Ok, binnenkort valt er een foetus bij iedereen op de deurmat. De vraag is nu: wat gaan we ermee doen?quote:den haag -
Anti-abortusorganisatie Schreeuw om Leven voert campagne door plastic foetussen rond te sturen. Op termijn kunnen alle Nederlanders een ongeboren imitatievruchtje op de mat verwachten. De organisatie hoopt dat ongewenst zwangeren zich zo bewust worden van de levenswaarde van hun ongeboren kind. Het 5 centimeter grote plastic foetusje moet hen van een abortus afhouden.
In eerste instantie zijn de namaakfoetussen alleen naar Rotterdamse huisartsen en journalisten verstuurd. Volgens Rebecca Gomperts van Women on Waves, een organisatie die opkomt voor het recht op zwangerschapsonderbreking bij ongewenste zwangerschap, zitten veel mensen niet te wachten op zulke post. "Voor degenen die net een miskraam of abortus hebben gehad, kan dit pijnlijk zijn."
Olga Loeber van het Nederlands Genootschap van Abortusartsen noemt de methode agressief. Zij vindt het 'buitengewoon ongepast' als bijvoorbeeld mensen die ongewenst kinderloos blijven het pakketje ontvangen.
De mailing laat volgens haar ook slecht hulpverlenerschap zien. "Het suggereert dat je met een abortus echt een mens vermoordt. Dat boezemt angst in. En eenmaal angstig kun je geen zorgvuldige afweging meer maken."
In Duitsland worden de poppetjes al op grote schaal verspreid, meldt Schreeuw om Leven. De Duitse tak van de organisatie heeft gisteren tijdens een bezoek aan Nederland enkele duizenden plastic foetussen geleverd.
Schreeuw om Leven-bestuurster Willy Dorenbos wil dat mensen inzien dat een foetus van tien weken al helemaal gevormd is en dat anderen die 'stukmaken door het te aborteren'. Vrouwen die door het poppetje aan hun abortus worden herinnerd, worden zich volgens haar misschien pas goed bewust van wat er is gebeurd en kunnen dat gaan verwerken.
De namaakfoetus is op schaal gemaakt en komt qua gewicht overeen met een echte foetus van tien weken oud, aldus Dorenbos. Het model lijkt echter meer op een ongeboren vrucht van twaalf weken, aldus de Leidse abortusarts Willem Beekhuizen. "Als hiermee ook nog de verkeerde informatie wordt verstrekt, is dat zeer af te keuren. Dat is misleidend." (GPD)
Geniaal!quote:Op dinsdag 9 december 2008 12:39 schreef Myster_E het volgende:
Ik ga hem aan mn binnenspiegel hangen.
quote:Op dinsdag 9 december 2008 12:43 schreef Echo99 het volgende:
Tijdens de kerst gourmet verstoppen tussen de slavinken. En dan heel hysterisch gaan gillen als je 'em weer tegenkomt
Inderdaad. Mooi tussen al die ballen en slingers de foetus. Maar dan moet je er wel meer dan een hebben.quote:Op dinsdag 9 december 2008 13:34 schreef Rabieluh het volgende:
Ja in de boom ermee natuurlijk, kerst komt eraan en dit is prima kerstversiering.
Pasgeboren negers zijn "gewoon" wit hoor. Moeten enkel nog even afgelakt worden.quote:Op dinsdag 9 december 2008 13:38 schreef tijnbrein het volgende:
Verder is als je niet blank bent wel raar dat je een blanke foetus krijgt.
Oh ik dacht dat negers zich nooit waste enzo.quote:Op dinsdag 9 december 2008 13:48 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Pasgeboren negers zijn "gewoon" wit hoor. Moeten enkel nog even afgelakt worden.
Dat is alleen maar het geval bij negers die stinken.quote:Op dinsdag 9 december 2008 13:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat negers zich nooit waste enzo.
Gristus te paard man, anders ben je even politiek incorrect.quote:Op dinsdag 9 december 2008 13:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat negers zich nooit waste enzo.
quote:Op dinsdag 9 december 2008 13:21 schreef L.Denninger het volgende:
Gebruiken als breipennen-standaard ?
en dan zeggen: dat was vroeger een lekker wijf?quote:
quote:Op dinsdag 9 december 2008 13:21 schreef L.Denninger het volgende:
Ghehehehehehequote:Op dinsdag 9 december 2008 13:44 schreef IQM het volgende:
Er een plastic stokje in steken en aan kinderen proberen te verkopen als lolly.
Ik gaf alleen een mogelijke oplossing voor het probleem. (?)quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:32 schreef Parafernalia het volgende:
Edit: hou eens op met dat gespam.
quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:11 schreef Jimbo het volgende:
op een rommelmarkt te koop aan bieden voor 50 cent en wachten tot iemand dr op gaat stampen
mn foetus wat doe je
wheheh ik had um toch gekocht !
quote:Houder:
SCH051634-SOLCO
Schreeuw om Leven
Ruitersweg 35 -37
1211KT HILVERSUM
Netherlands
Administratieve contactpersoon
DOR002800-SOLCO
L.P. Dorenbos
+31 (0)356244352
postmaster@schreeuwomleven.nl
Hebben ze geen antwoordnummer? Dan betalen ze zelf de portoquote:Op woensdag 10 december 2008 13:32 schreef bewegende_ninja het volgende:
Ik stop 'm samen met een breinaald in een envelop en stuur 'm terug naar dit adres:
[..]
quote:Op woensdag 10 december 2008 13:33 schreef Oksel het volgende:
Ik geef hem aan mijn vriendin, met daarbij de begeleidende tekst: Het eerste en het laatste kind wat je van me krijgt, HOER.
Gewoon retour afzender.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hebben ze geen antwoordnummer? Dan betalen ze zelf de porto
quote:Op woensdag 10 december 2008 13:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hebben ze geen antwoordnummer? Dan betalen ze zelf de porto
quote:Op woensdag 10 december 2008 14:25 schreef Poppejans het volgende:
Schreeuw om Leven
Antwoordnummer 1105
3900 VB Veenendaal
Hoop dat ze wat post krijgen binnenkort
Ik ook, maar als die mensen ze zelf rondbrengen helpt dat vast niks.quote:
... naast de urn van opa zeker.quote:Op woensdag 10 december 2008 12:25 schreef Mardoek50 het volgende:
Leuk voor op de schoorsteenmantel...![]()
![]()
[ afbeelding ]
Tevens TVP
En dan erboven een tegeltje aan de wand: "from the cradle to the grave"quote:Op woensdag 10 december 2008 16:20 schreef Adfundum het volgende:
[..]
... naast de urn van opa zeker.
Als ik de site goed begrijp, duurt het in totaal iets van 10 weken. Er is nog hoop dusquote:Op woensdag 10 december 2008 17:56 schreef sweetlady-o het volgende:
Ik begin te vermoeden dat het een hoax is, heb de mijne nog niet binnen.
You're killing me!quote:Op woensdag 10 december 2008 13:33 schreef Oksel het volgende:
Ik geef hem aan mijn vriendin, met daarbij de begeleidende tekst: Het eerste en het laatste kind wat je van me krijgt, HOER.
Moest lachen:) creatief en origineel..quote:Op dinsdag 9 december 2008 13:21 schreef L.Denninger het volgende:
Nee, opa heeft een andere bestemming gekregenquote:Op woensdag 10 december 2008 16:20 schreef Adfundum het volgende:
[..]
... naast de urn van opa zeker.
Surequote:Op donderdag 11 december 2008 09:11 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Wil jij dat plaatje ook openen als bekende naast je zitten/staan?
Zullen ze leuk vinden.quote:Op donderdag 11 december 2008 10:37 schreef tijnbrein het volgende:
Dit topic opsturen naar een schreeuw voor leven.
Zullen ze leuk vinden. Die aandacht.
Verder zou je er ook een sexspeeltje van kunnen maken. Een paar van die foetussen aan een touwtje vast maken en dan heb je een soort Chinese balletjes.
Speeltje voor in de Happymeal.
Inzamelen en opsturen aan Martijn.org. Zullen ze leuk vinden.
Ik wilde hem nog gewoon met een breinaald en een kaartje met "DIY" er op naar dat antwoord nummer sturenquote:Op vrijdag 12 december 2008 06:30 schreef Tichelaar het volgende:
In de shredder mikken en de restanten met wat gemalen bieflappen terugsturen.
Mooi zo.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
godver, ik zat al bellend dit topic te bekijken, kon m'n lach bijna niet inhouden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |