abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63836920

Het vorige deel: Slank de Kerst in #355, met dure lipgloss

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Principessa = King
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Thuis trainen doe je zo:
klik

Eten doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_63836952
Hoe leen je dan van je creditcard? Ga je daar dan mee pinnen of zo? Bij mij wordt het gewoon afgeschreven. Ow wacht ik heb ook zo'n bijenkorfkaart en daar hoef ik niet het hele bedrag te betalen, maar dat mag dan ook in gedeeltes. Dat doe ik nooit, maar als ik dat wel zou doen, dan ga je dus rente betalen??
  zondag 7 december 2008 @ 22:50:19 #3
236335 neen
schone schijn
pi_63836961
Hehe, volgens mij lijk ik wel een beetje op PF weinig tijd in school steken, teveel op fok rondhangen, weinig slapen.

Wat dom is dat zeg wanneer ga ik dat eens veranderen
het lijkt niet wat het is
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2008 @ 22:50:26 #4
163650 Greys
pi_63836973
Kwak, dat van Amerika is me inmiddels duidelijk.
Heb even goed gelezen, ik las te snel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63836985
Ik heb wel eens geld opgenomen met een CC, dat kost 4,50 per keer..
pi_63836994
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:42 schreef kwakveense het volgende:

[..]

omdat ik nu ernstig het topic kaap even in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2008 @ 22:52:01 #7
163650 Greys
pi_63837030
Maar Kwak, EERST die creditcard afbetalen en wel zo snel mogelijk! En dan je roodstand en dan pas je moeder en broertje. En knierten tot je er bij neervalt de komende tijd. Zo snel mogelijk alles aflossen. Dat is flink afzien, maar wat zal je je daarna goed voelen. Want zoals SHE ook al zegt, dit blijft maar boven je hoofd hangen joh, je blijft je hier maar zorgen om maken. En dat beïnvloedt alles.
Als je 700 euro overhoudt na je vaste lasten moet dat best goed kunnen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 december 2008 @ 22:52:02 #8
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_63837032
Ik heb niet eens een creditcard.

Wel 1000 euro op mijn spaarrekening! Dat is tenminste iets waar ik controle over kan hebben dus dat doe ik dan ook graag

Maar goed ik ga nu in bed liggen en Friends kijken tot ik in slaap val, anders ga ik toch maar piekeren

Tschuess!
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_63837071
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:50 schreef neen het volgende:
Hehe, volgens mij lijk ik wel een beetje op PF weinig tijd in school steken, teveel op fok rondhangen, weinig slapen.

Wat dom is dat zeg wanneer ga ik dat eens veranderen
Hm. Waarom zijn wij zo kneuzig. Nou ja jij niet, jij had toch dat gespierde lichaam? Of was dat kaas?
  zondag 7 december 2008 @ 22:53:18 #10
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63837072
De beste beslissing die ik ooit heb genomen is het weg doen van mijn cc.
Ik had er altijd zakelijk 1 ( company card ) en was zo gewend aan dat ding dat toen ik er zelf 1 nam, ik in no time op -5000 stond.
Het heeft me een jaar gekost om dat weg te werken, tegen torenhoge rente.

Daarna heb ik nooit meer een nieuwe genomen. Als ik nu een cc nodig heb, dan vraag ik die van mijn lief of pappie en betaal dan meteen cash de aankoop.
CC's zijn echt nare dingen
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2008 @ 22:53:51 #11
163650 Greys
pi_63837093
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb wel eens geld opgenomen met een CC, dat kost 4,50 per keer..
CC's geven alleen maar ellende voor de meesten.
Ik heb niet eens een CC.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 december 2008 @ 22:54:24 #12
236335 neen
schone schijn
pi_63837114
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Hm. Waarom zijn wij zo kneuzig. Nou ja jij niet, jij had toch dat gespierde lichaam? Of was dat kaas?
Helaas, dat is kaas
pi_63837118
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:49 schreef conleche het volgende:
Hoe leen je dan van je creditcard? Ga je daar dan mee pinnen of zo? Bij mij wordt het gewoon afgeschreven. Ow wacht ik heb ook zo'n bijenkorfkaart en daar hoef ik niet het hele bedrag te betalen, maar dat mag dan ook in gedeeltes. Dat doe ik nooit, maar als ik dat wel zou doen, dan ga je dus rente betalen??
Si . Zodra je een bedrag langer dan de eerste afbetalingstermijn open laat staan, wordt je rente in rekening gebracht. Daar leven de creditcardmaatschappijen van.. Dus die rente is fors.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63837124
Woah, met mijn CC bestelde ik iid opeens voor 200 euro per maand aan kleding Dat is dus mijn spaargeld wat ik niet meer heb
pi_63837143
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:54 schreef neen het volgende:

[..]

Helaas, dat is kaas
Oh Nee okee dan ben je wel een faler. En.. het zit in ons, er is niets aan te doen. Wij zullen ons leven slijten op fok.
pi_63837169
Mijn CC is met gelijk aflossen. Ik had hem weg gedaan, maar heb hem nu weer. En ik heb hem niet geactiveerd en dat is misschien maar beter ook
  zondag 7 december 2008 @ 22:56:26 #17
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63837194
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:49 schreef conleche het volgende:
precies, opnemen als ik tot mn roodlimiet sta, dat soort werk... lenen als ik even niks meer heb. tandarts betalen. vloerbedekking....

ik heb t slecht geld omgaan van mn ouders ge-erfd... vandaar dat ik mn moeder wel echt móet terugbetalen...anders redden zij het ook niet.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2008 @ 22:56:31 #18
163650 Greys
pi_63837198
PF, jou even als voorbeeld nemende:
Waarom heb jij uberhaupt in godsnaam een CC?
Da's een serieuze en niet aanvallend bedoelde vraag.
Waarom?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63837211
Ik heb er al jaren een of twee als je die van de bijenkorf meetelt en ik heb er alleen maar plezier van. Hoe koop je anders online in Amerika enzo?? Maar ik ben wel zo verstandig dat ik er geen duizenden euro's op uitgeef hoor. Ik hou wel altijd in mijn achtergoofd hoeveel er nog op m'n rekening staat.

Je kan ook nergens meer een auto huren zonder cc volgens mij...
  zondag 7 december 2008 @ 22:57:36 #20
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63837246
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:45 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar Kwak, wat voor buitenlandse aankopen voor je werk zijn dat dan? Want je loopt nu steeds maar geld uit te geven wat je niet hebt? Ik moet even terug gaan lezen hoor (excuses, heb het niet meegekregen ) maar je gaat naar Amerika en je moet je hotel met CC betalen? Kan je met dat soort dingen niet beter wachten tot je financiële situatie het toelaat? Of is dat al te laat?
ah je had al bijgelezen: ik heb een beurs voor onderzoek, die betalen alles, behalv de eerste dag dat ik te vroeg aan kom, en de paar dagen die ik later vertrek om zo goedkoop mogelijk new york nog mee te pikken. dat is nu al afgesproken zo dus kan ook neit meer terug.

en dat ebtaal ik us van mn "stagevergoeding" van daar.

en idd. ik móet in de Sates mn CC gebruiken, als onderpand en als betaalmiddel, voor de hotels etc.

maar ik ga een gesprek aanvragen bij de bank, en dan n CC omzetten naar een "direct aflossen".
  zondag 7 december 2008 @ 22:58:59 #21
236335 neen
schone schijn
pi_63837290
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:55 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Oh Nee okee dan ben je wel een faler. En.. het zit in ons, er is niets aan te doen. Wij zullen ons leven slijten op fok.
Inderdaad, laten we het gewoon een bijzondere levensstijl noemen. Maar toch moet het roer om
pi_63837326
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:56 schreef Greys het volgende:
PF, jou even als voorbeeld nemende:
Waarom heb jij uberhaupt in godsnaam een CC?
Da's een serieuze en niet aanvallend bedoelde vraag.
Waarom?
Uh.. zodat ik op vakantie gewoon geld uit kon geven zonder te onthouden of ik nog wel geld had. En zodat ik niet zonder geld, vliegticket what ever in een vreemd land kwam. Of zo. (zomer 2007)

En daarna om te bestellen van asos.com omdat het via m'n vader altijd wel kon maar niet NU meteen als er NU een aanbieding/uitverkoopje was en m'n shoppingbag bleef maar 2 uur gevuld.. En dan kon ik niet zo vaak en veel kopen zonder vragen te krijgen.

En zodat ik toch uit kon gaan of feestjes kon geven ook al had ik op dat moment geen geld (Ik mag pas sinds september rood staan, daarvoor niet want ik was geen student. O drie keer raden... Ik heb het meteen genomen)

Nou ja zodat ik gewoon geld uit kon geven wanneer ik er zin in had
en niet er op hoefde te letten dat ik het NU niet had omdat ik niet kon wachten op volgende maand en ook niet kon plannen met geld.. Nog steeds niet.

En het gaf een soort onafhankelijk gevoel.. Zo van haa ik heb geld!

gemakzucht, luiheid, hebzucht
  zondag 7 december 2008 @ 23:00:41 #23
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63837345
Goedenavond.

Ben weer vrij van werk. Weer 9,5 uur gewerkt. Fakkin' druk vanmiddag.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 7 december 2008 @ 23:01:21 #24
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63837365
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:45 schreef SHE het volgende:

[..]

lang verhaal she...knipje

Wat denk jij?
ik denk dat je gelijk hebt. wel met diens verstande dat ik het nu ook prima zou kunnen redden van 700 over nad e vaste lasen per maand, maar dat dat dus twee jaar lang 500 is geweest (max.) en ik in die periode steeds dieper vast geraakt ben, financieel. en met 700 per maand over los je dat niet zomaar effe snel op.

maar je hebt gelijk. ik moet een kasboek. (doe ik nu incidenteel) en ik moet naar de bank.

en ik moet controle over mn leven zónder dat dat in de vorm van eten is...
pi_63837424
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:00 schreef boem-dikkie het volgende:
Goedenavond.

Ben weer vrij van werk. Weer 9,5 uur gewerkt. Fakkin' druk vanmiddag.
Woah, centjes !!
  zondag 7 december 2008 @ 23:04:34 #26
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63837470
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Woah, centjes !!
Right. Horeca verdiend zwaar kut.

Maar goed dat wordt gecompenseerd door gezelligheid, toffe collega's en gratis eten.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2008 @ 23:04:50 #27
163650 Greys
pi_63837478
Als je 500 of zelfs 700 overhoudt na aftrek van de vaste lasten moet het toch echt goed te doen zijn?
Ik deed het jaren van minder. Maar ik hoefde daarvan ook geen lening(en) af te lossen, dus dat is misschien geen goede vergelijking.

KNIERTEN Kwak! Kasboek! Elke cent opschrijven en er een sport van maken om van zo min mogelijk geld zo leuk mogelijk te leven. Niet je kop in het zand steken, deal with it. Als jij een tijdje heel erg je best doet, moet het echt goed te doen zijn om er vrij snel weer veel beter voor te staan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63837513
Dat zou misschien wel iets voor mij zijn. Op een vaste dag, vaste groep mensen.. Ipv maar een keer te werken als het zo uit komt en nooit er achter komen hoe het is om vaste collega's te hebben.
pi_63837635
Nou ik heb foto's hoor. Nu nog even meten, opschrijven en wegen, en ik kan beginnen aan mijn doorstart. Bah wat voel ik me dik, het vel zit me overal in de weg . En ik heb geen foto van hoe geweldig slank ik was, toen vergeten te maken ...

@Kwak: ik weet eigenlijk helemaal niets van financien, en zal dan ook echt geen advies gaan geven, iets met stuurlui aan wal enzo. Maar doe er alsjeblieft iets aan. Het blijft in je hoofd zitten en het is moeilijk om dan nog op andere dingen (je emotionele stabiliteit en eetpatroon) te richten.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 7 december 2008 @ 23:11:55 #30
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63837738
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:04 schreef Greys het volgende:
Als je 500 of zelfs 700 overhoudt na aftrek van de vaste lasten moet het toch echt goed te doen zijn?
Ik deed het jaren van minder. Maar ik hoefde daarvan ook geen lening(en) af te lossen, dus dat is misschien geen goede vergelijking.

KNIERTEN Kwak! Kasboek! Elke cent opschrijven en er een sport van maken om van zo min mogelijk geld zo leuk mogelijk te leven. Niet je kop in het zand steken, deal with it. Als jij een tijdje heel erg je best doet, moet het echt goed te doen zijn om er vrij snel weer veel beter voor te staan.
ja dat ga ik ook doen/ doe ik ook.
heb nog nooit zo openlijk mn geldproblemen besproken omdat ik ze ng nooit o duidelijk op een rijtje heb gehad.

700 per maand overhouden is best veel ja. maar dat betekent dus niet dat ik mn moeder die 500 euro in 1 maand kan terugbetalen, wat eigenlijk wel moet...

maar k heb net op de site van de bank wat mogelijkheden bekeken, en ik kan met een persoonlijke lening, met vast aflossingsbedrag dat betaalbaar is voor mj, in een jaar of 4 overal vanaf zijn. dan los ik dus in 1 keer mn CC af, mn moeder, mn broertje, mn roodstand, en zet mn CC over op een gewone betaalkaart zonder consumptief krediet...

en dan for ever and ever and ever kasboeken bijhouden....

ik kán t namelijk wel, knierten! ik deed t tijdens mn studententijd ook. t ging pas fout toen ik ging verdienen...
pi_63837791
Goed zo kwakveense !
pi_63837873
Tvp.

En dat klinkt als een goed plan van die bank Kwakveense, zo heb je duidelijk wat je elke maand moet terug betalen en een duidelijke grens dat je er van af bent. Fijn! Want geldproblemen zijn hartstikke stressvol.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2008 @ 23:17:26 #33
163650 Greys
pi_63837917
Kwak, ik ben trots op je!
En je zult merken hoe GOED je je gaat voelen, als je weet dat je je financiële problemen op een verstandige manier aan het aanpakken bent en steeds dichter bij het punt gaat komen dat je er vanaf bent!
En vier jaar? Je gaat gewoon heel erg je best doen om dat nog veel eerder te redden! Want als je eenmaal op dreef bent met je knierterij, dan moet je eens zien wat een geld je overhoudt elke maand om te kunnen aflossen!

Maar nogmaals, ik ben trots op je!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 december 2008 @ 23:18:11 #34
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63837948
jah. ik hoop dat t lukt allemaal... thnx voor t meedenken en t schoppen in de juiste richting...

enneh SHE... had je nog concrete ideeën voor mn "zoektocht naar controle"? (mag ook per PM als t tips zijn waar anderen niks aan hebben)
  zondag 7 december 2008 @ 23:19:18 #35
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_63837995
Mijn familie heeft ook een financieel genetisch probleem . Ik mag hopen dat ik er nooit zo bij kom te zitten als (sommigen van) hen. Stelletje uitkeringstrekkers en onderbetaalde verdieners bij elkaar. Een van de belangrijkste lessen die ik heb geleerd in mijn jeugd is dan ook verstandig om gaan met je geld. En natuurlijk je diploma halen zodat je een fatsoenlijke baan kunt krijgen. Nu zit ik financieel wat ruimer dan 2 jaar terug en ik merk ook meteen dat ik het sneller uitgeef, maar echt over de schreef gaan kan en wil ik niet. Rood staan heb ik ook geweigerd (al krijg ik elke paar maanden een brief waarin de Postbank 't me aanbiedt. Echt belachelijk ). Een CC heb ik wel, omdat ik geen zin heb afhankelijk van andere mensen te moeten zijn als ik iets bestel in het buitenland. Maar die gebruik echt incidenteel, voornamelijk voor studieboeken .

Lijstje:
O: Dubbele boterham met kaas
L: Dubbele boterham met pindakaas + mandarijn
D: Vieze diepvriespizza
T: Dubbele boterham pindakaas met 1 cracker roomboter en 1 cracker kaas

En het lekkere eten staart me hier goftedomme gewoon aan . Op tafel staan pringles en een bak heerlijke chocola, in de koelkast staan lekkere roombrie en camambert, in de vriezer 2(!) diepvriestaarten en zojuist is er ook nog een pot B&J bijgekomen . Maar ik eet niets!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2008 @ 23:19:23 #36
163650 Greys
pi_63838000
Iedereen heeft iets aan dat soort tips, dus wat mij betreft gewoon in het topic
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2008 @ 23:19:58 #37
163650 Greys
pi_63838017
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:18 schreef kwakveense het volgende:
jah. ik hoop dat t lukt allemaal... thnx voor t meedenken en t schoppen in de juiste richting...

enneh SHE... had je nog concrete ideeën voor mn "zoektocht naar controle"? (mag ook per PM als t tips zijn waar anderen niks aan hebben)
Oh en Kwak? Niets HOPEN dat het lukt, je hebt het helemaal zelf in de hand dus je gaat ZORGEN dat het lukt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63838027
Toen ik nog op school zat had ik echt heeeel weinig geld. Mijn vader betaalde de school. Maar de rest moest ik zelf doen en omdat het een privéacademie was kreeg ik geen ov kaart en studiebeurzen en zo. Dus ik werkte me echt 3 slagen in de rondte en had dan 25 gulden om van te eten de hele week. Als ik uitging kon ik nooit rondjes geven, dat vond ik wel erg, dus dan nam ik zelf ook maar niks. Ik zei dan dat ik geen dorst had
Nou ja, het ging wel, maar na 2 jaar was ik het wel echt zat hoor. Ik had ook geen telefoon of TV trouwens!! Op den duur heb ik een heel klein zwart wit tvtje gekregen van iemand en met klein bedoel ik een scherm van 10 cm. dat gaf alleen sneeuwerig Nederland 1 en daar keek ik iedere middag Dynastie op.

Ik voel me nu net oma met verhalen uit de oude doos.
  zondag 7 december 2008 @ 23:23:16 #39
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63838112
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh en Kwak? Niets HOPEN dat het lukt, je hebt het helemaal zelf in de hand dus je gaat ZORGEN dat het lukt.
ik bedoelde meer of de bank me wil helpen dingen op n rijtje te krijgen dat hoop ik. anders moet ik t zelf doen en blijft t nog even wat langer iets stressvoller.... maar mn bestdoen ga ik toch! knierten FTW
pi_63838169
Gaat er al iemand van deze reeks nu met het gewenste gewicht/een slanke taille de kerst in?
pi_63838174
Jaa kwak het gaat je lukken!! Over een jaar geef je je eigen boek uit met besparingstips!!
pi_63838184
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:24 schreef OldJeller het volgende:
Gaat er al iemand van deze reeks nu met het gewenste gewicht/een slanke taille de kerst in?
Ja ik!!
  zondag 7 december 2008 @ 23:26:32 #43
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63838238
helaas ben ik iets slanker dan gewenst oldjeller.

ik ging voor taille 240, maar ben helaas blijven steken op 82.... shite...
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2008 @ 23:26:40 #44
163650 Greys
pi_63838243
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:23 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik bedoelde meer of de bank me wil helpen dingen op n rijtje te krijgen dat hoop ik. anders moet ik t zelf doen en blijft t nog even wat langer iets stressvoller.... maar mn bestdoen ga ik toch! knierten FTW
Oke. Sorry
Het gáát je lukken Kwakkie! Als Co het kon redden met Dynastie op een zw-wit tv, kan jij dit ook
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 december 2008 @ 23:28:22 #45
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63838319
Voor de mensen die hun sadistische hersenspinseltjes gecombineerd met hun culinaire geest willen laten spreken.

Het grote sadistische kookboek.

Ik heb daar bij uitstek het juiste topic voor.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2008 @ 23:30:03 #46
163650 Greys
pi_63838374
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:24 schreef OldJeller het volgende:
Ja hoor
Het mag best nóg ietsje slanker, maar dat komt ná de Kerst wel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63838431
Die vraag komt hij om de zoveel maanden stellen
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2008 @ 23:33:00 #48
163650 Greys
pi_63838481
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:31 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Die vraag komt hij om de zoveel maanden stellen
Oh, het is voor het eerst dat ik hem langs zie komen
Maar ik bedacht me net te laat dat we nu niet allemaal JA moeten gaan roepen, anders sluiten ze de reeks misschien
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63838548
Zó, het gaat dus behoorlijk goed bij de vrouwen hier.. té goed, bij sommigen.
Nice.
  zondag 7 december 2008 @ 23:38:38 #50
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63838649
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Oke. Sorry
Het gáát je lukken Kwakkie! Als Co het kon redden met Dynastie op een zw-wit tv, kan jij dit ook
als ik echt wil knierten moet ik idd. luxe als een tv en internet abbonnement ook wegdoen...
maar ik wil toch eerst maar proberen dat no te behouden. ga wel als ik abbo vrij ben voor een goedkoper mobiel abbonnement, en een fatsoenlijk toestel zodat ik dan na een jaartje op sim only over kan... mn huidge toestel is namelijk een beetje te gammel om dat nu al te wagen...

vooralsnog ga ik het deze maand in elk geval halen denk ik... moet nog voor ongeveer 5 euro aan boodschappen halen, verder red ik t wel tto mn salaris komt. (en dan kande rest naar de nodige treinkaartjes voor concerten (waar ik zing, niet waar ik naar toe ga))
  zondag 7 december 2008 @ 23:42:44 #51
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63838763
ok nu zal ik t topic niet meer kapen.

oh oh komkommer, en wortel en fitness enzo.
  zondag 7 december 2008 @ 23:43:49 #52
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63838799
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:18 schreef kwakveense het volgende:

3 woorden:

starten
veranderen
stoppen

Starten doe je door je kasboek vanaf morgen bij te houden.
Starten doe je ook door je eetgewoonten vanaf morgen bij te houden
Starten doe je ook door morgen een afspraak bij de bank te maken EN met je familie te praten. Niet invullen, praten.

Dit doe je een week, van alles opstarten.

Dan ga je volgende week dingen veranderen.

Je gaat anders eten, mijn schema staat in de OP. Je kunt er een week naartoe leven.
Je gaat geen dingen meer bakken voor mensen, of dingen in huis halen die nergens op slaan.
Je gaat op basis van de info uit week 1, anders boodschappen doen, anders je geld uitgeven en anders budgetteren.
Je gaat je vrije tijd anders invullen.

In week 3 ga je stoppen.

Stoppen met stomme dingen eten
Stoppen met negatief over jezelf denken
Stoppen met geld uitgeven
Stoppen met tijd steken in mensen/dingen die energie zuigen
Stoppen met ontkennen dat je geen controle hebt

Een mens is een gewoontedier en de enige manier om structureel met slechte dingen af te rekenen is door jezelf uit de gewoonte te halen. Door de dingen die je gewend bent, te doorbreken door ineens iets heel anders te doen dan de bedoeling was.

De nadruk ligt vooral op DOEN.

Blijf niet hangen in het verleden. Vanaf morgen blazen en geen seconde achterom kijken.

Schrijf je doelen op; wat wil je bereiken, en in welk tijdsbestek. Het klinkt je vast heel bla in de oren, maar visualisatie is een beproefde methode ( bijv in topsport ) om bepaalde doelen te bereiken.
Het op papier zetten, maakt ze tastbaar. Je leest het, kunt het teruglezen en het je helder voor de geest halen.

Ik geloof erin dat je alles wat je zegt/denkt zo het universum ingeslingerd wordt en ook precies datgene is wat je krijgt.

Dan zijn er nog een aantal basisregels voor alledag:

Zeg NEE
Betrap je jezelf op een negatieve gedachte, spreek 'm uit, schrijf 'm op en knal er een positieve overheen.
Lieg niet tegen jezelf
Ontbijt
  zondag 7 december 2008 @ 23:45:42 #53
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63838852
Ik vraag me altijd af om de hoeveel tijd SHE een nieuw toetsenbord moet kopen vanwege slijtage.
  zondag 7 december 2008 @ 23:46:46 #54
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63838891
Ik heb al eeuwen hetzelfde toetsenbord

Maar ik heb dan ook een zachte, vriendelijke toetsaanslag
  zondag 7 december 2008 @ 23:47:52 #55
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63838924
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:46 schreef SHE het volgende:

Maar ik heb dan ook een zachte, vriendelijke toetsaanslag
Wat lief.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2008 @ 23:49:04 #56
163650 Greys
pi_63838964
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:45 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vraag me altijd af om de hoeveel tijd SHE een nieuw toetsenbord moet kopen vanwege slijtage.
Die kosten gaat ze straks bij Kwak declareren

(Ik geef het toe: ik zit hier gewoon te hikken van het lachen om mijn eigen flauwe domme grapje )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 december 2008 @ 23:50:10 #57
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63838995
ok. ik ga m uitprinten. en het doen.

enige wat ik niíet ga doen is je eetschema. sorry. maar dat trek ik echt niet. ik ga wél gezonder eten (minder vet, minder suiker, minder teveel, minder zooi) . ik kan wel gaan liegen dat ik je schema ga proberen, maar ik heb meegelezen en het past gewoon echt niet bij me. ook niet bij een nieuwe ik...

verder wil ik echt álles aan mezelf veranderen.

en ik geloof in je visualisatie bla. zo maakte ik in december 2007 een lijstje van "life goals voor 2008" met een vriendin. ik stopte m weg en toen ik m na iets minder dan een jaar weer tegenkwam had ik de helft gewoon bereikt. en dn dus dingen als "ik wil minder dan 80 kilo wegen" "ik wil mijn eerste vreidnje gehad hebben" "ik wil sex gehad hebben" etc. etc....
  zondag 7 december 2008 @ 23:51:59 #58
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63839041
oh je bent dus al een wordbestandje geworden she, met als titel newme.doc

ennn ik heb al een mooi zwrat schrift om alles in op te schrijven gevonden in de kast.

nu du naar bed en morgenochtend fris weer op.

toch wel mooi hoe jullie hier allemaal levensreddend bezig zijn
  zondag 7 december 2008 @ 23:52:55 #59
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_63839072
Kwakkie, maak anders een budget voor jezelf. Ik heb een paar maanden terug een excelletje ineen geprutst met daarin mn inkomen, mn vaste lasten, mn aflossingen, overige afschrijvingen (sportschool, vast bedrag tbv gemeentebelastingen etc) mn spaarcentjes en daaruit rolde een bedrag wat ik 'vrij' kan besteden per maand. Dat pin ik en ik betaal dus alles cash. Pinnen is bij mij mn valkuil.
Tips: - zeg je weekbladen, maandbladen, tvgids en krantenabbo's op. Je bent toch te druk met studeren / werken om dat soort dingen te lezen.
- Eet de groentes die in de aanbieding zijn. Heel suf misschien, maar ik eet elke week t fruit wat in de aanbieding is.
- als je de stad ingaat en de kans dat het met je luch gaat overlappen is groot, neem dan een krentebol en een appel oid mee. Be prepared is key!

Fok!bejaarde
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2008 @ 23:53:03 #60
163650 Greys
pi_63839077
Gooooooo Kwak!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 december 2008 @ 23:53:34 #61
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63839090
Dan verzin je maar een ander eetplan, maar je gaat niet kutten met je eten!

En zonder plan, ben je nergens.
pi_63839101
SHE heeft dus ook een hele zachte lieve stem, dat had je ook niet gedacht he, Boem-dikkerd?????
  zondag 7 december 2008 @ 23:55:18 #63
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63839127
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:52 schreef Anosmie het volgende:
Kwakkie, maak anders een budget voor jezelf. Ik heb een paar maanden terug een excelletje ineen geprutst met daarin mn inkomen, mn vaste lasten, mn aflossingen, overige afschrijvingen (sportschool, vast bedrag tbv gemeentebelastingen etc) mn spaarcentjes en daaruit rolde een bedrag wat ik 'vrij' kan besteden per maand. Dat pin ik en ik betaal dus alles cash. Pinnen is bij mij mn valkuil.
Tips: - zeg je weekbladen, maandbladen, tvgids en krantenabbo's op. Je bent toch te druk met studeren / werken om dat soort dingen te lezen.
- Eet de groentes die in de aanbieding zijn. Heel suf misschien, maar ik eet elke week t fruit wat in de aanbieding is.
- als je de stad ingaat en de kans dat het met je luch gaat overlappen is groot, neem dan een krentebol en een appel oid mee. Be prepared is key!

thnx de dingen die je noemt buiten het kasboek en budgetpinnen doe ik al! dus ik ben op sommige punten best wel al goed bezig!

heb een halfzachte poging gedaan en poos geleden tot budgetteren en opschrijven en t niet volgehouden. maar nu ga ik t gewoon weer doen, en dan goed!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2008 @ 23:55:18 #64
163650 Greys
pi_63839129
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:53 schreef conleche het volgende:
SHE heeft dus ook een hele zachte lieve stem, dat had je ook niet gedacht he, Boem-dikkerd?????
Behalve als d'r schoenen pijn doen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 december 2008 @ 23:56:16 #65
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63839155
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:53 schreef SHE het volgende:
Dan verzin je maar een ander eetplan, maar je gaat niet kutten met je eten!

En zonder plan, ben je nergens.
ok, ik zal er een plan van maken. en dat maak ik dan net zo openbaar als mn geldproblemen, goed? als t op straat ligt vind ik dingen ineens zoveel makkelijker....
  zondag 7 december 2008 @ 23:57:49 #66
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_63839206
Ik heb een luxeprobleem. Ik heb mn jurkje binnen en hij is onwijs gaaf. Boothalslijn van voren en V-nek.. Ik heb dat ding dus net voor de lol even achterstevoren aangedaan en demm! De pasvorm is beter en het VaVaVoom effect is echt 3x groter door de mooie V aan de voorkant. Nu ben ik dus naar corsetjes en mooie zwarte BH's aan het zoeken want zonder iets dergelijks eronder vallen mn vavavooms uit mn jurk.
Fok!bejaarde
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2008 @ 23:58:29 #67
163650 Greys
pi_63839228
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:56 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ok, ik zal er een plan van maken. en dat maak ik dan net zo openbaar als mn geldproblemen, goed? als t op straat ligt vind ik dingen ineens zoveel makkelijker....
Heel goed dat je dat gedaan hebt, je zorgen openbaar maken.
Voor jou werkt het dus als er mensen meedenken en voel je je stiekem niet al een klein beetje opgelucht nu je een plan hebt?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 8 december 2008 @ 00:00:12 #68
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63839273
ja heel erg.

en verder herhaal ik mijn statement van enkele momenten geleden:

wortel, sellerie, fitness....enzo

welterusten lieve slankdames!
  maandag 8 december 2008 @ 00:01:36 #69
236335 neen
schone schijn
pi_63839314
Lekker koesse.... ik ga ook proberen te pitten want ik moet veeul te vroeg op school zijn
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 00:01:52 #70
163650 Greys
pi_63839318
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:57 schreef Anosmie het volgende:
Ik heb een luxeprobleem. Ik heb mn jurkje binnen en hij is onwijs gaaf. Boothalslijn van voren en V-nek.. Ik heb dat ding dus net voor de lol even achterstevoren aangedaan en demm! De pasvorm is beter en het VaVaVoom effect is echt 3x groter door de mooie V aan de voorkant. Nu ben ik dus naar corsetjes en mooie zwarte BH's aan het zoeken want zonder iets dergelijks eronder vallen mn vavavooms uit mn jurk.
!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 8 december 2008 @ 00:03:38 #71
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63839363
Ik wil weten hoe Anosmie eruit ziet!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 00:04:25 #72
163650 Greys
pi_63839378
Slaap lekker neen en Kwak!

Boem, that makes two of us!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63839383
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:55 schreef kwakveense het volgende:

[..]

thnx de dingen die je noemt buiten het kasboek en budgetpinnen doe ik al! dus ik ben op sommige punten best wel al goed bezig!

heb een halfzachte poging gedaan en poos geleden tot budgetteren en opschrijven en t niet volgehouden. maar nu ga ik t gewoon weer doen, en dan goed!
Ohja, als je gaat budgetteren dan is het handig om de gemeentebelastingen, rioolrecht en dat soort nare uitgaven bij elkaar op te tellen en dan door 12 te delen en in je budget te verwerken. Zo spaar je elke maand automatisch voor die grote uitgave die in januari weer komt. Ik heb een post 'Gemeente' en zelfs een post 'Dokter/Tandarts'. Wat aan het eind van het jaar daarvan over is gaat naar mn spaarrekening.
Fok!bejaarde
  maandag 8 december 2008 @ 00:04:52 #74
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63839393
ik weet lekker hoe anosmie eruut sjogt want ik har dr op hiefs!
pi_63839423
Incl. vavavooms aub
  maandag 8 december 2008 @ 00:06:15 #76
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63839431
Maargoed ik ga nu slapen.

Ik verwacht als ik morgen FOK! opstart dat ik zie dat ik een PM heb. En als ik die open dat ik dan een uitgebreide fotoreportage zie over Anosmie.

Slaap lekker straks iedereen.
pi_63839455
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:38 schreef kwakveense het volgende:

[..]

als ik echt wil knierten moet ik idd. luxe als een tv en internet abbonnement ook wegdoen...
maar ik wil toch eerst maar proberen dat no te behouden. ga wel als ik abbo vrij ben voor een goedkoper mobiel abbonnement, en een fatsoenlijk toestel zodat ik dan na een jaartje op sim only over kan... mn huidge toestel is namelijk een beetje te gammel om dat nu al te wagen...
Je zou ook zelf een sim-lock vrij toestel kunnen kopen? Ten minste, als je geen toestel met allerlei fancy dingen hoeft is dat wel handig, kun je gelijk over op sim only als je abbo is afgelopen.
Ik heb zelf ook gewoon een el-cheapo Nokia van 35 euro met sim only en dat werkt prima. (Maar bij mij is het meer omdat ik al 5 telefoons in iets meer dan een jaar heb gehad en het niet meer aan durf. )
pi_63839613
Ik beloof niks. Ik moet eerst underwear.
Fok!bejaarde
  maandag 8 december 2008 @ 00:18:40 #79
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_63839730
TVP! Een heel topic gemist weer
Ik heb niet teruggelezen, maar ik zie dat het over geld gaat. Ik ga het morgen teruglezen, want alle bespaartips kan ik ook wel gebruiken.

Verder heb ik vandaag mn kerstboompje opgezet, foto's van vorig jaar (de boom is dit jaar hetzelfde)

Met zelfportret

Ik heb trouwens nog steeds geen pm.. Moet ik conclusies gaan trekken?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_63839903
Ik ga heel erg opruimen en dan slapen. Hoe kan ik die rotzooi toch steeds accepteren
pi_63839931
MB je foto's zijn een beetje groot!
pi_63839950
Goede kitchboom! Ik heb ook die discospiegelballen, maar dan in roze, groen, blauw en geel

En succes Kwak. Besparen is niet zo moeilijk, hoor! Wat mij tijdens arme periodes veel geld scheelde is 'anders' sociaal doen: niet nog even wat gaan drinken in de kroeg, maar mensen mee naar huis slepen voor een fles wijn of een pot thee daar. Niet uit eten, maar samen wat koken. Niet naar een voorstelling of film, maar naar het strand of een mooi bos.

Ook merk ik dat ik nog steeds weiger peperduur drinken te kopen als ik onderweg ben, blikjes ofzo: ik heb nog altijd een zelfgevuld flesje water van thuis mee.
En toen mijn OV-tijd voorbij was, kocht ik een tweedehands vouwfietsje voor al mijn vervoer als ik met de trein ging. Scheelde ook een fortuin aan strippenkaarten.

Oh God, ik klink nu als een echte kniert. Maar ik kan ook fantastisch met geld omgaan, vandaar dat een idioot onzeker inkomen voor mij geen probleem is
pi_63840020
Wouw, toffe boom MB, warme kleuren.

Ik durf mijn excuus voor een boom niet te showen, goud, 60 cm hoog en met 10 lampjes en verder niks. Ik heb nog getwijfeld over een echte, maar elke dag over een boom klimmen om in mijn bed te komen leek me toch wat vermoeiend.
pi_63840083
Ik heb het idee dat het nog augustus is. Maar dan zonder zon.

maandag 8 december 2008 @ 00:50:44 #85
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_63840382
Ik ben weer in Zweden! Even een heel klein beetje bijlezen en dan ga ik slapen, want ik ben afgedraaid. Morgen uitslapen, en dan heel hard studeren voor het examen van dinsdag!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_63840446
Slaap lekker!
Ik moet ook echt gaan slapen !
pi_63840498
Truste!!
  maandag 8 december 2008 @ 01:09:38 #88
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_63840693
quote:
Op maandag 8 december 2008 @ 00:28 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
MB je foto's zijn een beetje groot!
Niet! Ze passen precies in de layout!
Dank je voor de pm, Conleche!
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 8 december 2008 @ 01:10:59 #89
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_63840714
quote:
Op maandag 8 december 2008 @ 00:29 schreef Laureline het volgende:
Goede kitchboom! Ik heb ook die discospiegelballen, maar dan in roze, groen, blauw en geel
Ja, tof he! Dit is al het 3e jaar dat ik deze boom heb, maar ik blijf hem tof vinden!
Ziggy played guitar
pi_63840750
quote:
Op maandag 8 december 2008 00:36 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb het idee dat het nog augustus is. Maar dan zonder zon.

Ik loop ook altijd maaaaaanden achter als het eenmaal december is Ik ben dus niet de enige!

MB: wat een prachtige foto's van een heerlijk kleurrijke boom

Kom ik op mijn werk, wat denk je dat er voor me klaarligt? Een chocoladeletter
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 8 december 2008 @ 06:44:52 #91
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63842619
Ik ben al wakker.
pi_63842627
Ach joh, ik ben nòg wakker Goedemorgen!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 8 december 2008 @ 06:50:44 #93
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63842642
Whehe. Goedemorgen.

Lig nog maar lekker in bed met laptop. Hoef pas over een uurtje op te staan.
pi_63842652
Doe je zelf hoor Ik lig over een uurtje ook met mijn lapje in bed
  maandag 8 december 2008 @ 06:56:28 #95
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63842663
Nou. Ik was gister écht moe. En normaal heb ik er moeite mee om op tijd op te staan als ik rond 12 uur ga slapen. Daarbij komt ook nog dat ik niet heel erg uitrust in mijn bed omdat mijn matras nogal vercrackt is. ( Zal in de kerstvakantie even met dat ding naar de winkel ) Maargoed, werd dus wakker met heul erg dorst ( gister na 't werk nog pizza gegeten met knoflooksaus ) en nu kan ik niet meer slapen. Ergo, ik probeer 't niet eens anders verslaap ik me nog ook.
pi_63842718
Ik wil niet werken.
  maandag 8 december 2008 @ 07:29:12 #97
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63842795
Ik ben trouwens diep teleurgesteld dat ik geen PM van Anosmie heb gehad.
  maandag 8 december 2008 @ 08:36:58 #98
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_63843343
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:01 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik denk dat je gelijk hebt. wel met diens verstande dat ik het nu ook prima zou kunnen redden van 700 over nad e vaste lasen per maand, maar dat dat dus twee jaar lang 500 is geweest (max.) en ik in die periode steeds dieper vast geraakt ben, financieel. en met 700 per maand over los je dat niet zomaar effe snel op.

maar je hebt gelijk. ik moet een kasboek. (doe ik nu incidenteel) en ik moet naar de bank.

en ik moet controle over mn leven zónder dat dat in de vorm van eten is...
Met het gevaar een spuit11 reactie te geven: Van ¤ 500 ¤ 700 per maand is prima te leven hoor Je vaste lasten ed. zijn al betaald! Wij leven daar met 4 personen van en dan ga ik ook nog wekelijks uit eten enzo. Waar blijft jouw geld?

Nu regelen:

• Naar de bank en je roodstand om laten zetten in een echte lening die je maandelijks terugbetaalt (¤ 200 per maand moet kunnen). Neem je creditcardlening ook meteen mee in de lening.
  • Creditcard: alleen gebruiken in Amerika. Alles opschrijven wat uitgeeft en na terugkomst direct weer aflossen. Niet vergeten bonnetjes te declareren (vergeet ik altijd )
  • Ik lees dat je best vaak naar de kroeg gaat. Komende maanden max. 1 x per week. En dan drink je één lekker drankje waar je heel lang mee kan doen. Is nog beter voor de lijn ook.

Verder heb ik weinig inzicht in je uitgavenpatroon, dus kan je geen verdere tips geven.

Wat betreft het lootjes trekken: ondanks dat ik het een heel cool en lief idee vind, PF, doe ik toch niet mee. Ik moet een teringeind rijden om cadeautjes te kunnen kopen én ik heb het loeidruk. Ik ga het gewoon niet redden. Sorry.
  • Geen zorgen voor de dag van morgen.
      maandag 8 december 2008 @ 08:46:39 #99
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63843473
    Oh, en ik heb ook geen zin om te werken.

Jouw werk lijkt me wel leuk Isegrim (jij werkte toch in het vastgoed?). Is de vastgoedsector echt zo'n wildwestwereldje? Ik heb zijdelings met vastgoedbeheerders te maken en ik weet dat ze zakelijk erg hard kunnen zijn, merk jij daar wat van?
    Geen zorgen voor de dag van morgen.
      maandag 8 december 2008 @ 08:49:58 #100
    331 Merel
    Be here now.
    pi_63843524
    Mijn probleem is dat ik superzuinig ben als ik veel geld heb, maar in een mindere maand denk ik altijd "het kwaad is nu toch al geschied" en geef ik belachelijk veel uit. Slaat eigenlijk helemaal nergens op. Ik sta ook altijd rood, de CC is nog niet afbetaald, m'n moeder krijgt nog een enorme smak geld terug en volgend jaar moet ik m'n lening bij de IB-groep gaan afbetalen. Misschien moet ik ook maar eens een Kwakplan gaan opstellen

Leven is gewoon zo duur tegenwoordig En dan vooral je sociale leven. Het is gewoon belachelijk dat één avondje in de kroeg me meer kost dan m'n boodschappen voor de hele week!
    "I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
      maandag 8 december 2008 @ 09:01:19 #101
    148689 Muis006
    pi_63843699
    Hoi

Mijn lijstje voor vandaag:

O: fruitsalat met 2 peren, een appel en 2 mandarijnen
    L: 2 volkoren boterhammen met door mijn tante gemaakte kipsalade
    T: weet ik nog niet
    D: weet ik ook niet!
    pi_63843758
    Ik vind het zo knap dat jullie 's morgens al lijstjes maken met wat je de rest gaat eten en je daar dan aan houden Stoer!
      maandag 8 december 2008 @ 09:15:34 #103
    79550 Ymke
    your ghost
    pi_63843933
    Mogguh mevr Isabeau
    How I wish, how I wish you were here.
    We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
      maandag 8 december 2008 @ 09:16:33 #104
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63843956
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 08:36 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Met het gevaar een spuit11 reactie te geven: Van ¤ 500 ¤ 700 per maand is prima te leven hoor Je vaste lasten ed. zijn al betaald! Wij leven daar met 4 personen van en dan ga ik ook nog wekelijks uit eten enzo. Waar blijft jouw geld?

Nu regelen:

• Naar de bank en je roodstand om laten zetten in een echte lening die je maandelijks terugbetaalt (¤ 200 per maand moet kunnen). Neem je creditcardlening ook meteen mee in de lening.
  • Creditcard: alleen gebruiken in Amerika. Alles opschrijven wat uitgeeft en na terugkomst direct weer aflossen. Niet vergeten bonnetjes te declareren (vergeet ik altijd )
  • Ik lees dat je best vaak naar de kroeg gaat. Komende maanden max. 1 x per week. En dan drink je één lekker drankje waar je heel lang mee kan doen. Is nog beter voor de lijn ook.

Verder heb ik weinig inzicht in je uitgavenpatroon, dus kan je geen verdere tips geven.

Wat betreft het lootjes trekken: ondanks dat ik het een heel cool en lief idee vind, PF, doe ik toch niet mee. Ik moet een teringeind rijden om cadeautjes te kunnen kopen én ik heb het loeidruk. Ik ga het gewoon niet redden. Sorry.
  • thnks voor het meedenken...

om nog wel even te reageren: mijn geld blijft voornamelijk in muziek. ik heb vorig jaar in totaal zo'n 120 euro per maand uitgegeven aan dingen als contributies en muzieklessen, instumenthuur, bladmuziek, en projecten en tournees. dat is veel, daarin heb ik dus ook flink gesneden....

als ik naar de kroeg ga drink ik trouwens meestal water (want dan hoef ik geen rondjes terug te geven) deze maand inderdaad te vaak aan de wijn gezeten. en als ik wijn drink geef ik ook meer geld uit.

naar de bank heb ik al een offerte aangevraagd, er wordt contact met me opgenomen. dat lijkt me inderdaad het beste idee

wat ik verder fout deed? te vaak denken dat ik nog wel geld had voor kleine dingen zoals boeken en dvds en cds en kleren. katching. lunchen buiten dedeur, uit eten. katching. te groete verjaardagscadeaus kopen. katching. dat soort stupide dingen, die me niet meer gaan overkomen als ik me netjes aan mijn eigenste SHE/fkdames plan ga houden
      maandag 8 december 2008 @ 09:18:15 #105
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63843988
    oh... en luxe boodschappen en een tel. rekening van60 euro per maand. katching.

goeiemorgen trouwens, ik ben dus vandaag aan mn eerste "nieuwe dag" begonnen en ik ga zo hardlopen. Evy 1 les 10. doeiiii
      maandag 8 december 2008 @ 09:25:15 #106
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63844127
    Nog wat kniertentips:
    - muziek wordt alleen digitaal gedownload (alleen legaal overigens). Mijn man heeft net weer een erg goedkope, legale site gevonden. Tot vorig jaar haalden wij onze muziek uit Rusland
    - Ik koop ook 10- 30 boeken per maand, maar koop ze allemaal tweedehands. Zijn ze duurder dan ¤ 1 voor een normaal boek, of ¤ 2,50 voor een boek dat ik heel graag wil lezen? Dan gaat de koop niet door
    - kleding: tweedehands. Juist als je nog midden in het afvalproces zit. Afgelopen weekend nog twee jurkjes en een broek gekocht (2x H&M en 1x ONLY) voor ¤ 5. Ziet er uit als nieuw.
    - grote verjaardagcadeaus kopen doe ik dus niet. Max. ¤ 15. Kerstcadeautjes voor familie varieren tussen ¤ 1 en ¤ 8. Zelf wil ik ook niets duurs krijgen. Dure dingen koop ik liever zelf omdat ik anders toch vaak net het verkeerde krijg.
    - uit eten: 1x per week voor max. ¤ 20 incl. drank (ja, dat gaat hier makkelijk in Duitsland )

Voor jou nog de tip om wat vaker thuis te blijven. Soms vraag ik me wel eens af waar je -letterlijk- voor wegrent. Zo druk ben je. Thuis zijn kost je niets meer dan een beetje energie (trui aan!) en een kopje thee. Krijg je misschien ook wat rust in je hoofd.
      maandag 8 december 2008 @ 09:28:56 #107
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_63844205
    Anos.
    pi_63844223
    ok, er gaat iets gebeuren

69,3 vanochtend

vak laten vallen, voel me schuldig en chagerijnig

heb meer dingen verzaakt

stel mezelf en anderen teleur

mn fiets is niet meer gejat

morgen naar de studieadviseur en ga vanavond een lijstje maken met dingen die ik wil veranderen (op studiegebied) en dan morgen een lijstje met dingen die ik aansluitend op de studieveranderingen door wil voeren.

Ik moet weer gaan hardlopen, moet minder denken bij een chocoladeletter 'da ken wel!' en de komende weken even wat zuiniger gaan leven. Niet dat ik geldproblemen heb (in tegendeel) maar vind wel dat 't allemaal wat minder kan na het lezen van alle relazen over hoe duur het leven wel niet is: want dat is 't

er gaat wat gebeuren, er MOET wat gebeuren, later meer
    Ja doei.
    pi_63844260
    Wat een goede voornemens hier allemaal zo 3 weken voor de-dag-der-goede-voornemens!
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 09:32:03 #110
    163650 Greys
    pi_63844263
    Mogguh babes en dudes!

En toen was het zomaar weer maandag...
    Effe wennen weer altijd na het weekend, het is zo'n brute overgang
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      maandag 8 december 2008 @ 09:32:36 #111
    41427 Anosmie
    G.R.A.S.002
    pi_63844273
    Goeiemorgen Poppetjes,

Ik heb 2 leuke vacatures dorogekregen waar ik even een mooie brief naar moet dichten. Ik heb teveel werk liggen en mn lijstje voor vandaag is:
    O: 2 bammetjes pindakaas
    T: Aldilinea
    L: 2 geroosterde bamemtjes pindakaas / banaan
    T: 3 mandarijntjes
    D: Sla met een tartaartje
    T: uurtje sportschool
    Fok!bejaarde
      maandag 8 december 2008 @ 09:35:54 #112
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63844353
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 09:32 schreef Anosmie het volgende:
    Goeiemorgen Poppetjes,

Ik heb 2 leuke vacatures dorogekregen waar ik even een mooie brief naar moet dichten. Ik heb teveel werk liggen en mn lijstje voor vandaag is:
    O: 2 bammetjes pindakaas
    T: Aldilinea
    L: 2 geroosterde bamemtjes pindakaas / banaan
    T: 3 mandarijntjes
    D: Sla met een tartaartje
    T: uurtje sportschool
    Wat weinig Of vergis ik me nu en zijn dit stiekem heel veel calorietjes?

En moblo Schop onder je kont moet je hebben En niet schuldig voelen over dat vak dat je laat vallen. Beter minder goed doen dan veel verknallen (zei zij uit ervaring )
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 09:38:57 #113
    163650 Greys
    pi_63844428
    Zitten er in pindakaas niet toevallig best veel calorietjes?
    Want dat zie ik bij Anos voorbij komen. Ik ga zo ook een cracker met pindakaas nemen, nu heb ik er ook trek in
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      maandag 8 december 2008 @ 09:46:47 #114
    41427 Anosmie
    G.R.A.S.002
    pi_63844597
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 09:38 schreef Greys het volgende:
    Zitten er in pindakaas niet toevallig best veel calorietjes?
    Want dat zie ik bij Anos voorbij komen. Ik ga zo ook een cracker met pindakaas nemen, nu heb ik er ook trek in
    Ik zit in mn pindakaasfase. . Nog een boterham of 5 en dan is de pot leeg. Dan ga ik weer aan het rookvleesch of de smeerkaas oid.
    Fok!bejaarde
      maandag 8 december 2008 @ 09:47:19 #115
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_63844602
    Ik heb kipkerrie.
      maandag 8 december 2008 @ 09:57:30 #116
    41427 Anosmie
    G.R.A.S.002
    pi_63844803
    Volgens valtaf is de lijst zonder sla 1289 cal. Sla maak ik aan met komkommer, tomaat, rettich en vinaigrette. Dan zit ik rond de 1500 ofzo? En dan me heel boos maken in de sportschool en dan zit ik eind van de avond weer op 1200. .
    Fok!bejaarde
    pi_63844807
    Morgen!!
    Vandaag maar eens serieus aan de gang. Ben echt weer helemaal beter nu, dus ga vanmiddag weer hardlopen.
    Ik heb nog geen idee wat ik ga eten! Ja zo een eitje, dat weet ik natuurlijk wel. Ik heb met de meneer afgesproken dat ik wat vaker de boodschappen ga doen ook hier in Belgie, want hij maakt geen boodschappenlijstjes en denkt dan in de winkel: "Was er nou nog kaas?? Voor de zekerheid maar meenemen..." Met als gevolg dat hier in de koelkast 4 bakken met tomaten liggen. (ik moet hem wel nageven; het zijn allemaal verschillende, van cherry- tot roma's ) En wel 4 stukken kaas. Ik denk dat ik maar een hele grote pan pastasaus ga maken vandaag en dat invries, want ik heb vorige week ook al pasta met rode saus gegeten. Ik vind knierten leuk!! Zo blijft er lekker veel over voor kerstcadeautjes. Ik wil graag een heel mooi horloge kopen voor Meneer C. Ik heb niet zo heel veel verstand van horloges, dus als iemand suggesties heeft??
    pi_63844844
    O en Anos: op sla en een tartaartje kom je de avond niet door!! Doe er dan een hele berg sperzieboontjes met een klontje boter bij, of een andere groente! Anders zit je na een uur al weer met trek.
      maandag 8 december 2008 @ 10:01:46 #119
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63844892
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 09:57 schreef Anosmie het volgende:
    Volgens valtaf is de lijst zonder sla 1289 cal. Sla maak ik aan met komkommer, tomaat, rettich en vinaigrette. Dan zit ik rond de 1500 ofzo? En dan me heel boos maken in de sportschool en dan zit ik eind van de avond weer op 1200. .
    En dan na het sporten fijn een bak chips leegeten Neem na het sporten nog een bak yoghurt ofzo.
      maandag 8 december 2008 @ 10:02:42 #120
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63844905
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 09:57 schreef conleche het volgende:
    Zo blijft er lekker veel over voor kerstcadeautjes. Ik wil graag een heel mooi horloge kopen voor Meneer C. Ik heb niet zo heel veel verstand van horloges, dus als iemand suggesties heeft??
    Wat is je budget?
    pi_63844958
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wat is je budget?
    300 euro of zo, mag wel iets meer zijn als ik het heel mooi vind en ik vind een leren bandje het mooist geloof ik.
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 10:06:28 #122
    163650 Greys
    pi_63844968
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 09:46 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Ik zit in mn pindakaasfase. . Nog een boterham of 5 en dan is de pot leeg. Dan ga ik weer aan het rookvleesch of de smeerkaas oid.
    Zo slecht was pindakaas toch niet?
    Zei zij, kauwend op een cracker pindakaas

Co, al dat praten over knierten heeft bij mij ook weer een knopje omgezet! Ik bedacht me net dat ik voor vanavond helemaal geen eten ga kopen, we hebben nog zoveel restjes van het weekend, van de verjaardag van mijn zus enzo, dat we dat eerst maar eens op moeten maken. Anders moet ik dat allemaal weggooien, zonde! (En lekker ).
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      maandag 8 december 2008 @ 10:08:41 #123
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63845014
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:05 schreef conleche het volgende:

[..]

300 euro of zo, mag wel iets meer zijn als ik het heel mooi vind en ik vind een leren bandje het mooist geloof ik.
    Mijn man houdt erg van horloges en in deze prijsklasse adviseert hij een Tissot (Zwitsers merk).
      maandag 8 december 2008 @ 10:08:49 #124
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63845017
    thnx voor t meedenken tink! tweedehands kleding heb ik nog nooit gekocht, maar er zitten hier in Leiden wel leuke winkels. ik kon daar voorheen nooit iets in mijn maat vinden...maar nu misschien wel. via marktplaats vind ik zo lastig met passen/terugsturen....

net hardgelopen! en ik vraag me dan echt af waarom ik t zo lang heb uitgesteld. het was heerlijk. wel nog een slakkentempo, ook vergeleken met eerst, maar ik kon evy 1 les 10 nog makkelijk lopen. overmorgen weer dus!
    pi_63845025
    Ik ben ook gek op kliekjes!! Sommige dingen zijn ook veel lekkerder als je ze opbakt!! Ik duik zo de vriezer in en ga daar vlees uithalen voor vanavond.
    pi_63845042
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:08 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Mijn man houdt erg van horloges en in deze prijsklasse adviseert hij een Tissot (Zwitsers merk).
    Thanks Tink!! Ik ga direct even googelen!!
    pi_63845062
    oh en kwak, ik weet een beetje hoe je je voelt, geldsores kunnen echt heel naar zijn

heb nooit echt zo die gezeten als ik dat zo van jou lees (geen creditcards en leningen bij familie enzo) maar wel tot aan de 999,99 euro rood staan, bij ouders moeten eten om te kunnen overleven en dat soort dingen..

Op een gegeven moment ging het bij mij gewoon ineens goed. Maar dat heeft wel even geduurd voordat ik er uit was. Inmiddels heb ik een fijne spaar (ok, had meer kunnen zijn wrsch) van een euro of 900 en sta ik nooit meer rood op mn betaalrekening. Samenwonen scheelt hierin een hoop omdat je niet alles meer zelf hoeft te betalen..

dus oplossing: zoek een leuke vent
    Ja doei.
      maandag 8 december 2008 @ 10:11:40 #128
    41427 Anosmie
    G.R.A.S.002
    pi_63845074
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 09:59 schreef conleche het volgende:
    O en Anos: op sla en een tartaartje kom je de avond niet door!! Doe er dan een hele berg sperzieboontjes met een klontje boter bij, of een andere groente! Anders zit je na een uur al weer met trek.
    Niet? Ow.. mmmm.. Dan moet ik even de kast door om te kijken of ik nog iets groenterigs heb.

Ohja, ik wilde nog zeggen dat ik boter door mn eten echt vreselijk vind! Bweuh... . Alleen was ik dat net vergeten te typen zag ik.

[ Bericht 17% gewijzigd door Anosmie op 08-12-2008 10:16:52 ]
    Fok!bejaarde
      Vis een optie? maandag 8 december 2008 @ 10:11:46 #129
    70532 loveli
    N
    pi_63845078
    quote:
    Ik wil graag een heel mooi horloge kopen voor Meneer C. Ik heb niet zo heel veel verstand van horloges, dus als iemand suggesties heeft??
    Tissot heeft horloges die tig dingen kunnen. Ik heb er ooit 1 gezien met een touch-screen, het veranderde met 1 druk op de juiste plek in een kompas. Als meneer C. van gadgets houdt is zoiets erg leuk, moet het alleen mooi zijn dan zijn andere klokjes geschikter.
    Van het merk Rotary hebben ze horloges waarvan je het klokje kunt omkeren om een scharniertje. Op die manier heb je 2 verschillende horloges die je kunt afwisselen. Wederom leuk voor iemand die van snufjes houdt. Veel meer verstand van die dingen heb ik niet, maar in LIF staat een horloge-topic. Kijk daar eens rond of je iets moois ziet.
    crap in = crap out
      maandag 8 december 2008 @ 10:15:34 #130
    41427 Anosmie
    G.R.A.S.002
    pi_63845167
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:01 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

En dan na het sporten fijn een bak chips leegeten Neem na het sporten nog een bak yoghurt ofzo.
    Ik 'snoep' eerder cracottes met kaas.
    Chips, koekjes, borrelnootjes en dergelijke haal ik nooit meer in huis. Voorzorgsmaatregel.

Maar ik was aan het solliciteren! Ik ga weer even verder schrijven.

Fok!bejaarde
      maandag 8 december 2008 @ 10:16:50 #131
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63845195
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:11 schreef loveli het volgende:

[..]

Tissot heeft horloges die tig dingen kunnen. Ik heb er ooit 1 gezien met een touch-screen, het veranderde met 1 druk op de juiste plek in een kompas. Als meneer C. van gadgets houdt is zoiets erg leuk, moet het alleen mooi zijn dan zijn andere klokjes geschikter.
    Van het merk Rotary hebben ze horloges waarvan je het klokje kunt omkeren om een scharniertje. Op die manier heb je 2 verschillende horloges die je kunt afwisselen. Wederom leuk voor iemand die van snufjes houdt. Veel meer verstand van die dingen heb ik niet, maar in LIF staat een horloge-topic. Kijk daar eens rond of je iets moois ziet.
    Mijn man houdt inderdaad van gadgets enzo Dus dat komt wel overeen met wat jij schrijft. Overigens is de Tissot die hij heeft wel een hele simpele. En dat ding loopt al jaren, zonder af te bladderen of kapot te gaan, wat ik van zijn Casio's niet kan zeggen (troep).
      maandag 8 december 2008 @ 10:18:48 #132
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_63845242
    Goeiemorgen!

Jullie steken me ook wel aan met die geldbesparingen hoor! Ben gisteravond al begonnen met een kleine begroting en ik wil vanaf nu echt wat beter gaan bijhouden hoeveel er nou eigenlijk binnenkomt en hoeveel er uit gaat. Hoe doen jullie dat eigenlijk? Bewaren jullie de bonnetjes en schrijven jullie dit op om achteraf een overzicht te hebben waar het geld heen gaat? Of stellen jullie vantevoren een budget vast wat uitgegeven mag worden aan bepaalde dingen? Of allebei?

Hoe dan ook, mijn planning voor vandaag: Zo even wat dingen regelen voor m'n studiereis, daarna hard aan m'n essay werken, daarna spinnen (nog nooit gedaan ) en vanavond een reunie bijwonen met wat studiegenootjes!
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 10:20:13 #133
    163650 Greys
    pi_63845280
    Ik ga het Valtaf lijstje maar weer eens bijhouden maar wat mij daar altijd weer doet struikelen is...
    Hoeveel gram pindakaas is in godsnaam een beleg van 1 cracker? Ongeveer? Ik weet dat dus echt niet, zelfs niet bij benadering, dus daarom hou ik er steeds maar weer mee op om dat bij te houden
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_63845305
    Leuk druk programma vandaag, BlaatschaaP! En ik denk dat ik mijn financiën óók maar op orde ga brengen voor 1 januari, want er is de afgelopen paar maanden best veel weggevallen qua inkomen en ik heb mijn uitgaven er niet op aangepast Spinning vind ik overigens ver-schrik-ke-lijk. Heus. Maar er zijn spinning-verslaafden, dus het schijnt ergens wel leuk te zijn.
    pi_63845350
    Meneer C. houdt niet van gadgets eigenlijk. Ik ben ook altijd degene die alle apparaten aan de gang moet krijgen. Hij houdt meer van retro denk ik. Zo hebben we ooit in Turkije zo'n nep Monaco van Heuer gekocht. Ik zal even in het horloge topic gaan kijken hier in LIF. Voor mezelf zag ik wel mooie dingen bij Tissot, maar goed, daar zoeken we nu niet naar....
    pi_63845356
    spinning
    Ja doei.
      maandag 8 december 2008 @ 10:24:02 #137
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63845363
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:18 schreef BlaatschaaP het volgende:
    Goeiemorgen!

Jullie steken me ook wel aan met die geldbesparingen hoor! Ben gisteravond al begonnen met een kleine begroting en ik wil vanaf nu echt wat beter gaan bijhouden hoeveel er nou eigenlijk binnenkomt en hoeveel er uit gaat. Hoe doen jullie dat eigenlijk? Bewaren jullie de bonnetjes en schrijven jullie dit op om achteraf een overzicht te hebben waar het geld heen gaat? Of stellen jullie vantevoren een budget vast wat uitgegeven mag worden aan bepaalde dingen? Of allebei?

Hoe dan ook, mijn planning voor vandaag: Zo even wat dingen regelen voor m'n studiereis, daarna hard aan m'n essay werken, daarna spinnen (nog nooit gedaan ) en vanavond een reunie bijwonen met wat studiegenootjes!
    ik ben van plan alles op te schrijven, én een vrij budget af te spreken met mezelf zodat ik altijd weet hoe ver ik kan gaan. oh, en zodra ik niet meer rood sta ga ik een alert smsje instellen op mn rekening, dan rkijg ik bericht als t saldo nder de 150 euro komt bijvoorbeeld. (heeft nu geen zin, met -977)

dus eerst alle vaste lasten op een rijtje, en de terugkerende dingen zoals belastingen en contributies. daarvoor gaat een bedrag op de spaarrekeing, en daarnaast een los spaarbedrag ook, en dan dus een weekbudget waarvan ik óók bijhoud waar t heen is gegaan...om te voorkomen dat ik "geld kwijtraak" of verspil.

ik kán t wel.
      maandag 8 december 2008 @ 10:24:31 #138
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_63845371
    Goeiemorgen!

Ik ben redeljk uitgeslapen weer wakker. Nu zo met m'n fiets naar de fietsenmaker, had een lekke band gister, en moest midden in de nacht nog teruglopen van het station..
      maandag 8 december 2008 @ 10:24:58 #139
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63845386
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:20 schreef Greys het volgende:
    Ik ga het Valtaf lijstje maar weer eens bijhouden maar wat mij daar altijd weer doet struikelen is...
    Hoeveel gram pindakaas is in godsnaam een beleg van 1 cracker? Ongeveer? Ik weet dat dus echt niet, zelfs niet bij benadering, dus daarom hou ik er steeds maar weer mee op om dat bij te houden
    een eetlepe van iets is doorgaans 15 gram. boter smeer je meestal een gram of 5, pindakaas iets dikker dus ik zou zeggen 10 gram??
    pi_63845393
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:20 schreef Greys het volgende:
    Daarom heb je ook een keukenweegschaal nodig, die op de gram nauwkeurig meet!! Sommigen vinden dat idioot obsessief, maar voor mij werkt het altijd wel hoor, als ik er zo bewust mee bezig ben!
      maandag 8 december 2008 @ 10:27:13 #141
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63845437
    oh en spciaal voor SHE mn lijstje (en voor maria en neen en chico nauurlijk)

O - cruesli volvezel noten (droog) (bevat 6,5 gram vezels, volkoren granen ipv wit, vet uit de nootjes een gram of 6, suiker 2,5 gram)
    T - appel
    L - twee boterhammen met in 5 gram vloeibare margarine gebakken schouderham (gebruik geen boter op brood)
    D - aardappelpartjes uit de oven, rundervink, paprika en komkommer
    T - appel

totale calorieën volgens valtaf: 1312 / koolhydraten 44% vet 35% eiwit 19%
    balans kan nog wel beer dus. maar goed, het vlees en aardappel in de vriezer moet eerst op he, van ons knierten...
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 10:31:21 #142
    163650 Greys
    pi_63845535
    Thanks Co en Kwak!
    Ik zit nu op mijn werk en daar kan ik moeilijk mijn pindakaas op de brievenweegschaal kwakken
    Dus bedankt, dan vul ik gewoon een gram of 10 in!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      maandag 8 december 2008 @ 10:32:15 #143
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63845558
    cracker voor en na besmering meten werkt ook of de pot pindakaas voor en nadat je t eruit haalde
      maandag 8 december 2008 @ 10:33:39 #144
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_63845588
    Zo, de eerste stap is gezet. Heb zojuist m'n donatie aan goede doelen (Greenpeace en WNF) opgezegd! Wil geen geld meer stoppen in zulke belachelijke grote organisaties. Ook heel typisch dat dat niet online kan en je moet betalen om te bellen en dan nog eens zo'n trien aan de lijn krijgt die je op alle mogelijke manieren minder wil laten betalen per maand . Maar het is gedaan!
    pi_63845623
    je gaat nu post krijgen veel post
    Ja doei.
      maandag 8 december 2008 @ 10:35:01 #146
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63845630
    oh en thnx moblo het is fijn als mensen snappen hoe kut het is, óók al heb ik mezelf hier doen belanden..
      maandag 8 december 2008 @ 10:37:15 #147
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_63845681
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:34 schreef motorbloempje het volgende:
    je gaat nu post krijgen veel post
    Ze hebben mijn (verkeerde) oude adres nog .
      Vis een optie? maandag 8 december 2008 @ 10:38:09 #148
    70532 loveli
    N
    pi_63845707
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:23 schreef conleche het volgende:
    Meneer C. houdt niet van gadgets eigenlijk. Ik ben ook altijd degene die alle apparaten aan de gang moet krijgen. Hij houdt meer van retro denk ik. Zo hebben we ooit in Turkije zo'n nep Monaco van Heuer gekocht. Ik zal even in het horloge topic gaan kijken hier in LIF. Voor mezelf zag ik wel mooie dingen bij Tissot, maar goed, daar zoeken we nu niet naar....
    Hier zie je een draaibaar klokje. Niet high tech, wel apart. Je kunt kiezen of je de witte of zwatre wijzerplaat naar voren draait.
    crap in = crap out
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 10:38:17 #149
    163650 Greys
    pi_63845713
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:32 schreef kwakveense het volgende:
    cracker voor en na besmering meten werkt ook of de pot pindakaas voor en nadat je t eruit haalde
    Ik heb thuis nu al twee keer een (te goedkope...) digitale keukenweegschaal gekocht en steeds zijn ze binnen een paar dagen kapot. Tenminste... de batterijen gaan op, ook als ik hem uitzet en niet gebruik
    Dus ik ga investeren en een nieuwe kopen. Grrrrr. Ik wil niet dat het geld kost, afslanken. Maar oke. En op mijn werk de cracker of de pot pindakaas op de weegschaal leggen... nou misschien als niemand het ziet straks
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_63845717
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:37 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ze hebben mijn (verkeerde) oude adres nog .
    ja, op de een of andere manier hebben ze me nu volgens mij ook hier gevonden
    alhoewel, ik houd menog wel evenrustig
    Ja doei.
      maandag 8 december 2008 @ 10:39:24 #151
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63845744
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb thuis nu al twee keer een (te goedkope...) digitale keukenweegschaal gekocht en steeds zijn ze binnen een paar dagen kapot. Tenminste... de batterijen gaan op, ook als ik hem uitzet en niet gebruik
    Dus ik ga investeren en een nieuwe kopen. Grrrrr. Ik wil niet dat het geld kost, afslanken. Maar oke. En op mijn werk de cracker of de pot pindakaas op de weegschaal leggen... nou misschien als niemand het ziet straks
    ik heb er ooit een van soehnle gekocht, bij de blokker, was iets van 15 euro, een digitale, en die werkt echt perfect. ik gebruik m voor alles: pasta afwegen, beleg afwegen, bij het koken/bakken....
    pi_63845767
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:33 schreef BlaatschaaP het volgende:
    Zo, de eerste stap is gezet. Heb zojuist m'n donatie aan goede doelen (Greenpeace en WNF) opgezegd! Wil geen geld meer stoppen in zulke belachelijke grote organisaties. Ook heel typisch dat dat niet online kan en je moet betalen om te bellen en dan nog eens zo'n trien aan de lijn krijgt die je op alle mogelijke manieren minder wil laten betalen per maand . Maar het is gedaan!
    Jeetje...Artsen zonder Grenzen was via een online formuliertje in een minuutje opgezegd en ik kreeg nog een bedankbrief voor alle jaren steun! Daarna niets meer, dus geen bedelbrieven etc.
    pi_63845794
    afwegen ga ik echt niet aan beginnen, daar heb ik echt geen zin en tijd voor

'doe maar gewoon' etc werkt bij mij het beste... dus ik ga straks 's aan vragen of hij vanavond met me wil hardlopen
    Ja doei.
      Vis een optie? maandag 8 december 2008 @ 10:42:51 #154
    70532 loveli
    N
    pi_63845837
    Die tips om zuinig te doen zijn goed een aanstekelijk. Het is van de zotten hoe weinig ik overhoud, ik moet mezelf strenger aanpakken. Voedseltechnisch is het hier de laatste tijd een beetje sodom en gomorra. Mijn goede daad voor vandaag: chocoladepepernoten (niet zelf gekocht) de vuilnisbak in en ontbijten met yoghurt en fruit. Liefst zou ik weer aan de havermout gaan, maar dat blijkt niet goed voor me te zijn
    crap in = crap out
      maandag 8 december 2008 @ 10:42:58 #155
    14746 k_i_m
    Oldbies Automatisering BV.
    pi_63845838
    quote:
    Mijn wederhelft hield niet van dingen/sieraden aan/om zijn armen. Ik heb de gok toch gewaagd en hem twee jaar terug een horloge van Boss voor zijn verjaardag gegeven. Een mooi net model met een leren bandje. En hij was er helemaal dol van, gelukkig! Zelfs zo, dat hij afgelopen vakantie overal naar horloges aan het loeren was. Toen heeft hij een hele mooie van D&G gezien, die echt het tegenovergestelde was van wat hij had. Metalen band, grote wijzerplaat, echt een mooi hip mannenhorloge zonder 10.000 functies. Die heb ik toen voor hem gekocht (na 20 winkels in om hetzelfde horloge te bekijken en niet kopen . ) en daar krijgt ie nu nog steeds complimenten over!

Tip; ga naar de juwelier en check wat ze daar hebben! Ze hebben heel veel horloges van mode merken die haske leuk en hip zijn zonder al teveel poespas.
    In my life
    Why do I smile
    At people who I'd much rather kick in the eye ?
      maandag 8 december 2008 @ 10:46:38 #156
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_63845920
    Ik moet ook echt aan de slag met m'n belastingteruggave van vorig jaar en het jaar daarvoor.. Volgens mij is dat ook echt wel redelijk veel. Maar dat moet dan via m'n vriend (is voor hem belastingtechnisch voordeliger) en daar heeft 'ie dan opeens allemaal rare gegevens voor nodig. Dus hem even een schop onder z'n hol verkopen dat 'ie dat regelt, zodat ik die aanvraag kan doen!

Weer een paar honderd euro erbij, kan dat lekker op de spaarrekening!
    pi_63845963
    wat ook helpt, kwak, is meteen alles betalen waar je rekeningen voor krijgt en ze niet uitstellen.

Als jij een acceptgiro krijgt van 80 voor een of andere verzekering of je telefoon of wat dan ook, en je hebt nog 2 weken om 'm te betalen, neem die 2 weken dan niet, maar betaal hem de dag dat je hem binnenkrijgt (mits je dat kan uiteraard )

Zo heb je een actueel overzicht van wat je te besteden hebt en ga je geen geld uitgeven dat je eigenlijk niet hebt.

Dit heeft mij iig wel heel erg geholpen.

Ok, dan sta je ineens wel weer 100 euro meer rood, maar dan weet je wel dat DIT je situatie is.. niet betalen en vooruitschuiven lost niets op maar kan juist voor meer problemen zorgen
    Ja doei.
    pi_63845975
    Mogguh!

In een poging van mijn kaasverslaving af te komen ontbeten met cup-a-soup en twee boterhammen, I miss my cheezz. Nu rennen naar college! Succes met alles verstandige eetplannen allemaal.
      maandag 8 december 2008 @ 10:52:05 #159
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63846031
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:48 schreef motorbloempje het volgende:
    wat ook helpt, kwak, is meteen alles betalen waar je rekeningen voor krijgt en ze niet uitstellen.

Als jij een acceptgiro krijgt van 80 voor een of andere verzekering of je telefoon of wat dan ook, en je hebt nog 2 weken om 'm te betalen, neem die 2 weken dan niet, maar betaal hem de dag dat je hem binnenkrijgt (mits je dat kan uiteraard )

Zo heb je een actueel overzicht van wat je te besteden hebt en ga je geen geld uitgeven dat je eigenlijk niet hebt.

Dit heeft mij iig wel heel erg geholpen.

Ok, dan sta je ineens wel weer 100 euro meer rood, maar dan weet je wel dat DIT je situatie is.. niet betalen en vooruitschuiven lost niets op maar kan juist voor meer problemen zorgen
    momenteel kan dat even niet, maar heb ook geen acceptgiro's binnenkomen als t goed is nu, geen dingen gekocht enzo... meestal ga ik zodra mn salaris binnen is alles in een keer betalen. maar direct is misschien beter. oh en alle vaste lasten zijn gemachtigd...
      maandag 8 december 2008 @ 10:57:53 #160
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63846151
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:27 schreef kwakveense het volgende:
    oh en spciaal voor SHE mn lijstje (en voor maria en neen en chico nauurlijk)

O - cruesli volvezel noten (droog) (bevat 6,5 gram vezels, volkoren granen ipv wit, vet uit de nootjes een gram of 6, suiker 2,5 gram)
    T - appel
    L - twee boterhammen met in 5 gram vloeibare margarine gebakken schouderham (gebruik geen boter op brood)
    D - aardappelpartjes uit de oven, rundervink, paprika en komkommer
    T - appel

totale calorieën volgens valtaf: 1312 / koolhydraten 44% vet 35% eiwit 19%
    balans kan nog wel beer dus. maar goed, het vlees en aardappel in de vriezer moet eerst op he, van ons knierten...
    Ik ben ontzettend ongelukkig met die in margarine gebakken schouderham. Vet op vet. Avondeten is prima juist, maar die boterhammen met ham

En eet je je cruesli droog?
      maandag 8 december 2008 @ 10:58:43 #161
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63846167
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:57 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik ben ontzettend ongelukkig met die in margarine gebakken schouderham. Vet op vet. Avondeten is prima juist, maar die boterhammen met ham

En eet je je cruesli droog?
    ja, ik gebruik geen zuivel...
    maarreh, ik zal de ham droog bakken. beter?
      maandag 8 december 2008 @ 10:59:36 #162
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63846185
    En succes allemaal met knierten!

Oh en greys; de maten die kwak gaf komen wel overeen met de werkelijkheid; 10 gram is echt ruim genomen dus als je dat invult ben je wel realistisch. De werkelijkheid zal zelfs iets minder zijn.
      maandag 8 december 2008 @ 11:02:04 #163
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63846243
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:58 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ja, ik gebruik geen zuivel...
    maarreh, ik zal de ham droog bakken. beter?
    Ja, is beter.
    Gooi het in de magnetron! doe ik ook altijd.
    En dan maak ik een BLT ( maar dan met ham ipv bacon ), dus met sla en tomaat erop.
    Vult als een dolle.

Knap dat je het droog lust zeg, zeker s' ochtends! sojamelk/yoghurt trek je ook niet? Met name sojayoghurt bevat veel probiotica, en dat helpt om je darmflora weer optimaal te krijgen.
      maandag 8 december 2008 @ 11:03:21 #164
    236335 neen
    schone schijn
    pi_63846265
    Mogguh.... vanochtend een broodje mit hagelschlager gegeten, geen tijd voor meer nu alweer op schule en ik vind dat maar niks.
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 11:09:37 #165
    163650 Greys
    pi_63846402
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:59 schreef SHE het volgende:
    En succes allemaal met knierten!

Oh en greys; de maten die kwak gaf komen wel overeen met de werkelijkheid; 10 gram is echt ruim genomen dus als je dat invult ben je wel realistisch. De werkelijkheid zal zelfs iets minder zijn.
    Dank je
    Wat zit er trouwens weinig vet in Bebogeen! Die zoete meuk!
    0,1 gram vet per 100 gram.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      maandag 8 december 2008 @ 11:10:05 #166
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63846413
    Wat is dat toch met dat semi-duits? Scho-ko-streu-sel
      maandag 8 december 2008 @ 11:10:14 #167
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_63846415
    Even test voor mijn nieuwe avatar.
      maandag 8 december 2008 @ 11:10:41 #168
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63846425
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Dank je
    En hoeveel kcal? 500?
      Vis een optie? maandag 8 december 2008 @ 11:11:26 #169
    70532 loveli
    N
    pi_63846445
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:02 schreef SHE het volgende:
    Knap dat je het droog lust zeg, zeker s' ochtends! sojamelk/yoghurt trek je ook niet? Met name sojayoghurt bevat veel probiotica, en dat helpt om je darmflora weer optimaal te krijgen.
    En ze stoppen d'r suiker in... gewoon, in de naturel variant van Alpro
    crap in = crap out
    pi_63846502
    Goedemorgen dames en heren.
    quote:
    Wat betreft het lootjes trekken: ondanks dat ik het een heel cool en lief idee vind, PF, doe ik toch niet mee.
    Ik ook niet.
    Acht euro is voor mij een hoop geld (ik kan daar twee broeken voor kopen, of drie truien of een paar schoenen).
    Ik moet echt bezuinigen, ik ben niet voor niets gestopt met roken.
    Which reminds me: al twee weken gestopt en ik val nog steeds af ipv dat ik aankom.
    Mijn riem kon vanochtend een gaatje strakker.

Eetlijstje voor vandaag:
    O: brinta
    T: twee gekookt ei
    D: yoghurt met muesli
    T: twee volkoren knackebrot met slanki en sambal
    T: tomaat
    D: zie vanavond nog wel
      maandag 8 december 2008 @ 11:19:12 #171
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63846617
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:11 schreef loveli het volgende:

[..]

En ze stoppen d'r suiker in... gewoon, in de naturel variant van Alpro
    De suiker die erin zit. is te verwaarlozen.
    In alle probiotica zit een beetje suiker.

Overigens is de WUR het meest fan van alpro soya, danone en vifit. Deze blijken ook daadwerkelijk een werkzame hoeveelheid levende bacterieen te bevatten.
      maandag 8 december 2008 @ 11:20:18 #172
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63846642
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Dank je
    In de meeste producten die vetvrij zijn, zit weer een shitload suiker
    En vice versa.
      maandag 8 december 2008 @ 11:20:59 #173
    236335 neen
    schone schijn
    pi_63846659
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:10 schreef Tinkepink het volgende:
    Wat is dat toch met dat semi-duits? Scho-ko-streu-sel
    Gisteren weer de duitse aflevering van Debiteuren/Crediteuren gezien.. vandaar
    pi_63846680
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Hier zie je een draaibaar klokje. Niet high tech, wel apart. Je kunt kiezen of je de witte of zwatre wijzerplaat naar voren draait.
    Dat is idd. wel een mooie!!
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 11:22:04 #175
    163650 Greys
    pi_63846687
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:10 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

En hoeveel kcal? 500?
    Oh euh... even kijken
    600 kcal ongeveer per 100 gram. De helft van pindakaas dus
    Maar wel drie keer zoveel koolhydraten

Ik moet me toch eens wat meer gaan verdiepen in dat soort dingen.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_63846770
    Pindakaas is echt geen 1200 cal per 100 gram!!! Ik denk eerder ook 600 of zo!

_edit_ calvé is 640 cal. per 100 gram.
    pi_63846799
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 08:46 schreef Tinkepink het volgende:
    Oh, en ik heb ook geen zin om te werken.

Jouw werk lijkt me wel leuk Isegrim (jij werkte toch in het vastgoed?). Is de vastgoedsector echt zo'n wildwestwereldje? Ik heb zijdelings met vastgoedbeheerders te maken en ik weet dat ze zakelijk erg hard kunnen zijn, merk jij daar wat van?
    Ik ben VvE-beheerder. Als je meer wilt weten daarover, moet je me maar eventjes PM-en. Het is een leuke tak van sport vind ik.
      maandag 8 december 2008 @ 11:30:02 #178
    148689 Muis006
    pi_63846848
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh euh... even kijken
    600 kcal ongeveer per 100 gram. De helft van pindakaas dus
    Maar wel drie keer zoveel koolhydraten

Ik moet me toch eens wat meer gaan verdiepen in dat soort dingen.
    Ik ben bij aflevering 6 en McArmy is echt
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 11:33:05 #179
    163650 Greys
    pi_63846913
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:25 schreef conleche het volgende:

Je hebt gelijk, ik weet niet hoe ik er aan kom
    De pindakaas die ik hier heb (van de C1000 eigen merk) is 630 cal. per 100 gram.
    De Bebogeen is 303 cal. per 100 gram.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 11:33:28 #180
    163650 Greys
    pi_63846918
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:30 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Ik ben bij aflevering 6 en McArmy is echt
    Ik heb gisteren afl. 10 gezien en ik heb over hem gedroomd vannacht
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      maandag 8 december 2008 @ 11:34:09 #181
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63846940
    @ she: onthulling, ik heb geen magnetron.... alleen en prachtige oven/fornuis en koekenpannen. heb overigens al 6 jaar geen magnetron meer...

@ allemaal: whoah whoah whoah wat is hardlopen toch lekker...ik tintel er nog steeds van. hoe stom dat ik daar ooit mee gestopt ben...
      maandag 8 december 2008 @ 11:34:17 #182
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63846944
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:25 schreef conleche het volgende:

Psies en die kcal zijn keiharde goede vetten.

Je moet niet zitten aan mijn pindakaas!
      maandag 8 december 2008 @ 11:35:17 #183
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63846976
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:34 schreef kwakveense het volgende:
    @ she: onthulling, ik heb geen magnetron.... alleen en prachtige oven/fornuis en koekenpannen. heb overigens al 6 jaar geen magnetron meer...

@ allemaal: whoah whoah whoah wat is hardlopen toch lekker...ik tintel er nog steeds van. hoe stom dat ik daar ooit mee gestopt ben...
    In de oven kan het ook, lekker crispy!

yay voor het hardlopen. en kudos!
    pi_63846988
    Kwak, you go girl!! Goed dat je alles nu rigoreus gaat aanpakken! Je zal zien dat het enorm oplucht en dat het afvallen dan ook ineens beter gaat

Greys, als je een nieuwe keukenweegschaal gaat kopen, is het handig om een digitale te kopen die je steeds weer op 0 kan zetten. Wat ik dan doe is het volgende. Ik leg er een boterham op, zet de teller weer op nul, en smeer/leg er beleg op en weeg de boterham weer. Je ziet dan exact hoeveel gram het beleg weegt. Ideaal! Het is even wat werk, maar dan weet je wel precies hoeveel je ergens van binnenkrijgt. Ik vind het prettiger dan een schatting maken.

Lijstje voor vandaag:

O: 2 crackers wederom met hagelslag, ik kan me er niet toe zetten om iets hartigs te eten 's ochtends. Morgen eet ik maar weer brinta, zonder suiker!!
    T: mandarijn
    L: 1 volkoren boterham met filet americain, 1 met humus
    T: mandarijn, vitalinea
    D: couscous met courgette, amandelen, dadels en rozijnen
    T: mandarijn

Zoiets dus. Ik ben geen held in de tussendoortjes en ik vind het echt lastig om tot ca. 1400 kcal te komen met enkel gezond eten.
    Venus in pocketformaat
    © loveli
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 11:38:59 #185
    163650 Greys
    pi_63847061
    Phaidra!
    Dat had ik, twee keer zelfs, zo'n weegschaal zoals jij zegt! Maar op de een of andere manier gaan die batterijen steeds binnen een week op. Dat hoort niet lijkt me Ook als ik heel goed check of hij uit staat steeds. Heb nu al drie keer de batterijen vervangen en steeds moet dat de keer er na, als ik hem weer wil gebruiken, dus wéér! En dat had de vorige weegschaal ook al, dat euvel! Slechte magnetische stralen in mijn keuken?
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      maandag 8 december 2008 @ 11:41:59 #186
    41427 Anosmie
    G.R.A.S.002
    pi_63847132
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, op de een of andere manier hebben ze me nu volgens mij ook hier gevonden
    alhoewel, ik houd menog wel evenrustig
    Alles ongeopend retour afzender sturen. Moet je even volhouden maar het gaat over. En je kan je online ergens afmelden voor dat soort meuk toch?
    Fok!bejaarde
    pi_63847173
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:21 schreef Isabeau het volgende:
    Leuk druk programma vandaag, BlaatschaaP! En ik denk dat ik mijn financiën óók maar op orde ga brengen voor 1 januari, want er is de afgelopen paar maanden best veel weggevallen qua inkomen en ik heb mijn uitgaven er niet op aangepast Spinning vind ik overigens ver-schrik-ke-lijk. Heus. Maar er zijn spinning-verslaafden, dus het schijnt ergens wel leuk te zijn.
    Hier is er een!
    Heerlijk, momenteel gemiddeld 5u per week (normaal minder, want basketbal, maar heb blessure)
    Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
    Kortom, eet ook broccoli.
      maandag 8 december 2008 @ 11:45:24 #188
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63847201
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:36 schreef Phaidra het volgende:

Zoiets dus. Ik ben geen held in de tussendoortjes en ik vind het echt lastig om tot ca. 1400 kcal te komen met enkel gezond eten.
    Eet noten, een extra boterham of een cracker, schaaltje yoghurt, rolletje groente/ham, een eitje, tomaat gevuld met hüttenkäse....

Vind het trouwens zo knap dat julllie het redden met 2 broodjes als middageten Sinds ik 's middags warm eet lukt dat me echt niet meer.
      maandag 8 december 2008 @ 11:50:54 #189
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63847309
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:38 schreef Greys het volgende:
    Phaidra!
    Dat had ik, twee keer zelfs, zo'n weegschaal zoals jij zegt! Maar op de een of andere manier gaan die batterijen steeds binnen een week op. Dat hoort niet lijkt me Ook als ik heel goed check of hij uit staat steeds. Heb nu al drie keer de batterijen vervangen en steeds moet dat de keer er na, als ik hem weer wil gebruiken, dus wéér! En dat had de vorige weegschaal ook al, dat euvel! Slechte magnetische stralen in mijn keuken?
    Hier PRECIES hetzelfde! Maar sowieso gaan alle digitale dingen in mijn handen stuk!
    Ollie geloofde het eerst niet, tot we samen gingen wonen. Zelfs de afstandbediening faalt in mijn handjes!

Maar Ollie krijgt ook vaak een magnetic shock als ik 'm aanraak.

Blijkbaar ben ik very Carmen Electra
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 11:52:53 #190
    163650 Greys
    pi_63847366
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:50 schreef SHE het volgende:

[..]

Hier PRECIES hetzelfde! Maar sowieso gaan alle digitale dingen in mijn handen stuk!
    Ollie geloofde het eerst niet, tot we samen gingen wonen. Zelfs de afstandbediening faalt in mijn handjes!

Maar Ollie krijgt ook vaak een magnetic shock als ik 'm aanraak.

Blijkbaar ben ik very Carmen Electra
    Ik kreeg gister serieus een schok toen ik Boris over zijn hoofd aaide, die in het verwarmingsmandje lag.
    Die arme ziel

Valt me mee dat die Carmenset van je het nog doet dan!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 11:54:02 #191
    163650 Greys
    pi_63847392
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:50 schreef SHE het volgende:

[..]
    Zelfs de afstandbediening faalt in mijn handjes!
    Ja maar dát komt omdat afstandsbedieningen er niet van houden in de prullie gegooid te worden
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      maandag 8 december 2008 @ 11:54:15 #192
    236335 neen
    schone schijn
    pi_63847397
    Ik heb maar een broodje mee voor straks en ben denk ik nog behoorlijk lang op school op m'n stuk af te schrijven moet een stuk van 110 zinnen ofzo schrijven en heb als onderwerp het EK curling gekozen (vrouwencurling natuurlijk) wat nu bezig is in Zweden

Curling wat een heldensport
    pi_63847420
    Ik word helemaal geinspireerd van alle bezuinigingstips hier!
    Ga ook maar eens een begroting maken: Ik geef m'n geld altijd ongeinteresseerd aan alles uit, totdat het op is, en dan heb ik ineens een probleem (nu bijvoorbeeld, rekening is alweer leeg met nog 2 weken te gaan tot loon etc).
    Vooral aan boodschappen geef ik echt ontiegelijk veel geld uit, moet eerst maar eens mijn kastjes en vriezer gaan leegeten en af en toe een x iets eten waar ik misschien niet heel erg veel zin in heb.

Vanavond EHBO cursus, deel 1. Ben benieuwd! En net helemaal voor niets naar de uithof gefietst: degene met wie ik een afspraak had, bleek ziek te zijn... Lekker dan, maar wel goede lichaamsbeweging want ik kan vanavond niet sporten.
    pi_63847490
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:38 schreef Greys het volgende:
    Phaidra!
    Dat had ik ook een tijdje! En mijne schakelt zichzelf zelfs uit als je 'm een minuut niet gebruikt ofzo... Maar toen had ik ook batterijen gekocht bij de blokker voor 2 euro. Nu heb ik duracell gekcoht en doet 'ie het al een tijdje op 1 batterij perfect! Of het ligt idd aan magnetische straling, kijk maar uit
    Venus in pocketformaat
    © loveli
      maandag 8 december 2008 @ 12:01:51 #195
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_63847556
    Ik ga komend weekend heel begrotingontechnisch een roadtrip maken met het vriendje. Al een goedkope huurauto gevonden, nu nog bedneken waar we heen willen!
      maandag 8 december 2008 @ 12:02:10 #196
    79550 Ymke
    your ghost
    pi_63847565
    She : even een vraagje , ik wandel tegenwoordig 2 a 3 maal per week zo'n 20 km. Kan ik tijdens het lopen beter eiwitten eten of koolhydraten?
    pi_63847589
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:45 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Eet noten, een extra boterham of een cracker, schaaltje yoghurt, rolletje groente/ham, een eitje, tomaat gevuld met hüttenkäse....

Vind het trouwens zo knap dat julllie het redden met 2 broodjes als middageten Sinds ik 's middags warm eet lukt dat me echt niet meer.
    Dank je wel, zal eens kijken wat er nog in de koelkast staat, of anders vanmiddag even naar de winkel lopen.
    Enne, ik ben maar klein he, 1.53 m ( ). Waarschijnlijk heb ik daardoor ook gewoon midner nodig. Als ik twee boterhammen eet zit ik ook echt vol! Ik heb eigenlijk nooit meer gegeten. Tussendoortjes at ik eigenlijk ook nooit echt (alleen de ongezonde) en ik moet mij er nu ook echt toe zetten.
    Venus in pocketformaat
    © loveli
      maandag 8 december 2008 @ 12:06:53 #198
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63847663
    mag ik mn doelen met jullie delen? dat maakt ze concreter... (in spoiler voor wie t niets ineresseert) edit: nog wat dingen veranderd!!!
    SPOILER
      maandag 8 december 2008 @ 12:07:03 #199
    14746 k_i_m
    pi_63847666
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:21 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat is idd. wel een mooie!!
    Deze heeft mijn wederhelft http://livvit.com/wp-content/uploads/2007/08/dglicensed.jpg

(plaatje is nogal groot en ik ben te lui om de code voor een linkje te zoeken . )
    In my life
    Why do I smile
      maandag 8 december 2008 @ 12:10:41 #200
    41427 Anosmie
    G.R.A.S.002
    pi_63847739
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:58 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat had ik ook een tijdje! En mijne schakelt zichzelf zelfs uit als je 'm een minuut niet gebruikt ofzo... Maar toen had ik ook batterijen gekocht bij de blokker voor 2 euro. Nu heb ik duracell gekcoht en doet 'ie het al een tijdje op 1 batterij perfect! Of het ligt idd aan magnetische straling, kijk maar uit
    Knierten Alert!

De batterijen van de Lild en de Aldi scoren altijd hoog in de onderzoekjes van de consumentenbond & Co. liever oplaadbare batterijtjes? De snellader + oplaadbaare batterijen van de Hema kwamen vorig jaar als beste uit de bus.
    Scheelt een stuk met Duracell.
    Fok!bejaarde
      maandag 8 december 2008 @ 12:10:42 #201
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63847741
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 12:06 schreef kwakveense het volgende:
    mag ik mn doelen met jullie delen? dat maakt ze concreter... (in spoiler voor wie t niets ineresseert) edit: nog wat dingen veranderd!!!
    SPOILER

LOVE IT!
      maandag 8 december 2008 @ 12:11:44 #202
    41427 Anosmie
    G.R.A.S.002
    pi_63847756
    Oh, en PF. In [OUD] hebben ze je idee gepikt. [OUD] Secret santa
    Ik zou ¤5,- denkwerkkosten eisen.
    Fok!bejaarde
      maandag 8 december 2008 @ 12:12:34 #203
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63847768
    Klinkt goed kwak! Wel veel. Als je de helft echt omzet mag je al heel trots op jezelf zijn.
      maandag 8 december 2008 @ 12:14:41 #204
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63847814
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 12:12 schreef Tinkepink het volgende:
    Klinkt goed kwak! Wel veel. Als je de helft echt omzet mag je al heel trots op jezelf zijn.
    tnx.

maarreh, daarom staat er ook geen einddatum hè?
    ik weet van mezelf dat het opschrijven van iets wat realistisch haalbaar is, ook al is t veel, me echt helpt. zo kon ik in januari 2008 echt niet bedenken dat ik dít jaar nog onder de 80 kilo zou komen en een vriendje gehad zou hebben....maar t is wel gelukt!

@ she, glad you like it....
      maandag 8 december 2008 @ 12:16:47 #205
    41427 Anosmie
    G.R.A.S.002
    pi_63847846
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 12:06 schreef kwakveense het volgende:

[spoiler]
    heel goed Kwakkie!
    En vergeet niet om elke dag iets heel bewust voor jezelf te doen. 5 minuutjes pauze met een kop thee. Helemaal niks doen, lekker zitten en genieten van je thee-tje. Of je voeten insmeren met lekkere creme. Of je hoofd in een haarmasker hangen en dat zachtjes inmasseren.
    Of.. erm.. een half uurtje eerder naar bed met een mooi boek.
    Fok!bejaarde
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 12:19:59 #206
    163650 Greys
    pi_63847909
    Kwak, hartstikke goed!

Oh even een vraagje over knierterigheid:
    Afgelopen zaterdag een verpakking met 3 kipfilets opengemaakt, er 2 gebruikt. De verpakking met alufolie ingepakt en in de koelkast gezet. Kan ik die kipfilet nog eten vanavond? Ik ga restjes van het weekend eten, daar een soort tapasjes van maken zeg maar haha. Allemaal bordjes met lekkere hapjes die van de verjaardag over zijn enzo. Maar kip vind ik eng, of kan het nog? Volgens de verpakking is hij tot en met overmorgen goed zeg maar, maar óók in open verpakking in alufolie?
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      maandag 8 december 2008 @ 12:21:06 #207
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63847929
    volgens mij wel. maar als t niet goed meer ruikt zou ik t wegdoen... is wel besmettelijker voor koelkastluchtjes enzo als t open is.
      maandag 8 december 2008 @ 12:21:21 #208
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63847940
    oeh anos! goed idee, die voeg ik toe in mn lijstje morgen
    pi_63848025
    Ik geef ook veel te veel geld uit. Of althans, niet echt meer dan ik heb doorgaans, maar ik ben absoluut niet zuinig. Ik zou waarschijnlijk veel meer kunnen overhouden, maar ik ben nogal dol op het uitgeven van geld. Vooral aan eten gaat veel op.
    pi_63848027
    Mooie doelen Kwak, goed bezig! Je steekt me aan, misschien dat ik ook een concreet doelen-lijstje ga maken en me er ook aan ga houden!
    1 doel: minder interneppen, dus ga nu ook afsluiten en mijn begroting afmaken
    (de eerste ruwe versie moet een fout inzitten: Ik houd per maand 670 euro over, om vrij te besteden, en toch ben ik blut? dat kan nooit! Ben vast mijn huur ofzo vergeten mee te tellen
      maandag 8 december 2008 @ 12:31:16 #211
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63848149
    Mijn doelen:
    - niet te veel doelen stellen
    - op gewicht blijven
    - regelmatig sporten
    - niet te veel piekeren

En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar die zijn in tegenspraak met doel 1, dus ik hou het hier maar bij.
      maandag 8 december 2008 @ 12:38:32 #212
    41427 Anosmie
    G.R.A.S.002
    pi_63848306
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 12:25 schreef cyclechick het volgende:
    Mooie doelen Kwak, goed bezig! Je steekt me aan, misschien dat ik ook een concreet doelen-lijstje ga maken en me er ook aan ga houden!
    1 doel: minder interneppen, dus ga nu ook afsluiten en mijn begroting afmaken
    (de eerste ruwe versie moet een fout inzitten: Ik houd per maand 670 euro over, om vrij te besteden, en toch ben ik blut? dat kan nooit! Ben vast mijn huur ofzo vergeten mee te tellen
    Misschien moet je even je uitgaven van vorige maand erbij pakken en een voor een doorlopen. Huur, g/w/l, internet / mobiel, sportschool, collegegeld.. Je msit vast iets. Of je geeft gewoon alles uit. Dat kan ook. .
    Fok!bejaarde
      maandag 8 december 2008 @ 12:40:40 #213
    41427 Anosmie
    G.R.A.S.002
    pi_63848371
    Wat een positief topic. Ik krijg er helemaal Kerstgevoelens van.
    Knierten verzustert meisjes. .
    Fok!bejaarde
      maandag 8 december 2008 @ 12:42:48 #214
    41427 Anosmie
    G.R.A.S.002
    pi_63848412
    Mijn doelen voor 2009:
    60 kilo or less wegen en een leuke baan. Verder ben ik aardig content.

Nu ik erover typer.. ik moet nog een solli schrijven. Tot later!
    Fok!bejaarde
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 12:44:51 #215
    163650 Greys
    pi_63848456
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 12:40 schreef Anosmie het volgende:
    Wat een positief topic. Ik krijg er helemaal Kerstgevoelens van.
    Knierten verzustert meisjes. .
    Ik zit hier op het werk nu een lijst te maken voor wat ik de komende dagen ga eten en hoe ik daar zo min mogelijk voor hoef te kopen Vanavond dus restjes van het weekend - en dat is véél! - en morgen goeikope tartaartjes met cranberryrabarber (staat nog potje van) en aardappeltjes. En woensdag pasta met tonijn en een lekker prutje (alle ingrediënten nog voor in huis). Dus ik hoef straks alleen wat brood en beleg voor naar het werk te kopen en tartaartjes en aardappels. Hoezee! Minder dan een tientje kwijt denk ik voor 'drie dagen eten'.
    Ik gooi altijd veel te veel weg

EDIT: en donderdag eet ik alleen, dan is Heer G drie dagen in Spanje. Dus dan maak ik lekker tosti's van bruin brood met oude kaas en een soepje. En vrijdag een visje met sla. Van die goedkope zalm uit de vriezer van de supermarkt en dan lekker met honing en ketjap insmeren en dan in de oven

Dit wordt een goedkoop weekje
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      maandag 8 december 2008 @ 12:50:16 #216
    14746 k_i_m
    pi_63848553
    Ik kan niet meer knierten volgens mij. Vroeger wel, maar nu ben ik verpest .
    In my life
    Why do I smile
    pi_63848671
    Mijn doelen voor 2009: 1. Afstuderen (en nu echt!! Ik dacht begin 2008 dat ik het dit jaar wel ging redden, maar dat is dus niet gelukt) 2. Meer sporten en conditie opbouwen. Anderhalf jaar geleden kon ik nog met gemak 1 uur achter elkaar hardlopen (de afstand was ongeveer 6,5 km.) maar nu red ik het nog geen 15 min. meer. Dat moet dus anders. Als ik deze twee doelen heb behaald, komt de rest ook wel. (meer doen aan huishouden (heb ik nu geen tijd voor), meer tijd voor vriend, beter in mijn vel zitten, minder stress, enz.)
    Venus in pocketformaat
    © loveli
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 12:58:24 #218
    163650 Greys
    pi_63848726
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 12:50 schreef k_i_m het volgende:
    Ik kan niet meer knierten volgens mij. Vroeger wel, maar nu ben ik verpest .
    Kan niet of wil niet?
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      maandag 8 december 2008 @ 13:01:14 #219
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63848787
    Wanneer weet je dat je teveel geld aan boodschappen uitgeeft?

Als je tijdens je bezoekje aan de AH apart genomen wordt en 2 uitnodigingen voor een besloten kerstproeverij krijgt van de AH, genaamd AH on ICe in de vechtse banen

Maar ik ga wel!
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 13:02:08 #220
    163650 Greys
    pi_63848809
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 13:01 schreef SHE het volgende:
    Wanneer weet je dat je teveel geld aan boodschappen uitgeeft?

Als je tijdens je bezoekje aan de AH apart genomen wordt en 2 uitnodigingen voor een besloten kerstproeverij krijgt van de AH, genaamd AH on ICe in de vechtse banen

Maar ik ga wel!
    Oh daar zou ik ook rustig heen gaan.
    Om ideetjes op te doen, hoe het op een goedkopere manier zelf na te maken
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      maandag 8 december 2008 @ 13:06:41 #221
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63848923
    Ik stond me wel te verbijten, met dit topic in mijn achterhoofd.

Ze begon een heel verhaal over zeer gewaardeerde en vaste klanten en dat het iets heel bijzonders was en dat ik echt moest komen.
    Terwijl ik net besloten had NOOIT meer naar mijn veel te dure grachten AH zou gaan

Ik ga natuurlijk heel knierterig mezelf helemaal volvreten die dag en alle goodie bags mee jatten om vervolgens mijn boodschappen alleen nog bij de Lidl te halen. Muhahahahahahaah
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 13:10:16 #222
    163650 Greys
    pi_63849009
    Ach weet je wat het is SHE, helemáál met Kerst hoef je (wat mij betreft, als het geen absolute noodzaak is zoals bij Kwakkie) veel minder op het knierterige te letten. Dat is niet léuk gewoon, om met Kerst te moeten bezuinigen. Wel opletten dat je niet elke Kerstdag driekwart van al het gekochte weggooit, want dat overkwam mij nogal eens

Maar je voornemen is voor het nieuwe jaar wel een strak plan!
    OF je mag nog steeds naar je fijne Appie, maar dan koop je de Euroshopper artikelen als je de keuze hebt
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_63849035
    Goede voornemens voor vandaag:
    1. Sporten, dus ga zo de crosstrainer op
    2. Naar de markt voor groenten en fruit.
    3. Iets verzinnen voor de strijd tegen het vreetmonster. Die komt als het donker wordt. Tudududu....

Maar hoe doen jullie dat? Dat moment 's avonds dat je vreselijke zin hebt in wijn, chips, chocola of snoep? En dat is bij mij psychisch hè, al zit ik nokkievol gezonde etenswaar en kon er geen erwtje meer bij, toch moet ik dan shit.
      maandag 8 december 2008 @ 13:11:51 #224
    14746 k_i_m
    pi_63849046
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 12:58 schreef Greys het volgende:

[..]

Kan niet of wil niet?
    Wil niet . Maar ook kan niet. Ik "zie" dingen nooit zo goed. Mijn wederhelft wel, die is daar heel goed in .
    Kijk; de luxe dingen skippen kan ik prima. Dat is duidelijk. Maar bijvoorbeeld alle krantjes napluizen om te kijken wat waar het goedkoopst is en dan 100 winkels af om alles te halen, dat zit niet in me.

Mijn wederhelft is zelfs al zo slim om bij onze AH parkeerkaartjes op te rapen, want dan krijg je bij de kassa "Heeft u een parkeerkaart?" 1,20 terug. Nou, dat zou ik dus echt NOOIT kunnen verzinnen .
    In my life
    Why do I smile
    pi_63849049
    In het kader van when it rains, it pours...

Ik geloof dat ik mijn proeftijd niet door ga komen bij mijn nieuwe baan
    You make me dizzy, Miss Lizzy,
    The way you rock'n'roll
    Ik heb je lief mijn hele leven
    pi_63849083
    quote:
    ik vind deze erg mooi

Maar extreem duur. Zo duur dat nergens een prijs online te vinden is

Ik heb ook een Bijenkorf kaart en een visa. De Bijenkorf kaart heb ik al heel lang en gebruik ik soms voor dure dingen die lang mee gaan en betaal ze dan af in 1 a 2 maanden , zoals nwe winterjas of laarzen.
    Mijn CC heb ik voor aankopen op het internet, daar wordt altijd het verplichte maandbedrag automatisch van betaald
      Vis een optie? maandag 8 december 2008 @ 13:15:18 #227
    70532 loveli
    N
    pi_63849129
    Knierten met de kerst klinkt stom, maar ik heb er goede herinneringen aan. Van goud- en zilverkleurige stofjes een kersttafelkleed maken en een overkleed van witte voile met de hand met gouddraad omzoomd. De restjes volie heb ik tot draadjes uit elkaar getrokken en over de kerstboom gedrapeerd. De kruitvatlampjes lieten de voiledraadjes prachtig subtiel glinsteren. Mijn eerste kerst alleen met de mooiste kerstboom ever.
    Memories...

[edit]Niet alleen alleen, want de familie was bij mij. Maar mijn eerste kerst zonder huisgenoten[/edit]
    crap in = crap out
      maandag 8 december 2008 @ 13:15:39 #228
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63849141
    aww DML, wat naar!! gaat t niet goed?
      maandag 8 december 2008 @ 13:21:42 #229
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63849296
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 12:02 schreef Ymke het volgende:
    She : even een vraagje , ik wandel tegenwoordig 2 a 3 maal per week zo'n 20 km. Kan ik tijdens het lopen beter eiwitten eten of koolhydraten?
    eiwitten voor en tijdens het lopen, koolhydraten altijd erna.
    pi_63849305
    Ik heb minder kennis van het programma waar we mee werken dan ze dachten terwijl ik bij mijn solli gesprek echt uitgespeld heb wat ik wel en niet weet er van.
    The way you rock'n'roll
      maandag 8 december 2008 @ 13:31:23 #231
    14746 k_i_m
    pi_63849512
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 13:15 schreef loveli het volgende:
    Knierten met de kerst klinkt stom, maar ik heb er goede herinneringen aan. Van goud- en zilverkleurige stofjes een kersttafelkleed maken en een overkleed van witte voile met de hand met gouddraad omzoomd. De restjes volie heb ik tot draadjes uit elkaar getrokken en over de kerstboom gedrapeerd. De kruitvatlampjes lieten de voiledraadjes prachtig subtiel glinsteren. Mijn eerste kerst alleen met de mooiste kerstboom ever.
    Memories...

[edit]Niet alleen alleen, want de familie was bij mij. Maar mijn eerste kerst zonder huisgenoten[/edit]
    Das nie knierten, dat is gewoon creatief decoreren .
    In my life
    Why do I smile
    pi_63849605
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 13:21 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik ga ook best vaak langere stukken wandelen, maar wat zijn dan bronnen van eiwitten die je makkelijk mee kan nemen? Noten neem ik aan? Dingen als mueslirepen vind ik altijd makkelijk om mee te nemen en snel energie. Maar dat is dus eigenlijk niet goed?
    Venus in pocketformaat
    © loveli
      maandag 8 december 2008 @ 13:39:54 #233
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63849708
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 13:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik ga ook best vaak langere stukken wandelen, maar wat zijn dan bronnen van eiwitten die je makkelijk mee kan nemen? Noten neem ik aan? Dingen als mueslirepen vind ik altijd makkelijk om mee te nemen en snel energie. Maar dat is dus eigenlijk niet goed?
    eiwitrepen, noten, eiwit shakes, plakken kalkoen of kipfilet, stukjes gerookte kipfilet.
      maandag 8 december 2008 @ 13:42:33 #234
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63849754
    Oh en na de wandeling binnen een half uur je KH's nemen! Bij voorkeur complexe KH's, dus uit volkoren producten of groenten.

Als je tijdens je work out eiwitten stapelt, dan maken je spieren daar optimaal gebruik van. Door vervolgens na je workout snel te refeeden met KH's , hou je het herstel optimaal ( scheelt ook verzuring ).
    Lang is gedacht dat je KH's voor en tijdens je training moet nemen, maar dat blijkt toch niet zo handig. Het moet precies andersom.
    pi_63849790
    Dag dames! Wij zijn weer terug. Ik zie dat ik vier topics gemist heb, ik lees later alles wel eens terug, want we gaan nu een kerstboom kopen!
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_63849792
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 13:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik ga ook best vaak langere stukken wandelen,
    Ik ook.
    Maar ik eet gewoon een paar borterhammen of een pistoletje rond lunchtijd, je hebt voor wandelen geen extra krachtvoer nodig.
      maandag 8 december 2008 @ 13:50:18 #237
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63849935
    Dat is natuurlijk onzin, met wandelen verbruik je evenveel als met zwemmen.
    Het is een grove misvatting dat wandelen nergens over gaat. Met elke dag een half uur wandelen kun je zo'n 2/3 kg per maand verliezen.
    Ondanks de lage intensiteit ( hartslag ) heb je wel degelijk goede voeding nodig om niet alleen je spieren, maar ook je verbranding optimaal te houden.

Dit zijn nu precies de dingen die tot succes leiden; alle beetjes helpen en alles serieus nemen.
      maandag 8 december 2008 @ 13:52:48 #238
    79550 Ymke
    your ghost
    pi_63849993
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 13:21 schreef SHE het volgende:

[..]

Dank je
    pi_63850103
    Nutteloze TVP, aangezien het topic vanavond wel vol zal zijn en ik nog steeds geen internet heb

Verder is de verhuizing bijna afgerond, woensdag worden de lampen en haakjes en gordijnrails opgehangen. En dan maar wachten tot mijn gordijnen klaar zijn.

[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
      maandag 8 december 2008 @ 13:57:45 #240
    79550 Ymke
    your ghost
    pi_63850118
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 13:44 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik ook.
    Maar ik eet gewoon een paar borterhammen of een pistoletje rond lunchtijd, je hebt voor wandelen geen extra krachtvoer nodig.
    Nou ehm , nu ik langere afstanden loop merk ik dat ik onderweg echt flauw en beetje duizelig word . ik loop nu regelmatig 4 uur achter elkaar door , verbrand een ton aan kcal .

Ik ga gebakkenkipfilet meenemen voor onderweg en het volkorenbrood voor erna

Dank voor de tips
      maandag 8 december 2008 @ 14:04:09 #241
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63850283
    gegrilde kip en makreelfilet...dat moet ik als ik t ergens budget vriendelijk tegenkom ook weer inslaan als unchhapjes....mjam.

oh net met de bank gebeld heb donderdag een afspraak en de mevrouw aan de telefoon vond mn plan in elk geval een goed idee.
    jeuj.

kun je met dit weer eigenlijk was buiten drogen? ik heb zo de schurft aan al die wasrekken in mn kamer...
      Vis een optie? maandag 8 december 2008 @ 14:07:07 #242
    70532 loveli
    N
    pi_63850342
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 13:57 schreef Ymke het volgende:
    Ik ga gebakkenkipfilet meenemen voor onderweg en het volkorenbrood voor erna

Dank voor de tips
    De laatste tijd eet ik veel gekookte kipfilet. Dan koop ik een kiloverpakking die ik kook en deels invries, ik werd het zat dat de helft bedorven in de kliko verdween. Voor mij handig als ik snel eten moet fixen of een eiwitrijk tussendoortje wil.
    Knierten en gezond eten gecombineerd. Krijg je ook geen vette handen van.
    crap in = crap out
      maandag 8 december 2008 @ 14:08:40 #243
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63850384
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:04 schreef kwakveense het volgende:
    kun je met dit weer eigenlijk was buiten drogen? ik heb zo de schurft aan al die wasrekken in mn kamer...
    Gewoon overdag het wasrekje buiten zetten om "geur te vangen" en 's nachts binnenhalen om te drogen.
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 14:08:46 #244
    163650 Greys
    pi_63850386
    Gegrillde kip maak je natuurlijk zelf Kwak, van een aanbieding kipfilets!
    Dat ga je natuurlijk niet gegrilld en al kopen

Dat klinkt goed van de bank! Ik vind het zó goed van je, want straks is het véél en véél beter te overzien als je nog maar één lening hebt.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_63850494
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 01:09 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Niet! Ze passen precies in de layout! [ afbeelding ]
    Dank je voor de pm, Conleche!
    Niet als je een 13" scherm hebt
    pi_63850544
    quote:

[..]

Maakt niet uit, het is geen verplichting (al zou ik het wel tof vinden als er nog meer mensen mee gaan doen )
      maandag 8 december 2008 @ 14:17:04 #247
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63850593
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:14 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Maakt niet uit, het is geen verplichting (al zou ik het wel tof vinden als er nog meer mensen mee gaan doen [ afbeelding ])
    Ik duim voor je. Oke?
      maandag 8 december 2008 @ 14:18:43 #248
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63850614
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:08 schreef Greys het volgende:
    Gegrillde kip maak je natuurlijk zelf Kwak, van een aanbieding kipfilets!
    Dat ga je natuurlijk niet gegrilld en al kopen

Dat klinkt goed van de bank! Ik vind het zó goed van je, want straks is het véél en véél beter te overzien als je nog maar één lening hebt.
    uiteraerd maak ik dat zelf, met een beetje ketjap enzo... maar dan moet wel eerst de kipfilet in de aanbieding komen. anders doe ik t nog wel met lidl ham en lidl rauwe ham en een restje cervelaatworst.
    pi_63850625
    quote:
    Morgen!!
    Vandaag maar eens serieus aan de gang. Ben echt weer helemaal beter nu, dus ga vanmiddag weer hardlopen.
    Ik heb nog geen idee wat ik ga eten! Ja zo een eitje, dat weet ik natuurlijk wel. Ik heb met de meneer afgesproken dat ik wat vaker de boodschappen ga doen ook hier in Belgie, want hij maakt geen boodschappenlijstjes en denkt dan in de winkel: "Was er nou nog kaas?? Voor de zekerheid maar meenemen..." Met als gevolg dat hier in de koelkast 4 bakken met tomaten liggen. (ik moet hem wel nageven; het zijn allemaal verschillende, van cherry- tot roma's ) En wel 4 stukken kaas. Ik denk dat ik maar een hele grote pan pastasaus ga maken vandaag en dat invries, want ik heb vorige week ook al pasta met rode saus gegeten. Ik vind knierten leuk!! Zo blijft er lekker veel over voor kerstcadeautjes. Ik wil graag een heel mooi horloge kopen voor Meneer C. Ik heb niet zo heel veel verstand van horloges, dus als iemand suggesties heeft??
    Een rolex uit zijn geboortje jaar
    pi_63850722
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 13:50 schreef SHE het volgende:
    Dat is natuurlijk onzin, met wandelen verbruik je evenveel als met zwemmen.
    Bedankt voor je wijze raad hoor maar ik wandel regelmatig 15-25 km afstanden. Al jaren.
    Het is echt niet nodig om extra krachtvoer te gebruiken voor wandelen, ik eet niet anders tijdens een wandeling dan op een gewone dag. Dat wil zeggen dat ik zoals altijd halverwege de ochtend en middag iets ook nog iets kleins eet zoals een appel
    Wel ben ik het ermee eens dat je met regelmatig wandelen goed kan afvallen.
    pi_63850748

Vriendin van mij heeft deze jurkjes ontworpen en gemaakt en na deadline week krijg ik waarschijnlijk een shirtje van haar, zelf gedesigned en gemaakt Dat is toch awesome!!
    pi_63850772
    En dan zegt ze meestal: Ooh, nee het is niet echt mooi. En ik ben ook niet echt goed of zo hoor.. Volgend jaar... Maar nu zit ze in haar eindexamen jaar dus is er geen volgend jaar
    pi_63850900
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 13:39 schreef SHE het volgende:

[..]

eiwitrepen, noten, eiwit shakes, plakken kalkoen of kipfilet, stukjes gerookte kipfilet.
    Dank je wel voor de tips, ik zal er de volgende keer aan denken! En ik vind wandelen ook best intensief, zeker als je meer dan een uur achter elkaar bezig bent in wat heuvelachtig landschap (ik wandel vaak in de waterleidingduinen en dat is soms best steil ). Als ik niet op tijd wat eet, voel ik me snel slapjes en ga ik trillen! Maar ik denk dat dat iets persoonlijks is, mijn vriend heeft daar bijvoorbeeld veel minder last van. Dus ik kan me ook voorstellen dat anderen makkelijjk 3 uur lopen zonder extra te eten.
    Venus in pocketformaat
    © loveli
      maandag 8 december 2008 @ 14:30:42 #254
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63850946
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:23 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bedankt voor je wijze raad hoor maar ik wandel regelmatig 15-25 km afstanden. Al jaren.
    Het is echt niet nodig om extra krachtvoer te gebruiken voor wandelen, ik eet niet anders tijdens een wandeling dan op een gewone dag. Dat wil zeggen dat ik zoals altijd halverwege de ochtend en middag iets ook nog iets kleins eet zoals een appel
    Wel ben ik het ermee eens dat je met regelmatig wandelen goed kan afvallen.
    Wie heeft het over krachtvoer? Je bent toch geen paard? En ik raad ook niemand bix aan.
    Ik geef aan dat het verstandig is, zoals bij elke sport, je voeding aan te passen op je activiteit. Dat is beter voor je spieren en voor je stofwisseling.

Iedereen die sport, moet op een sportdag zijn eten aanpassen. Wil je tenminste optimaal gebruik maken van je activiteit.
    Dat jij dat niet doet moet je natuurlijk zelf weten, ik reageer alleen op je post waarin je stelt dat je je voeding niet hoeft aan te passen als je stevig gaat wandelen. En dat is pertinente onzin.
    Wandelen is een sport, net als elk andere sport.
      maandag 8 december 2008 @ 14:33:36 #255
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63851014
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:28 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dank je wel voor de tips, ik zal er de volgende keer aan denken! En ik vind wandelen ook best intensief, zeker als je meer dan een uur achter elkaar bezig bent in wat heuvelachtig landschap (ik wandel vaak in de waterleidingduinen en dat is soms best steil ). Als ik niet op tijd wat eet, voel ik me snel slapjes en ga ik trillen!
    Flink wandelen is dan ook behoorlijk intensief en vraagt energie van alle spieren in je lijf. Regelmatig eten en slim met je eiwitten en kh's omgaan zal je zeker een beter uithoudingsvermogen geven, ( en een sneller herstel )
    Wandelen is overigens ook erg goed voor je figuur; sommige trainers beweren zelfs dat het effectiever is dan hardlopen.
      maandag 8 december 2008 @ 14:33:50 #256
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63851020
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:30 schreef SHE het volgende:

Eens. Ik doe aan nordicwalking (ja, dat met die stokken, maar dan goed en bijvoorkeur echt, door de heuvels en bergen van de paden af. Niet dat gehakketak van verveelde huisvrouwen in het park) en dat is best pittig. 10 km per uur haal je makkelijk. Goed voor mijn rugspieren en armen. Bijna net zo goed als opdrukken.
    pi_63851037
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:30 schreef SHE het volgende:

[..]

T'is gewoon een hobby.
    Bejaarden doen het ook! Echt, misschien moet je zelf eens een bos van dichtbij bekijken of zo
    pi_63851038
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 12:11 schreef Anosmie het volgende:
    Oh, en PF. In [OUD] hebben ze je idee gepikt. [OUD] Secret santa
    Ik zou ¤5,- denkwerkkosten eisen.
    Wat evol Wie was het !
      maandag 8 december 2008 @ 14:37:33 #259
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63851126
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

T'is gewoon een hobby.
    Bejaarden doen het ook! Echt, misschien moet je zelf eens een bos van dichtbij bekijken of zo
    Omdat bejaarden het ook doen is het meteen geen sport meer? En zwemmen dan?
    Als ik "goed" loop ben ik meer bezweet dan na een rondje joggen hoor.
      maandag 8 december 2008 @ 14:38:24 #260
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63851156
    quote:

[..]

T'is gewoon een hobby.
      maandag 8 december 2008 @ 14:40:14 #261
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63851200
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:33 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Eens. Ik doe aan nordicwalking (ja, dat met die stokken, maar dan goed en bijvoorkeur echt, door de heuvels en bergen van de paden af. Niet dat gehakketak van verveelde huisvrouwen in het park) en dat is best pittig. 10 km per uur haal je makkelijk. Goed voor mijn rugspieren en armen. Bijna net zo goed als opdrukken.
    Dat wilde ik komende wintersport doen! Omdat ik niet mag boarden tot ik weer geopereerd ben aan mijn knie.
    Ik hoorde al dat het freaking intensief was. Ik vind het heerlijk om uren te klimmen en dalen; zeker in een mooi wintersport gebied.
    Misschien krijg ik de smaak te pakken!
    pi_63851242
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:33 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat kan volgens mij niet hoor 10 k per uur, dan moet je echt al wel rennen! Normale looppas is zo'n 5 k en als ik op de loopband sta moet ik bij 7k wel echt gaan rennen, anders flikker ik eraf, dus misschien dat je 8k/u haalt, maar dat lijkt me dan ook wel de limiet.

Ik haat wandelen, vind het echt vreselijk, maar volgens mij is het idd heel goed voor je en minder belastend voor gewrichten en dergelijke...
    pi_63851267
    Je kan wandelen op slakkentempo maar je kunt ook stevig doorstappen.. Ik heb regelmatig op 2 km hoogte naar 3 km hoogte gehuppeld tijdens 35 graden zonnetje. En of dat een sport is !

Mijn lijstje:
    O: Niks
    T: Niks
    L: Niks
    T: 2 boterhammen pindakaas
    T: havermout met whey en magere melk
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 14:43:02 #264
    163650 Greys
    pi_63851277
    Het is óók een hobby van mensen. Maar wel een SPORTieve hobby. Lijkt mij dan he.
    Maar misschien kan ik me er maar beter niet mee bemoeien

Ik nam net een cracker met kaas. Gewone 48+ kaas.
    Heb er lekker van genoten, tót ik die ene cracker met kaas op valtaf.nl invulde. Gofferrrrdomme, wat veel vet! Heel mijn keurige lijstje tot nu toe naar zijn grootje!
    Qua calorietjes zit ik nu 'pas' op 461 dus nog ruimte zat voor avondeten (hoewel... die restjes, paté enzo ) maar dat vet. Jemig, ik schrok me een hoedje.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      maandag 8 december 2008 @ 14:43:05 #265
    79550 Ymke
    your ghost
    pi_63851278
    quote:

[..]

T'is gewoon een hobby.
    Gelukkig ben ik ook al op leeftijd
      maandag 8 december 2008 @ 14:43:41 #266
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63851297
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:40 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat wilde ik komende wintersport doen! Omdat ik niet mag boarden tot ik weer geopereerd ben aan mijn knie.
    Ik hoorde al dat het freaking intensief was. Ik vind het heerlijk om uren te klimmen en dalen; zeker in een mooi wintersport gebied.
    Misschien krijg ik de smaak te pakken!
    In een mooie omgeving is het echt cool. In Nederland loop je helaas voor gek dankzij al die debielen die denken dat ze met een papierprikker lopen
    In NL loop ik alleen in de duinen, anders schaam ik me toch wel een beetje
    Hier in Duitsland weten de meesten wél hoe het moet en loop je dus niet voor gek. Jammer alleen dat de grijze brigade de stokken ook heeft geadopteerd, want het heeft wel een wat stoffig imago.

Het is overigens een perfecte voorbereiding op langlaufen.
      maandag 8 december 2008 @ 14:44:05 #267
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63851315
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:41 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat kan volgens mij niet hoor 10 k per uur, dan moet je echt al wel rennen! Normale looppas is zo'n 5 k en als ik op de loopband sta moet ik bij 7k wel echt gaan rennen, anders flikker ik eraf, dus misschien dat je 8k/u haalt, maar dat lijkt me dan ook wel de limiet.

Ik haat wandelen, vind het echt vreselijk, maar volgens mij is het idd heel goed voor je en minder belastend voor gewrichten en dergelijke...
    dat is bij mij heel gek. als ik een hele dag veel gelopen heb, en dat dan zoals laatst mn gewrichten ineens zeggen "ja poep!" en ik zag door mn hoeven en alles doet zeer...dan kan ik dus nog wel een stukje rennen. doet veel minder pijn, ook aan mn knieën.

weirdness...
    pi_63851322
    Vandaag moet ik gezond eten, leren, opruimen
    & misschien hardlopen van 't weekend eventueel inhalen en eventueel naar fitness.. Maar ik zie wel..
    pi_63851335
    Schaken is ook een sport bitches!
      maandag 8 december 2008 @ 14:44:51 #270
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63851346
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
    Je kan wandelen op slakkentempo maar je kunt ook stevig doorstappen.. Ik heb regelmatig op 2 km hoogte naar 3 km hoogte gehuppeld tijdens 35 graden zonnetje. En of dat een sport is !

Mijn lijstje:
    O: Niks
    T: Niks
    L: Niks
    T: 2 boterhammen pindakaas
    T: havermout met whey en magere melk
    Waarom neem jij whey bolletje?

En waarom onbijt en lunch je niet? Moet je een paar klappen? Links en rechts?
      maandag 8 december 2008 @ 14:46:01 #271
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63851370
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

In een mooie omgeving is het echt cool. In Nederland loop je helaas voor gek dankzij al die debielen die denken dat ze met een papierprikker lopen
    In NL loop ik alleen in de duinen, anders schaam ik me toch wel een beetje
    Hier in Duitsland weten de meesten wél hoe het moet en loop je dus niet voor gek. Jammer alleen dat de grijze brigade de stokken ook heeft geadopteerd, want het heeft wel een wat stoffig imago.

Het is overigens een perfecte voorbereiding op langlaufen.
    Eigenlijk is het gewoon een crosstrainer in het echie. Fantastisch voor je figuur!
    pi_63851381
    Ik ben sjacherijnig op de meneer. Hij heeft de kippensoep verknald. In plaats heel zorgvuldig de kip te fileren, heeft ie met een vork heel ruw alles van de botjes gehaald en nu neem ik net m'n soepie (had ik lekker met een deel van de tomatensaus aangelengd zodat ik tomaten/kippensoep kreeg) en ik bijt goddorie bij iedere hap in óf een botje, óf een lellerig stuk vel, of een levertje. Getver. Nu moet ik de boel maar zeven en dan drink ik alleen de bouillon.

Mannen.
      maandag 8 december 2008 @ 14:46:23 #273
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63851383
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:41 schreef conleche het volgende:

[..]

Jawel hoor, dat gaat best. Door die stokken en door de verlengde pas die je maakt als je het goed doet, word je als het ware naar voren geschoten. Ik vind het vermoeiender dan joggen en ik hou mijn joggende man inderdaad makkelijk bij.
    Joggen met stokken is ook grappig trouwens.
      maandag 8 december 2008 @ 14:48:36 #274
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63851445
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:18 schreef kwakveense het volgende:

[..]

uiteraerd maak ik dat zelf, met een beetje ketjap enzo... maar dan moet wel eerst de kipfilet in de aanbieding komen. anders doe ik t nog wel met lidl ham en lidl rauwe ham en een restje cervelaatworst.
    Hier wilde ik nog op reageren;
    Hammen en worsten zijn dus van die dingen die je max eens per week moet eten.
    Beiden worden bijzonder slecht ontvangen door je darmen en zitten bomvol dierlijke vetten.

Goede reden om die dingen dus eens uit je koelkast te verbannen.

Hoe voel je je trouwens vandaag? Beter zo met alle openheid en frisse moed?
      maandag 8 december 2008 @ 14:50:11 #275
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63851499
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:46 schreef conleche het volgende:
    Ik ben sjacherijnig op de meneer. Hij heeft de kippensoep verknald. In plaats heel zorgvuldig de kip te fileren, heeft ie met een vork heel ruw alles van de botjes gehaald en nu neem ik net m'n soepie (had ik lekker met een deel van de tomatensaus aangelengd zodat ik tomaten/kippensoep kreeg) en ik bijt goddorie bij iedere hap in óf een botje, óf een lellerig stuk vel, of een levertje. Getver. Nu moet ik de boel maar zeven en dan drink ik alleen de bouillon.

Mannen.
    Spuug in zijn soepkom!!

Ik haat dat dus he, als er van die dingen in de soep drijven. Maar goed, ik haal zelfs zorgvudlig alle botjes uit de kip roti, omdat HE anders gaat piepen
      maandag 8 december 2008 @ 14:52:40 #276
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63851568
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:46 schreef conleche het volgende:
    ....en ik bijt goddorie bij iedere hap in óf een botje, óf een lellerig stuk vel, of een levertje. Getver. Nu moet ik de boel maar zeven en dan drink ik alleen de bouillon.
    Ieuw.
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2008 @ 14:53:10 #277
    163650 Greys
    pi_63851581
    SHE, het is vast al 100 keer gevraagd maar ik let eigenlijk nu pas op...
    Slankie op den crackert scheelt een berg met 48+ kaas?
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      maandag 8 december 2008 @ 14:55:37 #278
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63851635
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:53 schreef Greys het volgende:
    TONS!

De enige kaasvariant die ik in huis heb IS slankie smeerkaas. Als ik weer een kaas aanval heb dan doe ik een volkorenboterham met slankie als tosti of gewoon zacht in de magnetron

Ook op een cracker met wat sambal is het heerlijk.
    1 van de weinige light varianten die wel deugd.

Verder is kaas een uitvinding van de duivel. Net als smeerkaas. Vergeet dat nooit!!!!
    pi_63851655
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:53 schreef Greys het volgende:
    Ik ben SHE dan wel niet, maar dat scheelt echt enorm!! Je kan ook 30+ kaas nemen, dat is ook al minder erg, maar als je smeerkaas lekker vindt, dan zou ik dat nemen.
    pi_63851657
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:44 schreef SHE het volgende:

[..]

Waarom neem jij whey bolletje?

En waarom onbijt en lunch je niet? Moet je een paar klappen? Links en rechts?
    Omdat ik om 7 uur opstond.. ik nog even mocht blijven liggen en het opeens 13:30 was En whey omdat het lekker is
      maandag 8 december 2008 @ 14:56:55 #281
    14746 k_i_m
    pi_63851666
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:50 schreef SHE het volgende:

[..]

Spuug in zijn soepkom!!

Ik haat dat dus he, als er van die dingen in de soep drijven. Maar goed, ik haal zelfs zorgvudlig alle botjes uit de kip roti, omdat HE anders gaat piepen
    Àls ik één keer onverwachts op een botje kluif hoef ik de hele soep niet meer . Maarja, k_i_m en kip met botjes... .
    In my life
    Why do I smile
    pi_63851694
    Ik heb maaslander 30+ kaas
    en soms neem ik 1 of 2 plakken als tussendoortje.. Is dat slecht of?
    pi_63851696
    Ik ben niet zo erg tegen kaas. Een klein stukje na het eten, met een glas rode wijn is volgens mij veel beter dan die suikervije magnumdingen die ik tot me neem. (en waar ik dus echt buikpijn van krijg door alle nepsuiker )
      maandag 8 december 2008 @ 14:58:14 #284
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63851709
    Wisten jullie dat er in een kleine bounty netzoveel ckal zitten als in een chocotoff? (ongeveer 70)
      maandag 8 december 2008 @ 14:58:35 #285
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63851721
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:56 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Àls ik één keer onverwachts op een botje kluif hoef ik de hele soep niet meer . Maarja, k_i_m en kip met botjes... .
    Ollie ook hoor, en zelfde met vis. Als hij 1 graatje tegenkomt hoeft hij de hele vis niet meer

Ik kan dan ook tegenwoordig met chirurgische precisie gevogelte en vis fileren
    pi_63851773
    Ik heb humus met tahin uit een blikje, aanrader of beter vers?
      maandag 8 december 2008 @ 15:02:51 #287
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63851827
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:57 schreef conleche het volgende:
    Ik ben niet zo erg tegen kaas. Een klein stukje na het eten, met een glas rode wijn is volgens mij veel beter dan die suikervije magnumdingen die ik tot me neem. (en waar ik dus echt buikpijn van krijg door alle nepsuiker )
    de enige nepsuiker die ik gebruik is aspartaam, in cola light en zoetjes.
    De rest van de producten koop ik uitsluitend als er fructose in zit als suikervervanger.

Ik heb nu alle snoep en ijssoorten wel geprobeerd en in ALLE soorten zit dus manitol, sorbitol en aanverwanten, waar je dus vreselijke buikpijn van krijgt ( en wat de darmen ontzettend irriteert )
    Troep

De laatste die ik probeerde was mentos sugarfree ( ook manitol en sorbitol ) en daar heb ik 2 dagen gruwelijke buikpijn van gehad ( van slechts 4 snoepjes! )
    Nooit meer!

Ik ben zeer content met de suikervrije ontbijtkoek van cereal; alsmede de stroopwafels. Beiden gezoet met fructose.
    Ipv fruit eten dus en met mate. Heel goed van smaak en prima in de voedingswaarden.
      maandag 8 december 2008 @ 15:04:14 #288
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63851859
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 15:00 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
    Ik heb humus met tahin uit een blikje, aanrader of beter vers?
    vers is lekkerder, maar niet perse beter.
    Humus mag altijd, maar wel met mate natuurlijk. Kikkererwten sterven van de suikers.
    pi_63851887
    Oh ik heb het nog nooit gegeten en weet eigenlijk niet eens wat het is
    Ik eet wel gewoon havermout.
    pi_63851897
    Ik fileer het zelf ook altijd heel zorgvuldig. De mooie stukjes in de soep. De lelijke vetjes en velletjes en levertjes in een bakje voor de katten en de botten in de vullisbak. Ik haat ook graatjes en botjes en iebeltjes.
    pi_63851941
    En toen zat ik thuis zonder baan
    The way you rock'n'roll
      maandag 8 december 2008 @ 15:08:32 #292
    14746 k_i_m
    pi_63851985
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 15:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
    Why? .
    In my life
    Why do I smile
    pi_63852000
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:37 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Omdat bejaarden het ook doen is het meteen geen sport meer? En zwemmen dan?
    Op het tempo dat bejaarden zwemmen is het idd geen sport te noemen. Op het tempo dat vele anderen zwemmen ook niet trouwens

Ik heb het niet over nordic walken (alhoewel ik harder wandel dan 95% van de nordic walkers die ik in het wild tegen kom) maar wandelen is voor mij geen sport. Behalve als ik in Z.Limburg een berg op moet raak ik er niet van buiten adem en zweten doe ik alleen als het warm is.

Ik vind het heerlijk, mijn grootste hobby en ik vind het juist een buitengewoon prettig idee dat ik het (itt tot hardlopen) kan blijven doen totdat ik superoud ben.
    pi_63852021
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 15:02 schreef SHE het volgende:

[..]

de enige nepsuiker die ik gebruik is aspartaam, in cola light en zoetjes.
    De rest van de producten koop ik uitsluitend als er fructose in zit als suikervervanger.

Ik heb nu alle snoep en ijssoorten wel geprobeerd en in ALLE soorten zit dus manitol, sorbitol en aanverwanten, waar je dus vreselijke buikpijn van krijgt ( en wat de darmen ontzettend irriteert )
    Troep

De laatste die ik probeerde was mentos sugarfree ( ook manitol en sorbitol ) en daar heb ik 2 dagen gruwelijke buikpijn van gehad ( van slechts 4 snoepjes! )
    Nooit meer!

Ik ben zeer content met de suikervrije ontbijtkoek van cereal; alsmede de stroopwafels. Beiden gezoet met fructose.
    Ipv fruit eten dus en met mate. Heel goed van smaak en prima in de voedingswaarden.

Ik kan er prima tegen als ik 1 of 2 snoepjes neem. Maar die mentos en dan de fruitvariant, daar kan ik ook niet mee stoppen en dan heb ik ook buikkrampen. En zo'n magnum ding is gewoon heel groot, dus zit er ook veel nepsuiker in.

Aspartaam heb ik ook geen last van en natrena vloeibaar ook niet. (wat is dat voor substantie eigenlijk?)

Ik heb nu van Damhert weer iets nieuws gekocht met een ander nieuw soort zoetstof, een soort cacaodrankpoeder. Nog niet geprobeerd, dus oordeel komt later....
    pi_63852066
    quote:

O bah, what happened??
    pi_63852070
    quote:
    ???????????
      maandag 8 december 2008 @ 15:12:47 #297
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_63852101
    quote:
    Dat is snel gegaan ineens.
      maandag 8 december 2008 @ 15:12:51 #298
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_63852105
    quote:
    Ah gatver joh, nu net voor de feestdagen

Wat voor werk zoek je?
      maandag 8 december 2008 @ 15:13:04 #299
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_63852109
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:48 schreef SHE het volgende:

[..]

Hier wilde ik nog op reageren;
    Hammen en worsten zijn dus van die dingen die je max eens per week moet eten.
    Beiden worden bijzonder slecht ontvangen door je darmen en zitten bomvol dierlijke vetten.

Goede reden om die dingen dus eens uit je koelkast te verbannen.

Hoe voel je je trouwens vandaag? Beter zo met alle openheid en frisse moed?
    voel me een stuk beter. wel nog zo'n zeurend stemmetje dat ik eigenlijk veel meer zou moeten doen in mn achterhoofd maar die druk ik weg met een welgemeend BABYSTEPS!!

ham en worst. ja. ik was er al bang voor. bij cervelaat wist ik het ook wel... maar ook van die mooie droge rauwe ham? en niet-geperste achterham? ik dacht dat t met vet wel meeviel (100 ckal per 100 gram ongeveer maar blijkbaar dus veel vet en weinig eiwit?)

ik lust verder bijna niks op brood ik lust alleen kipfilet op brood (bniet uit een pakje maar zelfgemaakt), en uitgebakken ham (zonder boter) en cervelaatworst op toast... en hele gare, niet meer roze, fricandeau...maar die hebben ze nergens...

zoet lust ik niet, pindakaas en kaas ook niet (moet echt kokhalzen van de meeste dingen op mn brood). en sla op brood vind ik helemaaaaal smerig. los vind ik het heerlijk overigens...

weet verder echt niet wat ik aan moet met mn lunch.... kan ook niet elke dag kip of makreel meenemen... of sla los in een bakje.... bovendien eb ik dat allemaal momenteel niet in huis en ik wil geen boodschappen hoeven doen nog....deze maand...
    pi_63852116
    Aah, Dizzy-Miss-Lizzy, wat kut zeg! Zeker als het gaat om iets dat ze uit je cv en gesprek makkelijk hadden kunnen weten.
    Venus in pocketformaat
    © loveli
    pi_63852127
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 15:08 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Why? .
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 13:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
    Ik heb minder kennis van het programma waar we mee werken dan ze dachten terwijl ik bij mijn solli gesprek echt uitgespeld heb wat ik wel en niet weet er van.
    The way you rock'n'roll
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')