en nu verwacht jij dat er niet geroepen gaat worden om plaatjes?quote:Op woensdag 3 december 2008 20:50 schreef sigme het volgende:
Pfff. Het jaarlijkse stadten zit er weer op. Oogst bestond uit lingerie & laarzen.
Geile dondert.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:50 schreef sigme het volgende:
Pfff. Het jaarlijkse stadten zit er weer op. Oogst bestond uit lingerie & laarzen.
de kleren hebben is leuk maar het proces van passen uitdoen passen al die rekken doorquote:Op woensdag 3 december 2008 21:00 schreef Autodidact het volgende:
Winkelen. Dat is voor mij altijd een kleine ramp.
Beter van niet...
Weer.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Omdat BA weer geen topic geopend heeft.
ik hoop voor je dat het niet te druk was. Ik heb daar zo hekel aan. Dat je niet eens een normale looppas kan aanhouden omdat mensen slenteren, of ineens stil gaan staan in kleine steegjes. En dan heb ik het nog niet over die idioten die je wat aan willen smeren.quote:
quote:Godsdienstvrijheid betekent meer dan de vrijheid om naar de kerk te gaan. Christenen hebben het recht om publiekelijk overeenkomstig hun overtuiging te handelen. Dat betreft ook de zondagsrust.
Dat zei de voorzitter van het Europees Parlement, de Duitse christendemocraat Hans-Gert Pöttering, bij het jaarlijkse Europese gebedsontbijt dat gisteren voor de elfde maal in Brussel werd gehouden. Ook de Nederlandse minister van Jeugd en Gezin, ChristenUnie-politicus André Rouvoet, voerde er het woord.
Volgens Pöttering kan het voor toegewijde christenen moeilijk zijn om publiekelijk hun geloof te uiten op plaatsen waar sprake is van ,,een sterke stroom van militant secularisme''. Hij noemde in dit verband de tegenwerpingen van parlementariërs tegen bepaalde activiteiten in het Europarlement, zoals het christelijke gebedsontbijt of redevoeringen van religieuze leiders. Daarentegen pleitte Pöttering juist voor een openlijke bijdrage van gelovigen in politiek en samenleving. Hij noemde als voorbeeld het onderwijs, sociale dienstverlening en de gezondheidszorg.
Je kan inderdaad vaak kiezen uit de Telegraaf, trouw, veronica, god, greenpeace, aidsfonds en het wereldnatuurfonds in 1 straatquote:Op woensdag 3 december 2008 21:23 schreef One_of_the_few het volgende:
[..] En dan heb ik het nog niet over die idioten die je wat aan willen smeren.
En dat in Apeldoornquote:Op woensdag 3 december 2008 21:31 schreef sigme het volgende:
APELDOORN – Burgemeester Fred de Graaf van de gemeente Apeldoorn heeft woensdag een opmerkelijk kunstwerk onthuld: een net vol testikels en borsten dat hangt in een boom in het Sprengenpark.
quote:VN breken een lans voor nucleaire landbouw
Sanjay Suri
LONDEN, 3 december 2008 (IPS) - Wetenschappers achten de tijd rijp voor meer kerntechnologie in de landbouw. Wereldwijd worden reeds honderden miljoenen hectaren ingezaaid met plantensoorten die via bestraling betere eigenschappen kregen. De FAO, de Voedsel- en Landbouworganisatie van de VN, gelooft dat een nog ruimere toepassing de honger in de wereld kan helpen terugdringen.
“Meer dan 3.000 plantenvariëteiten op de markt werden door bestraling gewijzigd en meer dan honderd landen maken gebruik van deze technologie”, zegt Pierre Lagoda. Hij staat aan het hoofd van de Afdeling Teelt en Genetica, een samenwerking tussen de FAO en het Internationaal Atoomagentschap (IAEA). “De gewassen worden in de industrie gebruikt, ze maken deel uit van onze dagelijkse voeding en genereren miljarden dollars aan extra inkomen voor landbouwers.”
