abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63853454
Nou ja voor vegetariėrs is dat 20% meer en voor veganisten 30% meer. Maar misschien is dat anders voor fanatieke sporters..
pi_63854620
quote:
Op maandag 8 december 2008 15:10 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oh ik drink nooit volle melk, er stond toevallig volle melk in de kast. Normaal drink ik altijd magere

Ja ik doe het via start to run!! Dan ga ik zo hardlopen, en de rest van de dingen doen die ik moet doen. Het is natuurlijk wel heel ambitieus om meteen 2 dingen op 1 dag te willen

En via fitlinxxx staat een paal, daar toets ik m'n code op in en kies ik 60 minuten totalworkout en komt het online te staan.
Kun je eens het "60 minuten totalworkout" schema dat online komt te staan posten?
En weet Fitlinxxx ook hoeveel gewicht je bij elke oefening moet gebruiken?
quote:
Maar qua eiwitten heb je minimaal 0,8 x kg lichaamsgewicht per dag nodig. Dus minimaal 54 gram voor mij maar maximaal 25 energie procenten wat neerkomt op 125 gr eiwitten per dag. (er van uitgaan dat ik 2000 kcal nodig heb per dag) En daar zit je al heel snel aan
Ehh: deze wijsheid komt ook van Fitlinxxx? Het lijkt me een schema om af te vallen (cutten in BB jargon). Hoe weet je dat je 2000 kCal per dag nodig hebt? Het evenwichtsniveau ligt voor iedereen anders (bij mij is het bv. momenteel zo'n 4000 kCal).

Bepaal wat je wilt: sterker worden of afvallen?
En: lees de OP en handel ernaar!!
pi_63854824
Nou..... ik doe een opleiding voeding en daar heb ik dat geleerd En ik heb ooit uitgerekend dat mijn energie niveau 2000 is. Of misschien was het wel 2600, weet het niet precies meer, ik vind 't ook niet zo interessant om te weten

En ik wil niet afvallen, niet groter worden, alleen maar sterker!!
pi_63861946
OP gejat van GoT?

tvp!

[ Bericht 9% gewijzigd door richbitch op 08-12-2008 21:52:16 ]
x
pi_63862162
Mijn "ik eet waar ik zin in heb maar dan zonder snoepjes"
Ik ben een meisje en maar 1,75! En ik wil geen Miss Fitness worden dus deel wat jij eet door 5 of zo..

Vandaag gegeten:
4 volkoren boterhammen met pindakaas
200 ml magere melk + 2 lepels havermout + 3 afgestreken eetlepels whey (ik vind dit gewoon lekker )
een beetje spaghetti + veel rode saus/arabiata saus + extra gehakt.
een klein bord half gewone spinazi half a la creme
1 appel met kaneel

3 glazen sinaasappelsap light
1 espresso + magere melk zonder suiker
2 bekers thee zonder suiker
6 glazen water

En ik heb eigenlijk nog trek (in snoepjess), wat is dan het beste om nu nog te eten (aangezien ik alleen nog zit en daarna ga slapen)

Is dit normaal, te weinig, te weinig groente, te weinig iets anders?
pi_63862198
Als ik dit in het dieettopic vraag dan heb ik ruim voldoende gegeten Maar ik wil niet diėten, ik wil sterk worden!!
pi_63862565
Nu nog eten: kwark.
pi_63863956
Vruchtenkwark, check !

Maar wss bedoel jij magere naturel kwark
pi_63864425
quote:
Op maandag 8 december 2008 22:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Vruchtenkwark, check !

Maar wss bedoel jij magere naturel kwark
bleh, die\s niet te eten. Magere franse kwark van de AH - die's nog wel oke
pi_63864734
Jawel lekker uit een pak!
pi_63865129
Kwark + noten + jam = lekker!!
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:17:00 #37
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_63871982
quote:
Op maandag 8 december 2008 22:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Vruchtenkwark, check !
Voortaan even etiketjes leren lezen, dan zal je zien dat in vruchtenkwark zomaar 10 tot 20 gram suiker zit.... NIET goed dus (tenzij je behalve sterker ook vet wilt worden).

Gewoon magere kwark dus, die smaak went vanzelf
pi_63872658
Ja ik weet dat er veel suiker in zit
maar zeg dan ook magere kwark naturel
pi_63875745
wat is de antagonist van een pull up? Is dat een dip of een press? Op google kom ik er niet helemaal uit. Op dit moment denk ik dat een pull up en een press elkaars antagonisten zijn, en dat voor de dip het de clean is.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_63875861
Je moet kijken naar welke spieren je belast. Bij een pull-up train je primair je latissimus dorsi dus is je pectoralis de antagonist. Dus bank, dumbell, incl of decline bench zou kunnen.

Een clean is een veel complexere fullbody oefening waar je eigenlijk geen antagonist voor aan kunt wijzen.
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:11:19 #41
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_63876376
blech :/

maandag niet kunnen trainen door een cursus, morgenavond ben ik bezig en vrijdag wordt ook lastig :/

Net als ik weer wil beginnen krijg je dit soort weken :/
pi_63876514
Jep dat is meestal, heb er zelf ook last van
pi_63877521
tvp Ik heb echt een zwak gekregen voor sportvrouwen. Een vriendin van mij is schaatster en kijk daar altijd met de grootste respect naar. Die bovenbenen
pi_63878083
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:50 schreef JeffreyXL het volgende:
Je moet kijken naar welke spieren je belast. Bij een pull-up train je primair je latissimus dorsi dus is je pectoralis de antagonist. Dus bank, dumbell, incl of decline bench zou kunnen.

Een clean is een veel complexere fullbody oefening waar je eigenlijk geen antagonist voor aan kunt wijzen.
volgens mij klopt je uitgangspunt niet. Bji het bepalen van een antagonist moet je eerst kijken naar horizontaal / verticaal, en dan push of pull. Als je die afwisselt pak je ook automatisch de tegenovergestelde spieren.

Bijv: de bench is een horizontale push, en dient dus "gecomplementeerd" te worden met een row, i.e. een horizontale pull.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_63883097
Ik train 3 į 4 keer per week redelijk zwaar (ik put mezelf niet helemaal uit), moet ik dan ook 2x mijn gewicht aan eiwitten naar binnen werken of is dit teveel?
x
pi_63885546
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:11 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

volgens mij klopt je uitgangspunt niet. Bji het bepalen van een antagonist moet je eerst kijken naar horizontaal / verticaal, en dan push of pull. Als je die afwisselt pak je ook automatisch de tegenovergestelde spieren.

Bijv: de bench is een horizontale push, en dient dus "gecomplementeerd" te worden met een row, i.e. een horizontale pull.
We habben beide gelijk. Ik bekeek het puur van een anatomisch standpunt. Jij kijkt het vanuit de oefening maar de basis (het anatomische standpunt) blijft hetzelfde. Het is dus nog steeds lats en pecs, bis en tric, quads en hams etc etc
pi_63886546
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:49 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

We habben beide gelijk. Ik bekeek het puur van een anatomisch standpunt. Jij kijkt het vanuit de oefening maar de basis (het anatomische standpunt) blijft hetzelfde. Het is dus nog steeds lats en pecs, bis en tric, quads en hams etc etc
we hebben niet beide gelijk denk ik. Ik denk dat ik meer gelijk heb dan jij
Een vertical push gebruikt enkel bovenkant borst, en dan slechts als synergist. Een vertical pull is dus niet compleet tegenovergesteld qua spiergroepen tov een standing push, maar wel compleet tegenovergesteld qua bewegingspatroon.
pi_63889640
Wat is dit allemaal voor flauwekul?
pi_63891466
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 21:27 schreef LedZep het volgende:
Wat is dit allemaal voor flauwekul?
Geef ons het verlossende antwoord
pi_63898963
Het verlossende antwoord is dat het helemaal niet interessant is om te weten omdat je bicepsomtrek niet spontaan 3cm groeit als je weet dat de standing overhead press de antagonistbeweging is van de pull up en de row die van de bench press.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')