abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2008 @ 03:21:15 #1
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_63896318
Vanaf augustus 2009 zal CLaS de taken van het 31e Korps Mariniers infcie op Curaçao overnemen.
Hoe kijken jullie, en dan voornamelijk de jongens (en meiden ) van de LM hier tegenaan??
En zouden jullie er voor kiezen, of juist niet??

Ikzelf vind het jammer, en ben van mening dat jullie helemaal niks daar te zoeken hebben, maar ach, dat ben ik...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_63897739
Voor de landmacht is het niet slecht. Doen die ook eens wat ervaring op daar. De laatste 40 jaar ofzo is het het Kmarns geweest dat daar zat, en die lui doen het prima, geen reden om ze daar weg te halen. aan de andere kant hebben ze dan misschien meer tijd voor deployments, Tsjaad verlengen ofzo .
  woensdag 10 december 2008 @ 17:13:52 #3
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_63909764
Lekker vakantie houden daar zin an..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_63944037
of drugs smokkelen
пусть всегда будет солнце
  donderdag 11 december 2008 @ 22:21:44 #5
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63946073
quote:
Op woensdag 10 december 2008 03:21 schreef Rave_NL het volgende:
Vanaf augustus 2009 zal CLaS de taken van het 31e Korps Mariniers infcie op Curaçao overnemen.
Hoe kijken jullie, en dan voornamelijk de jongens (en meiden ) van de LM hier tegenaan??
En zouden jullie er voor kiezen, of juist niet??

Ikzelf vind het jammer, en ben van mening dat jullie helemaal niks daar te zoeken hebben, maar ach, dat ben ik...
Oh, dus alleen mariniers kunnen duiken
pi_63946684
quote:
Op woensdag 10 december 2008 09:13 schreef hollandFTW het volgende:
Voor de landmacht is het niet slecht. Doen die ook eens wat ervaring op daar. De laatste 40 jaar ofzo is het het Kmarns geweest dat daar zat, en die lui doen het prima, geen reden om ze daar weg te halen. aan de andere kant hebben ze dan misschien meer tijd voor deployments, Tsjaad verlengen ofzo .
Tot wanneer is Tsjaad eigenlijk? Heb er familie zitten, komt in januari ofzo terug geloof ik.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
  vrijdag 12 december 2008 @ 01:57:55 #7
168777 Rave_NL
pi_63951304
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:21 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Oh, dus alleen mariniers kunnen duiken
Het gaat van grote zaken als de samenwerking met de marine tot kleine dingetjes als rangsynchronisatie..
En is het nu al duidelijk welke onderdelen er eigenlijk komen? Laatste wat ik hoorde was Painf met wat Lmb.
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:02:52 #8
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63955763
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:57 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Het gaat van grote zaken als de samenwerking met de marine tot kleine dingetjes als rangsynchronisatie..
En is het nu al duidelijk welke onderdelen er eigenlijk komen? Laatste wat ik hoorde was Painf met wat Lmb.
tuurlijk
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:12:22 #9
168777 Rave_NL
pi_63956006
  vrijdag 12 december 2008 @ 18:41:52 #10
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_63967546
painf wel .. geloof dat zelfs al bekend is dat Prinses Irene brig. erheen gaat.
pi_63967731
Grote kans dat ik er naartoe ga.
Ik heb nog 2 weken amo te gaan en dan TFO, maar hierna ga ik naar Ermelo waar het 45e ingeroosterd staat voor Curacao. Alpha compagnie gaat augustus en Bravo december.

Toen ik laatst hoorde dat Afghanistan er niet meer in zat vond ik het toch wel jammer, maar ben blij dat dit als een soort vervanging geldt. Toch de ervaring waarvoor ik het doe.
pi_63968058
Ik heb ook al gehoord dat Curacao ook niet meer doorgaat voor de Painf. En Luchtmobiel zit in Afghanistan en zit daar tot eind 2010 volgens mij, dus ben benieuwd wie ze er naartoe sturen.
  Moderator zondag 14 december 2008 @ 16:41:44 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64008985
gezien de 'dreiging' lijkt het me slimmer om PALua of zelfs de groep geleide wapens er naar toe te sturen met wat raketsystemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_64012918
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:41 schreef sp3c het volgende:
gezien de 'dreiging' lijkt het me slimmer om PALua of zelfs de groep geleide wapens er naar toe te sturen met wat raketsystemen
die lui doen al niks, wil je ze ook nog op vakantie sturen ?
Bah !
  zondag 14 december 2008 @ 21:07:17 #15
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_64014713
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:00 schreef viezerdt het volgende:

[..]

lol
  Moderator zondag 14 december 2008 @ 21:11:48 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64014873
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:00 schreef viezerdt het volgende:

[..]

lopen ze tenminste niet in de weg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_64018561
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:01 schreef JLMR het volgende:
Ik heb ook al gehoord dat Curacao ook niet meer doorgaat voor de Painf. En Luchtmobiel zit in Afghanistan en zit daar tot eind 2010 volgens mij, dus ben benieuwd wie ze er naartoe sturen.
wanneer heb je dat gehoord en is dat echt zeker? zou het wel jammer vinden.
pi_64037206
Nee weet ik niet 100% zeker, alleen had het gehoord van iemand die bij painf zit, maar weet niet of dit voor elk painf onderdeel geldt.
  maandag 15 december 2008 @ 21:23:53 #19
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_64041426
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:41 schreef sp3c het volgende:
LCF met Tomahawks
  zaterdag 4 april 2009 @ 02:00:28 #20
168777 Rave_NL
pi_67696743
Kick
  zaterdag 4 april 2009 @ 16:33:17 #21
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_67706115
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 02:00 schreef Rave_NL het volgende:
Kick
Ahhh dze post bedolde je dus

Ikzelf heb er weinig problemen mee dat er eens een KL onderdeel neergezet word. De Mariniers verlaten de Cariben immers niet, er blijft nog een Cie over op Aruba.
Wel zal er een stukje cultuur verloren gaan. Ik hoop dat met de komst van de KL men aldaar weinig problemen mee heeft.

Verder zou dit deel kunnen uitmaken van een groter plan. Om nl. in de toekomst een Mariniers Bat ergens heen te sturen. Maar dat is koffie dik kijken.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zaterdag 4 april 2009 @ 16:56:42 #22
168777 Rave_NL
pi_67706660
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:33 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ahhh dze post bedolde je dus

Ikzelf heb er weinig problemen mee dat er eens een KL onderdeel neergezet word. De Mariniers verlaten de Cariben immers niet, er blijft nog een Cie over op Aruba.
Wel zal er een stukje cultuur verloren gaan. Ik hoop dat met de komst van de KL men aldaar weinig problemen mee heeft.

Verder zou dit deel kunnen uitmaken van een groter plan. Om nl. in de toekomst een Mariniers Bat ergens heen te sturen. Maar dat is koffie dik kijken.

Het is deel van een rits bezuinigingsmaatregelen, maar het valt prima in het rijtje van verpaarsing van de nederlandse krijgsmacht, zo krijg je nu dus een marinekazerne, waar het hoofdkwartier zit van de Commando Zeestrijdkrachten van de Carribian, met een landmachtcompagnie als bezetting.

Ik vind het nog steeds jammer, de west was een prima uitvalsbasis voor ons voor amphibische operaties en internationale oefeningen met andere amphibische krijgsmachtonderdelen van oa. de Fransen en de Yanken, en die mogelijkheden worden nu opgeschort tot alleen nog maar Aruba, terwijl alle beschikbare middelen wel gewoon voorhanden zijn. Of ze zouden PAINF tot amphibische infanterie op willen leiden als extra kunstje...

Al met al zonde van een mooie traditie, en ik hou mn hart vast voor het eiland als het laatste weekend van de mariniers daar is aangebroken
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:03:03 #23
110987 ErwinRommel
pi_67708129
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:56 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Het is deel van een rits bezuinigingsmaatregelen, maar het valt prima in het rijtje van verpaarsing van de nederlandse krijgsmacht, zo krijg je nu dus een marinekazerne, waar het hoofdkwartier zit van de Commando Zeestrijdkrachten van de Carribian, met een landmachtcompagnie als bezetting.

Ik vind het nog steeds jammer, de west was een prima uitvalsbasis voor ons voor amphibische operaties en internationale oefeningen met andere amphibische krijgsmachtonderdelen van oa. de Fransen en de Yanken, en die mogelijkheden worden nu opgeschort tot alleen nog maar Aruba, terwijl alle beschikbare middelen wel gewoon voorhanden zijn. Of ze zouden PAINF tot amphibische infanterie op willen leiden als extra kunstje...

Al met al zonde van een mooie traditie, en ik hou mn hart vast voor het eiland als het laatste weekend van de mariniers daar is aangebroken
Indien dit is in het kader van bezuinigingen is dat een zeer slechte zaak ja
De West hoort bij de Marine/Kmarns, mee eens. Dat is altijd al zo geweest.
Maar wat ik dan niet snap is dat er juist sprake zou zijn van een vergroting van het Kmarns budget.......of heb ik het mis?
Meende dat men zelfs een 4de bataljon erbij wilde hebben. Schiet me af als ik het mis heb.

Maar je hebt gelijk ja. Het Kmarns is een amphibische eenheid, de KL heeft die skills weer niet. Dus moet men opnieuw het wiel uitvinden vrees ik.

Het CLAS, welke nu dus snel dus gaat over de beveiliging van Curacão, zal dit dus gaan doen. Op zich raar ja. Maar ik dacht aan een hoger plan welke de defensie-top in gedachte had, vandaar mijn eerdere commentaar.
Maar als het dus gaat over bezuinigingen, dan snap ik het nog niet
Wat is het verschil dan? CLAS eenheid of gewoon de Kmarns daar houden. Dat laatste lijkt me goedkoper ivm verplaatsing materieel. Dit gaat dus gewoon geld kosten vrees ik, geld wat voor betere zaken besteed zou kunnen worden.

Off-topic, ik hoop dat het Kmarns eens echt ingezet gaat worden in oa Afghanistan, op bataljons sterkte.
Het CLAS heeft daar nu al reeds 5 jaar aan meegedaan en het Kmarns niet. Zou mooi zijn om die ervaringen ook bataljons gewijs over te brengen aan het Kmarns door daar daadwerkelijk heen te gaan.

Verder doet het me wel deugd dat Luchtmobiel een beetje uit haar schulp komt en nu langzaam word erkent als een goede eenheid. Men voert nu ook samen met de Belgische Para-Commando's gezamelijk oefeningen uit. En Die Para_commando's, dat zijn niet de minsten, dat is elite!
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:05:51 #24
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_67708189
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:56 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Je baalt gewoon dat de kans dat jij laf op het strand kan liggen en een beetje duiken nu stukken kleiner is. Nat verhaal over cultuur, cultuur is dat we het eiland leegroven voor alles wat het heeft en naar Nederland brengen, is nu ook nogal de via versa.
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:21:08 #25
110987 ErwinRommel
pi_67708573
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:05 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Je baalt gewoon dat de kans dat jij laf op het strand kan liggen en een beetje duiken nu stukken kleiner is. Nat verhaal over cultuur, cultuur is dat we het eiland leegroven voor alles wat het heeft en naar Nederland brengen, is nu ook nogal de via versa.
lol
Zal vast deels zo zijn ja, maar ik meen te weten dat men daar ook soms echt oefend

Kijk daar waar de "pleun" in een putje ligt, daar liggen de Mariniers op het strand. Dat is dus zo stereo-type lol.
Net zoals zeggen dat Libanon-veteranen enkel gratis 6 maanden vakantie vierden aldaar terwijl dat dus niet zo was.

Kijk, Marniniers zijn rare gasten, net zoals zij ons, zgn pleunen, rare gasten vinden. Maar het een kan toch niet zonder het ander. We zijn immers allemaal militair
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')