abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:52:19 #251
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63780905
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:49 schreef Dakota het volgende:
nu is reinhilde idd wel erg stil
helemaal mee eens. Een update van Nixxx zou op zich ook wel erg welkom zijn, als Reinhilde er niet toe in staat is We gaan er maar vanuit dat er een kindje op komst is of inmiddels al op haar buik ligt....
maar voor de zekerheid toch maar

Ingrid, beterschap.

En ik ben niet zwanger, maar vergeet nu al weer de andere posters.... grmbll

Een dus maar...
pi_63781029
Reinhilde opvallend stil... zou er dan toch een beebje zijn/aankomen?
Fake it till you make it...
pi_63781090
Miss Sly, ik zou denk ik kijken of ik de echo kon verzetten op dezelfde dag. En als dat niet mogelijk is en je geen spijt krijgt dat je niet bij de begrafenis bent geweest, dan zou ik gewoon naar de echo gaan.
Doe wat voor jou ok voelt, dan is het prima
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:01:10 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63781115
miss_sly, gecondoleerd. In jouw geval zou ik ook voor die echo gaan hoor.
Maar ik zou iig ook even de kliniek bellen, wie weet kan er wat geschoven worden. Mss willen ze zelfs wel kijken of er iemand met je wil ruilen van iets vroeger 's ochtends ofzo.

Reinhilde? Ben je nu dan toch echt bezig? Of mss zelfs al wel klaar?
Volgens mij had ik dat gezegd he, eergisteren, dat het hier wel ongeveer op ging lijken.
Het kan bijna niet anders dat je bezig bent. Dus ik gooi er een paar tegenaan hoor!
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:02:59 #255
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_63781158
Reinhilde s6 nog meid
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:03:41 #256
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_63781177
Nu vraag ik het me toch af he, is jeuk ook een kwaaltje? ik krab me eigen een ongeluk!!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 5 december 2008 @ 13:07:11 #257
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63781260
ik heb ook last van jeuk Bar, in het begin niet zo erg als nu, maar ik denk dat ik gevoeliger ben voor wasmiddel of wasverzachter, heb er minder last van als ik een keer extra spoel zonder troep etc.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator vrijdag 5 december 2008 @ 13:17:52 #258
5428 crew  miss_sly
pi_63781532
Vroeger in de ochtend kan niet, want ze doen in de ochtend alleen de controles van niet zwangere en bloedprikken. Dit is toch half 11, dan gaan ze over op echo's van zwangere, puncties en IUI's. En later in de middag doen ze niets alleen lab-werk. Dus verplaatsen is geen optie, ze ziten helemaal dichtgepland.

Ik kijk nog even of er zondag iets van een wake ofzo is, dan ga ik daar in ieder geval heen, maar de echo gaat dus in ieder geval door maandag.

Reinhilde is wel errug stil, he? Zou het dan toch ein-de-lijk gebeuren daar? Even voor de zekerheid een paar
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_63781665
Miss_Sly, ik snap in jouw situatie zeker dat je de echo voor laat gaan... Ik vind het wel goed van je dat je in ieder geval naar een wake probeert te gaan als die er is... dan kun je het wel voor jezelf afsluiten en een plekje geven. Sterkte in ieder geval!

Speciaal voor Reinhilde; Zet 'm op!!

DJMO, jouw kindje dus een 6 ponder...!! Da's mooi! Fijn dat alles goed was bij de controle!

Onze kleine zat bij de echo van afgelopen maandag al op een gewicht van bijna 7 pond. De vk verwacht een geboortegewicht van 8-9 pond...

Vandaag alweer 37 weken! Weer zo'n mijlpaal... De tijd gaat snel... de kleine mag van ons al wel komen... we zijn er klaar voor!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:43:03 #260
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63782189
Reinhilde, waar ben je meis? Moeten we nog helpen (Ik hoop dat het mosterd na de maaltijd is).

Mis_Sly, gecondoleerd. Jammer dat je de afspraak niet kan verzetten. Ik kan me je spanning wel voorstellen. Ik hoop dat de wake er is en je daar heen kunt gaan. je moet doen wat voor jou het beste voelt!

[ Bericht 90% gewijzigd door sjak op 05-12-2008 13:57:58 ]
Lekker douchen!
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:43:32 #261
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63782204
Bar, dat is inderdaad een grote verrassing!
Lekker douchen!
pi_63782221
Bar, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:45:25 #263
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63782247
/emo modus aan
Ben me daarstraks bijna doodgeschrokken op controle Gyn deed weer eens onderzoek zoals afgesproken, meet, weegt etc en ging afsluiten met dopler... kon hij het hartje niet vinden op de "normale" plaats. zoek zoek zoek en hoorde vaag iets maar kon niet zeggen of dat nou dat van guppie was of van mij, dus hupsakee splatch koude gel op mn buik (brrrrrrr) ondertussen hart in mn keel zweet op alle plaatsen zelfs van degene waar je dacht niet te kunnen zweten... En ja hoor na even wroeten gevonden *zucht* had meneer zich helemaal overdwars neer gelegd met rugje naar binnen en armpjes en beentjes kruislings voor m en duimpje in de mond... pffff dat enkele seconden soms als uren aan konden voelen wist ik, maar dat ik er zo op zou reageren.. k schaam me kapot! Kortom guppie maakt t goed godzijdank. er ging in die paar minuten in totaal een heel doemscenario door mn koppie. Gelukkig voor niks!
/emo modus uit

Ennuh reinhilde ik neem aan dat je of nog hard bezig bent of dat je van je versafgebakte beebje aan het genieten bent en ons in een roes van geluk n ietsie bent vergeten ?
De rest nog zien posten dus daar nog geen nieuws helaas
_Bar_ Gefeliciteerd!!! Ik snap dat het heel dubbel voor je is, maar het is je zo gegund. Laat het bezinken en durf n beetje te genieten op je wolkje elke dag is er eentje die niet meer afgenomen kan worden
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 5 december 2008 @ 13:47:20 #264
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63782299
och maffe ... begrijpelijk dat je even compleet in paniek raakte ... ik ben blij dat guppie het goed maakt, hele dikke kuss voor jou
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_63782326
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:03 schreef _Bar_ het volgende:
Nu vraag ik het me toch af he, is jeuk ook een kwaaltje? ik krab me eigen een ongeluk!!!
Ik weet niet of jeuk een kwaaltje is wat persé bij zwangerschap hoort. Het koude weer op het moment wil ook wel meewerken, ik jeuk overal en mn handen barsten open en ik kan er niet tegenop smeren...

Maffe, wat schrikken zeg... . Gelukkig alles ok!
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:52:16 #266
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_63782412
DJMO wat fijn dat junior nu goed ligt

Maffe, daar zou ik ook wel van schrikken hoor, maar gelukkig is alles gewoon goed.

En jeuk, ik heb tegenwoordig ook wat eerder last van jeuk... somsom gek van te worden....
Make love, not war ☮
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:55:14 #267
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_63782480
* Sjeekie_Beekie springt uit lurkstand:
_Bar_ Gefeliciteerd! Lekker genieten de komende tijd.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_63782909
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:42 schreef Raissa het volgende:

[..]

Je stelt je helemaal niet aan, snap best dat je er gewoon even over wilt kunnen vertellen.. Ik hoop stilletjes met je mee op een telefoontje vandaag!

Ga je toch sinterklaas vieren? Heb je het je schoonzusje wel gezegd?
Dat is het hem ook denk ik, het zijn er zo weinig die er van weten dat af en toe je ei droppen wel lekker is.
En hier de hele tijd depri doen... voel me er niet zo goed bij maar ja het zit me nu zo hoog,

Schoonzusje weet het nog steeds niet, heb er de laatste 2 weken niet gezien en dat is maar goed ook, geloof niet dat acteren voor me weg gelegd is en het zou me ook niets verbazen als ik vandaag of morgen emotioneel breek, zie het al voor me dat schoonmoeder (tactvol als ze soms niet is, ze is wel lief hoor dus niets verkeerds verder) een cadeautje heeft gekocht voor de baby, en dat is denk ik net voldoende momenteel.
Heb er echt totaal geen zin maar ja niet komen is ook weer zoiets.
Schoonzusje staat waarschijnlijk nu al te ploeteren in de keuken om het voor ons gezellig te maken
en ik wil het voor hun echt niet verpesten allemaal dat vind ik echt te ego.
Mama van Isa en Ties
pi_63783032
maffemuts ik zou me ook de rambam zweten als de gyn het hartje niet kon horen daar mag je best ff van onderste boven zijn lijkt me heeeeeel normaal gelukkig was je bij de gyn zodat een echo meteen mogelijk was
kom maar ff lekker bij van de schrik.
Mama van Isa en Ties
pi_63783096
Bar gefeliciteerd

Hier nog geen verse babies?

Hier zijn de hamsterweken weer begonnen, ben goed onder handen genomen door de kaakchirurg. De assistentes kreeg ik niet aan het verstand dat ik echt niet plat kon liggen dus ik lag mooi al 15 minuten te wachten op de chirurg met doek over me heen en instrumenten op me toen mijn handen begonnen te tintelen en ik volledig wit wegtrok. "We leggen je nog iets verder achterover, trek je benen maar wat op, zie je je krijgt al weer wat kleur" en ik maar hijgen dat ik rechtop moest, zat tegen flauwvallen aan dus toen ik zei dat ik misselijk werd gingen ze me rechtop zetten en was alles ineens weer goed, misselijkheid weg, benauwdheid weg, gevoel van flauwvallen weg. Maar geen fijn moment dus. Stel dozen, ik had het nog zo gezegd dat je met 35 weken zwangerschap gewoon niet zo lang in een tandartsstoel kan liggen en maar niet luisteren.
De verdoving is nu bijna uit gewerkt dus ik ga lekker even met een dekentje op de bank.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_63783167
Marlieske, kan me voorstellen dat je je zo voelt... de uitslag komt ook al steeds dichterbij, he? Spannend, hoor... Sterkte met het verdere afwachten...

Maffemuts, tjonge... kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken!! Gelukkig is alles goed...!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  Moderator vrijdag 5 december 2008 @ 14:23:45 #272
5428 crew  miss_sly
pi_63783273
maffemuts, logisch dat je helemaal in de stress schiet! Gelukkig was alles toch in orde!

marlieske, wat zijn die wachtdagen toch zwaar, he? Kan me voorstellen dat je het prettig gevonden had als je even je verhaal had kunnen doen, hoor. Geen aanstellerij, zeker niet! Sterkte nog de laatste dagen en vanavond met acteren
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:30:41 #273
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_63783435
Bar, ik zat met mijn mond open van verbazing.
Meid, wat zal er veel door je heen gaan. Maar soms neemt het leven een loopje met je en gebeuren er kleine wondertjes.
Laat het maar goed tot je doordringen.
Want de Bar-trein stopt volgens mij nog lang niet.
Gefeliciteerd.

Reinhilde
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_63783459
nog nixxx?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:35:08 #275
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_63783532
Bar wat doe je! Wat een verassing zeg!

Miss_Sly gecondoleerd met het overlijden van je opa.

Hier iemand die vanavond pakjesavond niet echt mee gaat maken. Ik heb dat heerlijke buikgriepvirus weer.
Erg handig want ik zou vanmorgen net op pad voor een nieuwe broek. De enige broek die ik nog paste was zó gaar dat ik eruit gescheurd ben..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 5 december 2008 @ 14:44:37 #276
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63783768
noli kan je geen trainingsbroek aan?? of bestellen via internet (dat je gewoon twee maten doet, en de goeie houdt, en de andere terugstuurt?? beterschap

vrijdag 5 december 2008 @ 14:53:26 #277
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63784011
Noli wat naar
Maarruh als je nou geen zin hebt he om te shoppen hoef je niet ziek te worden hoor :p
Een geluk, de winkels lopen gelukkig niet leeg dus je kan zodra je je beter voelt alsnog shoppen, een voordeel ws in een maatje kleiner ( stom buikgriepvirus doet ook nog eens je reserves opvreten) beterschap
n ieder die t nodig heeft
Gewoon n stuiterballetje
  vrijdag 5 december 2008 @ 15:18:39 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63784589
He wat naar Noli! Sterkte joh!
pi_63784726
Wow Bar! Wat een verrassing. Heftig hoor, maar ook wel leuk. Straks weer foto's van jou met zo'n ukkie.

Gecondoleerd miss_sly. Wat je ook beslist, als je er zelf achter staat, is het goed. Wat anderen ook zeggen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63785121
Noli, beterschap joh! Zo vervelend is dat

Reinhilde is toch vast wel bevalling inmiddels, niets voor haar om de hele dag niet te reageren! Voor de zekerheid
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 5 december 2008 @ 15:47:05 #281
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_63785193
Bar wat geweldig!!! Ik lees het nu pas! Gefeliciteerd!
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:04:14 #282
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63785535
* uit lurkstand komt*

Bar, gefeliciteerd met je zwangerschap. en Reinhilde, tóch op Sinterklaas. Alle kracht voor jou meid, al hoop ik dat je het niet meer nodig hebt.

*terug in lurkstand gaat*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Jubileum moderator vrijdag 5 december 2008 @ 16:43:06 #283
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63786485
*gluurt om hoekje*

Nog nixx he?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:46:40 #284
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63786571
*maffe lamme vinger krijgt van F5*
T blijft wel heeel stilletjes hoor zou er dan strakjes toch n nixxpiet of reinpiet het goede nieuws komen brengen ?

K gluur strakjes nog wel even
Gewoon n stuiterballetje
  Moderator vrijdag 5 december 2008 @ 17:00:54 #285
5428 crew  miss_sly
pi_63786858
Ik moet dadelijk weg, sinterklaas vieren. Zou toch wel erg graag nog even een berichtje van nixxx zien ofzo
  vrijdag 5 december 2008 @ 17:04:47 #286
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_63786947
ik lees het morgenochtend allemaal wel of er nog nieuws komt van Nixxx of reinhilde zelf.

Allemaal een hele fijne avond
  vrijdag 5 december 2008 @ 17:12:00 #287
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63787146
Ik ben ook net weer terug van de controle bij de vk. Een beetje het maffemuts scenario...ze kon het hartje niet horen en heeft me om een echo gestuurd. Ik naar het ziekenhuis, nog een beetje verdoofd eigenlijk.
Kom ik daar aan, vraagt de verpleegster of ik alleen ben - ja - of er nog iemand komt -nee, moet dat dan?- oh, zegt ze, je gaat het alleen doen. Huh? Toen realiseerde ik me pas dat er dus ook een mogelijkheid was dat het hartje niet meer klopte. Heb ik even in mijn eentje zitten huilen daar in die verloskamer. De gyneacoloog kwam gelukkig snel en zette de echo erop en hij zei direct: nou, ik zie wel een kloppend hartje hoor. Pffffffff..... Ik ben echt helemaal leeg nu, als ik niet zwanger zou zijn, zou ik een borrel hebben genomen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 5 december 2008 @ 17:18:21 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63787287
memmel gelukkig is er ook bij jou niets aan de hand, ook bij kan ik me voorstellen dat de schrik er even goed in zit...

pi_63787325
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 17:00 schreef miss_sly het volgende:
Ik moet dadelijk weg, sinterklaas vieren. Zou toch wel erg graag nog even een berichtje van nixxx zien ofzo
zal ik je smssen als er nieuws is?
Saartje
pi_63787338
Pfft wat een schrik maffemuts en Memmel! Gelukkig was alles gewoon goed!
Saartje
  Moderator vrijdag 5 december 2008 @ 17:21:03 #291
5428 crew  miss_sly
pi_63787340
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 17:20 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

zal ik je smssen als er nieuws is?
Nou...dat klinkt wel erg verleidelijk
Ik denk alleen dat de schoonfammilie dat niet zo op prijs gaat stellen...dus ik ga mijn nieusgierigheid dan maar bedwingen en meteen even kijken als ik thuiskom
  vrijdag 5 december 2008 @ 17:27:59 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63787507
Jeetje maffemuts en memmel, volgens mij schrik je je dan idd even helemaal lam.
Gelukkig was alles goed!
  vrijdag 5 december 2008 @ 18:38:15 #293
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63788945
Memmel schat toch Blij dat bij jou ook alles goed was.. hebben onze beebjes een pact gesloten vandaag? Hoeven we niet meer bang te zijn voor sint en piet krijgen we weer iets anders wat ons schrik aanjaagt
Allen veel plezier vanavond op Sinterklaasavond
Gewoon n stuiterballetje
  vrijdag 5 december 2008 @ 19:07:23 #294
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_63789626
Jeetje Memmel wat een schrik, gelukkig is alles goed!
Maffe wat zul jij je ook rot geschrokken zijn zeg, ben heel blij voor jullie dat alles goed is!
  vrijdag 5 december 2008 @ 19:24:27 #295
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63790050
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:09 schreef _Bar_ het volgende:

Een echt kadootje is het nu ook weer niet, aangezien ik al jaren geen pil meer slikte of iets van anticonceptie gebruikte ivm mijn humeur schommelingen.
en dan op een paar avonden geen zin in iets van bescherming omdoen, en ja dan is het ineens prijs....
Behoorlijk schrikken dus.

Dit vind ik dan niet zo met elkaar rijmen (zonder oordeel te geven hoor, maar het lijkt me meer een logisch gevolg dan ).

Maar: Gefeliciteerd! Wat spannend en emotioneel voor je/jullie! Ik wens je een hele fijne zwangerschap en een mooi gezond kindje .

Miss_Sly, ik vind je helemaal niet raar hoor .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Jubileum moderator vrijdag 5 december 2008 @ 19:50:18 #296
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63790665
Ach Memmel en Maffe wat zullen jullie geschrokken zijn!! Ik ken die seconden maar al te goed, als ze zoeken naar het hartje en ze kunnen het niet vinden. Die lijken wel uren te duren en je voelt de grond langzaam onder je voeten wegzakken...
Eva ♥ en Iris ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 5 december 2008 @ 20:35:40 #297
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63791744
nog geen nieuws van de bezige dames zie ik

maar even een vraagje he; als ik _nu_ zou bevallen zou het gewicht van jr. rond de 2,5 kilo zitten volgens de dokter; dat schijnt normaal te zijn (zal bij yolanda ook wel zoiets geweest zijn, maar van haar beviel ik op de uitgerekende dag), maar stel dat ik nu zou bevallen, zou de baby dan de couveuse in moeten???

vrijdag 5 december 2008 @ 20:41:31 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63791866
Als je nog voor de 37 weken zit dan vaak wel, al is het maar voor een paar dagen.
En als hij echt 2,5 kilo zou zijn dan heb je een grotere kans dan bij een 9 ponder lijkt mij zo. Het gaat erom dat die hele kleintjes zichzelf gewoon niet zo goed warm houden.

Als je wel 37 weken ben kijken ze volgens mij naar de conditie van je kindje. 2500 gram is niet heel erg veel, maar volgens mij zijn er maar weinig kindjes met die termijn die de couveuse in gaan.

Dacht ik.
Ik kan er wel naast zitten hoor.
  Jubileum moderator vrijdag 5 december 2008 @ 20:43:25 #299
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63791908
Het hangt iig van meer factoren af als alleen het gewicht. Het hangt af van ademhaling, kleur, warm houden, zuigkracht etc etc.

Het is wel zo dat bij couveusekindjes het streefgewicht 2500 gram is, dan is meestal het ergste achter de rug maar het hangt dus niet alleen van gewicht af.
Eva ♥ en Iris ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 5 december 2008 @ 20:45:02 #300
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63791945
wat die grens betreft zit ik wel safe genoeg dacht ik BE, ben nu 37wk4dg. en ik ben ook niet echt superbang dat ik nu ineens hier ter plekke dat kind uitpoep, maar ik vroeg het me af, omdat mijn rug zo idioot kut blijft doen..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')