Het gaat om een techniek waarbij zaden met x- en gammastralen worden behandeld. De gewassen die zo ontstaan, zijn beter gewapend tegen ongunstige omstandigheden en klimaatverandering. “De natuur past zich ook zelf aan aan de veranderde omstandigheden, maar daar gaat veel tijd over. Deze technologie versnelt dat proces drastisch, zodat we er meteen de vruchten van plukken”, aldus Lagoda.
“In vergelijking met elke andere denkbare techniek is deze aanpak goedkoop, efficiënt en milieuvriendelijk”, zegt Jagoda. Toch blijft het een angstaanjagende gedachte door nucleaire straling gewijzigd voedsel op tafel te krijgen. Maar volgens Lagoda kan de wereld op twee oren slapen. “Door bestraling kan je geen wijzingen aanbrengen die de natuur zelf niet zou kunnen doorvoeren. Bovendien blijft er geen restant van de bestraling achter in de plant”.
Ontwikkelingslanden
Volgens het IAEA kan de technologie landen helpen hun voedselveiligheid te vergroten en het hongerprobleem helpen aanpakken. Ze levert variëteiten op met een hoger rendement, die bovendien aangepast zijn aan barre klimaatomstandigheden en resistent zijn tegen bepaalde ziekten en insectenplagen. IAEA-directeur Mohamed El Baradei pleit ervoor wereldwijd meer middelen ter beschikking te stellen voor de ontwikkeling en het gebruik van kerntechnologie in de landbouw.
In Japan becijferde het Instituut voor Nucleaire Teelt dat door bestraling gewijzigde gewassen tussen 1959 en 2001 maar liefst 62 miljard dollar opbrachten, voor een investering van 69 miljoen dollar. In Pakistan zorgde de techniek voor een viermaal hogere katoenproductie in 10 jaar tijd. Ook de VS en China maken gretig gebruik van de technologie. Maar volgens wetenschappers blijft de techniek onvoldoende verspreid.
IPS(JDM, PD)
,,een sterke stroom van militant secularisme''? Tsjoh, de 21e-eeuwse contrareformatie begint wel vorm te krijgen, hm?quote:
Hier is de Volkskrant opvallend vaak te koop.quote:Op woensdag 3 december 2008 21:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je kan inderdaad vaak kiezen uit de Telegraaf, trouw, veronica, god, greenpeace, aidsfonds en het wereldnatuurfonds in 1 straat.
precies.quote:Op woensdag 3 december 2008 21:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
,,een sterke stroom van militant secularisme''? Tsjoh, de 21e-eeuwse contrareformatie begint wel vorm te krijgen, hm?
Maar om het samen te vatten: volgens hen houdt vrijheid van godsdienst in dat "seculiere militanten" niet zo moeten zeuren als gelovigen vinden dat zij het recht hebben lak te hebben aan vrijheid van godsdienst... of meer rechten willen... of whatever... zolang christenen maar van alles mogen bepalen voor mensen die daar niet van gediend zijn, zoals De Zondagsrust.
http://www.elsevier.nl/we(...)ij-Pauw-Witteman.htmquote:‘Een redacteur van Pauw & Witteman heeft mij gebeld en zei dat Verhagen een veto over mij heeft uitgesproken,’ aldus Jami tegen elsevier.nl. ‘Hij wil per se niet met mij aan tafel zitten daar.’
(...)
De redactie Pauw & Witteman verklaart in een reactie aan elsevier.nl dat het programma eigenlijk geen uitspraken doet over de samenstelling. ‘We zijn nog in gesprek met Jami. Het woord veto is in ieder geval niet gevallen,’ aldus redacteur Ben Min.
Behalve dan via, zoals er inderdaad staat, internet. Een website. Liveleak. YouTube. Maar het is belangrijk te zeggen dat het je onmogelijk wordt gemaakt je boodschap te verkondigen.quote:Pauw & Witteman wil alleen maar fragmenten, en dus niet de film in zijn geheel laten zien. Bovendien staat de VVD met zijn vrijdenkersruimte ook niet te springen om de film uit te zenden.
‘Op deze manier wordt het mij onmogelijk gemaakt mijn film uit te zenden,’ zegt Jami.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |