je wilt niet weten we kunnen wel een lijstje starten hahahaquote:Op maandag 15 december 2008 07:01 schreef Isegrim het volgende:
Waar een mens zich al niet kwaad over kan maken.
Volgens mij ook. En mid-jaren '90 noemde ik het ook apenstaart, omdat ik nog niet zo internationaal georienteerd was dat ik wist dat je het ook at kon noemen.quote:Op zondag 14 december 2008 21:42 schreef Isegrim het volgende:
Dat is gewoon het oorspronkelijke Nederlandse woord voor dat leesteken bij mijn weten.
Tjeempie, dat soort dingen mis ik dus altijd he.quote:Op zondag 14 december 2008 20:57 schreef TJDoornbos het volgende:
k heb er vrijdag nog 1 bij O'Sheas gezien
Die reden toch al?quote:Op zondag 14 december 2008 19:15 schreef ebeaydojraes het volgende:
owja en een HELL YEAH!!! voor de NS. Eindelijk nachttreinen tussen rotterdam gouda en utreg
Ik vind dat je toch iets voorzichtiger moet omgaan met de gevoelens van ebeaydojraes. Voor hem is het misschien wel een heel wezenlijk probleem..quote:Op maandag 15 december 2008 07:01 schreef Isegrim het volgende:
Waar een mens zich al niet kwaad over kan maken.
toch moet ik zeggen dat de naar AH verbouwde c1000 is wel een aardige winkel geworden.quote:Op maandag 15 december 2008 07:20 schreef Isegrim het volgende:
We gaan het NIET over supermarkten hebben.
Op Eudokiaplein bedoel je? Wel mooi ja, maar ik had toch echt liever de loller1000.quote:Op maandag 15 december 2008 08:32 schreef Fugie het volgende:
[..]
toch moet ik zeggen dat de naar AH verbouwde c1000 is wel een aardige winkel geworden.
Beetje jammer dat het nu weer wel druk is bij mij in de straat :/
In ruim 10 verschillende talen wordt het ding apenstaart, a-met-staart, etc aangeduid.quote:Op zondag 14 december 2008 21:26 schreef ebeaydojraes het volgende:
ja maar een A is geen aap. en in het engels is het AT ... moet jij eens tegen een Brit of Amerikaan monkeytail zeggen.
anyway.
Heeft er iemand hier nog zin om naar CLaw Boys Claw te gaan de 20ste in Watt? Ik sta op de gastenlijst, dus heb nu 2 ongebruikte kaartjes.
En vooral niet over mensen die slachtoffer zijn van de vrije-marktwerking en nu 5 dezelfde supermarkten om zich heen hebbenquote:Op maandag 15 december 2008 07:20 schreef Isegrim het volgende:
We gaan het NIET over supermarkten hebben.
Ampersand, nog zo één.quote:Op maandag 15 december 2008 07:35 schreef Breuls het volgende:
[..]
Volgens mij ook. En mid-jaren '90 noemde ik het ook apenstaart, omdat ik nog niet zo internationaal georienteerd was dat ik wist dat je het ook at kon noemen.
Maar de naam moet je maar weten. Net als de tilde (~), die krijg je ook niet op computerles geleerd.(Althans, ik niet, in de brugklas.)
Doe je het tochquote:Op maandag 15 december 2008 08:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Op Eudokiaplein bedoel je? Wel mooi ja, maar ik had toch echt liever de loller1000.
uiteraard bedoel ik die, daar woon ik immers bovenquote:Op maandag 15 december 2008 08:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Op Eudokiaplein bedoel je? Wel mooi ja, maar ik had toch echt liever de loller1000.
Dank voor het aanbod, maar gaat niet lukkenquote:Op zondag 14 december 2008 21:26 schreef ebeaydojraes het volgende:
anyway.
Heeft er iemand hier nog zin om naar CLaw Boys Claw te gaan de 20ste in Watt? Ik sta op de gastenlijst, dus heb nu 2 ongebruikte kaartjes.
Het Nationale Nederlanden gebouw is met zn knipperlampjes ook erg gezelligquote:Op maandag 15 december 2008 17:48 schreef Konijntjes het volgende:
Meneer Konijntje wil nog even twee zaken opmerken:
1. Hoewel Rotterdam een ongezellige stad is, was het vrijdag in O'Sheas wel gezelig
2. Meneer en mevrouw Konijntje liepen gisteren middag over de lijnbaan en daar was het ook al gezellig.
Verder niet natuurlijk. Voorlopig krijg ze het voordeel van de twijfel.
Apenstaartje
het is en blijft AT. Want het gaat om een adres aanduiding. wat sommigen het in spreektaal noemen boeit niet.quote:Op maandag 15 december 2008 07:35 schreef Breuls het volgende:
[..]
Volgens mij ook. En mid-jaren '90 noemde ik het ook apenstaart, omdat ik nog niet zo internationaal georienteerd was dat ik wist dat je het ook at kon noemen.
Maar de naam moet je maar weten. Net als de tilde (~), die krijg je ook niet op computerles geleerd.(Althans, ik niet, in de brugklas.)
At is spreektaalquote:Op maandag 15 december 2008 19:23 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
het is en blijft AT. Want het gaat om een adres aanduiding. wat sommigen het in spreektaal noemen boeit niet.
Zodra ik Rollmops als benaming ga gebruiken mag je schreeuwenquote:[...]
Het apenstaartje is een symbolische afkorting van at of at the cost of (uit het Engels). Oorspronkelijk werd het gebruikt voor rekeningen, bijvoorbeeld: "7 widgets @ £2 ea. = £14". Het staat dus eigenlijk voor het Latijnse ad of het Franse à.
Andere, minder gebruikelijke benamingen zijn: at-teken of ad-teken, amfora of amfoor, slinger-a of slingeraap, alfa, adres en per adres.
[...]
* Afrikaans: Aapstert
* Deens: grishale ("varkensstaart") of snabel-a ("slurf-a")
* Duits: Klammeraffe ("vastklampende aap": scheldwoord voor 'kantoormannetje', 'pennenlikker')
* Engels: commercial at, at symbol, at sign of gewoon at
* Esperanto : ĉe, heliko (slak)
* Fins: kissanhäntä ("staart van een kat") of miukumauku ("miauw" zoals het geluid van een kat)
* Frans: arobase (en soms arobas, arrobas of arrobase)
* Hebreeuws: shtrudel (Jiddisch leenwoord, dat weer is afgeleid van het Oostenrijkse strudel, vanwege een in Israël populaire vorm van kaneelgebak)
* Italiaans: chiocciola ("slakkenhuisje")
* Mandarijns Chinees: xiao laoshu (小老鼠) ("muisje"), of laoshu hao (老鼠號) ("muis-teken").
* Noors: Alfakrøll en krøllalfa
* Perzisch: at, uitgesproken als in het Engels.
* Pools: małpka ("aapje").
* Russisch: sobaka (собака) ("hond").
* Sloveens: afna ("aapje")
* In Spanje en Portugal wordt dit symbool gebruikt voor de "arroba", een gewicht van 25 pond (11,34kg). Het symbool zelf heet ook arroba
* Tsjechisch: zavináč ("rollmops")
* Turks: kuyruklu a ("a met staart"); et işareti ("at- (uitgesproken als in het Engels) teken")
* Zweeds: snabel-a ('slurf-a') of kanelbulle
[...]
quote:Op maandag 15 december 2008 19:35 schreef Isegrim het volgende:
Echt, er zijn belangrijker dingen in het leven.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Sprak de aap zonder staartquote:Op maandag 15 december 2008 20:30 schreef TJDoornbos het volgende:
@chterlijke g@sten hier in het Rotterd@m topic!!
Als jullie nou Aapjes als nick hadden gekozen, dan hadden jullie een eigen leestekenquote:
Konijntjes hebben geen eigen leesteken nodig om iets voor te stellen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als jullie nou Aapjes als nick hadden gekozen, dan hadden jullie een eigen leesteken![]()
(of we moeten nu het konijnensterretjestaartje introduceren: * )
Niets van gemerkt, terwijl ik er vlak naast zit.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:17 schreef ikbenik het volgende:
Er lijkt net een noodlanding te zijn geweest op (bij) Zestienhoven:
15:05:21 16-12-08 Melding : PRIO 1 HV221 TS961 AB221 HA221 AL221 HV141 TS141 TS222 TS132 SP131 HA131 TS142 TS311 TS223 TS301 TS241 BG251 Poort 18UGS A Rotterdam Arlandabaan Platformzijde Rotterdam [HV] HULPVERLENING Noodlanding (VOR 4: ja) .
Weet iemand iets meer?
quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:17 schreef ikbenik het volgende:
Er lijkt net een noodlanding te zijn geweest op (bij) Zestienhoven:
15:05:21 16-12-08 Melding : PRIO 1 HV221 TS961 AB221 HA221 AL221 HV141 TS141 TS222 TS132 SP131 HA131 TS142 TS311 TS223 TS301 TS241 BG251 Poort 18UGS A Rotterdam Arlandabaan Platformzijde Rotterdam [HV] HULPVERLENING Noodlanding (VOR 4: ja) .
Weet iemand iets meer?
DF vindt ik heel ergquote:Op woensdag 17 december 2008 07:32 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat je DF ook niet een beetjevindt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |