quote:Ajax krijgt half miljoen voor EK-gangers
NYON - De Nederlands clubs krijgen in totaal 1,3 miljoen van de Europese voetbalbond UEFA voor het leveren van voetballers voor het EK deze zomer in Oostenrijk en Zwitserland. Ajax ontvangt met 481.746 euro het hoogste bedrag, gevolgd door Feyenoord (308.093) en AZ (156.848). In totaal heeft de UEFA een bedrag van 43,5 miljoen euro verdeeld onder 180 clubs uit 24 landen.
Compensatie
De verdeling van het geld vloeit voort uit een overeenkomst die UEFA, de wereldbond FIFA en de vertegenwoordigers van de grootste clubs in Europa, toen nog de G14, in januari van dit jaar hebben afgesloten.
De inmiddels opgeheven G14 heeft een vergoeding voor het afstaan voor spelers voor interlands bedongen als compensatie als een voetballer geblesseerd terugkomt van een wedstrijd voor zijn land.
Hoogste bedrag
Het Duitse Werder Bremen, Bayern MÜnchen en het Franse Lyon krijgen met een bedrag van ruim een miljoen de hoogste bedragen per club. De UEFA maakte bekend dat bij het volgende EK een bedrag van zo’n 55 miljoen euro wordt verdeeld.
Yup. vraag me alleen af of ie wel naar Ajax nog wil.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:13 schreef kalinho het volgende:
Boukhari is ook nog vrij toch?
Op eten.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:22 schreef koningdavid het volgende:
Wat zouden we met Boukhari moeten dan?
Ze zochten nog iemand op zuid 2e ring om broodjes Unox te verkopen.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:22 schreef koningdavid het volgende:
Wat zouden we met Boukhari moeten dan?
quote:Op donderdag 4 december 2008 15:27 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ze zochten nog iemand op zuid 2e ring om broodjes Unox te verkopen.
quote:Huntelaar belooft 'muchos goles'
Geschreven op donderdag, 4 december om 15:13
Lang zal hij er niet voor in de boeken hebben gezeten, maar de eerste Spaanstalige woordjes van Klaas-Jan Huntelaar ten overstaan van de pers zijn een feit. De kersverse aanwinst van Real Madrid, die donderdagmiddag werd voorgesteld in het Santiago Bernabéu Stadion, liet meteen weten wat er van hem te verwachten valt: muchos goles.
De Achterhoeker, die zijn handtekening zette onder een contract tot 2013, was verder nog kort van stof ten overstaan aan het met name Spaanse journaille. “Ik hoop veel doelpunten te maken. Ik ben er trots op dat ik voor Real Madrid mag spelen, en ik wil meneer Calderón en Alfredo Di Stefano bedanken.” Laatstgenoemde was traditiegetrouw aanwezig bij de presentatie van de nieuweling.
Voorzitter Ramón Calderón, die even daarvoor Huntelaar het shirt met nummer negentien onverhandigd zag worden door Di Stefano, had een uitgebreider relaas klaar. “We hopen dat hij het hier waar gaat maken. Iedereen binnen de club was het eens over zijn komst, en hij voldoet precies aan het profiel van een speler die wij voor ogen hadden: hij is 25 jaar, scoort makkelijk en is afkomstig van het grote Ajax. Daar heeft hij meer dan zeventig keer gescoord in drie seizoenen.”
De preses van De Koninklijke bleek zijn huiswerk goed gedaan te hebben. “Hij is al twee keer topscorer geworden van de Nederlands competitie”, wist hij zijn toehoorders te vertellen. “Iemand die zo jong is, al zoveel heeft gewonnen en in achttien interlands tien keer heeft gescoord voor de nationale ploeg van Nederland voldoet aan ons plaatje.”
Met het snelle handelen heeft de regerende Spaanse landskampioen tal van geïnteresseerde clubs in het stof doen bijten. “Enkele van de grootste Europese clubs wilden hem ook inlijven, maar het is Real Madrid dat hem hier vandaag kan presenteren. Vanaf 4 januari zal hij zich bij ons voegen, en hopelijk garant staan voor vele doelpunten.”
Ten slotte gaf Calderón toe dat de zware blessure van Ruud van Nistelrooij de transfer in een stroomversnelling heeft gebracht. “We hadden hem al lange tijd op het oog, en het was voor ons al zeker dat hij na dit seizoen zou komen, maar vanwege de ongelukkige blessure van Ruud hebben we er wat vaart achter gezet.”
Groot gelijk. Ik zou Sylvie ook wel tevreden willen houden.quote:'Rafael pakte geel om bij verjaardag Sylvie te kunnen zijn.'
Oud-trainer Huub Stevens doet in het boek 'Huub Stevens' van auteur Theo Vaessen een boekje open over zijn periode bij Hamburger SV. In het boek komen een aantal saillante details naar voren over enkele van Stevens topspelers. Onder wie onze eigen Rafael van der Vaart.
Zo voorspelde Stevens vlak voor aanvang van de wedstrijd HSV - Duisburg dat zijn aanvoerder waarschijnlijk al snel tegen een gele kaart aan zou lopen. De vrouw van Rafael, Sylvie, was namelijk de volgende week jarig en Van der Vaart wilde het feestje niet missen. Stevens kreeg gelijk. Al vroeg in de wedstrijd trapte de middenvelder een bal weg nadat er was gefloten. Van der Vaart kreeg geel, werd geschorst en kon zo naar het verjaarspartijtje van Sylvie.
Hier heb ik ook over nagedacht maar ik zou het niet weten. Het is wel opmerkelijk omdat Huntelaar de eerste transfer is van deze winter. Het transferwindow is pas open van 1 Januari dacht ik dus er moet een regeling zijn dat Real buiten deze periode om Ajax kan benaderen voor een speler. Ik kan me wel herinneren dat Chelsea een boete kreeg omdat ze Cole buiten het seizoen om hadden benaderd.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:10 schreef Dvm86 het volgende:
Ik heb de vraag al eerder voorbij zien komen, maar nog geen duidelijk antwoord gezien. Hoe is het mogelijk dat Real voor de transferperiode al actief is. Staat de FIFA dit toe?
Zijn ook meer dan genoeg voorbeelden waarbij de mening van het 'slachtoffer' van de overtreding er niet telde, ook al heeft deze aangegeven dat er weinig aan de hand is. De KNVB heeft immers altijd gelijk.quote:Op donderdag 4 december 2008 08:57 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ze vragen voetballers altijd naar hun mening voor zover ik weet, dus dan zal het wel meetellen
Heel simpel volgens mij. Ajax weet van de interesse van Madrid, Ajax biedt Huntelaar aan, aan Madrid en vervolgens ontbindt Ajax het contract van KJH. Daarmee is hij op papier vrij om te gaan en staan waar hij wil.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:10 schreef Dvm86 het volgende:
Ik heb de vraag al eerder voorbij zien komen, maar nog geen duidelijk antwoord gezien. Hoe is het mogelijk dat Real voor de transferperiode al actief is. Staat de FIFA dit toe?
Lijkt mij niet erg legaal, op deze manier zou je het op elk gewenst moment in het seizoen doen.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:21 schreef Breach het volgende:
[..]
Heel simpel volgens mij. Ajax weet van de interesse van Madrid, Ajax biedt Huntelaar aan, aan Madrid en vervolgens ontbindt Ajax het contract van KJH. Daarmee is hij op papier vrij om te gaan en staan waar hij wil.
Dat is wat ik er van denk
Tja, wat is legaal. Je voldoet aan de regels en ik kan geen enkele andere reden bedenken waarop het anders gegaan kan zijn..quote:Op donderdag 4 december 2008 16:24 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Lijkt mij niet erg legaal, op deze manier zou je het op elk gewenst moment in het seizoen doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |