Kosten kinderopvang voor ouders fors omhoog en dan de regeling voor gastouders flink versoberen, wachtlijsten om maar eens wat voorbeeldjes te noemen.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:27 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Wat doen ze volgens jou niet goed dan?
Als zij van mij practisch gaan eisen dat ik ga werken (door belastingtechnische maatregelen te nemen), dan mag daar wel wat tegenover staan, ja. Tijdje terug was er zelfs een politicus die zei dat dames die gestudeerd hadden en ervoor kozen thuis te blijven om voor de kinderen te zorgen, de ontvangen studiefinanciering maar terug moesten betalen...quote:Op woensdag 10 december 2008 10:36 schreef RockabeIIa het volgende:
DolleMina, je zou ook gewoon iets kunnen zoeken dat bij je past qua opleiding en wensen natuurlijk ipv dat voor jou de perfecte situatie geschept moet worden. Stel je eens voor dat iedereen in dit land zo denkt en dat gaat eisen
En je zou natuurlijk genoegen kunnen nemen met minder. Niet iedereen die HBO heeft gedaan neemt/heeft een HBO-functie.
Oh op die manier, als je van die dingen allemaal last hebt zal het vast rot zijn, ja.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:58 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Kosten kinderopvang voor ouders fors omhoog en dan de regeling voor gastouders flink versoberen, wachtlijsten om maar eens wat voorbeeldjes te noemen.
[..]
Geloof me, dat zegt helemaal niets.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik moet natuurlijk nog maar afwachten hoe het hier zal gaan, maar vooralsnog denk ik dat ze redelijk flexibel zijn. So far zijn ze dat ook altijd geweest wat betreft onze ziekenhuisbezoekjes. Bovendien hebben beide directeuren kinderen: ene heeft er 2 van 4 en 2, de andere krijgt in januari zijn eerste kind.
Yep. Maar dat komt denk ik vooral omdat ik totaal geen plezier heb in mijn werk. En ik moet teveel opgeven voor mijn gevoel, het is teveel gedoe. Als we het zouden kunnen permitteren zou ik direct thuisblijven. Terwijl ik vroeger altijd dacht dat ik nooit fulltime huismoeder zou kunnen/willen zijn. Misschien zou ik nu na een paar maanden ook wel weer op zoek gaan naar een baan. Maar als het dan niet moet vanwege het geld kan ik gewoon op mn gemak kijken naar iets wat ik wél leuk vind.quote:Op woensdag 10 december 2008 08:49 schreef Jojogirl het volgende:
Zijn er hier trouwens veel mama's die alleen werken voor het geld maar eigenlijk liever thuis zouden zijn? Dat lijkt me nl. heel naar. Het is vaak toch al zo'n spagaat en geregel en als hje dan ook nog eigenlijk helemaal niet zou willen werken lijkt me dat heel frustrerend.
Het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat met uitgebreidere opvangtijden een kind van 7 tot 7 op een kdv is. Er zijn veel mensen met wisselende diensten, en dan zou het handig zijn als je kind de ene dag van 7 tot 16 terecht kan en de volgende dag van 10 tot 19. Om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:00 schreef Koningin het volgende:
Ons KDV is open van 7.30 u - 18.30 uur, maar voor die eerste en laatste uren betaal je extra!
Nu hoeft ons kindje maar 1 dag naar de opvang, de rest gaat ie naar opa/oma. Dus dat valt best mee.
Ben het wel eens met Jellyrose, de oplossing is niet om kdv's langer open te laten.
De meeste mensen kunnen het binnen de openingstijden redden. Daarbij als je je kind om half 8 brengt en pas na half 7 kunt halen, zou ik een andere baan nemen........
Klopt. Dat merkt mijn man ook. Bijna alle vrouwen mogen zonder enig probleem deeltijd gaan werken. Mannen krijgen te horen dat dit niet in het beleid past.quote:Op woensdag 10 december 2008 18:01 schreef Ynske het volgende:
weet je wat mij zo opvalt. het is steeds of voornamelijk de moeder die minder gaat werken, voor de kinderen zorgt als ze ziek zijn etc.
worden vaders veel tegen gewerkt door de werkgever om minder te gaan werken of thuis te blijven omdat de kinderen ziek zijn?
Dat is idd ook mijn bedoeling, maar dan na mijn zwangerschap. Althans, nu/straks kijken wat ik kan gaan doen dan. Cursus of iets dergelijks. Ook dat ik sowieso betere kansen maak straks, want zonder diploma's en relevante werkervaring zal het straks nog niet zo makkelijk solliciteren worden met die krediet crisis en allesquote:Op woensdag 10 december 2008 17:13 schreef Estrys het volgende:
Texelonia, als ik jou was zou ik toch eens gaan bekijken om wat anders te gaan doen (omscholing, werken en leren of zo) want ontevreden met je werk is echt vreselijk, ook voor je omgeving, maar jij bent degene die daar verandering in zal moeten brengen.
Mijn man zal ook wel een keer thuis gaan werken als onze zoon ziek is of zo. Maar financieel gezien is het de beste optie dat hij full time blijft werken en ik drie dagen ga werken.quote:Op woensdag 10 december 2008 18:01 schreef Ynske het volgende:
weet je wat mij zo opvalt. het is steeds of voornamelijk de moeder die minder gaat werken, voor de kinderen zorgt als ze ziek zijn etc.
worden vaders veel tegen gewerkt door de werkgever om minder te gaan werken of thuis te blijven omdat de kinderen ziek zijn?
quote:Op woensdag 10 december 2008 18:01 schreef Ynske het volgende:
sangdrax mag niet eens ouderverlof (of hoe het ook heten mag) omdat hij nu eenmaal (vanwege het postdoccen) een tijdelijk contract heeft. ze zijn behoorlijk streng qua tijden (voor 9 uur er zijn & controle per tijdklok) maar wel redelijk soepel qua hoe je het invult, zolang het maar tussen 9 en 6 valt (bij een 36-urige werkweek). al te veel "uurtje doorwerken" mag je ook niet "sparen". desondanks zijn ze tot nu toe redelijk soepel (verhuisperikelen). zodra hij het postdoccen echter gehad heeft zijn de mogelijkheden groot. universitair docenten (met al dan niet een leerstoel) hebben het goedquote:Op woensdag 10 december 2008 18:01 schreef Ynske het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |