Nee je zei dat alleen een PG of een Minister een onderzoek kan gelastenquote:Op woensdag 10 december 2008 21:11 schreef mrBhimself het volgende:
[..]
Ik ben wel heel goed op de hoogte Johan, lees nog maar eens terug. Maar het is goed dat je kennis nu weer verrijkt is met het woord 'Landsrecherche'. En dat je nu bekend bent met het verschil tussen de Rijksrecherche en de Landsrecherche. Heb ik mijn educatieve taak weer volbracht vandaag.
Zou op zich wel facinerend zijn als de PG aangeeft een onderzoek te willen starten en de Minister het hier niet mee eens is. Ik zie de koppen al in de krantenquote:Op woensdag 10 december 2008 21:10 schreef Polleeder het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar wel tegen vermoedens die als feiten worden gepresenteerd
[..]
Ik vermoed dat Croes uit frustratie en woede, gewoon terug wilde slaan, en daarbij interessant wilde doen met onbewijsbare vermoedens, zonder over de gevolgen hiervan na te denken.
Om zeker te weten wie er gelijk heeft in deze, moeten we idd. nog even geduld hebben, maar dat zal dan toch deze week nog wel bekend moeten zijn, lijkt mij zo.
'Tijd wil vertellen'
Tja Johan, toch niet helemaal goed gelezen. Een onderzoek kan gestart worden door de PG. Een strafrechterlijk onderzoek wordt gestart op verzoek van de hoofdofficier of Minister. De PG kan zelfstandig een onderzoek starten.quote:Op woensdag 10 december 2008 21:16 schreef johan555 het volgende:
[..]
Nee je zei dat alleen een PG of een Minister een onderzoek kan gelasten
Ik geloof ook helemaal niets van dat op handen zijnde rijksrechercheonderzoek, maar goed, over enkele dagen weten we het dus tenminste zeker of het waar is of nietquote:Op woensdag 10 december 2008 21:16 schreef mrBhimself het volgende:
Zou op zich wel facinerend zijn als de PG aangeeft een onderzoek te willen starten en de Minister het hier niet mee eens is. Ik zie de koppen al in de kranten![]()
Ik ben bang dat jij de enige dromer en fantast bent in dit toppik 555.quote:Op woensdag 10 december 2008 21:12 schreef johan555 het volgende:
Droom maar lekker dat er geen onderzoek komt !
Greta gaat er dan alleen wel gemakshalve van uit, dat er niet voldoende ánder bewijsmateriaal is, en dat komt normaal gesproken niet zo vaak voor. Als dat bewijsmateriaal er wel is, dan wordt hier je gewoon veroordeeld, wát je zelf ook beweert.quote:Op woensdag 10 december 2008 21:29 schreef bastibro het volgende:
Hier zit een kern van waarheid in![]()
The “best” place to commit a crime is Aruba. Here is what you do - commit a crime and just tell two or three stories. The prosecutor will not pursue the case because of the two or three stories. It is too difficult for the prosecutor since he thinks you, the criminal, is a liar and thus can’t believe anything you say…so why bother?? Why bother going out an investigating to see if any of it can be proven. It is so much easier to give the criminal the “Aruban pass” and just ignore it (or how about taking a vacation?) (I can’t decide if this insane, corrupt or lazy..or all 3! Would you not think the prosecutor would want to check out leads???)
http://gretawire.foxnews.com/
Precies, in artikel 4 staat het weergegeven. Mooi, hoef ik niet verder te zoeken.quote:Op woensdag 10 december 2008 21:27 schreef johan555 het volgende:
hier mr b
http://www.overheid.aw/index.asp?nmoduleid=4&wgid=6&spagetype=6&docid=2000231
Precies, in Nederland kan (gelukkig) niemand veroordeeld worden op alleen zijn eigen verklaring. Er is altijd ondersteunend bewijs of een andere verklaring nodig. Als er in deze zaak voldoende bewijsmateriaal zou zijn, dan waren de verdachten al lang veroordeelden geweest.quote:Op woensdag 10 december 2008 21:34 schreef Polleeder het volgende:
[..]
Greta gaat er dan alleen wel gemakshalve van uit, dat er niet voldoende ánder bewijsmateriaal is, en dat komt normaal gesproken niet zo vaak voor. Als dat bewijsmateriaal er wel is, dan wordt hier je gewoon veroordeeld, wát je zelf ook beweert.
alle bewijsmateriaal is weg of niet verzameld, dus ik ben bang dat het nooit tot een juridisch veroordeling komtquote:Op woensdag 10 december 2008 21:44 schreef mrBhimself het volgende:
[..]
Precies, in Nederland kan (gelukkig) niemand veroordeeld worden op alleen zijn eigen verklaring. Er is altijd ondersteunend bewijs of een andere verklaring nodig. Als er in deze zaak voldoende bewijsmateriaal zou zijn, dan waren de verdachten al lang veroordeelden geweest.
als er een onderzoek gaat komen gaat Landsrecherche dat doen.quote:Landsrecherche
Vondellaan 6-C
+297-5820374
dlr@setarnet.aw
Dat `ander` bewijsmateriaal is hier buiten beschouwing gelaten.quote:Op woensdag 10 december 2008 21:34 schreef Polleeder het volgende:
[..]
Greta gaat er dan alleen wel gemakshalve van uit, dat er niet voldoende ánder bewijsmateriaal is, en dat komt normaal gesproken niet zo vaak voor. Als dat bewijsmateriaal er wel is, dan wordt hier je gewoon veroordeeld, wát je zelf ook beweert.
In een ontwikkelde rechtsstaat zal de publieke veroordeling nooit zwaarder gaan wegen, zeker als er geen juridische basis is. Over welke landen 'ontwikkeld' genoeg zijn, zou je kunnen twistenquote:Op woensdag 10 december 2008 21:51 schreef duikkie het volgende:
[..]
alle bewijsmateriaal is weg of niet verzameld, dus ik ben bang dat het nooit tot een juridisch veroordeling komt
maar de publieke veroordeling zal blijven bestaan en is maar de vraag wat over een paar jaar zwaarder gaat doorwegen
Als het toebrengen van emotionele stress strafbaar zou zijn dan zouden Beth -Hitler's sister- Holloway en Jug -incest- Twitty, nog jaren moeten brommen om wat zij Natalee, Aruba en de van der Sloots hebben aangedaan.quote:Op woensdag 10 december 2008 22:04 schreef bastibro het volgende:
IMO zouden alle misleidingen, de obstructie van waarheidsvinding en het toebrengen van zware emotionele stress aan Natalee`s familie ruim voldoende grond zijn om Joranneke voor een aantal jaren op te sluiten.
Als het niet de waarheid vertellen aan tante Greet strafbaar zou zijn dan konden ze de helft van haar zogenaamde deskundigen oppakken na ieder van haar trashloid shows.quote:Ook zou Joranneke vervolgd moeten worden voor oplichting van Greta ten bedrage van $10.000. Of is dat niet strafbaar?
Voor Nederlend kan ik daar wel mijn mening over gevenquote:Op woensdag 10 december 2008 22:07 schreef Polleeder het volgende:
[..]
In een ontwikkelde rechtsstaat zal de publieke veroordeling nooit zwaarder gaan wegen, zeker als er geen juridische basis is. Over welke landen 'ontwikkeld' genoeg zijn, zou je kunnen twisten
Dit schrijft een Nederlander die op Aruba woont.quote:Het is in elk geval een manier om Rudy Croes een toontje lager te laten zingen of zodanig bewijs te verzamelen dat Jan van der Straten nat gaat. Mocht het inderaad zo gegaan zijn, dan zal ook Karin Jansen nog wel iets uit te leggen hebben overigens.
quote:Dat bericht over een mogelijk kwalijke rol
van oud commissaris Jan van der Straten is al zo oud als de weg naar Rome.
Het staat al een jaar in deze website. Er wordt alleen niets aan gedaan!
Jan van der Straten heeft Joran pas 10 dagen na de verdijning van Natalee laten oppaken. 10 dagen daarna!!!!!!! In die tijd kon Joran - samen met zijn vader Paul? - makkelijk alle sporen wegwerken.
Maar er zit ook nog een andere smerige kant aan de zaak. Jan van der Straten liet wel meteen na de verdwijning van het meisje 2 zwarte mannen oppaken waarvan al meteen duidelijk was dat ze er niets mee te maken hadden.
Allemaal om tijd te winnen.
Kortom, Joran, Paul en Jan, ze weten er meer van!!!!!!!!!!!
Wordt dat onderzocht????? NEE!
Waarom niet???? Al sla je me dood. Er wordt altijd geluld hier op het eiland dat Paul van der Sloot zoveel macht heeft. Wat voor macht? Paul is niet meer dan een simpel advokaatje!
het oordeel van bestraffen loopt altijd achteraan, we hebben sinds een tijdje internet, en ik ben bang dat de woorden joran/paul van der sloot en natalee holoway altijd gekoppeld blijven aan verdwijning en moord.quote:Op woensdag 10 december 2008 22:18 schreef bastibro het volgende:
[..]
Voor Nederlend kan ik daar wel mijn mening over geven![]()
Wij zijn misschien wel het meest ontwikkelde land op dit gebied, feit is dat we TE ontwikkeld zijn en VER zijn doorgeschoten, voorbij de menselijke maat, in een technocratisch en burocratisch breiwerk waar mensen als Joranneke(mede dankzij Paul) dankbaar door de mazen kunnen dansen.
Je bedoelt Nada van Nie?quote:Op woensdag 10 december 2008 22:31 schreef mrBhimself het volgende:
Altijd leuk René van Nie. Heeft overigens een hele aardige dochter, is ook weer vrijgezel heb ik begrepen. Misschien iets voor Joran...ach nee, zal wel te oud zijn.
Ja, ja, probeer jij maar weer te ontkennen dat die Jug Twitty Natalee heeft verkracht en zwanger heeft gemaakt, die skank Beth heeft toen natuurlijk getracht eea te verhullen door een illegale abortus en daar is Natalee aan gestorven.quote:Op woensdag 10 december 2008 22:41 schreef johan555 het volgende:
Komt buster weer met z'n Gielen shit ha ha
Dan zou je Peter R de Vries ook moeten opsluiten. Hij is namelijk degene die grootste leugens van Joran onder de aandacht van N's familie heeft gebracht. Het gesprek van Joran in die auto was namelijk een privé gesprek. Het lijkt me te ver gaan om ook liegen in privé-gesprekken strafbaar te stellen. Wat Joran in verhoren tegen de politie zegt, zou op zich ook niet strafbaar moeten zijn, in een rechtsstaat is het niet aan de *verdachte* om zijn eventuele schuld te bewijzen, dat is de taak van de politie. In dat opzicht is het ook eigenaardig dat er zoveel stukken naar buiten 'gelekt' zijn. De inhoud van die stukken kan ook naasten kwetsen, terwijl de zaak nog niet eens is afgerond.quote:Op woensdag 10 december 2008 22:04 schreef bastibro het volgende:
IMO zouden alle misleidingen, de obstructie van waarheidsvinding en het toebrengen van zware emotionele stress aan Natalee`s familie ruim voldoende grond zijn om Joranneke voor een aantal jaren op te sluiten.
Of Joran hiervoor strafbaar is, zal moeten blijken uit de afspraken die zij hierover hebben gemaakt, maar ik vermoed van niet, en anders moet Greta maar aangifte doen. Maar Greta zou ook niet veel beter zijn, wegens in haar uitzending net te doen alsof haar verhaal 'heet van de naald' was, terwijl deze in werkelijkheid al maanden eerder was opgenomen. En als zij van te voren wist dat het leugens waren heeft zij mede de familie van Natalee gekwetst, door deze leugens tóch uit te zenden. Overigens vond ik dit wel een misselijke, laag bij de grondse actie van Joran, wat veel over zijn mentaliteit zegt.quote:Ook zou Joranneke vervolgd moeten worden voor oplichting van Greta ten bedrage van $10.000. Of is dat niet strafbaar?
Ik begrijp die tweede actie (bij Greta) eigenlijk niet, die was toch veel te doorzichtig. Ik vind dat eigenlijk eerder averechts werken. Bovendien was het toch eigenlijk niet nodig volgens mij, met de Peter-tapes konden ze sowieso al weinig. Maar in ieder geval heeft hij hiermee wél weer laten zien wat voor een klootzak hij eigenlijk is.quote:Het lijkt malle Joran trouwens(en daar doelt Greta ook op) aardig te lukken om zichzelf in Aruba als totaal ongeloofwaardig neer te zetten.
Denk je niet eerder dat die familie VanderSloot veel mensen ellende heeft bezorgd?quote:Als het toebrengen van emotionele stress strafbaar zou zijn dan zouden Beth -Hitler's sister- Holloway en Jug -incest- Twitty, nog jaren moeten brommen om wat zij Natalee, Aruba en de van der Sloots hebben aangedaan.
oh en toont die flutfilm dat aan dan ? bewijzen ?quote:Op woensdag 10 december 2008 22:51 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Ja, ja, probeer jij maar weer te ontkennen dat die Jug Twitty Natalee heeft verkracht en zwanger heeft gemaakt, die skank Beth heeft toen natuurlijk getracht eea te verhullen door een illegale abortus en daar is Natalee aan gestorven.
Ja het schijnt DE dag te zijn voor ongefundeerde beweringen dus leek het mij een goed plan de verkrachting van Natalee door Jug Twitty en zoon plus neven weer even voor het voetlicht te brengen.quote:
Joran vertelde Patrick dat hij de waarheid wel wilde vertellen maar dat zijn ouders niet kon aandoen.quote:Maar in ieder geval heeft hij hiermee wél weer laten zien wat voor een klootzak hij eigenlijk is.
Tja, het is een eeuwig dilemma in de rechtswetenschap, tot hoe ver moet je gaan in het accepteren van bewijs? Als je te streng bent loop je de kans dat criminelen vrijuit gaan, maar als je te soepel bent, loop je de kans dat onschuldigen wel eens ten onrechte een zware straf kunnen krijgen. Nederland heeft voor een zeer strenge bewijslast gekozen, maar zelfs dán worden er soms nog onschuldigen vastgezet, zoals af en toe naar buiten komt. (o.a. door Peter R, ironisch genoegquote:Op woensdag 10 december 2008 22:18 schreef bastibro het volgende:
[..]
Voor Nederlend kan ik daar wel mijn mening over geven![]()
Wij zijn misschien wel het meest ontwikkelde land op dit gebied, feit is dat we TE ontwikkeld zijn en VER zijn doorgeschoten, voorbij de menselijke maat, in een technocratisch en burocratisch breiwerk waar mensen als Joranneke(mede dankzij Paul) dankbaar door de mazen kunnen dansen.
Gielen moet een paar liter amoniak drinken!quote:Op woensdag 10 december 2008 22:41 schreef johan555 het volgende:
Komt buster weer met z'n Gielen shit ha ha
Ach, wat de ene ongeloofwaardige klootzak tegen de andere ongeloofwaardige klootzak vertelt moet je maar niet geheel serieus nemenquote:Op woensdag 10 december 2008 23:03 schreef yyentle het volgende:
[..]
Joran vertelde Patrick dat hij de waarheid wel wilde vertellen maar dat zijn ouders niet kon aandoen.
Je hebt appels en bomen, toch?
Hee APK (als je nog meeleest), heb jij die Joost-moet-doodt megafoon-smiley nog? Ik zie nieuwe mogeljkhedenquote:
Ik denk dat peter gewoon doorgaat met het verzamelen van bewijs hoor ,hij laat echt niet alles nu al zien wat hij heeft . Ze zijn onlangs weer een tijdje op Aruba geweest .quote:Op woensdag 10 december 2008 23:11 schreef Polleeder het volgende:
[..]
Ach, wat de ene ongeloofwaardige klootzak tegen de andere ongeloofwaardige klootzak vertelt moet je maar niet geheel serieus nemen
Daarom is het ook zo jammer dat Peter R. niet een klein beetje verder is gegaan, met het verzamelen van bewijs.
Dat blijft een gemiste kans helaas. ze hadden gewoon die plantage moeten opzetten opdat Urine nog meer op Patrick ging vertrouwen. Dan was de zaak pas echt Solved geweest. Eeuwig jammerquote:Op woensdag 10 december 2008 23:11 schreef Polleeder het volgende:
[..]
Ach, wat de ene ongeloofwaardige klootzak tegen de andere ongeloofwaardige klootzak vertelt moet je maar niet geheel serieus nemen
Daarom is het ook zo jammer dat Peter R. niet een klein beetje verder is gegaan, met het verzamelen van bewijs.
Honneponnetje?!quote:Op woensdag 10 december 2008 22:31 schreef mrBhimself het volgende:
Altijd leuk René van Nie. Heeft overigens een hele aardige dochter, is ook weer vrijgezel heb ik begrepen.
Ze kan wel bij mij terecht hoor.:)quote:Op woensdag 10 december 2008 22:31 schreef mrBhimself het volgende:
Misschien iets voor Joran...ach nee, zal wel te oud zijn.
Als-ie de volgende keer met sluitend bewijs in z'n programma komt waardoor de schuldige(n) de straf kunnen krijgen die ze verdienen heeft-ie mijn zegen. Ik ben echter bang dat dat er niet meer inzit.quote:Op woensdag 10 december 2008 23:19 schreef johan555 het volgende:
Ik denk dat peter gewoon doorgaat met het verzamelen van bewijs hoor ,hij laat echt niet alles nu al zien wat hij heeft . Ze zijn onlangs weer een tijdje op Aruba geweest .
Denk niet dat Patrick zover had willen gaan, want dan zou die zelf ook strafbaar zijn. Maar het zou eigenlijk wel mooi geweest zijnquote:Op woensdag 10 december 2008 23:19 schreef bastibro het volgende:
[..]
Dat blijft een gemiste kans helaas. ze hadden gewoon die plantage moeten opzetten opdat Urine nog meer op Patrick ging vertrouwen. Dan was de zaak pas echt Solved geweest. Eeuwig jammer
Ja toch!? De zg. Daury woonde nota bene in Nederland en de planning was hem te gaan ontmoeten!quote:Op woensdag 10 december 2008 23:38 schreef Polleeder het volgende:
[..]
Als-ie de volgende keer met sluitend bewijs in z'n programma komt waardoor de schuldige(n) de straf kunnen krijgen die ze verdienen heeft-ie mijn zegen. Ik ben echter bang dat dat er niet meer inzit.
[..]
Denk niet dat Patrick zover had willen gaan, want dan zou die zelf ook strafbaar zijn. Maar het zou eigenlijk wel mooi geweest zijn
Peter kennende zal hij het meteen van de daken schreeuwen, wanneer hij iets heeft. Ook wanneer hij slechts dénkt dat-ie iets heeftquote:Op woensdag 10 december 2008 23:41 schreef Caesu het volgende:
Peter R. verschiet als z'n kruit natuurlijk niet in ene keer.
begin dit jaar ging het over die car-tapes, toen later over die Thaise-vrouwenhandel.
volgende keer is Paul van der Sloot aan de beurt gok ik. maar het kan net zo goed dat Joran zich weer ergens in de nesten werkt.
hij moet 12 uitzendingen per jaar doen.
als hij al z'n kruit in ene keer verschiet over grotere zaken moet hij de rest van het jaar gaan posten bij de parkeergarage van de KLPD of bij het Parket-Generaal om te kijken of ze daar dubbelparkeren.
Het blijft idd. vreemd, dat-ie daar niet meer werk van gemaakt heeft. Hij heeft zich volgens mij teveel blind gestaard op Joran en zijn 'bekentenis', terwijl hij anders misschien wel de hele kluit had kunnen laten oppakken, mét voldoende bewijs.quote:Op woensdag 10 december 2008 23:43 schreef bastibro het volgende:
[..]
Ja toch!? De zg. Daury woonde nota bene in Nederland en de planning was hem te gaan ontmoeten!
Ik weet wel 1 ding , hij heeft een lange adem dat heb je onlangs gezien in de Deventer moordzaak.quote:Op woensdag 10 december 2008 23:41 schreef Caesu het volgende:
Peter R. verschiet als z'n kruit natuurlijk niet in ene keer.
begin dit jaar ging het over die car-tapes, toen later over die Thaise-vrouwenhandel.
volgende keer is Paul van der Sloot aan de beurt gok ik. maar het kan net zo goed dat Joran zich weer ergens in de nesten werkt.
hij moet 12 uitzendingen per jaar doen.
als hij al z'n kruit in ene keer verschiet over grotere zaken moet hij de rest van het jaar gaan posten bij de parkeergarage van de KLPD of bij het Parket-Generaal om te kijken of ze daar dubbelparkeren.
dan wordt het hoog tijd dat hij zich op Paul van der Sloot gaat richten.quote:Op woensdag 10 december 2008 23:46 schreef Polleeder het volgende:
[..]
Peter kennende zal hij het meteen van de daken schreeuwen, wanneer hij iets heeft. Ook wanneer hij slechts dénkt dat-ie iets heeft
Bovendien kan hij het risico niet lopen dat een ander er met zijn primeur vandoor gaat, als hij te lang wacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |