....quote:Op donderdag 4 december 2008 23:42 schreef 8. het volgende:
Ik ben mijn afspraak met de psych vergeten.
Typerend.
Dat had ik dus aan het einde van mijn 'loopbaan' bij de hulpverleners.quote:Op donderdag 4 december 2008 23:42 schreef 8. het volgende:
Ik ben mijn afspraak met de psych vergeten.
Typerend.
Ik vergeet niet gauw de afspraak zelf, maar wel het afsprakenkaartje mee te nemen en ik zie télkens mensen over het hoofd. Iedere keer als er bijv een stagiaire of co-assistent bijzit dan vergeet ik dat die persoon aanwezig is en dan loop ik gewoon naar buiten zonder op of om te kijken als die mensen hun hand naar mij uitstrekken. Ik vergat het gisteren zelfs weer bij de psych. Moet ik toch écht op letten, dat mensen me na afloop een hand willen geven en dat ik dan niet zo maar naar buiten moet marcheren zonder daar op te lettenquote:Op vrijdag 5 december 2008 13:52 schreef Guncta het volgende:
[..]
Dat had ik dus aan het einde van mijn 'loopbaan' bij de hulpverleners.
Was ook net het punt dat ik ging leren om met een agenda om te gaan (krijg meteen alweer flashbacks naar heel veel jaren terug, studiebegeleiding).
Daarom nu alweer een paar jaar zonder hulp. Maar op de 1 of andere manier gaat dat veel beter.
Houd ervan om op mijn bek te gaan, leert zo makkelijk.
Proberen kan, maar zijn zal ik het waarschijnlijk toch nooitquote:Op vrijdag 5 december 2008 14:35 schreef Marsyas het volgende:
Probeer je nou nog steeds 'normaal' te doen, OP ?![]()
![]()
Doe effe normaal joh, een 8. Ik blijf erbij dat een 5.5 het beste punt is.quote:Op vrijdag 5 december 2008 14:58 schreef Walging het volgende:
Jezus. Ik heb vandaag een 8 gehaald bij m'n studie. Ik heb alleen nog maar 6en staan, omdat ik me er nooit echt op kon concentreren, nu dus wel. En nu.. ben ik niet blijIk wilde hoger
![]()
Hoe triest is dat. Normaal kon het me nooit echt wat schelen als ik een 6 (of minder) had, en nu is een 8 opeens niet goed genoeg![]()
Ik heb een monster geschapen
Ja dat zei ik dus ook altijdquote:Op vrijdag 5 december 2008 15:38 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Doe effe normaal joh, een 8. Ik blijf erbij dat een 5.5 het beste punt is.
Wat studeer je eigenlijk? En als je een 8 haalt is dat briljant hoor! Geen zorgen dusquote:Op vrijdag 5 december 2008 16:33 schreef Walging het volgende:
Ja ik snap wel dat je daar van baalt dan. Zeker als je echt op een 8 had gerekend natuurlijk![]()
Ik vind 't zelf ook ontzettend stom dat ik niet tevreden ben hoor, debiel gedoe! Ik denk dat het gewoon is omdat ik eindelijk iets heb gevonden waar ik écht goed in ben en wat ik leuk vind, dan wil ik meteen briljant zijn ofzo
Ik rook niet maar heeft me veeeeeeeeeeeeeel en veeeeeeeeeeeeeeeeel moeite gekost om niet te beginnen enzo (opa zien sterven aan longkanker heeft wel meegeholpen) Soms heb ik nog steeds zo iets van damn misschien toch maar roken want mensen ontspannen er van en dat wil ik ook... die ontspanning... maar gaat nog steeds goed (27jaar nu)quote:Op vrijdag 5 december 2008 15:03 schreef MaJo het volgende:
Bij mij ligt alcohol wat gevoeliger omdat ik hiernaast ook AD gebruik en dat combineert wat minder lekkerHeb er inderdaad niet meer last van met ritalin, maar nog wel evenveel omdat ik dus AD slik
Trouwens even een vraagje. Wie roken er hier allemaal? Tot nu toe roken alle AD(H)Ders die ik kenIk rook ook
Ik studeer rechten (WO). Het zal inderdaad best zo zijn dat het eventjes heel anders is als je van het HBO komt, de manier van leren is gewoon heel verschillend. Ik spreek niet uit ervaring, maar ik ken wel wat studiegenoten die eerst HBO rechten hebben gedaan en die hadden er in het begin ook nogal wat moeite mee. Terwijl ze natuurlijk zelfs het voordeel hadden dat ze al iets van rechten afwisten, ik kwam net van het VWO dus voor mij was het allemaal abracadabraquote:Op vrijdag 5 december 2008 16:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat studeer je eigenlijk? En als je een 8 haalt is dat briljant hoor! Geen zorgen dus
en ik ben wel blij met mijn cijfer, het gemiddelde was namelijk een 4,4
sowieso is het op uni best lastig om hoge cijfers te halen, vooral als je van het hbo komt. Mijn eerste cijfer vorig jaar was een 4,2 omdat ik op een hbo manier geleerd had. Inmiddels heb ik de methode te pakken en scoor ik wel goedhad een keer een 8 en was daar supertrots op
voor dit vak heb ik nu een 7,2 en een 6,7 gehaald, ver boven
Hi Marsyas!!quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:18 schreef Marsyas het volgende:
Hi, OceanPony/All
Keep smiling (& splashing..)..![]()
Het is wel precies wat 'ik' al de hele tijd beweer..
"Proberen kan", wat al impliceert dat het nooit écht zal 'lukken', al helemaal niet in de ogen van 'normale' Mensen, i.v.m. de stigmatisering, die onlosmakelijk met de 'bevrijdende' diagnose verbonden is...
Zoveel mogelijk jezelf zijn, het échte 'normaal', autostigmatisatie zeg maar, zonder anderen daarbij 'gek' te maken, is het enige haalbare alternatief, op de lange termijn. Helaas ligt de theurapeutische nadruk desalniettemin, omdat ze toch beter zouden moeten weten, op het maatschappelijk 'funtioneren, whatever that may be, alsik zo door de kranten blader...
Jij bent wat jij bent, en als 'alle' adaptaties van 1 kant moeten komen, wat toch wel het algemene beeld is, is het volkomen logisch dat het 'fout' gaat, en je weer een 'probleem' bent/vormt/hebt, een zog."ziekte"...
En van dát beeld/ idéfix moeten we écht af, dat iedereen die niet 'normaal' is/ zou zijn', 'ziek' is, en 'gestandariseerd' dient te worden om de lege plaatsen, die er, steeds meer, vallen in de 'industriële mallemolen', op te kunnen blijven vullen.
Wellicht dat ze daarom maar van de 'nood' een 'deugd' hebben gemaakt, een industrie op zichzelf..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |