abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63933298
Kom op zeg. Het is gewoon een open deur dat de PVV extreem rechts is.
Mensen met hun ouders deporteren enzo...

Daar heb ik geen onderzoek voor nodig!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63933319
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:14 schreef Pool het volgende:
Op basis van mijn eigen definitie, die uiteraard superieur is aan die van de kneuzenuniversiteit Leiden, is de PVV trouwens links. De PVV is links
Van daaruit is de link met het fascisme (uit nazi-Duitsland) ook heel erg kort, want daar werd geageerd en later fysiek geïntimideerd tegen de kleine groep van vrekkige kapitalistische Joden die in het bezit waren van de productiemiddelen die, volgens de overtuigingen van de N.S.D.A.P. , de gemeenschap toebehoorde.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 11-12-2008 14:37:29 ]
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 11 december 2008 @ 14:37:54 #183
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63933520
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:29 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Van daaruit is de link met het fascisme (uit nazi-Duitsland) ook heel erg kort, want daar werd geageerd en later fysiek geïntimideerd tegen de kleine groep van vrekkige kapitalistische Joden die in het waren van de productiemiddelen die volgens de overtuigingen van de N.S.D.A.P. de gemeenschap toe behoorden.
Ja, mijn conclusie in dat topic is dan ook dat Wilders links is, maar nog net niet zo links als Hitler. Dit terwijl Wouter Bos rechts is.
pi_63933541
Allah Al Watan Al Malik
pi_63933553

Nou, heeft die Wilders een links hoofd of niet
pi_63933782
Ik zou eerder zeggen dat Wilders een typische antifascist is en daarin ver doorgeschoten, in de zin dus als bedoeld door Winston Churchill, die debiteerde dat de fascisten van de toekomst zich antifascisten zouden noemen.
I´m back.
pi_63933948
De column in Trouw van een paar jaar geleden wil ik een ieder, die daar behoefte an heeft, niet onthouden. Het is onomstotelijk dat de Monitor en jaap van Donselaar niet onomstreden zijn.
quote:
Monitor van de angst

Het is weer schrikken, dankzij de zevende Monitor Racisme en Extremisme van de Anne Frank stichting en de Leidse universiteit, onder redactie van Jaap van Donselaar. Het racistische geweld van voornamelijk rechts-extremisten schijnt in 2005 in Nederland met 15 procent te zijn gegroeid.

In totaal zijn er 296 incidenten gerapporteerd. Bij verschijning van de Monitor, afgelopen woensdag, bevolkten de kale koppen de gealarmeerde tv-rubrieken en kranten. Nadat ik gisteren de 256 bladzijden van het rapport had doorgenomen, viel mijn mond open: hebben al die journalisten de Monitor daadwerkelijk gelezen? De cijfers van 2005 werden niet met 2004, maar met 2003 (260 incidenten) vergeleken. Voor 2004, verontschuldigden de opstellers zich, had de politie niets aangeleverd en waren alleen de cijfers van november voor handen: 173 incidenten (!) alleen al in die maand van de moord op Van Gogh. Het was dan ook meer dan waarschijnlijk, gaf het rapport toe, dat 2005 anders een flinke afname van incidenten had betekend vergeleken met het ontbrekende 2004.

Ook noteerde de Monitor dat het enige geval van doodslag door extremistisch geweld in de laatste vier jaar dat van Theo betrof. Maar ja, geen complete cijfers voor 2004 betekent voor de ’onderzoekers’ dat het ritueel slachten van de regisseur niet hoeft te worden opgenomen. Ik heb in enkele seconden gedaan wat de ’wetenschappers’ hebben nagelaten: het gemiddelde aan incidenten nemen van de twee voorgaande jaren, 2002 en 2003, die nagenoeg gelijk waren (264 en 260) min een maand (21) plus die fameuze maand november (173). Dan komen we op 414 incidenten. Zelf als ik dit naar beneden (400) afrond mag ik vaststellen dat 2005 vergeleken met de schatting voor 2004, een afname van racistisch en extremistisch geweld heeft gekend van minimaal 25 procent.

Mijn conclusie is dan volstrekt anders dan die van de Monitor, want na de explosie van geweld in het jaar van de moord, heeft Nederland zich relatief hervonden in 2005: van meer dan 400 naar 296 incidenten. Jaap van Donselaar beweert dat het rechts-extremisme explosief toeneemt, maar als je het rapport leest constateer je dat de vier nazistische partijen die erin worden geanalyseerd (NVU, Nationale Alliantie, Nieuw Rechts en NNP) op sterven na dood zijn. Samen tellen ze niet meer dan 560 ruziënde leden. Als men een zestal neonazistische organisaties als Blood & Honor meerekent, komt het totaal aan georganiseerde kale koppen voor heel Nederland op 975. Resteren de Londsdale-jongeren, die het rapport niet weet duidelijk te omschrijven en kwantificeren: ’Het gaat om waarschijnlijk enkele duizenden meer of minder racistisch, rechts-extremistisch georiënteerde jongeren’. In het hoofdstuk over radicale moslims geeft de zeer voorzichtige Monitor helemaal geen cijfers. Ook niet die van het IMES-rapport van de universiteit Amsterdam uit oktober jl, die alleen al voor de hoofdstad op 1445 potentiële jihadisten komen. Begrijp me goed: een nazi in Nederland is er een te veel en waakzaamheid moet. Maar dit rapport is doorspekt met gekleurde commentaren, heeft een politieke ondertoon en is gebaseerd op gemanipuleerde vergelijkingen. Geert Mak wordt er hier of daar als referentie bijgehaald. Terecht: de handelaars in angst zijn van alle markten thuis.

Sylvain Ephimenco in Trouw, 16 december 2006
pi_63933975
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:51 schreef damian5700 het volgende:
De column in Trouw van een paar jaar geleden wil ik een ieder, die daar behoefte an heeft, niet onthouden. Het is onomstotelijk dat de Monitor en jaap van Donselaar niet onomstreden zijn.
[..]

Zelfs al zou het onderzoek niet deugen, dan wil dat nog niet zeggen dat de PVV niet extreem rechts is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63933976
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:46 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zou eerder zeggen dat Wilders een typische antifascist is en daarin ver doorgeschoten, in de zin dus als bedoeld door Winston Churchill, die debiteerde dat de fascisten van de toekomst zich antifascisten zouden noemen.
Dat lijkt me al een veel correcter beeld.
pi_63933998
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:46 schreef Ryan3 het volgende:
Op basis van wat precies? Dat hij dit mogelijk heeft gezegd, tot daar aan toe, maar welke verklaring hoort daarbij?
pi_63934090
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Zelfs al zou het onderzoek niet deugen, dan wil dat nog niet zeggen dat de PVV niet extreem rechts is.
Alleen valt de wetenschappelijke basis weg en vervalt dit prulwerkje tot een tendentieus opiniestukje.
Ieder zijn mening, maar dat is geen aanleiding zulks te verheffen tot wetenschap.
pi_63934263
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:53 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Op basis van wat precies? Dat hij dit mogelijk heeft gezegd, tot daar aan toe, maar welke verklaring hoort daarbij?
Dat je als antifascist geen fascistische maatregelen moet nemen. Zie Wilders met o.a. zijn verbod op de Koran.
pi_63934328
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:53 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hij vergelijkt de Islaam met het fascisme, de heilige qo'ran met Mein Kampf, hij noemt de poltiek van links appeasement, een term waarmee hij impliciet verwijst naar de verzoeningspolitiek tov Hitler vlak voor WO2, kortom hij ziet zichzelf als antifascist. Om de volgelingen van de Islaam, die hij beschouwd als een verwoestende oerkracht (zoals bijv. een tsunami), te bestrijden denkt hij dat het nodig is om zogenaamde selectieve maatregelen te nemen. Dit komt er in de praktijk op neer dat het gelijkheidsbeginsel, het rechtszekerheidsbeginsel en het beginsel van de proportionaliteit overboord gegooid worden. Een op die manier ontklede democratie is niet anders dan de nationale bundeling à la waar de vooroorlogse fascisten min of meer achterstonden. O, ja en net zoals Hitler de sociaaldemocratische en communistische partij als handlangers zag van zijn tsunami, de Joden, ziet Wilders in alles wat ook maar de geringste trekken vertoont van linkse gesteldheid als handlangers van zijn tsunami. Vzmh.
I´m back.
pi_63934340
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Alleen valt de wetenschappelijke basis weg en vervalt dit prulwerkje tot een tendentieus opiniestukje.
Ieder zijn mening, maar dat is geen aanleiding zulks te verheffen tot wetenschap.
Nee, tenzij je de Universiteit eveneens beticht van belangenverstrengeling.
Allah Al Watan Al Malik
pi_63934526
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is gewoonlijk wel de normale repliek natuurlijk; dat de universiteiten en het hele onderwijs een bepaalde ideologische vooringenomenheid kennen.
I´m back.
pi_63934572
quote:
Op donderdag 11 december 2008 13:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wie dan?

Ik geloof niet dat dit onderzoeksniemendalletje erg veel indruk heeft gemaakt op de stemmers van de PVV. Het zou me niks verbazen als haar zetelaantal volgende maand in de peilingen alweer omhoogschiet.
Ja und? Moet je het daarom maar niet buiten brengen?
Dit is toch ook niet bedoeld om mensen wel of niet op de PVV te laten stemmen?
pi_63934588
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Och het komt hem weer eens slecht uit. Wat een slap gereutel man, je kan veel beter
pi_63934610
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:02 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat je als antifascist geen fascistische maatregelen moet nemen. Zie Wilders met o.a. zijn verbod op de Koran.
De Antifa typeert zich dan ook met rechts-extremistische kenmerken volgens de definiëring van Jaap van Donselaar.
pi_63934616
Tegen Islamofascisme.
pi_63934711
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Och het komt hem weer eens slecht uit. Wat een slap gereutel man, je kan veel beter
Er werd gesteld; stel je voor dat het onderzoek niet deugt. Het lijkt me dan evident dat de wetenschappelijke waarde van dit 'onderzoek' dan vervalt.
pi_63934731
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:13 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De Antifa typeert zich dan ook met rechts-extremistische kenmerken volgens de definiëring van Jaap van Donselaar.
Churchills cirkel ermee rond makend idd. Vraag is natuurlijk wie is antifascistischer, antifa of Wilders en zijn vrienden.
I´m back.
pi_63934747
Als we nou de conclusie van het onderzoek accpepteren, dus de PVV is gewoon extreem rechts...denk je dat dat gevolgen gaat hebben?
Dus niet meer dat geneuzel over het onderzoek..maar gewoon de conclusie accepteren..wat dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63934830
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:20 schreef capricia het volgende:
Als we nou de conclusie van het onderzoek accpepteren, dus de PVV is gewoon extreem rechts...denk je dat dat gevolgen gaat hebben?
Dus niet meer dat geneuzel over het onderzoek..maar gewoon de conclusie accepteren..wat dan?
Misschien heeft het stigmatisering tot gevolg, maar meer ook niet.
pi_63934831
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vind dat de Leidse Universiteit zich hiermee heel belachelijk maakt, inderdaad.
  donderdag 11 december 2008 @ 15:24:42 #205
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63934869
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind dat de Leidse Universiteit zich hiermee heel belachelijk maakt, inderdaad.
Dat is sowieso hun hele strategische plan daar, voortdurend voor lul staan.
pi_63934899
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Churchills cirkel ermee rond makend idd. Vraag is natuurlijk wie is antifascistischer, antifa of Wilders en zijn vrienden.
Het is allereerst belachelijk dat de monitoring exclusief aan de rechterkant van het politiek spectrum geschied, alsof er geen extremisme onder links zou bestaan of onder moslimapologeten.
pi_63934909
Paar kamertjes verder zit Ellian zijn plannen voor sociale cohesie uit te broeden idd.
I´m back.
pi_63934942
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:26 schreef Ryan3 het volgende:
Paar kamertjes verder zit Ellian zijn plannen voor sociale cohesie uit te broeden idd.
Daar heb ik anders goede colleges van gekregen! Niets mis mee!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63934963
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:18 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er werd gesteld; stel je voor dat het onderzoek niet deugt. Het lijkt me dan evident dat de wetenschappelijke waarde van dit 'onderzoek' dan vervalt.
Het is zo cliche en flauw om altijd direct de waarde van het onderzoek in twijfel te trekken.

Volgens mij reageren de meeste mensen nogal lacherig op het nieuws dat Wilders en de PVV extreem rechts zijn, zo van: straks komen ze nog met het nieuws dat de stad Utrecht de hoofdstad van de provincie Utrecht is.
pi_63934986
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar heb ik anders goede colleges van gekregen! Niets mis mee!
O, ja?
Waar ging dat over, ben benieuwd wat die man doet met die leerstoel nl.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')