quote:Op zondag 7 december 2008 22:42 schreef kwakveense het volgende:
[..]
omdat ik nu ernstig het topic kaap even in spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Hm. Waarom zijn wij zo kneuzig. Nou ja jij niet, jij had toch dat gespierde lichaam? Of was dat kaas?quote:Op zondag 7 december 2008 22:50 schreef neen het volgende:
Hehe, volgens mij lijk ik wel een beetje op PFweinig tijd in school steken, teveel op fok rondhangen, weinig slapen.
Wat dom is dat zegwanneer ga ik dat eens veranderen
CC's geven alleen maar ellende voor de meesten.quote:Op zondag 7 december 2008 22:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb wel eens geld opgenomen met een CC, dat kost 4,50 per keer..
Helaas, dat is kaasquote:Op zondag 7 december 2008 22:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Hm. Waarom zijn wij zo kneuzig. Nou ja jij niet, jij had toch dat gespierde lichaam? Of was dat kaas?
Siquote:Op zondag 7 december 2008 22:49 schreef conleche het volgende:
Hoe leen je dan van je creditcard? Ga je daar dan mee pinnen of zo? Bij mij wordt het gewoon afgeschreven. Ow wacht ik heb ook zo'n bijenkorfkaart en daar hoef ik niet het hele bedrag te betalen, maar dat mag dan ook in gedeeltes. Dat doe ik nooit, maar als ik dat wel zou doen, dan ga je dus rente betalen??
Ohquote:
precies, opnemen als ik tot mn roodlimiet sta, dat soort werk... lenen als ik even niks meer heb. tandarts betalen. vloerbedekking....quote:Op zondag 7 december 2008 22:49 schreef conleche het volgende:
Hoe leen je dan van je creditcard? Ga je daar dan mee pinnen of zo? Bij mij wordt het gewoon afgeschreven. Ow wacht ik heb ook zo'n bijenkorfkaart en daar hoef ik niet het hele bedrag te betalen, maar dat mag dan ook in gedeeltes. Dat doe ik nooit, maar als ik dat wel zou doen, dan ga je dus rente betalen??
ah je had al bijgelezen: ik heb een beurs voor onderzoek, die betalen alles, behalv de eerste dag dat ik te vroeg aan kom, en de paar dagen die ik later vertrek om zo goedkoop mogelijk new york nog mee te pikken. dat is nu al afgesproken zo dus kan ook neit meer terug.quote:Op zondag 7 december 2008 22:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar Kwak, wat voor buitenlandse aankopen voor je werk zijn dat dan? Want je loopt nu steeds maar geld uit te geven wat je niet hebt? Ik moet even terug gaan lezen hoor (excuses, heb het niet meegekregen) maar je gaat naar Amerika en je moet je hotel met CC betalen? Kan je met dat soort dingen niet beter wachten tot je financiële situatie het toelaat? Of is dat al te laat?
Inderdaad, laten we het gewoon een bijzondere levensstijl noemen. Maar toch moet het roer omquote:Op zondag 7 december 2008 22:55 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
OhNee okee dan ben je wel een faler. En.. het zit in ons, er is niets aan te doen. Wij zullen ons leven slijten op fok.
Uh.. zodat ik op vakantie gewoon geld uit kon geven zonder te onthouden of ik nog wel geld had. En zodat ik niet zonder geld, vliegticket what ever in een vreemd land kwam. Of zo. (zomer 2007)quote:Op zondag 7 december 2008 22:56 schreef Greys het volgende:
PF, jou even als voorbeeld nemende:
Waarom heb jij uberhaupt in godsnaam een CC?
Da's een serieuze en niet aanvallend bedoelde vraag.
Waarom?
ik denk dat je gelijk hebt. wel met diens verstande dat ik het nu ook prima zou kunnen redden van 700 over nad e vaste lasen per maand, maar dat dat dus twee jaar lang 500 is geweest (max.) en ik in die periode steeds dieper vast geraakt ben, financieel. en met 700 per maand over los je dat niet zomaar effe snel op.quote:
Woah, centjesquote:Op zondag 7 december 2008 23:00 schreef boem-dikkie het volgende:
Goedenavond.
Ben weer vrij van werk. Weer 9,5 uur gewerkt. Fakkin' druk vanmiddag.
quote:
ja dat ga ik ook doen/ doe ik ook.quote:Op zondag 7 december 2008 23:04 schreef Greys het volgende:
Als je 500 of zelfs 700 overhoudt na aftrek van de vaste lasten moet het toch echt goed te doen zijn?
Ik deed het jaren van minder. Maar ik hoefde daarvan ook geen lening(en) af te lossen, dus dat is misschien geen goede vergelijking.
KNIERTEN Kwak! Kasboek! Elke cent opschrijven en er een sport van maken om van zo min mogelijk geld zo leuk mogelijk te leven. Niet je kop in het zand steken, deal with it. Als jij een tijdje heel erg je best doet, moet het echt goed te doen zijn om er vrij snel weer veel beter voor te staan.
Oh en Kwak? Niets HOPEN dat het lukt, je hebt het helemaal zelf in de hand dus je gaat ZORGEN dat het lukt.quote:Op zondag 7 december 2008 23:18 schreef kwakveense het volgende:
jah. ik hoop dat t lukt allemaal... thnx voor t meedenken en t schoppen in de juiste richting...
enneh SHE... had je nog concrete ideeën voor mn "zoektocht naar controle"? (mag ook per PM als t tips zijn waar anderen niks aan hebben)
ik bedoelde meer of de bank me wil helpen dingen op n rijtje te krijgenquote:Op zondag 7 december 2008 23:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh en Kwak? Niets HOPEN dat het lukt, je hebt het helemaal zelf in de hand dus je gaat ZORGEN dat het lukt.
Ja ik!!quote:Op zondag 7 december 2008 23:24 schreef OldJeller het volgende:
Gaat er al iemand van deze reeks nu met het gewenste gewicht/een slanke taille de kerst in?
Oke. Sorryquote:Op zondag 7 december 2008 23:23 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik bedoelde meer of de bank me wil helpen dingen op n rijtje te krijgendat hoop ik. anders moet ik t zelf doen en blijft t nog even wat langer iets stressvoller.... maar mn bestdoen ga ik toch! knierten FTW
Ja hoorquote:Op zondag 7 december 2008 23:24 schreef OldJeller het volgende:
Gaat er al iemand van deze reeks nu met het gewenste gewicht/een slanke taille de kerst in?
Oh, het is voor het eerst dat ik hem langs zie komenquote:Op zondag 7 december 2008 23:31 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Die vraag komt hij om de zoveel maanden stellen
als ik echt wil knierten moet ik idd. luxe als een tv en internet abbonnement ook wegdoen...quote:Op zondag 7 december 2008 23:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Oke. Sorry
Het gáát je lukken Kwakkie! Als Co het kon redden met Dynastie op een zw-wit tv, kan jij dit ook
3 woorden:quote:Op zondag 7 december 2008 23:18 schreef kwakveense het volgende:
jah. ik hoop dat t lukt allemaal... thnx voor t meedenken en t schoppen in de juiste richting...
enneh SHE... had je nog concrete ideeën voor mn "zoektocht naar controle"? (mag ook per PM als t tips zijn waar anderen niks aan hebben)
Wat lief.quote:Op zondag 7 december 2008 23:46 schreef SHE het volgende:
Maar ik heb dan ook een zachte, vriendelijke toetsaanslag
Die kosten gaat ze straks bij Kwak declarerenquote:Op zondag 7 december 2008 23:45 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vraag me altijd af om de hoeveel tijd SHE een nieuw toetsenbord moet kopen vanwege slijtage.
thnxquote:Op zondag 7 december 2008 23:52 schreef Anosmie het volgende:
Kwakkie, maak anders een budget voor jezelf. Ik heb een paar maanden terug een excelletje ineen geprutst met daarin mn inkomen, mn vaste lasten, mn aflossingen, overige afschrijvingen (sportschool, vast bedrag tbv gemeentebelastingen etc) mn spaarcentjes en daaruit rolde een bedrag wat ik 'vrij' kan besteden per maand. Dat pin ik en ik betaal dus alles cash. Pinnen is bij mij mn valkuil.
Tips: - zeg je weekbladen, maandbladen, tvgids en krantenabbo's op. Je bent toch te druk met studeren / werken om dat soort dingen te lezen.
- Eet de groentes die in de aanbieding zijn. Heel suf misschien, maar ik eet elke week t fruit wat in de aanbieding is.
- als je de stad ingaat en de kans dat het met je luch gaat overlappen is groot, neem dan een krentebol en een appel oid mee. Be prepared is key!
Behalve als d'r schoenen pijn doenquote:Op zondag 7 december 2008 23:53 schreef conleche het volgende:
SHE heeft dus ook een hele zachte lieve stem, dat had je ook niet gedacht he, Boem-dikkerd?????
ok, ik zal er een plan van maken. en dat maak ik dan net zo openbaar als mn geldproblemen, goed? als t op straat ligt vind ik dingen ineens zoveel makkelijker....quote:Op zondag 7 december 2008 23:53 schreef SHE het volgende:
Dan verzin je maar een ander eetplan, maar je gaat niet kutten met je eten!
En zonder plan, ben je nergens.
Heel goed dat je dat gedaan hebt, je zorgen openbaar maken.quote:Op zondag 7 december 2008 23:56 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ok, ik zal er een plan van maken. en dat maak ik dan net zo openbaar als mn geldproblemen, goed? als t op straat ligt vind ik dingen ineens zoveel makkelijker....
quote:Op zondag 7 december 2008 23:57 schreef Anosmie het volgende:
Ik heb een luxeprobleem. Ik heb mn jurkje binnen en hij is onwijs gaaf. Boothalslijn van voren en V-nek.. Ik heb dat ding dus net voor de lol even achterstevoren aangedaan en demm! De pasvorm is beter en het VaVaVoom effect is echt 3x groter door de mooie V aan de voorkant. Nu ben ik dus naar corsetjes en mooie zwarte BH's aan het zoeken want zonder iets dergelijks eronder vallen mn vavavooms uit mn jurk.
Ohja, als je gaat budgetteren dan is het handig om de gemeentebelastingen, rioolrecht en dat soort nare uitgaven bij elkaar op te tellen en dan door 12 te delen en in je budget te verwerken. Zo spaar je elke maand automatisch voor die grote uitgave die in januari weer komt. Ik heb een post 'Gemeente' en zelfs een post 'Dokter/Tandarts'. Wat aan het eind van het jaar daarvan over is gaat naar mn spaarrekening.quote:Op zondag 7 december 2008 23:55 schreef kwakveense het volgende:
[..]
thnxde dingen die je noemt buiten het kasboek en budgetpinnen doe ik al! dus ik ben op sommige punten best wel al goed bezig!
heb een halfzachte poging gedaan en poos geleden tot budgetteren en opschrijven en t niet volgehouden. maar nu ga ik t gewoon weer doen, en dan goed!
Je zou ook zelf een sim-lock vrij toestel kunnen kopen? Ten minste, als je geen toestel met allerlei fancy dingen hoeft is dat wel handig, kun je gelijk over op sim only als je abbo is afgelopen.quote:Op zondag 7 december 2008 23:38 schreef kwakveense het volgende:
[..]
als ik echt wil knierten moet ik idd. luxe als een tv en internet abbonnement ook wegdoen...
maar ik wil toch eerst maar proberen dat no te behouden. ga wel als ik abbo vrij ben voor een goedkoper mobiel abbonnement, en een fatsoenlijk toestel zodat ik dan na een jaartje op sim only over kan... mn huidge toestel is namelijk een beetje te gammel om dat nu al te wagen...
Niet! Ze passen precies in de layout!quote:Op maandag 8 december 2008 @ 00:28 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
MB je foto's zijn een beetje groot!
Ja, tof he! Dit is al het 3e jaar dat ik deze boom heb, maar ik blijf hem tof vinden!quote:Op maandag 8 december 2008 @ 00:29 schreef Laureline het volgende:
Goede kitchboom! Ik heb ook die discospiegelballen, maar dan in roze, groen, blauw en geel![]()
Ik loop ook altijd maaaaaanden achter als het eenmaal december isquote:Op maandag 8 december 2008 00:36 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb het idee dat het nog augustus is. Maar dan zonder zon.
Met het gevaar een spuit11 reactie te geven: Van ¤ 500 ¤ 700 per maand is prima te leven hoorquote:Op zondag 7 december 2008 23:01 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik denk dat je gelijk hebt. wel met diens verstande dat ik het nu ook prima zou kunnen redden van 700 over nad e vaste lasen per maand, maar dat dat dus twee jaar lang 500 is geweest (max.) en ik in die periode steeds dieper vast geraakt ben, financieel. en met 700 per maand over los je dat niet zomaar effe snel op.
maar je hebt gelijk. ik moet een kasboek. (doe ik nu incidenteel) en ik moet naar de bank.
en ik moet controle over mn leven zónder dat dat in de vorm van eten is...
thnks voor het meedenken...quote:Op maandag 8 december 2008 08:36 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Met het gevaar een spuit11 reactie te geven: Van ¤ 500 ¤ 700 per maand is prima te leven hoorJe vaste lasten ed. zijn al betaald! Wij leven daar met 4 personen van en dan ga ik ook nog wekelijks uit eten enzo. Waar blijft jouw geld?
![]()
Nu regelen:Naar de bank en je roodstand om laten zetten in een echte lening die je maandelijks terugbetaalt (¤ 200 per maand moet kunnen). Neem je creditcardlening ook meteen mee in de lening. Creditcard: alleen gebruiken in Amerika. Alles opschrijven wat uitgeeft en na terugkomst direct weer aflossen. Niet vergeten bonnetjes te declareren (vergeet ik altijd )
Ik lees dat je best vaak naar de kroeg gaat. Komende maanden max. 1 x per week. En dan drink je één lekker drankje waar je heel lang mee kan doen. Is nog beter voor de lijn ook.
Verder heb ik weinig inzicht in je uitgavenpatroon, dus kan je geen verdere tips geven.
Wat betreft het lootjes trekken: ondanks dat ik het een heel cool en lief idee vind, PF, doe ik toch niet mee. Ik moet een teringeind rijden om cadeautjes te kunnen kopen én ik heb het loeidruk. Ik ga het gewoon niet redden. Sorry.
Wat weinigquote:Op maandag 8 december 2008 09:32 schreef Anosmie het volgende:
Goeiemorgen Poppetjes,
Ik heb 2 leuke vacatures dorogekregen waar ik even een mooie brief naar moet dichten. Ik heb teveel werk liggen en mn lijstje voor vandaag is:
O: 2 bammetjes pindakaas
T: Aldilinea
L: 2 geroosterde bamemtjes pindakaas / banaan
T: 3 mandarijntjes
D: Sla met een tartaartje
T: uurtje sportschool
Ik zit in mn pindakaasfase.quote:Op maandag 8 december 2008 09:38 schreef Greys het volgende:
Zitten er in pindakaas niet toevallig best veel calorietjes?
Want dat zie ik bij Anos voorbij komen. Ik ga zo ook een cracker met pindakaas nemen, nu heb ik er ook trek in
En dan na het sporten fijn een bak chips leegetenquote:Op maandag 8 december 2008 09:57 schreef Anosmie het volgende:
Volgens valtaf is de lijst zonder sla 1289 cal. Sla maak ik aan met komkommer, tomaat, rettich en vinaigrette. Dan zit ik rond de 1500 ofzo? En dan me heel boos maken in de sportschool en dan zit ik eind van de avond weer op 1200..
Wat is je budget?quote:Op maandag 8 december 2008 09:57 schreef conleche het volgende:
Zo blijft er lekker veel over voor kerstcadeautjes. Ik wil graag een heel mooi horloge kopen voor Meneer C. Ik heb niet zo heel veel verstand van horloges, dus als iemand suggesties heeft??
300 euro of zo, mag wel iets meer zijn als ik het heel mooi vind en ik vind een leren bandje het mooist geloof ik.quote:
Zo slecht was pindakaas toch niet?quote:Op maandag 8 december 2008 09:46 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Ik zit in mn pindakaasfase.. Nog een boterham of 5 en dan is de pot leeg. Dan ga ik weer aan het rookvleesch of de smeerkaas oid.
Mijn man houdt erg van horloges en in deze prijsklasse adviseert hij een Tissot (Zwitsers merk).quote:Op maandag 8 december 2008 10:05 schreef conleche het volgende:
[..]
300 euro of zo, mag wel iets meer zijn als ik het heel mooi vind en ik vind een leren bandje het mooist geloof ik.
Thanks Tink!! Ik ga direct even googelen!!quote:Op maandag 8 december 2008 10:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mijn man houdt erg van horloges en in deze prijsklasse adviseert hij een Tissot (Zwitsers merk).
Niet? Ow.. mmmm.. Dan moet ik even de kast door om te kijken of ik nog iets groenterigs heb.quote:Op maandag 8 december 2008 09:59 schreef conleche het volgende:
O en Anos: op sla en een tartaartje kom je de avond niet door!! Doe er dan een hele berg sperzieboontjes met een klontje boter bij, of een andere groente! Anders zit je na een uur al weer met trek.
Tissot heeft horloges die tig dingen kunnen. Ik heb er ooit 1 gezien met een touch-screen, het veranderde met 1 druk op de juiste plek in een kompas. Als meneer C. van gadgets houdt is zoiets erg leuk, moet het alleen mooi zijn dan zijn andere klokjes geschikter.quote:Op maandag 8 december 2008 09:57 schreef conleche het volgende:
Ik wil graag een heel mooi horloge kopen voor Meneer C. Ik heb niet zo heel veel verstand van horloges, dus als iemand suggesties heeft??
Ik 'snoep' eerder cracottes met kaas.quote:Op maandag 8 december 2008 10:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En dan na het sporten fijn een bak chips leegetenNeem na het sporten nog een bak yoghurt ofzo.
Mijn man houdt inderdaad van gadgets enzoquote:Op maandag 8 december 2008 10:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Tissot heeft horloges die tig dingen kunnen. Ik heb er ooit 1 gezien met een touch-screen, het veranderde met 1 druk op de juiste plek in een kompas. Als meneer C. van gadgets houdt is zoiets erg leuk, moet het alleen mooi zijn dan zijn andere klokjes geschikter.
Van het merk Rotary hebben ze horloges waarvan je het klokje kunt omkeren om een scharniertje. Op die manier heb je 2 verschillende horloges die je kunt afwisselen. Wederom leuk voor iemand die van snufjes houdt. Veel meer verstand van die dingen heb ik niet, maar in LIF staat een horloge-topic. Kijk daar eens rond of je iets moois ziet.
ik ben van plan alles op te schrijven, én een vrij budget af te spreken met mezelf zodat ik altijd weet hoe ver ik kan gaan. oh, en zodra ik niet meer rood sta ga ik een alert smsje instellen op mn rekening, dan rkijg ik bericht als t saldo nder de 150 euro komt bijvoorbeeld. (heeft nu geen zin, met -977)quote:Op maandag 8 december 2008 10:18 schreef BlaatschaaP het volgende:
Goeiemorgen!
Jullie steken me ook wel aan met die geldbesparingen hoor! Ben gisteravond al begonnen met een kleine begroting en ik wil vanaf nu echt wat beter gaan bijhouden hoeveel er nou eigenlijk binnenkomt en hoeveel er uit gaat. Hoe doen jullie dat eigenlijk? Bewaren jullie de bonnetjes en schrijven jullie dit op om achteraf een overzicht te hebben waar het geld heen gaat? Of stellen jullie vantevoren een budget vast wat uitgegeven mag worden aan bepaalde dingen? Of allebei?
Hoe dan ook, mijn planning voor vandaag: Zo even wat dingen regelen voor m'n studiereis, daarna hard aan m'n essay werken, daarna spinnen (nog nooit gedaan) en vanavond een reunie bijwonen met wat studiegenootjes!
een eetlepe van iets is doorgaans 15 gram. boter smeer je meestal een gram of 5, pindakaas iets dikker dus ik zou zeggen 10 gram??quote:Op maandag 8 december 2008 10:20 schreef Greys het volgende:
Ik ga het Valtaf lijstje maar weer eens bijhouden maar wat mij daar altijd weer doet struikelen is...
Hoeveel gram pindakaas is in godsnaam een beleg van 1 cracker? Ongeveer? Ik weet dat dus echt niet, zelfs niet bij benadering, dus daarom hou ik er steeds maar weer mee op om dat bij te houden
Daarom heb je ook een keukenweegschaal nodig, die op de gram nauwkeurig meet!! Sommigen vinden dat idioot obsessief, maar voor mij werkt het altijd wel hoor, als ik er zo bewust mee bezig ben!quote:Op maandag 8 december 2008 10:20 schreef Greys het volgende:
Ik ga het Valtaf lijstje maar weer eens bijhouden maar wat mij daar altijd weer doet struikelen is...
Hoeveel gram pindakaas is in godsnaam een beleg van 1 cracker? Ongeveer? Ik weet dat dus echt niet, zelfs niet bij benadering, dus daarom hou ik er steeds maar weer mee op om dat bij te houden
Ze hebben mijn (verkeerde) oude adres nogquote:Op maandag 8 december 2008 10:34 schreef motorbloempje het volgende:
je gaat nu post krijgenveel post
![]()
Hier zie je een draaibaar klokje. Niet high tech, wel apart. Je kunt kiezen of je de witte of zwatre wijzerplaat naar voren draait.quote:Op maandag 8 december 2008 10:23 schreef conleche het volgende:
Meneer C. houdt niet van gadgets eigenlijk. Ik ben ook altijd degene die alle apparaten aan de gang moet krijgen. Hij houdt meer van retro denk ik. Zo hebben we ooit in Turkije zo'n nep Monaco van Heuer gekocht. Ik zal even in het horloge topic gaan kijken hier in LIF. Voor mezelf zag ik wel mooie dingen bij Tissot, maar goed, daar zoeken we nu niet naar....
Ik heb thuis nu al twee keer een (te goedkope...) digitale keukenweegschaal gekocht en steeds zijn ze binnen een paar dagen kapot. Tenminste... de batterijen gaan op, ook als ik hem uitzet en niet gebruikquote:Op maandag 8 december 2008 10:32 schreef kwakveense het volgende:
cracker voor en na besmering meten werkt ook of de pot pindakaas voor en nadat je t eruit haalde
ja, op de een of andere manier hebben ze me nu volgens mij ook hier gevondenquote:Op maandag 8 december 2008 10:37 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ze hebben mijn (verkeerde) oude adres nog.
ik heb er ooit een van soehnle gekocht, bij de blokker, was iets van 15 euro, een digitale, en die werkt echt perfect. ik gebruik m voor alles: pasta afwegen, beleg afwegen, bij het koken/bakken....quote:Op maandag 8 december 2008 10:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb thuis nu al twee keer een (te goedkope...) digitale keukenweegschaal gekocht en steeds zijn ze binnen een paar dagen kapot. Tenminste... de batterijen gaan op, ook als ik hem uitzet en niet gebruik
Dus ik ga investeren en een nieuwe kopen. Grrrrr. Ik wil niet dat het geld kost, afslanken. Maar oke. En op mijn werk de cracker of de pot pindakaas op de weegschaal leggen... nou misschien als niemand het ziet straks
Jeetje...Artsen zonder Grenzen was via een online formuliertje in een minuutje opgezegd en ik kreeg nog een bedankbrief voor alle jaren steun! Daarna niets meer, dus geen bedelbrieven etc.quote:Op maandag 8 december 2008 10:33 schreef BlaatschaaP het volgende:
Zo, de eerste stap is gezet. Heb zojuist m'n donatie aan goede doelen (Greenpeace en WNF) opgezegd! Wil geen geld meer stoppen in zulke belachelijke grote organisaties. Ook heel typisch dat dat niet online kan en je moet betalen om te bellen en dan nog eens zo'n trien aan de lijn krijgt die je op alle mogelijke manieren minder wil laten betalen per maand. Maar het is gedaan!
Mijn wederhelft hield niet van dingen/sieraden aan/om zijn armen. Ik heb de gok toch gewaagd en hem twee jaar terug een horloge van Boss voor zijn verjaardag gegeven. Een mooi net model met een leren bandje. En hij was er helemaal dol van, gelukkig! Zelfs zo, dat hij afgelopen vakantie overal naar horloges aan het loeren was. Toen heeft hij een hele mooie van D&G gezien, die echt het tegenovergestelde was van wat hij had. Metalen band, grote wijzerplaat, echt een mooi hip mannenhorloge zonder 10.000 functies. Die heb ik toen voor hem gekocht (na 20 winkels in om hetzelfde horloge te bekijken en niet kopenquote:Op maandag 8 december 2008 10:23 schreef conleche het volgende:
Meneer C. houdt niet van gadgets eigenlijk. Ik ben ook altijd degene die alle apparaten aan de gang moet krijgen. Hij houdt meer van retro denk ik. Zo hebben we ooit in Turkije zo'n nep Monaco van Heuer gekocht. Ik zal even in het horloge topic gaan kijken hier in LIF. Voor mezelf zag ik wel mooie dingen bij Tissot, maar goed, daar zoeken we nu niet naar....
momenteel kan dat even niet, maar heb ook geen acceptgiro's binnenkomen als t goed is nu, geen dingen gekocht enzo... meestal ga ik zodra mn salaris binnen is alles in een keer betalen. maar direct is misschien beter. oh en alle vaste lasten zijn gemachtigd...quote:Op maandag 8 december 2008 10:48 schreef motorbloempje het volgende:
wat ook helpt, kwak, is meteen alles betalen waar je rekeningen voor krijgt en ze niet uitstellen.
Als jij een acceptgiro krijgt van 80 voor een of andere verzekering of je telefoon of wat dan ook, en je hebt nog 2 weken om 'm te betalen, neem die 2 weken dan niet, maar betaal hem de dag dat je hem binnenkrijgt (mits je dat kan uiteraard)
Zo heb je een actueel overzicht van wat je te besteden hebt en ga je geen geld uitgeven dat je eigenlijk niet hebt.
Dit heeft mij iig wel heel erg geholpen.
Ok, dan sta je ineens wel weer 100 euro meer rood, maar dan weet je wel dat DIT je situatie is.. niet betalen en vooruitschuiven lost niets op maar kan juist voor meer problemen zorgen
Ik ben ontzettend ongelukkig met die in margarine gebakken schouderham. Vet op vet. Avondeten is prima juist, maar die boterhammen met hamquote:Op maandag 8 december 2008 10:27 schreef kwakveense het volgende:
oh en spciaal voor SHE mn lijstje (en voor maria en neen en chico nauurlijk)
O - cruesli volvezel noten (droog) (bevat 6,5 gram vezels, volkoren granen ipv wit, vet uit de nootjes een gram of 6, suiker 2,5 gram)
T - appel
L - twee boterhammen met in 5 gram vloeibare margarine gebakken schouderham (gebruik geen boter op brood)
D - aardappelpartjes uit de oven, rundervink, paprika en komkommer
T - appel
totale calorieën volgens valtaf: 1312 / koolhydraten 44% vet 35% eiwit 19%
balans kan nog wel beer dus. maar goed, het vlees en aardappel in de vriezer moet eerst op he, van ons knierten...
ja, ik gebruik geen zuivel...quote:Op maandag 8 december 2008 10:57 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik ben ontzettend ongelukkig met die in margarine gebakken schouderham. Vet op vet. Avondeten is prima juist, maar die boterhammen met ham
En eet je je cruesli droog?
Ja, is beter.quote:Op maandag 8 december 2008 10:58 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ja, ik gebruik geen zuivel...
maarreh, ik zal de ham droog bakken. beter?
Dank jequote:Op maandag 8 december 2008 10:59 schreef SHE het volgende:
En succes allemaal met knierten!
Oh en greys; de maten die kwak gaf komen wel overeen met de werkelijkheid; 10 gram is echt ruim genomen dus als je dat invult ben je wel realistisch. De werkelijkheid zal zelfs iets minder zijn.
En hoeveel kcal? 500?quote:Op maandag 8 december 2008 11:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Dank je
Wat zit er trouwens weinig vet in Bebogeen!![]()
![]()
Die zoete meuk!
0,1 gram vet per 100 gram.
En ze stoppen d'r suiker in... gewoon, in de naturel variant van Alproquote:Op maandag 8 december 2008 11:02 schreef SHE het volgende:
Knap dat je het droog lust zeg, zeker s' ochtends! sojamelk/yoghurt trek je ook niet? Met name sojayoghurt bevat veel probiotica, en dat helpt om je darmflora weer optimaal te krijgen.
Ik ook niet.quote:Op maandag 8 december 2008 08:36 schreef Tinkepink het volgende:
Wat betreft het lootjes trekken: ondanks dat ik het een heel cool en lief idee vind, PF, doe ik toch niet mee.
De suiker die erin zit. is te verwaarlozen.quote:Op maandag 8 december 2008 11:11 schreef loveli het volgende:
[..]
En ze stoppen d'r suiker in... gewoon, in de naturel variant van Alpro
In de meeste producten die vetvrij zijn, zit weer een shitload suikerquote:Op maandag 8 december 2008 11:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Dank je
Wat zit er trouwens weinig vet in Bebogeen!![]()
![]()
Die zoete meuk!
0,1 gram vet per 100 gram.
Gisteren weer de duitse aflevering van Debiteuren/Crediteuren gezien.. vandaarquote:Op maandag 8 december 2008 11:10 schreef Tinkepink het volgende:Wat is dat toch met dat semi-duits? Scho-ko-streu-sel
Dat is idd. wel een mooie!!quote:Op maandag 8 december 2008 10:38 schreef loveli het volgende:
[..]
Hier zie je een draaibaar klokje. Niet high tech, wel apart. Je kunt kiezen of je de witte of zwatre wijzerplaat naar voren draait.
Oh euh... even kijkenquote:
Ik ben VvE-beheerder. Als je meer wilt weten daarover, moet je me maar eventjes PM-en. Het is een leuke tak van sport vind ik.quote:Op maandag 8 december 2008 08:46 schreef Tinkepink het volgende:
Oh, en ik heb ook geen zin om te werken.
Jouw werk lijkt me wel leuk Isegrim (jij werkte toch in het vastgoed?). Is de vastgoedsector echt zo'n wildwestwereldje? Ik heb zijdelings met vastgoedbeheerders te maken en ik weet dat ze zakelijk erg hard kunnen zijn, merk jij daar wat van?
Ik ben bij aflevering 6 en McArmy is echtquote:Op maandag 8 december 2008 11:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh euh... even kijken
600 kcal ongeveer per 100 gram. De helft van pindakaas dus![]()
Maar wel drie keer zoveel koolhydraten
Ik moet me toch eens wat meer gaan verdiepen in dat soort dingen.
Je hebt gelijk, ik weet niet hoe ik er aan komquote:Op maandag 8 december 2008 11:25 schreef conleche het volgende:
Pindakaas is echt geen 1200 cal per 100 gram!!! Ik denk eerder ook 600 of zo!
_edit_ calvé is 640 cal. per 100 gram.
Ik heb gisteren afl. 10 gezien en ik heb over hem gedroomd vannachtquote:Op maandag 8 december 2008 11:30 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik ben bij aflevering 6 en McArmy is echt![]()
![]()
Psies en die kcal zijn keiharde goede vetten.quote:Op maandag 8 december 2008 11:25 schreef conleche het volgende:
Pindakaas is echt geen 1200 cal per 100 gram!!! Ik denk eerder ook 600 of zo!
_edit_ calvé is 640 cal. per 100 gram.
In de oven kan het ook, lekker crispy!quote:Op maandag 8 december 2008 11:34 schreef kwakveense het volgende:
@ she: onthulling, ik heb geen magnetron.... alleen en prachtige oven/fornuis en koekenpannen. heb overigens al 6 jaar geen magnetron meer...
@ allemaal: whoah whoah whoah wat is hardlopen toch lekker...ik tintel er nog steeds van. hoe stom dat ik daar ooit mee gestopt ben...
Alles ongeopend retour afzender sturen. Moet je even volhouden maar het gaat over. En je kan je online ergens afmelden voor dat soort meuk toch?quote:Op maandag 8 december 2008 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, op de een of andere manier hebben ze me nu volgens mij ook hier gevonden
alhoewel, ik houd menog wel evenrustig
Hier is er een!quote:Op maandag 8 december 2008 10:21 schreef Isabeau het volgende:
Leuk druk programma vandaag, BlaatschaaP! En ik denk dat ik mijn financiën óók maar op orde ga brengen voor 1 januari, want er is de afgelopen paar maanden best veel weggevallen qua inkomen en ik heb mijn uitgaven er niet op aangepastSpinning vind ik overigens ver-schrik-ke-lijk. Heus. Maar er zijn spinning-verslaafden, dus het schijnt ergens wel leuk te zijn.
Eet noten, een extra boterham of een cracker, schaaltje yoghurt, rolletje groente/ham, een eitje, tomaat gevuld met hüttenkäse....quote:Op maandag 8 december 2008 11:36 schreef Phaidra het volgende:
Zoiets dus. Ik ben geen held in de tussendoortjes en ik vind het echt lastig om tot ca. 1400 kcal te komen met enkel gezond eten.
Hier PRECIES hetzelfde! Maar sowieso gaan alle digitale dingen in mijn handen stuk!quote:Op maandag 8 december 2008 11:38 schreef Greys het volgende:Phaidra!
Dat had ik, twee keer zelfs, zo'n weegschaal zoals jij zegt! Maar op de een of andere manier gaan die batterijen steeds binnen een week op. Dat hoort niet lijkt meOok als ik heel goed check of hij uit staat steeds. Heb nu al drie keer de batterijen vervangen en steeds moet dat de keer er na, als ik hem weer wil gebruiken, dus wéér! En dat had de vorige weegschaal ook al, dat euvel! Slechte magnetische stralen in mijn keuken?
Ik kreeg gister serieus een schok toen ik Boris over zijn hoofd aaide, die in het verwarmingsmandje lag.quote:Op maandag 8 december 2008 11:50 schreef SHE het volgende:
[..]
Hier PRECIES hetzelfde! Maar sowieso gaan alle digitale dingen in mijn handen stuk!
Ollie geloofde het eerst niet, tot we samen gingen wonen. Zelfs de afstandbediening faalt in mijn handjes!
Maar Ollie krijgt ook vaak een magnetic shock als ik 'm aanraak.
Blijkbaar ben ik very Carmen Electra
Ja maar dát komt omdat afstandsbedieningen er niet van houden in de prullie gegooid te wordenquote:Op maandag 8 december 2008 11:50 schreef SHE het volgende:
[..]
Zelfs de afstandbediening faalt in mijn handjes!
Dat had ik ook een tijdje! En mijne schakelt zichzelf zelfs uit als je 'm een minuut niet gebruikt ofzo... Maar toen had ik ook batterijen gekocht bij de blokker voor 2 euro. Nu heb ik duracell gekcoht en doet 'ie het al een tijdje op 1 batterij perfect! Of het ligt idd aan magnetische straling, kijk maar uitquote:Op maandag 8 december 2008 11:38 schreef Greys het volgende:Phaidra!
Dat had ik, twee keer zelfs, zo'n weegschaal zoals jij zegt! Maar op de een of andere manier gaan die batterijen steeds binnen een week op. Dat hoort niet lijkt meOok als ik heel goed check of hij uit staat steeds. Heb nu al drie keer de batterijen vervangen en steeds moet dat de keer er na, als ik hem weer wil gebruiken, dus wéér! En dat had de vorige weegschaal ook al, dat euvel! Slechte magnetische stralen in mijn keuken?
Dank je wel, zal eens kijken wat er nog in de koelkast staat, of anders vanmiddag even naar de winkel lopen.quote:Op maandag 8 december 2008 11:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Eet noten, een extra boterham of een cracker, schaaltje yoghurt, rolletje groente/ham, een eitje, tomaat gevuld met hüttenkäse....
Vind het trouwens zo knap dat julllie het redden met 2 broodjes als middagetenSinds ik 's middags warm eet lukt dat me echt niet meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
Deze heeft mijn wederhelft http://livvit.com/wp-content/uploads/2007/08/dglicensed.jpgquote:
Knierten Alert!quote:Op maandag 8 december 2008 11:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat had ik ook een tijdje! En mijne schakelt zichzelf zelfs uit als je 'm een minuut niet gebruikt ofzo... Maar toen had ik ook batterijen gekocht bij de blokker voor 2 euro. Nu heb ik duracell gekcoht en doet 'ie het al een tijdje op 1 batterij perfect! Of het ligt idd aan magnetische straling, kijk maar uit
quote:Op maandag 8 december 2008 12:06 schreef kwakveense het volgende:
mag ik mn doelen met jullie delen? dat maakt ze concreter... (in spoiler voor wie t niets ineresseert) edit: nog wat dingen veranderd!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LOVE IT!![]()
tnx.quote:Op maandag 8 december 2008 12:12 schreef Tinkepink het volgende:
Klinkt goed kwak! Wel veel. Als je de helft echt omzet mag je al heel trots op jezelf zijn.
heel goed Kwakkie!quote:Op maandag 8 december 2008 12:06 schreef kwakveense het volgende:
mag ik mn doelen met jullie delen? dat maakt ze concreter... (in spoiler voor wie t niets ineresseert) edit: nog wat dingen veranderd!!!
[spoiler]
Misschien moet je even je uitgaven van vorige maand erbij pakken en een voor een doorlopen. Huur, g/w/l, internet / mobiel, sportschool, collegegeld.. Je msit vast iets. Of je geeft gewoon alles uit. Dat kan ook.quote:Op maandag 8 december 2008 12:25 schreef cyclechick het volgende:
Mooie doelen Kwak, goed bezig! Je steekt me aan, misschien dat ik ook een concreet doelen-lijstje ga maken en me er ook aan ga houden!
1 doel: minder interneppen, dus ga nu ook afsluiten en mijn begroting afmaken
(de eerste ruwe versie moet een fout inzitten: Ik houd per maand 670 euro over, om vrij te besteden, en toch ben ik blut? dat kan nooit! Ben vast mijn huur ofzo vergeten mee te tellen
Ik zit hier op het werk nu een lijst te maken voor wat ik de komende dagen ga eten en hoe ik daar zo min mogelijk voor hoef te kopenquote:Op maandag 8 december 2008 12:40 schreef Anosmie het volgende:
Wat een positief topic. Ik krijg er helemaal Kerstgevoelens van.
Knierten verzustert meisjes..
Kan niet of wil niet?quote:Op maandag 8 december 2008 12:50 schreef k_i_m het volgende:
Ik kan niet meer knierten volgens mij. Vroeger wel, maar nu ben ik verpest.
Oh daar zou ik ook rustig heen gaan.quote:Op maandag 8 december 2008 13:01 schreef SHE het volgende:
Wanneer weet je dat je teveel geld aan boodschappen uitgeeft?
Als je tijdens je bezoekje aan de AH apart genomen wordt en 2 uitnodigingen voor een besloten kerstproeverij krijgt van de AH, genaamd AH on ICe in de vechtse banen![]()
Maar ik ga wel!
Wil nietquote:
ik vind deze erg mooiquote:Op maandag 8 december 2008 10:23 schreef conleche het volgende:
eiwitten voor en tijdens het lopen, koolhydraten altijd erna.quote:Op maandag 8 december 2008 12:02 schreef Ymke het volgende:
She : even een vraagje , ik wandel tegenwoordig 2 a 3 maal per week zo'n 20 km. Kan ik tijdens het lopen beter eiwitten eten of koolhydraten?
Das nie knierten, dat is gewoon creatief decorerenquote:Op maandag 8 december 2008 13:15 schreef loveli het volgende:
Knierten met de kerst klinkt stom, maar ik heb er goede herinneringen aan. Van goud- en zilverkleurige stofjes een kersttafelkleed maken en een overkleed van witte voile met de hand met gouddraad omzoomd. De restjes volie heb ik tot draadjes uit elkaar getrokken en over de kerstboom gedrapeerd. De kruitvatlampjes lieten de voiledraadjes prachtig subtiel glinsteren. Mijn eerste kerst alleen met de mooiste kerstboom ever.
Memories...
[edit]Niet alleen alleen, want de familie was bij mij. Maar mijn eerste kerst zonder huisgenoten[/edit]
Ik ga ook best vaak langere stukken wandelen, maar wat zijn dan bronnen van eiwitten die je makkelijk mee kan nemen? Noten neem ik aan? Dingen als mueslirepen vind ik altijd makkelijk om mee te nemen en snel energie. Maar dat is dus eigenlijk niet goed?quote:Op maandag 8 december 2008 13:21 schreef SHE het volgende:
[..]
eiwitten voor en tijdens het lopen, koolhydraten altijd erna.
eiwitrepen, noten, eiwit shakes, plakken kalkoen of kipfilet, stukjes gerookte kipfilet.quote:Op maandag 8 december 2008 13:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ga ook best vaak langere stukken wandelen, maar wat zijn dan bronnen van eiwitten die je makkelijk mee kan nemen? Noten neem ik aan? Dingen als mueslirepen vind ik altijd makkelijk om mee te nemen en snel energie. Maar dat is dus eigenlijk niet goed?
Ik ook.quote:Op maandag 8 december 2008 13:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ga ook best vaak langere stukken wandelen,
Dank jequote:Op maandag 8 december 2008 13:21 schreef SHE het volgende:
[..]
eiwitten voor en tijdens het lopen, koolhydraten altijd erna.
Nou ehm , nu ik langere afstanden loop merk ik dat ik onderweg echt flauw en beetje duizelig word . ik loop nu regelmatig 4 uur achter elkaar door , verbrand een ton aan kcal .quote:Op maandag 8 december 2008 13:44 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik ook.
Maar ik eet gewoon een paar borterhammen of een pistoletje rond lunchtijd, je hebt voor wandelen geen extra krachtvoer nodig.
De laatste tijd eet ik veel gekookte kipfilet. Dan koop ik een kiloverpakking die ik kook en deels invries, ik werd het zat dat de helft bedorven in de kliko verdween. Voor mij handig als ik snel eten moet fixen of een eiwitrijk tussendoortje wil.quote:Op maandag 8 december 2008 13:57 schreef Ymke het volgende:
Ik ga gebakkenkipfilet meenemen voor onderweg en het volkorenbrood voor erna
Dank voor de tips
Gewoon overdag het wasrekje buiten zetten om "geur te vangen" en 's nachts binnenhalen om te drogen.quote:Op maandag 8 december 2008 14:04 schreef kwakveense het volgende:
kun je met dit weer eigenlijk was buiten drogen? ik heb zo de schurft aan al die wasrekken in mn kamer...
Niet als je een 13" scherm hebtquote:Op maandag 8 december 2008 01:09 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Niet! Ze passen precies in de layout! [ afbeelding ]
Dank je voor de pm, Conleche!
Maakt niet uit, het is geen verplichting (al zou ik het wel tof vinden als er nog meer mensen mee gaan doenquote:Op maandag 8 december 2008 08:36 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat betreft het lootjes trekken: ondanks dat ik het een heel cool en lief idee vind, PF, doe ik toch niet mee. Ik moet een teringeind rijden om cadeautjes te kunnen kopen én ik heb het loeidruk. Ik ga het gewoon niet redden. Sorry.
Ik duim voor je. Oke?quote:Op maandag 8 december 2008 14:14 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Maakt niet uit, het is geen verplichting (al zou ik het wel tof vinden als er nog meer mensen mee gaan doen [ afbeelding ])
uiteraerd maak ik dat zelf, met een beetje ketjap enzo... maar dan moet wel eerst de kipfilet in de aanbieding komen. anders doe ik t nog wel met lidl ham en lidl rauwe ham en een restje cervelaatworst.quote:Op maandag 8 december 2008 14:08 schreef Greys het volgende:
Gegrillde kip maak je natuurlijk zelf Kwak, van een aanbieding kipfilets!
Dat ga je natuurlijk niet gegrilld en al kopen
Dat klinkt goed van de bank! Ik vind het zó goed van je, want straks is het véél en véél beter te overzien als je nog maar één lening hebt.
Een rolex uit zijn geboortje jaarquote:Op maandag 8 december 2008 09:57 schreef conleche het volgende:
Morgen!!
Vandaag maar eens serieus aan de gang. Ben echt weer helemaal beter nu, dus ga vanmiddag weer hardlopen.
Ik heb nog geen idee wat ik ga eten! Ja zo een eitje, dat weet ik natuurlijk wel. Ik heb met de meneer afgesproken dat ik wat vaker de boodschappen ga doen ook hier in Belgie, want hij maakt geen boodschappenlijstjes en denkt dan in de winkel: "Was er nou nog kaas?? Voor de zekerheid maar meenemen..." Met als gevolg dat hier in de koelkast 4 bakken met tomaten liggen. (ik moet hem wel nageven; het zijn allemaal verschillende, van cherry- tot roma's) En wel 4 stukken kaas. Ik denk dat ik maar een hele grote pan pastasaus ga maken vandaag en dat invries, want ik heb vorige week ook al pasta met rode saus gegeten. Ik vind knierten leuk!! Zo blijft er lekker veel over voor kerstcadeautjes. Ik wil graag een heel mooi horloge kopen voor Meneer C. Ik heb niet zo heel veel verstand van horloges, dus als iemand suggesties heeft??
Bedankt voor je wijze raad hoor maar ik wandel regelmatig 15-25 km afstanden. Al jaren.quote:Op maandag 8 december 2008 13:50 schreef SHE het volgende:
Dat is natuurlijk onzin, met wandelen verbruik je evenveel als met zwemmen.
Dank je wel voor de tips, ik zal er de volgende keer aan denken! En ik vind wandelen ook best intensief, zeker als je meer dan een uur achter elkaar bezig bent in wat heuvelachtig landschap (ik wandel vaak in de waterleidingduinen en dat is soms best steilquote:Op maandag 8 december 2008 13:39 schreef SHE het volgende:
[..]
eiwitrepen, noten, eiwit shakes, plakken kalkoen of kipfilet, stukjes gerookte kipfilet.
Wie heeft het over krachtvoer? Je bent toch geen paard? En ik raad ook niemand bix aan.quote:Op maandag 8 december 2008 14:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
Bedankt voor je wijze raad hoor maar ik wandel regelmatig 15-25 km afstanden. Al jaren.
Het is echt niet nodig om extra krachtvoer te gebruiken voor wandelen, ik eet niet anders tijdens een wandeling dan op een gewone dag. Dat wil zeggen dat ik zoals altijd halverwege de ochtend en middag iets ook nog iets kleins eet zoals een appel
Wel ben ik het ermee eens dat je met regelmatig wandelen goed kan afvallen.
Flink wandelen is dan ook behoorlijk intensief en vraagt energie van alle spieren in je lijf. Regelmatig eten en slim met je eiwitten en kh's omgaan zal je zeker een beter uithoudingsvermogen geven, ( en een sneller herstel )quote:Op maandag 8 december 2008 14:28 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dank je wel voor de tips, ik zal er de volgende keer aan denken! En ik vind wandelen ook best intensief, zeker als je meer dan een uur achter elkaar bezig bent in wat heuvelachtig landschap (ik wandel vaak in de waterleidingduinen en dat is soms best steil). Als ik niet op tijd wat eet, voel ik me snel slapjes en ga ik trillen!
Eens. Ik doe aan nordicwalking (ja, dat met die stokken, maar dan goed en bijvoorkeur echt, door de heuvels en bergen van de paden af. Niet dat gehakketak van verveelde huisvrouwen in het park) en dat is best pittig. 10 km per uur haal je makkelijk. Goed voor mijn rugspieren en armen. Bijna net zo goed als opdrukken.quote:Op maandag 8 december 2008 14:30 schreef SHE het volgende:
Wandelen is een sport, net als elk andere sport.
T'is gewoon een hobby.quote:Op maandag 8 december 2008 14:30 schreef SHE het volgende:
[..]
Wandelen is een sport, net als elk andere sport.
Wat evolquote:Op maandag 8 december 2008 12:11 schreef Anosmie het volgende:
Oh, en PF. In [OUD] hebben ze je idee gepikt. [OUD] Secret santa
Ik zou ¤5,- denkwerkkosten eisen.
quote:Op maandag 8 december 2008 14:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
T'is gewoon een hobby.![]()
Bejaarden doen het ook! Echt, misschien moet je zelf eens een bos van dichtbij bekijken of zo
quote:Op maandag 8 december 2008 14:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Bejaarden doen het ook! Echt, misschien moet je zelf eens een bos van dichtbij bekijken of zo
Dat wilde ik komende wintersport doen! Omdat ik niet mag boarden tot ik weer geopereerd ben aan mijn knie.quote:Op maandag 8 december 2008 14:33 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Eens. Ik doe aan nordicwalking (ja, dat met die stokken, maar dan goed en bijvoorkeur echt, door de heuvels en bergen van de paden af. Niet dat gehakketak van verveelde huisvrouwen in het park) en dat is best pittig. 10 km per uur haal je makkelijk. Goed voor mijn rugspieren en armen. Bijna net zo goed als opdrukken.
Dat kan volgens mij niet hoor 10 k per uur, dan moet je echt al wel rennen! Normale looppas is zo'n 5 k en als ik op de loopband sta moet ik bij 7k wel echt gaan rennen, anders flikker ik eraf, dus misschien dat je 8k/u haalt, maar dat lijkt me dan ook wel de limiet.quote:Op maandag 8 december 2008 14:33 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Eens. Ik doe aan nordicwalking (ja, dat met die stokken, maar dan goed en bijvoorkeur echt, door de heuvels en bergen van de paden af. Niet dat gehakketak van verveelde huisvrouwen in het park) en dat is best pittig. 10 km per uur haal je makkelijk. Goed voor mijn rugspieren en armen. Bijna net zo goed als opdrukken.
Gelukkig ben ik ook al op leeftijdquote:Op maandag 8 december 2008 14:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
In een mooie omgeving is het echt cool. In Nederland loop je helaas voor gek dankzij al die debielen die denken dat ze met een papierprikker lopenquote:Op maandag 8 december 2008 14:40 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat wilde ik komende wintersport doen! Omdat ik niet mag boarden tot ik weer geopereerd ben aan mijn knie.
Ik hoorde al dat het freaking intensief was. Ik vind het heerlijk om uren te klimmen en dalen; zeker in een mooi wintersport gebied.
Misschien krijg ik de smaak te pakken!
dat is bij mij heel gek. als ik een hele dag veel gelopen heb, en dat dan zoals laatst mn gewrichten ineens zeggen "ja poep!" en ik zag door mn hoeven en alles doet zeer...dan kan ik dus nog wel een stukje rennen. doet veel minder pijn, ook aan mn knieën.quote:Op maandag 8 december 2008 14:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat kan volgens mij niet hoor 10 k per uur, dan moet je echt al wel rennen! Normale looppas is zo'n 5 k en als ik op de loopband sta moet ik bij 7k wel echt gaan rennen, anders flikker ik eraf, dus misschien dat je 8k/u haalt, maar dat lijkt me dan ook wel de limiet.
Ik haat wandelen, vind het echt vreselijk, maar volgens mij is het idd heel goed voor je en minder belastend voor gewrichten en dergelijke...
Waarom neem jij whey bolletje?quote:Op maandag 8 december 2008 14:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Je kan wandelen op slakkentempo maar je kunt ook stevig doorstappen.. Ik heb regelmatig op 2 km hoogte naar 3 km hoogte gehuppeld tijdens 35 graden zonnetje. En of dat een sport is!
Mijn lijstje:
O: Niks
T: Niks
L: Niks
T: 2 boterhammen pindakaas
T: havermout met whey en magere melk
Eigenlijk is het gewoon een crosstrainer in het echie. Fantastisch voor je figuur!quote:Op maandag 8 december 2008 14:43 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
In een mooie omgeving is het echt cool. In Nederland loop je helaas voor gek dankzij al die debielen die denken dat ze met een papierprikker lopen![]()
In NL loop ik alleen in de duinen, anders schaam ik me toch wel een beetje![]()
Hier in Duitsland weten de meesten wél hoe het moet en loop je dus niet voor gek. Jammer alleen dat de grijze brigade de stokken ook heeft geadopteerd, want het heeft wel een wat stoffig imago.
Het is overigens een perfecte voorbereiding op langlaufen.
Jawel hoor, dat gaat best. Door die stokken en door de verlengde pas die je maakt als je het goed doet, word je als het ware naar voren geschoten. Ik vind het vermoeiender dan joggen en ik hou mijn joggende man inderdaad makkelijk bij.quote:Op maandag 8 december 2008 14:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat kan volgens mij niet hoor 10 k per uur, dan moet je echt al wel rennen! Normale looppas is zo'n 5 k en als ik op de loopband sta moet ik bij 7k wel echt gaan rennen, anders flikker ik eraf, dus misschien dat je 8k/u haalt, maar dat lijkt me dan ook wel de limiet.
Hier wilde ik nog op reageren;quote:Op maandag 8 december 2008 14:18 schreef kwakveense het volgende:
[..]
uiteraerd maak ik dat zelf, met een beetje ketjap enzo... maar dan moet wel eerst de kipfilet in de aanbieding komen. anders doe ik t nog wel met lidl ham en lidl rauwe ham en een restje cervelaatworst.
Spuug in zijn soepkom!!quote:Op maandag 8 december 2008 14:46 schreef conleche het volgende:
Ik ben sjacherijnig op de meneer. Hij heeft de kippensoep verknald. In plaats heel zorgvuldig de kip te fileren, heeft ie met een vork heel ruw alles van de botjes gehaald en nu neem ik net m'n soepie (had ik lekker met een deel van de tomatensaus aangelengd zodat ik tomaten/kippensoep kreeg) en ik bijt goddorie bij iedere hap in óf een botje, óf een lellerig stuk vel, of een levertje. Getver. Nu moet ik de boel maar zeven en dan drink ik alleen de bouillon.
Mannen.
Ieuw.quote:Op maandag 8 december 2008 14:46 schreef conleche het volgende:
....en ik bijt goddorie bij iedere hap in óf een botje, óf een lellerig stuk vel, of een levertje. Getver. Nu moet ik de boel maar zeven en dan drink ik alleen de bouillon.
TONS!quote:Op maandag 8 december 2008 14:53 schreef Greys het volgende:
SHE, het is vast al 100 keer gevraagd maar ik let eigenlijk nu pas op...
Slankie op den crackert scheelt een berg met 48+ kaas?
Ik ben SHE dan wel niet, maar dat scheelt echt enorm!! Je kan ook 30+ kaas nemen, dat is ook al minder erg, maar als je smeerkaas lekker vindt, dan zou ik dat nemen.quote:Op maandag 8 december 2008 14:53 schreef Greys het volgende:
SHE, het is vast al 100 keer gevraagd maar ik let eigenlijk nu pas op...
Slankie op den crackert scheelt een berg met 48+ kaas?
Omdat ik om 7 uur opstond.. ik nog even mocht blijven liggen en het opeens 13:30 wasquote:Op maandag 8 december 2008 14:44 schreef SHE het volgende:
[..]
Waarom neem jij whey bolletje?
En waarom onbijt en lunch je niet? Moet je een paar klappen? Links en rechts?
Àls ik één keer onverwachts op een botje kluif hoef ik de hele soep niet meerquote:Op maandag 8 december 2008 14:50 schreef SHE het volgende:
[..]
Spuug in zijn soepkom!!
Ik haat dat dus he, als er van die dingen in de soep drijven. Maar goed, ik haal zelfs zorgvudlig alle botjes uit de kip roti, omdat HE anders gaat piepen
Ollie ook hoor, en zelfde met vis. Als hij 1 graatje tegenkomt hoeft hij de hele vis niet meerquote:Op maandag 8 december 2008 14:56 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Àls ik één keer onverwachts op een botje kluif hoef ik de hele soep niet meer. Maarja, k_i_m en kip met botjes...
.
de enige nepsuiker die ik gebruik is aspartaam, in cola light en zoetjes.quote:Op maandag 8 december 2008 14:57 schreef conleche het volgende:
Ik ben niet zo erg tegen kaas. Een klein stukje na het eten, met een glas rode wijn is volgens mij veel beter dan die suikervije magnumdingen die ik tot me neem. (en waar ik dus echt buikpijn van krijg door alle nepsuiker)
vers is lekkerder, maar niet perse beter.quote:Op maandag 8 december 2008 15:00 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb humus met tahin uit een blikje, aanrader of beter vers?
Why?quote:Op maandag 8 december 2008 15:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
En toen zat ik thuis zonder baan
Op het tempo dat bejaarden zwemmen is het idd geen sport te noemen.quote:Op maandag 8 december 2008 14:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Omdat bejaarden het ook doen is het meteen geen sport meer? En zwemmen dan?
quote:Op maandag 8 december 2008 15:02 schreef SHE het volgende:
[..]
de enige nepsuiker die ik gebruik is aspartaam, in cola light en zoetjes.
De rest van de producten koop ik uitsluitend als er fructose in zit als suikervervanger.
Ik heb nu alle snoep en ijssoorten wel geprobeerd en in ALLE soorten zit dus manitol, sorbitol en aanverwanten, waar je dus vreselijke buikpijn van krijgt ( en wat de darmen ontzettend irriteert )
Troep![]()
De laatste die ik probeerde was mentos sugarfree ( ook manitol en sorbitol ) en daar heb ik 2 dagen gruwelijke buikpijn van gehad ( van slechts 4 snoepjes! )
Nooit meer!
Ik ben zeer content met de suikervrije ontbijtkoek van cereal; alsmede de stroopwafels. Beiden gezoet met fructose.
Ipv fruit eten dus en met mate. Heel goed van smaak en prima in de voedingswaarden.
quote:Op maandag 8 december 2008 15:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
???????????quote:Op maandag 8 december 2008 15:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
quote:Op maandag 8 december 2008 15:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ah gatver joh, nu net voor de feestdagenquote:Op maandag 8 december 2008 15:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
voel me een stuk beter. wel nog zo'n zeurend stemmetje dat ik eigenlijk veel meer zou moeten doen in mn achterhoofd maar die druk ik weg met een welgemeendquote:Op maandag 8 december 2008 14:48 schreef SHE het volgende:
[..]
Hier wilde ik nog op reageren;
Hammen en worsten zijn dus van die dingen die je max eens per week moet eten.
Beiden worden bijzonder slecht ontvangen door je darmen en zitten bomvol dierlijke vetten.
Goede reden om die dingen dus eens uit je koelkast te verbannen.
Hoe voel je je trouwens vandaag? Beter zo met alle openheid en frisse moed?
quote:
quote:Op maandag 8 december 2008 13:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb minder kennis van het programma waar we mee werken dan ze dachten terwijl ik bij mijn solli gesprek echt uitgespeld heb wat ik wel en niet weet er van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |