abonnement Unibet Coolblue
pi_65047775
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:45 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

't Komt goed, maar 't gaat lang duren. Even doorbijten en dan samen opnieuw beginnen in het nieuwe huisje. Gelukkig zijn ze erg begripvol op school, vrijdagavond is open dag (en dus "moet al het onderwijzend personeel aanwezig zijn, OOK op eventuele vaste vrije dagen!") maar de rector zei "ga maar lekker naar Groningen, je zal hem wel missen deze week". Ik ben zo blij met hoe er met dat soort dingen wordt omgegaan bij ons op school.

Morgen nog drie mondelingen, een repetitieuurtje aan HAVO2 en een SO nabespreken met m'n 3e klas. En dan op naar m'n lief .

En het mondeling was Animal Farm ja . Nou goed, hij wist er dan tenminste nog chocola van te maken, ondanks de Nederlandse woorden. Ik had gisteren een leerling die na mijn vraag over onderliggende symboliek doodleuk antwoordde dat die er niet was . "It's just about animals on a farm, I thought it was a very childish book" , auw .
Fijn dat je school zo meewerkt. het lijkt mij ook wel moeilijk hoor, krijgt hij een zwaar ongeluk, en dan zit hij ook nog de komende tijd niet dicht bij je. Sterkte ermee.

en die leerling, oei, dat is toch wel heel erg..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 15 januari 2009 @ 19:14:59 #127
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_65081858
Voor mijn mentorklas (brugklas) ben ik gestart met een lessenserie begrijpend lezen. Het gaat dan om het onderscheiden van hoofd- en bijzaken.
Weet iemand enkele geschikte leesteksten? Ik geef zelf wiskunde, en heb niet een mooi archief van teksten enzo. Misschien zit tussen deze forummers wel een docent nederlands of ook een mentor
kloep kloep
pi_65085941
Ga eens bij de sectie Nederlands langs en vraag of je wat methodes mag lenen Daar staan vaak wel goede teksten in + uitleg. Neem dan eentje van een ander niveau of leerjaar waarin jouw leerlingen zitten en je weet zeker dat ze die teksten (nog) niet hebben gehad
pi_65087111
Sectie Nederlands moet dan zeker hebben. Wel een goed initiatief; mijn leerlingen zouden er misschien ook wel behoefte aan hebben; maar ik ben dan weer geen mentor maar alleen docent biologie. Leerlingen lezen tegenwoordig niet erg goed, als ze al lezen...
Pas had ik op mijn vorige stageschool in 6V een examenvraag met ze doorgenomen. Bij één vraag bleef 1 leerling continue emmeren over het antwoord. Na 2 minuten discussie zei ik 'heb je de tabel ook gelezen?' 'Welke tabel?' 'Er staat bij de vraag; gebruik tabel 1 bij het beantwoorden van vraag 2.' 'Oh, had ik niet gezien...' Maar ook het lezen van een tekst blijkt lang niet altijd even nauwkeurig te gebeuren; soms laat ik 1 leerling een tekstgedeelte gewoon klassikaal hardop voorlezen. Beetje basisschool-achtig, maar het werkt wel vind ik.

Vandaag ging vmbo klas wel goed; wel paar onruststokers, maar ze werken wel. Dus tot nu toe gaat het goed. Maar ik twijfel nog of het de komende weken zo goed blijft gaan...maar goed, ik doe mijn best.
Morgen NLT voorbereiden; oftewel, mijn begeleider zal me vast de wind van voren gaan geven...
pi_65257268

Ik kom even zeggen dat ik stage heeeeel leuk vind. Over 3 jaar ben ik ook een docentje
pi_65258469
Wij doen in de brugklassen ook een centraal leesvaardigheidproject. Echt, dan blijkt hoe zwak veel kinderen in begrijpend lezen. Ik heb de beroemde opdracht gedaan die begint met "Lees eerst punt 1 t/m 10 goed door". 1 t/m 9 zijn dan lastige opgaven over een tekst. Punt 10 is: "Lees de laatste regel van de tekst", waar dan staat "Gefeliciteerd, je hebt goed gelezen, je hoeft namelijk geen opdrachten te maken." (Dat is de strekking). Welgeteld TWEE van de dertig leerlingen hadden 'm door. En maar triomfantelijk zitten kijken .

BIj mij gaat 't wisselend. Ik zit nog erg met m'n vriend en de verhuizing in m'n hoofd, en merk dat ik daardoor niet zo scherp en bij de les ben. Dat heeft vooral invloed op de lessen aan m'n 2e klas met 31 leerlingen, die gingen echt bagger deze week.
pi_65273269
Het is dan echt lastig om gefocussed te blijven Razztwizzle. En die leerlingen pikken dat onbewust ook wel op..

zou je je lessen er wat op aan kunnen passen? Ze wat meer zelfstandig laten werken ofzo?(als dat niet in een puinhoop uitpakt tenminste..)
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_65289326
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:49 schreef teigan het volgende:
Het is dan echt lastig om gefocussed te blijven Razztwizzle. En die leerlingen pikken dat onbewust ook wel op..

zou je je lessen er wat op aan kunnen passen? Ze wat meer zelfstandig laten werken ofzo?(als dat niet in een puinhoop uitpakt tenminste..)
Morgen heb ik voor mijn 30 aapjes uit Gym2 een PC-les met een grammatica-oefenprogramma . Hopla.

Ik had vandaag zo'n leuke les met VWO5 . Echt zo'n les waarvan je denkt "Ja, daarom ben ik gaan lesgeven". Ik had de Obama-inauguratie opgenomen en z'n speech gebruikt voor een aantal luister- en later leesvaardigheidsopdrachten. Klas helemaal enthousiast (laatste uur ) en we zijn zelfs nog 10 minuten langer doorgegaan omdat ze het perse af wilden maken. .
pi_65290720
Wauw, dat lijkt mij ook leuk. Leuke manier van actualiteit koppelen aan lesmateriaal. Helaas kan ik Obama iets minder makkelijk gebruiken bij biologie...

Maar ik had het 7de uur gek genoeg een leuke les, leerlingen moeten aan de slag met de microscoop en dat ging eigenlijk gewoon goed. Lekker gewerkt, heb ik ook meteen gezegd aan het einde van de les.
pi_65498093
...vandaag eerste clash met mijn vmbo klas. Ik had vorige week een SO verplaatst omdat ik door roosterproblemen anders in de knel zou komen te zitten. Ik alles op bord geschreven + opschrijven in klassenagenda. Helaas waren er 8 leerlingen de hele week afwezig. En een deel van die leerlingen begon vandaag te mopperen en eigenlijk ruzie te zoeken met mij omdat ze het er niet mee eens waren dat 'ze vandaag pas te horen kregen dat ze morgen een SO hebben...'
Toen ik de klassenagenda tevoorschijn toverde bleek dat mijn tekst weg was gekrast. Toen werd ik echt even boos; want ik merkte dat ze aan het 'zoeken' waren en uitproberen. Ik heb mijn poot stijf gehouden en het SO gaat morgen gewoon door, ondanks het vele commentaar, geroep, gevloek en getier. Ik werd er niet heel vrolijk van, maar goed. Ging de eerste weken eigenlijk best goed, maar dit was de eerste clash en volgens collega's die deze klas hebben zeker niet de laatste
Ironisch was wel dat toen ik bij de deur stond en de klas het lokaal verliet en ik wat leerlingen vroeg over het SO van morgen ik van een heleboel leerlingen te horen kreeg dat ze al geleerd hadden...

Ik ben benieuwd, maar ik verwacht morgen weer een tweede clash.
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:07:05 #136
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_65498170
Goed zo. Poot stijf houden.
Een beetje toegeven kan later altijd nog.
kloep kloep
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:16:00 #137
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_65498533
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:18 schreef Razztwizzle het volgende:
Wij doen in de brugklassen ook een centraal leesvaardigheidproject. Echt, dan blijkt hoe zwak veel kinderen in begrijpend lezen. Ik heb de beroemde opdracht gedaan die begint met "Lees eerst punt 1 t/m 10 goed door". 1 t/m 9 zijn dan lastige opgaven over een tekst. Punt 10 is: "Lees de laatste regel van de tekst", waar dan staat "Gefeliciteerd, je hebt goed gelezen, je hoeft namelijk geen opdrachten te maken." (Dat is de strekking). Welgeteld TWEE van de dertig leerlingen hadden 'm door. En maar triomfantelijk zitten kijken .
Als je punt 1 t/m 10 goed doorleest dan lees je bij punt 10 "Lees de laatste regel van de tekst". Waarom zou je nou net dat punt eerst uit moeten voeren?
En ten tweede leer je zo mensen een verkeerde houding aan. Als de opdracht duidelijk is dan moet je zo snel mogelijk aan de slag gaan, anders ben je lui. En dat de 10 punten ook opdrachten waren, blijkt uit wat de leerling in de gegeven omstandigheden redelijkerwijs mocht verwachten. Of wil je dat leerlingen later bij proefwerken een leeg blaadje inleveren met de mededeling 'bovenaan stond niet dat we de vragen ook daadwerkelijk moesten maken en op het blaadje de antwoorden moesten schrijven'.
Ik vind dit zo'n vreemde opdracht.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:40:34 #138
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_65560988
Vandaag in de Trouw een interessant artikeltje:
quote:
Internet kan de communicatie tussen docent en leerling verbeteren. Maar er zijn valkuilen. „Het begint zakelijk, maar op een gegeven moment komen er hartjes en x’jes.”

Chatten of hyven met je leerlingen: de ene docent vindt het een verrijking, een ander vindt het veel te ver gaan. Door de komst van interne en andere informele communicatiemiddelen, is de relatie tussen leraar en leerling minder formeel geworden. Maar hoor je via deze informele kanalen wel met je leerlingen te praten?

Voor jonge docenten van de lerarenopleiding kan het misschien ongemakkelijk zijn. Na een eerste dag als leerkracht word je thuis verrast met privéberichtjes van leerlingen. De kinderen hebben je gevonden op Hyves, een populair vriendennetwerk op internet. Moet je als leerkracht op die reacties ingaan?

Sommige leerkrachten hebben helemaal geen problemen om te ’krabbelen’ (het plaatsen van berichtjes op Hyves) met hun leerlingen. Zij sturen via internet bijvoorbeeld berichtjes over het huiswerk van de volgende dag, of wensen hen succes bij de komende toets. Zoals Martijn Bakker (25), docent op het Hogeland College in Warffum. „Contact via Hyves vind ik op zich prima”, zegt hij. „Ik zit ook wat meer in de leeftijdscategorie van mijn leerlingen, waardoor ik ze ook weleens tegenkom met uitgaan.”

Ziet hij zijn leerlingen in de kroeg of in de supermarkt, dan voelt Bakker zich geen leraar. Het contact is dan een stuk losser, zegt hij. „De hoedanigheid van docent heb ik dan niet. Dan heb ik gewoon normaal contact. Ook op internet is dit het geval. „Op msn spreken ze me ook aan met ’Martijn’, in de klas noemen ze me ’meneer Bakker’.”

Volgens de docent klassieke talen is de relatie tussen de leerling en docent minder formeel dan vroeger. Hij is blij dat hij met zijn klas op een losse manier kan communiceren. Dat heeft volgens hem als voordeel dat hij beter contact heeft met de leerlingen. „De relatie met de klas wordt er beter van; je weet wat er speelt. Ik weet ook dingen waar andere docenten helemaal niet van op de hoogte zijn. Ik hoor collega’s weleens over bepaalde leerlingen praten, en dan denk ik: je zou eens moeten weten.”

Indien niet afgeschermd, is er op Hyves ook veel privé-informatie te vinden. Zo kun je op de site informatie lezen over iemands vrijetijdsbesteding. Er zijn soms ook vakantiefoto’s te zien, ook van partners en vrienden. Vera Nuiver, derdejaars student aan de lerarenopleiding in Nijmegen, vindt dat docenten daarmee moet uitkijken. „Ze hadden mij ook gevonden toen ik op een middelbare school ging stagelopen”, vertelt ze. „Ik heb toen mijn profiel afgeschermd, zodat ze niks konden lezen. Ik vind dat leraren terughoudend moet zijn met privégegevens.”

Nuiver is van mening dat er op de opleiding meer aandacht moet worden besteed aan dit soort kwesties. Ze beaamt dat veel aankomende leerkrachten worstelen met de vraag hoe om te gaan met contact met leerlingen op het web. „In het begin heb je veel onzekerheid. Je wil leuk gevonden worden en dan kun je soms te ver gaan”, zegt Nuiver.

Marc Mathies, werkzaam bij de Algemene Vereniging van Schoolleiders, ziet vooral gevaren. „Je praat automatisch anders via internet. Daar moet je alert op zijn. Met Hyves moeten we met z’n allen rekening houden, maar leraren zeker. Die hebben een vertrouwensrelatie en een voorbeeldfunctie. Je hebt met leerlingen een andere machtsverhouding dan met je vrienden. Bovendien zet je jezelf in de etalage. Je laat je privéfoto’s toch ook niet in de klas slingeren?”

Volgens Frans Lathouwers, advocaat bij de Algemene Onderwijsbond, bevinden docenten op Hyves zich op een ’glijdende schaal’. „We hebben het zo vaak zien misgaan”, zegt hij. „Het begint met zakelijke berichtjes over roosters, maar op een gegeven moment komen er hartjes en x’jes, of opmerkingen over uiterlijkheden. Als de ouders dat lezen, heb je een probleem. Dat praat je niet zo makkelijk goed.”

In 2008 heeft de advocaat 25 docenten moeten bijstaan die hun baan kwijtraakten. In 2007 was dit ook al het geval. Lathouwers vindt dat scholen moeten aangeven dat er grenzen zijn. Leraren horen een gezaghebbend figuur te zijn, een autoriteit. Hij stelt dat je als docent niet kan permitteren om een vriendschapsband met een leerling te hebben. „Ook buiten school hebben docenten een gezagsverhouding.” Bovendien, zo zegt hij, kunnen pubers moeilijk met leuke opmerkingen omgaan. „Stel jezelf als norm: dat wat ik schrijf, moet een collega ook kunnen lezen.”

Niet alleen jonge docenten zijn actief op internet. Ook de persoonlijke Hyves-pagina van Pieter van Iersel (50), leerkracht op het Sint Janslyceum in Den Bosch, staat vol met vriendelijke conversaties met zijn leerlingen. „Ik vind het leuk dat ik een beetje kan zien waar mijn leerlingen mee bezig zijn”, zegt hij. „Daardoor leren we elkaar beter kennen.”

Af en toe chat Van Iersel ook met zijn leerlingen, bijvoorbeeld als ze ergens problemen mee hebben. Met de feestdagen in december stuurde Van Iersel al zijn pupillen een kerstboodschap via een ’krabbel’ op internet, die vervolgens veelvuldig werd beantwoord. Ook houdt hij via Hyves contact met oud-leerlingen en stuurt hij de toetsresultaten via internet.

Er staat ook wat privé-informatie van hem op de netwerksite. Maar dat zijn allemaal dingen die leerlingen gerust mogen weten. „Ik vind het juist positief. Zo ben ik geen grote onbekende voor ze.” Wel heeft hij een waarschuwing voor zijn leerlingen: „Ze hebben niet in de gaten dat ik ook gewoon hun krabbels kan lezen. Dat heeft weleens tot leuke situaties geleid”, lacht Van Iersel.

De leerkracht vindt dat docenten in de media weleens in een verkeerd daglicht worden gezet als het gaat om contact met leerlingen. „Alsof mannelijke docenten erop uit zijn om met hun leerlingen te flirten.”

Of het nu op Hyves is of in de klas, een docent hoort afstand te bewaren, vindt ook Van Iersel. De natuurkundeleraar probeert daarom de verhouding die hij in de klas met zijn leerlingen heeft, ook op de site na te bootsten. Leerkrachten hebben nu eenmaal een bepaalde verantwoordelijkheid naar hun leerlingen, zegt hij.

„Sterker nog: als volwassene heb je bepaalde verplichtingen naar jongeren. Zo probeer ik ook op Hyves afstand te bewaren. Een krabbel zal ik nooit eindigen met ’liefs’ of ’kusjes’ of iets degelijks, want dat hoort een volwassene niet aan een jongere te schrijven.”
Reacties leerlingen:
quote:
’Een oefensom op Hyves is vaak je redding in nood’

Wat vinden leerlingen die contact met hun leraar hebben via Hyves er zelf van?

Robin Govaart (14):

„Ik vind het leuk dat leraren met de tijd meegaan. Zolang het contact over school blijft gaan, vind ik het oké, want als het te persoonlijk wordt, gaan leerlingen het verkeerd opvatten. En dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling.”

Emine Keser (14):

„Nou, ik vind het echt superfijn. Ik heb deze week proefwerkweek en voor sommige onderdelen wil ik extra oefeningen, en op deze manier krijg ik ze.”

Marieke Kunst (14):

„Ik denk dat als de leerlingen iets meer van hun leraar weten, dat ze dan ook wel meer respect hebben voor die leraar. De docent is dan beter op de hoogte hoe het met zijn leerlingen gaat, en weet daardoor hoe hij ze in de klas moet behandelen.“

Marleen van Dam (15):

„Mijn leraar geeft ook wel eens cijfers als we een proefwerk hebben gemaakt en het is bijvoorbeeld vakantie. Dat is heel fijn, behalve als je een slecht cijfer hebt natuurlijk.”

Thomas van Dijk (15):

„Ik vind het erg gaaf. Zo kom je ook weer meer over je leraar te weten en andersom. Ik vind het best wel modern dat onze leraar natuurkunde gezellig met leerlingen zit te hyven.”

Lucia Geertse (14):

„Ik vind het heel handig. Als je even iets niet snapt, dan maakt de leraar op Hyves een oefensommetje en legt het meteen uit. Dat is vaak je redding in nood! Ik denk dat je ook wel een betere band met je leraar krijgt, en dat vind ik met betrekking tot de lessen erg positief. Ook een goede bijkomstigheid is dat de leraar weet wat er onder de jeugd speelt, en dat komt onder andere doordat hij Hyves heeft.”
Wat vinden jullie?
Afgelopen 2 jaar gaf ik les. Verschillende leerlingen van afgelopen jaar hebben me gevonden op Hyves (knap, want ik gebruikte het amper, had bv maar 5 vrienden erin, en geen foto.) Eerst dacht ik: wat moet ik daar nu weer mee? Later dacht ik: mmm, misschien wel leuk, een beetje contact houden. Ik vind het eigenlijk wel leuk. Ik vind het wel leuk om te horen hoe het nu met ze gaat op school. En het is leuk om te horen dat ze willen dat ik terug kom.

Hoe staan jullie hier tegenover? En wat is dus jullie policy hierin?
De obvious valkuil is dat het te persoonlijk kan worden. Maar ja, dat heb je toch helemaal zelf in de hand? Of moet je je aantrekken wat anderen (collega's, ouders) zouden kunnen denken?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_65562581
Ik deed het in de eerste jaren dat ik lesgaf en ben daarvan teruggekomen. Ik heb het idee dat dat bij veel van mijn jonge collega's precies zo is gegaan. Ik ben er niet van teruggekomen om wat ouders of collega's ervan zouden kunnen denken, maar omdat ik niet wilde dat mijn werk in mijn hele priveleven zou doorlopen.

Wij geven als scholen toch al een onprofessioneel signaal van "altijd beschikbaar", door het verschijnsel ouderavonden (als je de kinderarts van je zoon wilt spreken moet dat overdag, als je de woningbouwvereniging iets wilt laten repareren moet dat overdag, als je naar de pedicure wilt moet dat overdag, alleen wij zijn zo idioot om ons te schikken naar de werktijden van ouders), door het feit dat huisadressen en persoonlijke telefoonnummers van medewerkers in de schoolgids staan, etc. Ik kan het niet maken om dat signaal zelf nog te versterken door vrolijk op zondag via MSN grammatica uit te leggen aan een leerling.

Dan ben ik er zelf mede schuldig aan dat de leraar steeds meer als goedwillend vrijwilliger wordt gezien ipv als de vakman die hij is/hoort te zijn. Met alle gevolgen voor werkdruk en salaris van dien en met alle lerarentekorten van dien. Ik wil niet mede verantwoordelijk zijn voor die trend, daar ben ik tegenwoordig heel principieel in.
pi_65562960
Ik heb trouwens wel een vaksite waar leerlingen op kunnen reageren en daar plaats ik heus wel eens 's avonds een vakgerelateerd nieuwtje op, of foto's van een project. Maar da's geen 1 op 1-contact, dat vind ik toch wat anders. Iets op de vaksite plaatsen is net zozeer onderdeel van het werk als een repetitie nakijken, dat doe ik ook weleens 's avonds of in het weekend. Maar beschikbaar zijn voor contact, dat zouden we tussen 9 en 5 moeten houden, acute ziekenhuisopnames daargelaten.
pi_65563227
Contact met leerlingen doe ik via It's learning, daar wil ik best vragen ed. beantwoorden, en dat wordt ook wel gewaardeerd.

Waar ik laatst tegenaan liep is dat leerlingen mij gegoogled hadden, en ze zo toch bij informatie komen die zij niet hoeven te weten op mij. Niet alles is af te schermen, en ik vond dat toch erg vervelend..
Ik heb zelf al te veel de neiging om buiten werk teveel met werk bezig te zijn, en mede daarom kies ik ervoor om bv. mijn hyves af te schermen.

Een van mijn voorgangsters had wel veel leerlingen op haar hyves, en daar zijn ook vervelende dingen uit voortgekomen.(het precieze weet ik er ook niet van, ik ving er laatst in de wandelgangen wat over op)
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_65575017
Ik heb het ook liever niet. Hyves is afgeschermd en als er uitnodigingen van leerlingen zouden komen zou ik die gewoon afslaan. Persoonlijk vind ik dat er wel een scheiding moet zijn tussen school / privé. Contact met leerlingen via een vak-website of site waarop leerlingen speciaal vragen kunnen stellen vind ik wel goed; zo hou je een beetje de grens intact. Maar dat is mijn mening.

...overigens had mijn vmbo klas, die zo zat te zeuren over dat SO verplaatsen, dat SO érg goed gemaakt. Allemaal mooie cijfer. Ik ben erg trots op ze en zal ze dat ook vertellen. Volgens mijn begeleider toch een signaal dat ze het wel naar hun zin hebben; ze willen schijnbaar leren (voor mij). Nou ja, even wachten hoe de toets gaat over 1,5 week...

Morgen open dag! Wordt druk en vermoeiend denk ik...
  vrijdag 30 januari 2009 @ 18:37:18 #143
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_65575020
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:26 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben er niet van teruggekomen om wat ouders of collega's ervan zouden kunnen denken,
Ik denk dat dit ook iets is wat eerder bij mannen vervelend kan worden. Ik moet echt meteen aan die South Park aflevering denken...
quote:
maar omdat ik niet wilde dat mijn werk in mijn hele priveleven zou doorlopen.
Okee. Goede reden, daar kan ik me wel iets bij voorstellen ja.
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:48 schreef teigan het volgende:
Contact met leerlingen doe ik via It's learning, daar wil ik best vragen ed. beantwoorden, en dat wordt ook wel gewaardeerd.
Ja, dat lijkt me ook wel handig.

Het lijkt me idd ook wel vervelend als leerlingen alles van je privéleven weten. Maar ik gebruik Hyves bv helemaal nergens anders voor, dus ze kunnen ook weinig te weten komen. Als Hyves het middelpunt van je sociale leven is ( ), kan je ze beter weghouden denk ik.

[ Bericht 35% gewijzigd door ErikT op 30-01-2009 18:45:23 ]
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_65626224
Ik heb vandaag voor de tweede keer m'n AOB-lidmaatschap opgezegd Kom nou toch, eind oktober een hoop ophef maken dat je met deze CAO niet akkoord kunt gaan, flyers drukken, stakingen organiseren en dan vervolgens half januari alsnog akkoord gaan met zo ongeveer hetzelfde. En ik maar collega's optrommelen, die me nu komen vragen waarvoor ze in godsnaam de straat op zijn gegaan.

Ik kan niet wachten tot die nieuwe vakbond van Leraren in Actie van start gaat
pi_65626439
Vandaag een (online) sollicitatie ingevuld op een school in de buurt. Halve baan voor het vak waarin ik heb gestudeerd. Heb alleen 0 ervaring met lesgeven, omdat ik geen lerarenopleiding heb. Ben benieuwd.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_65626452
quote:
Op zondag 1 februari 2009 15:48 schreef Lennox het volgende:
dubbel;
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_65626535
Als je een tekortvak hebt gestudeerd hangen ze morgenochtend aan de lijn, als je geen tekortvak geeft zou ik actiever te werk gaan dan een online formuliertje invullen
pi_65626636
Punt is dat ik meer aan het aftasten ben op dit moment. Heb deze week naar alle waarschijnlijkheid mijn (Universitaire) Bachelor in Geschiedenis gehaald. Hoop deze zomer ook master te zijn, want daar mocht ik begin dit jaar al aan beginnen. Momenteel heb ik nog maar 1 vak en scriptie om me op te focussen, en ik ben benieuwd of leraar iets voor mij is. Zit geen haast achter, meer kijken wat de eventuele mogelijkheden zijn.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_65626768
Ah ok, dan is het een ander verhaal. Je zou na je master de lerarenopleiding kunnen gaan doen om te kijken of het iets voor je is. Je hebt dan nog een jaar stufi, ontdekt of je het leuk vindt, en na een jaar heb je je bevoegdheid binnen. En zo'n halve baan als deze kun je dan inzetten als stage.
pi_65626775
Tja, de AOB is akkoord gegaan na ledenraadpleging, dus de leden hebben dan toch toegestemd, of zie ik dat zo verkeerd?

Maar aangezien een aantal andere vakbonden de boel hebben afgewezen is de CAO volgens mij nog steeds niet rond hoor, en gaan we rustig verder...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')