Te idioot voor worden ditquote:MESA - Een katje van vier maanden oud is op gruwelijke wijze gemarteld en opgehangen door twee kinderen...
Kayla Melton uit het Amerikaanse Mesa deed een verschrikkelijke ontdekking toen ze de kat dood in een boom zag hangen.
Twee jongens van zes en zeven jaar hebben toegegeven dat ze het beestje hebben geslagen met een steen en daarna hebben opgehangen met het snoer van een controller van een spelcomputer... Ze waren hierbij mogelijk beïnvloed door een videospel.
De twee jongens zijn te jong om te worden vervolgd voor hun gruwelijke daad, maar er wordt wel een kinderpsycholoog voor ze gezocht. De kinderen moeten in therapie omdat de kans anders groot is dat deze dierenmishandeling op latere leeftijd overgaat in nog meer gewelddadig gedrag.
Ja ze wijzen altijd vingers naar gamesquote:Op zaterdag 6 december 2008 19:18 schreef Yi-Long het volgende:
De sheriff gaf inderdaad weer de schuld aan GTA, zoals het een hersenloze idioot betaamt. Dat die game niet bedoeld is voor 6 jarigen, of dat er in die game uberhaubt geen katten voorkomen die je kunt killen, is uiteraard niet belangrijk genoeg om zo'n statement niet te maken.
6 jaar of niet, het ligt op die leeftijd toch écht wel aan de ouders! GTA is voor 12 jaar en ouder, mss wel 16!quote:Op zaterdag 6 december 2008 19:18 schreef Yi-Long het volgende:
De sheriff gaf inderdaad weer de schuld aan GTA, zoals het een hersenloze idioot betaamt. Dat die game niet bedoeld is voor 6 jarigen, of dat er in die game uberhaubt geen katten voorkomen die je kunt killen, is uiteraard niet belangrijk genoeg om zo'n statement niet te maken.
Vreemd voor een land gestoeld op liberale principes. Allereerste verantwoordelijke zou het individu moeten zijn. In jonge gevallen, zoals hier, de ouders.quote:Op zaterdag 6 december 2008 19:18 schreef Yi-Long het volgende:
18.quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:15 schreef ping_192.168.0.1 het volgende:
[..]
6 jaar of niet, het ligt op die leeftijd toch écht wel aan de ouders! GTA is voor 12 jaar en ouder, mss wel 16!
hmz ... maakt de grap wel wat minder grappig vind je niet?quote:
Ja en nog meer kranten,quote:
voor dierenhaters niet neequote:
Ik haat geen dieren, maar komop, er worden dagelijks vele honderen, duizenden, weet ik veel, dieren mishandeld, dan is een gewurgde kat in dat perspectief nou niet echt een nieuwsstukje waard vind ik.quote:
nee er staat 'van telegraaf' meneer Slappyquote:
Ik weet niet hoe oud jij toen was, maar deze jongens waren zes en zeven. Dan ben je genoeg op de hoogte van 'leven' en 'pijn' om dieren geen nare dingen aan te doen. Driejarige kids, ja, die moet je af en toe nog leren de kat of hond niet te slaan. Maar 6 en 7?quote:Op zaterdag 6 december 2008 22:31 schreef rinzzz het volgende:
...... Het zijn kinderen. Kinderen denken nog niet zo bewust na bij hetgeen wat ze doen. Ik heb toen ik jong was ooit een kitten in een glazen potje gestopt en de deksel er op gedaan. Uiteraard is het katje daar destijds aan overleden. Inderdaad hartstikke cru en verschrikkelijk zielig voor dat beest, maar ikzelf kan me van deze daad niets meer herinneren en ben uiteindelijk uitgegroeid tot een fatsoenlijke jongeman. Het is niet voor niks dat kinderen niet berecht kunnen worden voor dit soort zaken, kinderen zijn niet zo rationeel als volwassen mensen en doen soms dingen waarvan ze van te voren wellicht nog niets kwaads in gezien hadden. Daarnaast is het inderdaad totaal overbodig om te vermelden dat het Amerikaanse kindjes waren want dit had echt overal kunnen gebeuren.
Niemand zegt ook dat het normaal is. Maar met 6 jaar is het morele besef nog lang niet goed ontwikkeld denk ik. Maar goed, een psycholoog is idd minstens op z'n plaats.quote:Op zondag 7 december 2008 00:50 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud jij toen was, maar deze jongens waren zes en zeven. Dan ben je genoeg op de hoogte van 'leven' en 'pijn' om dieren geen nare dingen aan te doen. Driejarige kids, ja, die moet je af en toe nog leren de kat of hond niet te slaan. Maar 6 en 7?Dat is niet helemaal normaal hoor, als ze 'n kat doden.
Dit soort dingen werden ook gedaan toen er nog geen games waren, dus die lijken me niet de hoofdschuldigen.quote:Op zondag 7 december 2008 01:52 schreef Elfletterig het volgende:
Die kinderen veroordelen is natuurlijk heel makkelijk, maar wie zet ze achter een spelcomputer met spelletjes die kennelijk zo gewelddadig zijn dat ze op dit soort ideeën komen?
Officieel voor 18-plussers. Maar je hebt idioten bij de vleet die dit spelletje voor hun kroost kopen en dan klagen waarom de samenleving verhardt.quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:15 schreef ping_192.168.0.1 het volgende:
[..]
6 jaar of niet, het ligt op die leeftijd toch écht wel aan de ouders! GTA is voor 12 jaar en ouder, mss wel 16!
Dan nog verhardt de samenleving niet door het spelen van dit soort spelletjes, maar waarschijnlijk omdat de ouders gewoon geen opvoeding en aandacht geven aan hun kroost...quote:Op zondag 7 december 2008 02:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Officieel voor 18-plussers. Maar je hebt idioten bij de vleet die dit spelletje voor hun kroost kopen en dan klagen waarom de samenleving verhardt.
Dat probeerde ik juist te formuleren.quote:Op zondag 7 december 2008 02:02 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dan nog verhardt de samenleving niet door het spelen van dit soort spelletjes, maar waarschijnlijk omdat de ouders gewoon geen opvoeding en aandacht geven aan hun kroost...
Kinderen van 6-7 weten het echt wel wanneer ze dieren opzettelijk pijn doen.quote:Op zondag 7 december 2008 00:54 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Niemand zegt ook dat het normaal is. Maar met 6 jaar is het morele besef nog lang niet goed ontwikkeld denk ik. Maar goed, een psycholoog is idd minstens op z'n plaats.
Er zijn ook genoeg kinderen die tijdens het gourmetten hun hand op de gloeiende plaat leggen. Of ze weten dat dat zeer gaat doen? Ja dat weten ze, maar toch proberen ze het. Dat doen kinderen... Of het goed is, nee, maar toch gaan kinderen op allerhande wijze op ontdekking, en dit is ook een vorm daar van. Ook weet ik niet of zo een kind nou zo nodig naar de psycholoog moet. Denk je dat een kind na dit gedaan te hebben en waarschijnlijk de volle laag van hun ouders te hebben gekregen het nog eens zal doen? Daar ga ik niet van uit...quote:Op zondag 7 december 2008 11:03 schreef yyentle het volgende:
[..]
Kinderen van 6-7 weten het echt wel wanneer ze dieren opzettelijk pijn doen.
Er zal wel iets goed mis zijn in die familie(s) of die kinderen zijn gestoord.
Iemand schreef het al: het begint al jong.
Arm diertje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |