abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 januari 2009 @ 14:36:39 #251
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_64913914
Had iemand al gemeld dat The Boxer Rebellion (de band die meetourde met The Killers en met de Editors) vandaag hun nieuwe album uitgebracht hebben via Itunes? Hij valt ook al te beluisteren op de Myspace site van de band .

Vind het werkelijk waar weer een fenomenaal stukje muziek! Is kwalitatief nog wat consistenter dan hun vorige album Exits. Heerlijk!
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
pi_64971975
FF zeiken hoor, 10 euro voor een kaartje en dan 3,55 servicekosten. Waar kan ik me beklagen? Aan de deur kopen kan tegenwoordig ook al niet meer zonder servicekosten.
Aldus.
pi_64972883
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:02 schreef Z het volgende:
FF zeiken hoor, 10 euro voor een kaartje en dan 3,55 servicekosten. Waar kan ik me beklagen? Aan de deur kopen kan tegenwoordig ook al niet meer zonder servicekosten.
Ja en dan ook nog 0,95 "administratiekosten" rekenen
  maandag 12 januari 2009 @ 23:30:31 #254
71333 BUG80
Stop making sense
pi_64973461
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:02 schreef Z het volgende:
Denk je soms dat een kaartje van 10 euro printen minder inkt kost dan een kaartje van 80 euro??
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:49:58 #255
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_64995759
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:30 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Denk je soms dat een kaartje van 10 euro printen minder inkt kost dan een kaartje van 80 euro??
Volgens mij heb je voor het printen van een '1' minder inkt nodig dan voor het printen van een '8'. Dus dan kan er ook wel wat van die prijs af, lijkt me.
pi_64997170
Maar nu kan ik mijn Beirut-kaartje dus niet meer bij de Plato halen?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 17:26:26 #257
71333 BUG80
Stop making sense
pi_64997310
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:49 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Volgens mij heb je voor het printen van een '1' minder inkt nodig dan voor het printen van een '8'. Dus dan kan er ook wel wat van die prijs af, lijkt me.
Verhip

Ik ben al die jaren bedonderd
pi_64997641
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:22 schreef frame-saw het volgende:
Maar nu kan ik mijn Beirut-kaartje dus niet meer bij de Plato halen?
Alle platenwinkels en concertzalen werken tegenwoordig ook met de systemen van Ticketservice, althans als het kaarten voor de Paradiso en de Melkweg betreft. Dus ook al koop je op de avond van het concert aan de deur een kaart, moet je alsnog de servicekosten betalen, en dat voor een voor mij volledig overbodige service. Stelletje fascisten zijn het.
Aldus.
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:59:02 #259
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65028465
quote:
Angil+Hiddntracks - Oulipo Saliva
Frankrijk blijft verrassen met eigenzinnige muziek. Neem nu Angil. Angil is in feite het soloproject van Mickaël Mottet die zijn zang en composities begeleidt met piano, allerhande percussie-instrumenten en gitaar. Acht jaar terug debuteert hij geruisloos, maar toch blijft hij niet onopgemerkt en zeker niet na zijn tweede album van vier jaar terug. Het levert een hoop tournees op door heel Europa. Tussendoor brengt hij veel albums uit in eigen beheer. The Hiddentracks is zijn wisselende begeleidingsband. Voor zijn nieuwe cd Oulipo Saliva is het idee na een concert in Barcelona ontstaan om een hele plaat te baseren op blaasinstrumenten en zo een soort brass-album te maken. Echter heeft Hiddentracks leider Francis Bourganel verboden de E akkoord te gebruiken. En zo geschiede, zelfs de begeleidingsband is nu veranderd in Hiddntracks (ook zonder E dus). Mottet schrijft een heel album van ruim 50 minuten, waar naast zijn zang, gitaar en pianospel veel ruimte gelaten wordt aan de sax, klarinet en trombone. Daarnaast schuiven gasten op cello, contrabas, viool, fluit, gitaren, zang en percussie-instrumenten aan. Door de brutale, volle Engelstalige zang doet de band heel erg aan Day One denken. Voor de rest bestaan de arrangementen uit melancholische songs, waar je op het kruispunt van pop, rock, jazz, klassiek en zelfs hip hop belandt. Daarbij komt de liefde voor muziek duidelijk naar voren evenals een goed gevoel voor humor. De pakkende liedjes zijn verfrissend en hebben een open karakter, waardoor ze eenvoudig te omarmen zijn. Het ongewone geluid dat Mottet hier presenteert getuigt van intelligentie en een bijzondere creativiteit. Met zijn muziek komt hij ergens uit tussen Element Of Crime, Pascal Comelade, Psychedelic Furs, Smog, Why?, Pavement, Black Heart Procession, John Coltrane en Hanne Hukkelberg en iets moderns en klassieks. Zo bijzonder en wonderschoon krijg je het zelden. Om je oren bij af te likken!
Per se geen E willen gebruiken, prachtig!

Klinkt erg tof in al z'n pretenties in ieder geval.
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:02:04 #260
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_65028567
quote:
Met zijn muziek komt hij ergens uit tussen Element Of Crime, Pascal Comelade, Psychedelic Furs, Smog, Why?, Pavement, Black Heart Procession, John Coltrane en Hanne Hukkelberg en iets moderns en klassieks
ja, nou, zo kan ik ook reviews schrijven hoor
pi_65028998
Zo moeilijk is dat nou ook weer niet. Toonsoort een tikkie verhogen/verlagen en je hebt geen E meer.
Aldus.
pi_65065337
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:35 schreef Z het volgende:

[..]

Alle platenwinkels en concertzalen werken tegenwoordig ook met de systemen van Ticketservice, althans als het kaarten voor de Paradiso en de Melkweg betreft. Dus ook al koop je op de avond van het concert aan de deur een kaart, moet je alsnog de servicekosten betalen, en dat voor een voor mij volledig overbodige service. Stelletje fascisten zijn het.
Ik had het eigenlijk over dat de reguliere verkoop van ticketservice-kaartjes niet meer zou zijn. Dat zou toch zijn per 1 januari? Dus kan ik nu nog wel of niet kaartjes kopen bij de Plato?
Al denk ik wel dat ik zaterdagochtend de laptop erbij pak, ben bang dat het uitverkoopt
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:02:47 #263
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65069478

Wordt in de OOR ook aardig geprezen en wat mij betreft terecht. Vrij duistere, lo-fi singer/songwriter muziek. Niet gigantische spannend, wel wat aanstekelijk hooks, goede teksten en al met al dus zeer goed te pruimen.
pi_65078073
Ja, die heb ik dus gisteren ook gekocht. Zeker een fijn plaatje. Doet me af en toe wat denken aan Joan As Police Woman, maar ook wel Cat Power en her en der Jolie Holland.

Wel grappig, ik had de plaat nog niet zien staan en liep naar de toonbank bij Velvet. De verkoper was net aan het uitpakken en pakte deze CD uit de doos. "Deze zeker?" Mooi staaltje klantenkennis!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:36:42 #265
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65079080
Ik voel me vereerd pfaf.
www.thuisuiteten.nl
pi_65082106
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:59 schreef pfaf het volgende:

[..]

Per se geen E willen gebruiken, prachtig!

Klinkt erg tof in al z'n pretenties in ieder geval.
Helemaal orgineel is het niet, ik weet dat er een Franse auteur is die een boekje heeft geschreven waar de letter E niet in voorkomt.

Luister nu antony and the johnsons op de luisterpaal. Het gevaar om ooit voor popmuziek door te gaan heeft 'hij' nu wel definitief van zich afgeschud.
Denk wel dat ik hem mooi ga vinden, prachtige begeleiding. En de niet verwaarloze kans dat Antony gaat springen terwijl je de cd beluisterd geeft een mooi melo dramatisch sfeerbeeld.
pi_65087079
Even nog een geweldig album uit 2008 dat ik vorige week ontdekte:

Peter Adams - I Woke With Planets In My Face

Dit gaat zeker in mijn aangepaste jaarlijst van 2008 komen.
Heerlijk sfeervol album. Doet sterk denken aan het betere werk van Sufjan Stevens.

Top-aanrader!
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_65087535
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:27 schreef Moody het volgende:
Even nog een geweldig album uit 2008 dat ik vorige week ontdekte:

Peter Adams - I Woke With Planets In My Face

[ afbeelding ]

Dit gaat zeker in mijn aangepaste jaarlijst van 2008 komen.
Heerlijk sfeervol album. Doet sterk denken aan het betere werk van Sufjan Stevens.

Top-aanrader!
Toevallig! Die luister ik nu. Klinkt goed inderdaad
pi_65087911
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:37 schreef Kanariegeel het volgende:

[..]

Toevallig! Die luister ik nu. Klinkt goed inderdaad
Vreemd toeval
Ik zie ook dat hij nog een album heeft, ook ff luisteren...

Beide albums hier gratis te downloaden (of tegen kleine donatie):
http://www.peteradamsmusic.com/store.html
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_65089576
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:21 schreef N.i.c.k het volgende:

[..]

Luister nu antony and the johnsons op de luisterpaal. Het gevaar om ooit voor popmuziek door te gaan heeft 'hij' nu wel definitief van zich afgeschud.
Denk wel dat ik hem mooi ga vinden, prachtige begeleiding. En de niet verwaarloze kans dat Antony gaat springen terwijl je de cd beluisterd geeft een mooi melo dramatisch sfeerbeeld.
Jij snapt het
pi_65120326
Deerhunter afgelast
pi_65122327
K*t.
Aldus.
pi_65136460
Ook erg tof, van eind 2008: C.R. Avery

Zijn Magic Hour Sailor Songs bevat 11 nummers, die een beetje laveren tussen hiphop, spoken word (slammen), Tom Waits en Everlast.

Waits is grote fan en heeft hem al meegenomen op toernee. Hij speelt mondharmonica op een furieuze wijze!

www.cravery.com
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')