abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65272920
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:30 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ieder z`n voorkeuren dus Ik ben vaak ook liever lui dan moe
Ja, ik merk dus dat ik juist lui word van RAW, omdat je vaak denkt, ach, die witbalans stel ik achteraf wel in. Of, dat beetje extra exposure doe ik op de PC wel. Om vervolgens een halve avond bezig te zijn met prutsen in Lightroom, Photoshop, etc, om JPEG's te fabriceren waarvan 9 van de 10 (als het niet meer is) geen verschil kan zien tussen een JPEG uit de camera en een JPEG uit een RAW. Jaja, iedereen hier wel natuurlijk! Dat dan weer wel. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 21 januari 2009 @ 09:34:57 #177
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_65272952
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hoeveel mensen 'zien' die ene procent? Kun je niet beter zorgen dat de foto goed belicht en fatsoenlijk ingesteld de camera ingaat ipv een half uur achter de PC te zitten schuiven en bewerken?
Hangt er vanaf wat je fotografeert en hoe goed je processor is. Als ik even onze Alfa300 als voorbeeld neem, dan komt daar in principe een meer dan behoorlijke jpg uit. Tien tellen in Lightroom en ik heb er nog een paar kleine verbeteringen ingezet.
Dan nog klopt de veronderstelling dat goed belichten een hoop nabewerking scheelt, de meeste dingen die je in een RAWconverter bijstelt zijn echter niet om matige belichtingen te corrigeren, maar meer om dat stukje te doen dat aan de automatiek van je camera en vooral je processor ontsnapt is.
Hoeveel mensen dat zien vind ik zelf van oudsher irrelevant, met die insteek hadden we in de filmpjesdagen ook nulkopieën kunnen blijven verkopen, dingen worden knalrood, maar wie ziet zoiets nou
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_65273006
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:34 schreef Ouwesok het volgende:

Hoeveel mensen dat zien vind ik zelf van oudsher irrelevant,
Het zal ongetwijfel schelen of je als amateur met zoiets bezig bent of als (semi-)pro, maar als ik een halve avond doe over iets wat mijn camera in een fractie van een seconde kán doen (mits juist ingesteld) zie ik dat als redelijk tijd-inefficient .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_65273007
Bedankt voor alle tips.Het punt is niet eens de achtergrond onscherp krijgen, maar eerder een hoofdje of een oog scherp en de rest van het lijf niet. In dat geval heb ik aan f 4 niet genoeg. Ik heb ook n lens 50 mm f 1.8, waarmee het wel moet lukken.
"Do or do not, there is no try!"
Kick my ass!
Xblog360
[url=http:/gesignaleerd.blogspot.com]Blog[/url]
pi_65274349
[shoot vraag]

Lieve experts, help mij uit de brand...
Ik moet voor mijn propedeuse een examen doen. Hierin zit ook fotografie.
Ik moet nog een serie over doen wat betreft Mensen en omgeving.
Nu had ik een model gepakt en amateuristisch gefotografeerd als zijnde diverse stijlen zoals:
Uitgaan, zakelijk, casual, bruid/engel/ sportief. Nu vond de docent dit niet zo goed. HIj wil het uitgewerkter hebben.

Nu heb ik mijn model vanmiddag weten te strikken en we kunnen gewoon op school in een lokaaltje gaan shooten met lampen enzo. Ik zal daarbij ook een D400 gebruiken.

Ik ben echte ten einde raad hoe ik dit nu ga realiseren. Ik zat te denken aan diverse soorten beroep, maar hoe kom ik zo snel aan kleding. Door tijdgebrek heb ik het niet kunnen voorbereiden. Ik zat ook te denken aan bepaalde muziekstijlen, klassiek, rock, rap, pop, etc.

Iemand nog ideeen in uitwerking, tips voor de shoot, en of opmerkingen? GRAAG
Sappig !!
pi_65274616
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:28 schreef Loontjah het volgende:
[shoot vraag]

Lieve experts, help mij uit de brand...
Ik moet nog een serie over doen wat betreft Mensen en omgeving.
Nu had ik een model gepakt en amateuristisch gefotografeerd als zijnde diverse stijlen zoals:
Uitgaan, zakelijk, casual, bruid/engel/ sportief. Nu vond de docent dit niet zo goed. HIj wil het uitgewerkter hebben.

Nu heb ik mijn model vanmiddag weten te strikken en we kunnen gewoon op school in een lokaaltje gaan shooten met lampen enzo. Ik zal daarbij ook een D400 gebruiken.

Ik ben echte ten einde raad hoe ik dit nu ga realiseren. Ik zat te denken aan diverse soorten beroep, maar hoe kom ik zo snel aan kleding. Door tijdgebrek heb ik het niet kunnen voorbereiden. Ik zat ook te denken aan bepaalde muziekstijlen, klassiek, rock, rap, pop, etc.

Iemand nog ideeen in uitwerking, tips voor de shoot, en of opmerkingen? GRAAG
Close ups?
Je hoeft je model niet helemaal op de foto te zetten.
Handen met eventueel een gezicht is vaak al voldoende, als je maar iets gebruikt wat direct aan dat beroep doet denken.

Neus boven een soeplepel
Hand met hamer/schroevendraaier/kwast
  woensdag 21 januari 2009 @ 10:55:27 #182
227439 Murloc
Vegetarian grindcore _O_
pi_65275364
Heb van de week een Sony A200 gekocht met 18-70mm objectief erbij.
Nu wil ik voor de lens een UV filter kopen (55 mm) ter bescherming van de lens.
Kom ze echter tegen tussen de 15 en 100 euro ofzo.
Wat is nu exact het verschil tussen deze types? (zie bv. Kamera Express).
Bedankt.
Endure the pain
you know my name
I am your soul insane
  FOK!fotograaf woensdag 21 januari 2009 @ 11:18:11 #183
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_65276157
De verschillen zijn de dikte, en de coating van het glas.

Goedkopere modellen hebben een simpele coating, duurdere hebben een betere coating van, en heeft minder-geen last van flares.
Verder zijn duurdere vaak slim (dun)filters half zo dik, zodat je op groothoeklenzen geen last heb van het filter.

Bij hoya zijn dit de verschillen tussen de series: http://www.hoyafilter.com/products/hoya/coatings.html

[ Bericht 23% gewijzigd door Marc H op 21-01-2009 11:28:04 ]
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:33:00 #184
227439 Murloc
Vegetarian grindcore _O_
pi_65276721
Perfect!
Endure the pain
you know my name
I am your soul insane
pi_65276987
Als ik low-light foto's wil maken, wat voor flitser moet ik dan hebben voor mijn 450D? Is een "simpele metz mecablitz 36" al voldoende? Of moet ik echt meteen naar de speedlite serie?
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 21 januari 2009 @ 12:06:17 #186
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_65277952
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:39 schreef K-mail het volgende:
Als ik low-light foto's wil maken, wat voor flitser moet ik dan hebben voor mijn 450D? Is een "simpele metz mecablitz 36" al voldoende? Of moet ik echt meteen naar de speedlite serie?
Je kunt naast de EX-speedlites ook de nieuwere vreemdmerkflitsers gebruiken (Metz/Sigma/Sunpak) en toch het volle profijt van die E-TTL-sturing trekken.
Wil je goedkoper, dan zit je met een meer universele flitser al goed, zeker als die over een eigen belichtingsautomaat beschikt. Oudere Canon (Speedlite EZ of TTL-sturing) doet het met de digitale EOS' sen sinds E-TTL niet meer, die flitst stelselmatig op vol vermogen.
Mocht je voor de goeiekope optie gaan, hou dan wel de ontsteekspanning van de flitser in de smiezen, ligt die boven de 5V(sommige oude flitsers halen ontsteekspanningen van ruim boven de 240V), dan wil een EOS het nog wel eens spontaan warm onder de pet krijgen wat meestal neerkomt op </EOS>. Die ontsteekspanning is met zo'n unverseelmetertje van vijf euri al prima meetbaar en heb je een goedkoop flitsertje te pakken, dan kun je de edele kunst van het flitsen verder prima door wat noeste experimenteerdrift onder de knie krijgen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf woensdag 21 januari 2009 @ 12:14:18 #187
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_65278245
Mijn 0.02 euro:

Over het algemeen maakt metz geen slechte flitsers.
Ik heb zelf met een Metz 54MZ3 gewerkt, en tegenwoordig gebruik ik een Canon 580EXII. Qua resultaten en gebruiksgemak wint de canon. De metz werkte in bepaalde situaties niet goed, en moest ik workarounds gebruiken. Met de canon heb ik nog geen problemen gehad.

Voor incidenteel gebruik zal de metz best voldoen. Ga je de flitser meer gebruiken, koop een canon.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_65279285
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:28 schreef Loontjah het volgende:
....

....
Door tijdgebrek heb ik het niet kunnen voorbereiden.
Dat is niet zo slim. Je volgt een opleiding en daarvoor moet je examens doen. Dan is zorgen dat je tijd hebt om je examens voor te bereiden je eerste prioriteit.

Inoudelijk kan ik je ook niet verder helpen, Themashots staan of vallen met.... juist, voorbereiding. Met improvisatie kun je een end komen, maar 9 vd 10 keer zal het eruit blijven zien als een improvisatie.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_65280164
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:40 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Dat is niet zo slim. Je volgt een opleiding en daarvoor moet je examens doen. Dan is zorgen dat je tijd hebt om je examens voor te bereiden je eerste prioriteit.

Inoudelijk kan ik je ook niet verder helpen, Themashots staan of vallen met.... juist, voorbereiding. Met improvisatie kun je een end komen, maar 9 vd 10 keer zal het eruit blijven zien als een improvisatie.
Tja, ik weet er alles van..
Ze verwachten dat je dinsdags examen doet, en onvoldoende, dat je de volgende dag meteen over doet.

Lang leve HBO
Anyway ik verzin wel iets.
Sappig !!
  woensdag 21 januari 2009 @ 21:14:21 #190
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_65296721
Ik zie heel vaak foto's van modellen of objecten waar een soort zwarte vaag om het onderwerp heen zit.
Net of je de lens zelf ziet.
Mijn vraag is hoe doe ik dit? Ik weet dat dit geen post-bewerking is.
Vb:
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  woensdag 21 januari 2009 @ 21:18:20 #191
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_65296826
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:14 schreef Pizzahut het volgende:
Ik zie heel vaak foto's van modellen of objecten waar een soort zwarte vaag om het onderwerp heen zit.
Vb:
[ afbeelding ]
Pizzahut, dat heet vignetting. Kan je in PS alsvolgt toevoegen:

- Maak een nieuwe layer
- Neem je selectietool en stel een feather in van bijv. 125px.
- Selecteer heel je foto.
- Invert je selectie.
- Neem je paint bucket en vul je selectie.

Toffe voorbeeldfoto trouwens. me likes...
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_65298362
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:14 schreef Pizzahut het volgende:
Vb:
[ afbeelding ]
Dit heb je volgens mij ook bij goedkope lenzen vol open, of te grote zonnekappen.. If I'm correct.
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:13:44 #193
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_65299117
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:55 schreef Ronalld het volgende:

[..]

Dit heb je volgens mij ook bij goedkope lenzen vol open, of te grote zonnekappen.. If I'm correct.
Hoeven niet per definitie goedkope lenzen te zijn. Een EF 24mm geeft dit ook op fullframe.
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:47:58 #194
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_65315999
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:18 schreef kvdv het volgende:

[..]

Pizzahut, dat heet vignetting. Kan je in PS alsvolgt toevoegen:

- Maak een nieuwe layer
- Neem je selectietool en stel een feather in van bijv. 125px.
- Selecteer heel je foto.
- Invert je selectie.
- Neem je paint bucket en vul je selectie.

Toffe voorbeeldfoto trouwens. me likes...
Wicked, het werkt!
Die foto is van Bjorn van Sinttruije van Camera Labs.
Disturbed Mind
pi_65316054
Ben ik de enige die een niet boeiende foto van een deur en een tafeltje ziet?
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:27:27 #196
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_65317385
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:49 schreef Jarno het volgende:
Ben ik de enige die een niet boeiende foto van een deur en een tafeltje ziet?
Nee ik vind er ook niks aan, dit was dan ook een foto zie hij gebruikte als voorbeeld voor de flitser met en zonder diffuser. Zit verder niks achter.
Disturbed Mind
pi_65317468
Ohkay. Ik dacht, misschien mis ik wat. .
  donderdag 22 januari 2009 @ 16:25:59 #198
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_65321459
Kent iemand een afdrukcentrale oid waar ik:

Fotos kan afdrukken 13x19 maar op een 20x30 vel. Dus dat er een wit kader omheen zit.

Ik krijg dit tot nu toe nergens voor elkaar (HEMA, Kruidvat, Profotonet, Foto.com)

Zelf afdrukken heb ik ook op verschillende manieren geprobeerd maar ben er toch niet echt tevreden over, aan de kwaliteit van de foto ligt het niet... het zijn 4800 dpi scans van 35mm negatieven.

Ow en ik moet de afdrukken maandag hebben
pi_65321583
En een zelfgemaakte 20x30 aanleveren waarop je 13x19 met een witte rand is geplaatst?
  FOK!fotograaf donderdag 22 januari 2009 @ 16:47:48 #200
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_65322160
Als het wat mag kosten kan de lokale (betere) fotoboer dat vast ook wel.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')