abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 december 2008 @ 13:39:22 #151
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_64086752
Zonder pitstops worden de races alleen nog maar minder spannend. Het enige goede aan het niet meer bijtanken is dat de kwalificatie iedereen in ieder geval dezelfde hoeveelheid benzine heeft. En dat het kampioenschap niet meer beslist wordt door fouten met de installatie (Singapore ).

Maar of dat het waard is om de races nog saaier te maken...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_64087461
Wat is er zo spannend aan pitstops? Alleen of dat het fout gaat maakt het spannend, of kom jij gillend klaar als er iemand door middel van pitstops wordt ingehaald ? Pitstops verdwijnen ook helemaal niet met de nieuwe benzineregel. Kwalificatie kan ook gewoon met lege tank natuurlijk (en dat lijkt me ook het meest interessant), zo krijg je immers toch nog verschillende benzinehoeveelheden aan de start (verschillen in aero/driveline efficiency, ander afweging PK/verbruik, etc.)
pi_64089772
Pitstops en tanken horen bij elkaar. Denk dat als tanken verboden word, het jaar erop weer getankt word, het is Formule 1, geen A1GP.

En trouwens Hooi, ik ben wel iemand die gilt/puntje van de bank zit (zonder klaar te komen) bij acties in de pitstraat. Zoals het afgelopen jaar ging, zo mag elk jaar wel gaan. Geen over dominante races meer van Ferrari/McLaren en meerdere leiderswisselingen per race. Houden zo...
pi_64092060
De regels die aangekondigd zijn voor 2009 en 2010 kunnen mij voor een deel wel bekoren.

Slicks, geen bandenwarmers, geen benzinestops, een onafhankelijke motorenleverancier. Doet me denken aan de (in mijn ogen) gloriejaren van de F1, vanaf halverwege de jaren 80, tot halverwege de jaren '90. Toen al deze regels golden.

Toen hadden we slechts 1 fabrieksteam (Ferrari) en tot 19 privateers, die soms geweldige races en spannende kampioenschappen lieten zien. Soms was een team oppermachtig, soms ook vochten drie teams om de titel en hadden we verrassende uitslagen (o.a. een Minardi op het podium.

Deze tijd mag wat mij betreft terugkeren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 17 december 2008 @ 16:31:34 #155
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_64092335
Nostalgische crap.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_64094379
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:11 schreef Meike26 het volgende:
Pitstops en tanken horen bij elkaar. Denk dat als tanken verboden word, het jaar erop weer getankt word, het is Formule 1, geen A1GP.

En trouwens Hooi, ik ben wel iemand die gilt/puntje van de bank zit (zonder klaar te komen) bij acties in de pitstraat. Zoals het afgelopen jaar ging, zo mag elk jaar wel gaan. Geen over dominante races meer van Ferrari/McLaren en meerdere leiderswisselingen per race. Houden zo...
Dominante races blijf je altijd houden, noem een klasse waarbij dat niet is. In elke klasse rijdt wel eens iemand van start tot finish onbedreigd aan kop. En dit jaar hadden we ook verrassende winnaars en de laatste 2 jaar een zinderende finale-race. Geen tankstops is wel oke denk ik. Ik zie de races liever toch op de baan beslist worden. En in A1GP vind ik die pitstops veel erger. Daar moeten ze minimaal 2x de pits in per hoofdrace (1x in de sprintrace) en je ziet dat daar veel meer beslist wordt doordat een significant deel van de pitstops mislukken. Bij de F1 is dat zo geprofessionaliseerd, maar je kan niet onkennen dat het elk seizoen haast wel een keer fout gaat en dat dit gevaarlijke situaties op levert. Toch is er volgens mij nooit iemand echt gewond geraakt de laatste 20 jaar.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 december 2008 @ 17:56:58 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64094590
Bij de pitstops niet heel ernstig, maar wel brandwonden, zoals Benetton Hockenheim 1994 met de pitstop van Jos Verstappen, maar in het meer recente verleden toch ook wel redelijk veel gebroken ledematen, waaronder vooral veel benen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 17 december 2008 @ 17:57:22 #158
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64094598
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:23 schreef sasquatsch het volgende:
De regels die aangekondigd zijn voor 2009 en 2010 kunnen mij voor een deel wel bekoren.

Slicks, geen bandenwarmers, geen benzinestops, een onafhankelijke motorenleverancier. Doet me denken aan de (in mijn ogen) gloriejaren van de F1, vanaf halverwege de jaren 80, tot halverwege de jaren '90. Toen al deze regels golden.

Toen hadden we slechts 1 fabrieksteam (Ferrari) en tot 19 privateers, die soms geweldige races en spannende kampioenschappen lieten zien. Soms was een team oppermachtig, soms ook vochten drie teams om de titel en hadden we verrassende uitslagen (o.a. een Minardi op het podium.

Deze tijd mag wat mij betreft terugkeren.
Dat (dik gedrukte) hebben we nu toch ook gezien (en vorig jaar ook wel een beetje) met de huidige regels?? Ik vond dit seizoen echt 1 van de beste seizoenen die ik heb gezien in de F1 (nu heb ik die periode die jij opnoemt niet mee gemaakt ).

Niet tanken vind ik ook een slechte beslissing, en andere tactiek zorgt ook voor meer spanning op de baan. Als je achter een zwaardere auto terecht komt moet je hem wel inhalen. Als iedereen even zwaar is dan zul je veel minder inhaal-acties zien. De snelste auto staat immers al vooraan door de kwalificatie en de nr2 zal hem dan nooit meer kunnen inhalen, behalve als de nr 1 pech krijgt. Nu zou je nog door een andere tactiek naar voren kunnen schuiven
The line is a dot to you!
pi_64094763
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:23 schreef sasquatsch het volgende:
De regels die aangekondigd zijn voor 2009 en 2010 kunnen mij voor een deel wel bekoren.

Slicks, geen bandenwarmers, geen benzinestops, een onafhankelijke motorenleverancier. Doet me denken aan de (in mijn ogen) gloriejaren van de F1, vanaf halverwege de jaren 80, tot halverwege de jaren '90. Toen al deze regels golden.

Toen hadden we slechts 1 fabrieksteam (Ferrari) en tot 19 privateers, die soms geweldige races en spannende kampioenschappen lieten zien. Soms was een team oppermachtig, soms ook vochten drie teams om de titel en hadden we verrassende uitslagen (o.a. een Minardi op het podium.

Deze tijd mag wat mij betreft terugkeren.
Dude, we hebben dit jaar een Minardi zien winnen (sort of...), we hebben twee briljante seizoensfinales gehad in 2007 en 2008. Vergelijk dat met 1988, 1989, 1992, 1993 of 1995... bleh! Ook 1994 was alleen maar spannend vanwege Schumi's diskwalificaties. Ok, in de McLaren jaren was het nog wel spannend tussen de rijders, maar verder overromantiseer je het verleden toch echt.

Dat ze inhalen makkelijker willen maken, ok, prima. Maatregelen om budgetten te sparen? Lijkt me niet verkeerd in tijden van crisis. Safety car procedure moet duidelijk beter. Maar blijf met je poten van dingen af die prima werken zoals het is, zoals de puntentelling, kwalificatie, race e.d.
  woensdag 17 december 2008 @ 18:04:20 #160
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64094793
Die safety-car inderdaad
Daar moeten ze echt iets op verzinnen...
The line is a dot to you!
pi_64095989
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:11 schreef Meike26 het volgende:
Pitstops en tanken horen bij elkaar. Denk dat als tanken verboden word, het jaar erop weer getankt word, het is Formule 1, geen A1GP.
We hebben ook nog zo'n seizoen gehad, mochten er geen banden worden gewisseld (2005?).. Werd het jaar erna ook weer veranderd Dat zag er ook al weird uit, maar ze stonden iig nog even stil. Als het alleen banden wisselen wordt zullen ze denk minder pitten (1x standaard) en misschien soms helemaal niet. En als ze pitten rijden ze na 4,5 seconde stil staan weer verder.. Heb paar races uit 1992 zitten kijken onlangs waar ook niet werd getankt, en ik vond t maar een saaie bedoeling.

Is er al ergens een petitie voor t behouden van bijtanken?
Where facts are few, experts are many.
pi_64096432
quote:
Op woensdag 17 december 2008 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
Bij de pitstops niet heel ernstig, maar wel brandwonden, zoals Benetton Hockenheim 1994 met de pitstop van Jos Verstappen, maar in het meer recente verleden toch ook wel redelijk veel gebroken ledematen, waaronder vooral veel benen.
Maar de pitstops blijven wel voor banden. Die gebroken ledematen lagen volgens mij niet aan het tanken, was ook gebeurd als ze alleen de banden zouden doen vrees ik.
Er zullen wel minder stops komen, waardoor het aantal incidenten natuurlijk ook minder wordt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 december 2008 @ 19:14:38 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64096620
mja, niet allemaal nee, maar wel een aantal keer dat degene die tankte letsel opliep doordat de auto bijvoorbeeld te vroeg weggestuurd werd. Maar ja dat zou niet moeten leiden tot het verbieden van het tanken. Al met al tel je tegenwoordig in de F1 zo ongeveer 23 man die zit met één pitstop bezig houden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64097107
quote:
Op woensdag 17 december 2008 18:04 schreef kepler het volgende:
Die safety-car inderdaad
Daar moeten ze echt iets op verzinnen...
. Lees m'n posts eens . Als je niet meer bij mag tanken is het probleem al opgelost m.b.t. safety cars. Dat gedoe met inhalen door tactiek door andere benzinehoeveelheden vind ik persoonlijk maar zeer kunstmatige spanning . Als je ook maar een heel klein beetje oplet (dus niet zoals Mol) dan weet je al lang hoe een pits stop uit zal werken. Alleen als het echt dicht bij mekaar zit niet, dan is de pitcrew vaak doorslaggevend. En dan sta ik echt te juichen hoor, als de 20 mannetjes van BMW hun werk 0,5 seconde sneller doen dan die van McLaren . Dat is waarom ik F1 kijk.

Je wil verdomme toch gevechten op de baan zien . Dat gedoe met door tactiek inhalen beloond laf rijgedrag vaak alleen maar (ik blijf er maar achter hangen, en spaar m'n benzine of pas m'n te tanken benzinehoeveelheid erop aan, en ga er wel voorbij met de pitstops )
pi_64099660
Uitslagen laatste testdag 2008 in Jerez en Algarve,

1
2
3
4
5
 Sebastian Vettel     Red Bull Racing        1:16.617    107
 Sebastien Buemi      Red Bull Racing        1:16.988     92
 Robert Kubica        BMW Sauber             1:19.013    100
 Christian Klien      BMW Sauber             1:19.066     38
 Kazuki Nakajima      Williams               1:19.341    131


1
2
 Pedro de la Rosa   McLaren Mercedes     1:28.993    74 
 Luca Badoer        Ferrari              1:30.163    75
  woensdag 17 december 2008 @ 20:44:46 #166
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_64099830
quote:
Op woensdag 17 december 2008 19:28 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Je wil verdomme toch gevechten op de baan zien . Dat gedoe met door tactiek inhalen beloond laf rijgedrag vaak alleen maar (ik blijf er maar achter hangen, en spaar m'n benzine of pas m'n te tanken benzinehoeveelheid erop aan, en ga er wel voorbij met de pitstops )
Klopt. Maar niet meer bijtanken bevordert dit dus niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 17 december 2008 @ 20:46:56 #167
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64099902
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Klopt. Maar niet meer bijtanken bevordert dit dus niet.
nee, dat idee krijg ik dus ook

Of ze moeten het kwalificatie-systeem echt helemaal omgooien, zodat de snelste niet vooraan staat.
The line is a dot to you!
pi_64099974
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:39 schreef Trystar het volgende:
Uitslagen laatste testdag 2008 in Jerez en Algarve,
[ code verwijderd ]


[ code verwijderd ]
Ik mag hopen dat Ferrari en McLaren een ander testschema hebben, want McLaren is nu al 3 dagen achter elkaar sneller. Meer dan 1 seconde per rondje zelfs...
  woensdag 17 december 2008 @ 20:52:16 #169
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_64100126
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:46 schreef kepler het volgende:

[..]

nee, dat idee krijg ik dus ook

Of ze moeten het kwalificatie-systeem echt helemaal omgooien, zodat de snelste niet vooraan staat.
Dat zou helemaal een ramp zijn .

Mijn grootste klacht over de kwalificatie is dat ze toen de oude versie (1 uur, 12 ronden) verdween. Ze voerden toen die regel in dat je de kwali moest doen met de hoeveelheid benzine waar je de race mee start. Die regel is vervolgens in alle versies van de kwali doorgevloeid. Nu lijkt deze dan eindelijk te verdwijnen. Dat is het eerste goede nieuws over de F1 in jaren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 17 december 2008 @ 21:19:22 #170
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_64101138
quote:
Op woensdag 17 december 2008 18:50 schreef Atreidez het volgende:

[..]

We hebben ook nog zo'n seizoen gehad, mochten er geen banden worden gewisseld (2005?).. Werd het jaar erna ook weer veranderd
Spannende race was het toen ook in Indianapolis
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 17 december 2008 @ 21:20:56 #171
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_64101185
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:46 schreef kepler het volgende:

[..]

nee, dat idee krijg ik dus ook

Of ze moeten het kwalificatie-systeem echt helemaal omgooien, zodat de snelste niet vooraan staat.
dat lijkt me nou niet echt de bedoeling van een kwalificatie
Please, make yourself uncomfortable.
pi_64101760
quote:
want je kunt toch tot het einde met je benzine hoeveelheid.
Nog even over dat niet tanken.... het zijn godverdomme F1 wagens. Die horen geen 1 op 25 te doen. Komop zeg, als ze dalijk 250km met 1 tank doen zijn ze zuiniger dan mijn Delta.

Dat slaat nergens op.

Een F1 wagen is goddomme geen Frank Govers.
Een F1 wagen moet zo snel en lawaaierig en milieuvervuilend en gevaarlijk en benzineslurpend zijn als maar mogelijk is.

Gevaarlijke monsters moeten het zijn.
Ik zeg niks geen standaard motor! Iedereen mag erin hangen wat ze willen zonder enige restrictie.
En meteen maar weer het mooie ground-effect een herintrede laten maken.

We zijn toch godverdomme met zn allen geen rosé drinkers mietjes!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_64101873
Het is potdomme tegenwoordig gevaarlijk om even je kinderen op te halen van de creche dan om een F1 race te rijden.

En dan moet het allemaal nog veiliger.

Nou wil ik niet direct zeggen dat er dooie moeten vallen, maar komop zeg, het is toch allemaal eik helemaal niks meer vandaag de dag. Als we heel eerlijk zijn.

Vroeger stapte die gasten elke race met gevaar voor lijf en leven in. Dat waren nog eens helden.
En dan nu hoor je coureurs mekkeren over verbod op bandenwarmers. Want dat is gevaarlijk. En ze zijn tegen de afschaffing van TC. Want dat is gevaarlijk.

ALS JE HET GEVAARLIJK VIND GA DAN GODVERDOMME ZITTEN PUNNIKKEN MET JE OMA,
SLAPPE ZAK HOOI!!! !!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 17 december 2008 @ 22:03:17 #174
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64102723
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat zou helemaal een ramp zijn .

Mijn grootste klacht over de kwalificatie is dat ze toen de oude versie (1 uur, 12 ronden) verdween. Ze voerden toen die regel in dat je de kwali moest doen met de hoeveelheid benzine waar je de race mee start. Die regel is vervolgens in alle versies van de kwali doorgevloeid. Nu lijkt deze dan eindelijk te verdwijnen. Dat is het eerste goede nieuws over de F1 in jaren.
dat zou zeker een ramp zijn, maar anders krijg je wel hele saaie races.

Want als je het tanken verbied, dan wint gewoon diegene die op pole staat. Die is namelijk (in theorie dan ) het snelste, en met gelijk gewicht/brandstof kan de nr2 hem nooit inhalen natuurlijk. Dan zal het nooit echt heel erg spannend worden, tenzij de wagens erg aan elkaar gewaagd zijn.
The line is a dot to you!
  woensdag 17 december 2008 @ 22:04:54 #175
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64102769
quote:
Op woensdag 17 december 2008 21:37 schreef vosss het volgende:
Het is potdomme tegenwoordig gevaarlijk om even je kinderen op te halen van de creche dan om een F1 race te rijden.

En dan moet het allemaal nog veiliger.

Nou wil ik niet direct zeggen dat er dooie moeten vallen, maar komop zeg, het is toch allemaal eik helemaal niks meer vandaag de dag. Als we heel eerlijk zijn.

Vroeger stapte die gasten elke race met gevaar voor lijf en leven in. Dat waren nog eens helden.
En dan nu hoor je coureurs mekkeren over verbod op bandenwarmers. Want dat is gevaarlijk. En ze zijn tegen de afschaffing van TC. Want dat is gevaarlijk.

ALS JE HET GEVAARLIJK VIND GA DAN GODVERDOMME ZITTEN PUNNIKKEN MET JE OMA,
SLAPPE ZAK HOOI!!! !!!!
Het mooiste zou zijn dat er maar 1 regel is, en dat de F1 wagen in een bepaalde vorm past (bv de huidige vorm). Zolang alles binnen deze vorm blijft is alles toegestaan

Maar dat lijkt me een beetje onpraktisch
The line is a dot to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')