abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2008 @ 10:36:17 #51
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63899480
DolleMina, je zou ook gewoon iets kunnen zoeken dat bij je past qua opleiding en wensen natuurlijk ipv dat voor jou de perfecte situatie geschept moet worden. Stel je eens voor dat iedereen in dit land zo denkt en dat gaat eisen
En je zou natuurlijk genoegen kunnen nemen met minder. Niet iedereen die HBO heeft gedaan neemt/heeft een HBO-functie.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_63899537
Persoonlijk vind ik dat er niet zo heel veel mis is met de kinderopvang, hoewel het uiteraard véél beter zou kunnen qua tijden en vergoedingen enzo, maar goed, het moet uit de lengte of uit de breedte. En ondanks dat landen als Zweden en Denemarken koplopers zijn, moeten we niet denken dat we in Nederland ernstig achterlopen ofzo.

@Dollemina, ik wil persoonlijk dus juist wél werken. Niet alleen vind ik het zonde van de tijd en energie die ik in mijn universitaire opleiding heb gestoken, maar ik ben ook gewoon graag bezig en ik ontwikkel mezelf graag, ik word daar gelukkiger van. (Met alle respect voor vrouwen die er juist voor kiezen om thuis te blijven overigens!)
En ik ben ook best bereid om daar dan wat moeilijkheden voor te overkomen, qua opvang en dergelijke. Maar vrouwen zoals bijvoorbeeld P_iglet wordt het gewoon wel erg moeilijk gemaakt op deze manier.
Echter, ik denk niet dat de overheid op dit moment in staat is om zo enorm veel meer te doen, zeker als je naar de huidige economie kijkt. Hogere vergoedingen enzo kan wel, maar dat kost ook geld voor de overheid, zoals ik zei, het moet uit de lengte of uit de breedte dus dan wordt er ergens anders op bezuinigd.
Ik denk eigenlijk dat het beter is als (een hoop) werkgevers zich eindelijk eens flexibeler opstellen t.o.v werkende vrouwen. Dat ze begrijpen dat kinderen krijgen normaal is en zolang zij zich flexibel opstellen dat een vrouw dan prima in staat is om goed werk te leveren en zich ook flexibel op te stellen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63899764
Ons KDV is open van 7.30 tot 18.30 geloof ik. Maar wij 'gebruiken' het maar van 8.30 tot 17.45. Geen problemen met de tijden en verder vind ik ook dat ze het heel goed doen. Mijn dochter heeft het naar haar zin daar, de leidsters zijn hartstikke lief en ze ontwikkelt zich heel goed.

Qua ziek kind en werk, tja. Kind gaat altijd voor, dus als zij echt ziek is neem ik zorgverlof op of een vrije dag. Of mijn man, net voor wie het op dat moment beter uitkomt eigenlijk.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  woensdag 10 december 2008 @ 10:50:28 #54
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63899861
Wat te denken van een BSO die niet open is vóór school, niet op woensdagmiddag en niet in de vakantie.
Volgens mij gaan ze dan van hier met een busje naar een andere plaats maar is het daar ook lastig met de ruimte.
En het is voor mij natuurlijk wel zo dat als het échtéchtécht nodig was ik al lang ergens aan de slag was. Want dan neem je voor lief dat je je kinderen minder ziet dan je wenselijk vind met een baan, dat je moet schipperen en regelen. Het maakt het niet leuk, maar het is nodig.
Op dit moment ben ik gewoon niet bereid zoveel consessies te doen naar mijn kinderen.
En dat is het grootste dilemma. Het liefst wil ik best of both, maar dat gaat ben ik bang echt niet lukken.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_63899868
Overigens de enige 24 uurs groep in den haag wordt niet uitgebreid, ondanks dat ze op de wachtlijst 3x zoveel kindjes hebben staan dan er plek is. Hij is namelijk niet kosten effectief. Kost netzoveel als een gewoon kinderdagverblijf ook op de nachten en weekenden. Zodat het voor mensen met een normaal inkomen ook te betalen is.
Het kinderdagverblijf waar Pepijn nu zit is juist heel duur, wij zouden er netto 100 euro in de maand op vooruit!! gaan als we een plek hebben op de 24uurs groep.

(overigens gaat Pepijn gemiddeld nog geen 2 dagen per week naar de opvang )

Maar nu even meer ontopic dan onze opvang/studie combinatie problemen.

Wat mij betreft zouden eerst eens de bestaande regelingen, beter nageleeft moeten worden. Er zijn regelingen voor zorgverlof, calamiteitenverlof, kolfrecht, rusttijd tijdens en na je zwangerschap. Maar volgens mij worden deze veel minder gebruikt dan zou kunnen. Vrouwen stoppen met borstvoeding omdat het niet te combineren is met werk. Ouders nemen vakantiedagen op omdat hun kind ziek is. Zwangeren gaan (gedeeltelijk) de ziektewet in, terwijl ze met de wettelijk geregelde rusttijd wellicht langer door kunnen werken enz.
pi_63899976
Ik wil net als Huuphuup hier ook al schrijft blijven werken, en niet alleen voor het geld maar vooral vanwege de sociale aspecten, ik ben gewoon niet geschikt om 7 dagen per week thuis te zijn denk ik, al was dat vroeger wel mijn ideaal!
Maar daar ben ik hard op terug gekomen na maanden gedwongen ziektewet en daarna nog zwangerschapsverlof, het benauwde mij hele dagen thuis.
Maar als anderen zich daar wel happy bij voelen moeten ze dat vooral doen, ik heb daar het volste begrip voor, en zal geen van beide keuzes ooit veroordelen. De ene ouder is de andere niet en dat is maar goed ook dat houdt het interessant.

Ik heb nu ook gewoon mazzel dat ik werk voor 16 uur heb gevonden dat naadloos op mijn opleiding aansluit, en dat werk is er gelukkig voldoende (boekhouder) parttime te vinden maar ik denk dat als je echt wilt werken je niet altijd kunt/zult vinden dat naadloos aansluit en daar kan de overheid weinig aan doen, dat zullen inderdaad de werkgevers moeten zijn en die zien het vaak niet zitten om 2 parttimers op 1 baan te zetten ivm overdrachten enz.
Rare is overigens wel dat als je ergens gaat solliciteren dat de werkgever altijd op zijn wensenlijstje heeft staan dat je geen 9.00 tot 17.00 mentaliteit hebt, maar zelf zijn ze zo flexibel als een houten plank.
Tja dat mag dus wel wat vaker van 2 kanten af komen denk ik, dan zouden de tijden van het kdv ook een minder groot probleem zijn en zou je ipv 2 lange dagen 3 kortere dagen kunnen werken.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 10 december 2008 @ 10:58:47 #57
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_63900103
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:27 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Wat doen ze volgens jou niet goed dan?
Kosten kinderopvang voor ouders fors omhoog en dan de regeling voor gastouders flink versoberen, wachtlijsten om maar eens wat voorbeeldjes te noemen.
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:36 schreef RockabeIIa het volgende:
DolleMina, je zou ook gewoon iets kunnen zoeken dat bij je past qua opleiding en wensen natuurlijk ipv dat voor jou de perfecte situatie geschept moet worden. Stel je eens voor dat iedereen in dit land zo denkt en dat gaat eisen
En je zou natuurlijk genoegen kunnen nemen met minder. Niet iedereen die HBO heeft gedaan neemt/heeft een HBO-functie.
Als zij van mij practisch gaan eisen dat ik ga werken (door belastingtechnische maatregelen te nemen), dan mag daar wel wat tegenover staan, ja. Tijdje terug was er zelfs een politicus die zei dat dames die gestudeerd hadden en ervoor kozen thuis te blijven om voor de kinderen te zorgen, de ontvangen studiefinanciering maar terug moesten betalen...
  woensdag 10 december 2008 @ 11:01:47 #58
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63900192
Over dat laatste had ik net ook al een bericht getypt maar niet geplaatst, p_iglet. Je hebt helemaal gelijk. Meestal wil je als werknemer niet eens gaan zeuren om je rechten, je moet ze ook nog krijgen dan en da's best moeilijk nu en dan.

Het is trouwens al lang bewezen (in Noorwegen) dat als werkgevers en de overheid vrouwen meer tijd geven na de bevalling om op orde te komen, BV te geven, te wennen aan hun kindje incl. er een band mee kunnen opbouwen, deze vrouwen met veel liefde na een maand of 9 a 12 weer aan het werk gaan zonder dat ze later uitvallen omdat ze het geestelijk niet trekken en graag bij hun kind willen zijn.
Ik vond het verdomd heftig om 10 weken na de bevalling weer aan de slag te gaan. Geestelijk was ik steeds bij mijn kindje die ik bij 'vreemden' achter gelaten had en lichamelijk...? Hell, ik kon nog niet eens fatsoenlijk mijn plas ophouden! Echt een belabberde situatie waarin je je compleet eenzaam kunt voelen en daar werd heus geen rekening mee gehouden. En dan ook nog moeten kolven in een hok welke niet kon worden afgesloten en waar af en toe zo maar iemand binnen liep
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_63900677
Ik moet natuurlijk nog maar afwachten hoe het hier zal gaan, maar vooralsnog denk ik dat ze redelijk flexibel zijn. So far zijn ze dat ook altijd geweest wat betreft onze ziekenhuisbezoekjes. Bovendien hebben beide directeuren kinderen: ene heeft er 2 van 4 en 2, de andere krijgt in januari zijn eerste kind.

Met de openingstijden van een kdv zullen wij niet zoveel problemen hoeven te hebben, aangezien schaap veel thuis werkt en zijn afspraken pas later laat beginnen. Maar wij hebben dan weer geen familie in de buurt voor opvang bij ziekte ofzo, dus dat zullen we altijd zelf moeten regelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 10 december 2008 @ 11:24:16 #60
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_63900878
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:58 schreef DolleMina het volgende:

[..]

Kosten kinderopvang voor ouders fors omhoog en dan de regeling voor gastouders flink versoberen, wachtlijsten om maar eens wat voorbeeldjes te noemen.
[..]
Oh op die manier, als je van die dingen allemaal last hebt zal het vast rot zijn, ja.
  woensdag 10 december 2008 @ 12:09:09 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_63901929
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik moet natuurlijk nog maar afwachten hoe het hier zal gaan, maar vooralsnog denk ik dat ze redelijk flexibel zijn. So far zijn ze dat ook altijd geweest wat betreft onze ziekenhuisbezoekjes. Bovendien hebben beide directeuren kinderen: ene heeft er 2 van 4 en 2, de andere krijgt in januari zijn eerste kind.
Geloof me, dat zegt helemaal niets.

Mijn (ex-)leidinggevende had een zoontje dat twee weken jonger is dan Ruben, maar verlangde toch dat ik een vrije dag op zou nemen waar ik thuis wilde werken (4 uur ipv 8 uur omdat de zorg voor Ruben tijd zou kosten) in plaats van dat ik aanspraak kon maken op verlof omdat Ruben niet naar de opvang kon.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63908082
Gelukkig doet mijn huidige werkgever niet moeilijk over wat later beginnen/wat eerder stoppen/dagje thuis werken als dat zo net wat beter uitkomt. Natuurlijk moet daar dan wel tegenover staan dat je zelf ook laat zien dat je flexibel bent als dat nodig is.

Helaas merk ik wel vaak om me heen dat zodra er een kind ziek is, de vrouw thuisblijft. Dat is bij mijn collega's ook vaak zo. Net alsof hun man dat niet kan regelen. Opvallend is trouwens ook dat het vooral vrouwen zijn die parttime gaan werken en als je dan zegt dat je 4 dagen werkt dat ze je dan raar aankijken. Dat is toch veel te veel? Heb je daarom een kind genomen? En dat terwijl ik Linde nu vaak zie en ze maar 2 dagen per week naar de opvang gaat.

Ik zou trouwens niet weten of ik wel gelukkig zou worden in een baan 'onder mijn niveau'. Oke dit klinkt misschien arrogant, maar ik ben nu redacteur en ik zou liever thuisblijven dan dat ik de hele dag achter de kassa moest zitten. Heb ik wel gedaan hoor kassawerk in mijn studententijd, maar nu zou ik daar volgens mij echt doodongelukkig van worden omdat ik daar niet genoeg voldoening uit zou kunnen halen om het voor mijn gevoel te rechtvaardigen dat ik dan minder bij Linde ben.En daarnaast heb ik toch ook het gevoel dat ik dan mijn studie behoorlijk voor niks heb gedaan. Kijk als het niet anders kan omdat we het geld nodig hebben prima, maar als ik de luxe heb om te kiezen dan niet.

Het is voor mij erg belangrijk om me te blijven ontwikkelen. Momenteel rond ik een cursus af en binnenkort staan er weer 2 op het programma.
pi_63909061
quote:
Op woensdag 10 december 2008 08:49 schreef Jojogirl het volgende:
Zijn er hier trouwens veel mama's die alleen werken voor het geld maar eigenlijk liever thuis zouden zijn? Dat lijkt me nl. heel naar. Het is vaak toch al zo'n spagaat en geregel en als hje dan ook nog eigenlijk helemaal niet zou willen werken lijkt me dat heel frustrerend.
Yep. Maar dat komt denk ik vooral omdat ik totaal geen plezier heb in mijn werk. En ik moet teveel opgeven voor mijn gevoel, het is teveel gedoe. Als we het zouden kunnen permitteren zou ik direct thuisblijven. Terwijl ik vroeger altijd dacht dat ik nooit fulltime huismoeder zou kunnen/willen zijn. Misschien zou ik nu na een paar maanden ook wel weer op zoek gaan naar een baan. Maar als het dan niet moet vanwege het geld kan ik gewoon op mn gemak kijken naar iets wat ik wél leuk vind.

Noah's kdv is open van 7,30 tot 18,00 en evt op aanvraag en tegen extra betaling (ik geloof 5 of 6 euro) tot 18,30. Op zich redden we het wel met deze tijden, maar het is wel een gedoe af en toe. Micha en ik hebben beiden wisselende diensten en het gebeurt dus regelmatig dat één van ons moet ruilen omdat we hem anders niet kunnen wegbrengen of ophalen. Daarnaast moet Noah vrijwel elke week 1 à 2 nachten logeren bij mijn ouders. Het scheelt dat hij het enorm naar zijn zin heeft daar, maar eigenlijk vind ik dat een veel te groot offer voor een rotbaan... En de baby wil ik dat straks zeker niet aandoen, en mijn ouders ook niet overigens. Een baby 2 nachten logeren lijkt me iets teveel voor hen, en sowieso hoe moet dat dan met borstvoeding enzow.

Alles bij elkaar ben ik er gewoon veel teveel naar mijn zin mee bezig of we de opvang elke week wel weer rond krijgen. Ik vind dat soms best wel stressvol, of ik moet consessies doen die ik eigenlijk niet wil doen. Dat vind ik gewoon zonde eigenlijk.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_63909126
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:00 schreef Koningin het volgende:
Ons KDV is open van 7.30 u - 18.30 uur, maar voor die eerste en laatste uren betaal je extra!
Nu hoeft ons kindje maar 1 dag naar de opvang, de rest gaat ie naar opa/oma. Dus dat valt best mee.

Ben het wel eens met Jellyrose, de oplossing is niet om kdv's langer open te laten.
De meeste mensen kunnen het binnen de openingstijden redden. Daarbij als je je kind om half 8 brengt en pas na half 7 kunt halen, zou ik een andere baan nemen........
Het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat met uitgebreidere opvangtijden een kind van 7 tot 7 op een kdv is. Er zijn veel mensen met wisselende diensten, en dan zou het handig zijn als je kind de ene dag van 7 tot 16 terecht kan en de volgende dag van 10 tot 19. Om maar wat te noemen.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 10 december 2008 @ 16:50:57 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_63909186
True, als ik Ruben om kwart over zeven zou kunnen brengen, dan kan ik hem ook weer voor zessen ophalen Dus of langer open, of eerder open zou voor mij uitmaken En dan bij voorkeur eerder open, zodat hij op een fatsoenlijke tijd thuis is en op tijd in bed ligt. Om kwart voor zeven uit bed vind ik nog een keurige tijd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63909746
Ben ik blij dat ik 10 minuten van mijn werk woon en het KDV onderweg tegen kom. Gelukkig is mijn werk heel flexibel wat betreft thuiswerken en flexibele werktijden. Ik kan echter met gemak nog even boodschappen doen voordat ik ons kind straks op ga halen en dan nog haal ik het nog fluitend voor 18 uur. Ben wel benieuwd hoe het 's ochtends allemaal gaat straks, ben niet echt een ochtendmens om het zo maar eens te zeggen.
Ik heb wel gezegd op het moment dat mijn hele salaris in de kinderopvang verdwijnt dat ik dan zou stoppen. Alleen ik heb nu verlof en moet er nu niet aan denken om niet meer te gaan werken straks.

Texelonia, als ik jou was zou ik toch eens gaan bekijken om wat anders te gaan doen (omscholing, werken en leren of zo) want ontevreden met je werk is echt vreselijk, ook voor je omgeving, maar jij bent degene die daar verandering in zal moeten brengen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 10 december 2008 @ 17:52:41 #67
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63910678
Ons KDV is open van 7.30 uur tot 18.30. En dat is op zich te doen. Ik werk zelf 4,5 dag en mijn man 5+, zeg maar. En dat is soms een heel geregel. Ik zit nu ook met samengeknepen billen op kantoor, omdat hij Anna zou halen, ik tot 22 uur een vergadering heb en hij nét pas uit Rotterdam is vertrokken.

Gelukkig is mijn baas ook niet moeilijk hoor. Ik kan gewoon wat eerder weg, wat later komen. Ik gooi gewoon thuis mijn laptop weer aan en haal in waar ik overdag niet aan toegekomen ben.

Maar het is inderdaad een keuze die we hebben gemaakt. We wilden verhuizen, betere buurt voor Anna en beebs om in op te groeien. Dat betekent hogere woonlasten en dus allebei moeten blijven werken. Ik ga nu per 1 januari wel een halve dag minder werken, maar da's nog altijd 4 dagen. En ik vind mijn werk ook leuk, dat telt natuurlijk ook. Maar ik kan ook wel uitkijken naar de dag dat het misschien allemaal wel wat makkelijker te organiseren is.

En P_iglet: Pepijn kan ook echt wel een keer bij ons slapen he, als het niet uit komt met de uren!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 10 december 2008 @ 18:01:23 #68
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63910900
weet je wat mij zo opvalt. het is steeds of voornamelijk de moeder die minder gaat werken, voor de kinderen zorgt als ze ziek zijn etc.
worden vaders veel tegen gewerkt door de werkgever om minder te gaan werken of thuis te blijven omdat de kinderen ziek zijn?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 10 december 2008 @ 18:08:11 #69
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_63911040
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:01 schreef Ynske het volgende:
weet je wat mij zo opvalt. het is steeds of voornamelijk de moeder die minder gaat werken, voor de kinderen zorgt als ze ziek zijn etc.
worden vaders veel tegen gewerkt door de werkgever om minder te gaan werken of thuis te blijven omdat de kinderen ziek zijn?
Klopt. Dat merkt mijn man ook. Bijna alle vrouwen mogen zonder enig probleem deeltijd gaan werken. Mannen krijgen te horen dat dit niet in het beleid past.
pi_63911100
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:13 schreef Estrys het volgende:
Texelonia, als ik jou was zou ik toch eens gaan bekijken om wat anders te gaan doen (omscholing, werken en leren of zo) want ontevreden met je werk is echt vreselijk, ook voor je omgeving, maar jij bent degene die daar verandering in zal moeten brengen.
Dat is idd ook mijn bedoeling, maar dan na mijn zwangerschap. Althans, nu/straks kijken wat ik kan gaan doen dan. Cursus of iets dergelijks. Ook dat ik sowieso betere kansen maak straks, want zonder diploma's en relevante werkervaring zal het straks nog niet zo makkelijk solliciteren worden met die krediet crisis en alles
©Dumbo
pi_63911103
quote:
Mijn man zal ook wel een keer thuis gaan werken als onze zoon ziek is of zo. Maar financieel gezien is het de beste optie dat hij full time blijft werken en ik drie dagen ga werken.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 10 december 2008 @ 18:16:55 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_63911261
quote:

Hier is het zo dat als er op werkdagen iets met Ruben is, Bert indien mogelijk thuis werkt. Hij werkt tenslotte het dichtst bij en kan dus Ruben snel oppikken.
Gezien hetgeen Bert op een dag verdient en wat ik verdien op een dag is de keuze snel gemaakt dat hij niet minder gaat werken tenzij hij dat graag zelf zou willen Hij wil dat nog niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63911821
quote:
sangdrax mag niet eens ouderverlof (of hoe het ook heten mag) omdat hij nu eenmaal (vanwege het postdoccen) een tijdelijk contract heeft. ze zijn behoorlijk streng qua tijden (voor 9 uur er zijn & controle per tijdklok) maar wel redelijk soepel qua hoe je het invult, zolang het maar tussen 9 en 6 valt (bij een 36-urige werkweek). al te veel "uurtje doorwerken" mag je ook niet "sparen". desondanks zijn ze tot nu toe redelijk soepel (verhuisperikelen). zodra hij het postdoccen echter gehad heeft zijn de mogelijkheden groot. universitair docenten (met al dan niet een leerstoel) hebben het goed
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_63911882
Wij verdienen ongeveer evenveel en zijn dus allebei een dagje minder gaan werken, 4 dagen dus
  woensdag 10 december 2008 @ 20:01:15 #75
24188 Belana
kloon van belana
pi_63914043
ynske, wij vangen het allebei op hoor. Nick is van de week nog een dagje thuis gebleven, dat soort dingen moet je samen oplossen. minder werken zou in zijn functie niet kunnen nee, hij is leiding gevende en die moeten er fulltime zijn. het zou geweldig zijn als we allebei 4 dagen zouden kunnen werken
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')