Maar ik lees dat de hotels nog niet geboekt zijn? Dat kunnen zij ook helemaal voor je regelen. Ze kunnen je een heel schema geven met hotels waar je zou kunnen overnachten, per nacht, en hoeveel dat zou kosten. Jij moet dan opgegeven waar je wanneer wilt zijnquote:Op woensdag 10 december 2008 10:39 schreef Damzkieee het volgende:
Nou alles is al geboekt, we hebben de auto al. Ik heb dan ook geen behoefte aan een verzorgde reis
Valt best mee.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:54 schreef Pikkebaas het volgende:
Oh, en het is trouwens knap koud aan de oostkust in Januari.
In ieder geval Philadelphia, waar de basis van de VS ligt. Pittsburgh vond ik niet zo bijzonder als stad, behalve Andy Warhol museum is er niet echt iets de moeite waard. Als je er niet in de buurt komt, zou ik daarvoor in de plaats iets meer tijd nemen in Washington DC.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:37 schreef Damzkieee het volgende:
Bedankt voor de tipsWe hebben 2 coureurs dus wat betreft het vele rijden moet dat no problem zijn. Zijn er in Pennsylvania nog speciale bezienswaardigheden die je MOET bekijken? En heeft iemand al eens de Blue Ridge Parkway gereden?
Alle drie is mogelijk, zie Sleeping accommodations, maar met een eigen slaapcoupé incl. douche wordt het wel een betrekkelijk dure trip.quote:Op zondag 25 april 2010 18:13 schreef Fogel het volgende:
Heb je in zo'n trein dan een eigen slaapcoupe? Of moet je delen met anderen? Of misschien zelfs slapen in een stoel?
quote:Op zondag 25 april 2010 11:41 schreef just.in.case het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou in dat gebied de trein juist wel aanraden, je hebt er prima verbindingen tussen de steden, en in de steden zelf heb je ook geen auto nodig. Als je echt buiten de steden wilt komen is een auto wel handig. Misschien ook wel voordeliger als je met z'n tweeën bent.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:03 schreef LieLie het volgende:
Schopje!
Ik kon geen ander topic vinden (behalve een nog ouder centraal topic), maar als ik iets over het hoofd heb gezien hoor ik het graag!
Mijn vriend en ik overwegen misschien om deze zomer naar Amerika te gaan.
Maar ja..
Hoe?
Wat?
Waar?
Het liefste zouden we naar Amerika vliegen, een auto huren en drie weken onze eigen gang gaan. We kijken naar de regio New York/Washington. Maar wat we tot nu toe tegenkomen qua helemaal zelf reizen is erg duur. Een individuele reis waarbij de stops al bekend zijn is dan voordeliger. Maar dan heb je dus het nadeel dat je niet helemaal je eigen gang kunt gaan.
We hebben het gehad over de trein, maar ik las hier al ergens dat dat niet aan te raden is.
Dus eigenlijk zijn alle tips nog welkom!
- Do's en don'ts
- Voordelige vluchten
- Voordelig huren van auto/camper
- Voordelige overnachtingen
Dat had ik al bedacht.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:12 schreef Pikkebaas het volgende:
New York met de auto zou ik niet snel doen. Zeker downtown manhattan is gewoon veel makkelijker met de metro.
Is dat via een organisatie? Als je het zelf regelt moet het echt goedkoper kunnen volgens mij.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:39 schreef Spockjuh_ het volgende:
al een stuk wijzer geworden na veel zoeken en informeren.
vliegen rond 13 juni richting New york en willen daar 3 of 4 nachten blijven. daarna met de trein door naar Washington en daar ook 3 of 4 overnachtingen. vliegen vanaf Washington wieder nach hause. Met overnachtingen, vlucht en trein heb ik nu een aanbieding gevonden voor 1142 euro pp. dat is dan de 3 nachten optie. nachtje meer maakt het 150 euro duurder.
Het idee van een rondrit van meerdere weken hebben we maar even laten varen, dan kom je uit op bedragen richting de 3500 euro en dat is dan nog zonder benzinekosten, eten, drinken, musea geld e..d
wie het een uitdaging vind om nog iets goedkoper te vinden, be my guest!
Ik weet niet of je inmiddels al iets besloten hebt, maar kijk eens op www.airbnb.com. Daar kun je bij New Yorkers in huis een kamer, een verdieping of zelfs het hele appartement huren. Kijk naar de locatie en naar reviews van anderen. Wij betalen bij een new yorkse die aan Central Park woont voor een kamer met privé badkamer en gebruik van de keuken 58 euro per nacht! En ze krijgt enorm goede reviews. In 4 dagen New York wil je waarschijnlijk toch met name veel tijd in de stad doorbrengen en een comfortabele en centrale basis hebben om te slapen. Als je dat in een hotel zoekt wordt dat al gauw 3-4 x zo duur.quote:Op zondag 20 februari 2011 16:09 schreef Spockjuh_ het volgende:
dat is inderdaad via een organisatie. heb er meerdere aangeschreven en dit was voorlopig de goedkoopste. zelf regelen scheelt niet zoveel, vliegen is 520 pp hotel in new york en in washington is voor een centrale ligging 1100 euro. daarnaast treinkaarten voor 100 euro gevonden. Natuurlijk kunnen de kamers goedkoper maar dan zit je al vrij snel op een half uur bussen van het centrum. We hebben maar 4 dagen per stad dus wil zo min mogelijk tijd verspillen met forenzen.
Okquote:Op zondag 27 maart 2011 11:49 schreef Spockjuh_ het volgende:
ben inderdaad al geslaagd door het zelf te regelen. Even de site bekeken en het had inderdaad nog iets goedkoper gekund.
nu zit ik op vliegen 1395 euro voor 2 ps, hotel new york 500 dollar voor 4 nachten en hotel DC 716 dollar voor 4 nachten maar daar gaat nog 60 dollar vanaf als ik mijn triple aaa kaart laat zien.
nu druk doende om een logisch schema te maken, wil per dag en stukje manhattan om zo niet teveel tijd te verliezen met doelloos heen en weer lopen c.q reizen.
Wij gaan in het najaar ook een vergelijkbare route doen, naar NY (en niagara falls en washington) met daarna een binnenlandse vlucht naar het westen voor LA, LV en nationale parkenquote:Op maandag 28 maart 2011 11:36 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Hier dan ook maar even posten.
Zitten hier ook te denken om deze zomervakantie richting de VS(of azie, maar dat is een ander topic) te gaan(misschien in combi met een hopje canada).
Ben er al eerder met mn ouders geweest, en toen zijn we met de auto het halve land door gereden. Dat leek mij ook een erg puik plan, maar ik kom er al achter dat auto huren+afstanden maken flink duur is daar.
Het idee is om in iedergeval de NY gezien te hebben, en in het westen (een paar van) de Nationale parken en SF en LA.
Florida zou ook erg leuk zijn, maar ligt misschien wat uit de route. Datzelfde geldt voor Chicago(is dat de moeite uberhaupt?) en Toronto+omgeving.
Aangezien auto huren dus wat duur zou zijn(in iedergeval om de hele usa door te rijden), zouden we een binnenlandse vlucht moeten boeken. Zijn die inderdaad zo goedkoop als ik heb horen zeggen? En kan je die beter daar ter plekke boeken?
We willen ongeveer 4 weken gaan, en ons budget is zo'n 3000eu.
We zijn geen grote partygangers/gokkers, dus daar zitten niet veel kosten. En ook hoeven we zeker niet perse luxe te overnachten(gaan al jaren met een tent op vakantie).
Wat moeten we doen en laten?
In hoeverre doen ze in de VS moeilijk qua visum? Hoorde iemand vertellen dat je paspoort niet kortgeleden aangevraagd moet zijn, omdat ze dat dan verdacht vinden? of is dat gewoon gelul.
Voor het huren van een auto in het zuidwesten zou je hier eens kunnen kijken. Als je 21-24 jaar bent rekenen zij geen underage fee, wat echt enorm scheelt qua kosten. Ik vind op internet eigenlijk alleen maar positieve reviews over het bedrijf, dus lijkt me wel te vertrouwen.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:36 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Hier dan ook maar even posten.
Zitten hier ook te denken om deze zomervakantie richting de VS(of azie, maar dat is een ander topic) te gaan(misschien in combi met een hopje canada).
Ben er al eerder met mn ouders geweest, en toen zijn we met de auto het halve land door gereden. Dat leek mij ook een erg puik plan, maar ik kom er al achter dat auto huren+afstanden maken flink duur is daar.
Het idee is om in iedergeval de NY gezien te hebben, en in het westen (een paar van) de Nationale parken en SF en LA.
Florida zou ook erg leuk zijn, maar ligt misschien wat uit de route. Datzelfde geldt voor Chicago(is dat de moeite uberhaupt?) en Toronto+omgeving.
Aangezien auto huren dus wat duur zou zijn(in iedergeval om de hele usa door te rijden), zouden we een binnenlandse vlucht moeten boeken. Zijn die inderdaad zo goedkoop als ik heb horen zeggen? En kan je die beter daar ter plekke boeken?
We zijn geen grote partygangers/gokkers, dus daar zitten niet veel kosten. En ook hoeven we zeker niet perse luxe te overnachten(gaan al jaren met een tent op vakantie).
Wat moeten we doen en laten?
In hoeverre doen ze in de VS moeilijk qua visum? Hoorde iemand vertellen dat je paspoort niet kortgeleden aangevraagd moet zijn, omdat ze dat dan verdacht vinden? of is dat gewoon gelul.
Geen ervaring met Chicago, wil er ook graag een keer heen, maar het ligt een beetje klote, vind ik.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:36 schreef Augustus_Thijs het volgende:
quote:Op woensdag 10 december 2008 10:32 schreef kmaestro het volgende:
Ik raad je http://www.kuoni.nl aan. Ik ben via deze organisatie 3,5 week naar de westkust geweest. Alles was perfect geregeld, nergens zorgen om hoeven maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |