De compleet kansloze en nergens op gebaseerde uitslagen van vandaag - met miljoenen banen in de haast failliete autoindustrie op de tocht, wereldwijde recessie op komst enz. enz. - zijn als volgt:quote:
Indd; na een dag met zeer slecht nieuws over het aantal banen en de autoindustrie vinden beleggers het toch een zeer aangename moment om in te stappenquote:Op vrijdag 5 december 2008 22:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De compleet kansloze en nergens op gebaseerde uitslagen van vandaag - met miljoenen banen in de haast failliete autoindustrie op de tocht, wereldwijde recessie op komst enz. enz. - zijn als volgt:
[ afbeelding ]
Dat kan wel zo zijn, maar feit is dat ze beiden nog steeds bestaan. Waarom knalt 't dan ineens midden op de handelsdag zo omhoogquote:Op vrijdag 5 december 2008 23:00 schreef LXIV het volgende:
Ik bedoel: stel dat jij handelt in de VS, en je zit al tijden op een bult met cash om in te stappen. Wat is dan een beter moment daarvoor op het moment dat Ford/GM vallen? Geen enkel. Dus daarom krijg je dan een stijging.
quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:00 schreef LXIV het volgende:
Ik bedoel: stel dat jij handelt in de VS, en je zit al tijden op een bult met cash om in te stappen. Wat is dan een beter moment daarvoor op het moment dat Ford/GM vallen? Geen enkel. Dus daarom krijg je dan een stijging.
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=39419quote:Doemgoeroe luidt bodembel
Peter van Kleef - 21 november 2008, 11:45
Marc Faber, de man die bijna altijd aan zijn grijze paardenstaart het toneel op wordt getrokken, als hij weer een doemscenario voorziet, heeft gesproken. En, houdt u vast, hij ziet zomaar een kans voor een stevig herstel in de komende drie maanden.
De enorme hoeveelheid geld die door overheden in het systeem worden gepompt, zouden een stevige rally moeten veroorzaken in aandelen die hard zijn afgestraft. Maar Faber houdt ook de keerzijde van de medaille voor.
Als de geldpomp vergeefs blijft draaien en de enorme injecties geen resultaat opleveren, dan moeten we ons opmaken voor een periode die erger wordt dan de Grote Depressie (vanaf 1929). Voorlopig houdt Faber het er op dat de markten ondertussen 'terribly oversold' zijn.
"De rally op de aandelenmarkten kan leiden tot een sell off van obligaties en de dollar", denkt Faber. "Die aandelenrally kan wel eens sterker uitpakken, dan nu rekening mee wordt gehouden." Fabers track record is imposant genoeg om zijn uitspraken serieus te nemen.
Overigens liet hij een dikke maand geleden ook al optekenen dat de dalingen dermate overdreven zijn dat een herstel niet onlogisch was. Zijn bodembel klonk toen in elk geval een tikkeltje te vroeg. Lees gerust verder op CNBC.com.
Zo laag staan de koersen niet hoor. Zeker niet wanneer de PPT elke keer ingrijpt om de koersen weer de lucht in te gooien.quote:Op vrijdag 5 december 2008 22:59 schreef LXIV het volgende:
Dat is bekend. Ik bedoelde de koers van Aegon.
Kijk, en dat het nu allemaal slecht is, dat klopt. Daarom staan de koersen ook zo laag. Wanneer de grote drie eindelijk failliet zijn dan zal de beurs ook een sprongetje maken. Waarom? Omdat de angst dan eenmaal uit de markt is dat zij failiiet kunnen gaan.
Dat PPT (als het bestaat) grijpt alleen in bij extreme dalingen op één dag. Niet om de koers boven een bepaalde grens (8000) te houden. Dat is namelijk niet mogelijk en zeker niet op de langere termijn.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zo laag staan de koersen niet hoor. Zeker niet wanneer de PPT elke keer ingrijpt om de koersen weer de lucht in te gooien.
Bij ING zie je vaak ook een olifant zo ook vandaag...quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:19 schreef LXIV het volgende:
Dat olifantje van Aegon. Dat bestaat wel. Al een hele tijd. Ik vraag me af wie/wat dat nu is!
Is dat niet gewoon de nabeurshandel bij elkaar opgeteld? Ik vermoed dat het niet perse 1 persoon of partij is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |