abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65089497
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 05:34 schreef febster het volgende:
Lekker drum stukje op het einde ook . Maar Aisumasen, wat voor setlist had je dan in gedachten? Meer b kantjes achtig werk?
In ieder geval een stuk langer! Kom op, ze hebben 2 albums, tig extra nummers, en (waarschijnlijk) een nieuw album om uit te putten. En dan staan ze 70 minuten op het podium. Dat valt me gewoon tegen. Snap wel dat het opwarm-gigs zijn voor de festivals met een gelimiteerde tijd, maar dan alsnog. En ook vind ik het blok "Still Take You Home/The View From The Afternoon/Dancing Shoes/Ritz/Dancefloor" beetje te voorspelbaar. Maar nogmaals, niet gek om al deze crowd-pleasers in een festival-setlist te spelen. Alleen ik denk... Ze hebben zo'n repertoire om uit te putten. Waarom niet één nummertje wat geen "obvious choice" is.

Het intro voor DaFrame2R klinkt wel rete-spannend, zeg. Die drum-fills van Matt zijn nice!
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:26 schreef portie het volgende:
Zie ik nu dat ze een beetje aan hun podium performance hebben gewerkt ?
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:33 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook! Alex die naar het publiek toezingt terwijl ie synth staat te spelen? Of lijkt het maar zo? Droom ik?
Vooral de manier waarop hij naar het publiek staat te zingen hè! Al is het niet helemaal nieuw. (klik! en klik!). Het viel me al op bij de optredens van The Last Shadow Puppets. In Amsterdam stukken minder, daar verstopte Alex zich bijna in zijn armen bij zijn solo's, waarschijnlijk door de constante flits aan foto-camera's. Maar in Brussel voerde hij echt een show op, bijna als een ware crooner. Hij keek - en dat had ik nog niet eerder gezien - mensen direct aan, zong overtuigend, was echt grappig om te zien.
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:41 schreef Yevgeni het volgende:
Filmpje dat Aisumasen postte schijnt Pretty Visitors te zijn.
Dat was tevens de opener van hun 2de show.
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:53 schreef conobram het volgende:
They’re probably all over Youtube already, recorded from peoples mobiles at the gig so I’m not going to bother posting my high quality videos with line recorded audio from the sound desk.
Ja, haha! Ik verwacht vanavond nog wel wat nieuwe filmpjes van "vanochtend" op YouTube. Al zal de kwaliteit wel weer om te janken zijn .
pi_65089768
Nog even wat foto's van de show in Auckland:

pi_65089851
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:17 schreef Aisumasen het volgende:
Ze zenden vast wel een paar songs van de show uit, maar ik kan het mij niet voorstellen dat we ook maar één nieuw nummer te horen krijgen. De manager gaat persoonlijk het TV-hok in om de kabels er uit te trekken. Zo niet: Hulde!

En het wordt vast wel geript. Eh, net zoals dat iemand vast wel opnames van de nieuwe nummers zou maken afgelopen week?
Voor een rip kan je wel vertrouwen op de klapjosti's hoor. Iemand heeft alles al klaar staan voor morgenochtend! Maar ik verwacht geen nieuwe nummers te zien, wel betere filmpjes op YouTube, omdat Big Day Out groter is .

Die ene waar ik het eerder over had die vanochtend heeft gefilmd is nu aan het werken en upload de filmpjes vanavond. Wanneer vanavond is weet ik niet . Helaas bestaan z'n opnames wel uit ruis.
Stay on my arm, you little charmer
pi_65089927
En we blijven allemaal stiekem verliefd op Aisumasen
I would go along with someone like you
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:37:39 #230
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_65090280
Ze hebben zich wel allemaal een nieuwe look aangemeten zie ik.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:54:44 #231
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_65091029
Alex moet nog steeds naar de kapper.
2000 light years from home
pi_65091252
En dan zeggen ze over mij dat het me niet om de muziek zou gaan!
  donderdag 15 januari 2009 @ 23:55:25 #233
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_65093342
Ligt het aan mij, of is Jamie echt veel dikker geworden? (Kan ook aan z'n nieuwe look liggen)
  vrijdag 16 januari 2009 @ 00:11:11 #234
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_65093852
Schopje SHO.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 01:51:21 #235
53267 TC03
pi_65095512
Die opening van Da Frame2R is echt episch zeg.

