abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63873478
Goed nieuws Vik!
Gefeli.
pi_63873487
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 10:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Yep dat klopt. Je hebt echt gelezen wat ik hier van de week aan info neergezet had
Ik zal kijken of ik met mijn telefoon vanavond nog even kan melden wat ie te zeggen had er over, oke?
Succes

En Vik fijn dat je oren geschikt zijn , gisteren ging er nog een college bij mij over die implantaten en moest toen nog aan je denken
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:17:32 #253
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_63873561
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:10 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Vik wat een supernieuws! En dat ze over je gaan vergaderen hoeft niet altijd negatief te zijn: misschien is de meerderheid van de doktoren in het overleg wel voor implantatie.

En het is inderdaad een hele geruststelling dat implanteren in de toekomstplannen zit: dan hoef je je in ieder geval niet druk te maken over doof worden.
Vergaderen is ook niet negatief, hoor . Dat doen ze namelijk altijd. Dan leggen ze alle rapporten (ook van maatschappelijk werkster, psych onderzoek etc) bij elkaar en kijken ze of ik een geschikte kandidaat ben. Ik ben iig positiever dan een paar weken geleden. Toen zat de KNO-arts zo door te drammen over een hoorapparaat op rechts, maar ze is er nu van overtuigd dat dat geen optie is. Gelukkig. Het is de bedoeling dat ik op links mijn hoorapparaat blijf dragen zoals nu (als dat kan tenminste, niet iedereen vindt dat prettig), dus nu gaan ze bespreken in hoeverre een CI op rechts meerwaarde voor mij heeft .

En wat de jobhunting betreft: ik heb van mijn arbeidscoach het advies gekregen om even te wachten met solliciteren tot ik weet of ik geopereerd word. Want als ik geopereerd word kan ik er geen baanzoekstress bij hebben en dan heb ik het nog niet eens over de revalidatieperiode. Dan ga ik wat meer vrijwilligerswerk doen denk ik, want de muren komen inmiddels op me af . Ik hoop wel dat het doorgaat, want het zou het perfecte moment zijn en dan hoef ik in de toekomst ook niet meer bang te zijn dat mijn leven ontregeld raakt door een aanval van plotsdoofheid. En nu ik hier nog woon kan Mark mooi met mij oefenen .
Niet meer actief op Fok!
pi_63873634
DML succes!!

Greys, vik, anderen, doen jullie mee met de lootjes ?

Ik ga naar college
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 december 2008 @ 11:21:00 #255
163650 Greys
pi_63873664
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:08 schreef k_i_m het volgende:
In de tas;

2 boterhammen met appelstroop
2 boterhammen met frikandeau/sla/tonijn .
Beker milde yoghurt met ACAI/framboos

Verder nog geen plannen .
Waarom dat beschaamde hoofd?
Het klinkt allemaal superslank en -gezond! Wel een gekke combi, tonijn met fricandeau!
Tenminste, ik ken het niet. Is dat lekker samen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:21:27 #256
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_63873683
Merel, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!
Fok!bejaarde
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:23:18 #257
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_63873722
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vergaderen is ook niet negatief, hoor . Dat doen ze namelijk altijd. Dan leggen ze alle rapporten (ook van maatschappelijk werkster, psych onderzoek etc) bij elkaar en kijken ze of ik een geschikte kandidaat ben. Ik ben iig positiever dan een paar weken geleden. Toen zat de KNO-arts zo door te drammen over een hoorapparaat op rechts, maar ze is er nu van overtuigd dat dat geen optie is. Gelukkig. Het is de bedoeling dat ik op links mijn hoorapparaat blijf dragen zoals nu (als dat kan tenminste, niet iedereen vindt dat prettig), dus nu gaan ze bespreken in hoeverre een CI op rechts meerwaarde voor mij heeft .

En wat de jobhunting betreft: ik heb van mijn arbeidscoach het advies gekregen om even te wachten met solliciteren tot ik weet of ik geopereerd word. Want als ik geopereerd word kan ik er geen baanzoekstress bij hebben en dan heb ik het nog niet eens over de revalidatieperiode. Dan ga ik wat meer vrijwilligerswerk doen denk ik, want de muren komen inmiddels op me af . Ik hoop wel dat het doorgaat, want het zou het perfecte moment zijn en dan hoef ik in de toekomst ook niet meer bang te zijn dat mijn leven ontregeld raakt door een aanval van plotsdoofheid. En nu ik hier nog woon kan Mark mooi met mij oefenen .
Ja ik ken het dat overleg hebben ze bij mij ook gedaan, in Engeland. En fijn dat de KNO-arts is bijgedraaid, die kunnen soms zo koppig zijn en ook al hebben zij het papiertje, jij weet nog altijd het beste wat je hoort en of je dat prettig vindt of niet.

Over de revalidatie: ik heb geen verstand van CI-implantaties, maar mijn revalidatie duurde wel een poos. Ik ben eerst 4 maanden doof geweest omdat de wond moest genezen, toen hebben ze me aangesloten en ik denk dat ik ongeveer een jaar heel intensief heb moeten oefenen. Daarna werden de ziekenhuisbezoeken iets minder en nu, 4 jaar later, moet ik ongeveer 1x per jaar op controle komen.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_63873780
Vik ken je het boek, het meisje dat uit de stilte kwam van Fiona Bollag?
Het is het verhaal van een doof duits meisje dat uiteindelijk ook een CI krijgt. Ik vond het zeer interessant om te lezen over het afstellen van het CI e.d.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:28:15 #259
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63873826
We gaan toch op wintersport

naar oostenrijk of zwitserland.

vind ik stiekem toch leuker dan die veredelde zandbakken voor dat plebs

( sla mij!! )
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:28:59 #260
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63873845
En de echte reden dat ik stiekem niet naar de zon wil is omdat ik gewoon niet bikini-proof ben
pi_63873870
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:28 schreef SHE het volgende:

( sla mij!! )
Your wish is my command
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_63873911
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:28 schreef SHE het volgende:

( sla mij!! )

Dus wel een beetje zin in?
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:35:59 #263
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63874009
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 00:11 schreef Vivi het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie dit nu pas. Zooo mijn humor

Ik heb er keihard om gelachen
pi_63874059
Vik.... Goed nieuws joh!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_63874085
* vamperotica wil ook op vakantie!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 december 2008 @ 11:41:51 #266
163650 Greys
pi_63874183
SHE, wat doe jij eigenlijk met je katten als jullie op vakantie gaan?
Ik kan de Bink altijd wel ergens kwijt (daar zitten zelfs diverse mensen op te wachten, om op Bink te mogen passen ) maar ik zou niet weten wat ik met Boor moest doen? Hoe doe jij dat?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:44:14 #267
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63874233
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Het klinkt allemaal superslank en -gezond! Wel een gekke combi, tonijn met fricandeau!
Vitello Tonnato! .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:49:51 #268
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63874360
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:21 schreef Greys het volgende:

[..]

omdat het eigenlijk tonijnsalade is .

Ja, is lekker. Als je ooit nog eens bij Delifrance komt, moet je de doucette Fricandeau proberen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 december 2008 @ 11:50:42 #269
163650 Greys
pi_63874381
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:44 schreef Vivi het volgende:

[..]

Vitello Tonnato! .
Och jezus ja! Dat eten we regelmatig als we hapjes bij de Italiaanse traiteur halen.
Ik sta er nooit bij stil dat dat fricandeau is

Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:54:27 #270
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63874473
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:41 schreef Greys het volgende:
Ik kan de Bink altijd wel ergens kwijt (daar zitten zelfs diverse mensen op te wachten, om op Bink te mogen passen ) maar ik zou niet weten wat ik met Boor moest doen? Hoe doe jij dat?
De compagnon van Ollie woont 3 deuren verderop; die past altijd op.
En als we lang weg zijn dan trekt mijn broertje altijd in voor een paar weken met zijn vriendin.

Altijd oppas
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:07:49 #271
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_63874787
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:23 schreef Muis006 het volgende:
Over de revalidatie: ik heb geen verstand van CI-implantaties, maar mijn revalidatie duurde wel een poos. Ik ben eerst 4 maanden doof geweest omdat de wond moest genezen, toen hebben ze me aangesloten en ik denk dat ik ongeveer een jaar heel intensief heb moeten oefenen. Daarna werden de ziekenhuisbezoeken iets minder en nu, 4 jaar later, moet ik ongeveer 1x per jaar op controle komen.
Ik verwacht ook niet dat ik binnen een maand of 2 op en top hoor hoor, maar die eerste maanden zijn natuurlijk wel het meest intensief . Ik heb geen idee hoe lang het allemaal gaat duren bij mij. Dat is ook niet te voorspellen.
Niet meer actief op Fok!
pi_63874793
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:07 schreef Viking84 het volgende:
En voor degenen die het interesseert (Vamp pmde me onlangs al): ik ben gisteren naar het ziekenhuis geweest en technisch gezien zijn beide oortjes geschikt voor implantatie! . Maar ik ben nog wel een grensgeval. Ze gaan nog over me vergaderen . Maar dit is iig goed nieuws, want nu weet ik iig dat ik geopereerd kán worden, of het nu begin volgend jaar al is of pas over een paar jaar (als m'n gehoor weer verslechterd is en ik geen grensgeval meer ben).
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:41 schreef Greys het volgende:
Dat is voor ons ook best lastig geweest. Wij hadden 3 katten waarvan er 1 een moeilijk verleden had (inmiddels is die overleden ). Onze oplossing was helaas: nooit langer dan een kleine week weggaan. Onze benedenburen waren heel lief, en die gingen dan meermalen per dag even met de katten knuffelen, kletsen en wat eten geven. Zelf hadden ze ook een kat.

Maarja, twee weken of langer op vakantie gaan was voor ons dus uitgesloten. Nu we 2 katten hebben brengen we ze gewoon voor die periode naar mijn schoonouders. Dat gaat heel goed; ze wennen snel. Mijn eigen kat heb ik vanaf het begin al geïntroduceerd met het fenomeen logeren. De andere kat is ouder en die was voorheen extreem bang voor reismandjes en reizen. Ik heb hem langzaam daaraan laten wennen door van het reismandje zijn vaste mandje te maken. Het reizen vindt hij nog steeds niet echt leuk, maar het gaat echt een stuk beter! En als hij eenmaal elders is, gaat dat ook prima. De enige zorg die we hebben is dat ze uit nervositeit elders gaan plassen of aan de bank gaan krabben ofzo. Dat zou heel vervelend zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:08:24 #273
148689 Muis006
pi_63874806
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik verwacht ook niet dat ik binnen een maand of 2 op en top hoor hoor, maar die eerste maanden zijn natuurlijk wel het meest intensief . Ik heb geen idee hoe lang het allemaal gaat duren bij mij. Dat is ook niet te voorspellen.
Over het algemeen sneller dan bij iemand met een ABI dus goed je best doen!
pi_63874882
Lijstje!

O: 2 geroosterde volkoren boterhammen met 2 gekookte eitjes
T: klein bakje magere yoghurt
T: 2,5 kilometer hardlopen
T: 1 appel
L: 2 volkoren boterhammen pindakaas
T: handje amandelen
T: 1 appel, waarschijnlijk met nog een grote bak magere yoghurt
D: weet ik nog niet

Ik denk dat ik ga proberen toe te werken naar een regime waarin ik tweemaal per week 5 km loop en in het weekeinde eenmaal 10 km. Dat lijkt me een haalbaar plan. Krachttraining stel ik nog even uit tot ik in mijn appartementencomplex woon met inpandig fitnesscentrum.
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:13:12 #275
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_63874918
Godverdomme, ik ben pissig, want ik ben zonet voor niks door de sneeuwstorm gefietst. Zou meedoen aan een onderzoek van Mark, maar ik kon het huis niet vinden (had m'n foon ook niet bij me) en na twee keer op en neer fietsen door de straat vond ik het wel weer leuk geweest . Ik verbeeldde me eerst dat ik pissig was op Mark, omdat hij geen goeie instructies geeft tav waar ik precies moet zijn, maar eigenlijk ben ik gewoon boos op mezelf, omdat ik nooit iets kan vinden .

Oh en toen kwam ik thuis en wilde ik m'n zeiknatte jas uitdoen, zit de rits vast. Godverdegodverrrr (heb hem uiteindelijk over m'n hoofd uit kunnen trekken )
Niet meer actief op Fok!
pi_63875059
Lijstje van gisteren:

O: eitje
T: cracker ossenworst met rode ui
T: cracker met homemade eiersalade
L: kippen/tomatensoep
T: wodka met 33 gram light chips
D: kipcarbonades uit de oven (met ui, knof, italiaanse kruiden) Erbij iets van de pastasaus met gestoofde witlof. bloemkool
toe: GEEN magnum. Ik neem wel koffie met een twéé blokjes chocolade.
T: weet nog niet, ik denk een mandarijntje sinaasappelchoco koekje van Taillefine(=belgisch voor vitalinea)
T:groot glas Optimel drank frambozen.

Calorieen: ± 1700
pi_63875109
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:13 schreef Viking84 het volgende:

Oh en toen kwam ik thuis en wilde ik m'n zeiknatte jas uitdoen, zit de rits vast. Godverdegodverrrr (heb hem uiteindelijk over m'n hoofd uit kunnen trekken )
Had ook zo een scene uit mijn leven kunnen zijn. Mijn irritatiedrempel ligt héél laag.

Het slot van onze voordeur is vrij lastig open te krijgen. Pas was het koud buiten, kreeg ik mijn sleutel met moeite in het slot, deed ik de deur open, maar kreeg ik die klotesleutel er niet meer uit. Toen heb ik uit frustratie een been tegen de deur aan gezet en ben ik heel hard gaan trekken. Resultaat: sleutelhanger kapot.
pi_63875124
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:13 schreef Viking84 het volgende:
Godverdomme, ik ben pissig, want ik ben zonet voor niks door de sneeuwstorm gefietst. Zou meedoen aan een onderzoek van Mark, maar ik kon het huis niet vinden (had m'n foon ook niet bij me) en na twee keer op en neer fietsen door de straat vond ik het wel weer leuk geweest . Ik verbeeldde me eerst dat ik pissig was op Mark, omdat hij geen goeie instructies geeft tav waar ik precies moet zijn, maar eigenlijk ben ik gewoon boos op mezelf, omdat ik nooit iets kan vinden .

Ik wou net vragen of het bij iedereen sneeuwt maar bij jullie dus wel....
Nu weer lekker opwarmen?
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:21:09 #279
148689 Muis006
pi_63875147
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:18 schreef conleche het volgende:
Lijstje van gisteren:

L: kippen/tomatensoep
T: wodka met 33 gram light chips
D: kipcarbonades uit de oven (met ui, knof, italiaanse kruiden) Erbij iets van de pastasaus met gestoofde witlof. bloemkool
toe: GEEN magnum. Ik neem wel koffie met een twéé blokjes chocolade.
T: weet nog niet, ik denk een mandarijntje sinaasappelchoco koekje van Taillefine(=belgisch voor vitalinea)
T:groot glas Optimel drank frambozen.

Calorieen: ± 1700
Het is het lijstje van gisteren en je weet nog niet zeker wat je eet ?
Je ne comprend pas!
pi_63875180
Het spijt me, maar ik laat de lootjes even voorbijgaan. Ik zit midden in een verbouwing en mijn kop loopt al om op het moment. Volgende keer doe ik mee.
pi_63875190
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:18 schreef conleche het volgende:
Lijstje van gisteren:

Waar haal jij je ossenworst? En hoe maak je die eiersalade? Dat laatste is vast heel makkelijk zeker? Gewoon ei en mayonaise? Of doe je er bijvoorbeeld nog augurk bij?

Fantastisch lijstje, trouwens! Lijkt me ongelooflijk lekker allemaal.
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:22:59 #282
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_63875192
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Had ook zo een scene uit mijn leven kunnen zijn. Mijn irritatiedrempel ligt héél laag.

Het slot van onze voordeur is vrij lastig open te krijgen. Pas was het koud buiten, kreeg ik mijn sleutel met moeite in het slot, deed ik de deur open, maar kreeg ik die klotesleutel er niet meer uit. Toen heb ik uit frustratie een been tegen de deur aan gezet en ben ik heel hard gaan trekken. Resultaat: sleutelhanger kapot.
.
Mijn irritatiedrempel ligt momenteel vrij laag. Vooral als het regent of sneeuwt of als ik honger heb kan ik niet zoveel hebben .

@ Muis .

En ja, Miss_S, ik kan een kwartiertje opwarmen, dan moet ik weer naar buiten . Gelukkig sneeuwt het nu niet meer .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:24:16 #283
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_63875222
Wat een goed nieuws Viking! En ik denk dat je reintegratiecoach gelijk heeft over het pauzeren met solliciteren. Nu nog iets vinden tegen die muren die op je afkomen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:36:30 #284
148689 Muis006
pi_63875529
Heee hoo ladies & gents, wat is het hier stil!
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:36:42 #285
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63875534
O: volkorenspaghetti met spinazie en rauwe ham
T: activia vijg
T: yoghurt + banaan
L:tomatensoep
T: mandarijntjes
D: vissalade + zuurdesemstokbrood.
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:37:45 #286
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_63875554
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:36 schreef Muis006 het volgende:
Heee hoo ladies & gents, wat is het hier stil!
Je hebt mij toch op MSN? .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:37:50 #287
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63875561
jeej voor vik dr elektrische oren optie!

ik heb amn leven nog nooit zo op een rijtje gehad mensen, het is om eng van te worden. waar in godsnaam mn geld eerst naar toeverdween weet ik niet, want ook als ik nu ruim inbegroot en geld opzij zet voor al mn terugkerende kosten zou ik toch echt veel over moeten houden. weird. waarschijnlijk gaf ik het gedachtenloos uit ofzo... dat, of ik vergeet een hele grote post....

(huur, verzekeringen, gas.licht, water, telefoon, internet/kabel, ibg lening, bank lening, riool/gemeentelijke heffingen, inboedel en WA verzekering, contrubuties voor koren en projecten en tournees, zangles, onkosten/reparatiesparen.... dan heb ik alles toch wel??) HALP
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:39:48 #288
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63875604
O- boterham geroosterd, met plakje rauwe ham
T- niks, laat ontbeten
L- rijstwafels met rauwe ham en paprika (2 stuks) (niet gesport maar ipv brood...geen zin in brood)
T- appel
D- boerenkool stamppot met een speklapje (mjam..)
T- komkommer

ckal ca. 1600
pi_63875692
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:37 schreef kwakveense het volgende:
(huur, verzekeringen, gas.licht, water, telefoon, internet/kabel, ibg lening, bank lening, riool/gemeentelijke heffingen, inboedel en WA verzekering, contrubuties voor koren en projecten en tournees, zangles, onkosten/reparatiesparen.... dan heb ik alles toch wel??) HALP
Een vast bedrag om te sparen? Ik zie dat als een soort 'vaste lasten'. Ik weet dat het raar is om te sparen als mensen nog geld van je tegoed hebben, maar sparen moet dan ook een goede gewoonte worden.

Ik reserveer trouwens minstens een maandsalaris voor onverwachte uitgaven. Verder heb ik een spaarrekening bij Credit Europe Bank waar ik van mezelf absoluut niet aan mag komen. Ik ben wel benieuwd hoe anderen dat doen.

Kun je je eindejaarsuitkering trouwens niet aanwenden om je naaste familieleden af te betalen?
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:43:53 #290
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_63875707
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:37 schreef kwakveense het volgende:
jeej voor vik dr elektrische oren optie!

ik heb amn leven nog nooit zo op een rijtje gehad mensen, het is om eng van te worden. waar in godsnaam mn geld eerst naar toeverdween weet ik niet, want ook als ik nu ruim inbegroot en geld opzij zet voor al mn terugkerende kosten zou ik toch echt veel over moeten houden. weird. waarschijnlijk gaf ik het gedachtenloos uit ofzo... dat, of ik vergeet een hele grote post....

eten, kleding en cadeautjes mis ik nog.

Kennen jullie dat? Als je moet leren/werken en je hebt geen zin, het werk compenseren met iets anders? Ik moet hier eigenlijk nodig:
- mijn administratie doen (rekeningen versturen, aangifte belasting 2007, leveringscontract gas afsluiten, subsidies aanvragen etc).
- werken (ik moet nog 40 blz vertalen, bij voorkeur vandaag klaar)
- schoonmaken

Gevolg: er staan nu 2 kilo gulash, 1 kilo runderkaneelstoofpot en 1,5 kilo orientaalsekip op het fornuis te pruttelen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:44:15 #291
14746 k_i_m
pi_63875713
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:36 schreef SHE het volgende:
O: volkorenspaghetti met spinazie en rauwe ham
T: activia vijg
T: yoghurt + banaan
L:tomatensoep
T: mandarijntjes
D: vissalade + zuurdesemstokbrood.
Ja hallo . Ik wil even erkenning voor de enorm goede eetdag die ik gisteren had ONDANKS het nog vinden van chocolade en het hebben van een afgeladen ijskast .
In my life
Why do I smile
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 december 2008 @ 12:45:07 #292
163650 Greys
pi_63875741
Kwak, het klinkt SUPER! En het is inderdaad het gedachtenloze uitgeven hoor, dat maakt dat je centjes zo ongezien snel je portemoknip uitvliegen! Pas als je er héél bewust mee bezig gaat, kan je (flink) geld overhouden. Bij elke euro 3 keer nadenken of je het ECHT nodig hebt. Moet jij eens zien hoe snel je van je schulden af bent!

Lijkt het maar zo of hebben we allemaal van die brave lijstjes vandaag?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 december 2008 @ 12:47:29 #293
163650 Greys
pi_63875793
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Kennen jullie dat? Als je moet leren/werken en je hebt geen zin, het werk compenseren met iets anders? Ik moet hier eigenlijk nodig:
- mijn administratie doen (rekeningen versturen, aangifte belasting 2007, leveringscontract gas afsluiten, subsidies aanvragen etc).
- schoonmaken

Gevolg: er staan nu 2 kilo gulash, 1 kilo runderkaneelstoofpot en 1,5 kilo orientaalsekip op het fornuis te pruttelen
Oh wat erg! Ik zit me net op mijn werk te bedenken 'wat ik vanmiddag als ik vrij ben eens zal bakken of braden' Stoofpeertjes? Rollade? Monchou taart? Draadjesvlees?
Terwijl ik potdomme ook van alles moet doen. Nuttige dingen dan, welteverstaan.

Heer G mailde me vanmorgen: "Kan jij vanmiddag even wat overhemden wassen en strijken vanmiddag? Ik moet er een beetje netjes uitzien in Spanje". Daarna beeldde hij zichzelf mijn blik waarschijnlijk in die ik na het lezen van dit zinnetje zou hebben en schreef er vluchtig achteraan "Of alleen wassen, dan strijk ik ze zelf wel vanavond?". Whehehehehe!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:47:55 #294
148689 Muis006
pi_63875805
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

- schoonmaken

Zo herkenbaar! Ik moet nog een verslag afmaken maar in plaats daarvan ben ik aan het opruimen

Wat betreft sparen: ik heb geen vaste lasten omdat ik een thuiswonende student ben. Maar ik let echt wel op wat ik uitgeef omdat ik absoluut niet rood wil staan. Zodra mijn salaris binnenkomt zet ik een deel opzij (de hoeveelheid verschilt, maar bijna nooit minder dan 50%). Van de rest kan ik dan kleren kopen, uit eten gaan, cadeaus kopen. Maar ook daarbij let ik op: ook al heb ik veel spaargeld, ik stel mijn uitgaven af op mijn inkomsten dus ik koop nooit heel dure cadeaus en ik koop ook niet iedere maand nieuwe kleren/schoenen.
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:55:11 #295
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63875957
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:44 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ja hallo . Ik wil even erkenning voor de enorm goede eetdag die ik gisteren had ONDANKS het nog vinden van chocolade en het hebben van een afgeladen ijskast .
Hier, een ballon

Maar volgens mij had ik je gisteren al een veer in de reet gepropt, Kimmetje.
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:58:43 #296
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63876029
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een vast bedrag om te sparen? Ik zie dat als een soort 'vaste lasten'. Ik weet dat het raar is om te sparen als mensen nog geld van je tegoed hebben, maar sparen moet dan ook een goede gewoonte worden.

Ik reserveer trouwens minstens een maandsalaris voor onverwachte uitgaven. Verder heb ik een spaarrekening bij Credit Europe Bank waar ik van mezelf absoluut niet aan mag komen. Ik ben wel benieuwd hoe anderen dat doen.

Kun je je eindejaarsuitkering trouwens niet aanwenden om je naaste familieleden af te betalen?

ik wil idd. pas echt gaan sparen als die lening weg is. de rente over mn spaargeld is nl. veel lager dan wat ik betaal over mn schulden... (ik heb mn eindejaarsuitkering nodig voor mn studieverblijf in amerika) maar in principe heb ik donderdag als t goed is mn problemen opgelost met de bank... de lening waar alles onder smaen komt is een eenmalige, met vaste looptijd, die korter kan worden als ik tussendoor aflos. dat wil ik ook doen...

mn "onverwacht" budget is nu vrij laag, 600 per jaar, maar ik bezit niet veel grote dingen zoals een auto ofzo. het kan miss nog wel iets omhoog. heb wel alle andere dingen ruim ingeschat per maand.
quote:
die staan in mn maandbudget:
150 boodschappen, 40 uitgaan en uit eten, 30 cadeaus, 50 kleding, 30 vervoer, 15 zakgeld/vrij. wat daar aan t eind vand e maand van over is telt op voor de volgende maand. wat aan t eind van t jaar over is gaat naar de spaarrekenign of naar aflossing schulden.

wat ik per maand over heb verder (als t goed is dus een euro of 200 ) laat ik eerst eens even mn saldo op betaalrekeing opbouwen tot een "basisniveau" waardoor ik hopelijk nooit meer in de buurt van roodstand kom.

dan hoeft mn "noodgeval" potje ook minder hoog te zijn, want dan heb ik nog een buffertje op mn rekening.
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:58:43 #297
14746 k_i_m
pi_63876033
1 veer is geen veer .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:03:44 #298
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63876173

black wolf says: you deserve lotsa feathers, Kim Hanooki, little Godess of the thin moon
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:06:51 #299
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63876251
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:08:28 #300
14746 k_i_m
pi_63876297
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 13:03 schreef SHE het volgende:
[ afbeelding ]

black wolf says: you deserve lotsa feathers, Kim Hanooki, little Godess of the thin moon
Ugh .
In my life
Why do I smile
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')