Ja, ik merk dus dat ik juist lui word van RAW, omdat je vaak denkt, ach, die witbalans stel ik achteraf wel in. Of, dat beetje extra exposure doe ik op de PC wel. Om vervolgens een halve avond bezig te zijn met prutsen in Lightroom, Photoshop, etc, om JPEG's te fabriceren waarvan 9 van de 10 (als het niet meer is) geen verschil kan zien tussen een JPEG uit de camera en een JPEG uit een RAW. Jaja, iedereen hier wel natuurlijk! Dat dan weer wel.quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:30 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ieder z`n voorkeuren dusIk ben vaak ook liever lui dan moe
Hangt er vanaf wat je fotografeert en hoe goed je processor is. Als ik even onze Alfa300 als voorbeeld neem, dan komt daar in principe een meer dan behoorlijke jpg uit. Tien tellen in Lightroom en ik heb er nog een paar kleine verbeteringen ingezet.quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hoeveel mensen 'zien' die ene procent? Kun je niet beter zorgen dat de foto goed belicht en fatsoenlijk ingesteld de camera ingaat ipv een half uur achter de PC te zitten schuiven en bewerken?
Het zal ongetwijfel schelen of je als amateur met zoiets bezig bent of als (semi-)pro, maar als ik een halve avond doe over iets wat mijn camera in een fractie van een seconde kán doen (mits juist ingesteld) zie ik dat als redelijk tijd-inefficientquote:Op woensdag 21 januari 2009 09:34 schreef Ouwesok het volgende:
Hoeveel mensen dat zien vind ik zelf van oudsher irrelevant,
Close ups?quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:28 schreef Loontjah het volgende:
[shoot vraag]
Lieve experts, help mij uit de brand...
Ik moet voor mijn propedeuse een examen doen. Hierin zit ook fotografie.
Ik moet nog een serie over doen wat betreft Mensen en omgeving.
Nu had ik een model gepakt en amateuristisch gefotografeerd als zijnde diverse stijlen zoals:
Uitgaan, zakelijk, casual, bruid/engel/ sportief. Nu vond de docent dit niet zo goed. HIj wil het uitgewerkter hebben.
Nu heb ik mijn model vanmiddag weten te strikken en we kunnen gewoon op school in een lokaaltje gaan shooten met lampen enzo. Ik zal daarbij ook een D400 gebruiken.
Ik ben echte ten einde raad hoe ik dit nu ga realiseren. Ik zat te denken aan diverse soorten beroep, maar hoe kom ik zo snel aan kleding. Door tijdgebrek heb ik het niet kunnen voorbereiden. Ik zat ook te denken aan bepaalde muziekstijlen, klassiek, rock, rap, pop, etc.
Iemand nog ideeen in uitwerking, tips voor de shoot, en of opmerkingen? GRAAG
Je kunt naast de EX-speedlites ook de nieuwere vreemdmerkflitsers gebruiken (Metz/Sigma/Sunpak) en toch het volle profijt van die E-TTL-sturing trekken.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:39 schreef K-mail het volgende:
Als ik low-light foto's wil maken, wat voor flitser moet ik dan hebben voor mijn 450D? Is een "simpele metz mecablitz 36" al voldoende? Of moet ik echt meteen naar de speedlite serie?
Dat is niet zo slim. Je volgt een opleiding en daarvoor moet je examens doen. Dan is zorgen dat je tijd hebt om je examens voor te bereiden je eerste prioriteit.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:28 schreef Loontjah het volgende:
....
Ik moet voor mijn propedeuse een examen doen. Hierin zit ook fotografie.
....
Door tijdgebrek heb ik het niet kunnen voorbereiden.
Tja, ik weet er alles van..quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:40 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dat is niet zo slim. Je volgt een opleiding en daarvoor moet je examens doen. Dan is zorgen dat je tijd hebt om je examens voor te bereiden je eerste prioriteit.
Inoudelijk kan ik je ook niet verder helpen, Themashots staan of vallen met.... juist, voorbereiding. Met improvisatie kun je een end komen, maar 9 vd 10 keer zal het eruit blijven zien als een improvisatie.
Pizzahut, dat heet vignetting. Kan je in PS alsvolgt toevoegen:quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:14 schreef Pizzahut het volgende:
Ik zie heel vaak foto's van modellen of objecten waar een soort zwarte vaag om het onderwerp heen zit.
Net of je de lens zelf ziet.
Mijn vraag is hoe doe ik dit? Ik weet dat dit geen post-bewerking is.
Vb:
[ afbeelding ]
Dit heb je volgens mij ook bij goedkope lenzen vol open, of te grote zonnekappen.. If I'm correct.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:14 schreef Pizzahut het volgende:
Ik zie heel vaak foto's van modellen of objecten waar een soort zwarte vaag om het onderwerp heen zit.
Net of je de lens zelf ziet.
Mijn vraag is hoe doe ik dit? Ik weet dat dit geen post-bewerking is.
Vb:
[ afbeelding ]
Hoeven niet per definitie goedkope lenzen te zijn. Een EF 24mm geeft dit ook op fullframe.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:55 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Dit heb je volgens mij ook bij goedkope lenzen vol open, of te grote zonnekappen.. If I'm correct.
Wicked, het werkt!quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:18 schreef kvdv het volgende:
[..]
Pizzahut, dat heet vignetting. Kan je in PS alsvolgt toevoegen:
- Maak een nieuwe layer
- Neem je selectietool en stel een feather in van bijv. 125px.
- Selecteer heel je foto.
- Invert je selectie.
- Neem je paint bucket en vul je selectie.
Toffe voorbeeldfoto trouwens. me likes...
Nee ik vind er ook niks aan, dit was dan ook een foto zie hij gebruikte als voorbeeld voor de flitser met en zonder diffuser. Zit verder niks achter.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:49 schreef Jarno het volgende:
Ben ik de enige die een niet boeiende foto van een deur en een tafeltje ziet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |