Ik vind dit altijd van die grappige koppen. Iedereen is meteen wakker, maar kan er nog niets meequote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:13 schreef Diaan73 het volgende:
Ow toevallig zag ik op het RTL nieuws een item met de volgende inhoud die hier misschien ook wel interessant is:
Werkende ouders lopen korting mis
De kosten voor kinderopvang lopen op, maar werkende ouders lopen honderden euro's mis omdat zij niet bekend zijn met een nieuwe belastingkorting die per 1 januari is ingegaan.
Ik vind je uitleg best duidelijk hoor!quote:Op maandag 16 maart 2009 09:30 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Stiemie, je kunt het alleen voor 2009 (VT) aanvragen en het wordt dan automatisch aangegeven als je de vragen beantwoordt. Het is dan te zien in het overzicht. In de aangifte van 2008 staat hij nog niet omdat het pas per 1 januari 2009 is ingegaan. Je zou dus het beste de aanvraag VT 2009 kunnen downloaden en die opnieuw invullen. Ik heb dat ook gedaan, maar ga hem niet aanvragen, wij willen het niet met de VT hebben maar bij de voorlopige/definitieve aangifte over 2009.
Hmmm lastig te verwoorden trouwens.
Ja dat is waar.... maar zoals ik hiervoor al postte, zijn er misschien mensen die het dit jaar nog graag willen of nodig hebben, in dat geval zouden ze het dus voor dit jaar mislopen en natuurlijk wel volgend jaar voor dit jaar krijgen... tenminste zo vat ik het melden van mislopen maar op. Ik kan er niets anders bij bedenken.quote:Op maandag 16 maart 2009 10:25 schreef p_iglet het volgende:
hoezo mislopen![]()
als je netjes bij je aangifte van volgend jaar alle knopjes invuld dan krijg je dat toch gewoon alsnog
Ook dat zou je in je CAO terug moeten kunnen vinden. In de mijne staat: Tijdens het verlof vindt geen opbouw van vakantie-uren plaats over de uren van het ouderschapsverlof.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:36 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik krijg dus niks door betaald. Ik neem gewoon onbetaald verlof. Daarom ook mijn vraag of iemand weet of je wel gewoon je vakantie dagen volgens je contract behoudt.
volgens de kale wettelijke regeling worden al je rechten en plichten tijdens ouderschapsverlof naar rato aangepast. Dus ook de opbouw van vakantiedagen/urenquote:Op maandag 16 maart 2009 13:36 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik krijg dus niks door betaald. Ik neem gewoon onbetaald verlof. Daarom ook mijn vraag of iemand weet of je wel gewoon je vakantie dagen volgens je contract behoudt.
Kijk wel even goed of je het verlof van Nathan of van Morgaine opneemtquote:Op maandag 16 maart 2009 14:21 schreef Faja-Lobi het volgende:
Als Nathan niet zo vaak ziek was geweest had ik gewoon 3 dagen blijven werken. Had ik misschien op een later tijdstip de ouderschapsverlof genomen.
bij een wat groter bedrijf kan je personeelszaken ook om een berekening vragen wat het voor je loon doet. Dan weet je al wat je gaat verdienen voor de periode dat je 1 dag minder werkt.quote:Op maandag 16 maart 2009 14:17 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mijn bazin zit net alles over ouderschapsverlof na te lezen vanwege die vrije dagen vraag van mij en ze las net hard op dat een werkgever nooit ouderschapsverlof mag weigeren
Ik blijk nog recht te hebben op verlof van Morgaine idd. We hebben toen tijdens mijn zwangerschap mijn contract al aangepast en daarom nog steeds dat recht op verlof.quote:Op maandag 16 maart 2009 14:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Kijk wel even goed of je het verlof van Nathan of van Morgaine opneemtJe kan per kind 1 keer verlof opnemen, maar enkel tot een bepaalde leeftijd. Het kan dus zijn dat het handiger is om dat van Morgaine nu op te nemen, omdat je dan nog wat meer jaar hebt om dat van Nathan op te nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |