Dus....quote:
Volgens mij heb je dan ijzelquote:Op woensdag 10 december 2008 23:32 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Vroor het hier ook maar, dan hadden we iig sneeuw ipv die trieste regen.
Of euh, is dat eigenlijk zo?
Snorkellandquote:
Als ze in de hemel een kussengevecht houdenquote:Op woensdag 10 december 2008 23:47 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ohw ok....maar wanneer heb je sneeuw dan?
quote:Op woensdag 10 december 2008 23:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze in de hemel een kussengevecht houden
Als het vriestquote:Op woensdag 10 december 2008 23:47 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ohw ok....maar wanneer heb je sneeuw dan?
Ja dat dacht ik ook, maar wanneer is het ijsel dan? Als het alleen bij de grond vriest ofzo?quote:
Heb je niets vrolijkers Fan?quote:
En regen als ze verloren hebben?quote:Op woensdag 10 december 2008 23:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze in de hemel een kussengevecht houden
Het ontstaan van Sneeuw:quote:Het ijslaagje kan zich op verschillende manieren vormen, meestal aan het eind van een vorstperiode, wanneer de grond bevroren is. Dat is goed mogelijk omdat de grond vaak langer koud blijft dan de lucht die erover stroomt. Een dooiaanval begint meestal op enige honderden meters hoogte, waar de minder koude lucht binnenstroomt. De koudere vrieslucht heeft door haar lagere temperatuur een groter gewicht dan de zachtere lucht. Daardoor weet de vorst zich aan het aardoppervlak het langst te handhaven.
De neerslag valt dan in de vorm van regen uit de zachte lucht, maar de druppels koelen onderweg in de koude lucht weer af. Zodra de regen de koude grond of voorwerpen daarop bereikt, bevriezen de druppels. Het ijs dat zo ontstaat, wordt ijzel genoemd. Bevriest de regen al eerder, dan spreekt men van ijsregen. Het resultaat is hetzelfde: ook ijsregen kan aan de grond vastvriezen en een ijslaagje vormen. IJsregen kan ook als "ronde knikkertjes" (hagel) op de bodem vallen en wegrollen.
quote:Bij temperaturen onder het vriespunt vormt sneeuw zich wanneer waterdampmoleculen tot ijskristallen verrijpen. Dit proces vindt vooral plaats tussen -5 en -20 °C en optimaal bij een temperatuur rond -12 °C. Bij deze waarde is het verschil in de dampdruk t.o.v. water en ijs het grootst en vinden er transporten van waterdampmoleculen van onderkoelde waterdruppels naar vrieskernen plaats. Deze vrieskernen dienen als katalysator en brengen de bevriezing versneld op gang. Door botsingen onderling en op de weg naar beneden groeien deze ijsdeeltjes geleidelijk aan tot sneeuwkristallen. Deze kunnen allerlei vormen hebben, maar ze zijn altijd zespuntig, zoals goed te zien is in de foto's die de amateurwetenschapper Wilson Bentley al in 1902 maakte.
Wanneer het waait, klitten de sneeuwkristallen, vaak in de vorm van sterren, op hun weg naar de aarde samen en vormen een vlok. Zo'n vlok bestaat uit wat ijs en heel veel lucht tussen de ijsnaaldjes, zo ongeveer als een kussen vol veren met lucht ertussen. Vlokken zijn onregelmatig, klein of groot, maar wanneer het windstil is, dwarrelen ze één voor één naar beneden. Vlokken vormen zich met name in voldoende vochtige lucht die niet al te koud is. Bij vrij lage temperaturen in drogere lucht vallen dikwijls losse sneeuwkristallen. In de poolstreken komt dit vaak voor.
quote:
quote:Op woensdag 10 december 2008 23:51 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook, maar wanneer is het ijsel dan? Als het alleen bij de grond vriest ofzo?
Ja sorry
Ah tof! Thanks Leandra!quote:Op woensdag 10 december 2008 23:53 schreef Leandra het volgende:
Het ontstaan van IJzel:
[..]
Het ontstaan van Sneeuw:
[..]
Ja hallo, ze heeft al 3 rosetjes opquote:Op woensdag 10 december 2008 23:53 schreef Leandra het volgende:
Het ontstaan van IJzel:
[..]
Het ontstaan van Sneeuw:
[..]
quote:Op donderdag 11 december 2008 00:04 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
niet?![]()
misschien is ie stuk........
quote:Op donderdag 11 december 2008 00:06 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
probeer jij het effe
quote:Op donderdag 11 december 2008 00:07 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Neuh! En daarbij ik heb geen haar voor mijn derde oog hangen!
heb ik weerquote:Op donderdag 11 december 2008 00:04 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
niet?![]()
misschien is ie stuk........
Pics van je 3e oog zonder haar mogen ookquote:Op donderdag 11 december 2008 00:07 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Neuh! En daarbij ik heb geen haar voor mijn derde oog hangen!
quote:Op donderdag 11 december 2008 00:09 schreef liesje1979 het volgende:
Waar zou Coos die container eigenlijk helemaal heenrijden?![]()
welkom terug.........quote:Op donderdag 11 december 2008 00:08 schreef LekkerSimpel het volgende:
Zo, hondje ook weer uitgeweest. Het is lekker winterweer buiten, helaas nog geen sneeuw.
Haha!quote:Op donderdag 11 december 2008 00:09 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Pics van je 3e oog zonder haar mogen ook
quote:Op donderdag 11 december 2008 00:11 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
welkom terug.........![]()
bakkie snert?
Dan weet ze waar ze morgen kan beginnen met teruglezenquote:Op woensdag 10 december 2008 23:57 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ja hallo, ze heeft al 3 rosetjes op
Kijk eens uit je raamquote:Op donderdag 11 december 2008 00:09 schreef liesje1979 het volgende:
Waar zou Coos die container eigenlijk helemaal heenrijden?![]()
Nee, dank je wel beleefd, ik slaap nooit goed met volle maag.:Y)quote:Op donderdag 11 december 2008 00:11 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
welkom terug.........![]()
bakkie snert?
quote:Op donderdag 11 december 2008 00:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan weet ze waar ze morgen kan beginnen met teruglezen
quote:Op donderdag 11 december 2008 00:09 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Pics van je 3e oog zonder haar mogen ook
ik niet met een lege........quote:Op donderdag 11 december 2008 00:13 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Nee, dank je wel beleefd, ik slaap nooit goed met volle maag.:Y)
poepquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |