Dominante races blijf je altijd houden, noem een klasse waarbij dat niet is. In elke klasse rijdt wel eens iemand van start tot finish onbedreigd aan kop. En dit jaar hadden we ook verrassende winnaars en de laatste 2 jaar een zinderende finale-race. Geen tankstops is wel oke denk ik. Ik zie de races liever toch op de baan beslist worden. En in A1GP vind ik die pitstops veel erger. Daar moeten ze minimaal 2x de pits in per hoofdrace (1x in de sprintrace) en je ziet dat daar veel meer beslist wordt doordat een significant deel van de pitstops mislukken. Bij de F1 is dat zo geprofessionaliseerd, maar je kan niet onkennen dat het elk seizoen haast wel een keer fout gaat en dat dit gevaarlijke situaties op levert. Toch is er volgens mij nooit iemand echt gewond geraakt de laatste 20 jaar.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:11 schreef Meike26 het volgende:
Pitstops en tanken horen bij elkaar. Denk dat als tanken verboden word, het jaar erop weer getankt word, het is Formule 1, geen A1GP.
En trouwens Hooi, ik ben wel iemand die gilt/puntje van de bank zit (zonder klaar te komen) bij acties in de pitstraat. Zoals het afgelopen jaar ging, zo mag elk jaar wel gaan. Geen over dominante races meer van Ferrari/McLaren en meerdere leiderswisselingen per race. Houden zo...
Dat (dik gedrukte) hebben we nu toch ook gezien (en vorig jaar ook wel een beetje) met de huidige regels?? Ik vond dit seizoen echt 1 van de beste seizoenen die ik heb gezien in de F1 (nu heb ik die periode die jij opnoemt niet mee gemaaktquote:Op woensdag 17 december 2008 16:23 schreef sasquatsch het volgende:
De regels die aangekondigd zijn voor 2009 en 2010 kunnen mij voor een deel wel bekoren.
Slicks, geen bandenwarmers, geen benzinestops, een onafhankelijke motorenleverancier. Doet me denken aan de (in mijn ogen) gloriejaren van de F1, vanaf halverwege de jaren 80, tot halverwege de jaren '90. Toen al deze regels golden.
Toen hadden we slechts 1 fabrieksteam (Ferrari) en tot 19 privateers, die soms geweldige races en spannende kampioenschappen lieten zien. Soms was een team oppermachtig, soms ook vochten drie teams om de titel en hadden we verrassende uitslagen (o.a. een Minardi op het podium.
Deze tijd mag wat mij betreft terugkeren.
Dude, we hebben dit jaar een Minardi zien winnen (sort of...), we hebben twee briljante seizoensfinales gehad in 2007 en 2008. Vergelijk dat met 1988, 1989, 1992, 1993 of 1995... bleh! Ook 1994 was alleen maar spannend vanwege Schumi's diskwalificaties. Ok, in de McLaren jaren was het nog wel spannend tussen de rijders, maar verder overromantiseer je het verleden toch echt.quote:Op woensdag 17 december 2008 16:23 schreef sasquatsch het volgende:
De regels die aangekondigd zijn voor 2009 en 2010 kunnen mij voor een deel wel bekoren.
Slicks, geen bandenwarmers, geen benzinestops, een onafhankelijke motorenleverancier. Doet me denken aan de (in mijn ogen) gloriejaren van de F1, vanaf halverwege de jaren 80, tot halverwege de jaren '90. Toen al deze regels golden.
Toen hadden we slechts 1 fabrieksteam (Ferrari) en tot 19 privateers, die soms geweldige races en spannende kampioenschappen lieten zien. Soms was een team oppermachtig, soms ook vochten drie teams om de titel en hadden we verrassende uitslagen (o.a. een Minardi op het podium.
Deze tijd mag wat mij betreft terugkeren.
We hebben ook nog zo'n seizoen gehad, mochten er geen banden worden gewisseld (2005?).. Werd het jaar erna ook weer veranderdquote:Op woensdag 17 december 2008 15:11 schreef Meike26 het volgende:
Pitstops en tanken horen bij elkaar. Denk dat als tanken verboden word, het jaar erop weer getankt word, het is Formule 1, geen A1GP.
Maar de pitstops blijven wel voor banden. Die gebroken ledematen lagen volgens mij niet aan het tanken, was ook gebeurd als ze alleen de banden zouden doen vrees ik.quote:Op woensdag 17 december 2008 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
Bij de pitstops niet heel ernstig, maar wel brandwonden, zoals Benetton Hockenheim 1994 met de pitstop van Jos Verstappen, maar in het meer recente verleden toch ook wel redelijk veel gebroken ledematen, waaronder vooral veel benen.
quote:Op woensdag 17 december 2008 18:04 schreef kepler het volgende:
Die safety-car inderdaad
Daar moeten ze echt iets op verzinnen...
| 1 2 3 4 5 | Sebastien Buemi Red Bull Racing 1:16.988 92 Robert Kubica BMW Sauber 1:19.013 100 Christian Klien BMW Sauber 1:19.066 38 Kazuki Nakajima Williams 1:19.341 131 |
| 1 2 | Luca Badoer Ferrari 1:30.163 75 |
Klopt. Maar niet meer bijtanken bevordert dit dus niet.quote:Op woensdag 17 december 2008 19:28 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Je wil verdomme toch gevechten op de baan zien. Dat gedoe met door tactiek inhalen beloond laf rijgedrag vaak alleen maar (ik blijf er maar achter hangen, en spaar m'n benzine of pas m'n te tanken benzinehoeveelheid erop aan, en ga er wel voorbij met de pitstops
)
nee, dat idee krijg ik dus ookquote:Op woensdag 17 december 2008 20:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt. Maar niet meer bijtanken bevordert dit dus niet.
Ik mag hopen dat Ferrari en McLaren een ander testschema hebben, want McLaren is nu al 3 dagen achter elkaar sneller. Meer dan 1 seconde per rondje zelfs...quote:Op woensdag 17 december 2008 20:39 schreef Trystar het volgende:
Uitslagen laatste testdag 2008 in Jerez en Algarve,
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
Dat zou helemaal een ramp zijnquote:Op woensdag 17 december 2008 20:46 schreef kepler het volgende:
[..]
nee, dat idee krijg ik dus ook
Of ze moeten het kwalificatie-systeem echt helemaal omgooien, zodat de snelste niet vooraan staat.
Spannende race was het toen ook in Indianapolisquote:Op woensdag 17 december 2008 18:50 schreef Atreidez het volgende:
[..]
We hebben ook nog zo'n seizoen gehad, mochten er geen banden worden gewisseld (2005?).. Werd het jaar erna ook weer veranderd![]()
dat lijkt me nou niet echt de bedoeling van een kwalificatiequote:Op woensdag 17 december 2008 20:46 schreef kepler het volgende:
[..]
nee, dat idee krijg ik dus ook
Of ze moeten het kwalificatie-systeem echt helemaal omgooien, zodat de snelste niet vooraan staat.
Nog even over dat niet tanken.... het zijn godverdomme F1 wagens. Die horen geen 1 op 25 te doen. Komop zeg, als ze dalijk 250km met 1 tank doen zijn ze zuiniger dan mijn Delta.quote:want je kunt toch tot het einde met je benzine hoeveelheid.
dat zou zeker een ramp zijn, maar anders krijg je wel hele saaie races.quote:Op woensdag 17 december 2008 20:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zou helemaal een ramp zijn.
Mijn grootste klacht over de kwalificatie is dat ze toen de oude versie (1 uur, 12 ronden) verdween. Ze voerden toen die regel in dat je de kwali moest doen met de hoeveelheid benzine waar je de race mee start. Die regel is vervolgens in alle versies van de kwali doorgevloeid. Nu lijkt deze dan eindelijk te verdwijnen. Dat is het eerste goede nieuws over de F1 in jaren.
Het mooiste zou zijn dat er maar 1 regel is, en dat de F1 wagen in een bepaalde vorm past (bv de huidige vorm). Zolang alles binnen deze vorm blijft is alles toegestaanquote:Op woensdag 17 december 2008 21:37 schreef vosss het volgende:
Het is potdomme tegenwoordig gevaarlijk om even je kinderen op te halen van de creche dan om een F1 race te rijden.
En dan moet het allemaal nog veiliger.
Nou wil ik niet direct zeggen dat er dooie moeten vallen, maar komop zeg, het is toch allemaal eik helemaal niks meer vandaag de dag. Als we heel eerlijk zijn.
Vroeger stapte die gasten elke race met gevaar voor lijf en leven in. Dat waren nog eens helden.
En dan nu hoor je coureurs mekkeren over verbod op bandenwarmers. Want dat is gevaarlijk. En ze zijn tegen de afschaffing van TC. Want dat is gevaarlijk.
ALS JE HET GEVAARLIJK VIND GA DAN GODVERDOMME ZITTEN PUNNIKKEN MET JE OMA,
SLAPPE ZAK HOOI!!!![]()
![]()
!!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |