abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63953092
Stali:
Het lijkt iets beter te gaan. Poes is voorlopig Ginger gedoopt.

Ik heb ze al zien snuffelen aan elkaars neusjes en achterstes zonder te blazen. En ze hebben nu al 2 keer samen in de keuken gegeten, met mij er bij als politie agentje om Ginger in de kraag te vatten als ze Fred van zijn eten weg probeerde te jagen. Fred laat zich nu van zijn eten minder makkelijk weg jagen ook, dus ook van zijn kant lijkt het langzaam te verbeteren. Ginger laat zich ook beter afleiden als ze haar eigen eten op heeft. Wie weet is haar ergste honger er nu van af ofzo? De eerste dagen was ze zowat wild als er iets met eten gebeurde. En ook helemaal gefixeerd. Nu lijkt ze haar eigen bakje eerst alle aandacht te geven en pas daarna na de rest van het eten te kijken.

Ik begin nu echt een beetje te geloven dat het wel wat kan worden samen.

Intussen hangen er briefjes bij meer dierenwinkels en supermarkten. Ik heb vrienden in andere delen van de stad gemobiliseerd om daar mijn briefjes ook op te hangen. Vanavond de supermarkt en dierenwinkel in het centrum nog. Daarna ben ik een beetje door mijn inspiratie heen.

Dipkip: Wel een slim idee om nog even na te bellen bij Amevedi en het asiel of er echt niet een kat met de juiste beschrijving als vermist op gegeven is in de komende 2 weken ofzo. Ik had eigenlijk verwacht dat een beschrijving van de poes met mijn telefoonnummer geven goed genoeg zou zijn, maar bij die diensten kunnen natuurlijk ook foutjes gemaakt worden.

Stali en Dipkip: Als ik nu zeg dat ik een foto van beide poezels zal plaatsen als jullie lief tegen elkaar doen hier, doen jullie dat dan ook?
  vrijdag 12 december 2008 @ 08:58:11 #27
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_63953171
Ik vind het geweldig dat jij (en Fred) Ginger (tijdelijk?) in jullie gezin hebben opgenomen.

Die foto's wil ik ook heel graag zien
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_63953255
Fred en Ginger. Dan behoeft het alleen maar tijd voordat ze samen aan de zwier gaan. .

Ik hoop in ieder geval van harte dat de eventuele eigenaar zich heel snel meldt voordat je je teveel aan het beestje gaat hechten. Heb zelf ook een keer een flinke poos voor een aanlopertje gezorgd en ik vond het verschrikkelijk om hem weer af te moeten staan. Heel verhaal geweest en geen leuke ervaring.
Hoop dat het bij jou anders loopt.
  Moderator vrijdag 12 december 2008 @ 09:06:48 #29
155227 crew  Guppy
dus
pi_63953296
goeie actie, volgens mij doe je al het mogelijke!

en die foto's, daar ben ik ook voor natuurlijk dan zal ik ook lief zijn
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_63953598
Ik wil ook wel foto's zien. Goed van je dat je haar tijdelijk of definitief opneemt.
pi_63953707
Ik wil ook foto's van je poes zien.
pi_63953762
Als ze bij amivedi is aangemeld als vermist dan zou ze gewoon op de site moeten staan, dus als er helemaal geen enkele kat uit de omgeving die ook maar lichtelijk voldoet aan de beschrijving bij staat dan kan je er toch van uit gaan dat ze niet aangemeld is? Maar goed, het kan natuurlijk nooit kwaad nog een keertje extra te bellen.
Je had in ieder geval meer inspiratie dan ik trouwens, krengetje hier heet ondertussen al officieel Poes, roepnamen Mauw, Meisje en Kleine Zeur.
Ik wil ook heel graag foto zien
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_63954399
Haha, ik weet dat iedereen hier altijd foto's wil zien. Ik zal mijn best doen voor jullie. Hopenlijk denkt mijn vriend er aan om zijn camera mee te nemen vanavond. Anders gaat het niet lukken...

Sja inspiratie, het is maar hoe je het noemt hoor. Fred heette al Fred voordat ik hem van Prupke overnam. En Ginger hoort toch bij Fred, of niet? Als ik geen Fred in huis had gehad was het beste was ik verzonnen had iets zoals Minoes.
pi_63960683
Nee, ik doe niet lief tegen idioten die me zonder enige aanleiding zo aanvallen en belachelijk maken. Maar ik wil best naar je kat kijken, dus zie maar wat je doet.
pi_63962379
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:08 schreef Dipkip het volgende:
Nee, ik doe niet lief tegen idioten die me zonder enige aanleiding zo aanvallen en belachelijk maken. Maar ik wil best naar je kat kijken, dus zie maar wat je doet.
Het was echt in de roos he? .
pi_63964520
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:18 schreef Stali het volgende:
Het was echt in de roos he? .
Laat me toch met rust, sadistische kuthoer.
  Moderator vrijdag 12 december 2008 @ 16:45:50 #37
155227 crew  Guppy
dus
pi_63964965
* Guppyfriend mompelt iets over de kerstgedachte...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_63973950
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:30 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Laat me toch met rust, sadistische kuthoer.
Jij ging zelf nog even door hoor ik negeerde je nl. verder.
Maar fijn dat het nu klaar is dan. .
pi_63990776
*hoopt dat het hier verder gezellig blijft*

De vondeling, nu Ginger
  Moderator zaterdag 13 december 2008 @ 20:48:27 #40
155227 crew  Guppy
dus
pi_63992789
aww, poepie!!
pi_64002871
Lief koppie zit er op
pi_64003914
Wat een lief koppie!
En zo'n tevreden blik... je hebt het juiste gedaan en ik hoop dat ze bij je kan blijven.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_64020319
Ah leuk beestje. Ze boft maar met je.

Knuffel voor Ginger en Fred.
Ik hoop wel dat je het verloop zal schrijven ook.
pi_64026962
Ze ziet er niet verwaarloosd uit. Waarschijnlijk echt een huiskat geweest. Misschien baasje overleden oid. Ze heeft het in ieder geval goed bij je.
pi_64031551
Ze is zeker weten een huiskatje geweest, daar was de dierenarts van overtuigd. En volgens de dierenarts was ze ook echt helemaal gezond en veel steviger dan je van een echte zwerfkat zou mogen verwachten.

Oh enne, meestal kijkt ze iets brutaler en sjacherijniger, dit was de enige foto waar ze leuk op stond, lol.

Laatste nieuws is trouwens dat Fred het zat was, hij heeft eindelijk de moed bij elkaar geraapt om voor zichzelf op te komen. Dus momenteel is Ginger af en toe de gene die weg gejaagd wordt. Benieuwd of ze het met elkaar eens worden wie de baas mag zijn.
pi_64049584
Fred is op dit moment even de baas. Hij was gisteren weer helemaal zichzelf. Kwam mauwen om geaaid te worden, rende weer weg als ik mijn voeten bewoog (ja ja, het is een held op sokken) en kwam weer terug om aandacht vragen als het weer veilig leek in mijn buurt.

Ginger heeft in alle heen en weer geren geblaas en gemep trouwens een heel klein wondje opgelopen. Net of ze een piepklein stukje vacht kwijt is op haar pootje. Ik heb het heel voorzichtig schoongemaakt, eerst dacht ik dat ze misschien met haar pootje in haar voer had gezeten, maar het is echt een wondje. Moet ik dat nog op een speciale manier verzorgen? Of is 1 keer per dag even kijken of het niet ontsteekt goed genoeg?
pi_64051699
Goed opletten dat ze het niet continu blijft wassen. Doet ze dit niet dan is het in de gate nhouden alleen voldoende.
pi_64052672
Volgens mij heeft ze het gisteravond, nadat ik het had schoongemaakt een tijd zitten te wassen, maar daarna niet meer.

Vanavond zal ik verder kijken!

Mocht ze het wel continu blijven wassen, of heel erg veel, wat dan? Dierenarts? Of zijn er behulpzame dingen die je zelf kan regelen?
pi_64054947
Even op de manier van wassen letten, likt ze heel geconcentreerd en met haar bekje dicht op het wondje? Dan heeft ze er vast pijn aan. Wat 'langere halen' zeg maar, is meer gewoon wassen. Moeilijk uit te leggen.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_64055578
Die beschrijving over de manier van wassen snap ik wel. Gisteravond heeft ze een tijdje echt zo geconcentreerd zitten wassen, maar dat was vlak nadat ik het wondje schoongemaakt had om te kijken wat de schade nu echt was. (Het zag er in eerste instantie meer uit als vuil dan als een wondje)

Na een uurtje is ze lekker gaan liggen slapen, daarna heb ik haar er niet meer aan zien likken. Dus ik hoop dat het nu gewoon is opgedroogt en geneest. Wat kan je doen als ze het open blijft likken?

Naar de dierenarts? Verbind die het? Geeft die pijnstillers? Ontstekingsremmers? Of is er iets wat je zelf kan doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')