pi_65096007
Ik dacht voordeel; ik zit in buitenland en dichterbij de landen waar de concerten worden gehouden dus zie ik ze als eerst op youtube. Maar helaas nog helemaal niks! Over performance op BBC electric proms maakte hij een grapje over zijn performance voor de mensen die via televisie keken! Hij is minder verlegen of zoiets waarschijnlijk door Miles zijn invloed;)
pi_65097155
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:51 schreef TC03 het volgende:
Die opening van Da Frame2R is echt episch zeg.

Ja, dat doet Nick wel weer even goed op z'n basje.

/edit
Oh, vrij goeie opname van een nieuw nummmer:

/edit

[ Bericht 21% gewijzigd door Xrenity op 16-01-2009 09:04:12 ]
pi_65100775
Die WorldWideWalters heeft ze er alle 5 op staan! http://www.youtube.com/user/WorldWideWalters
  vrijdag 16 januari 2009 @ 15:02:09 #239
53267 TC03
pi_65110552
Nice! Maar ik heb ze maar halverwege uitgezet, dat geknetter kan ik niet lang aanhoren. Dangerous Animals klinkt wel apart, met dit huilende snaartje.
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 07:47 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Ja, dat doet Nick wel weer even goed op z'n basje.

/edit
Oh, vrij goeie opname van een nieuw nummmer:
Volgens mij is dat geluid nabewerkt om het acceptabel te maken, want ik hoor bijna helemaal geen drums terwijl die juist zo prominent aanwezig zijn.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 15:16:17 #240
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_65111100
Wel tof dat ze een keyboard gebruiken bij Pretty Visitors .
pi_65117891
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 schreef The Sheriff het volgende:

LOL.

Sorry, it was a bit cruel of me to tease. I do have the recordings but for reasons out of my control i hope you understand why i can't post them at this time. I will be posting some soundcheck material soon, but it will only be previously released songs i'm afraid.

No amount of youtube footage can prepare you for how awesome the new songs are live

Ik vind die riff in "Go-Kart" lekker, lijkt een beetje op "Very Ape" van Nirvana, maar "Go-Kart" is veel strakker .
Stay on my arm, you little charmer
pi_65120319
quote:
New Website

Arctic Monkeys are pleased to welcome you to their new interim website. A new site is currently in development and shall be with you next month.
quote:
New Songs / Photos

Arctic Monkeys are currently in Australia for their upcoming dates at the Big Day Out Festival. The band debuted four new songs at their shows in New Zealand this week. The titles of the new songs are 'Dangerous Animals', 'Pretty Visitors', 'Go-Kart' and 'Crying Lightning'. Pictures from the Wellington and Auckland shows can be found in the Photo Gallery.

The band's next performance will be at the Gold Coast, Big Day Out on Sunday 18th January 2008. Further dates can be found on the Gigs page

www.arcticmonkeys.com
Tijdelijke website dus. Ik zag dat meer dan de helft van de producten uit de shop zijn verdwenen.
pi_65124360
quote:
Arctic Monkeys bring new songs to Big Day Out Festival

Arctic Monkeys played two new songs at the Big Day Out festival in Auckland, New Zealand today (January 16).

The tracks played were 'Pretty Visitors' and 'Dangerous Animals', which featured when the band performed a warm-up show in Wellington earlier in the week.

'Dangerous Animals' was described by frontman Alex Turner as being about "tigers and shit".

Other bands playing at the touring Big Day Out Festival, which heads to Australia�s Gold Coast Parklands on January 18, include [a']The Prodigy[/a], TV On The Radio, Hot Chip, Simian Mobile Disco and The Ting Tings.

Neil Young headlined the event, playing a selection of his own songs including 'Cinnamon Girl', 'Heart of Gold' and 'Rockin' In The Free World', and a cover of The Beatles' 'A Day In The Life'.

Arctic Monkeys played:

'Pretty Visitors'
'Da Frame 2R'
'This House Is A Circus'
'Still Take You Home'
'The View From The Afternoon'
'Dancing Shoes'
'From The Ritz To The Rubble'
'Dangerous Animals'
'I Bet You Look Good On The Dancefloor'
'Brianstorm'
'When The Sun Goes Down'
'Red Right Hand'
'Fluorescent Adolescent'
'Do Me A Favour'
'If You Were There, Beware'

http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/42121
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:59:27 #244
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_65125758
Tof! Geen tv-opnames van gemaakt?
pi_65125785
Wat is Red Right Hand dan?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:00:17 #246
53267 TC03
pi_65125802
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:59 schreef Haunter het volgende:
Als dat zo zou zijn zouden de nieuwe nummers sowieso niet opgenomen mogen worden.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:00:41 #247
53267 TC03
pi_65125827
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:59 schreef JeroenV het volgende:
Cover van Nick Cave toch?
pi_65125997
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:59 schreef Haunter het volgende:
Nee, deze keer niet. Maar ongeveer een half uurtje van één van deze Big Day Out-optredens zal dus op de Australische TV-zender Channel V worden uitgezonden.
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:59 schreef JeroenV het volgende:
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:00 schreef TC03 het volgende:

[..]

Cover van Nick Cave toch?
Jep, heeft wel een beetje iets weg van "Terror Pocket" !

pi_65130515
quote:
Josh Homme speaks about producing Arctic Monkeys and Biffy Clyro

Josh Homme has spoken about his role as producer with the Arctic Monkeys.

As has been widely rumoured, the Queens Of The Stone Age frontman has been working with the band for sessions that may end up on their third album.

Appearing as a special guest on Biffy Clyro's BBC Radio 1 takeover last night (January 16), Homme confirmed the news. Asked whether he had managed to "beat Sheffield out of them yet," he admitted. "Oh man, it was great. We spent most of the time in Joshua Tree and it was really cool to be present and watch them go nuts."

Biffy Clyro singer Simon Neil asked whether they had taken peyote, a psychedelic desert cactus, during the session, to which Homme joked: "Well I did, but I didn't tell them, so there were just a few days when they were like 'Why are you being so weird?' I didn't think it was weird, I just said the word 'Ham' 4,000 times." [..]

The full interview can be heard bbc.co.uk/iplayer.

http://www.nme.com/news/queens-of-the-stone-age/42122
pi_65153098
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 19:17 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Sja, op Last.FM staat ook dat Milli Vanilli in de originele bezetting op Woodstock '09 speelt. Maar goed, had het dan even gepost, joh! Maar eigenlijk...couldn't care less. Vind de muziek niet erg bijzonder allemaal. Vind Reverend een non-talent, Low Key een iets té Britse rapper, en de invloed van Matthew Helders hoor je verder ook te weinig terug. Denk ook niet dat-ie er bij is trouwens.

Zoals ik al eerder zei is hij daarom ook uit de band gestapt.
Jasper van Vugt schreef een positieve recensie over het optreden gisterenavond:
quote:
MONGREL (HUIZE MAAS)
Wat vinden we ervan? We leken de uitzondering, maar het optreden van Mongrel kon ons zeer bekoren. Misschien moet je het album eerst een paar keer hebben gehoord, dat verhoogt de catchy factor van de Britten enorm. De groep bestaande uit (ex-)Arctic Monkeys, een Babyshamble en enkele Reverend and the Makers kan echter geen pot breken bij een publiek dat murw toekijkt.

Wat verwachten we ervan? Dwars als we zijn, gaan we tegen de voortekenen van het Eurosonic publiek in en voorspellen we Mongrel een grootste toekomst. Komend jaar Lowlands?

Opmerkelijk? Rapper Lowkey laat in een freestyle zien nog fanatieker bij de Palestijnse zaak betrokken te zijn dan Gretta Duisenberg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')