Ze drinkt hem nu met de S speen (kers maatje smal) maar morgen ga ik even opzoek naar een andere want deze is echt te lastig voor haar.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:22 schreef Fuente het volgende:
Fruppel, dat ze wat langer doet over de S-fles kan best. Welke speen gebruik je nu? De comfortvoeding is wel wat dikker dan gewone voeding, dus het kan zijn dat een S-speen iets te lastig is dan.
Boeren vind hij maar niks.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:00 schreef marlieske het volgende:
De Difrax 1-2-3 speen werkt wel weer anders als die van dodie/avent ingrid, hier namelijk maanden lang Isa de Dr,Brown fles met nutriton erin gegeven door de Difrax speen, ik zou dat dus gewoon proberen is altijd goedkoper als een helemaal nieuwe fles.
En halverwege ff stoppen voor een boertje is ook een optie, vaak drinken ze dan het 2de deel wat langzamer.
Ik kreeg hem ook gericht aan de moeder van p_igletquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:57 schreef Troel het volgende:
Wij kregen overigens onlangs een brief thuis met de vraag of wij mee wilden doen met een onderzoek naar groeimelk voor dreumesen die minimaal zoveel dagen naar opvang gingen. Hebben meer mensen deze oproep gehad en wat denken jullie ervan? Je moet als ouders een dagboekje bijhouden en je krijgt een jaar lang gratis groeimelk.
Hier ook aan de ouders/verzorgers van Troelquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:09 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Ik kreeg hem ook gericht aan de moeder van p_iglet![]()
Ik had de neiging om flink te bellen en te mailen om me als controle groep op te geven, want ze gingen er simpelweg gewoon van uit dat niemand meer borstvoeding geeft aan een dreumes.
maar goed das offtopic in het fv topic, wij doen dus niet mee
De spenen van Etos zouden op Avent passen, maar dat gaf een enorme lekboelquote:Op woensdag 18 februari 2009 08:57 schreef Fuente het volgende:
Ingrid, de spenen van de Etos schijnen op bijna elke fles te passen (zeggen ze in ieder geval wel). Vaak kunnen ze je in de winkel ook wel zeggen of hun spenen op een bepaalde fles passen .
Succes
Whoopsquote:Op woensdag 18 februari 2009 08:58 schreef Troel het volgende:
[..]
De spenen van Etos zouden op Avent passen, maar dat gaf een enorme lekboel
Je zou natuurlijk alleen de laatste fles een schepje bij kunnen doen en de rest we 100cc houden.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:33 schreef Fruppel het volgende:
En DJMO is het goed gegaan met de andere speen en fles?
Danique krijgt elke 3 uur een fles van 100cc behalve 's nachts dan kijken we aan wanneer ze komt omdat ze vaak doorsliep en we haar niet wakker maken voor een fles in overleg met het CB, dit was altijd prima maar sinds gisteren hebben we het idee dat ze nog honger heeft na de fles want ze is ook ontzettend huilerig en word 's nachts ook vaker wakker, we kunnen daar eigenlijk geen reden voor vinden momenteel want het poepen gaat gelukkig goed en de krampjes zijn ook stukken minder.
Hoe zit het ook alweer met dat reken sommetje voor flesvoeding baby's? En als we gaan ophogen blijven we dan wel elke 3 uur voeden of moet er dan meer tijd tussen zitten?
Dat lijkt enger dan is het is hoor! Het is mij wel eens opgevallen dat de meeste babietjes hier zelfs op dezelfde tijden de fles krijgen ondanks dat ze wel op verzoek krijgenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:45 schreef Fruppel het volgende:
Op verzoek voeden vind ik een beetje "eng" bij haar omdat ze soms zo lang achter elkaar kan slapen dat ik bang ben dat ze dan niet genoeg drinkt op een dag.
da's waar! ik roep altijd dat ik 'gewoon vaste tijden aanhou', maar in de praktijk komt ze gewoon op de 'vaste tijden'. dus als er om 16.00 uur een flesje op het programma staat is ze om 15.30/15.45 zo om en nabij wakker. we doen nu 4 flesjes ipv 5, en meestal moeten we haar nog om half 9 oid wakker maken voor heur flesjequote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:54 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat lijkt enger dan is het is hoor! Het is mij wel eens opgevallen dat de meeste babietjes hier zelfs op dezelfde tijden de fles krijgen ondanks dat ze wel op verzoek krijgen. En als het te lang duurt kan je haar altijd wakker maken toch?
Dat wisselt nogal. Ze sliep al 2 weken door van 23:00 tot 7:00, tot ze ineens weer elke nacht om 4 uur kwam. Nu maken we haar niet meer wakker om 23:00 uur (deden we eerst wel). Nu slaapt ze van ongeveer 19:00 tot 5:00 uur (soms eerder). Dus helemaal op verzoek.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:48 schreef Fruppel het volgende:
En hoe slaapt ze 's nachts? Komt ze dan ook om de 4uur of tukt ze door?
joh, je hebt haar lief, dan komt de rest wel goed (zegt ze wijs terwijl ze het allemaal herkent en er ook mee worsteltquote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:51 schreef Fruppel het volgende:
Het "moederen" gaat me prima af tot nu toe maar van het flessengedoe word ik soms een beetje onzeker!
Je bent niet de enige hoor.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:17 schreef Fruppel het volgende:
Gelukkig ben k niet alleen in mijn geworstel met flesvoeding!
Maar je hebt wel gelijk, tuurlijk komt het vanzelf goed... maar voor nu word ik er nog onzeker van!
Als je op het linkje klinkt krijg je idd een mooi overzicht te zien. Dat komt redelijk overeen met het wat ik van het cb had.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:53 schreef maffemuts het volgende:
2-3
maanden
Voeding: 5 - 6 x borstvoeding OF flesvoeding; 5 x 130 - 180 ml. of 6 x 110 - 150 ml.
Toelichting: Per 24 uur heeft een kind ongeveer 150 ml. voeding per kilogram lichaamsgewicht nodig, verdeeld over een aantal voedingen. Wij adviseren u om de behoefte van uw kind hierbij maatstaf te laten zijn. De hoeveelheid of frequentie van de voeding kan per kind sterk verschillen.
Vitamines: Vitamine D
3-4
maanden
Voeding: 5 x borstvoeding OF flesvoeding; 5 x 150 - 190 ml.
Toelichting: zie boven
Vitamine: Vitamine D
Bron www.lariviere.nl/documents/Voedingsschema.doc
=========================================================
Als antwoord op je vraag
Er zijn er meerdere. Ik vind deze wel duidelijk...quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:14 schreef Koningin het volgende:
Ik heb eens ergens in een folder of boek gelezen hoeveel voedingen op een dag een kind van een bepaalde leeftijd mag/kan hebben. Maar ik weet niet meer waar.
Heeft iemand een idee?
Ow deze is nog overzichtelijker, ik heb hem opgeslagen...quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:22 schreef Brighteyes het volgende:
Het gaat meer om de totale hoeveelheid dan echt een max aantal voedingen volgens mij. Het is natuurlijk wel zo dat een kind naar mate het ouder wordt meer op kan tijdens 1 voeding en er dan ook langer tussen laat zitten.
Ik kan vanmiddag thuis wel even op het eet/drink-advies lijstje van het cb kijken, daar stond het volgens mij bij ons iig wel ook bij.
Dit staat er nav een eerder gesprek in het feeback-topic:
[..]
Als je op het linkje klinkt krijg je idd een mooi overzicht te zien. Dat komt redelijk overeen met het wat ik van het cb had.
Hopelijk heb je er wat aan.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Er zijn er meerdere. Ik vind deze wel duidelijk...
quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]De naam van die link!
'Voerschema'! Ik zie bijna van die babietjes voor me, elk bij hun eigen trogje!
![]()
Volgens mij is de consulente ook niet iemand die ervoor "gestudeerd" heeft, volgens mij geen kraamverzorgster, die zou het wel moeten weten.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:35 schreef tessie het volgende:
Thanx voor het linkje! Ik dacht dus ook dat het een preventieve werking had, maar was in de war omdat dat mens dat dus helemaal tegensprak.
Maar volgens het testje moeten we toch ook echt die HA gebruiken, dus gaan we dat gewoon doen
en note to self: niet luisteren naar rare verhalen van de kraamconsulente.
Ja dat bedacht ik me ook al.... ze zullen al snel het advies geven om HA te gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:51 schreef Troel het volgende:
Overigens vind ik een Nutricia linkje ook niet echt heilig hoor, die weten ook dat ze meer geld binnenkrijgen met HA dan met gewone
Er komt helaas geen voedingsleer aan bod in de opleiding tot kraamverzorgster. Ik meen me ook te herinneren dat dat adviezen zijn die een kraamverzorgster niet mag geven maar dat ze daarvoor de verloskundige moet raadplegen zodat die het advies geeftquote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:37 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Volgens mij is de consulente ook niet iemand die ervoor "gestudeerd" heeft, volgens mij geen kraamverzorgster, die zou het wel moeten weten.
Dat is best kwalijk trouwensquote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:16 schreef owlet het volgende:
[..]
Er komt helaas geen voedingsleer aan bod in de opleiding tot kraamverzorgster. Ik meen me ook te herinneren dat dat adviezen zijn die een kraamverzorgster niet mag geven maar dat ze daarvoor de verloskundige moet raadplegen zodat die het advies geeft
Ow okay... het is natuurlijk ook soms zo dat op het moment dat de kraamverzorgster komt de baby al voeding heeft gehad... behalve natuurlijk als je bv geeft of thuis bevalt, bij de laatste is ze bij. Alhoewel je bij het laatste natuurlijk ook al voeding thuis moet hebben.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:16 schreef owlet het volgende:
[..]
Er komt helaas geen voedingsleer aan bod in de opleiding tot kraamverzorgster. Ik meen me ook te herinneren dat dat adviezen zijn die een kraamverzorgster niet mag geven maar dat ze daarvoor de verloskundige moet raadplegen zodat die het advies geeft
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:31 schreef tessie het volgende:
Ja snap ook wel dat nutricia natuurlijk liever de dure HA wil verkopen, maar aangezien mijn VK het ook al aanraadde, en het mij zelf ook gewoon wel logisch en beter lijkt, ga ik toch voor de HA.
En idd wel vreemd dat ze bij die opleiding voor kraamverzorgster niks over voeding krijgen...
Klinkt als een goed plan, Tessiequote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:31 schreef tessie het volgende:
Ja snap ook wel dat nutricia natuurlijk liever de dure HA wil verkopen, maar aangezien mijn VK het ook al aanraadde, en het mij zelf ook gewoon wel logisch en beter lijkt, ga ik toch voor de HA.
En idd wel vreemd dat ze bij die opleiding voor kraamverzorgster niks over voeding krijgen...
Goed plan!!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:31 schreef tessie het volgende:
De kinderarts wilde geen medicijnen voorschrijven, maar toen was hij ook nog maar 6 weken oud, alleen het advies JBM geven hebben we gekregen. Nou deden we dat al, maar hij reageert gewoon niet goed daarop vind ik zelf. Hij gaat overstrekken, kan niet poepen en gaat heel hard huilen want hij is dan nog steeds zo misselijk alleen komt het er niet uit. kortom we zitten dan gewoon echt met een ongelukkige baby te kijken. Sinds we zijn gestopt met JBM is hij veel blijer, dat verschil is heel duidelijk. Ik wil het dus ook niet meer geven.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 15:02 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
@ Estrys> Mika spuugt vanaf zn geboorte af aan al heel veel. Hij groeit echter wel als kool. Hij lijkt er zelf geen last van te hebben, heel soms wel eens wat maagzuur. Wij zijn na een aantal maanden bij de kinderarts beland, daar heeft hij Motilium en Zantac voorgeschreven gekregen en ik maak de voeding aan met jbm. De zantac gebruik in inmiddels niet meer maar de Motilium en jbm nog wel. En nog spuugt hij veel, volgens de kinderarts is hij een Habituele spuger. Mika loopt ook altijd met een slab om. Ik had verwacht dat het zou stoppen als hij kon staan en mobiel was maar dat is nog niet het geval.
waar zal ik beginnen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:27 schreef _evenstar_ het volgende:
popplesis er al eens gekeken naar andere voeding, als in koemelk weglaten?
ik zal het eens met de kinderarts volgende week overleggen. want zij wilde het geen reflux noemen maar zei verder ook niks. maar een brief aan het cb en de ha stond wel reflux in heb ik stiekem gelezen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:57 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik bedoel meer als in koemelk vrij.. i weet neit of je het de moeite waard vind het te proberen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |