abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63910286
Naar aanleiding van een SV dat is gegeven aan een supporter van AZ is er een topic gestart door deze persoon op de azfanpage.
Nu heeft deze persoon zijn verhaal uitgelegd en heeft ter verduidelijking van zijn verhaal een foto geplaatst van de desbetreffende steward. Om de afstand tussen hem en de steward aan te duiden. Nu is het duidelijk dat er door iemand van AZ wordt meegelezen op de fanpage.

Er is namelijk dit bericht binnen gekomen.
quote:
DSB-goednieuwsshow wil inhoud Fanpage bepalen

Dat AZ baas in eigen huis wil spelen, is geen nieuws meer. De beleidsbepalers Wille en Keur hebben na AZ-PSV weer van zich doen spreken door uit honderden stoute supporters één persoon te kiezen om hun deurwaarderskantoor werk te verschaffen. Iets met Braamhaar, het oudste beroep ter wereld en onze Brabantse gasten.

Nu trachten de heren Koning en Gerbrands ook de baas te spelen in het digitale huis van de supporters, oftewel de fanpage. Tot de dag van vandaag de enige plek waar vrijuit over AZ gekletst wordt, zonder de indoctrinatie van enge marketingmannetjes achter de DSB-goednieuwsshow. Mis!

AZ wil de foto (link) van een soldaat uit het gele leger verwijderd hebben. Terwijl Tammy deze alleen maar plaatste om zijn eventuele onschuld aan te tonen. En als je kennelijk zo onopvallend door het leven wil gaan, waarom trek je dan in een stadion van 17.000 man een gele jas aan?
Gaat om dit topic
http://www.azfanpage.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=4073&st=0&sk=t&sd=a&start=20

1)Nu ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden
(in zijn algemeenheid! voordat het weer een AZ/Scheringa bash dreigt te gaan worden)

2)Gebeurd dit bij jullie club ook dat zij geregeld zich bemoeien met hetgeen er op fan websites "mag/moet" komen te staan?!
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_63910924
aah, een SV dus
You dream it, I live it.
pi_63910926
Het is heel simpel. In NL heb je portretrecht. Deze jongeman plaatste zonder toestemming een foto van een steward en AZ heeft gemeld dat dat niet mag. De steward is ondertussen onherkenbaar gemaakt, dus ik denk dat er nu nog weinig problemen zullen zijn.
pi_63910935
Het lijkt mij dat een club zich niet eens mag bemoeien met iets wat op een fanpage staat.
Hoogstens mogen ze het gebruik van het logo verbieden, dus ook foto's van werknemers lijkt me.

Verder kan dit natuurlijk alleen maar bij AZ.
Feyenoord!
"Feyenoord zit in mijn hart. Maar Feyenoord, dat zijn de mensen, dat zijn de supporters. Door hen ontstaat het Feyenoord-gevoel." Henk Fräser
pi_63910973
Een SV krijgen voor spreekkoren.
Feyenoord!
"Feyenoord zit in mijn hart. Maar Feyenoord, dat zijn de mensen, dat zijn de supporters. Door hen ontstaat het Feyenoord-gevoel." Henk Fräser
pi_63911024
Een foto, op prive grond gemaakt, mag niet zomaar verspreid worden. AZ staat volledig in hun recht om te vragen om de foto van een steward te verwijderen. Geen idee wat er precies is gebeurd, maar ik kan me goed voorstellen dat ze er niet op zitten te wachten dat 1 van hun stewards tot pispaaltje wordt gemaakt.
pi_63911048
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:03 schreef Putdeksels het volgende:
Het lijkt mij dat een club zich niet eens mag bemoeien met iets wat op een fanpage staat.
Hoogstens mogen ze het gebruik van het logo verbieden, dus ook foto's van werknemers lijkt me.

Verder kan dit natuurlijk alleen maar bij AZ.
Een club mag zich wel degelijk bemoeien met het gebruik van foto's die in hun stadion zijn gemaakt.
pi_63911104
Ik had het dan ook meer over dat topic. Stewards die mensen aanwijzen die 'alle boeren zijn homo's aan het zingen zijn en die vervolgens gelijk een SV geven.

Het censuurbestuur daar in Alkmaar is zelfs nog erger dan bij ons joh.
Feyenoord!
pi_63911197
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:05 schreef Putdeksels het volgende:
Een SV krijgen voor spreekkoren.
Ik vind het een sterk verhaal van die persoon. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat iemand willekeurig uit een rijtje supporters wordt geplukt en een SV krijgt omdat hij Braamhaar is de hoer van PSV gezongen heeft, terwijl de rest die om hem heen staat dat ook stond te zingen.
pi_63911226
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:10 schreef Putdeksels het volgende:
Ik had het dan ook meer over dat topic. Stewards die mensen aanwijzen die 'alle boeren zijn homo's aan het zingen zijn en die vervolgens gelijk een SV geven.

Het censuurbestuur daar in Alkmaar is zelfs nog erger dan bij ons joh.
Ik noem het personeel beschermen, jij noemt het censuur.
Het is maar hoe je het bekijkt.

Voor de rest zie ik geen dingen die op de AZ pagina moeten staan of juist verwijderd moeten worden. Ik denk dat het wel meevalt met die club bemoeienis.
pi_63911295
Nogmaals Houtworm, ik heb het over het topic genoemd in de OP.

Niet over het plaatsen van die foto, want dat mag sowieso niet.
Feyenoord!
pi_63911349
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:18 schreef Putdeksels het volgende:
Nogmaals Houtworm, ik heb het over het topic genoemd in de OP.

Niet over het plaatsen van die foto, want dat mag sowieso niet.
Wat is er precies met dat topic aan de hand? Ik zie niks bijzonders.
pi_63911480
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:21 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Wat is er precies met dat topic aan de hand? Ik zie niks bijzonders.
Een supporter van AZ heeft een stadionverbod van 9 maanden gekregen omdat hij 'Braamhaar is de hoer van Eindhoven' zong, tenminste dat staat in het topic.

Lijkt me ook een veel leuker discussieonderwerp, of je een SV hoort te krijgen voor spreekkoren.
Het lijkt me dat iedereen het er mee eens is dat schending van het portretrecht gewoon niet mag.
Feyenoord!
pi_63911746
Wat is er leuk aan spreekkoren
You dream it, I live it.
pi_63911952
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:27 schreef Putdeksels het volgende:

[..]

Een supporter van AZ heeft een stadionverbod van 9 maanden gekregen omdat hij 'Braamhaar is de hoer van Eindhoven' zong, tenminste dat staat in het topic.

Lijkt me ook een veel leuker discussieonderwerp, of je een SV hoort te krijgen voor spreekkoren.
Het lijkt me dat iedereen het er mee eens is dat schending van het portretrecht gewoon niet mag.
Ik neem dat soort beweringen met een korrel zout als je het niet erg vind. Het zou me niets verbazen als er wel wat meer is gebeurd dan alleen maar roepen "Braamhaar is de hoer van Eindhoven". Als iedereen dat doet en er dan maar een paar uitgepikt worden, pech voor die enkelen. Laat het een voorbeeld zijn voor de rest.

Spreekkoren zijn gewoon niet gewenst en kunnen clubs in problemen brengen. Kan me goed voorstellen dat je daar tegen op wilt treden.
  woensdag 10 december 2008 @ 18:53:52 #16
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_63912171
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:27 schreef Putdeksels het volgende:

[..]

Precies, die discussie is veel interessanter. Het is volkomen logisch dat AZ niet wil dat één van hun stewards nu de verpersoonlijking van deze kwestie wordt en eventueel bij een volgende thuiswedstrijd door een heel vak herkend wordt als 'de boosdoener'.

Het is inderdaad nog veel belachelijker dat je een SV krijgt voor zoiets onbenulligs als een 'Braamhaar is de hoer van PSV'. In deze tijd van gaskamergeluiden, dode Joden en kanker aan je ballen is een zinnetje als 'Braamhaar is de hoer van PSV' namelijk gewoon best wel schattig. Stewards zijn sowieso vaak een beetje vermoeiende personen.
Gourmetten of steengrillen?
pi_63912510
Hadden ze er maar: Wij vinden" voor moeten zingen.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_63912632
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:38 schreef Meddo het volgende:
Wat is er leuk aan spreekkoren
bevordert het groepsgevoel

OT: een SV voor "Braamhaar is de hoer van PSV" lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Dat de club een reactie geeft op dit topic, ook om hun eigen naam te beschermen, lijkt me eigenlijk best logisch

of het slim is om te doen is natuurlijk weer een heel ander verhaal
pi_63912696
En dat portretrecht, geef je dat niet stilzwijgend op zodra je het stadion binnen stapt?
Anders kan elke supporter zich maar laten blurren op TV.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_63913770
Ik heb geen verbod gehad voor 9 maanden vanwege spreekkoren tijdens de
bekerwedstrijd AZ -PSV

Ik had tegen een steward gezegd dat ie ze werk moest gaan doen.
Nadat hij mensen voor mij lastig viel nadat ze gezongen/geroepen hadden braamhaar is de boer/hoer? van psv?
Daarom moest ik op gesprek komen, bij dhr de koning, en de 2 hoofdstewards.
Nou wordt ik er van beschuldigd dat ik tijdens die wedstrijd aan spreekkoren mee heb gedaan.

Ik krijg van de week een dwangbevel van een deurwaarder wat ook nog is 60eu kost!
En dan kan ik bezwaar aanteken, maar ik weet nu al dat genaait wordt waar ik bijsta,
Er zijn geen duidelijke camera beelden van het incindent, ik heb 6 getuigen die zeggen dat ik niet gezongen heb, hun hebben 1 steward die met ze rug naar ons toe staat en mij beschuldigd?

In normale rechtszaken zou AZ geen poot om om te staan hebben.
Maarja je weet hoe dit soort dingen gaan, DHr de koning liep al op te scheppen dat er 8 mensen zijn bij AZ die een stadionverbod hebben en dat diegene die bezwaar aan tekenen nooit gelijk hebben gekregen.....
pi_63913934
quote:
Op woensdag 10 december 2008 19:13 schreef GizartFRL het volgende:
En dat portretrecht, geef je dat niet stilzwijgend op zodra je het stadion binnen stapt?
Anders kan elke supporter zich maar laten blurren op TV.
Als je vind dat je onterecht en ongewenst in beeld bent, kan dat vast. Maar er is wel een verschil dat die TV camera's er zijn in opdracht van de club. Dus dan is het wel even anders dan een op wraak beluste supporter die een foto van je maakt en die gaat verspreiden.
pi_63914052
azfanpage

Wat een volk zit daar. Zo'n beetje het afvoerputje van het internet.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_63914153
quote:
Op woensdag 10 december 2008 19:51 schreef Tammy-Alkmaar het volgende:
-knip-
Ach, AZ naait jou, jij naait de Nederlandse taal. .
-
pi_63914288
ik geloof meneer tammy niet dat hij een SV heeft gekregen enkel en alleen voor spreekkoren.

en die 6 getuigen slaan natuurlijk ook nergens op .

mijn vrienden zouden nl ook voor mij getuigen in zo een zaak.
pi_63914320
quote:
Op woensdag 10 december 2008 19:51 schreef Tammy-Alkmaar het volgende:
Ik heb geen verbod gehad voor 9 maanden vanwege spreekkoren tijdens de
bekerwedstrijd AZ -PSV

Ik had tegen een steward gezegd dat ie ze werk moest gaan doen.
Nadat hij mensen voor mij lastig viel nadat ze gezongen/geroepen hadden braamhaar is de boer/hoer? van psv?
Daarom moest ik op gesprek komen, bij dhr de koning, en de 2 hoofdstewards.
Nou wordt ik er van beschuldigd dat ik tijdens die wedstrijd aan spreekkoren mee heb gedaan.

Ik krijg van de week een dwangbevel van een deurwaarder wat ook nog is 60eu kost!
En dan kan ik bezwaar aanteken, maar ik weet nu al dat genaait wordt waar ik bijsta,
Er zijn geen duidelijke camera beelden van het incindent, ik heb 6 getuigen die zeggen dat ik niet gezongen heb, hun hebben 1 steward die met ze rug naar ons toe staat en mij beschuldigd?

In normale rechtszaken zou AZ geen poot om om te staan hebben.
Maarja je weet hoe dit soort dingen gaan, DHr de koning liep al op te scheppen dat er 8 mensen zijn bij AZ die een stadionverbod hebben en dat diegene die bezwaar aan tekenen nooit gelijk hebben gekregen.....
Wordt je nu weer Ajacied?
pi_63914359
Typisch AZ en het publiek wat er (tegenwoordig) zit om al die onzin te pikken, bij ons denken ze er niet eens aan !
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  woensdag 10 december 2008 @ 21:14:53 #27
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_63916318
Tvp dan maar

Oh ja, en klapklap
Confidence through competence
pi_63917672
Wordt een beetje lacherig gedaan maar ga er maar vanuit dat dit soort gestapo praktijken ook in andere stadions plaats gaat vinden. In Heerenveen heeft men al een brief verstuurd ondertekend door Frits Barend (!!) dat we niet meer over Joden mogen zingen. De volgende stap is het willekeurig verwijderen van mensen waarvan men denkt dat die over Joden zingen (razzia?) en stap drie is het leegvegen van een compleet vak.

Bij clubs als Feyenoord of NAC is dit geen probleem omdat er over het algemeen tuig op de tribunes staat waar je als geelhemd niet tussen gaat staan maar bij lieve clubjes als Heerenveen of AZ is dit een stukje makkelijker.
pi_63917744
quote:
Op woensdag 10 december 2008 20:11 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wordt je nu weer Ajacied?
Ik zou maar AZ'er worden als ik jou was...

Serieus je kan wel domme opmerkingen maken over het gloryhunter-gejank maar probeer eens met onderbouwde posts te komen ipv dat soort domme opmerkingen..

Het gaat er los van Tammy, ook om dat dit soort praktijken gebeuren. Tuurlijk is het moeilijk om 40 man te pakken, maar met willekeur maar iemand 9 maanden (WTF!!!) te proberen te geven is compleet gestoord.
Focus je eerder op die klappers die er nogsteeds uitmoeten ipv zgn. spierballen te tonen door iemand van de triibune te plukken die wat roept.

Vuurwerk, fakkels en het veld betreden zijn duidelijke "no-go's".
Maar dit is echt tragisch gewoon..

[ Bericht 42% gewijzigd door fuckbuddy op 10-12-2008 22:00:27 ]
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  woensdag 10 december 2008 @ 21:59:02 #30
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_63917926
wtf, een brief ondertekenen door Frits Barend?
Confidence through competence
pi_63918138
Samen met z'n broer Bert en een ene Carel van Geuns
pi_63919261
quote:
Op woensdag 10 december 2008 21:54 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Ik zou maar AZ'er worden als ik jou was...

Serieus je kan wel domme opmerkingen maken over het gloryhunter-gejank maar probeer eens met onderbouwde posts te komen ipv dat soort domme opmerkingen..

Het gaat er los van Tammy, ook om dat dit soort praktijken gebeuren. Tuurlijk is het moeilijk om 40 man te pakken, maar met willekeur maar iemand 9 maanden (WTF!!!) te proberen te geven is compleet gestoord.
Focus je eerder op die klappers die er nogsteeds uitmoeten ipv zgn. spierballen te tonen door iemand van de triibune te plukken die wat roept.

Maar dit is echt tragisch gewoon ..
  woensdag 10 december 2008 @ 22:46:34 #33
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_63919362
Sja, het supportersbeleid is diep, diep, dieptriest bij AZ. Die willen daar nul komma nul emotie en allemaal gezinnetjes op de tribunes.

Moeten ze natuurlijk zelf weten, ik vind het in ieder geval helemaal niets.
pi_63919960
Sinds die brief van Frits Barend kijk ik echt nergens meer van op.

Al snap ik weinig van dit topic maar dat ligt vast en zeker weer aan mij.
  woensdag 10 december 2008 @ 23:23:26 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_63920470
quote:
Op woensdag 10 december 2008 21:14 schreef Stereotomy het volgende:
Tvp dan maar

Oh ja, en klapklap
En retteketet enzo.

Provinciaaltjes.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_64013262
quote:
Op woensdag 10 december 2008 21:52 schreef MaxPower het volgende:
In Heerenveen heeft men al een brief verstuurd ondertekend door Frits Barend (!!) dat we niet meer over Joden mogen zingen.
Stuurt ie zo'n brief ook naar IJdorp?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammā, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_64013346
quote:
Op woensdag 10 december 2008 22:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Sja, het supportersbeleid is diep, diep, dieptriest bij AZ. Die willen daar nul komma nul emotie en allemaal gezinnetjes op de tribunes.

Moeten ze natuurlijk zelf weten, ik vind het in ieder geval helemaal niets.
zo hoort het wel
You dream it, I live it.
pi_64098841
quote:
Op woensdag 10 december 2008 21:54 schreef fuckbuddy het volgende:

Maar dit is echt tragisch gewoon..
Volkomen arbitrair.

Ik vond en vind fakkels bijvoorbeeld helemaal geen no-go.

Bovendien zijn AZ supporters zulke sukkels, dat ze het maar uitzoeken. Lekker voor ze.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64098887
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:15 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Volkomen arbitrair.

Ik vond en vind fakkels bijvoorbeeld helemaal geen no-go.

Bovendien zijn AZ supporters zulke sukkels, dat ze het maar uitzoeken. Lekker voor ze.
Eens met alle drie de punten, maar vooral de laatste.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_64136848
Az doet liever klappen met van die klapperdingetjes

Wat een trieste boel daar, uberhaupt heel AZ..alles word geregeerd van boven af
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')