Oh, dus alleen mariniers kunnen duikenquote:Op woensdag 10 december 2008 03:21 schreef Rave_NL het volgende:
Vanaf augustus 2009 zal CLaS de taken van het 31e Korps Mariniers infcie op Curaçao overnemen.
Hoe kijken jullie, en dan voornamelijk de jongens (en meiden) van de LM hier tegenaan??
En zouden jullie er voor kiezen, of juist niet??
Ikzelf vind het jammer, en ben van mening dat jullie helemaal niks daar te zoeken hebben, maar ach, dat ben ik...
Tot wanneer is Tsjaad eigenlijk? Heb er familie zitten, komt in januari ofzo terug geloof ik.quote:Op woensdag 10 december 2008 09:13 schreef hollandFTW het volgende:
Voor de landmacht is het niet slecht. Doen die ook eens wat ervaring op daar. De laatste 40 jaar ofzo is het het Kmarns geweest dat daar zat, en die lui doen het prima, geen reden om ze daar weg te halen. aan de andere kant hebben ze dan misschien meer tijd voor deployments, Tsjaad verlengen ofzo.
Het gaat van grote zaken als de samenwerking met de marine tot kleine dingetjes als rangsynchronisatie..quote:Op donderdag 11 december 2008 22:21 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Oh, dus alleen mariniers kunnen duiken
tuurlijkquote:Op vrijdag 12 december 2008 01:57 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het gaat van grote zaken als de samenwerking met de marine tot kleine dingetjes als rangsynchronisatie..
En is het nu al duidelijk welke onderdelen er eigenlijk komen? Laatste wat ik hoorde was Painf met wat Lmb.
die lui doen al niks, wil je ze ook nog op vakantie sturenquote:Op zondag 14 december 2008 16:41 schreef sp3c het volgende:
gezien de 'dreiging' lijkt het me slimmer om PALua of zelfs de groep geleide wapens er naar toe te sturen met wat raketsystemen
quote:Op zondag 14 december 2008 20:00 schreef viezerdt het volgende:
[..]
die lui doen al niks, wil je ze ook nog op vakantie sturen?
lopen ze tenminste niet in de wegquote:Op zondag 14 december 2008 20:00 schreef viezerdt het volgende:
[..]
die lui doen al niks, wil je ze ook nog op vakantie sturen?
wanneer heb je dat gehoord en is dat echt zeker? zou het wel jammer vinden.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:01 schreef JLMR het volgende:
Ik heb ook al gehoord dat Curacao ook niet meer doorgaat voor de Painf. En Luchtmobiel zit in Afghanistan en zit daar tot eind 2010 volgens mij, dus ben benieuwd wie ze er naartoe sturen.
LCF met Tomahawksquote:Op zondag 14 december 2008 16:41 schreef sp3c het volgende:
gezien de 'dreiging' lijkt het me slimmer om PALua of zelfs de groep geleide wapens er naar toe te sturen met wat raketsystemen
Ahhh dze post bedolde je dusquote:
quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ahhh dze post bedolde je dus
Ikzelf heb er weinig problemen mee dat er eens een KL onderdeel neergezet word. De Mariniers verlaten de Cariben immers niet, er blijft nog een Cie over op Aruba.
Wel zal er een stukje cultuur verloren gaan. Ik hoop dat met de komst van de KL men aldaar weinig problemen mee heeft.
Verder zou dit deel kunnen uitmaken van een groter plan. Om nl. in de toekomst een Mariniers Bat ergens heen te sturen. Maar dat is koffie dik kijken.
Indien dit is in het kader van bezuinigingen is dat een zeer slechte zaak jaquote:Op zaterdag 4 april 2009 16:56 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
![]()
Het is deel van een rits bezuinigingsmaatregelen, maar het valt prima in het rijtje van verpaarsing van de nederlandse krijgsmacht, zo krijg je nu dus een marinekazerne, waar het hoofdkwartier zit van de Commando Zeestrijdkrachten van de Carribian, met een landmachtcompagnie als bezetting.
Ik vind het nog steeds jammer, de west was een prima uitvalsbasis voor ons voor amphibische operaties en internationale oefeningen met andere amphibische krijgsmachtonderdelen van oa. de Fransen en de Yanken, en die mogelijkheden worden nu opgeschort tot alleen nog maar Aruba, terwijl alle beschikbare middelen wel gewoon voorhanden zijn. Of ze zouden PAINF tot amphibische infanterie op willen leiden als extra kunstje...
Al met al zonde van een mooie traditie, en ik hou mn hart vast voor het eiland als het laatste weekend van de mariniers daar is aangebroken
Je baalt gewoon dat de kans dat jij laf op het strand kan liggen en een beetje duiken nu stukken kleiner is. Nat verhaal over cultuur, cultuur is dat we het eiland leegroven voor alles wat het heeft en naar Nederland brengen, is nu ook nogal de via versa.quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:56 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
![]()
Het is deel van een rits bezuinigingsmaatregelen, maar het valt prima in het rijtje van verpaarsing van de nederlandse krijgsmacht, zo krijg je nu dus een marinekazerne, waar het hoofdkwartier zit van de Commando Zeestrijdkrachten van de Carribian, met een landmachtcompagnie als bezetting.
Ik vind het nog steeds jammer, de west was een prima uitvalsbasis voor ons voor amphibische operaties en internationale oefeningen met andere amphibische krijgsmachtonderdelen van oa. de Fransen en de Yanken, en die mogelijkheden worden nu opgeschort tot alleen nog maar Aruba, terwijl alle beschikbare middelen wel gewoon voorhanden zijn. Of ze zouden PAINF tot amphibische infanterie op willen leiden als extra kunstje...
Al met al zonde van een mooie traditie, en ik hou mn hart vast voor het eiland als het laatste weekend van de mariniers daar is aangebroken
lolquote:Op zaterdag 4 april 2009 18:05 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Je baalt gewoon dat de kans dat jij laf op het strand kan liggen en een beetje duiken nu stukken kleiner is. Nat verhaal over cultuur, cultuur is dat we het eiland leegroven voor alles wat het heeft en naar Nederland brengen, is nu ook nogal de via versa.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |