abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 januari 2009 @ 14:20:54 #181
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_64612478
ik kan niet echt doelen stellen voor 2009. Afgelopen jaar was vrij dramatisch als je het over voortgang gaat hebben

Als ik tijd heb zal ik wel gaan, schema is beetje lastig maar zal wel iets van ub/lb of fb worden.
pi_64613058
Met weinig tijd zou ik voor een FB routine gaan ala 5x5/HST/Rippetoe
pi_64620879
Ik ga voorlopig alleen LB met wat high-rep werk voor m'n rug doen. Blessures zijn een bitch en ik denk dat het wel goed is voor de lifts waar het (voor mij) om draait. De laatste tijd trouwens begonnen met Good Mornings. Pijn is fijn
pi_64621661
zo ik kom ook ff uithuilen hier...

Vandaag eerste training in 10 dagen, begonnen met clean & press, daarna front squat, afgemaakt met een enkele set van 20 reps normale squat. Daarna vrolijk verder met veel setjes dippen, afgewisseld met een buikoefening. Om t af te leren om 10 dagen niet trainen dumbell swings gedaan. Daarna een klein schouder circuitje, afgemaakt met skull crushers. En ook geen uitgebreide rust tussen sets / oefeningen door, gewoon doorgaan. Mijn rug doet nu al au, zal 'm leren!

Morgen rows, chinnen, calves en hiit.
Maandag deadlift en benchen en wederom hiit.
Wordt genieten
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_64648927
Voor november 2009 (dan train ik 2 jaar) wil 50kilo chest press kunnen doen.
me max is nu 4x 42kilo.
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
pi_64651260
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:58 schreef Fuzzysham het volgende:
Voor november 2009 (dan train ik 2 jaar) wil 50kilo chest press kunnen doen.
me max is nu 4x 42kilo.
Zonder apparaat ofzo
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_64666930
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:30 schreef mister_popcorn het volgende:
zo ik kom ook ff uithuilen hier...

Vandaag eerste training in 10 dagen, begonnen met clean & press, daarna front squat, afgemaakt met een enkele set van 20 reps normale squat. Daarna vrolijk verder met veel setjes dippen, afgewisseld met een buikoefening. Om t af te leren om 10 dagen niet trainen dumbell swings gedaan. Daarna een klein schouder circuitje, afgemaakt met skull crushers. En ook geen uitgebreide rust tussen sets / oefeningen door, gewoon doorgaan. Mijn rug doet nu al au, zal 'm leren!

Morgen rows, chinnen, calves en hiit.
Maandag deadlift en benchen en wederom hiit.
Wordt genieten

haha heerlijk. Keep up the good work
pi_64784254
Hoe belangrijk zijn deadlift, squat en bench press nou eigenlijk?

Ben net een beetje begonnen, maar tot nu toe bezig met apparaten. Probeer wel alle spiergroepen mee te pakken. Maar hoor toch dat de 'basic' oefeningen een stuk effectiever zijn.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:17:38 #189
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_64784793
Het zijn zware, fullbody compounds. Dus 1 oefening waarbij je een groot gedeelte van de spieren in je lichaam gebruikt. Dus in dat opzicht kan je als je net begint aardige progressie boeken door compounds te doen. Wil je je meer gaan concentreren op een bepaalde spiergroep zul je altijd isolatie oefeningen moeten doen, want met 3 machines kan je je borst uitputten op een manier die niet lukt door alleen te benchen.

En als tweede voordeel zijn het vaak oefeningen die je ook in het normale leven doet, of je daarbij helpen. Dit in tegenstelling tot machines die vaak een bepaalde beweging simuleren die je in real life zelden uitvoert.
pi_64785730
Plannen 2009:

Me weer strenger aan m'n voedingsschema houden. Ik merk gewoon dat m'n groei stagneert door het laks omgaan met voeding.

Idem met trainingsschema. Ik ga nu vaak naar de gym en zie daar wel wat ik doe. Da's leuk en aardig, maar ik voel me er niet goed bij. Er moet weer structuur in komen.

Mezelf weer verplichten tot 3 of 4 keer per week trainen, in plaats van 2 keer, zoals de laatste weken vaak het geval is geweest.

Meer aandacht aan LB besteden. Dat is bij mij nog steeds 'n ondergeschoven kindje. Het kan beter.
pi_64785964
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:05 schreef 16meter het volgende:
Hoe belangrijk zijn deadlift, squat en bench press nou eigenlijk?

Ben net een beetje begonnen, maar tot nu toe bezig met apparaten. Probeer wel alle spiergroepen mee te pakken. Maar hoor toch dat de 'basic' oefeningen een stuk effectiever zijn.
HEEL belangrijk. Zware oefeningen die je gehele lichaam echt aan het werk zetten. Probeer het maar een tijd (rustig aanloop tijd nemen met het leren vd techniek). Grote kans (mits voeding en rust goed zijn) dat je na een redelijk korte tijd al flinke veranderingen kan zien en merken.

Ik zat me af te vragen wie hier wel 's rauwe eieren naar binnen werkt? Ik heb een goede mix-machine gekocht, en probeer nou na elke zware training n mix te maken met n halve liter melk, 100 gr havermout, 50 gram whey, 1 banaan en 2 scheppen pindakaas. Eigenlijk (als is het maar om huisgenoten gek te maken) wil ik hier nog n rauw ei of twee doorheen flikkeren.

Iemand enig idee of het a nuttig is, sinds er in die maaltijd toch al redelijk wat eiwit zit, en b of ik mezelf stande pede aan eoa nare ziekte help. Aanraders om er nog meer doorheen te jassen zijn altijd welkom btw.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_64786136
Binnenkort maar 's mee beginnen dan. Bedankt voor de info!

@misterpopcorn: Met het oog op salmonella lijkt het me niet heel verstandig dat rauwe ei. Daarnaast schijnen de eiwitten uit een rauw ei minder goed opgenomen te worden dan wanneer het gekookt is.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/rauwe-eieren-3281/

Hoe erg is het eigenlijk om meerdere dagen achter elkaar te trainen, zonder rustdag. Ik heb eigenlijk nooit veel spierpijn, afgezien van het (goede) gevoel dat je bezig bent geweest in je spieren. Toch onverstandig om meteen de volgende dag weer te trainen?
pi_64786791
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:50 schreef 16meter het volgende:
Binnenkort maar 's mee beginnen dan. Bedankt voor de info!

@misterpopcorn: Met het oog op salmonella lijkt het me niet heel verstandig dat rauwe ei. Daarnaast schijnen de eiwitten uit een rauw ei minder goed opgenomen te worden dan wanneer het gekookt is.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/rauwe-eieren-3281/

Hoe erg is het eigenlijk om meerdere dagen achter elkaar te trainen, zonder rustdag. Ik heb eigenlijk nooit veel spierpijn, afgezien van het (goede) gevoel dat je bezig bent geweest in je spieren. Toch onverstandig om meteen de volgende dag weer te trainen?
Geen rauwe eieren dus. Jammer

En spieren, aanhechtingen en gewrichten hebben wel rust nodig, er zijn zelfs trainers die voor jonge krachtsporters 1 op de 4 weken rust adviseren. (hangt ook ervanaf of je squat / deadlift / veel compounds doet) Mijn inziens iets teveel van het goede, maar ik probeer eens per kwartaal een hele week niets te doen. De hoeveel rust per week hangt ook meer af van je trainingschema, full body, Upper body lower body split of een gehele split.

Ik doe bijna altijd 2 dagen op rij trainen, en ook regelmatig drie dagen. Bijv op dag 1 een FB training bestaande uit een squat + clean en press en isolatie en lichte conditie, dag 2 boksen (of iets anders, squash oid) en dag 3 weer FB met een deadlift en dip/bench. Dag 4 is dan rust en vreet-dag

Maar ik zou ook rustig kijken en aanvoelen wat je lichaam aankan. Als je de hele dag moe bent, en geen zin meer hebt om te trainen is het te laat iig
pi_64787733
Serieuze spierpijn had ik voor het laatste in de week dat ik begon (d.w.z. m'n armen niet meer kunnen strekken voor 3 dagen). Nu kan ik de volgende dag probleemloos doorgaan.

Schema zit er nog niet echt in. Heb de afgelopen 3 weken full body gedaan + cardio. De cardio heb ik geschrapt om wat te kunnen bulken. Nu ben ik van plan borst/biceps/triceps, rug/schouders/benen te gaan scheiden. Lower back, buik en obliques pak ik elke keer mee. Maar goed, zodra ik met squat, bench/incline press en deadliften begin gaat dat ook weer op de schop.

Die rust krijg ik wel in het weekend ofzo.
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:54:32 #195
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_64788995
Ben sinds een paar weken (lees: stuk of 7) overgestapt van die luchtdruk apparaten over op de echte gewichten. Sindsdien ook bench press en sqauts. Bevalt me 10 keer beter. Sindsdien ook weer veel vaker het "lekkere" spierpijn gevoel.

Voor de fun vandaag toen weer eens terug gegaan naar dat luchdruk spul en daar kon ik alles gemiddeld wel met 10 kilo omhoog gooien. Goed gevoel dus!

Alleen heb ik het gevoel dat ik de laatste tijd wel iets te snel aankom. Aangezien ik altijd redelijk mager was trek ik me daar voorlopig maar niet teveel van aan.
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)
pi_64789878
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:54 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Ben sinds een paar weken (lees: stuk of 7) overgestapt van die luchtdruk apparaten over op de echte gewichten. Sindsdien ook bench press en sqauts. Bevalt me 10 keer beter. Sindsdien ook weer veel vaker het "lekkere" spierpijn gevoel.

Voor de fun vandaag toen weer eens terug gegaan naar dat luchdruk spul en daar kon ik alles gemiddeld wel met 10 kilo omhoog gooien. Goed gevoel dus!

Alleen heb ik het gevoel dat ik de laatste tijd wel iets te snel aankom. Aangezien ik altijd redelijk mager was trek ik me daar voorlopig maar niet teveel van aan.
Te snel aankomen?! Hoe sneller, hoe beter man!

Mits het spiermassa is natuurlijk.
pi_64790275
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:54 schreef hardstyle_babbels het volgende:

Goed bezig kerel. Geniet er maar van want er zullen tijden komen dat het allemaal wat minder snel gaat.
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:18:13 #198
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_64790388
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:09 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Te snel aankomen?! Hoe sneller, hoe beter man!

Mits het spiermassa is natuurlijk.
Ben eind April begonnen met KT was toen 66/67. Vandaag voor het eerst in de 74. Maar dat dan terwijl ik een maand terug nog hoog in de 70 zat... Dan ook nog te bedenken dat ik pas sinds 4 weken terug met de benen ben begonnen. Daarvoor dacht ik dat dat niet nodig was ivm de voetbal etc...

Njah het ziet er allemaal wel als vaste massa uit..., zal wel goed zijn!
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
pi_64794663
Wat is nou een goed ontbijt na 45min spinning in de ochtend. Het doel is vet verbranden.
pi_64801776
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:46 schreef versteegrob het volgende:
Wat is nou een goed ontbijt na 45min spinning in de ochtend. Het doel is vet verbranden.
Havermout, musli of brinta zijn goede opties
pi_64804757
Wat zijn de goede alternatieven voor kwark om je eiwitten binnen te krijgen? Kan kwark echt niet wegkrijgen
pi_64804814
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:45 schreef Rens_Wilders het volgende:
Wat zijn de goede alternatieven voor kwark om je eiwitten binnen te krijgen? Kan kwark echt niet wegkrijgen
Whey?
Volgens mij is kwark echt 't beste, wat je in de supermarkt kan krijgen
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:10:34 #203
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_64805547
kwark + siroop!
pi_64805982
Scheutje Carvan Cevitam er door heen. Maakt het een stuk beter eetbaar
Why do I just find pieces of the world in wich I want to live
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:56:47 #205
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_64806998
Magere yoghurt, maar dan wel minimaal een pak per dag... Beetje chocomelk erbij drinken.
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
pi_64807076
Bedankt voor de tips, dat ga ik eens proberen
pi_64811569
Hello,

Net naar sportschool geweest en heb spinning gedaan omdat ik eerst wil afvallen en daarna spieren wil kweken. Wat is nou beter eerst 45min spinning en dan wat krachtoefeningen doen? Of eerst kracht en daarna spinning? Of eerst de komende maanden alleen spinning en hierna vol op kracht
pi_64811694
TIp, eet magere kwark met wat musli/crusli en wat honing prima te eten als ontbijt of lunch.
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:59:11 #209
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_64811875
eerst kracht, dan spinnen.

of 's ochtends voor het ontbijt spinnen, en dan later op de dag krachttrainen.
pi_64812464
Korte warming up, daarna kracht. HIIT en dan nog een half uurtje cardio
"Those unforgettable days, for them I live"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')