abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63897672
Al dagen zat er bij mij in de fietsenkelder een poesje.

Ze is 3 kleurig; Wit, zwart en bruin/rood. Haar rug is zoals een schildpadje, zwart met bruin, maar haar gezicht is echt dat van een lapjes poes. Verder heeft ze een wit befje en witte sokjes aan.

Ze zat er echt voor zover ik kan zien altijd. Iedere keer dat ik in de fietsenkelder kwam, kwam ze aanlopen. De buren hadden haar ook al een tijdje gezien en kennen haar ook niet. Die dachten er al aan om de dierenambulance te bellen zo zielig kwam ze iedere keer om aandacht vragen.

Gisteravond ben ik met haar langs de dierenarts geweest. Ze is niet gechipt en lijkt helemaal gezond. Ze ziet er heel goed uit dus het moet echt wel een huiskatje geweest zijn. Ze is niet als vermist opgegeven bij AMEVEDI. Ze is heel lief en aanhankelijk naar mensen toe. Ze wil continu aandacht. Ik kon met mijn fiets niet meer lopen in de kelder zonder ofwel over haar te struikelen, ofwel haar bijna te overrijden.

Mijn eigen kat, Fred, is op zijn zachtst gezegt not amused met de logee. Hij blaast, staart haar aan en rent met een rotvaart weg als ze wil komen snuffelen. Zij loopt al rond alsof alles van haar. Geeft kopjes, markeert haar territorium, ligt op de lekkerste plekjes en wast zich op haar gemakkie.

Vanavond ga ik een tweede kattenbak kopen. En de katten in een andere ruimte zetten om te eten. Vanmorgen had ik geen tijd om er bij te blijven en heeft de poes alle eten weg geschrokt voordat Fred in de keuken durfde komen kijken.

Ik denk er over om Fred vanavond een tijdje apart te nemen in de slaapkamer. Hij mag intussen al een tijdje bij mij op bed slapen. Hij is erg rustig en geniet daar duidelijk van. Deze poes is zo levendig en onrustig dat ik er niet aan moet denken om die bij me op bed te hebben voorlopig. En zeker niet zolang Fred haas weg probeert te blazen als ze op de zelfde vierkante meter komt...

Hebben jullie nog goede tips? Tips om uit te vinden of iemand haar mist. En tips om het voor mijn eigen kat wat prettiger te maken. Mocht er niemand haar missen is ze wat mij betreft welkom om te blijven, maar niet als Fred er ongelukkig van wordt.
pi_63897745
Boh! ik zou willen dat ik eens een poes vond...
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  woensdag 10 december 2008 @ 09:14:53 #3
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_63897766
Ah gossie
A4tje ophangen op een aantal drukbezochte plaatsen zou kunnen.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_63897791
Bij de dierenambulance hebben ze een register met alle vermissingen. Die even bellen dus.
pi_63897799
Fred moet ff wennen. Kan een week duren, kan een jaar duren, maar zolang ze elkaar niet de hersens inslaan is er niets aan de hand .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  woensdag 10 december 2008 @ 09:17:50 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_63897814
quote:
Op woensdag 10 december 2008 09:14 schreef Damzkieee het volgende:
Ah gossie
Dan komen 10 verschillende mensen zich melden dat ze zogenaamd hun poes kwijt zijn.

Gewoon afwachten tot iemand genoeg om dat beest geeft om het inderdaad als vermist op te geven. En anders heeft TS er een lieve poes bij.
pi_63897825
quote:
Op woensdag 10 december 2008 09:14 schreef Damzkieee het volgende:
Ah gossie
pi_63897971
A4tjes ophangen ga ik ook doen ja. Alleen met uiterlijke kenmerken niet met haar karakter. Een eventuele beller moet me kunnen vertellen wat voor soort poesje ze is voordat ze van mij mogen komen kijken. Dat lijkt me de enige mogelijkheid om te voorkomen dat mensen deze schattige knuffel zouden halen terwijl ze niet van hen was voor die tijd.

Ik snap alleen oprecht niet dat ze niet gechip is en niet is opgeven als vermist bij AMEVEDI.
De dierenambulance heb ik gisteren ook al gebeld, maar die konden niet nakijken of ze was opgegeven als vermist ofzo. Ze wilden haar wel zo komen halen en naar het asiel brengen, maar dat vond ik zieliger klinken voor dit beestje. Het voelt alsof ze mij toch een beetje heeft gekozen ofzo door bij mij in de kelder te komen zitten.

Vanavond zal ik het asiel nog even bellen, kijken of die van een vermissing gehoord hebben. Het zou natuurlijk altijd nog kunnen dat ze wel gewoon thuis hoort in de buurt, en dus nu pas vermist word nu ik haar in huis genomen heb. Maar ze heeft zoveel honger en ze zat echt ALTIJD in mijn kelder, dus dat kan ik me nauwelijks voorstellen...
  woensdag 10 december 2008 @ 09:28:01 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_63898007
quote:
Op woensdag 10 december 2008 09:25 schreef Hekates het volgende:
A4tjes ophangen ga ik ook doen ja. Alleen met uiterlijke kenmerken niet met haar karakter. Een eventuele beller moet me kunnen vertellen wat voor soort poesje ze is voordat ze van mij mogen komen kijken. Dat lijkt me de enige mogelijkheid om te voorkomen dat mensen deze schattige knuffel zouden halen terwijl ze niet van hen was voor die tijd.

Ik snap alleen oprecht niet dat ze niet gechip is en niet is opgeven als vermist bij AMEVEDI.
De dierenambulance heb ik gisteren ook al gebeld, maar die konden niet nakijken of ze was opgegeven als vermist ofzo. Ze wilden haar wel zo komen halen en naar het asiel brengen, maar dat vond ik zieliger klinken voor dit beestje. Het voelt alsof ze mij toch een beetje heeft gekozen ofzo door bij mij in de kelder te komen zitten.

Vanavond zal ik het asiel nog even bellen, kijken of die van een vermissing gehoord hebben. Het zou natuurlijk altijd nog kunnen dat ze wel gewoon thuis hoort in de buurt, en dus nu pas vermist word nu ik haar in huis genomen heb. Maar ze heeft zoveel honger en ze zat echt ALTIJD in mijn kelder, dus dat kan ik me nauwelijks voorstellen...
Als je dat beest maar niet meegeeft aan een Turkse man en vrouw. Las laatst dat dat een stel kattenlokkers was die werkten via marktplaats.nl ofzo...
  woensdag 10 december 2008 @ 09:28:59 #10
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_63898035
quote:
Op woensdag 10 december 2008 09:17 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dan komen 10 verschillende mensen zich melden dat ze zogenaamd hun poes kwijt zijn.

Gewoon afwachten tot iemand genoeg om dat beest geeft om het inderdaad als vermist op te geven. En anders heeft TS er een lieve poes bij.
Hmm ik weet niet, maar dat kun je toch niet voorkomen?
Tenzij TS de poes inderdaad zelf graag zou willen houden.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_63898174
Heb jij haar wel als gevonden opgegeven bij amevedi?
Een paar maanden geleden had ik hetzelfde, poesje liep rond in de buurt van mijn flat, wilde door iedereen geknuffeld worden, gaf kopjes, duidelijk dus enorm gewend aan mensen en heel makkelijk in de (aanvankelijke) omvang. Het enige verschil is dat zij wel gechipped was, ik heb toen gebeld en ze hoefde haar niet terug want ze liep toch altijd meteen weer weg. Sindsdien verblijft ze bij mij, ze is nog niet weggelopen. Maar goed, het is dus gewoon echt mogelijk dat mensen zo'n aanhankelijk katje toch niet terug willen, snappen doe ik het ook niet goed
Ik vind het trouwens een hele goeie van je om het omschrijven van haar karakter als test te gebruiken voor eventuele bellers.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_63898267
Hmmm, ik weet eigenlijk niet of AMEVEDI haar nu heeft opgeschreven als gevonden. Ik zal vanavond nog een keertje bellen. Ze hebben iig niet mijn telefoon nummer gevraagd, dus tenzij ze dat van de nummermelder hebben over kunnen nemen kunnen ze geen contact met me opnemen.

Goed punt.
  woensdag 10 december 2008 @ 09:42:01 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_63898272
quote:
Op woensdag 10 december 2008 09:36 schreef As_33 het volgende:
Heb jij haar wel als gevonden opgegeven bij amevedi?
Een paar maanden geleden had ik hetzelfde, poesje liep rond in de buurt van mijn flat, wilde door iedereen geknuffeld worden, gaf kopjes, duidelijk dus enorm gewend aan mensen en heel makkelijk in de (aanvankelijke) omvang. Het enige verschil is dat zij wel gechipped was, ik heb toen gebeld en ze hoefde haar niet terug want ze liep toch altijd meteen weer weg. Sindsdien verblijft ze bij mij, ze is nog niet weggelopen. Maar goed, het is dus gewoon echt mogelijk dat mensen zo'n aanhankelijk katje toch niet terug willen, snappen doe ik het ook niet goed
Ik vind het trouwens een hele goeie van je om het omschrijven van haar karakter als test te gebruiken voor eventuele bellers.
Ik hoop voor je dat die baasjes zich over een half jaar niet opeens bedenken en dat beest toch terugwillen, net wanneer je er echt aan gehecht bent enzo. (dat ben je waarschijnlijk nu al)
pi_63898568
quote:
Op woensdag 10 december 2008 09:42 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat die baasjes zich over een half jaar niet opeens bedenken en dat beest toch terugwillen, net wanneer je er echt aan gehecht bent enzo. (dat ben je waarschijnlijk nu al)
Tuurlijk ben ik dat, maar aan de andere kant hou ik ook de hele tijd in mijn achterhoofd dat ze het op een dag in haar bol kan krijgen en ook bij mij wegloopt. Maar goed, daar zou ik eerlijk gezegd wel meer vrede mee hebben dan dat ze terug moet naar mensen die haar eerst niet meer terughoefden. Ze was trouwens daar al wel een keer 2 jaar weggelopen, dus kan me bijna niet voorstellen dat ze haar ineens weer terug zouden willen, er werd ook echt heel erg nonchalant over gedaan. Bah, je maakt me helemaal bang
pi_63900190
quote:
Op woensdag 10 december 2008 09:56 schreef As_33 het volgende:

[..]

Tuurlijk ben ik dat, maar aan de andere kant hou ik ook de hele tijd in mijn achterhoofd dat ze het op een dag in haar bol kan krijgen en ook bij mij wegloopt. Maar goed, daar zou ik eerlijk gezegd wel meer vrede mee hebben dan dat ze terug moet naar mensen die haar eerst niet meer terughoefden. Ze was trouwens daar al wel een keer 2 jaar weggelopen, dus kan me bijna niet voorstellen dat ze haar ineens weer terug zouden willen, er werd ook echt heel erg nonchalant over gedaan. Bah, je maakt me helemaal bang
Kun je die chip niet op jouw naam laten zetten? Mocht de kat weglopen dan wordt ze dus naar het oude adres gebracht.
pi_63900773
Voor zover ik weet kan je een chip gewoon overzetten. Alles wat er op de chip staat is een nummer. Dat nummer moet je als huisdiereigenaar laten registreren bij een online database. Bij die database kan je ook wijzigingen door geven zoals een ander adres of een andere eigenaar.

Ik weet niet of je een bewijs nodig hebt van de vorige eigenaar om dit te mogen doen, maar dat kan je vast vinden op de website.
pi_63907476
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:01 schreef Stali het volgende:

[..]

Kun je die chip niet op jouw naam laten zetten? Mocht de kat weglopen dan wordt ze dus naar het oude adres gebracht.
Ik wil het nog even aanzien, of ze bij mij wel wil blijven of dat ze uiteindelijk toch een zwervertje in hart en nieren blijkt te zijn. Maar hoe lang ik dan wil wachten weet ik eigenlijk ook niet, ik ben er voor mezelf ook niet uit of ik haar wel mag claimen, en of ik, als ze bij mij wegloopt, haar wel zou willen dwingen weer bij mij te gaan wonen. Allemaal hele moeilijk vragen wat betreft het in huis hebben van een kat die ik nog niet op een rijtje heb voor mezelf, en dat was ook de reden dat ik nog niet naar het asiel was geweest voor een huisgenoot. Maar ja, toen kwam ze dus ineens aanwandelen.
Wel ontzettend bedankt voor het meedenken trouwens, terwijl het niet eens mijn topic is.
pi_63908831
Ik ben alleen maar blij als er meer mensen geholpen worden terwijl ik ook nieuwe dingen er bij leer.

Poes is intussen bij Amevedi gemeld als gevonden. En ook bij het asiel, daar was nog geen melding gemaakt van een vermist lapjes katje.
Ik heb zojuist a4tjes met een beschrijving geprint, begin vanavond met verspreiden!
pi_63908852
dubbel sorry
pi_63914781
Hoe weet je eigenlijk dat die kat niet nog steeds 's nachts thuis sliep voor je haar in huis nam?
pi_63915705
quote:
Op woensdag 10 december 2008 20:27 schreef Dipkip het volgende:
Hoe weet je eigenlijk dat die kat niet nog steeds 's nachts thuis sliep voor je haar in huis nam?
Hulde. .

Want ja he, Dipkip, misschien steelt TS wel de kat van een allerliefst klein meisje zonder ouders wat nu hartverscheurend in haar kussen ligt te snikken. Eik is TS maar een misdadiger dat ze zomaar een kat die al dagen tot 'savonds laat in een fietsenberging zit en ook wel zolang dat het verschillende buren is opgevallen en ze het lef heeft er kosten mee te maken om naar de dierenarts te gaan en te kijken of het beestje gechipt is, het opgeeft bij Amivedi en op zoek is naar de eigenaar. Echt wel zo schandalig. Gelukkig hebben we in dit soort topics altijd wel weer e.o.a. dipshit die wel even een zeer kritisch vraagje komt stellen omdat de meeste mensen natuurlijk toch wel te dom zijn om in te schatten of een dier even wat hulp nodig heeft.
pi_63925755
quote:
Op woensdag 10 december 2008 20:27 schreef Dipkip het volgende:
Niet.

Maar aangezien ze idd van smorgens vroeg tot s avonds na 12-en in mijn fietsen keldertje zat vond ik het wel verdacht worden.
Ik ken haar niet, had haar nog niet eerder gezien voordat ze in mijn keldertje kwam.
Mijn buren hebben haar ook pas een paar weken af en toe zien lopen (die zijn overdag vaker thuis dan ik). Zij wisten ook niet waar ze thuis hoorde.
(Zowel ik als mijn buren hebben katten, dus dan ken en herken de de meeste andere katten in de buurt ook wel)

Mijn buurt wordt over een jaartje gerenoveerd, dus er komen geen nieuwe bewoners meer bij.

Ze had geen bandje om, en is dus niet gechipped.

De dichtst bijzijnde dierenartenpraktijk kent haar niet.

Ze is niet gemeld bij Amevedi als vermist, maar dus wel als gevonden.
Zelfde geldt voor het asiel, die hebben mijn naam en telefoonnummer ook met een beschrijving van de poes.

Eenmaal bij mij in huis viel ze letterlijk aan op het eten wat er stond. Ik voer vers aan mijn kat. Carnibest en stukken kip zoals nekjes, hartjes en vleugeltjes. Mijn kat heeft er maanden aan moeten wennen dat hij geen smaakstofjes meer door zijn eten had. Deze poes vrat binnen een minuut een hele kippennek op. En die vind mijn verwende theemuts over het algemeen nog te veel moeite, daar moet je nl op kauwen.

Maar ja, het blijft inderdaad een gokje. Wie weet had ze wel een prima huisje en vind ze zwerven gewoon leuk. Of heeft ze een kattenluikje en loopt ze dag en nacht in en uit normaal. Wie weet hebben mensen die al langere tijd in de buurt wonen opeens een kat genomen. Zou allemaal kunnen.

Maar ik maak dan liever een fout aan de kant van voorzichtigheid. De poes heeft nu zeker weten onderdak en eten. Als mensen nu opeens wel hun kat kwijt zijn, is ze relatief gemakkelijk terug te vinden. Ze is nu bekend bij Amevedi, het asiel, de dichtstbijzijnde dierenkliniek en de dichtstbijzijnde dierenwinkel.

Vanavond ga ik weer een rondje fietsen en briefjes ophangen in het winkelcentrum. Bij de 2 supermarkten die daar zitten en bij de dierenwinkel. Ook ga ik uitzoeken waar er nog meer dierenartsen zitten en die ook vragen een briefje op te hangen.
pi_63933434
quote:
Op woensdag 10 december 2008 20:56 schreef Stali het volgende:
Hulde. .

Want ja he, Dipkip, misschien steelt TS wel de kat van een allerliefst klein meisje zonder ouders wat nu hartverscheurend in haar kussen ligt te snikken. Eik is TS maar een misdadiger dat ze zomaar een kat die al dagen tot 'savonds laat in een fietsenberging zit en ook wel zolang dat het verschillende buren is opgevallen en ze het lef heeft er kosten mee te maken om naar de dierenarts te gaan en te kijken of het beestje gechipt is, het opgeeft bij Amivedi en op zoek is naar de eigenaar. Echt wel zo schandalig. Gelukkig hebben we in dit soort topics altijd wel weer e.o.a. dipshit die wel even een zeer kritisch vraagje komt stellen omdat de meeste mensen natuurlijk toch wel te dom zijn om in te schatten of een dier even wat hulp nodig heeft.
Rot toch op gaar grafwijf. Ik vraag het alleen omdat Amivedi en asiels nog wel eens niet 1 + 1 bij elkaar op wil tellen als de kat als vermist gemeldt wordt NADAT er naar gevraagd is door degene die m gevonden heeft. Dus als die kat iedere nacht thuis kwam, is het logisch dat ie pas dagen nadat ie is geadopteert door TS als vermist wordt gezien. Ik wou dus als tip meegeven zelf nog een rondje te bellen over een week ofzo. Zodat dat risico is uitgesloten en je met een gerust hart die kat op kan nemen.

Maar goed, het gaat jou helemaal niet om die kat of mijn houding ten opzichte van huisdieren. Je hebt weer lekker iemand zwart kunnen maken en dat oneindige gal van je kunnen spugen, dus jouw dag is weer iets minder uitzichtsloos dan de vorige. Geniet er maar van
pi_63952659
Hoe gaat het nu met Fred en Poes?
pi_63953092
Stali:
Het lijkt iets beter te gaan. Poes is voorlopig Ginger gedoopt.

Ik heb ze al zien snuffelen aan elkaars neusjes en achterstes zonder te blazen. En ze hebben nu al 2 keer samen in de keuken gegeten, met mij er bij als politie agentje om Ginger in de kraag te vatten als ze Fred van zijn eten weg probeerde te jagen. Fred laat zich nu van zijn eten minder makkelijk weg jagen ook, dus ook van zijn kant lijkt het langzaam te verbeteren. Ginger laat zich ook beter afleiden als ze haar eigen eten op heeft. Wie weet is haar ergste honger er nu van af ofzo? De eerste dagen was ze zowat wild als er iets met eten gebeurde. En ook helemaal gefixeerd. Nu lijkt ze haar eigen bakje eerst alle aandacht te geven en pas daarna na de rest van het eten te kijken.

Ik begin nu echt een beetje te geloven dat het wel wat kan worden samen.

Intussen hangen er briefjes bij meer dierenwinkels en supermarkten. Ik heb vrienden in andere delen van de stad gemobiliseerd om daar mijn briefjes ook op te hangen. Vanavond de supermarkt en dierenwinkel in het centrum nog. Daarna ben ik een beetje door mijn inspiratie heen.

Dipkip: Wel een slim idee om nog even na te bellen bij Amevedi en het asiel of er echt niet een kat met de juiste beschrijving als vermist op gegeven is in de komende 2 weken ofzo. Ik had eigenlijk verwacht dat een beschrijving van de poes met mijn telefoonnummer geven goed genoeg zou zijn, maar bij die diensten kunnen natuurlijk ook foutjes gemaakt worden.

Stali en Dipkip: Als ik nu zeg dat ik een foto van beide poezels zal plaatsen als jullie lief tegen elkaar doen hier, doen jullie dat dan ook?
  vrijdag 12 december 2008 @ 08:58:11 #27
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_63953171
Ik vind het geweldig dat jij (en Fred) Ginger (tijdelijk?) in jullie gezin hebben opgenomen.

Die foto's wil ik ook heel graag zien
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_63953255
Fred en Ginger. Dan behoeft het alleen maar tijd voordat ze samen aan de zwier gaan. .

Ik hoop in ieder geval van harte dat de eventuele eigenaar zich heel snel meldt voordat je je teveel aan het beestje gaat hechten. Heb zelf ook een keer een flinke poos voor een aanlopertje gezorgd en ik vond het verschrikkelijk om hem weer af te moeten staan. Heel verhaal geweest en geen leuke ervaring.
Hoop dat het bij jou anders loopt.
  Moderator vrijdag 12 december 2008 @ 09:06:48 #29
155227 crew  Guppy
dus
pi_63953296
goeie actie, volgens mij doe je al het mogelijke!

en die foto's, daar ben ik ook voor natuurlijk dan zal ik ook lief zijn
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_63953598
Ik wil ook wel foto's zien. Goed van je dat je haar tijdelijk of definitief opneemt.
pi_63953707
Ik wil ook foto's van je poes zien.
pi_63953762
Als ze bij amivedi is aangemeld als vermist dan zou ze gewoon op de site moeten staan, dus als er helemaal geen enkele kat uit de omgeving die ook maar lichtelijk voldoet aan de beschrijving bij staat dan kan je er toch van uit gaan dat ze niet aangemeld is? Maar goed, het kan natuurlijk nooit kwaad nog een keertje extra te bellen.
Je had in ieder geval meer inspiratie dan ik trouwens, krengetje hier heet ondertussen al officieel Poes, roepnamen Mauw, Meisje en Kleine Zeur.
Ik wil ook heel graag foto zien
pi_63954399
Haha, ik weet dat iedereen hier altijd foto's wil zien. Ik zal mijn best doen voor jullie. Hopenlijk denkt mijn vriend er aan om zijn camera mee te nemen vanavond. Anders gaat het niet lukken...

Sja inspiratie, het is maar hoe je het noemt hoor. Fred heette al Fred voordat ik hem van Prupke overnam. En Ginger hoort toch bij Fred, of niet? Als ik geen Fred in huis had gehad was het beste was ik verzonnen had iets zoals Minoes.
pi_63960683
Nee, ik doe niet lief tegen idioten die me zonder enige aanleiding zo aanvallen en belachelijk maken. Maar ik wil best naar je kat kijken, dus zie maar wat je doet.
pi_63962379
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:08 schreef Dipkip het volgende:
Nee, ik doe niet lief tegen idioten die me zonder enige aanleiding zo aanvallen en belachelijk maken. Maar ik wil best naar je kat kijken, dus zie maar wat je doet.
Het was echt in de roos he? .
pi_63964520
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:18 schreef Stali het volgende:
Het was echt in de roos he? .
Laat me toch met rust, sadistische kuthoer.
  Moderator vrijdag 12 december 2008 @ 16:45:50 #37
155227 crew  Guppy
dus
pi_63964965
* Guppyfriend mompelt iets over de kerstgedachte...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_63973950
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:30 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Laat me toch met rust, sadistische kuthoer.
Jij ging zelf nog even door hoor ik negeerde je nl. verder.
Maar fijn dat het nu klaar is dan. .
pi_63990776
*hoopt dat het hier verder gezellig blijft*

De vondeling, nu Ginger
  Moderator zaterdag 13 december 2008 @ 20:48:27 #40
155227 crew  Guppy
dus
pi_63992789
aww, poepie!!
pi_64002871
Lief koppie zit er op
pi_64003914
Wat een lief koppie!
En zo'n tevreden blik... je hebt het juiste gedaan en ik hoop dat ze bij je kan blijven.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_64020319
Ah leuk beestje. Ze boft maar met je.

Knuffel voor Ginger en Fred.
Ik hoop wel dat je het verloop zal schrijven ook.
pi_64026962
Ze ziet er niet verwaarloosd uit. Waarschijnlijk echt een huiskat geweest. Misschien baasje overleden oid. Ze heeft het in ieder geval goed bij je.
pi_64031551
Ze is zeker weten een huiskatje geweest, daar was de dierenarts van overtuigd. En volgens de dierenarts was ze ook echt helemaal gezond en veel steviger dan je van een echte zwerfkat zou mogen verwachten.

Oh enne, meestal kijkt ze iets brutaler en sjacherijniger, dit was de enige foto waar ze leuk op stond, lol.

Laatste nieuws is trouwens dat Fred het zat was, hij heeft eindelijk de moed bij elkaar geraapt om voor zichzelf op te komen. Dus momenteel is Ginger af en toe de gene die weg gejaagd wordt. Benieuwd of ze het met elkaar eens worden wie de baas mag zijn.
pi_64049584
Fred is op dit moment even de baas. Hij was gisteren weer helemaal zichzelf. Kwam mauwen om geaaid te worden, rende weer weg als ik mijn voeten bewoog (ja ja, het is een held op sokken) en kwam weer terug om aandacht vragen als het weer veilig leek in mijn buurt.

Ginger heeft in alle heen en weer geren geblaas en gemep trouwens een heel klein wondje opgelopen. Net of ze een piepklein stukje vacht kwijt is op haar pootje. Ik heb het heel voorzichtig schoongemaakt, eerst dacht ik dat ze misschien met haar pootje in haar voer had gezeten, maar het is echt een wondje. Moet ik dat nog op een speciale manier verzorgen? Of is 1 keer per dag even kijken of het niet ontsteekt goed genoeg?
pi_64051699
Goed opletten dat ze het niet continu blijft wassen. Doet ze dit niet dan is het in de gate nhouden alleen voldoende.
pi_64052672
Volgens mij heeft ze het gisteravond, nadat ik het had schoongemaakt een tijd zitten te wassen, maar daarna niet meer.

Vanavond zal ik verder kijken!

Mocht ze het wel continu blijven wassen, of heel erg veel, wat dan? Dierenarts? Of zijn er behulpzame dingen die je zelf kan regelen?
pi_64054947
Even op de manier van wassen letten, likt ze heel geconcentreerd en met haar bekje dicht op het wondje? Dan heeft ze er vast pijn aan. Wat 'langere halen' zeg maar, is meer gewoon wassen. Moeilijk uit te leggen.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_64055578
Die beschrijving over de manier van wassen snap ik wel. Gisteravond heeft ze een tijdje echt zo geconcentreerd zitten wassen, maar dat was vlak nadat ik het wondje schoongemaakt had om te kijken wat de schade nu echt was. (Het zag er in eerste instantie meer uit als vuil dan als een wondje)

Na een uurtje is ze lekker gaan liggen slapen, daarna heb ik haar er niet meer aan zien likken. Dus ik hoop dat het nu gewoon is opgedroogt en geneest. Wat kan je doen als ze het open blijft likken?

Naar de dierenarts? Verbind die het? Geeft die pijnstillers? Ontstekingsremmers? Of is er iets wat je zelf kan doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')