abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64058883
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:15 schreef Der_Michael het volgende:

[..]

De kampioen is nou eenmaal (behalve dit jaar dan) de beste. De coureur met de meeste overwinningen hoort dus gewoon de kampioen te zijn
Hiermee spreek je jezelf tegen in je posts erboven.

De beste moet kampioen worden, en dat is niet perse diegene die de meeste races wint. Iemand die 6 keer wint en 10 keer uitvalt is niet beter dan iemand die 5 keer wint en 10 keer tweede wordt. Dus gaat het niet alleen om het aantal overwinningen, maar om de constantheid gedurende het seizoen. En dan kan het zelfs voorkomen dat iemand met slechts 1 overwinning (zoals in 1982) kampioen wordt, omdat de rest het laat liggen in de andere races dan die ze winnen.

Wel ben ik het met je eens dat de puntentelling wat meer voordeel op zou mogen leveren voor de winnaar.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_64061218
Ik kwam bij F1Fanatic een artikel tegen over een aantal beslissingen die Mosley gedurende zijn presidentschap heeft genomen en nu weer terugdraait.

Hieronder staan de U-turns van Mosley:
  • Gegroefde banden. Ingevoerd in 1997, ondanks felle tegenstand (o.a. van Villeneuve. Verdwijnen weer in 2009.
  • KERS: Verboden in 1999 (toen McLaren het wilde invoeren). Terug in 2009.
  • Bijtanken: Heringevoerd door Mosley in 1994 en weer verboden in 2010.

    Nog te bezien:
  • De puntentelling. Door Mosley in 2003 aangepast om het kampioenschap spannender te maken. Gaat waarschijnlijk weer op de schop.
  • Kwalificatie format. Al meerdere keren aangepast en nog steeds is er veel discussie over.
  • Zijn eigen presidentschap. Mosley heeft eerder aangegeven in 2009 te stoppen, maar nu zijn er weer geruchten dat hij door zou gaan.
  • The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_64063262
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2008 16:36 schreef sasquatsch het volgende:
    Ik kwam bij F1Fanatic een artikel tegen over een aantal beslissingen die Mosley gedurende zijn presidentschap heeft genomen en nu weer terugdraait.

    Hieronder staan de U-turns van Mosley:
  • Gegroefde banden. Ingevoerd in 1997, ondanks felle tegenstand (o.a. van Villeneuve. Verdwijnen weer in 2009.
  • KERS: Verboden in 1999 (toen McLaren het wilde invoeren). Terug in 2009.
  • Bijtanken: Heringevoerd door Mosley in 1994 en weer verboden in 2010.

    Nog te bezien:
  • De puntentelling. Door Mosley in 2003 aangepast om het kampioenschap spannender te maken. Gaat waarschijnlijk weer op de schop.
  • Kwalificatie format. Al meerdere keren aangepast en nog steeds is er veel discussie over.
  • Zijn eigen presidentschap. Mosley heeft eerder aangegeven in 2009 te stoppen, maar nu zijn er weer geruchten dat hij door zou gaan.
  • Stonden er ook beslissingen bij die ervoor hebben gezorgd dat er sinds 1994 geen dode meer is gevallen (daarvoor ook al sinds 1982 niet meer, maar het is veel veiliger geworden), buiten 1 of 2 baanmarshals dan door rondvliegende banden, maar daar is ook inmiddels sinds enkele jaren iets aan gedaan.
    Ik zeg niet dat Mosley het geweldig doet, maar hij heeft echt wel goede dingen gedaan.

    En vond jij de kwalificatie dan altijd zo leuk met die 12 rondjes in een uur tijd? Vaak gebeurde er het eerst half uur niets, wat jammer is voor de fans. Ik vind het sowieso helemaal niet erg als hij een beslissing terugdraait. Je noemt ook maar 3 dingen op in 14 jaar tijd, die allemaal pas vanaf volgend seizoen of later ingaan.
    pi_64064068
    Ik vond een uur qualify juist wel tof.
    In het begin gebeurde misschien niet zoveel spannends op de baan. Hooguit wat zwakke teams die lafjes hun rondetijd proberen te verbeteren, maar mede dankzij de pitreporter had je wel mooie plaatjes en praatjes uit de pits en hoe langer het duurde voordat de toppers besloten de baan op te gaan hoe spannender dat het werd.

    En dan zeker als ze elkaar om en om aftroefde in de laatste 10 minuten ofzo.
    Dat vond ik echt spannend en gaaf om te zien en dan maakte me het geen abl uit dat ik eerst ruim een half uur niet zo veel spannends zag.

    Ik vond dat format vele malen beter dan wat het nu is.

    Nu hoef je namelijk Q1 en Q2 ook niet te kijken. Bijna elke keer zijn het toch nagenoeg dezelfde die in Q3 weten te komen en dat is ook maar 10 minuutjes spanning.

    Vroeger vond ik het beter
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_64065571
    Mee eens.

    12 ronden kwalificeren in een uur tijd, des noods ook dat er in het eerste half uur minimaal 1 rondetijd neergezet moet worden.
      dinsdag 16 december 2008 @ 19:23:41 #131
    110074 Der_Michael
    C.E.O of Derrari
    pi_64066121
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2008 18:02 schreef vosss het volgende:
    Ik vond een uur qualify juist wel tof.
    In het begin gebeurde misschien niet zoveel spannends op de baan. Hooguit wat zwakke teams die lafjes hun rondetijd proberen te verbeteren, maar mede dankzij de pitreporter had je wel mooie plaatjes en praatjes uit de pits en hoe langer het duurde voordat de toppers besloten de baan op te gaan hoe spannender dat het werd.

    En dan zeker als ze elkaar om en om aftroefde in de laatste 10 minuten ofzo.
    Dat vond ik echt spannend en gaaf om te zien en dan maakte me het geen abl uit dat ik eerst ruim een half uur niet zo veel spannends zag.

    Ik vond dat format vele malen beter dan wat het nu is.

    Nu hoef je namelijk Q1 en Q2 ook niet te kijken. Bijna elke keer zijn het toch nagenoeg dezelfde die in Q3 weten te komen en dat is ook maar 10 minuutjes spanning.

    Vroeger vond ik het beter
    Jaaaah dat waren nog eens tijden........met complete kwalificatie wagens! Alles was toen gebouwd op de limiet........en dan vooral klagen over verkeer in de laatste 5 minuten
    'in this life, to earn your place you have to fight for it' - -Shakira
    'I can't really imagine life without Formula One'- Michael Schumacher
    'Women - always in trouble with them, but can't live without them' -Ayrton Senna
    pi_64066243
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2008 15:29 schreef sasquatsch het volgende:
    Hiermee spreek je jezelf tegen in je posts erboven.

    De beste moet kampioen worden, en dat is niet perse diegene die de meeste races wint. Iemand die 6 keer wint en 10 keer uitvalt is niet beter dan iemand die 5 keer wint en 10 keer tweede wordt. Dus gaat het niet alleen om het aantal overwinningen, maar om de constantheid gedurende het seizoen. En dan kan het zelfs voorkomen dat iemand met slechts 1 overwinning (zoals in 1982) kampioen wordt, omdat de rest het laat liggen in de andere races dan die ze winnen.

    Wel ben ik het met je eens dat de puntentelling wat meer voordeel op zou mogen leveren voor de winnaar.
    Ik kan me dus echt zo slecht voorstellen dat Ecclestone t hier niet mee eens is Ook die opmerking van m dat de nummer 2 later in de race de nummer 1 niet wil inhalen vanwege het kleine verschil is vaak onzin. De nummer 1 rijdt niet voor niets voor op, die is vaak sneller! Om zoiezo in een positie te komen dat je aan p2 genoeg hebt betekent dus al dat je het vorige races beter deed.. Ik ben het iig volledig eens met je uitleg en je opmerking over het gat in punten tussen p1 en p2.

    En ja, geef gewoon dat uur qual met een lege auto ipv al die tijdformats en afvallers..
    Where facts are few, experts are many.
      dinsdag 16 december 2008 @ 19:43:16 #133
    110074 Der_Michael
    C.E.O of Derrari
    pi_64066662
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2008 19:28 schreef Atreidez het volgende:

    [..]
    En ja, geef gewoon dat uur qual met een lege auto ipv al die tijdformats en afvallers..
    Precies, en dan vol op de limiet......opzoek naar een vrij gaatje op de baan, en de spanning van de coureurs in de pits die al door hun rondes heen zijn, of gokken op hun tijd
    'in this life, to earn your place you have to fight for it' - -Shakira
    'I can't really imagine life without Formula One'- Michael Schumacher
    'Women - always in trouble with them, but can't live without them' -Ayrton Senna
    pi_64066979
    Uitslag tweede testdag Jerez,

    1
    2
    3
    4
    5
     Sebastien Buemi      Red Bull      1:17.029
     Sebastian Vettel     Red Bull      1:17.319
     Nick Heidfeld        BMW Sauber    1:19.303
     Robert Kubica        BMW Sauber    1:20.006
     Kazuki Nakajima      Williams      1:20.332
    pi_64068820
    de F1 wordt echt totaal niet meer leuk door al die schijtregelementen. Waarom mag je nou niet meer bijtanken straks? een standaard motor? kijk eens naar hoe de F1 is ontstaan. Bel Lola al vast maar dat ze voor het seizoen 2013 20 standaard chassis' mogen leveren incl. reserve inderdelen.
    'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
    'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
    We zullen je nooit, nooit vergeten
    1947-2016
      dinsdag 16 december 2008 @ 20:58:40 #136
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_64068969
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2008 20:53 schreef Red_85 het volgende:
    de F1 wordt echt totaal niet meer leuk door al die schijtregelementen. Waarom mag je nou niet meer bijtanken straks? een standaard motor? kijk eens naar hoe de F1 is ontstaan. Bel Lola al vast maar dat ze voor het seizoen 2013 20 standaard chassis' mogen leveren incl. reserve inderdelen.
    Waarom zou het niet leuk meer worden? Ik denk juist dat een standaard-motor er juist voor zorgen dat het racen zelf leuker zal worden.

    Het is zeker wel zo dat de sport zelf technisch gezien minder interessant wordt, maar merken wij daar nu echt iets van?
    The line is a dot to you!
      dinsdag 16 december 2008 @ 21:01:00 #137
    110074 Der_Michael
    C.E.O of Derrari
    pi_64069041
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2008 20:58 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Waarom zou het niet leuk meer worden? Ik denk juist dat een standaard-motor er juist voor zorgen dat het racen zelf leuker zal worden.

    Het is zeker wel zo dat de sport zelf technisch gezien minder interessant wordt, maar merken wij daar nu echt iets van?
    Standaard motoren heb je in lagere raceklasses! niet in de F1 bij een ferrari hoort er een ferrari achterin te janken.........en geen piepende cosworth motor!
    'in this life, to earn your place you have to fight for it' - -Shakira
    'I can't really imagine life without Formula One'- Michael Schumacher
    'Women - always in trouble with them, but can't live without them' -Ayrton Senna
      dinsdag 16 december 2008 @ 22:24:19 #138
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_64072276
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2008 21:01 schreef Der_Michael het volgende:

    [..]

    Standaard motoren heb je in lagere raceklasses! niet in de F1 bij een ferrari hoort er een ferrari achterin te janken.........en geen piepende cosworth motor!
    Ja, ik snap opzich wel waarom het vreemd zou zijn. Maar het is ook weer zo dat je er als toeschouwer in principe heel weinig van zal merken, want we kregen toch al weinig te zien van de (ontwikkeling) van de motoren. Dan vind ik een standaard vleugel/wielophanging/etc. veel erger dan een standaard motor (vanuit de toeschouwer gezien )
    The line is a dot to you!
    pi_64072462
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2008 19:23 schreef Der_Michael het volgende:

    [..]

    Jaaaah dat waren nog eens tijden........met complete kwalificatie wagens! Alles was toen gebouwd op de limiet........en dan vooral klagen over verkeer in de laatste 5 minuten
    ik wil die tijden weer terug
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_64074729
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2008 20:58 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Waarom zou het niet leuk meer worden? Ik denk juist dat een standaard-motor er juist voor zorgen dat het racen zelf leuker zal worden.

    Het is zeker wel zo dat de sport zelf technisch gezien minder interessant wordt, maar merken wij daar nu echt iets van?
    Formule 1 is merkenstrijd. Ferrari vs. Mclaren, BMW etc.. Met standaard motoren en dat soort bullshit is er voor die merken straks ook niks meer aan. Formule 1 is ontwikkeling tot de max! Concurrentie tussen de bedrijven die daar miljoenen in kunnen steken zorgt daarvoor. En door dat soort dingen weg te nemen maak je het minder interessant voor die bedrijven om mee te doen. Dus de toekomst in gevaar brengen.
    Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
    pi_64076266
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2008 22:29 schreef Schunckelstar het volgende:

    [..]

    ik wil die tijden weer terug
    Ik ook en met mij vele andere denk ik.

    Van de week hoorde ik Ecclestone over dat hij meer naar de fans wilde luisteren en de fans ook wilde laten beslissen over die medailles en alles.

    Dan denk ik wat nou als er online een poll verschijnt over de qualify-format?
    Verreweg de meeste zullen toch gewoon stemmen voor dat ene uur of ben ik nou gek?

    Als iemand dat een beetje aanpakt dan heb je binnen no-time 100.000 stemmen lijkt me

    Misschien wel veel en veel meer.
    Gewoon uitzoeken wat in alle grote autosportlanden zo een beetje het grootste forum op dat gebied is en daar die poll neerflikkeren.

    Of zou Bernie dat gewoon naast zich neer leggen als een half mijloen mensen zich uitspreken voor een toffe kwalificatie?

    Waarom heeft nog nooit iemand dat gedaan en Bernie de results gestuurd
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_64078042
    quote:
    Op woensdag 17 december 2008 00:19 schreef vosss het volgende:

    Waarom heeft nog nooit iemand dat gedaan en Bernie de results gestuurd
    Top idee! Doen!
    Calm down, please!
    pi_64078599
    Ja hallo! Het is potdomme 07:43 uur
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_64082817
    bedenk alleen wel één ding goed: als je de snelste auto vooraan laat starten, de langzaamste achteraan, alle andere auto's in volgorde daartussen en je laat iedereen op zondag morgen pas strategie beslissen, krijg je oersaaie races. Je hebt dan wel een leuke kwalificatie, maar op zaterdagmiddag kun je net zo goed meteen de punten uitdelen, want tijdens de race zal er weinig aan de volgorde veranderen - nummer 1 rijdt weg bij nummer 2, nummer 2 rijdt weg bij nummer 3 etc. Zelfs als er door startegie verschillen tussen rijders zitten, zullen die over het algemeen te klein zijn om inhalen mogelijk te maken. Doe mij dan maar een minder interessante kwalificatie en een leukere race.

    Ja, 't is jammer dat de pole nu minder betekent dan vroeger (je weet niet wat de strategie is), maar dit is toch echt het beste formaat sinds ze van het "snelste start vooraan" afgestapt zijn. Recalme kan er ongestoord tussendoor (goed voor TV), mindere goden komen uitgebreid in beeld (goed voor teams), vrijwel het hele uur auto's op de baan (goed voor publiek bij de baan), en de interessante delen zijn verspreid over het uur (goed voor iedere fan).

    Ik zou 'r gewoon afblijven.
      woensdag 17 december 2008 @ 11:41:21 #145
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_64083007
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2008 23:28 schreef -Jean- het volgende:

    [..]

    Formule 1 is merkenstrijd. Ferrari vs. Mclaren, BMW etc.. Met standaard motoren en dat soort bullshit is er voor die merken straks ook niks meer aan. Formule 1 is ontwikkeling tot de max! Concurrentie tussen de bedrijven die daar miljoenen in kunnen steken zorgt daarvoor. En door dat soort dingen weg te nemen maak je het minder interessant voor die bedrijven om mee te doen. Dus de toekomst in gevaar brengen.
    dat snap ik ook wel, en voor de Formule 1 zelf zal het waarschijnlijk geen slim plan zijn. Topmerken zullen er sneller uitstappen, waardoor er weinig overblijft.

    Maar in principe zal de race zelf niet veranderen als iedereen met dezelfde motor raced.
    The line is a dot to you!
    pi_64083727
    quote:
    Op woensdag 17 december 2008 11:35 schreef Ared het volgende:
    bedenk alleen wel één ding goed: als je de snelste auto vooraan laat starten, de langzaamste achteraan, alle andere auto's in volgorde daartussen en je laat iedereen op zondag morgen pas strategie beslissen, krijg je oersaaie races. Je hebt dan wel een leuke kwalificatie, maar op zaterdagmiddag kun je net zo goed meteen de punten uitdelen, want tijdens de race zal er weinig aan de volgorde veranderen - nummer 1 rijdt weg bij nummer 2, nummer 2 rijdt weg bij nummer 3 etc. Zelfs als er door startegie verschillen tussen rijders zitten, zullen die over het algemeen te klein zijn om inhalen mogelijk te maken. Doe mij dan maar een minder interessante kwalificatie en een leukere race.


    Ehh, de situatie zoals ie nu is is juist dat je net zo goed meteen de punten uit kan delen. De top 10 staat met dezelfde brandstof als waarmee ze starten, dus geen verschil met Q3 en start van de race. Juist met een uur qual en een lege wagen krijg je weer spectaculaire starts, omdat auto's anders reageren met meer brandstof aan boord. Zoiezo kan je van niemand inschatten wat de strategie is en daardoor zullen er ook grotere verschillen in strategie zijn... Nu kan je aan de tijd al zien wie in welke ronde ongeveer binnen gaat komen de volgende dag. Lege wagen kwalificeren, dan kan zelfs de polesitter met een loeizware wagen starten de volgende dag..
    Where facts are few, experts are many.
      woensdag 17 december 2008 @ 12:19:00 #147
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_64084216
    deze hele discussie is redelijk nutteloos als ze dadelijk toch niet meer mogen tanken

    Maar ik denk dat Ared wel gelijk heeft. Er zit geen verschil in Q3 en de start, maar wel in de tactiek. De persoon op pole kan helemaal leeg zijn en daardoor de slechtste tactiek hebben, waardoor mensen die zwaarder getraind hebben en dus een stukje naar achter staan opeens vooraan kunnen meerijden. Dat zag je dit seizeon vaak genoeg gebeuren.

    Als je weer terug gaat naar het oude systeem, dan start de snelste auto/coureur sowieso vooraan. Hij heeft dan het snelste tempo en zal dus in theorie nooit ingehaald kunnen worden. Ook hier speelt tactiek een rol, maar minder dan met het huidige systeem.

    Ze kunnen het huidige systeem nog interessanter maken door punten te geven voor de top 3 tijdens de kwalificatie. Dan loont het om heel snel te kwalificeren, maar hebben de teams nog steeds ruimte om een andere tactiek te gebruiken. Dat maakt en de kwalificatie interessanter, en ook de race ('lege' auto's zullen meer vooraan staan om punten te pakken tijdens de kwalificatie)
    The line is a dot to you!
    pi_64085212
    quote:
    Op woensdag 17 december 2008 12:19 schreef kepler het volgende:
    deze hele discussie is redelijk nutteloos als ze dadelijk toch niet meer mogen tanken
    Ook nog zo'n punt als de qual met benzine voor de race moet worden gereden.. Spectaculair wordt dat, als ze met 60 rondjes benzine gaan kijken wie t snelste is
    Where facts are few, experts are many.
    pi_64085687
    quote:
    Op woensdag 17 december 2008 12:04 schreef Atreidez het volgende:

    Ehh, de situatie zoals ie nu is is juist dat je net zo goed meteen de punten uit kan delen. De top 10 staat met dezelfde brandstof als waarmee ze starten, dus geen verschil met Q3 en start van de race. Juist met een uur qual en een lege wagen krijg je weer spectaculaire starts, omdat auto's anders reageren met meer brandstof aan boord. Zoiezo kan je van niemand inschatten wat de strategie is en daardoor zullen er ook grotere verschillen in strategie zijn... Nu kan je aan de tijd al zien wie in welke ronde ongeveer binnen gaat komen de volgende dag. Lege wagen kwalificeren, dan kan zelfs de polesitter met een loeizware wagen starten de volgende dag..
    Ben ik het niet mee eens, nu heb je de situatie dat de snelste auto misschien een paar plekken naar achter start, omdat hij met meer brandstof gekwalificeerd heeft dan degenen voor hem. In de race zal hij in de eerste stint wat tijd verliezen (zwaardere auto), maar door z'n strategie komt hij er misschien wel of misschien niet langs; ergo spanning.

    Zet je iedereen op volgorde van snelheid en bepaal je daarna pas de strategie, zullen de strategieën elkaar echt niet zo veel ontlopen. Er is nou eenmaal één ideale strategie, en met moderne computers hoef je geen Einstein te zijn om uit te rekenen wat die is. En aangezien je niet gestraft wordt voor veiligheid (met wat extra kilo's voorkom je dat anderen je bij de pitstop voorbij rijden en kun je nog altijd op de baan niet ingehaald worden), kom je gewoon weer bij de oude vertrouwde 2-stop strategie met de eerste stop iets voor halverwegen en de tweede op 3/4e uit. De fuel-loads bij de start zullen dichter bij elkaar liggen, omdat er minder te winnen valt dan bij licht kwalificeren.

    Daarom is het ook zo'n slecht idee om bijtanken te verbieden - je wilt juist meer verschil tussen strategieën, zodat de verschillen tussen auto's op de baan groter worden. Als iedereen de hele race ongeveer even zwaar is, wordt het voor coureurs weer moeilijker om in te halen. Al wordt het effect van nieuwe banden misschien weer iets groter, maar dan moet Bridgestone wel een band maken met een groot verval.
    pi_64086701
    Iedereen die denkt dat door de regels bij het oude te brengen ook weer races oplevert zoals vroeger gaat compleet voorbij aan het toegenomen professionalisme door de jaren heen.

    Het voorstel om niet meer bij te mogen tanken vind ik overigens zeer goed. Betekent langere remweg en ook het zuiniger met de banden omgaan wordt iets meer beloond. Pitssnelheid zou ik ook weer terugbrengen naar 60 km/uur om het maken van pitstops te ontmoedigen. Nog een zeer belangrijk voordeel waar vele aan voorbij gaan lijkt het, is dat je op deze manier geen gekloot meer hebt met SC situaties, want je kunt toch tot het einde met je benzine hoeveelheid.

    Puntentelling: 10-7-5-3-2-1 . Slechts 6 wagens in de punten om het behalen van een puntweer meer bijzonder te laten zijn. Zeker nu er nog maar 18 wagens aan de start staan. Met deze punten telling is het behalen van een podium meer waard en ook een overwinning levert relatief veel punten op tov. de nummer 2.

    Qua kwalificeren vond ik het superpole idee zeer mooi. Zo kon je bij iedereen zien wat zijn snelste rondje was (die dus volledig meekijken). In het oude systeem zag je de helft van de tijd een wagen die weer terug de pits inreed en als de vlag gevallen was had je ineens een uitslag en waren er een paar coureurs flink gestegen, terwijl je daar niks van mee kreeg. In het huidige tijdperk een veel te moeilijk te volgen proces voor zowel de kijker als regisseur.

    Mocht het een keer regenen dan gewoon wel een vrije sessie van een uur en geen superpole. Kan de race leiding prima aangeven. Oh ja, volgorde superpole bepalen aan de hand van een 30 minuten durende kwalificatie sessie op de vrijdag (ongelimiteerd rijden). Zaterdag de superpole, die je in stukken opdeelt zodat je de reclame er in kwijt kan.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')