Omdat je je blijkbaar niet kan inleven hoe het zou moeten zijn voor een vrouw die ooit verkracht, ooit een miskraam heeft gehad, etc. Door te zeggen dat de shock-value wel meevalt relativeer je de belachelijkheid van die hele actie. De actie die heel toevallig op handen gezet is door mensen die hetzelfde geloof delen als dat van jou. Snap je nu dat ik zeg dat je die actie verdedigd/relativeert?quote:Op woensdag 10 december 2008 19:42 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik vind alleen de heise over het shockerende poppetje zwaar overdreven.
Ik ben het met je eens dat eelt creeren nodig is in dit leven, maar er zijn gewoon grenzen. Ga protesteren op straat, maak er een programma of radioshow over maar ga mensen aub er niet thuis mee lastig vallen.quote:Tja, iedereen wordt wel eens gekwetst. Misschien voel ik mij ook wel gekwetst als mensen vloeken met 'Jezus' of 'kanker' omdat beide begrippen veel gevoelens bij mij oproepen?
Als je echter niet wat eelt op je ziel creëert red je het niet in dit leven. En nogmaals, ik verwacht eerlijk gezegd niet dat mensen mentaal helemaal doorbreken als ze een dichte enveloppe van 'Schreeuw Om Leven' in de brievenbus zien.
Eh nee, dat gaat niet gebeuren. Als mijn mening je niet bevalt dan heb je de keuze om je PC uit te zetten. De mensen die zo'n ding door de brievenbus krijgen hebben die keuze niet.quote:Je begrijpt er werkelijk niks van en je moet je veroordelingen maar lekker voor je houden.
Op de dag dat de partij van de dieren een gemummificeerd mishandeld kattenlijkje door de brievenbus propt dan reageer ik op exact dezelfde manier, neem dat maar van mij aanquote:Op woensdag 10 december 2008 19:46 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Toch gek dat die verontwaardiging zich beperkt tot dit soort uitingen maar niemand moeilijk doet over een blaadje van een politieke partij dat ongewenst op je mat valt.
Dat kunnen mensen blijkbaar wel bij het oud papier gooien zonder zes topics op fok en acties op touw te zetten om dat vodje met een stapel bakstenen terug te sturen naar het antwoordnummer van de VVD of SP.
Jawel hoor, zo'n ding heet een vuilnisbak.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:50 schreef bewegende_ninja het volgende:
Eh nee, dat gaat niet gebeuren. Als mijn mening je niet bevalt dan heb je de keuze om je PC uit te zetten. De mensen die zo'n ding door de brievenbus krijgen hebben die keuze niet.
Onzin. Daar erger ik me ook aan.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:46 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Toch gek dat die verontwaardiging zich beperkt tot dit soort uitingen maar niemand moeilijk doet over een blaadje van een politieke partij dat ongewenst op je mat valt.
Dat kunnen mensen blijkbaar wel bij het oud papier gooien zonder zes topics op fok en acties op touw te zetten om dat vodje met een stapel bakstenen terug te sturen naar het antwoordnummer van de VVD of SP.
Ik persoonlijk zal een antwoordnummer gebruiken en de hele zooi terugsturen op kosten van die fijne mensen zelf.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:52 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Jawel hoor, zo'n ding heet een vuilnisbak.
quote:Op woensdag 10 december 2008 19:51 schreef bewegende_ninja het volgende:
[..]
Op de dag dat de partij van de dieren een gemummificeerd mishandeld kattenlijkje door de brievenbus propt dan reageer ik op exact dezelfde manier, neem dat maar van mij aan
Nee, dat snap ik niet. Omdat ik niet net zo hard moord en brand ga schreeuwen als veel mensen hier, verdedig ik gelijk die actie?quote:Op woensdag 10 december 2008 19:50 schreef bewegende_ninja het volgende:
[..]
Omdat je je blijkbaar niet kan inleven hoe het zou moeten zijn voor een vrouw die ooit verkracht, ooit een miskraam heeft gehad, etc. Door te zeggen dat de shock-value wel meevalt relativeer je de belachelijkheid van die hele actie. De actie die heel toevallig op handen gezet is door mensen die hetzelfde geloof delen als dat van jou. Snap je nu dat ik zeg dat je die actie verdedigd/relativeert?
Protesteren op straat lijkt me eerlijk gezegd veel confronterender voor toevallige voorbijgangers die iets ergs hebben meegemaakt, dan dat je een kaartje thuiskrijgt die je linea recta in de vuilnisbak kan gooien.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:50 schreef bewegende_ninja het volgende:
Ik ben het met je eens dat eelt creeren nodig is in dit leven, maar er zijn gewoon grenzen. Ga protesteren op straat, maak er een programma of radioshow over maar ga mensen aub er niet thuis mee lastig vallen.
Ik heb vanaf het begin al duidelijk gemaakt dat ik het niet eens ben met het opdringerige van de actie?quote:Op woensdag 10 december 2008 19:50 schreef bewegende_ninja het volgende:
Maargoed, je bent het al met me eens blijkbaar dus ik snap niet waarom je nog in ging op het opdringerige aspect van die actie... hier lijkt het namelijk weer of je het wil verdedigen.
Wie?quote:Op woensdag 10 december 2008 19:54 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Je hebt alleen een punt als Schreeuw om Leven een gemummificeerd geaborteerd kinderlijkje door de brievenbus stopt. Dit is meer vergelijkbaar met Snowy, dat zeehondje van het Wereld Natuurfonds.
Veel meer verwacht ik ook niet van een bespottelijke organisatie als Schreeuw om Leven.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat dat betreft zou je deze actie als duidelijke onverschilligheid ten opzichte van ongeboren leven kunnen zien. Een ongeboren kind is een soort plastic kerstbal. Doe bij de buren door de brievenbus, lachen. Volgende abortusrestant doen we bij de overburen, ok?
Niet belangeloos! Er zit een telefoonnummer van hun hulpdienst bij.. Uiteraard gaan ze daarmee ongewenst bezwangerde vrouwen helpen en bekeren.. Twee zieltjes in één klap!quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:59 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Lol, alsof die gasten belangeloos zo'n actie opzetten.
Nee, omdat je zegt dat de shockvalue van de actie wel meevalt relativeer je de actie. Je probeert hem minder erg te doen voorkomen dan dat hij is, omdat je je niet kan voorstellen hoe het is om een miskraam te hebben en dan zo'n ding in een envelop aan te treffen.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:57 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik niet. Omdat ik niet net zo hard moord en brand ga schreeuwen als veel mensen hier, verdedig ik gelijk die actie?![]()
Dat denk ik niet, en wat ik nog meer denk is dat mensen die gekwetst kunnen worden door die actie daar exact hetzelfde over denken.quote:Protesteren op straat lijkt me eerlijk gezegd veel confronterender voor toevallige voorbijgangers die iets ergs hebben meegemaakt, dan dat je een kaartje thuiskrijgt die je linea recta in de vuilnisbak kan gooien.
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Te meer omdat er mensen in mijn omgeving zijn die een miskraam gehad hebben. Maar ik geloof werkelijk niet dat zij emotioneel totaal ondersteboven zijn van een dergelijk kaartje. Ik denk dat zij eerder van hun stuk gebracht zullen zijn als ze in een winkelstraat lopen en een anti-abortus actiegroep met schreeuwerige spandoeken en provocerende leuzen tegenkomen.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:03 schreef bewegende_ninja het volgende:
[..]
Nee, omdat je zegt dat de shockvalue van de actie wel meevalt relativeer je de actie. Je probeert hem minder erg te doen voorkomen dan dat hij is, omdat je je niet kan voorstellen hoe het is om een miskraam te hebben en dan zo'n ding in een envelop aan te treffen.
Ik denk dat ze die kunstenares van die kattetas in de arm genomen hebben. Dit zou echt een actie voor haar zijn. Ze hoeven werkelijk niet eens 1 plastic popje te versturen!quote:Op woensdag 10 december 2008 20:01 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Veel meer verwacht ik ook niet van een bespottelijke organisatie als Schreeuw om Leven.
Abortus vergelijken met nazi-vernietigingskampen... zijn ze nou helemaal belazerd?![]()
Sowieso belachelijk dat zij ongeboren leven voor dat van een volwaardig leven stellen.
Je bent het wel met me eens dat er wel een reele kans bestaat dat niets vermoedende mensen die zo'n envelop thuis openmaken zich gekwetst voelen omdat zij zoiets ooit iets hebben meegemaakt in hun leven? Ik bedoel, die hele actie gaat om het confronteren... om het shockeren anders had het ook wel op een andere manier gekund.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Te meer omdat er mensen in mijn omgeving zijn die een miskraam gehad hebben. Maar ik geloof werkelijk niet dat zij emotioneel totaal ondersteboven zijn van een dergelijk kaartje. Ik denk dat zij eerder van hun stuk gebracht zullen zijn als ze in een winkelstraat lopen en een anti-abortus actiegroep met schreeuwerige spandoeken en provocerende leuzen tegenkomen.
En dat geeft maar weer aan hoe subjectief 'gekwetst voelen' is.
Leuk! Een babylijkjetas.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik denk dat ze die kunstenares van die kattetas in de arm genomen hebben. Dit zou echt een actie voor haar zijn. Ze hoeven werkelijk niet eens 1 plastic popje te versturen!
Dat was nog wel aardig geweest; een lijkkistje ter grootte van een abortus. Kunnen de mensen die er eentje meemaken (geprovoceerd of niet) er ook nog wat mee.quote:
Kinderarbeid lijkt me niet eens nodig voor het wrange ervan - je zal dat CUL-topic wel gezien hebben nietwaar?quote:Ik ben overigens nog steeds nieuwsgierig hoe en waar die dingen geproduceerd zijn. Het zou tekenend zijn als deze dingen door middel van kinderarbeid ergens in China in elkaar geklust zijn.
www.schreeuwomleven.nlquote:60 jaar Universele Verklaring van de Rechten van de Mens
10 december 2008
RECHTEN VAN ONGEBOREN KINDEREN SCHREEUWEN OM LEVEN
model baby 10 wekenOp 8, 9 en 10 december wordt bij Schreeuw om Leven in Hilversum, Ruitersweg 37a een conferentie gehouden om te onderstrepen dat de Universele Verklaring van de Rechten Mens ook opkomt voor de bescherming van de rechten van de ongeboren kinderen. Zie programma.
Er is geen twijfel over mogelijk dat deze ongeboren kinderen niet zouden zijn inbegrepen. Het hartje van een kindje klopt al met vier weken en een model van een ongeboren kindje van 10 weken laat zien dat het een kindje is met handjes, voetjes, neus en kan zelfs zijn vinger al naar zijn mondje brengen.
De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens werd opgesteld en getekend op 10 december 1948, nadat in de Tweede Wereld Oorlog zes miljoen niet gewenste joden waren geëlimineerd.
De opgestelde Verklaring stelt, niet voor tweeërlei uitleg vatbaar, dat alle mensen een absoluut recht hebben op de bescherming van hun leven. En dat niemand om welke reden dan ook gediscrimineerd mag worden.
Niemand twijfelt eraan dat een ongeboren kind een mens is. Als argument blijft over dat deze ongeboren kinderen ongewenst zijn en dus gedood mogen worden.
Amnesty International; de Human Rights Commission van de VN; Unicef; Planned Parenthood en vele pro abortus organisaties willen van abortus een vrouwen- mensenrecht maken.
Op de conferentie van 8 tot 10 december bij Schreeuw om Leven in Hilversum wordt met feiten en stukken onderbouwd dat abortus uitgesloten is op basis van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.
Op 10 december wordt in het Internationaal Perscentrum aan de Wetstraat in Brussel een bijeenkomst gehouden waar opgeroepen wordt een einde te maken aan de schending van de rechten van de ongeboren medemensen.
Op 18 december wordt vanaf 18.00 uur gewaakt en gebeden voor de abortusklinieken in Nederland (http://www.schreeuwomleven.nl/index.php?paginaID=12)
Geplaatst op: 09 12 2008
Die kans bestaat zeker, maar dat zegt dan meer over die mensen dan over dat kaartje. Dit klinkt bot, maar ik bedoel het niet verkeerd. Als mensen ondersteboven raken van dit kaartje zegt dat denk ik meer over de geestesgesteldheid van die mensen dan over het shockerende van het kaartje. Als mensen emotioneel zwaar geprikkeld worden door zo'n kaart lijkt het me dat ze emotioneel sowieso erg snel geprikkeld zijn en om het minste of geringste kunnen breken. De vraag is of je dan altijd hiermee rekening kan houden en of er dan uberhaupt een manier mogelijk is om een controversieel, en beladen onderwerp als 'abortus' aan de kaak te stellen.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:13 schreef bewegende_ninja het volgende:
[..]
Je bent het wel met me eens dat er wel een reele kans bestaat dat niets vermoedende mensen die zo'n envelop thuis openmaken zich gekwetst voelen omdat zij zoiets ooit iets hebben meegemaakt in hun leven?
Volgens mij gooi je makkelijker zo'n enveloppe weg dan dat je om een protestactie met schreeuwerige leuzen heenloopt.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:13 schreef bewegende_ninja het volgende:
Een tv programma kun je uitzetten, om een protestactie kun je heen lopen maar dit komt gewoon veel te dicht bij. En waarom? Puur om het doordrukken van een mening. Ik vind het onnodig.
* MinderMutsig gaat nu toch maar eens het anti-abortushangertje dat ze in het verleden van haar oma en moeder heeft gekregen in de vorm van een wandelwagentje opzoeken en weggooien.quote:DECEMBER 2008
Maandag 1 december (10.00 - 12.00 uur)
Wake bij abortuskliniek in Alkmaar, Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Enschede, Goes, Groningen, Heemstede, Leiden, Rotterdam, Utrecht en Zwolle. Lees verder ►
Dinsdag 2 december (10.00 - 12.00 uur)
Wake bij abortuskliniek in Eindhoven en Maastricht. Lees verder ►
Vrijdag 5 - donderdag 11 december
Internationale Conferentie ter gelegenheid van 60 jaar Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Gehouden in Amsterdam en Brussel Lees verder ►
Zaterdag 6 december (14.00 uur)
Mars voor het Leven in Amsterdam. Lees verder ►
Donderdag 18 december (18.00 - 23.00 uur)
Jaarlijkse Fakkelwake bij alle abortusklinieken. Lees verder ►
Nou, dat is het hele punt. Ja je moet er rekening mee houden als je mensen er ongevraagd thuis mee gaat confronteren. Kijk, in de buitenwereld worden nou eenmaal uitspraken gedaan over bepaalde dingen en daar 'moet' je je ook tegen kunnen wapenen in deze maatschappij omdat je simpelweg geen rekening kan houden met iedereen.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Die kans bestaat zeker, maar dat zegt dan meer over die mensen dan over dat kaartje. Dit klinkt bot, maar ik bedoel het niet verkeerd. Als mensen ondersteboven raken van dit kaartje zegt dat denk ik meer over de geestesgesteldheid van die mensen dan over het shockerende van het kaartje. Als mensen emotioneel zwaar geprikkeld worden door zo'n kaart lijkt het me dat ze emotioneel sowieso erg snel geprikkeld zijn en om het minste of geringste kunnen breken. De vraag is of je dan altijd hiermee rekening kan houden en of er dan uberhaupt een manier mogelijk is om een controversieel, en beladen onderwerp als 'abortus' aan de kaak te stellen.
Vergeet niet, wij zijn op de hoogte he.... niet iedereen weet wat er in die enveloppe zit. En het laatste wat je verwacht is wel zo'n plastic poppetje... dan komt het shock effect wel erg onverwacht en valt er niet op te anticiperen zoals je wel kan doen bij een actie op straat.quote:Volgens mij gooi je makkelijker zo'n enveloppe weg dan dat je om een protestactie met schreeuwerige leuzen heenloopt.
soort van nieuwe wuppiequote:Op woensdag 10 december 2008 21:38 schreef Aoristus het volgende:
ik weet zeker dat het een collector's item wordt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |