abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 9 maart 2009 @ 14:40:44 #251
5428 crew  miss_sly
pi_66860161
Tja, hier wordt dat gemakshalve maar op mijn bordje gelegd: als ik een uitkering wil tijdens verlof, moet ik dat regelen. Op de site staat dat de werkgever dat dient te regelen...

ik heb het formulier uitgeprint, zal het zo even invullen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_66860241
ik moest een verklaring van mijn verloskundige inleveren zodat mijn werkgever een deel vergoed kreeg van het UWV als ik me niet vergis
  maandag 9 maart 2009 @ 14:44:02 #253
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66860262
quote:
Op maandag 9 maart 2009 14:40 schreef miss_sly het volgende:
Tja, hier wordt dat gemakshalve maar op mijn bordje gelegd: als ik een uitkering wil tijdens verlof, moet ik dat regelen. Op de site staat dat de werkgever dat dient te regelen...

Het is best nog een ingewikkeld formulier, je moet wel een aantal dingen weten..... Succes Er moet ook een zwangerschapsverklaring bij en je kunt het pas insturen 2 weken voordat daadwerkelijk met verlof gaat, al sturen wij de aanvragen pas op als degene echt met verlof is gegaan.
Het is wel erg handig voor ze zo trouwens. Wij als P&O-ers vullen ze in voor onze medewerkers, hoeven ze niet zelf te doen. Het geld van de UWV gaat ook gewoon naar de werkgever en niet naar de medewerker, die krijgt gewoon salaris doorbetaald.
Make love, not war ☮
  maandag 9 maart 2009 @ 15:49:52 #254
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66862581
quote:
Op maandag 9 maart 2009 14:40 schreef miss_sly het volgende:

jij wilt geen uiitkering.. je werkgever wil een uitkering toch?
Jij wil gewoon salaris hebben, daar heb je recht op.. Dat de werkgever dat 100% vergoedt krijgt van het UWV staat los van de verschuldigde betalingen aan jou
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66862643
quote:
Op maandag 9 maart 2009 14:43 schreef Faja-Lobi het volgende:
ik moest een verklaring van mijn verloskundige inleveren zodat mijn werkgever een deel vergoed kreeg van het UWV als ik me niet vergis
Je moet een zwangerschapsverklaring inleveren inderdaad, daarop staat de uitgerekende datum. Die krijg je van je verloskundige. (ik moest er wel om vragen)
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 9 maart 2009 @ 15:52:06 #256
114177 Diaan73
pi_66862653
quote:
Op maandag 9 maart 2009 15:49 schreef E.T. het volgende:

[..]

jij wilt geen uiitkering.. je werkgever wil een uitkering toch?
Jij wil gewoon salaris hebben, daar heb je recht op.. Dat de werkgever dat 100% vergoedt krijgt van het UWV staat los van de verschuldigde betalingen aan jou
Volgens mij wordt bij sommige bedrijven de uitkering aan de medewerker overgemaakt en niet aan het bedrijf. Ik kan me herinneren dat mn schoonzusje dat had....
Make love, not war ☮
pi_66862708
Ik heb trouwens gelijk gekregen, mijn manager dacht dat ik een dag eerder moest beginnen, maar ik moet 19 maart beginnen officieel. Scheelt me een vakantiedag opnemen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 9 maart 2009 @ 16:04:03 #258
114177 Diaan73
pi_66863088
quote:
Op maandag 9 maart 2009 15:53 schreef Estrys het volgende:
Ik heb trouwens gelijk gekregen, mijn manager dacht dat ik een dag eerder moest beginnen, maar ik moet 19 maart beginnen officieel. Scheelt me een vakantiedag opnemen.
en terecht natuurlijk
Make love, not war ☮
  maandag 9 maart 2009 @ 16:09:46 #259
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66863282
quote:
Op maandag 9 maart 2009 15:52 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Volgens mij wordt bij sommige bedrijven de uitkering aan de medewerker overgemaakt en niet aan het bedrijf. Ik kan me herinneren dat mn schoonzusje dat had....
dat kan wel, maar je werkgever mag bijv. niet de betaling aan jou uitstellen als hij nog geen geld van UWV heeft gehad.

De werkgever is verantwoordelijk voor betalingen aan werknemer.. en voor het zelf terugvragen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 9 maart 2009 @ 16:12:31 #260
114177 Diaan73
pi_66863371
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:09 schreef E.T. het volgende:

[..]

dat kan wel, maar je werkgever mag bijv. niet de betaling aan jou uitstellen als hij nog geen geld van UWV heeft gehad.

De werkgever is verantwoordelijk voor betalingen aan werknemer.. en voor het zelf terugvragen
Okay logisch. Bij ons is het zo vanzelfsprekend dat wij gewoon doorbetalen en dat we van de UWV "terugkrijgen", nou ja de centrale salarisadminstratie in Den Haag die het vervolgens op de grote hoop gooit... dat ik niet zeker wist hoe het zat.
Make love, not war ☮
  maandag 9 maart 2009 @ 16:41:56 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66864465
Fijn Estrys!

miss_sly, het verbaast me niks dat ze het je zelf uit laten zoeken.
Ik zou er idd even duidelijk bij vermelden dat zij jouw salaris moeten blijven betalen en niet via het UWV zeg maar.
  maandag 9 maart 2009 @ 16:50:47 #262
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66864797
Ik dacht dat ze het hier al eerder doorgaven, omdat elke ziekmelding die ik nu doe, indien zwangerschap gerelateerd, vergoed wordt door het UWV. Dat heeft iets met de verzekering te maken.

En ik heb vandaag een brief gekregen dat mijn verlof officieel ingaat op 24 april . Maar ik werk op 22 april voor het laatst. Pfoehee. Mijn baas heeft geleerd van de vorige keer en laat mij nu vervangen, ook omdat ik zo'n 7 weken vakantie aan mijn verlof plak.

En miss_sly, ik hoop dat het snel in orde komt. Er is niets zo naar als zo lang in onzekerheid verkeren over dit soort, toch wel fundamentele, zaken.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 08:23:57 #263
114177 Diaan73
pi_66885497
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:50 schreef Memmel het volgende:
Ik dacht dat ze het hier al eerder doorgaven, omdat elke ziekmelding die ik nu doe, indien zwangerschap gerelateerd, vergoed wordt door het UWV. Dat heeft iets met de verzekering te maken.

En ik heb vandaag een brief gekregen dat mijn verlof officieel ingaat op 24 april . Maar ik werk op 22 april voor het laatst. Pfoehee. Mijn baas heeft geleerd van de vorige keer en laat mij nu vervangen, ook omdat ik zo'n 7 weken vakantie aan mijn verlof plak.

En miss_sly, ik hoop dat het snel in orde komt. Er is niets zo naar als zo lang in onzekerheid verkeren over dit soort, toch wel fundamentele, zaken.
Dat is een andere regeling, zgn. vangnet. Als je dus langere tijd ziek bent ivm zwangerschap, moet die ziekmelding als hersteld worden gemeld als je zwangerschapsverlof ingaat en dan moet een melding zwangerschapsverlof worden gedaan. Zijn dus 2 dingen die los van elkaar staan.
Make love, not war ☮
  Moderator dinsdag 10 maart 2009 @ 20:39:20 #264
5428 crew  miss_sly
pi_66910655
Ik heb vandaag mijn gesprek gehad.
In eerste instantie wilde een van de twee directeuren eigenlijk niets doen in de 4 maanden dat ik weg ben. De collega's zouden de post wel openen, facturen in een map stoppen en als ze handmatig betaald werden dat er ook op zetten. Daartegen heb ik meteen geprotesteerd. Het zou namelijk betekenen dat ik als ik terugkom van verlog, meteen begin met een achterstand van 4 maanden!! Dat vond ik niet relaxt en, en dat heb ik ze ook verteld, niet eerlijk. Ik heb ruim 2,5 jaar hard gewerkt om een goede administratie op te zetten en structuur aan te brengen en ik vin dhet niet eerlijjk wanneer dat op deze manier weer teruggebracht wordt naar 0. Ik heb zelfs gezegd dat ik dan nog wel goed moest nadenken of ik wel terug wilde komen na mijn verlof.

Na wat heen en weer gepraat, voors en tegens tegen elkaar afgewogen en de prognose van het komende jaar bekijkend (er is een recessie en we zitten in het vastgoed) hebben we afgesproken dat er een tijdelijke kracht gaat komen voor ongeveer een half jaar. Deze wordt eerst ingewerkt, vervangt mij dan en is er nog even om over te dragen als ik terug kom. Daarna zal ik 3 dagen gaan werken en komt er niemand bij. Gezien de recessie gaan we het zo iig proberen. Indien het echt niet te doen is in 3 dagen of de markt weer erg aantrekt, kan er alsnog iemand gezocht worden.

Ik vind dit een prima oplossing. Ik hoop alleen dat de vervanger op tijd wordt aangetrokken, maar aangezien de stagiair ook vertrekt op 1 mei, denk ik dat ze dat wel op tijd zullen doen.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:44:26 #265
114177 Diaan73
pi_66910898
Goed nieuws dus miss Super! En je krijgt nu dus ook per 1 september a.s. een vast contract? Of hebben jullie daar niet over gesproken?
Make love, not war ☮
pi_66910981
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind dit een prima oplossing. Ik hoop alleen dat de vervanger op tijd wordt aangetrokken, maar aangezien de stagiair ook vertrekt op 1 mei, denk ik dat ze dat wel op tijd zullen doen.
Mooi geregeld dus!

Mijn baas doet gelukkig helemaal niet moeilijk. Vandaag verteld dat ik zwanger ben en gelijk blij. Voor hem is het gezinsleven ook veel belangrijker dan het werk (heeft zelf ook 4 kinderen). Vervanging is geen enkel probleem en wordt intern opgelost omdat er een wachtrij was van huidige werkenden voor mijn functie. Mijn baas gaf trouwens nog wel aan dat ik gewoon weer mijn baan terugkrijg als ik weer ga werken, maar daar moest ik wel om lachen. Is volkomen logisch natuurlijk

Vorige zwangerschap ging ook prima, daar hadden ze een extern persoon voor ingehuurd en dat beviel ook wel goed.

Toch fijn als dit soort zaken goed geregeld worden, anders heb je er een flinke last bij.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  Moderator dinsdag 10 maart 2009 @ 20:46:17 #267
5428 crew  miss_sly
pi_66910990
Daar heb ik het wijselijk niet over gehad. In ieder geval heb ik een vast contract als ik terugkom van verlof

Al met al goed nieuws, inderdaad. Gelukkig wel!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:47:42 #268
114177 Diaan73
pi_66911049
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:46 schreef miss_sly het volgende:
Daar heb ik het wijselijk niet over gehad. In ieder geval heb ik een vast contract als ik terugkom van verlof

Al met al goed nieuws, inderdaad. Gelukkig wel!
Een last die van je schouders valt!! En groot gelijk dat je het daar niet over gehad hebt.
Make love, not war ☮
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:13:20 #269
114177 Diaan73
pi_66912339
Ow toevallig zag ik op het RTL nieuws een item met de volgende inhoud die hier misschien ook wel interessant is:

Werkende ouders lopen korting mis
De kosten voor kinderopvang lopen op, maar werkende ouders lopen honderden euro's mis omdat zij niet bekend zijn met een nieuwe belastingkorting die per 1 januari is ingegaan.

Niet op de hoogte
Ook belastingadviseurs en de vereniging voor ouders BOINK zijn vaak niet op de hoogte van de korting, die de hogere kosten voor kinderopvang compenseert.

Bevroren
De opvang is duurder geworden omdat de overheid het bedrag waarin zij ouders compenseert, bevroren heeft op een uurtarief van het kinderdagverblijf of buitenschoolse opvang van 6,10 euro. Maar veel creches berekenen een hoger uurtarief. Ook is de ouderbijdrage verhoogd. Sommige ouders kunnen die hogere ouderbijdrage deels compenseren met de nieuwe Inkomensafhankelijke Combinatieregeling. Wie komen in aanmerking daarvoor?

Inkomensafhankelijke combinatiekorting (iack)
Verdient u in 2009 meer dan 4619 euro en zorgt u voor een kind dat op 1 januari nog geen 12 jaar was? Dan hebt u recht op de inkomensafhankelijke combinatiekorting. De korting wordt uitbetaald aan alleenstaande ouders maar ook aan tweeverdieners. Bij tweeverdieners gaat de korting naar degene met het laagste inkomen. Er was de afgelopen jaren al een enigszins vergelijkbare korting maar die was lager en niet inkomensafhankelijk. Met ingang van 2009 vervallen deze combinatiekorting en de aanvullende combinatiekorting.

Maximaal 1765 euro
Omdat de overheid mensen met kleine banen wil stimuleren deze uit te breiden, loopt de korting nu op met het stijgen van het salaris. Verdient u 4619 euro dan krijgt u in ieder geval een korting van 770 euro. Voor elke euro die u meer verdient ontvangt u 3,8 cent korting. Dat lijkt niet zo heel veel maar bij een salaris van 30.800 euro is de korting dan opgelopen tot 1765 euro. Netto ontvangt u dan door de korting dus bijna 150 euro per maand meer. 1765 euro is overigens ook de maximale korting. Verdient u meer dan 30.800 euro dan stijgt de korting niet verder.

Aangifte
De inkomensafhankelijke combinatiekorting wordt niet via de salarisadministratie van uw werkgever verwerkt, maar achteraf wanneer u aangifte doet. U kunt de korting ook maandelijks uitbetaald krijgen door bij de Belastingdienst een verzoek om een voorlopige aanslag in te dienen.

info van de belastingdienst
Make love, not war ☮
  zondag 15 maart 2009 @ 18:09:37 #270
24188 Belana
kloon van belana
pi_67076711
miss sly, ik lees het nu pas, goed nieuws! ik had nog advies gevraagd en het volgende antwoord gekregen, maar das dus een beetje achterhaald:
quote:
Advies
Dit is een voortzetting voor bepaalde tijd, zodat uw huidige contract duurt tot 31 augustus 2009, waarna dit derde contract bij een voortzetting voor onbepaalde tijd zal gelden.
Meer informatie op Arbeidsrechter.nl
- Zie hoofdstuk 1.3.2. over contracten voor bepaalde tijd
stormy waters...
sailin'
  zondag 15 maart 2009 @ 19:57:54 #271
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67080025
Diaan ik had het ook al in het belastingtopic gevraagd, maar nog geen antwoord gekregen. Weet jij hoe je dat dan aan moet vragen? Ik kon het bij mijn aangifte niet vinden namelijk...
  zondag 15 maart 2009 @ 20:02:32 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67080216
miss_sly, ik had heel je update gemist! Positief! Fijn!
  zondag 15 maart 2009 @ 20:57:59 #273
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_67082270
miss_sly, fijn dat het geregeld is! Weer een zorg minder
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 16 maart 2009 @ 09:30:33 #274
114177 Diaan73
pi_67093246
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:57 schreef Stiemie het volgende:
Diaan ik had het ook al in het belastingtopic gevraagd, maar nog geen antwoord gekregen. Weet jij hoe je dat dan aan moet vragen? Ik kon het bij mijn aangifte niet vinden namelijk...
Stiemie, je kunt het alleen voor 2009 (VT) aanvragen en het wordt dan automatisch aangegeven als je de vragen beantwoordt. Het is dan te zien in het overzicht. In de aangifte van 2008 staat hij nog niet omdat het pas per 1 januari 2009 is ingegaan. Je zou dus het beste de aanvraag VT 2009 kunnen downloaden en die opnieuw invullen. Ik heb dat ook gedaan, maar ga hem niet aanvragen, wij willen het niet met de VT hebben maar bij de voorlopige/definitieve aangifte over 2009.

Hmmm lastig te verwoorden trouwens.
Make love, not war ☮
  Moderator maandag 16 maart 2009 @ 09:33:01 #275
5428 crew  miss_sly
pi_67093299
Belana, wat lief dat je dat nog had nagevraagd.

Ja, het is een last van mijn schouders. Hoewel ik wel probeerde me er niet al te druk over te maken, is het toch fijn om te weten dat het wel goed geregeld gaat zijn. Tenminste, tijdens mijn verlof moet ik het nog zien, maar iig kan ik terugkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')