abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 december 2008 @ 14:04:50 #201
176521 Grulez
rasgroninger
pi_64030434
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:21 schreef Thomas87 het volgende:

[..]

Eens. Alhoewel het wel zuur is dat je 4 potten op RIJ veriest. Als je deze wedstrijden over het seizoen verspreid en je zegt dat je verliest van PSV uit, Willem 2 uit (naar mijn mening de schandaligste) van AZ in topvorm en van een goed Twente (nipt, bij 2-1 mag Twente blij zijn dat de 2-2 niet valt) verliest is dat zuur maar niet ondenkbaar. Wel vind ik dat je van Roda en Heerenveen in hun vorm gewoon 2 keer zou moeten winnen. Als Groningen bij de eerste 8 eindigt dan vind ik het gewoon een geslaagd jaar en dta is immers waar we nu staan.
Je moet kijken naar het totaalplaatje. Niet naar Groningen --> suptopper --> 8 is goed. De oorzaken zoals die al eerder zijn geschetst, spelen al langer. Het is onzin dat mensen Jans nu ineens zat zijn. Er zijn genoeg supporters die het al langer tijd vinden voor een frisse wind. De vraag is alleen wie een goede opvolger zou zijn.
  maandag 15 december 2008 @ 14:36:57 #202
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_64031148
rijkaard is vrij. Heeft lekker geleerd bij Barça en kan het nu mooi hier in praktijk brengen.
  maandag 15 december 2008 @ 17:02:03 #203
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_64034748
Jans nu ontslaan zou totaal geen nut hebben. Juist nu moet juist blijken of Jans geschikt is om aan te blijven. Het begint te rommelen en Jans moet daar mee om zien te gaan.
Ik vind ook dat hij af en toe onbegrijpelijke dingen doet, maar daar zal wel een reden voor zijn. Ook wij weten niet wat er allemaal intern gaande is.
Ik vind daarentegen wel dat kritiek geuit mag worden, helemaal als de resultaten of het spel te wensen overlaat.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_64034888
Is het trouwens bekend hoe lang Levchenko nog in de lappenmand zal zitten?
Die is er inmoddels ook alweer weken uit.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64035230

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64035791
quote:
Op maandag 15 december 2008 17:24 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Hulde.
  maandag 15 december 2008 @ 17:54:49 #207
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_64035841
Ziet er schitterend uit.

En dat geouwehoer over een vertrek van Jans: wat een ondankbare houding. De beste man haalt jaar in jaar uit alles uit Groningen wat 'ie maar kan, en vervolgen verliest hij 4 keer, waarvan drie tegen de topploegen PSV AZ en Twente, en meteen is iedereen over de zeik.
pi_64035967
quote:
Op maandag 15 december 2008 17:52 schreef TvhN het volgende:

[..]

Hulde.
Op flickr staan ook een paar mooie foto's van de acite van gister.
Klik!
  maandag 15 december 2008 @ 18:02:11 #209
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_64035971
quote:
Op maandag 15 december 2008 17:54 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ziet er schitterend uit.

En dat geouwehoer over een vertrek van Jans: wat een ondankbare houding. De beste man haalt jaar in jaar uit alles uit Groningen wat 'ie maar kan, en vervolgen verliest hij 4 keer, waarvan drie tegen de topploegen PSV AZ en Twente, en meteen is iedereen over de zeik.

Man.. leest niemand ofzo? Het is echt niet puur vanwege de afgelopen 4 wedstrijden dat dat geroepen wordt.
pi_64039267
quote:
Op maandag 15 december 2008 18:02 schreef Prosac het volgende:

[..]

Man.. leest niemand ofzo? Het is echt niet puur vanwege de afgelopen 4 wedstrijden dat dat geroepen wordt.
Was het dan ook geroepen als er van de laatste 4 wedstrijden er 3 gewonnen waren, want dan had je een punt namelijk .
  maandag 15 december 2008 @ 20:16:03 #211
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_64039345
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Was het dan ook geroepen als er van de laatste 4 wedstrijden er 3 gewonnen waren, want dan had je een punt namelijk .
Is natuurlijk lastig te zeggen, maar als ik ervan uitga dat hij dan ook Matthijs had ingebracht bij een (kleine) voorsprong, dan zeker ja.
Zie ook de eerste keer dat Jans werd uitgefloten om zijn rare Matthijs wissel.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_64040843
quote:
Jans zet ook Meerdink uit selectie

Bij FC Groningen wordt het met de week onrustiger. Na enkele slechte resultaten en ‘het gedoe’ rondom Berry Powel is nu Martijn Meerdink uit de selectie gezet. De aanvaller weigerde afgelopen zondag in te vallen. Trainer Ron Jans wilde Meerdink nog wat minuten zien spelen in de wedstrijd tegen FC Twente, maar de aanvaller zelf had andere plannen. Jans reageerde woedend en heeft de ervaren vleugelspeler daags na de wedstrijd uit de selectie gezet. Meerdink zal gaan meetrainen met de beloften.

"Dit is respectloos en zelfs ondermijnend", reageerde Jans in het Dagblad van het Noorden. Vorige week was de coach al in botsing gekomen met Powel, die ‘onprofessioneel gedrag’ werd verweten. Ook Powel werd teruggezet naar het beloftenteam.

Laatstgenoemde zou volgens diverse media al te horen hebben gekregen dat hij uit mag kijken naar een nieuwe werkgever. Wat FC Groningen van plan is met Meerdink, die dit seizoen tot dusver twee keer inviel, is nog niet bekend. De aanvaller wilde zelf nauwelijks op het voorval ingaan: "Het is gebeurd en dat is vervelend, maar het zij zo."
who's next? ...
  maandag 15 december 2008 @ 21:11:36 #213
231801 Sef
Karnemelk
pi_64040986
Dag Meerdink en Powel. Pure miskopen zijn het.
pi_64041048
Meerdink vind ik geen miskoop, wel aardige speler met een goede instelling. Goede speler voor op de bank.

edit; Nu bedenk ik me net.. heeft Meerdink geen 1 miljoen gekost? Ja dan is het wel een miskoop.. Als hij transfervrij was overgekomen was het geen miskoop maar 1miljoen was hij zeker niet waard achteraf.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_64041074
Meerdink te weinig gebracht voor zijn kaliber en salaris. Miskoop dus.
  maandag 15 december 2008 @ 21:17:12 #216
176521 Grulez
rasgroninger
pi_64041177
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:11 schreef Sef het volgende:
Dag Meerdink en Powel. Pure miskopen zijn het.
Ach kan gebeuren. Powel was op dat moment een goede aankoop. Met een beetje realiteitszin was hij nog steeds een nuttige selectiespeler geweest.
pi_64041382
Beetje een ongelukkige aankoop die Meerdink.. Hij moest Buijs doen vergeten door hard te werken en veel inzet te tonen heb ik het idee. Hij heeft het bij AZ wel goed gedaan, maar het is er in Groningen nooit uitgekomen. Voetballend is hij ook gewoon niet bijster sterk..

Maar het rommelt wel een beetje nu bij de FC.
Ben benieuwd of het hierbij blijft.
pi_64041573
Komen dus sowieso 3 spelers bij in de winterstop, dat is immers wat Nijland ons beloofd heeft, voor elke speler komt een vervanger en er kwam sowieso al een spits..
En op het FCGForum werd net ook verteld dat Nijland op het TVNoord Sportgala heeft verteld dat er nog meer belangstelling is voor spelers van de FC.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_64041610
.

O god, gaat weer gezellig worden in Januari.
pi_64041746
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:13 schreef Kerol het volgende:heeft Meerdink geen 1 miljoen gekost?
Hij heeft geloof ik meer 150.000 of 200.000 gekost. Dus van een hele grote investering kun je niet spreken. Alleen zal hij wel een aardig zakcentje verdienen.
Of je nu wint of verliest, Grunn fan ben je niet voor even maar voor heel je leven..
pi_64042427
Nou ik heb vanaf vrijdag kerstvakantie, ik ga ervoor zitten. Wat een gedoe zeg.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_64044110
Maar goed, Jans heeft natuurlijk groot gelijk dat hij dit soort werk weigeraars uit de selectie gooit. Die twee kneuzen verdienen tonnen per jaar, hoe haal je het in je hoofd om dan een invalbeurt te weigeren?
  maandag 15 december 2008 @ 22:48:11 #223
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_64044321
Ach, van Meerdink snap ik het nog wel. Die had onder Jans sowieso geen echte kans meer gekregen...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_64044488
Maar dan nog, hij is in dienst bij FC Groningen en krijgt daar fors voor betaald.
In mijn ogen hoort hij gewoon die laatste minuten te maken. Kom op zeg, we hebben het over Meerdink, wie denkt hij wel niet dat ie is?
  maandag 15 december 2008 @ 23:03:54 #225
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_64044832
Waarom? Wat is het nut van die wissel?

Iemand een gehele tweede helft laten warmlopen voor 3 minuten speeltijd, dat doe je bij een debuterende jeugdspeler van 18 jaar. Maar toch niet bij een speler als Meerdink? Dat flikt Jans ook niet bij Matthijs.
  dinsdag 16 december 2008 @ 00:28:30 #226
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_64046932
Kan me voorstellen dat 40 minuten warmlopen voor een paar minuten speeltijd niet iedereen even goed zal bevallen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_64047068
Ik kan er gewoon niet zo goed tegen als een speler weigert te gaan spelen. Jans denkt hem nog nodig te hebben (om wat voor reden dan ook) en dan moet hij gewoon zijn werk doen. Hij heeft verder nog geen zak laten zien bij de FC, dus ik vind niet dat Meerdink veel recht van spreken heeft.

Ik ben het ook lang niet altijd eens met de beslissingen van Jans, maar ik vind dat hij hier gewoon prima gehandeld heeft.

De enige kritiek die ik op Jans heb is de vriendjespolitiek mbt de Fledderusjes en Matthijsjes van deze wereld, en het uitvoeren van expirementjes bij wedstrijden waar je dat niet moet doen. Hopelijk (al heb ik er een hard hoofd in) leert hij nu eens van zijn fouten na afgelopen weekend. Maar ik vind dat hij bij Powel en Meerdink groot gelijk heeft, die spelers hebben amper wat laten zien maar komen wel eisen stellen.

Als Jans daar niks tegen doet krijg je steeds meer spelers met idiote eisen.
Ik hoop dat straks in Januari al die rotte appels eruit vliegen. Powel en Matthijs voegen sowieso niets toe.
Veel slechter dan die twee krijg je er echt niet voor terug. Doei Meerdink
pi_64047125
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 00:28 schreef TC03 het volgende:
Kan me voorstellen dat 40 minuten warmlopen voor een paar minuten speeltijd niet iedereen even goed zal bevallen.
Boeiend, je word er dik voor betaald dus niet zeiken.

Geef mij maar de helft van zijn salaris en ik loop elke wedstrijd 90 minuten warm zonder speeltijd.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  dinsdag 16 december 2008 @ 00:40:54 #229
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_64047158
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 00:39 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Boeiend, je word er dik voor betaald dus niet zeiken.

Geef mij maar de helft van zijn salaris en ik loop elke wedstrijd 90 minuten warm zonder speeltijd.
Als hij een modaal salaris zou verdienen zou hij ineens wel mogen zeiken? Natuurlijk word je dik betaald, maar daarom mag je wel ontevreden zijn.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_64047243
Absolute onzin om het gedrag van Meerdink goed te praten! Dat ie geen zin heeft is tot daar aan toe, maar als je een wissel weigert vindt je blijkbaar je eigen individu belangrijker dan het team.
Ik snap het niet, vond hem juist altijd een "voorbeeldprof". Blijkbaar moet je tegenwoordig je kont tegen de krib gooien om een vertrek af te dwingen.
pi_64047597
Ik weet niet of deze al gepost is maar ik vind hem wel grappig.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  dinsdag 16 december 2008 @ 08:25:42 #232
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_64049312
doei meerdink! Vedette gedrag. Als jans graag wil dat je invalt, dan doe je dat. Daarvoor krijg je een mooi salaris.
pi_64050910
Ik kan me nog herinneren dat Martin Drent nederlands recordhouder warmlopen was in het seizoen 2003-'04. Heb ik ook nooit zien klagen. Meerdink moet niet zeuren en z'n werk doen.
"That rug really tied the room together".
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:22:10 #234
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_64051151
ik kan mij ook herinneren dat drent na bijna een hele 2e helft warmlopen er in de kuip nog twee in wist te prikken. Tevens staan mij nog 2 goals voor in een paar minuten bij tegen oa vitesse.
pi_64051543
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:22 schreef Prosac het volgende:
ik kan mij ook herinneren dat drent na bijna een hele 2e helft warmlopen er in de kuip nog twee in wist te prikken. Tevens staan mij nog 2 goals voor in een paar minuten bij tegen oa vitesse.
Drent is echt een held
Ik ben altijd fan geweest van die kerel.
Een Meerdink moet inderdaad niet zeiken, 40 minuten warmlopen is klote maar je hebt gewoon te doen wat de trainer zegt. Hij krijgt er dik voor betaald en is ook niet een enorme vedette ofzo

Edit:

pi_64051834
quote:
.
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:52:54 #237
231801 Sef
Karnemelk
pi_64059649
quote:
Rotsvast vertrouwen
“Hoewel de prestaties nu even tegenvallen, blijven wij uiteraard een rotsvast vertrouwen houden in onze huidige technische staf. Daarom zijn we ook verheugd te kunnen melden dat er nieuwe contractafspraken zijn gemaakt met hoofdtrainer Ron Jans en zijn assistent Raymond Libregts. Jans heeft een doorlopende verbintenis met FC Groningen tot medio 2010 en wij hebben onze waardering en ons vertrouwen in hem uitgesproken. Jans toonde zich zeer verguld met deze steunbetuiging en heeft op zijn beurt laten weten uit loyaliteit aan de club eventuele andere belangstelling tot medio 2010 terzijde te schuiven. We zullen die periode dus tenminste met elkaar uitdienen.”

“Het huidige contract van Libregts loopt aan het einde van dit seizoen af en is verlengd met één jaar en heeft nu dezelfde looptijd als het contract van Jans, dus tot medio 2010. Wij zijn zeer te spreken over deze nieuwe contractafspraken, want dan kunnen we ons focussen op het sportieve beleid van de komende anderhalf jaar en hoeven we ons niet bezig te houden met welke signalen dan ook van buitenaf.”
pi_64059820
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:52 schreef Sef het volgende:

[..]
Ik ben inderdaad bang dat we nog wel even aan Jans vast zitten en nog langer naar zijn olijke kop moeten kijken. Ron Jans
pi_64059821
quote:
Jans toonde zich zeer verguld met deze steunbetuiging en heeft op zijn beurt laten weten uit loyaliteit aan de club eventuele andere belangstelling tot medio 2010 terzijde te schuiven
Dat vind ik dan wel weer een mooi gebaar .

Nu maar hopen dat hij kapt met die gebaartjes richting Noord..
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:00:28 #240
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_64059904
op zich hoeft jans van mij ook niet weg. Ook stijl dat hij na de wedstrijd naar het home kwam met sankoh. Ik was helaas al weg, anders had ik de wissel wel even willen bespreken.
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:19:02 #241
176521 Grulez
rasgroninger
pi_64060582
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:58 schreef Grunner het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad bang dat we nog wel even aan Jans vast zitten en nog langer naar zijn olijke kop moeten kijken. Ron Jans
Tsja het zal zo te zien wel even aanhouden. Of Jans moet een aanbod krijgen die hij niet kan weerstaan. Bijvoorbeeld PSV als Stevens na de winterstop een halt wordt toegeroepen. Al heb ik liever Jans dan een willekeurige middelmatige andere trainer, want hij heeft zich inmiddels natuurlijk wel bewezen.
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:29:59 #242
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_64060982
Laat Jans nog maar even zitten. Ik zie zo 1,2,3 geen geschikte vervanger.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_64063572
quote:
Meerdink wil weg bij FC Groningen

GRONINGEN - Martijn Meerdink wil weg bij FC Groningen en zal voorlopig niet in actie komen voor het eerste team. Dat is het resultaat van een gesprek tussen Meerdink en de leiding van de club.

Meerdink heeft spijt dat hij niet wilde invallen in de wedstrijd tegen FC Twente van afgelopen zondag, maar hij wil geen verzoeningsgesprek met de technische staf.

Voorzitter Hans Nijland van FC Groningen geeft aan dat er zich nog geen club heeft gemeld voor Meerdink. De speler staat nog tot het einde van het seizoen onder contract bij FC Groningen.

Hans Nijland in gesprek met Frederick Stokker...

RTVNOORD
.
pi_64064343
Powel en Meerdink. Twee halen, één betalen.
pi_64064516
Elk nadeel heeft zijn voordeel, deze onrustige weken zorgen er wel voor dat de rotte appels boven komen drijven.
pi_64064622
Wat een miskoop is die Meerdink toch. Hij is aan de trage kant, heeft geen individuele actie, zijn voorzetten komen zelden aan én hij is veel geblesseerd.

Meerdink
  dinsdag 16 december 2008 @ 18:28:39 #247
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_64064716
Man.. het is wat bij Groningen. Volgens mij is het gewoon ontzettend kut om onder Jans te trainen. Suarez viel min of meer nog iets voor in te brengen met zijn leeftijd en ervaring. Silva al een stuk minder met zijn borstklopperij en "woord"

van nuchtere jongens als Powel en Meerdink kan en wil ik het niet begrijpen
pi_64064817
Jongens als Powel en Meerdink denken dat ze het huidige niveau van Groningen makkelijk aankunnen.
5 jaar geleden zouden het erg goede spelers zijn voor de FC, maar nu staan ze op het 2e plan.
Daar kunnen ze blijkbaar niet goed mee omgaan..

Maar ik kan er niet mee zitten dat ze vertrekken. Veel slechter krijg je er echt niet voor terug.
  dinsdag 16 december 2008 @ 18:50:12 #249
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_64065259
Laat ze allebei maar mooi opflikkeren. Als je je zo gedraagt hoor je niet in Groningen.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_64066532
Als je niet trots bent om voor de FC te spelen, hoeveel minuten dan ook, dan mag je wat mij betreft opzouten. Sukkels met dikke bankrekeningen, de groet'n!
pi_64067727
quote:
Meerdink heeft het helemaal gehad met trainer Ron Jans. "Ik wil geen gesprek meer met hem. Dat heeft geen zin meer. Er is te veel gebeurd. Het gaat niet meer. Zó wilde ik absoluut niet eindigen bij FC Groningen."

Meerdink weigerde afgelopen zondag in de slotfase van FC Groningens thuiswedstrijd tegen FC Twente in te vallen. "Dat is een fout van mij geweest. Ik heb daar ook spijt van. Maandag had ik de trainer daarvoor mijn excuses willen aanbieden, maar die kans gaf hij me niet. Het valt me tegen van de trainer dat hij dit niet anders oplost. Hij moet eens beter communiceren met de spelers."

bron
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:28:15 #252
231801 Sef
Karnemelk
pi_64067926
Uitzwaaien die gasten, wegwezen!
pi_64068012
pi_64068094
Geen Grunn spelers bij de selectie van Zweden
quote:
Doel: John Alvbage (Orebro), Eddie Gustafsson (Lyn)

Verdediging: Patrik Anttonen (Orebro), Rasmus Bengtsson (Trelleborg), Mattias Bjarsmyr (IFK Göteborg), Adam Johansson (IFK Göteborg), Markus Jonsson (AIK), Marcus Lindberg (Kalmar FF), Max von Schlebrugge (Brondby IF)

Middenveld: Daniel Andersson (Malmo), Martin Ericsson (IF Elfsborg), Rasmus Elm (Kalmar FF), Samuel Holmen (Brondby IF), Andreas Johansson (Halmstad BK), Andreas Dahl (Nordsjaelland), Andreas Landgren (Helsingborgs IF).

Aanval: Patrik Ingelsten (Kalmar FF), Gustav Svensson (IFK Göteborg), Ola Toivonen (Malmo FF), Pontus Wernbloom (IFK Göteborg), Henrik Larsson (Helsingborgs IF) en Mikael Dahlberg (Djurgarden).
quote:
Het nationale elftal van Zweden zal volgende maand traditiegetrouw twee oefeninterlands afwerken. Net als vorig jaar bestaat de selectie van Lars Lägerbäck voornamelijk uit spelers die in de Allsvenskan actief zijn. De bondscoach gebruikt de wedstrijden veelal om spelers uit de eigen competitie op het hoogste niveau te testen.
Ah! Dat zal wel de reden zijn
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_64068389
Pure prijsopdrijving van die Zweedse spelers..
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:55:41 #256
176521 Grulez
rasgroninger
pi_64068870
Lijkt me ook wel iets voor Nederland...

Meerdink zal binnenkort wel in een ander Nederlands team spelen... van de VVCS
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:51:57 #257
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_64073342
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:33 schreef Kerol het volgende:
Geen Grunn spelers bij de selectie van Zweden
[..]

[..]

Ah! Dat zal wel de reden zijn
Dut niks, leuke wedstrijden voor de vele scouts.
  dinsdag 16 december 2008 @ 23:23:13 #258
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_64074545
Mijn broertje is recent bij een lezing van Nijland geweest via de club van 100. Naast de bekende verhalen van Nijland, heeft hij nog even met hem gesproken over onderhandelingen wat betreft transfers.
PSV was altijd heel gezellig, alsof je bij elkaar op de koffie kwam en toch maar even een speler (ver)kocht. Ajax kwam binnen met een zakje geld en vond dat het daarmee maar gedaan moest zijn, want zij zijn Ajax. Feyenoord kwam standaard verontschuldigend met te weinig geld, maar volgens Nijland kwamen die tegenwoordig sowieso niet meer.

Scheringa vond hij eigenlijk tot nu toe het leukst, toen die kwam voor Luirink, kwam Dirk binnen, vroeg hoeveel Luirink moest kosten, Nijland zei: 3,5 miljoen, Dirk zei check en de volgende dag stond het op de rekening.
AZ is ook de enige Nederlandse club die het transfergeld in een keer op de rekening stort. Alle andere doen het in termijnen.
pi_64076335
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:23 schreef Prosac het volgende:

Scheringa vond hij eigenlijk tot nu toe het leukst, toen die kwam voor Luirink, kwam Dirk binnen, vroeg hoeveel Luirink moest kosten, Nijland zei: 3,5 miljoen, Dirk zei check en de volgende dag stond het op de rekening.
.
quote:
Ajax kwam binnen met een zakje geld en vond dat het daarmee maar gedaan moest zijn, want zij zijn Ajax.
.
Typisch Ajax.
pi_64076600
In het kerstnummer van VI:

pi_64080980
quote:
Op woensdag 17 december 2008 00:23 schreef venomsnake het volgende:

.
Typisch Ajax.
pi_64110298
Er zijn mensen bij PSV die Koc ook graag hadden zien komen...
quote:
Faber: PSV had Serhat Koc moeten halen

Voetbal International komt vandaag met een groot artikel over de naar FC Groningen vertrekkende Serhat Koc. Onder andere komt de twijfel van PSV over de mogelijke transfer afgelopen seizoen naar voren. Ernst Faber, eerder assistent bij Eindhoven en nu coach van de A1, laat weten het heel spijtig te vinden dat PSV niet heeft toegehapt. 'Intern heb ik me sterk gemaakt voor zijn komst, maar de club twijfelt of hij het niveau van het eerste elftal kan halen. Dat is tegenwoordig het criterium. Ik kan ook geen garanties geven, maar ik denk dat hij bij PSV had kunnen verrassen. Deze jongen gaat heel ver komen. [...] Op persoonlijke titel zeg ik dat PSV dit soort talenten uit de regio niet mag laten schieten. Alleen al vanwege zijn instelling had hij een voorbeeld kunnen zijn voor andere jongens in de opleiding.'

bron
Lees ook de reacties daar, best vermakelijk..
pi_64118103
quote:
We zijn er al bijna aan gewend. Muitende voetballers. Bij FC Groningen begon het gedonder vorig jaar met de soap rond Bruno Silva. Via werkweigering dwong de snelle rechtsback een vertrek af naar het in zijn ogen 'grote' Ajax. Nu zit hij te verpieteren op de in elk geval wél grote reservebank van de Amsterdammers.

De zaakwaarnemers hebben zich inmiddels op de mindere goden gestort. Neem Berry Powel. Kwam net voor de sluiting van de zo gevreesde transferwindow over van De Graafschap, nadat FC-held Erik Nevland er als een dief in de nacht tussenuit was gepiept. Powel heeft bepaald geen onuitwisbare indruk achtergelaten. Nauwelijks gescoord, laat staan dat hij zich als een ware opvolger van Nevland heeft ontpopt.

Maar meneer heeft praatjes voor tien. Is niet meer zo gemotiveerd omdat hij regelmatig wordt gewisseld of naar de reservebank wordt verwezen. Schandelijk gedrag voor een prof die jaarlijks een paar ton op z'n bankrekening krijgt bijgeschreven en geen waar voor zijn geld levert.

In plaats van dank voor de geboden kans én het vorstelijk salaris gaat hij een beetje rommel zitten trappen om zo een transfer af te dwingen. Ontslag op staande voet, lijkt me. Vrees alleen dat ie deze maand toch netjes z'n riante salaris overgemaakt krijgt.

Martijn Meerdink is net zo'n geval. Vorig seizoen heeft ie slechts een handvol wedstrijden gespeeld en ook dit seizoen stond ie nog nauwelijks op 't veld. En toch heeft ie het lef om aan het muiten te slaan. Al dan niet daarbij gesouffleerd door z'n zaakwaarnemer. Schande. Geen cent salaris meer, een paar ton transfergeld terugbetalen én met pek en veren met een fikse boog de Euroborg uit!
Weblog rtv noord verslaggever Coos de Boer
pi_64119799
quote:
Op donderdag 18 december 2008 13:41 schreef Prosac het volgende:

[..]

Weblog rtv noord verslaggever Coos de Boer
Wat een frusti, hoewel hij wel enigzins gelijk heeft...
pi_64120223
quote:
Op donderdag 18 december 2008 08:56 schreef venomsnake het volgende:
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_64120245
quote:
Op donderdag 18 december 2008 08:56 schreef venomsnake het volgende:
Er zijn mensen bij PSV die Koc ook graag hadden zien komen...
[..]

Het is ook gewoon slecht dat ze hem niet hebben gehaald.
That's all folks!
pi_64121645
quote:
Op donderdag 18 december 2008 14:36 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik ben het juist volmondig met hem eens, een contract bij groningen staat niet gelijk aan een basisplaats.
pi_64122443
quote:
‘Koç wel degelijk in beeld bij bondscoaches Oranje'

De KNVB zal snel moeten handelen wil het opkomend talent Serhat Koç behouden voor de vertegenwoordigende elftallen van Nederland. De spits van eerstedivisionist FC Eindhoven, die hoogstwaarschijnlijk na dit seizoen naar FC Groningen verhuist, kreeg al wel een invitatie van de Turkse bond, terwijl het van Nederlandse zijde lang stil bleef. “Van de KNVB heb ik nog niks gehoord. Eigenlijk vind ik dat best raar. Ik speel goed dit seizoen en maak veel doelpunten, normaal gesproken zou je dan toch in beeld moeten zijn voor de jeugdselecties. Maar ja, ik speel nu nog bij een kleine club. Misschien is dat het probleem”, zo vertelde Koç in de Voetbal International.

Wim van Zwam, bondscoach van het Nederlands elftal onder-19, laat echter weten dat de 18-jarige goaltjesdief wel degelijk in beeld is. “Mijn assistent Remy Reinierse en ik volgen Serhat al maanden. Heel vroeg in het seizoen kregen we van één van onze medewerkers al eens de tip om hem in de gaten te houden. We hebben hem verschillende keren bekeken en zijn overtuigd geraakt van zijn specifieke kwaliteiten.”

“Maar ik had hem nog niet benaderd, omdat er al een tijdje geen activiteiten meer op het programma stonden”, vervolgt Van Zwam in het weekblad. “Pas op 12 februari is de volgende wedstrijd, uit tegen België. Omdat ik hoorde van de interesse uit Turkije, heb ik hem enkele dagen geleden gebeld en gezegd dat ik hem voor dat duel wil uitnodigen.”

Volgens VI heeft Koç om bedenktijd gevraagd om een goede afweging te kunnen maken. Wanneer hij daar uit is, zal hij beide bonden verwittigen over zijn keuze voor Nederland dan wel Turkije.

vz
pi_64122658
quote:
FC Groningen Media neemt belang in Jan Heintze Sport en Media

FC Groningen Media heeft een belang van vijftig procent genomen in Jan Heintze Sport en Media.

Dit mediabedrijf, dat gespecialiseerd is in sponsored magazines, media sportevenementen, drukwerk en vormgeving, is gevestigd in het Brabantse Nuenen. FC Groningen Media vormt als zelfstandige BV een onderdeel van FC Groningen en brengt kranten, bladen, programma- en presentatiegidsen op de markt voor de gehele Nederlandse sportwereld.

Jan Heintze Sport en Media kent twee aandeelhouders: Frits Hallink en Jan Heintze, voormalig Deens international en ex-speler van PSV. FC Groningen Media neemt per 1 januari 2009 het belang van Heintze over. Het bedrijf is verankerd in Zuid-Nederland en brengt producten uit voor PSV, RKC Waalwijk, FC Eindhoven en tal van grote amateurclubs. Daarnaast produceert het uitgaven voor de bekende paardensportevenementen Indoor Brabant en de internationale concoursen hippique van Eindhoven en Valkenswaard en het wielerevenement de Ronde van Stiphout. Verder brengt Jan Heintze Sport en Media de grote uitgaven Wonen in Brabant en de vastgoedcourant ZuidOost, waarin men het totale huizenaanbod in de regio Zuid-Oost Brabant vindt, uit. Jan Heintze Sport en Media telt acht werknemers en heeft een omzet van ongeveer twee miljoen euro.

FC Groningen Media kent een omzet van 2,5 miljoen euro. Door het aandeel in Jan Heintze Sport en Media wordt FC Groningen Media één van de grotere spelers in de sportbranche in Nederland. De revenuen uit FC Groningen Media komen ten goede aan FC Groningen als voetbaltak. Algemeen directeur Hans Nijland is dan ook verheugd met het belang in het nieuwe bedrijf, dat verder zal gaan onder de naam Brabant Sport en Media. “In tijden van economisch zwaar weer mag het heel bijzonder worden genoemd dat FC Groningen aan verdere schaalvergroting doet. De cijfers van FC Groningen Media zijn ook over 2008 weer zeer positief geweest en wij willen blijven groeien. Wij sluiten verdere acquisities dan ook niet uit. Met Brabant Sport en Media kunnen wij nu ook vanuit Zuid-Nederland opereren in het medialandschap. FC Groningen als club profiteert hiervan direct.”

Frits Hallink zegt uit te kijken naar de samenwerking met FC Groningen Media. “Ik verheug me enorm op deze nieuwe uitdaging. Het geeft ons de mogelijkheid ons reeds bestaande marktaandeel in Zuid-Nederland verder te vergroten. De samenwerking vormt voor beide partijen een toegevoegde waarde.”

FC Groningen
pi_64123069
quote:
FC Groningen verhuurt Oztürk aan BV Veendam

VEENDAM - Serdar Oztürk speelt vanaf januari voor BV Veendam.

De 20-jarige spits wordt voor de rest van het seizoen gehuurd van FC Groningen. Daarna wordt bekeken of een definitieve overgang mogelijk is.

Trainer Joop Gall blijft, ondanks het aantrekken van de aanvaller van FC Groningen, op zoek naar versterkingen voorin.

RTVNOORD
  donderdag 18 december 2008 @ 16:32:51 #271
176521 Grulez
rasgroninger
pi_64123884
quote:
Op donderdag 18 december 2008 14:36 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Niks frusti, gewoon 100% gelijk.
pi_64124676
Kezman weet WEL hoe het hoort.

En dan mag je in het recente competitieduel met Le Mans één minuut voor tijd invallen. Dat moet je toch niet willen?
'Voor mij is dat geen probleem, ik blijf relaxed en doe wat de trainer vraagt. Al is het maar één minuutje rennen. Voor mijn job word ik goed betaald. Het belangrijkste voor mij is dat ik mijn familie een goed leven kan bieden. Dát maakt me gelukkig.'
pi_64124763
Schijnt dat er weer een zooi nieuwe blessures bij zijn gekomen, te weten:

-VD Laak
-Andersson
-Garcia Garcia
pi_64124819
weer van de Laak..
pi_64126126
Tel daarbij de blessures van De Roover, Levchenko, en de afwezigheid van Powel en Meerdink..

Gaat weer een vreemde opstelling worden.
pi_64126198
Kunnen ze alle drie niet spelen dan?

leuke toevoeging in je avatar
pi_64126511
quote:
Op donderdag 18 december 2008 15:33 schreef Prosac het volgende:

[..]

Ik ben het juist volmondig met hem eens, een contract bij groningen staat niet gelijk aan een basisplaats.
Daar ben ik het ook mee eens, zeker in de gevallen van Meerdink en Powel. Maar dat gezeur over Nevland en Silva bij Ajax
pi_64127444
Hehe, Martin met zn bemiddelingspoging tussen Jans en Powel met kerststukjes in Mijn Club. Rustige uitzending.
  donderdag 18 december 2008 @ 18:49:27 #279
176521 Grulez
rasgroninger
pi_64127464
quote:
Op donderdag 18 december 2008 18:08 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook mee eens, zeker in de gevallen van Meerdink en Powel. Maar dat gezeur over Nevland en Silva bij Ajax
Waar lees je dat dan in dat stukje?
  donderdag 18 december 2008 @ 19:09:09 #280
176521 Grulez
rasgroninger
pi_64127892
quote:
Op donderdag 18 december 2008 18:48 schreef clauwheee het volgende:
Hehe, Martin met zn bemiddelingspoging tussen Jans en Powel met kerststukjes in Mijn Club. Rustige uitzending.
Mijn Club #1: Topamusement met Martin Drent
pi_64127940
quote:
Op donderdag 18 december 2008 18:48 schreef clauwheee het volgende:
Shit, gemist.. Ben benieuwd naar de herhaling. .

Groningen schijnt interesse te hebben in Bjärsmyr trouwens volgens futbookanalen.. Ook AZ heeft interesse en Anderlecht gaan met een bod komen volgen de site.
quote:
Goed topic
pi_64129418
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:09 schreef venomsnake het volgende:

[bericht over de verhuur van Öztürk aan Veendam]

Zien jullie Öztürk ooit nog terugkeren in Groningen of is zijn reisje JL nu begonnen? Vorig seizoen nog topscorer van de voorbereiding toch?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_64129609
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:07 schreef methodmich het volgende:

[..]

Zien jullie Öztürk ooit nog terugkeren in Groningen of is zijn reisje JL nu begonnen? Vorig seizoen nog topscorer van de voorbereiding toch?
Als hij bij Veendam redelijk gaat scoren krijgt hij volgend seizoen vast een nieuwe kans.
  donderdag 18 december 2008 @ 20:17:41 #284
176521 Grulez
rasgroninger
pi_64129663
Ik heb er weinig vertrouwen in.
pi_64129864
quote:
Op donderdag 18 december 2008 17:53 schreef FritsVanEgters het volgende:
Kunnen ze alle drie niet spelen dan?
Kans is groot van niet..
Dan heb je natuurlijk wel een probleem in de spits, eigenljk heb je dan alleen Berg nog als aanvaller.
Er zal dan dus iemand uit de beloften mee motten doen denk ik..
quote:
leuke toevoeging in je avatar
.
pi_64130067
Granqvist in de spits.
pi_64130668
Nee, Sankoh joh. Dies achterin toch op de bank geraakt
  donderdag 18 december 2008 @ 23:51:04 #288
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_64136122
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:32 schreef FritsVanEgters het volgende:
Granqvist in de spits.
Niet eens zo'n gek idee eigenlijk.
pi_64142172
quote:
Powel terug in selectie FC Groningen

GRONINGEN - FC Groningen-speler Berry Powel en trainer Ron Jans hebben de strijdbijl begraven. Jans zette de speler wegens 'motivatieproblemen' uit de selectie en ook een verzoeningsgesprek leverde niks op. "Vervolgens heb ik de telefoon gepakt", aldus Powel. "Ik mag in de winterstop weg, ken de voorwaarden waaronder, maar wil zo goed mogelijk bij FC Groningen afsluiten. Noem het de kerstgedachte, vrede op aarde. Het vorige gesprek was ik misschien wat koppig."

De aanvaller trainde gisteren weer met de selectie mee. "Morgen hoop ik bij de groep te zitten voor de wedstrijd bij Roda JC." De Groningers kunnen Powel goed gebruiken, want het elftal van Jans verloor de laatste vier duels op rij. "En de laatste twee keer dat ik tegen Roda JC speelde, heb ik gescoord. Bij De Graafschap en tijdens mijn debuut voor FC Groningen", aldus de weer in genade aangenomen schutter.

telegraaf
quote:
Verbannen Meerdink wil het liefst naar De Graafschap

Martijn Meerdink (foto, voorgrond) wil graag terugkeren bij De Graafschap. De 32-jarige aanvaller van FC Groningen is uit de gratie geraakt bij trainer Ron Jans van FC Groningen nadat hij zondag weigerde enkele minuten voor tijd in te vallen in het thuisduel tegen FC Twente (1-4 verlies).

Jans kon de actie van Meerdink niet waarderen en zette de Winterswijker uit de selectie. De aanvaller heeft spijt van zijn daad. ‘Dat had ik nooit moeten doen,’ meent de Achterhoeker in De Gelderlander. ’Het was toch een beetje werk weigeren. Ik ben fout geweest, dat is duidelijk. Maar ik was enorm teleurgesteld dat ik de laatste weken zo weinig speelminuten kreeg. Ik dacht dat ik meer kon betekenen voor de ploeg en wilde heel graag. Maar het bleef telkens bij een paar minuten.’

‘Toch wilde ik maandag met Jans praten om mijn excuses aan te bieden,’ vervolgt Meerdink. ‘Maar daar kreeg ik de kans niet voor. Na dertig seconden stond ik al weer buiten. Kijk, de trainer mag me best afbranden maar niet op deze manier.’

Meerdink ziet bij FC Groningen geen toekomst meer en wil in de winterstop vertrekken. ‘FC Groningen is nu een gesloten boek,’ aldus de enkelvoudig Oranje-international. ‘Daarvoor is er te veel gebeurd en ik wil dan ook per se weg in de winterstop

Het liefst keert de aanvaller terug naar zijn voormalige werkgever De Graafschap, waar hij tussen 1998 en 2002 ook onder contract stond. ‘Dat zou absoluut heel mooi zijn,’ aldus Meerdink. ‘Bij die club ligt toch mijn gevoel. Maar ik hou natuurlijk alle opties open.’ (MavdH)

Sportweek
Kerststukje maken heeft kennelijk geholpen .
pi_64147098
  vrijdag 19 december 2008 @ 16:20:56 #291
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_64153776
quote:
Naast Evgeniy Levchenko (bovenbeen), Sepp de Roover (lies) en Jeroen Veldmate (lies) zijn ook Andersson (knie), Van Loo (hamstring) en Van de Laak (voet) niet inzetbaar. Martijn Meerdink maakt voorlopig geen deel uit van de eerste selectie
Dat wordt dus weer improviseren.
----------------Luciano---------------
Svejdik--Sankoh--Granqvist--Stenman
-----------Femi-------Holla---------------
Powel----------Lovre-----------Garcia
-------------------Berg--------------------
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  vrijdag 19 december 2008 @ 16:22:32 #292
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_64153829
Ligt het nou aan mij, of doen we het de laatste seizoenen altijd best leuk, maar krijgen we halverwege ineens een blessuregolf van heb ik jou daar?
  vrijdag 19 december 2008 @ 16:25:44 #293
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_64153909
Argh, wat stom van me.
Ik zie Matthijs helemaal over het hoofd, die krijgt natuurlijk een basisplaats zaterdag.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_64154306
quote:
De vermoedelijke opstelling:
Luciano; Svejdik, Sankoh, Granqvist en Stenman; Matthijs, Femi, Lovre en Holla; Berg en Garcia.

rtvnoord
Zucht ...

Doe mij die opstelling van jou maar, Bullet-tooth.
pi_64154433
Het enige verschil tussen die van BT en de vermoedelijke opstelling is Matthijs ipv Powel.

Lovre met middenvelders in zijn rug, geeft hem wel meer vrijheid denk ik.
En Matthijs doet het in de basis toch beter dan als invaller. Groot bijkomend voordeel, hij kan er dan alleen nog maar uit.
pi_64154609
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 16:22 schreef Prosac het volgende:
Ligt het nou aan mij, of doen we het de laatste seizoenen altijd best leuk, maar krijgen we halverwege ineens een blessuregolf van heb ik jou daar?
Ligt niet aan jou.. Vorig jaar ook ineens veel blessures.
Ook heeft Groningen vaak last van een winter/herfts dip..

Best opvallend eigenlijk. Groningen speelt ook een redelijk fysiek zwaar spelletje, vooral in thuiswedstrijden.
Waar ploegen als AZ en Twente het balletje wat makkelijker laten rollen, maken de FC'ers veel meer meters door overal achteraan te jagen en meer te lopen met de bal..

Wie weet is dat een reden..
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 16:46 schreef FritsVanEgters het volgende:
. Groot bijkomend voordeel, hij kan er dan alleen nog maar uit.
  vrijdag 19 december 2008 @ 16:56:36 #297
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_64154724
Matthijs moet gewoon de volle 90 minuten spelen. Lekker anderhalf uur ergernis. Onze aanvoerder...
pi_64155019
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 16:56 schreef The_Verve het volgende:
Onze aanvoerder...
Dat is ook zo vreemd inderdaad.
Lovre kan die band zo weer inleveren bij Matthijs.

Ik snap wel dat Matthijs een behoorlijke staat van dienst voor de FC heeft gehad etc. Maar zijn tijd is gewoon voorbij, slaat nergens op om hem steeds zo ''belangrijk'' te maken. Vreemd gedoe.
pi_64155170
De aanvoerdersband hoort bij een vaste waarde, dat is basiskennis.
  vrijdag 19 december 2008 @ 17:18:05 #300
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_64155251
Ik heb in Matthijs eerlijk gezegd nooit een aanvoerder gezien. Hij zei ooit als aanvoerder op TV Noord: "We zitten in de hoek waar de klappen vallen. Er moet gewoon een leider binnen de groep opstaan."

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')