abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:45:04 #76
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63982506
Ja, zoiets dacht ik al. Ik zal het hem ook niet kwalijk nemen als hij mijn verjaardag oid vergeet, ik weet dat dat gewoon heel lastig voor hem is. Thanks iig voor de reacties
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 15 december 2008 @ 02:16:14 #77
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_64022152
Behalve eten, kan ik nu ook niet meer slapen! Jeeej.
Ik houd wel lekker tijd over zo.
pi_64022717
My thoughts exactly! Ik heb niet geslapen vannacht. Nog steeds de psychiater niet gebeld btw .
  maandag 15 december 2008 @ 10:40:51 #79
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_64025614
AAAHHH echt word gek... kvind iemand leuk maar ze zit niet zo lekker in haar vel dus moet haar niet te veel pushen enzo maar dat is zoooooo moeilijk om niet te veel te smsen en mailen en "foute" toespelingen te maken...
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  maandag 15 december 2008 @ 11:31:36 #80
231196 Marsyas
Bipolarized : Boo ! 2U2
pi_64026757
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:40 schreef Knuffelzacht het volgende:
AAAHHH echt word gek... kvind iemand leuk maar ze zit niet zo lekker in haar vel dus moet haar niet te veel pushen enzo maar dat is zoooooo moeilijk om niet te veel te smsen en mailen en "foute" toespelingen te maken...
Ze verdient de 'waarheid..
Kapitalisme. De financiële übermensch ?
2 question, or not 2 question ? That is the answer.
Bipolarize ! All sane people do...2 see more than 1...
Ecology first, economy later, when we can afford it.
pi_64030777
De laatste paar dagen (weken) heb ik erg last van een opbouwende nervositeit en ruis in mijn hoofd... Gepaard met concentratieverliezen en veel onrustig zijn.

De opbouw hiervan is al een tijdje aan de gang. Eigenlijk sinds dat ik weer ben begonnen met sporten (na 10 jaar niets doen). Bij elke keer sporten (Tai Jui Jitsu), hou ik het langer vol. Met andere woorden, wordt gezonder . Momenteel gaat de stijgende lijn in mijn uithoudingsvermogen vrij sterk. Waarschijnlijk omdat ik 10 jaar niet heb gesport. Ik verwacht dat de lijn binnenkort wel weer afvlakt.

Alleen zijn de ruis en nervositeit ernstig irritant. Vrijdag was het zelfs zo ernstig dat ik maar een halve dag vrij genomen heb.

Heb besloten om maar eens een afspraak te maken met de huisarts. Kijken of ik hier wat aan kan doen. Heb nog nooit eerder zo veel last gehad
  maandag 15 december 2008 @ 18:13:44 #82
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_64036222
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:31 schreef Marsyas het volgende:

[..]

Ze verdient de 'waarheid..

ze weet ook dat ik haar wel leuk vind.. ze vindt mij ook wel leuk maar ze weet niet precies wat ze op het moment wilt.. word aan alle kanten aan haar getrokken, slecht persoonlijk jaar gehad (familie omstandigheden) etc etc dus ik wil haar niet pushen enzo maar zooooo lastig
pi_64038635
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 14:58 schreef Walging het volgende:
Jezus. Ik heb vandaag een 8 gehaald bij m'n studie. Ik heb alleen nog maar 6en staan, omdat ik me er nooit echt op kon concentreren, nu dus wel. En nu.. ben ik niet blij Ik wilde hoger

Hoe triest is dat. Normaal kon het me nooit echt wat schelen als ik een 6 (of minder) had, en nu is een 8 opeens niet goed genoeg

Ik heb een monster geschapen
Hahahahaha dat is echt grappig hoe herkenbaar. Ik haalde ook in ene 8en en was dan absoluut niet blij meer. Sleepte een keer een 10 binnen en was er eigenlijk nog niet echt happy mee. Hardstikke leuk dat concentreren enzo, dankzij medicijnen, maar voldoening haal je dr toch zelden uit lijkt t wel
"I often regret that I have spoken; never that I have been silent." — Publilius Syrus
pi_64038788
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:56 schreef RvLaak het volgende:
Ik heb vandaag dit topic "ontdekt" en met veel interesse gelezen. Het viel me op dat vele hier (die de diagnose hebben) aan de medicatie zitten. Is dit vrijwillig van jullie, bittere noodzaak, of voorgeschreven?

Zelf heb ik een lichte vorm van ADHD en hindert het mij niet veel in mijn leven. Echter had ik een tijdje terug veel last van concentratie stoornissen en hyperactiviteit. Ik had ooit gehoord dat een dieet wonderen zou kunnen doen. Na overleg met mijn schoonouders (hebben veel kennis van biologie) heb ik besloten om mijn dieet zodanig aan te passen dat mijn bloedsuiker veel gelijkmatiger is gedurende de dag. Dit heeft erg geholpen . Al blijf je natuurlijk wel last houden.

Hebben jullie ervaring/kennis met diëten die hielpen? Of juist niet?
Voor mij tot ik mijn diploma heb (in juni mag ik hopen) bittere noodzaak. En wss tijdens mijn studie ook. te ADHD warhoofdig om een dieet bij te kunnen houden en wie zegt dat het voor mij werkt? die gok wil ik mss gaan wagen als ik mn diploma heb, dan heb ik wat meer ruimte
"I often regret that I have spoken; never that I have been silent." — Publilius Syrus
pi_64038920
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:39 schreef Enfermera het volgende:
Mijn vraag is dan wel voor jullie ADHD'ers; hoe kunnen wij jullie nou helpen om hiermee om te gaan? Met die vergeetachtigheid en dingen 'zien' zeg maar? Wat helpt jullie het beste? En in hoeverre denken jullie zelf te veranderen voor een partner, of voor jezelf?
Ik ben dan nog best jong, natuurlijk, net 18, maar ik kan wel en beetje antwoord geven. Ten eerste: gebruikt je man medicijnen? Vrijdag deed ik dat niet, liep thuis binnen smiddags en zag dat de keuken een rotzooi was, maar kon het niet opbrengen. Vanochtend nam ik mijn medicijnen wel, kwam vanmiddag binnen en heb even de afwasmachine leeg gehaald. Het maakt mentaal qua energie voor dit soort dingen ZO een verschil bij mij.

En daarbij: structuur. Ik woon tuurlijk nog bij papa en mama, maar standaard dek ik de tafel en ruim ik hem af. En standaard moet ik 1 keer in de 2 weken of 1 keer in de week mijn kamer opruimen. En dat zijn gewoon dingen die vaststaan en daar kan ik, ADHD of niet, gewoon niet om heen. Maak HELE duidelijke afspraken, begin mss met een paar en wijk er niet van af. Tot dat je man er aan gewend raakt.
pi_64038981
@Marsyas: je posts zien er interessant uit enz en de reacties ook, maar ze zijn voor mij te lang om te gaan lezen voorlopig mss een andere keer!
pi_64039067
Ik heb zelf vanaf vorig weekend (medicijnen op en toen nog niet besteld) tot en met afgelopen weekend geen medicijnen gebruikt. Want ik werd ziek en wou eventjes geen medicijnen mn lcihaam inhebben en had toch verkort rooster op school.
Zo heerlijk om weer even toch compleet jezelf te kunnen zijn en helemaal los te kunnen gaan af en toe. Maar geen schoolboek gezien en alleen maar dingen gedaan die ik leuk vond. En dat gaat dan toch weer na een tijdje in je hoofd dwars liggen. Had heel lang al niet maar zolang zonder medicijnen rondgelopen en ik was helemaal vergeten hoe leuk het kan zijn echt even helemaal vrij te zijn en jezelf te zijn, maar hoe je elke keer naar bed gaat met elke ding dat je had moeten doen amar niet hebt gedaan, en elk ding dat je hebt gedaan maar niet had moeten doen. Dr is ook weer veel geld door heen gegaan die periode
Ik heb genoten, maar het brengt me nergens weer aan. Haal dr wel weer motivatie uit, vandaag medicijnen ingenomen, en er ging toch weer even een wereldje voor me open.
  maandag 15 december 2008 @ 20:45:52 #88
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_64040168
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:01 schreef Irresponsible het volgende:

[..]

Ik ben dan nog best jong, natuurlijk, net 18, maar ik kan wel en beetje antwoord geven. Ten eerste: gebruikt je man medicijnen? Vrijdag deed ik dat niet, liep thuis binnen smiddags en zag dat de keuken een rotzooi was, maar kon het niet opbrengen. Vanochtend nam ik mijn medicijnen wel, kwam vanmiddag binnen en heb even de afwasmachine leeg gehaald. Het maakt mentaal qua energie voor dit soort dingen ZO een verschil bij mij.

En daarbij: structuur. Ik woon tuurlijk nog bij papa en mama, maar standaard dek ik de tafel en ruim ik hem af. En standaard moet ik 1 keer in de 2 weken of 1 keer in de week mijn kamer opruimen. En dat zijn gewoon dingen die vaststaan en daar kan ik, ADHD of niet, gewoon niet om heen. Maak HELE duidelijke afspraken, begin mss met een paar en wijk er niet van af. Tot dat je man er aan gewend raakt.
Nee, momenteel niet. Hij heeft het vroeger een tijd gedaan (Ritalin), en een paar maanden geleden ook weer omdat hij moest leren. Maar dat heeft niet zoveel zin, je kan niet Ritalin 's avonds gaan slikken want dan slaap je niet. Hij neemt het dan voor op zijn werk, en als hij thuiskomt is het inmiddels uitgewerkt dus dan heb ik er niks meer aan zeg maar Dus dat heeft weinig zin. Maar thanks voor je advies iig
Dat heb ik inderdaad ook gemerkt ja, dat duidelijk grenzen aangeven erg goed werkt. En dat heb ik ook al gedaan. Toch blijft het soms lastig. Maar thanks.
pi_64040324
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:45 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Nee, momenteel niet. Hij heeft het vroeger een tijd gedaan (Ritalin), en een paar maanden geleden ook weer omdat hij moest leren. Maar dat heeft niet zoveel zin, je kan niet Ritalin 's avonds gaan slikken want dan slaap je niet. Hij neemt het dan voor op zijn werk, en als hij thuiskomt is het inmiddels uitgewerkt dus dan heb ik er niks meer aan zeg maar Dus dat heeft weinig zin. Maar thanks voor je advies iig
Dat heb ik inderdaad ook gemerkt ja, dat duidelijk grenzen aangeven erg goed werkt. En dat heb ik ook al gedaan. Toch blijft het soms lastig. Maar thanks.
Ja, en ik kan me ook voorstellen dat hij niet de hele dag door Ritalin wil nemen, ik hoop dat ik het later ook anders aan kan pakken en niet meer de hele dag door hoef.

Jullie hebben inderdaad natuurlijk al veel geprobeerd ja, maar het belangrijkste blijft dat je soms moet gewoon denken: wat ie nu doet, is ADHD. En daar kan ie niets aan doen. En dat heeft niets met mij te maken.

Een hele goeie vriendin van mij, haar broer heeft ADHD en soms is dat moeilijk voor haar thuis. maar 90% van de situaties die zij dan beschrijft denk ik: ja, dat is gewoon, ADHD, dat heb ik ook wel eens gedaan. En als ik dat dan tegen haar zeg en zij realiseert zich dat, dan is het al weer een stukje makkelijker voor haar.
Dus ik zeg ook altidj tegen haar: blijf onthouden, het komt door de ADHD. Hij is je broer en houdt door zijn ADHD niet meer of minder van je.

Er bestaan trouwens hulpboeken he, heb ik wel eens gezien, voor partners van ADHD-ers.
  maandag 15 december 2008 @ 21:06:53 #90
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_64040842
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:50 schreef Irresponsible het volgende:

[..]

Ja, en ik kan me ook voorstellen dat hij niet de hele dag door Ritalin wil nemen, ik hoop dat ik het later ook anders aan kan pakken en niet meer de hele dag door hoef.

Jullie hebben inderdaad natuurlijk al veel geprobeerd ja, maar het belangrijkste blijft dat je soms moet gewoon denken: wat ie nu doet, is ADHD. En daar kan ie niets aan doen. En dat heeft niets met mij te maken.

Een hele goeie vriendin van mij, haar broer heeft ADHD en soms is dat moeilijk voor haar thuis. maar 90% van de situaties die zij dan beschrijft denk ik: ja, dat is gewoon, ADHD, dat heb ik ook wel eens gedaan. En als ik dat dan tegen haar zeg en zij realiseert zich dat, dan is het al weer een stukje makkelijker voor haar.
Dus ik zeg ook altidj tegen haar: blijf onthouden, het komt door de ADHD. Hij is je broer en houdt door zijn ADHD niet meer of minder van je.

Er bestaan trouwens hulpboeken he, heb ik wel eens gezien, voor partners van ADHD-ers.
Ja, precies. Het is ook niet het drukke wat me ergert (soms, maar lang niet altijd), maar idd die andere ADHD-dingetjes. Het is na 6 jaar nog steeds een proces van acceptatie bij mij inderdaad. Ik moet soms nog steeds bedenken dat het zijn ADHD is en dat hij er verder vrij weinig aan kan doen. Heb je gelijk in.
Ja, dat weet ik inderdaad ook Haha.
Die heb ik zelf ook al, heeft ook wel iets geholpen. Maar verder moeten we het toch echt zelf rooien. Het gaat gewoon in golfbewegingen, ene moment ben ik superblij en later heb ik weer een dipje. Maargoed dat lijkt me normaal, heb je in relaties zonder ADHD ook.
  maandag 15 december 2008 @ 21:23:07 #91
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_64041400
quote:
Het gaat gewoon in golfbewegingen, ene moment ben ik superblij en later heb ik weer een dipje. Maargoed dat lijkt me normaal, heb je in relaties zonder ADHD ook.
Klinkt heel stom hoor... maar komt het ook niet door het weer? Donker, koud, nat etc etc dat je nu in een dipje zit waardoor zijn ADHD je irriteert? Neem lekker zonnebank kuurtje ofzo... dan voel je je misschien wat lekkerder in je vel zitten en irriteer je je niet zo aan je partner..

En in een gezonde relatie horen ook dipjes te zitten... lijkt me vreselijk als ik 24/ happy zou zijn met mijn partner haha imperfectie maakt perfect
  maandag 15 december 2008 @ 21:38:08 #92
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_64041950
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:23 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

Klinkt heel stom hoor... maar komt het ook niet door het weer? Donker, koud, nat etc etc dat je nu in een dipje zit waardoor zijn ADHD je irriteert? Neem lekker zonnebank kuurtje ofzo... dan voel je je misschien wat lekkerder in je vel zitten en irriteer je je niet zo aan je partner..

En in een gezonde relatie horen ook dipjes te zitten... lijkt me vreselijk als ik 24/ happy zou zijn met mijn partner haha imperfectie maakt perfect

Zou kunnen, maar ik denk 't niet, heb het in de zomer ook wel 's hoor. En idd, momenteel zit ik ook wat minder in mn vel dus daar komt t ook door
Daarom. Zolang de positieve punten de boventoon voeren (en dat doen ze zeker) ist goed!
pi_64045766
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:06 schreef Irresponsible het volgende:
Ik heb zelf vanaf vorig weekend (medicijnen op en toen nog niet besteld) tot en met afgelopen weekend geen medicijnen gebruikt. Want ik werd ziek en wou eventjes geen medicijnen mn lcihaam inhebben en had toch verkort rooster op school.
Zo heerlijk om weer even toch compleet jezelf te kunnen zijn en helemaal los te kunnen gaan af en toe. Maar geen schoolboek gezien en alleen maar dingen gedaan die ik leuk vond. En dat gaat dan toch weer na een tijdje in je hoofd dwars liggen. Had heel lang al niet maar zolang zonder medicijnen rondgelopen en ik was helemaal vergeten hoe leuk het kan zijn echt even helemaal vrij te zijn en jezelf te zijn, maar hoe je elke keer naar bed gaat met elke ding dat je had moeten doen amar niet hebt gedaan, en elk ding dat je hebt gedaan maar niet had moeten doen. Dr is ook weer veel geld door heen gegaan die periode
Ik heb genoten, maar het brengt me nergens weer aan. Haal dr wel weer motivatie uit, vandaag medicijnen ingenomen, en er ging toch weer even een wereldje voor me open.
Een tijd geleden (ongeveer een maand of zo) had ik ongeveer hetzelfde. Queen & Paul Rodgers waren aan het touren en ze hadden een concert gepland in Wembley Arena. Toen ik dat las, meteen een kaartje, vlucht + hotel geboekt voor mij en een goede vriend. Zonder overleg met mijn vriendin (natuurlijk ).

Na enig financieel creatief plannen, is alles toch goed gekomen en konden we gaan. In London natuurlijk veel te veel geld uit gegeven, maar wel geleefd als een prins. Uiteraard achteraf weer spijt...

Nadenken zou toch handig zijn af en toe... In ieder geval vóór je geld uitgeeft
pi_64060723
ben van ritalin overgestapt naar concerta, maar dat was ook geen succes (niet meer slapen, niet meer eten en geen verbetering van de klachten), ben nu begonnen met dex-amfetamine. Het lijkt te werken, alleen krijg ik er erge dalen in mijn bloedsuikerspiegel van. .... soms word ik helemaal slap en wankel,dan MOET ik echt wat eten. Na het eten gaat het dan weer beter. Heb er nu even kort mee moeten stoppen, maar ik ga binnenkort weer verder ermee. Hopelijk blijven de resultaten verder goed, want ik lees veel verhalen van mensen bij wie het in het begin goed ging, maar dat alle klachten op een gegeven moment gewoon terugkomen of dat ze na een tijdje mat of depressief worden ervan.......hm, laten we het niet hopen...
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:54:47 #95
231196 Marsyas
pi_64071068
quote:
Op maandag 15 december 2008 18:13 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

ze weet ook dat ik haar wel leuk vind.. ze vindt mij ook wel leuk maar ze weet niet precies wat ze op het moment wilt.. word aan alle kanten aan haar getrokken, slecht persoonlijk jaar gehad (familie omstandigheden) etc etc dus ik wil haar niet pushen enzo maar zooooo lastig
Hi,KZ
Ik bedoelde: Wees jezelf, hou je niet in. Als ze niet met een 'intens' persoon kan leven kan je/ze daar maar beter vroeg achter komen. .Zorg dat jij, op een positieve manier, het hardst trekt. Go for it !
Maak haar jaar (toch nog) goed..
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:04:42 #96
231196 Marsyas
pi_64071519
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:03 schreef Irresponsible het volgende:
@Marsyas: je posts zien er interessant uit enz en de reacties ook, maar ze zijn voor mij te lang om te gaan lezen voorlopig mss een andere keer!
Hi, Irresponsible

Take your time, je bent nog jong
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:08:08 #97
231196 Marsyas
pi_64071660
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:38 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar ik denk 't niet, heb het in de zomer ook wel 's hoor. En idd, momenteel zit ik ook wat minder in mn vel dus daar komt t ook door
Daarom. Zolang de positieve punten de boventoon voeren (en dat doen ze zeker) ist goed!
Jij zou eens met mijn (borderline) ex moeten praten
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:19:59 #98
231196 Marsyas
pi_64072106
@Alle 'zieken'
pls. ophouden met 'normaal' doen. Daar wordt een Mens 'doodziek' van....

[ Bericht 35% gewijzigd door Marsyas op 17-12-2008 00:39:57 ]
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:27:27 #99
231196 Marsyas
pi_64072400
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:23 schreef oceanpony het volgende:
ben van ritalin overgestapt naar concerta, maar dat was ook geen succes (niet meer slapen, niet meer eten en geen verbetering van de klachten), ben nu begonnen met dex-amfetamine. Het lijkt te werken, alleen krijg ik er erge dalen in mijn bloedsuikerspiegel van. .... soms word ik helemaal slap en wankel,dan MOET ik echt wat eten. Na het eten gaat het dan weer beter. Heb er nu even kort mee moeten stoppen, maar ik ga binnenkort weer verder ermee. Hopelijk blijven de resultaten verder goed, want ik lees veel verhalen van mensen bij wie het in het begin goed ging, maar dat alle klachten op een gegeven moment gewoon terugkomen of dat ze na een tijdje mat of depressief worden ervan.......hm, laten we het niet hopen...
Kortom: Fuck pillen, of jezelf..Jouw keuze, jouw probleem..Maar dat hou je toch..
Hoewel de maatschappij ons liever mat en depressief ziet, blijkbaar....
Big Brother is bang...
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:32:02 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64072578
doe je rustig marsyas

en er zijn een heleboel mensen die wel baat hebben bij medicijnen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')