abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64610736
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:04 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Wat heeft vandalisme an sich in vredesnaam met vuurwerk afsteken te maken?
Ben je net pas ontwaakt na een woest Oud&Nieuw? Je snap toch wel hoop ik dat mensen deze nacht aangrijpen om te kloten en te rotzooien met hun illegale shit? Auto's in de fik steken? Het zou er niks mee te maken moeten hebben maar het is wel zo. Heb het al eerder uitgelegd. Nederland is in de greep van de Tokkies die niets meer moeten hebben van regelgeving of normen en waarden. Die mensen hebben jarenlang nauwelijks tegenstand gehad en nu het met zulke dagen escaleert en er strenger (helaas) moet worden omgegaan met particulier vuurwerk krijg je natuurlijk van die voorvechters: 'alles moet maar kunnen', 'ze willen ons alles afnemen ' Hadden ze maar niet zoveel moeten weggeven destijds ''toen alles maar moest kunnen voor iedereen en in elke mate".

Overigens is particulier vuurwerk sowieso kut. Die mensen hebben nog geen smaak ook op die enkele die nog siervuurwerk af steekt. Ik zeg: doe het zoals in elke grote beschaafde stad. Laat het aan de professionals over. Is nog goedkoper ook.
pi_64610923
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:49 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ohja, want die ID-plicht, dat rookverbod, de bewaarplicht, de kenteken-trace-acties en de rest zijn natuurlijk eigenschappen van een vrije maatschappij. .

Wellicht hangt de mate waarin vandalisme voorkomt samen met het aantal verboden/plichten wat de overheid er door drukt .
Ik bijzonder weinig te klagen over mijn vrijheden. Die zijn er meer dan genoeg. Ik kan zeggen wat ik wil, ik kan gaan waar ik wil, ik voel me niet bedreigd door de overheid.
Binnen de wetten is er genoeg ruimte voor iedereen om zich te uiten in welke normale manier dan ook.

Als je toch vind dat je daarvoor te wienig ruimte hebt en juist daarom over de schreef gaat ben je wel behoorlijk dom bezig.
pi_64610976
Nou ja, als Astmapatient (ben ik niet) ben je nu wel vrijer dan voorheen. Daar heeft nooit iemand het over.
pi_64611015
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:11 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Nee, ik weet niet hoe dat gaat.
Leg jij mij dat eens even haarfijn uit als je wilt.

Mooi dat de oudjes ook eens een positieve bijdrage leveren in dit geval.

Ik doelde met de zwijgende meerderheid meer op de mensen die het niet eens zijn met de verboden/plichten waarmee wij sinds 2001 zijn doodgegooid.
pi_64611036
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:04 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Wat heeft vandalisme an sich in vredesnaam met vuurwerk afsteken te maken?

In dit hele topic heeft nog niemand in dat opzicht ook maar één zinnig woord gezegd.

Die idiocratie die bestaat al een jaartje of 2, 3 in NL. Klagen, kankeren, verbieden. Maar werkelijk de klok zelfs niet horen luiden.

Welkom in NL anno 2009.
Vuurwerk heeft met vandalisme te maken op het punt waarop vuurwerk, legaal of illegaal, in brievenbussen verdwijnt, aan verkeersborden worden gebonden, naar omstanders / politie wordt gegooid.

En wat mij betreft is niet alleen dat vandalisme een motief om het vuurwerk voor particulieren te verbieden. De zooi die achterblijft vind ik ook al een goede reden om het vuurwerk niet aan jan en alleman te geven.
pi_64611045
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:20 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik bijzonder weinig te klagen over mijn vrijheden. Die zijn er meer dan genoeg. Ik kan zeggen wat ik wil, ik kan gaan waar ik wil, ik voel me niet bedreigd door de overheid.
Binnen de wetten is er genoeg ruimte voor iedereen om zich te uiten in welke normale manier dan ook.

Als je toch vind dat je daarvoor te wienig ruimte hebt en juist daarom over de schreef gaat ben je wel behoorlijk dom bezig.
Tuurlijk, jij hebt niets te verbergen en bent de 1e die zich onderwerpt aan de BEFEHLEN van de overheid.
pi_64611072
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:23 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik doelde met de zwijgende meerderheid meer op de mensen die het niet eens zijn met de verboden/plichten waarmee wij sinds 2001 zijn doodgegooid.
Ze zijn niet allemaal even belachelijk maar dit zijn toch twee van de meest absurde:

paddo-verbod
boerka-verbod
pi_64611133
That government is Best, which Governs Least .
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:28:40 #259
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64611142
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik kan nergens in de partijprogramma's van linkse partijen vinden dat ze vandalisme toejuichen of willen bestrijden door met de daders te gaan picknicken. Het heeft daar dus weinig mee te maken. Strenger straffen zal waarschijnlijk ook niet helpen omdat er een totale mentaliteitsverandering moet komen. Ik word depressief bij het idee dat het nooit zal gaan lukken en dat het alleen maar erger wordt.
Ik associeer strenger straffen toch niet met links. Dan denk ik meteen aan de kopje thee methode.
quote:
Want het gaat natuurlijk om verveling. Ontstaan door dat er generaties in het westen zijn opgegroeid die nooit tegenslagen hebben gehad in de vorm van oorlog of terreur. Die altijd alles hebben gekregen van hun verknipte ouders met hun veel te vrije opvoedingen. Daarom hoop ik stiekem op een depressie, zodat wat krom is wellicht weer recht wordt gemaakt.
Ik ben het wat dit betreft met je eens hoor. Maar voor een verbod op vuurwerk ben ik niet, wel voor een harde aanpak van overtredingen.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:29:00 #260
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_64611152
Het wachten is op de stichting Verbied Chocolade en Pizza's
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_64611201
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:28 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik associeer strenger straffen toch niet met links. Dan denk ik meteen aan de kopje thee methode.
[..]

Ik ben het wat dit betreft met je eens hoor. Maar voor een verbod op vuurwerk ben ik niet, wel voor een harde aanpak van overtredingen.
Nou ja, dat ben ik ook niet. Misschien op zware knalvuurwerk. Scheelt ook in de ziektekosten en het deugt gewoon nergens voor. Je moet mensen tegen zichzelf in bescherming nemen soms
pi_64611209
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:24 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Tuurlijk, jij hebt niets te verbergen en bent de 1e die zich onderwerpt aan de BEFEHLEN van de overheid.
Pfff.

Als je zo denkt over het functioneren van de overheid dan heeft het weinig zin om met jou een discussie te voeren. Dan zie je toch alles wat de overheid doet als onnodige bemoeizucht in plaats van manieren om de boel voor iedereen / de meerderheid leuk te houden.
pi_64611210
of de stichting Verbied Ademen, belasting innen op individuele CO2 uitstoot .
pi_64611212
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:23 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik ben op zich ook anti-betutteling, maar dit verbod zie ik eerlijk gezegd wel zitten.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_64611234
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:29 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Het wachten is op de stichting Verbied Chocolade en Pizza's
Als jij een pizza eet heeft niemand anders daar last van.
Als jij je vuurwerk door iemand zijn brievenbus naar binnen gooit of jouw vuurwerkzooi op straat achter laat, dan hebben mensen daar last van.
pi_64611265
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Pfff.

Als je zo denkt over het functioneren van de overheid dan heeft het weinig zin om met jou een discussie te voeren. Dan zie je toch alles wat de overheid doet als onnodige bemoeizucht in plaats van manieren om de boel voor iedereen / de meerderheid leuk te houden.
Wat is er "leuk" aan door de overheid gevolgd worden waar je reilt en zeilt?
Wat is er "leuk" aan door de overheid verplicht te worden je ID bij je te dragen (laatste keer dat dat verplicht was, was tussen 1940 en 1945) ?
Wat is er "leuk" aan door de overheid verboden te worden te roken in plaatsen waar al duizenden (!) jaren gerookt wordt?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:34:59 #267
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_64611292
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:32 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als jij een pizza eet heeft niemand anders daar last van.
Als jij je vuurwerk door iemand zijn brievenbus naar binnen gooit of jouw vuurwerkzooi op straat achter laat, dan hebben mensen daar last van.
Wie gooit er dan ook vuurwerk door iemand z'n brievenbus. Zulke mensen mogen ook gewoon opgepakt worden, hoor. Hoef je het niet meteen voor te verbieden.

En de rommel. Tsja, hier kwamen gewoon een paar gemeentelijke prikkers (met blazers) langs om de boel op te ruimen.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_64611334
Ik heb gehoord dat je met bakstenen heel gemakkelijk ruiten in kan flikkeren.
Laten we bakstenen verbieden !!!!
pi_64611350
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:33 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat is er "leuk" aan door de overheid gevolgd worden waar je reilt en zeilt?
Wat is er "leuk" aan door de overheid verplicht te worden je ID bij je te dragen (laatste keer dat dat verplicht was, was tussen 1940 en 1945) ?
Wat is er "leuk" aan door de overheid verboden te worden te roken in plaatsen waar al duizenden (!) jaren gerookt wordt?
Jij hebt een redelijk kortzichtig beeld van hoe de overheid werkt en je bent ook redelijk simplistisch in je beweringen.
Sigaretten en cafe's bestaan niet al duizende jaren. De overheid is niet actief bezig iedere burger te volgen. Het is echt geen moeite om je ID bij je te dragen en het levert je ook geen belemmeringen op.
Prima dat jij het allemaal zo ernstig inziet, ik zie het minder ernstig in.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:39:05 #270
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64611379
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ben je net pas ontwaakt na een woest Oud&Nieuw? Je snap toch wel hoop ik dat mensen deze nacht aangrijpen om te kloten en te rotzooien met hun illegale shit? Auto's in de fik steken? Het zou er niks mee te maken moeten hebben maar het is wel zo. Heb het al eerder uitgelegd. Nederland is in de greep van de Tokkies die niets meer moeten hebben van regelgeving of normen en waarden. Die mensen hebben jarenlang nauwelijks tegenstand gehad en nu het met zulke dagen escaleert en er strenger (helaas) moet worden omgegaan met particulier vuurwerk krijg je natuurlijk van die voorvechters: 'alles moet maar kunnen', 'ze willen ons alles afnemen ' Hadden ze maar niet zoveel moeten weggeven destijds ''toen alles maar moest kunnen voor iedereen en in elke mate".

Overigens is particulier vuurwerk sowieso kut. Die mensen hebben nog geen smaak ook op die enkele die nog siervuurwerk af steekt. Ik zeg: doe het zoals in elke grote beschaafde stad. Laat het aan de professionals over. Is nog goedkoper ook.
je kent het woord logica neem ik aan.

Volgens jouw logica dient alcohol verboden te worden omdat er mensen zijn die beschonken de auto instappen en omdat een hoop geweldsdelicten worden gepleegd onder invloed van alcohol.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:40:25 #271
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64611413
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:37 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Jij hebt een redelijk kortzichtig beeld van hoe de overheid werkt en je bent ook redelijk simplistisch in je beweringen.
Sigaretten en cafe's bestaan niet al duizende jaren. De overheid is niet actief bezig iedere burger te volgen. Het is echt geen moeite om je ID bij je te dragen en het levert je ook geen belemmeringen op.
Tabaksrook en alcohol worden al duizenden jaren in sociaal verband gebruikt, dus het zou goed kunnen dat beiden in de een of andere vorm al zo lang bestaan.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:40:30 #272
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_64611415
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:37 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Daar gaat het ook niet om. Het gaat om de mogelijkheid. Als zulke wetten er eenmaal doorheen zijn, dan draai je ze moeilijk terug. Wie weet hoe Nederland er over 20 jaar uitziet, en hoe het dan gebruikt wordt. Think of the childeren!!!
pi_64611418
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:34 schreef Mr_Brownstone het volgende:

[..]

Wie gooit er dan ook vuurwerk door iemand z'n brievenbus. Zulke mensen mogen ook gewoon opgepakt worden, hoor. Hoef je het niet meteen voor te verbieden.

En de rommel. Tsja, hier kwamen gewoon een paar gemeentelijke prikkers (met blazers) langs om de boel op te ruimen.
Blijkbaar helpt het niet om mensen op hun goed fatsoen aan te spreken of te verwachten dat ze zelf nadenken. Als dat al jarenlang het geval is, is het misschien eens tijd om wat radicalere maatregelen te nemen.

Jammer dan voor de mensen die wel normaal vuurwerk afsteken.
pi_64611456
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:40 schreef Mr_Brownstone het volgende:

[..]

Daar gaat het ook niet om. Het gaat om de mogelijkheid. Als zulke wetten er eenmaal doorheen zijn, dan draai je ze moeilijk terug. Wie weet hoe Nederland er over 20 jaar uitziet, en hoe het dan gebruikt wordt. Think of the childeren!!!
Dat die mogelijkheid er is wil nog niet zeggen dat er gebruik gemaakt van zal worden.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:42:11 #275
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64611473
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:40 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Blijkbaar helpt het niet om mensen op hun goed fatsoen aan te spreken of te verwachten dat ze zelf nadenken. Als dat al jarenlang het geval is, is het misschien eens tijd om wat radicalere maatregelen te nemen.

Jammer dan voor de mensen die wel normaal vuurwerk afsteken.
Nogmaals, datzelfde argument geldt voor bv alcohol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')