Hiermee spreek je jezelf tegen in je posts erboven.quote:Op maandag 15 december 2008 20:15 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
De kampioen is nou eenmaal (behalve dit jaar dan) de beste. De coureur met de meeste overwinningen hoort dus gewoon de kampioen te zijn
Stonden er ook beslissingen bij die ervoor hebben gezorgd dat er sinds 1994 geen dode meer is gevallen (daarvoor ook al sinds 1982 niet meer, maar het is veel veiliger geworden), buiten 1 of 2 baanmarshals dan door rondvliegende banden, maar daar is ook inmiddels sinds enkele jaren iets aan gedaan.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:36 schreef sasquatsch het volgende:
Ik kwam bij F1Fanatic een artikel tegen over een aantal beslissingen die Mosley gedurende zijn presidentschap heeft genomen en nu weer terugdraait.
Hieronder staan de U-turns van Mosley:Gegroefde banden. Ingevoerd in 1997, ondanks felle tegenstand (o.a. van Villeneuve. Verdwijnen weer in 2009. KERS: Verboden in 1999 (toen McLaren het wilde invoeren). Terug in 2009. Bijtanken: Heringevoerd door Mosley in 1994 en weer verboden in 2010.
Nog te bezien:De puntentelling. Door Mosley in 2003 aangepast om het kampioenschap spannender te maken. Gaat waarschijnlijk weer op de schop. Kwalificatie format. Al meerdere keren aangepast en nog steeds is er veel discussie over. Zijn eigen presidentschap. Mosley heeft eerder aangegeven in 2009 te stoppen, maar nu zijn er weer geruchten dat hij door zou gaan.
Jaaaah dat waren nog eens tijden........met complete kwalificatie wagens! Alles was toen gebouwd op de limiet........en dan vooral klagen over verkeer in de laatste 5 minutenquote:Op dinsdag 16 december 2008 18:02 schreef vosss het volgende:
Ik vond een uur qualify juist wel tof.
In het begin gebeurde misschien niet zoveel spannends op de baan. Hooguit wat zwakke teams die lafjes hun rondetijd proberen te verbeteren, maar mede dankzij de pitreporter had je wel mooie plaatjes en praatjes uit de pits en hoe langer het duurde voordat de toppers besloten de baan op te gaan hoe spannender dat het werd.
En dan zeker als ze elkaar om en om aftroefde in de laatste 10 minuten ofzo.
Dat vond ik echt spannend en gaaf om te zien en dan maakte me het geen abl uit dat ik eerst ruim een half uur niet zo veel spannends zag.
Ik vond dat format vele malen beter dan wat het nu is.
Nu hoef je namelijk Q1 en Q2 ook niet te kijken. Bijna elke keer zijn het toch nagenoeg dezelfde die in Q3 weten te komen en dat is ook maar 10 minuutjes spanning.
Vroeger vond ik het beter
Ik kan me dus echt zo slecht voorstellen dat Ecclestone t hier niet mee eens isquote:Op dinsdag 16 december 2008 15:29 schreef sasquatsch het volgende:
Hiermee spreek je jezelf tegen in je posts erboven.
De beste moet kampioen worden, en dat is niet perse diegene die de meeste races wint. Iemand die 6 keer wint en 10 keer uitvalt is niet beter dan iemand die 5 keer wint en 10 keer tweede wordt. Dus gaat het niet alleen om het aantal overwinningen, maar om de constantheid gedurende het seizoen. En dan kan het zelfs voorkomen dat iemand met slechts 1 overwinning (zoals in 1982) kampioen wordt, omdat de rest het laat liggen in de andere races dan die ze winnen.
Wel ben ik het met je eens dat de puntentelling wat meer voordeel op zou mogen leveren voor de winnaar.
Precies, en dan vol op de limiet......opzoek naar een vrij gaatje op de baan, en de spanning van de coureurs in de pits die al door hun rondes heen zijn, of gokken op hun tijdquote:Op dinsdag 16 december 2008 19:28 schreef Atreidez het volgende:
[..]
En ja, geef gewoon dat uur qual met een lege auto ipv al die tijdformats en afvallers..
| 1 2 3 4 5 | Sebastian Vettel Red Bull 1:17.319 Nick Heidfeld BMW Sauber 1:19.303 Robert Kubica BMW Sauber 1:20.006 Kazuki Nakajima Williams 1:20.332 |
Waarom zou het niet leuk meer worden? Ik denk juist dat een standaard-motor er juist voor zorgen dat het racen zelf leuker zal worden.quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:53 schreef Red_85 het volgende:
de F1 wordt echt totaal niet meer leuk door al die schijtregelementen. Waarom mag je nou niet meer bijtanken straks? een standaard motor? kijk eens naar hoe de F1 is ontstaan. Bel Lola al vast maar dat ze voor het seizoen 2013 20 standaard chassis' mogen leveren incl. reserve inderdelen.
Standaard motoren heb je in lagere raceklasses! niet in de F1 bij een ferrari hoort er een ferrari achterin te janken.........en geen piepende cosworth motor!quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:58 schreef kepler het volgende:
[..]
Waarom zou het niet leuk meer worden? Ik denk juist dat een standaard-motor er juist voor zorgen dat het racen zelf leuker zal worden.
Het is zeker wel zo dat de sport zelf technisch gezien minder interessant wordt, maar merken wij daar nu echt iets van?
Ja, ik snap opzich wel waarom het vreemd zou zijn. Maar het is ook weer zo dat je er als toeschouwer in principe heel weinig van zal merken, want we kregen toch al weinig te zien van de (ontwikkeling) van de motoren. Dan vind ik een standaard vleugel/wielophanging/etc. veel erger dan een standaard motor (vanuit de toeschouwer gezienquote:Op dinsdag 16 december 2008 21:01 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Standaard motoren heb je in lagere raceklasses! niet in de F1 bij een ferrari hoort er een ferrari achterin te janken.........en geen piepende cosworth motor!
ik wil die tijden weer terugquote:Op dinsdag 16 december 2008 19:23 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Jaaaah dat waren nog eens tijden........met complete kwalificatie wagens! Alles was toen gebouwd op de limiet........en dan vooral klagen over verkeer in de laatste 5 minuten
Formule 1 is merkenstrijd. Ferrari vs. Mclaren, BMW etc.. Met standaard motoren en dat soort bullshit is er voor die merken straks ook niks meer aan. Formule 1 is ontwikkeling tot de max! Concurrentie tussen de bedrijven die daar miljoenen in kunnen steken zorgt daarvoor. En door dat soort dingen weg te nemen maak je het minder interessant voor die bedrijven om mee te doen. Dus de toekomst in gevaar brengen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:58 schreef kepler het volgende:
[..]
Waarom zou het niet leuk meer worden? Ik denk juist dat een standaard-motor er juist voor zorgen dat het racen zelf leuker zal worden.
Het is zeker wel zo dat de sport zelf technisch gezien minder interessant wordt, maar merken wij daar nu echt iets van?
Ik ook en met mij vele andere denk ik.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:29 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik wil die tijden weer terug
Top idee! Doen!quote:Op woensdag 17 december 2008 00:19 schreef vosss het volgende:
Waarom heeft nog nooit iemand dat gedaan en Bernie de results gestuurd
dat snap ik ook wel, en voor de Formule 1 zelf zal het waarschijnlijk geen slim plan zijn. Topmerken zullen er sneller uitstappen, waardoor er weinig overblijft.quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:28 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Formule 1 is merkenstrijd. Ferrari vs. Mclaren, BMW etc.. Met standaard motoren en dat soort bullshit is er voor die merken straks ook niks meer aan. Formule 1 is ontwikkeling tot de max! Concurrentie tussen de bedrijven die daar miljoenen in kunnen steken zorgt daarvoor. En door dat soort dingen weg te nemen maak je het minder interessant voor die bedrijven om mee te doen. Dus de toekomst in gevaar brengen.
quote:Op woensdag 17 december 2008 11:35 schreef Ared het volgende:
bedenk alleen wel één ding goed: als je de snelste auto vooraan laat starten, de langzaamste achteraan, alle andere auto's in volgorde daartussen en je laat iedereen op zondag morgen pas strategie beslissen, krijg je oersaaie races. Je hebt dan wel een leuke kwalificatie, maar op zaterdagmiddag kun je net zo goed meteen de punten uitdelen, want tijdens de race zal er weinig aan de volgorde veranderen - nummer 1 rijdt weg bij nummer 2, nummer 2 rijdt weg bij nummer 3 etc. Zelfs als er door startegie verschillen tussen rijders zitten, zullen die over het algemeen te klein zijn om inhalen mogelijk te maken. Doe mij dan maar een minder interessante kwalificatie en een leukere race.
Ook nog zo'n punt als de qual met benzine voor de race moet worden gereden.. Spectaculair wordt dat, als ze met 60 rondjes benzine gaan kijken wie t snelste isquote:Op woensdag 17 december 2008 12:19 schreef kepler het volgende:
deze hele discussie is redelijk nutteloos als ze dadelijk toch niet meer mogen tanken
Ben ik het niet mee eens, nu heb je de situatie dat de snelste auto misschien een paar plekken naar achter start, omdat hij met meer brandstof gekwalificeerd heeft dan degenen voor hem. In de race zal hij in de eerste stint wat tijd verliezen (zwaardere auto), maar door z'n strategie komt hij er misschien wel of misschien niet langs; ergo spanning.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:04 schreef Atreidez het volgende:
Ehh, de situatie zoals ie nu is is juist dat je net zo goed meteen de punten uit kan delen. De top 10 staat met dezelfde brandstof als waarmee ze starten, dus geen verschil met Q3 en start van de race. Juist met een uur qual en een lege wagen krijg je weer spectaculaire starts, omdat auto's anders reageren met meer brandstof aan boord. Zoiezo kan je van niemand inschatten wat de strategie is en daardoor zullen er ook grotere verschillen in strategie zijn... Nu kan je aan de tijd al zien wie in welke ronde ongeveer binnen gaat komen de volgende dag. Lege wagen kwalificeren, dan kan zelfs de polesitter met een loeizware wagen starten de volgende dag..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |