helpen DJMO Ik zou het gewoon proberen, dezelfde speen, maar dan een maatje groter.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2009 @ 12:59:15 #123
147316 crew  DJMO
#trut
pi_66194643
dan ga ik even kijken bij de DA drogist of die eigen merk spenen ook een maatje groter hebben, anders even kijken hoe of wat dank je wel jojo ik voel me soms echt een kluns op mama-gebied

woensdag 18 februari 2009 @ 13:32:58 #124
4177 Jojogirl
pi_66195833
Dat heeft elke mama wel eens DJMO. Die ukken gaan zo snel dat je zelf ook continu bij blijft leren
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2009 @ 15:46:06 #125
147316 crew  DJMO
#trut
pi_66201358
dat is ook weer zo jojo ik heb nu spenen maatje m van difrax gehaald (bij de albert heijn, DA had ze niet, ook niet van eigen merk ) heb ze meteen gesteriliseerd, en over een kwartier is het flestijd, dus ga eens kijken of dat beter gaat en of hij zich niet verslikt in de stroom melk kon het niet laten om een niewe fles erbij te halen, blauwe handgreep fles van difrax en daar mag hij nu ook gelijk uit drinken

zaterdag 21 februari 2009 @ 12:33:30 #126
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66310322
En DJMO is het goed gegaan met de andere speen en fles?

Danique krijgt elke 3 uur een fles van 100cc behalve 's nachts dan kijken we aan wanneer ze komt omdat ze vaak doorsliep en we haar niet wakker maken voor een fles in overleg met het CB, dit was altijd prima maar sinds gisteren hebben we het idee dat ze nog honger heeft na de fles want ze is ook ontzettend huilerig en word 's nachts ook vaker wakker, we kunnen daar eigenlijk geen reden voor vinden momenteel want het poepen gaat gelukkig goed en de krampjes zijn ook stukken minder.

Hoe zit het ook alweer met dat reken sommetje voor flesvoeding baby's? En als we gaan ophogen blijven we dan wel elke 3 uur voeden of moet er dan meer tijd tussen zitten?
pi_66310881
Het rekensommetjes is 150*kg baby=ml voeding per dag..
Met een max van 180*kg baby..

Ik vermoed dat als je grotere flesjes gaat geven, dat er wel wat meer tijd tussen komt. In principe mag je overdag 4 uur tussen de voedingen laten. En 's nachts is de richtlijn een gewicht in ponden = aantal uren doorslapen..
pi_66310944
Fruppel als je niet meer als een liter voeding geeft (water mag meer zijn, scheppen niet!) dan mag/kan je dat over de dag verdelen. Als je dus flessen gaat ophogen kan je ipv 3 uur, 4 uur gaan aanhouden.
Maar dat is meer een beetje klungelen en aanrommelen omdat het er maar net aan zal liggen of Danique het gaat pikken en of ze niet eerder honger krijgt.
wij hoogde de flessen trouwens iedere keer op met 1 schepje voeding en 30cc water (weet de verhoudingen ff niet meer zo) Dan ga je dus van 100cc naar +/- 135cc als ik me niet vergis.
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 21 februari 2009 @ 12:55:12 #129
4177 Jojogirl
pi_66310952
Rekensommetje is 150 mL per kilo lichaamsgewicht per dag. Bij 4 kilo dus 600 mL enz. En wat je ook geeft: maximaal een liter per dag in verband met de niertjes die meer dan dat niet aankunnen.

En verder staat op de pakpen flesvoeding volgens mij wel een soort van schema, maar ook flesvoeding kan je op verzoek geven, dus gewoon als je uk weer komt om een voeding in plaats van stipt op de klok.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:03:04 #130
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66311182
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:33 schreef Fruppel het volgende:
En DJMO is het goed gegaan met de andere speen en fles?

Danique krijgt elke 3 uur een fles van 100cc behalve 's nachts dan kijken we aan wanneer ze komt omdat ze vaak doorsliep en we haar niet wakker maken voor een fles in overleg met het CB, dit was altijd prima maar sinds gisteren hebben we het idee dat ze nog honger heeft na de fles want ze is ook ontzettend huilerig en word 's nachts ook vaker wakker, we kunnen daar eigenlijk geen reden voor vinden momenteel want het poepen gaat gelukkig goed en de krampjes zijn ook stukken minder.

Hoe zit het ook alweer met dat reken sommetje voor flesvoeding baby's? En als we gaan ophogen blijven we dan wel elke 3 uur voeden of moet er dan meer tijd tussen zitten?
Je zou natuurlijk alleen de laatste fles een schepje bij kunnen doen en de rest we 100cc houden.
dan kom je minder snel op de max.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:45:14 #131
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66312505
Alleen de laatste fles ophogen hebben we al geprobeerd maar daar slaapt ze niet langer op door, en nu ze overdag ook zo mopperig en hongerig leek begonnen we ons dus af te vragen of ze wel genoeg had aan haar flessen.
Ze heeft een uurtje geleden 120cc water + 4 scheppen op (135cc voeding) ipv ipv 90cc+3 scheppen (100cc voeding) en ligt heerlijk te slapen zonder veel gehuil.
We moeten maar eens kijken of ze het pikt als we haar ongeveer om de 4uur voeden en dan 120cc ipv 100cc om de 3uur.

Op verzoek voeden vind ik een beetje "eng" bij haar omdat ze soms zo lang achter elkaar kan slapen dat ik bang ben dat ze dan niet genoeg drinkt op een dag.
pi_66312568
Fruppel, 120 CC is prima toch? Als zij zo tevreden is, geen probleem.
Op verzoek voeden doen wij wel, maar ik moet eerlijk zeggen dat Merel altijd netjes om de 4 uur komt, soms met een half uurtje verschil.
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:48:54 #133
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66312632
En hoe slaapt ze 's nachts? Komt ze dan ook om de 4uur of tukt ze door?
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:54:46 #134
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66312804
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:45 schreef Fruppel het volgende:

Op verzoek voeden vind ik een beetje "eng" bij haar omdat ze soms zo lang achter elkaar kan slapen dat ik bang ben dat ze dan niet genoeg drinkt op een dag.
Dat lijkt enger dan is het is hoor! Het is mij wel eens opgevallen dat de meeste babietjes hier zelfs op dezelfde tijden de fles krijgen ondanks dat ze wel op verzoek krijgen . En als het te lang duurt kan je haar altijd wakker maken toch?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_66316125
Fruppel, dat op verzoek is ook wel een beetje eng. Wij hadden dat ook heel erg, omdat Chris in het begin slecht wilde drinken. In het ziekenhuis gaven ze dus op de klok, en thuis hingen we er een beetje tussenin. Uiteindelijk gaf op verzoek voeden toch meer rust dan op de klok voeden.

En als je overdag max 4 uur aanhoud, en 's nachts dat "aantal ponden=aantal uren doorslapen". Ze houd genoeg plasluiers, is helder als ze wakker is, heeft genoeg honger etc. Dan loopt hij bij de meeste baby's wel los*..

*je hebt altijd uitzonderingen, maar dan is er meestal meer aan de hand
pi_66318083
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:54 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dat lijkt enger dan is het is hoor! Het is mij wel eens opgevallen dat de meeste babietjes hier zelfs op dezelfde tijden de fles krijgen ondanks dat ze wel op verzoek krijgen . En als het te lang duurt kan je haar altijd wakker maken toch?
da's waar! ik roep altijd dat ik 'gewoon vaste tijden aanhou', maar in de praktijk komt ze gewoon op de 'vaste tijden'. dus als er om 16.00 uur een flesje op het programma staat is ze om 15.30/15.45 zo om en nabij wakker. we doen nu 4 flesjes ipv 5, en meestal moeten we haar nog om half 9 oid wakker maken voor heur flesje (we doen 8,12,16 en dan 'savonds ergens nog eentje. als ze om 19 uur wil is dat ook best. wel bijvoeding dus, en de eerste en de laatste pap)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66319078
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:48 schreef Fruppel het volgende:
En hoe slaapt ze 's nachts? Komt ze dan ook om de 4uur of tukt ze door?
Dat wisselt nogal. Ze sliep al 2 weken door van 23:00 tot 7:00, tot ze ineens weer elke nacht om 4 uur kwam. Nu maken we haar niet meer wakker om 23:00 uur (deden we eerst wel). Nu slaapt ze van ongeveer 19:00 tot 5:00 uur (soms eerder). Dus helemaal op verzoek.
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:51:38 #138
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66320473
Hier kunnen we wel wat mee! Heel erg bedankt!
We gaan eens kijken hoe het voeden op verzoek gaat en dan als richtlijn om de 4 uur aanhouden mocht ze nog slapen dan maken we haar wakker behalve 's nachts.
Laatste fles krijgt ze dan tussen ergens 11 en 12 en ben heel erg benieuwd hoe ze het dan in de nacht zal doen!

Het "moederen" gaat me prima af tot nu toe maar van het flessengedoe word ik soms een beetje onzeker!
pi_66321258
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:51 schreef Fruppel het volgende:
Het "moederen" gaat me prima af tot nu toe maar van het flessengedoe word ik soms een beetje onzeker!
joh, je hebt haar lief, dan komt de rest wel goed (zegt ze wijs terwijl ze het allemaal herkent en er ook mee worstelt )

da's gewoon goed genoeg en dan komt het vanzelf goed
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:17:04 #140
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66323009
Gelukkig ben k niet alleen in mijn geworstel met flesvoeding!
Maar je hebt wel gelijk, tuurlijk komt het vanzelf goed... maar voor nu word ik er nog onzeker van!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:57:27 #141
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66324299
Fruppel, als je gewoon op je gevoel afgaat, kom je een heel eind. Lennon krijgt meestal de fles om de 3 a 4 uur. Ligt eraan hoe het uitkomt. Soms krijgt hij rond 17:00 uur de fles en dan om 19:30 uur alweer hij heeft dan zn zeur/dramuurtje en kan daarna lekker naar bed waar we hem rond 11 uur weer wakker maken voor de laatste fles. Op dit schema: smorgens tussen half 10 en 10, dan rond 1 uur, rond half 5/5 uur, half 8, 11 uur en dan rond 6 uur, doet hij het trouwens erg goed en dat is wat voor mij telt. Het is voor ons ook een heel prettig schema en komt goed uit met de schooltijden als ik Twan weer moet gaan brengen/halen.

Over dat laatste gesproken, ik sta erg in dubio of ik Lennon thuis zal laten of mee zal nemen als ik Twan smorgens naar school ga brengen. Ik ben dan ong. 15 minuten weg met de fiets dus op zich wel te doen, maar de gedachte dat hij alleen thuis is, vind ik niet fijn. Als ik hem meeneem, moeten we lopend en dan al rond 8 uur weg. Ik vind hem meenmen voor hem ook zo'n gedoe. Tussen de middag en om 15:00 uur neem ik hem gewoon mee...
Make love, not war ☮
pi_66338828
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:17 schreef Fruppel het volgende:
Gelukkig ben k niet alleen in mijn geworstel met flesvoeding!
Maar je hebt wel gelijk, tuurlijk komt het vanzelf goed... maar voor nu word ik er nog onzeker van!
Je bent niet de enige hoor.
Hier ook onzekerheid over het feit of ie wel genoeg krijgt enzo.
Dinsdag komt iemand van het consultatiebureau, dus dan kan ik mijn vragen daar eens neerleggen en verder doen we het gewoon op gevoel.
pi_66341539
Het is ook veel gedoe, en dat blijft het ook wel. Met 6 maanden gaan ze gewoon eten, en dan heb je bijvoorbeel de vaag weer hoeveel je ze dan zal geven enzo.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:30:58 #144
4177 Jojogirl
pi_66945781
Even een vraagje: was het nou zo dat babies op flesvoeding elke dag ontlasting zouden moeten hebben? Isis heeft nl. sinds ze volledig op Friso 1 zit, sowieso veel meer en dikkere ontlasting, maar nu ook regelmatig met een dag ertussen, terwijl dat volgens mij niet hoort.
pi_66948054
Ik heb dit toen ook nagevraagd omdat Dana ook niet elke dag ontlasting had en dat was volgend het CB geen probleem.
pi_66959524
jojo, zolang het regelmatig is, en verder geen last veroorzaakt, is het geen probleem.

Nog even een vraagje voor mijn zus: Met welke speen gaven jullie Nutrilon Omneo? De Avent-2-speen is te klein, en een Avent-1-2-3 speen is veel te groot.. Iemand ideeen?
Sinds hij dat spul gisteren kreeg heeft hij niet meer gespuugd, dus dat is wel weer fijn..
pi_66960864
Deepfreeze, dat lijkt toch op Friso comfort qua dikte? Wij gaven dat in een difrax fles met een M-speen, ging perfect!
Sara
Merel
Ukje
pi_66960954
Nou, hier gaat de difrax fles ineens weer goed. Speen er iets minder vast op draaien helpt wel.
En de drbrown wil ook wel goed, maar gaat nog best snel. We wisselen ze een beetje af. Vanmorgen kwam er wel behoorlijk wat terug. Maar kan ook omdat hij dan geen medicijnen krijgt.
pi_67161888
Ik heb eens ergens in een folder of boek gelezen hoeveel voedingen op een dag een kind van een bepaalde leeftijd mag/kan hebben. Maar ik weet niet meer waar.
Heeft iemand een idee?
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:22:08 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67162150
Het gaat meer om de totale hoeveelheid dan echt een max aantal voedingen volgens mij. Het is natuurlijk wel zo dat een kind naar mate het ouder wordt meer op kan tijdens 1 voeding en er dan ook langer tussen laat zitten.

Ik kan vanmiddag thuis wel even op het eet/drink-advies lijstje van het cb kijken, daar stond het volgens mij bij ons iig wel ook bij.

Dit staat er nav een eerder gesprek in het feeback-topic:
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 08:53 schreef maffemuts het volgende:
2-3
maanden
Voeding: 5 - 6 x borstvoeding OF flesvoeding; 5 x 130 - 180 ml. of 6 x 110 - 150 ml.
Toelichting: Per 24 uur heeft een kind ongeveer 150 ml. voeding per kilogram lichaamsgewicht nodig, verdeeld over een aantal voedingen. Wij adviseren u om de behoefte van uw kind hierbij maatstaf te laten zijn. De hoeveelheid of frequentie van de voeding kan per kind sterk verschillen.
Vitamines: Vitamine D
3-4
maanden
Voeding: 5 x borstvoeding OF flesvoeding; 5 x 150 - 190 ml.
Toelichting: zie boven
Vitamine: Vitamine D
Bron www.lariviere.nl/documents/Voedingsschema.doc
=========================================================
Als antwoord op je vraag
Als je op het linkje klinkt krijg je idd een mooi overzicht te zien. Dat komt redelijk overeen met het wat ik van het cb had.

Hopelijk heb je er wat aan.
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:31:33 #151
114177 Diaan73
pi_67162483
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:14 schreef Koningin het volgende:
Ik heb eens ergens in een folder of boek gelezen hoeveel voedingen op een dag een kind van een bepaalde leeftijd mag/kan hebben. Maar ik weet niet meer waar.
Heeft iemand een idee?
Er zijn er meerdere. Ik vind deze wel duidelijk...
Make love, not war ☮
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:33:58 #152
114177 Diaan73
pi_67162554
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:22 schreef Brighteyes het volgende:
Het gaat meer om de totale hoeveelheid dan echt een max aantal voedingen volgens mij. Het is natuurlijk wel zo dat een kind naar mate het ouder wordt meer op kan tijdens 1 voeding en er dan ook langer tussen laat zitten.

Ik kan vanmiddag thuis wel even op het eet/drink-advies lijstje van het cb kijken, daar stond het volgens mij bij ons iig wel ook bij.

Dit staat er nav een eerder gesprek in het feeback-topic:
[..]

Als je op het linkje klinkt krijg je idd een mooi overzicht te zien. Dat komt redelijk overeen met het wat ik van het cb had.

Hopelijk heb je er wat aan.
Ow deze is nog overzichtelijker, ik heb hem opgeslagen...
Make love, not war ☮
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:35:24 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67162576
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:31 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Er zijn er meerdere. Ik vind deze wel duidelijk...
De naam van die link! 'Voerschema'! Ik zie bijna van die babietjes voor me, elk bij hun eigen trogje!
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:36:11 #154
114177 Diaan73
pi_67162596
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:35 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

De naam van die link! 'Voerschema'! Ik zie bijna van die babietjes voor me, elk bij hun eigen trogje!
had ik nog niet eens gezien..
Make love, not war ☮
pi_67162621
Dank voor de snelle tips.
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:42:10 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67162771
Hoe is het met jou en Guus?
pi_67169049
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:42 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe is het met jou en Guus?
Het gaat heel goed met mij en Guus
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:55:30 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67171208
Fijn!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 08:58:45 #159
250174 Mupmup
Mama van Storm en Rune
pi_67454106
Hoi allemaal,

Ik ben een beetje een flesvoeding-newbie, want ben bezig om over te stappen van bv naar fv (zoonlief is nu 5 weken oud). Omdat hij waarschijnlijk last heeft van verborgen reflux zijn we bezig de voeding (Friso HA) te mengen met Nutriton, maar nu mijn vraag: Welke speen moet je daarbij gebruiken? We gebruiken Difrax-flessen, de S speen gaat te langzaam, de M speen veel te snel. Lastig hoor...

Ook nog een vraagje over de hoeveelheid: hierboven zijn twee links gegeven met voedingsschema's. Mijn zoontje drinkt zo'n 7 keer per dag en zou dus 80cc per keer mogen. Maar op de verpakking staat alleen hoe je 65 cc en 100 cc moet maken. Hoeveel water en hoeveel schepjes moet ik dan gebruiken om 80cc te krijgen??

Sorry, ben echt nog een newbie, en weet er dus nog niet veel van. Hoop dat jullie me kunnen helpen!
pi_67454161
Het is meestal 1 schepje op 30 cc. Als je dus 80 cc wilt maken, maak je een fles van 90 cc water met 3 schepjes, en dan de rest eruit gieten tot je 80 cc hebt.

Wat ik deed toen Merel nog nutriton kreeg was het gaatje van de S-speen wat groter maken met een hete naald. Ik weet niet of dat helema baby-technisch verantwoord is, maar het werkte hier het beste.
Sara
Merel
Ukje
pi_67454591
Ik heb ook een vraagje over flesvoeding...
Mijn verloskundige zei dat ik straks het beste gelijk kon beginnen met hypo allergeen spul, omdat mijn man en ik allebei wat voedselallergieen hebben (en ik heb ook nog een paar andere allergieen), maar nu hoorde ik van de kraamconsulente dat dat helemaal niet nodig is, omdat we allebei geen allergieen hebben voor melkproducten...
Dus toen had ik al zoiets van Ik weet nu niet of het nu onzinnig is om gelijk met die hypo allergene flesvoeding te beginnen, weet iemand hier iets van?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:26:37 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_67454647
Ik zou met HA beginnen. het gaat niet alleen om allergie voor melkproducten, maar om allergie in het algemeen.

Ik had gewoon zo'n verpakking Nutrilon HA gehaald. Omdat Ruben de eerste dagen bijvoeding moest hebben van de kinderarts heeft hij dat dus ook gehad, daarna hebben we de bak naar de buren gedaan omdat het leek alsof hij het met borstvoeding zou redden, maar al snel hebben we weer een nieuwe bak aan moeten schaffen.

Bij ons in het ziekenhuis wordt overigens altijd HA voorgeschreven door de artsen, dus op basis daarvan zou ik ook nu weer gewoon HA in huis halen. (Alhoewel ik nu ook een aantal kleine pakjes kant en klaar zou halen, en daarnaast een grote bak )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:29:01 #163
114177 Diaan73
pi_67454718
Tessie, eerst gewone en later hypo allergene flesvoeding geven, helpt niet, dan is het al te laat heb ik me laten vertellen door de wijkverpleegkundige. Dus als je twijfelt, zou je meteen met de hypo allergene voeding moeten beginnen. En volgens mij is het niet alleen ivm melkproducten maar ook andere allergieën.
Make love, not war ☮
pi_67454742
Ok. Ja ik dacht dat dus ook, dat het om alle alelrgieen ging. Maar die kraamconsulente was echt heel stellig dat het alleen nuttig was als je zelf bijvoorbeeld koemelk allergie had ofzo.... Ook raar dat ze dat dan zegt.
pi_67454772
Ze zei trouwens ook nog iets over dat als je dan onnodig die HA voeding gebruikt, dat ie dan misschien later zelfs gevoeliger voor vanalles zou zijn... Maar dat is dan vast ook onzin?
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:31:25 #166
114177 Diaan73
pi_67454785
Tessie, hier staat een linkje, misschien heb je er wat aan... http://www.nutriciakinder(...)ergie+verkleinen.htm

Ik kan me dat slecht voorstellen. Het is volgens mij wel bewezen dat hoe meer hygiëne/schoner alles in huis is, hoe sneller ze ziek kunnen worden.
Make love, not war ☮
pi_67454790
Zeker wel nuttig om met HA te beginnen! Dat heeft echt niet alleen met melkallergie te maken.
Sara
Merel
Ukje
pi_67454890
Thanx voor het linkje! Ik dacht dus ook dat het een preventieve werking had, maar was in de war omdat dat mens dat dus helemaal tegensprak.
Maar volgens het testje moeten we toch ook echt die HA gebruiken, dus gaan we dat gewoon doen
en note to self: niet luisteren naar rare verhalen van de kraamconsulente.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:37:52 #169
114177 Diaan73
pi_67454949
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:35 schreef tessie het volgende:
Thanx voor het linkje! Ik dacht dus ook dat het een preventieve werking had, maar was in de war omdat dat mens dat dus helemaal tegensprak.
Maar volgens het testje moeten we toch ook echt die HA gebruiken, dus gaan we dat gewoon doen
en note to self: niet luisteren naar rare verhalen van de kraamconsulente.
Volgens mij is de consulente ook niet iemand die ervoor "gestudeerd" heeft, volgens mij geen kraamverzorgster, die zou het wel moeten weten.
Make love, not war ☮
pi_67454993
Ik kreeg wel de indruk dat ze in elk geval wel kraamverzorgster is geweest, tenminste, zo kwam het over door haar verhalen. Maar ja, zij kwam maar 1 keer langs, en daarna komt zij gelukkig niet meer.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:51:01 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_67455293
Overigens vind ik een Nutricia linkje ook niet echt heilig hoor, die weten ook dat ze meer geld binnenkrijgen met HA dan met gewone
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:56:42 #172
114177 Diaan73
pi_67455441
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:51 schreef Troel het volgende:
Overigens vind ik een Nutricia linkje ook niet echt heilig hoor, die weten ook dat ze meer geld binnenkrijgen met HA dan met gewone
Ja dat bedacht ik me ook al.... ze zullen al snel het advies geven om HA te gaan gebruiken.
Make love, not war ☮
pi_67455898
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:37 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Volgens mij is de consulente ook niet iemand die ervoor "gestudeerd" heeft, volgens mij geen kraamverzorgster, die zou het wel moeten weten.
Er komt helaas geen voedingsleer aan bod in de opleiding tot kraamverzorgster. Ik meen me ook te herinneren dat dat adviezen zijn die een kraamverzorgster niet mag geven maar dat ze daarvoor de verloskundige moet raadplegen zodat die het advies geeft
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:17:48 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_67455937
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:16 schreef owlet het volgende:

[..]

Er komt helaas geen voedingsleer aan bod in de opleiding tot kraamverzorgster. Ik meen me ook te herinneren dat dat adviezen zijn die een kraamverzorgster niet mag geven maar dat ze daarvoor de verloskundige moet raadplegen zodat die het advies geeft
Dat is best kwalijk trouwens (kwalijk is misschien het verkeerde woord). Je zou verwachten dat ze toch wel bepaalde zaken behandelen enzo. (maar ach, aan de andere kant is geen enkele opleiding 100% perfect natuurlijk)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:28:51 #175
114177 Diaan73
pi_67456201
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:16 schreef owlet het volgende:

[..]

Ow okay... het is natuurlijk ook soms zo dat op het moment dat de kraamverzorgster komt de baby al voeding heeft gehad... behalve natuurlijk als je bv geeft of thuis bevalt, bij de laatste is ze bij. Alhoewel je bij het laatste natuurlijk ook al voeding thuis moet hebben.
Make love, not war ☮
pi_67456218
Ja ik vind het ook wel erg jammer. De meeste kraambureaus worden ook aardig gesponsord door de verschillende voedingsfabrikanten. Da's op zich niet erg maar in hoeverre een informatieavond over bijv. de zin van hypoallergene voeding écht nuttig is als het praatje gehouden wordt door een PRmeneer van Nutricia waarna alle aanwezige kraamverzorgsters bedolven worden onder de mooie Nutriciaspulletjes...

Het is sowieso een redelijk schemerig beroep, vind ik. Er wordt een hoop van je verwacht maar je mag tegelijk niet zo veel om het maar allemaal controleerbaar en "veilig" te houden.
pi_67456271
Ja snap ook wel dat nutricia natuurlijk liever de dure HA wil verkopen, maar aangezien mijn VK het ook al aanraadde, en het mij zelf ook gewoon wel logisch en beter lijkt, ga ik toch voor de HA.
En idd wel vreemd dat ze bij die opleiding voor kraamverzorgster niks over voeding krijgen...
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:32:55 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_67456292
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:31 schreef tessie het volgende:
Ja snap ook wel dat nutricia natuurlijk liever de dure HA wil verkopen, maar aangezien mijn VK het ook al aanraadde, en het mij zelf ook gewoon wel logisch en beter lijkt, ga ik toch voor de HA.
En idd wel vreemd dat ze bij die opleiding voor kraamverzorgster niks over voeding krijgen...

En dat is het belangrijkst Je moet je er zelf ook prettig bij voelen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67456334
quote:
Klinkt als een goed plan, Tessie
pi_67457251
Spugen jullie baby's ook zoveel? Seb is bijna 12 weken en soms dan vraag ik me toch af wat normaal is. Hij heeft nou permanent een slabber om. Hij slikt ook heel veel terug heb ik het idee. Ik ben best bang dat zijn slokdarm dadelijk helemaal geiiriteerd is en dat hij dan veel pijn heeft.
We hadden johannesbroodpitmeel op advies van de kinderarts maar daar kan hij niet van poepen. Hij groeit wel gewoon goed overigens (heel goed). Soms vraag ik me af of het aan de voeding ligt, maar met de borstvoeding deed hij hetzelfde dus het zal toch wel gewoon aan hem liggen. Ik weet het niet meer in ieder geval
Misschien toch terug naar de kinderarts zei het CB maar de moed zakt me al in de schoenen bij het idee daarnaar terug te moeten. Ook omdat hij wel goed groeit en er zelf toch steeds minder last van lijkt te hebben als een aantal weken terug. Nou ja misschien toch nog maar even aankijken. Is er flesvoeding die minder zuur is of zo? Misschien is het te zuur voor hem of kan dat niet?

Nog even over flesvoeding algemeen. Ik weet echt niet of ik bij een tweede nog borstvoeding wil geven. Ik heb zoveel rust gekregen nu we flesvoeding geven, vrolijker, minder gestresst etc. Nou hoef ik er nu nog niet over na te denken maar vraag me af of borstvoeding wel bij mij als persoon past, maar die gedachte is dan weer misschien egoistisch. Ik weet het niet maar het houd me wel bezig.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:06:05 #181
114177 Diaan73
pi_67458576
quote:
Goed plan!!

@ Estrys, Lennon spuugt eigenlijk nooit en kan gemakkelijk meerdere dagen hetzelfde shirt aan. Als hij er zelf geen of weinig last van lijkt te hebben, zou ik het als ik jou was maar "gewoon" accepteren. De jongste zoon van mn broertje spuugde en spuugt ook heel veel, ligt gewoon aan het kind denk ik. Wij gebruiken trouwens Friso flesvoeding en dat gaat dus heel goed. Ik weet niet of een andere zuurder is en of het daaraan ligt.

Wij zeggen heel vaak, bij twijfel niet doen... dat zou ik in dit geval ook toepassen. Ik voel me er ook niet fijn/goed bij en heb meteen bij beide gekozen voor flesvoeding. Jouw verhaal herken ik ook, zo had mn schoonzusje dat ook... zij is bij de 2e meteen fv gaan geven. Maar misschien denk je er tegen die tijd wel heel anders over... gewoon nog even laten gaan denk ik. Ik vind de gedachte trouwens niet egoïstisch.. als jij je niet goed voelt, voelt de baby dat ook en dat is ook niet goed. Dus als jij iets doet waar jij je goed bij voelt, zal de baby dat denk ik ook voelen.
Make love, not war ☮
pi_67458952
Estrys, Merel spuugt eigenlijk ook nooit (meer), niet meer sinds we bij de osteopaat geweest zijn.

Over bv, bij Sara vroeg het zoveel van me, ik heb het toen 3 weken volgehouden maar ik werd er doodongelukkig van.
Bij Merel wou ik het toch weer proberen, maar omdat ze zo zwaar was hebben ze haar in het ziekenhuis heel veel bijgevoed (na elke voeding 30 cc flesvoeding via een cupje). Zo jammer! Het heeft het voor mij wel verpest, ik raakte meteen weer in de stress. Dus toen ben ik na 2 dagen al gestopt. Achteraf vind ik dan wel jammer, misschien was het nu namelijk wel goed gegaan. Als er ooit een derde zou komen, zou ik het weer proberen.
Maar het blijft een eigen keus, het is niet voor iedereen even makkelijk. Ik merkte (vooral bij Sara) dat ik het echt niet trok, en ik denk zelf dat het te maken heeft met de hormonen en alles. Ik kan sowieso niet goed tegen hormonen, word er neerslachtig van etc.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:02:51 #183
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_67463815
@ Estrys> Mika spuugt vanaf zn geboorte af aan al heel veel. Hij groeit echter wel als kool. Hij lijkt er zelf geen last van te hebben, heel soms wel eens wat maagzuur. Wij zijn na een aantal maanden bij de kinderarts beland, daar heeft hij Motilium en Zantac voorgeschreven gekregen en ik maak de voeding aan met jbm. De zantac gebruik in inmiddels niet meer maar de Motilium en jbm nog wel. En nog spuugt hij veel, volgens de kinderarts is hij een Habituele spuger. Mika loopt ook altijd met een slab om. Ik had verwacht dat het zou stoppen als hij kon staan en mobiel was maar dat is nog niet het geval.
pi_67467413
Tyler spuugt ook nog steeds. Hij heeft ook motilium en sinds kort ook zantac.. En krijgt jbpm door elke fles. Het helpt wel wat. Maar er is geen peil op te trekken wanneer hij wel en niet spuugt. Boeren doet hij trouwens niet makkelijk. De difrax kromme fles doet het nu goed en de drBrown ook.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:13:20 #185
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_67468212
i8n principe mogen kindjes tot het jaar mondjes terug geven, anders misschien toch eens naar voeding gaan kijken...

Tessie, over het hypoallergeen beginnen, ons werd dat ook afgeraden, omdat er gezegd werd tegen onms, laat ze eerst maar bewiojzen dat ze een allergie hebben.. en bij een allergie is de normale so called preventieve ha voeding ook te zwak...
Nu is arwen enorm allergisch, maar denk niet dat het te maken heeft met dat ze geen hypoallergene voeding gekregen heeft.
Je moet doen waar jullie je fijn bij voelen, misschien had starten met ha voeding hier het wel minder drstisch gemaakt.. maar goed dat zullen we nooit wten
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_67468320
Wie heeft jullie dat geadviseerd dan Evenstar?
Ik heb nu zoiets van we doen gewoon HA, en ja, of het echt helpt/beter is... dat weet je dan natuurlijk niet vantevoren...
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:23:45 #187
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_67468517
verloskundige en kraamzorg ook
pi_67468606
vrouwtje theelepel wij hebben het zelfde meegemaakt.
maandag is ze een jaar en spuugt nog steeds veel ondanks de jbm(gisteren haar hele bed en zich zelf).
vrijdag naar de kinderarts. dan krijgen wij te horen wat er gaat gebeuren. ik hoop niks maar als ik de jbm weg laat spuugt ze nog meer. de vorige keer heeft ze aangegeven dat ze pas na 1 jaar gaan kijken en misschien opereren(ik hoop zo van niet).
wij hebben ook zantac gehad maar kreeg het er echtniet in. nu hebben we korreltjes.

estrys groeit seb wel goed? en anders eens naar de ha voor je vragen?
mama van 3 kids!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:27:26 #189
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_67468653
popplesis er al eens gekeken naar andere voeding, als in koemelk weglaten?
pi_67468939
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:02 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
@ Estrys> Mika spuugt vanaf zn geboorte af aan al heel veel. Hij groeit echter wel als kool. Hij lijkt er zelf geen last van te hebben, heel soms wel eens wat maagzuur. Wij zijn na een aantal maanden bij de kinderarts beland, daar heeft hij Motilium en Zantac voorgeschreven gekregen en ik maak de voeding aan met jbm. De zantac gebruik in inmiddels niet meer maar de Motilium en jbm nog wel. En nog spuugt hij veel, volgens de kinderarts is hij een Habituele spuger. Mika loopt ook altijd met een slab om. Ik had verwacht dat het zou stoppen als hij kon staan en mobiel was maar dat is nog niet het geval.
De kinderarts wilde geen medicijnen voorschrijven, maar toen was hij ook nog maar 6 weken oud, alleen het advies JBM geven hebben we gekregen. Nou deden we dat al, maar hij reageert gewoon niet goed daarop vind ik zelf. Hij gaat overstrekken, kan niet poepen en gaat heel hard huilen want hij is dan nog steeds zo misselijk alleen komt het er niet uit. kortom we zitten dan gewoon echt met een ongelukkige baby te kijken. Sinds we zijn gestopt met JBM is hij veel blijer, dat verschil is heel duidelijk. Ik wil het dus ook niet meer geven.
Op het KDV vinden ze ook dat hij wel veel spuugt.

Hij groeit heel goed
pi_67469081
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:27 schreef _evenstar_ het volgende:
popplesis er al eens gekeken naar andere voeding, als in koemelk weglaten?
waar zal ik beginnen.

ik heb borstvoeding gegeven(huilen en spugen)
toen de friso gewone(huilen en spugen)
toen de friso comfort(huilen en spugen)
toen de nutrilon pepti (huilen en spugen)
toen de friso extra (spugen)

we hebben alle voedingen een paar weken vol gehouden. maar geen verschil.
we hebben overal nutriton bij gebruikt.
mama van 3 kids!
pi_67469176
Ik heb er hier ook geen hoop op dat het snel overgaat. Gewoon telkens zien dat je zo snel mogelijk een slab omdoet na het omkleden of je hebt prijs...
pi_67469311
bass miss komt me bekend voor.
ik heb pas alle babykleding uitgezocht, heb meer dan de helft weg kunnen gooien en dan heb ik al ontzettend veel weggegooid.
mama van 3 kids!
pi_67469389
Met de terugkomdag van de gym op de foto op een matje met 10 andere baby's, hele matje onder, alleen door ons meneertje Heb je een leuk shirt heeft ie constant een slab om
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:57:34 #195
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_67469472
Ik bedoel meer als in koemelk vrij.. i weet neit of je het de moeite waard vind het te proberen
pi_67469587
Ach ja, 't is een familiekwaaltje hier. Mijn vader deed het blijkbaar ook, ik ook, Fons ook en Elodietje nu ook. 'tGaat wel over na een jaartje...
pi_67469815
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:57 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik bedoel meer als in koemelk vrij.. i weet neit of je het de moeite waard vind het te proberen
ik zal het eens met de kinderarts volgende week overleggen. want zij wilde het geen reflux noemen maar zei verder ook niks. maar een brief aan het cb en de ha stond wel reflux in heb ik stiekem gelezen.
mama van 3 kids!
  zondag 29 maart 2009 @ 00:12:04 #198
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67509372
Ik heb een vraag(je):
Maarten moeten we 's avonds altijd wakker maken voor zijn laatste fles (zo rond 11 uur) maar hij drinkt deze meestal niet leeg (100 cc van de 200). Ik wil de fles niet laten vervallen, anders krijgt hij maar 4 flessen ipv 5. En nu slaapt hij sinds kort wel door tot een uur of half 7 / 7 uur. Maar het is ook zo sneu dat hij zo moe is en dan maar de halve fles drinkt. Hoe zouden jullie dit doen? Of is er iemand die dit ook heeft gehad en hoe heb jij het opgelost?
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 29 maart 2009 @ 01:07:37 #199
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67510338
Tja ik heb Isa geloof ik toen gewoon door laten slapen en gekeken of ze dan 's nachts nog om die voeding kwam, meestal werd ze dan pas rond 5 a 6 uur in de ochtend wakker, dus echt nodig had ze hem toen niet meer.
Ik heb toen de flessen van overdag wat opgehoogd en die 5de voeding zo verdeelt over de andere 4 flessen van de dag, na ik geloof 1 week werd ze weer rond 7.30 uur in de ochtend wakker en sliep ze dus weer keurig door.
Mama van Isa en Ties
  zondag 29 maart 2009 @ 08:48:32 #200
114177 Diaan73
pi_67512702
Marie, wij moesten Lennon ook altijd wakker maken voor die laatste avondfles, maar hebben hem gisterenavond eens overgeslagen en hij heeft geslapen tot 6:20 uur oude tijd vanmorgen, en ook nog wakker geworden omdat ik ging kijken vond het zo stil.... Wij gaven 6 flessen per dag, maar dat worden er nu dus 5. En wat Marlieske zegt, gewoon die fles verdelen over de rest van de voedingen evt. Maar hij neemt toch wat hij nodig heeft.. dus ik zou me er niet teveel zorgen overmaken. Lennon dronk tot vandaag bijna alleen maar flessen van 120 cc en heel af en toe een fles van 150 cc en dan nog niet eens alles leeg.
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')