abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63761422
Wat is jullie ervaring met alcohol trouwens? Ik drink normaal nooit, maar zou graag met de feestdagen een glaasje wijn/champagne drinken. Kan dat gewoon als ik 's ochtends mijn concerta inneem?? Op het potje staat: wees voorzichtig met alcohol, maar niet dat het niet mag...

Word je dan wel nog lekker loom van de alcohol of blijft dat effect achterwege als je methylfenidaat hebt gebruikt? Ik drink met de feestdagen niet zo zeer om de smaak van de alcohol zelf, maar ik word er zo lekker loom en rustig van. Dat vind ik fijn, want dan vind ik alles okee en gezellig haha
pi_63763629
Alcohol kan idd gewoon. Niet te veel zuipen, maar een paar glazen is geen probleem.
Ik heb de ervaring dat ik met pillen erbij niet zo snel dronken word.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  donderdag 4 december 2008 @ 20:43:51 #28
231196 Marsyas
Bipolarized : Boo ! 2U2
pi_63765017
TVP
Kapitalisme. De financiële übermensch ?
2 question, or not 2 question ? That is the answer.
Bipolarize ! All sane people do...2 see more than 1...
Ecology first, economy later, when we can afford it.
pi_63771036
Ik ben mijn afspraak met de psych vergeten .
Typerend.
pi_63776287
quote:
Op donderdag 4 december 2008 23:42 schreef 8. het volgende:
Typerend.
....
pi_63778181
ben vanmorgen met concerta begonnen...... 36 mg, merk er tot nu toe nog niet veel van , moet ik eerlijk zeggen....Over een weekje moet ik terug naar de psych en dan kijken we of dit genoeg werkt of niet, zo niet, dan gaan we dextro proberen..... (of wellicht een hogere dosis concerta, maar bij de hogere dosis kortwerkende methylfenidaat reageerde ik niet goed.....)

We zullen zien...
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:49:43 #32
185631 Guncta
En un momento dado
pi_63782352
Alcohol kan idd prima, zeker geen last van. Blijf een ADHD'er, dus ook grote hoeveelheden waren geen probleem.. Er is echter een select groepje mensen waarvoor het geen goede combi is.

ADHD-medicatie is in verre weg de meeste gevallen in wat grotere hoeveelheden overheersend, dit kan dus bij mensen in kleinere hoeveelheden voorkomen. Daardoor hebben veel mensen ook het idee dat ze makkelijker meer op kunnen.

Rebound en drinken kan wel voor wat extra hyper zorgen.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:52:24 #33
185631 Guncta
En un momento dado
pi_63782417
quote:
Op donderdag 4 december 2008 23:42 schreef 8. het volgende:
Typerend.
Dat had ik dus aan het einde van mijn 'loopbaan' bij de hulpverleners.
Was ook net het punt dat ik ging leren om met een agenda om te gaan (krijg meteen alweer flashbacks naar heel veel jaren terug, studiebegeleiding).

Daarom nu alweer een paar jaar zonder hulp. Maar op de 1 of andere manier gaat dat veel beter.
Houd ervan om op mijn bek te gaan, leert zo makkelijk.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_63783173
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:52 schreef Guncta het volgende:

[..]

Dat had ik dus aan het einde van mijn 'loopbaan' bij de hulpverleners.
Was ook net het punt dat ik ging leren om met een agenda om te gaan (krijg meteen alweer flashbacks naar heel veel jaren terug, studiebegeleiding).

Daarom nu alweer een paar jaar zonder hulp. Maar op de 1 of andere manier gaat dat veel beter.
Houd ervan om op mijn bek te gaan, leert zo makkelijk.
Ik vergeet niet gauw de afspraak zelf, maar wel het afsprakenkaartje mee te nemen en ik zie télkens mensen over het hoofd. Iedere keer als er bijv een stagiaire of co-assistent bijzit dan vergeet ik dat die persoon aanwezig is en dan loop ik gewoon naar buiten zonder op of om te kijken als die mensen hun hand naar mij uitstrekken. Ik vergat het gisteren zelfs weer bij de psych. Moet ik toch écht op letten, dat mensen me na afloop een hand willen geven en dat ik dan niet zo maar naar buiten moet marcheren zonder daar op te letten
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:35:24 #35
231196 Marsyas
pi_63783539
Probeer je nou nog steeds 'normaal' te doen, OP ?
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:40:59 #36
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_63783663
Nog ff mee lezen:)
Klap eens in je handjes.
pi_63783732
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 14:35 schreef Marsyas het volgende:
Probeer je nou nog steeds 'normaal' te doen, OP ?

Proberen kan, maar zijn zal ik het waarschijnlijk toch nooit Blijft lachen he, ADD?
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:58:28 #38
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_63784135
Jezus. Ik heb vandaag een 8 gehaald bij m'n studie. Ik heb alleen nog maar 6en staan, omdat ik me er nooit echt op kon concentreren, nu dus wel. En nu.. ben ik niet blij Ik wilde hoger

Hoe triest is dat. Normaal kon het me nooit echt wat schelen als ik een 6 (of minder) had, en nu is een 8 opeens niet goed genoeg

Ik heb een monster geschapen
  Moderator vrijdag 5 december 2008 @ 15:03:25 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_63784266
Bij mij ligt alcohol wat gevoeliger omdat ik hiernaast ook AD gebruik en dat combineert wat minder lekker Heb er inderdaad niet meer last van met ritalin, maar nog wel evenveel omdat ik dus AD slik

Trouwens even een vraagje. Wie roken er hier allemaal? Tot nu toe roken alle AD(H)Ders die ik ken Ik rook ook
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_63785000
Ik rook ook natuurlijk. Heerlijk.
Al zeg ik wel al jarenlang dat ik stop als ik 30 ben. Ben nu 27 en begin er al tegenop te zien.
pi_63785014
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 14:58 schreef Walging het volgende:
Jezus. Ik heb vandaag een 8 gehaald bij m'n studie. Ik heb alleen nog maar 6en staan, omdat ik me er nooit echt op kon concentreren, nu dus wel. En nu.. ben ik niet blij Ik wilde hoger

Hoe triest is dat. Normaal kon het me nooit echt wat schelen als ik een 6 (of minder) had, en nu is een 8 opeens niet goed genoeg

Ik heb een monster geschapen
Doe effe normaal joh, een 8. Ik blijf erbij dat een 5.5 het beste punt is.
  vrijdag 5 december 2008 @ 15:58:31 #42
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_63785423
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:38 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Doe effe normaal joh, een 8. Ik blijf erbij dat een 5.5 het beste punt is.
Ja dat zei ik dus ook altijd

Oh en ik rook niet. Maar ik heb ook niet officieel AD(H)D, dus ik tel niet mee
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:18:39 #43
231196 Marsyas
pi_63785866
Hi, OceanPony/All
Keep smiling (& splashing..)..
Het is wel precies wat 'ik' al de hele tijd beweer..
"Proberen kan", wat al impliceert dat het nooit écht zal 'lukken', al helemaal niet in de ogen van 'normale' Mensen, i.v.m. de stigmatisering, die onlosmakelijk met de 'bevrijdende' diagnose verbonden is...
Zoveel mogelijk jezelf zijn, het échte 'normaal', autostigmatisatie zeg maar, zonder anderen daarbij 'gek' te maken, is het enige haalbare alternatief, op de lange termijn. Helaas ligt de theurapeutische nadruk desalniettemin, omdat ze toch beter zouden moeten weten, op het maatschappelijk 'funtioneren, whatever that may be, alsik zo door de kranten blader...
Jij bent wat jij bent, en als 'alle' adaptaties van 1 kant moeten komen, wat toch wel het algemene beeld is, is het volkomen logisch dat het 'fout' gaat, en je weer een 'probleem' bent/vormt/hebt, een zog."ziekte"...
En van dát beeld/ idéfix moeten we écht af, dat iedereen die niet 'normaal' is/ zou zijn', 'ziek' is, en 'gestandariseerd' dient te worden om de lege plaatsen, die er, steeds meer, vallen in de 'industriële mallemolen', op te kunnen blijven vullen.
Wellicht dat ze daarom maar van de 'nood' een 'deugd' hebben gemaakt, een industrie op zichzelf..
  Moderator vrijdag 5 december 2008 @ 16:24:58 #44
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_63786016
Walging, ik kreeg vandaag mijn tentamencijfer terug en had gehoopt dat het een 8 zou zijn maa het was een 6,7. Ook hartstikke prima maar ik baal ook heel erg Maar jeetje, een 8 hebben en dan niet tevreden zijn is wel heel erg hoor
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:33:11 #45
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_63786234
Ja ik snap wel dat je daar van baalt dan. Zeker als je echt op een 8 had gerekend natuurlijk

Ik vind 't zelf ook ontzettend stom dat ik niet tevreden ben hoor, debiel gedoe! Ik denk dat het gewoon is omdat ik eindelijk iets heb gevonden waar ik écht goed in ben en wat ik leuk vind, dan wil ik meteen briljant zijn ofzo
  Moderator vrijdag 5 december 2008 @ 16:53:29 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_63786725
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:33 schreef Walging het volgende:
Ja ik snap wel dat je daar van baalt dan. Zeker als je echt op een 8 had gerekend natuurlijk

Ik vind 't zelf ook ontzettend stom dat ik niet tevreden ben hoor, debiel gedoe! Ik denk dat het gewoon is omdat ik eindelijk iets heb gevonden waar ik écht goed in ben en wat ik leuk vind, dan wil ik meteen briljant zijn ofzo
Wat studeer je eigenlijk? En als je een 8 haalt is dat briljant hoor! Geen zorgen dus

en ik ben wel blij met mijn cijfer, het gemiddelde was namelijk een 4,4

sowieso is het op uni best lastig om hoge cijfers te halen, vooral als je van het hbo komt. Mijn eerste cijfer vorig jaar was een 4,2 omdat ik op een hbo manier geleerd had. Inmiddels heb ik de methode te pakken en scoor ik wel goed had een keer een 8 en was daar supertrots op

voor dit vak heb ik nu een 7,2 en een 6,7 gehaald, ver boven
  vrijdag 5 december 2008 @ 17:22:01 #47
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_63787369
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:03 schreef MaJo het volgende:
Bij mij ligt alcohol wat gevoeliger omdat ik hiernaast ook AD gebruik en dat combineert wat minder lekker Heb er inderdaad niet meer last van met ritalin, maar nog wel evenveel omdat ik dus AD slik

Trouwens even een vraagje. Wie roken er hier allemaal? Tot nu toe roken alle AD(H)Ders die ik ken Ik rook ook
Ik rook niet maar heeft me veeeeeeeeeeeeeel en veeeeeeeeeeeeeeeeel moeite gekost om niet te beginnen enzo (opa zien sterven aan longkanker heeft wel meegeholpen) Soms heb ik nog steeds zo iets van damn misschien toch maar roken want mensen ontspannen er van en dat wil ik ook... die ontspanning... maar gaat nog steeds goed (27jaar nu)
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  vrijdag 5 december 2008 @ 17:27:14 #48
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_63787492
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:53 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat studeer je eigenlijk? En als je een 8 haalt is dat briljant hoor! Geen zorgen dus

en ik ben wel blij met mijn cijfer, het gemiddelde was namelijk een 4,4

sowieso is het op uni best lastig om hoge cijfers te halen, vooral als je van het hbo komt. Mijn eerste cijfer vorig jaar was een 4,2 omdat ik op een hbo manier geleerd had. Inmiddels heb ik de methode te pakken en scoor ik wel goed had een keer een 8 en was daar supertrots op

voor dit vak heb ik nu een 7,2 en een 6,7 gehaald, ver boven
Ik studeer rechten (WO). Het zal inderdaad best zo zijn dat het eventjes heel anders is als je van het HBO komt, de manier van leren is gewoon heel verschillend. Ik spreek niet uit ervaring, maar ik ken wel wat studiegenoten die eerst HBO rechten hebben gedaan en die hadden er in het begin ook nogal wat moeite mee. Terwijl ze natuurlijk zelfs het voordeel hadden dat ze al iets van rechten afwisten, ik kwam net van het VWO dus voor mij was het allemaal abracadabra

Ook met m'n VWO had ik de methode niet meteen te pakken trouwens, ze horen je wel voor te bereiden op het WO maar ik had eigenlijk het eerste jaar geen idee wat ze nou precies van me wilden. Gelukkig begin ik er nu wel lekker in te komen

Als het gemiddelde zo laag was mag je zeker trots zijn ja! Prima cijfers
pi_63787813
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:18 schreef Marsyas het volgende:
Hi, OceanPony/All
Keep smiling (& splashing..)..
Het is wel precies wat 'ik' al de hele tijd beweer..
"Proberen kan", wat al impliceert dat het nooit écht zal 'lukken', al helemaal niet in de ogen van 'normale' Mensen, i.v.m. de stigmatisering, die onlosmakelijk met de 'bevrijdende' diagnose verbonden is...
Zoveel mogelijk jezelf zijn, het échte 'normaal', autostigmatisatie zeg maar, zonder anderen daarbij 'gek' te maken, is het enige haalbare alternatief, op de lange termijn. Helaas ligt de theurapeutische nadruk desalniettemin, omdat ze toch beter zouden moeten weten, op het maatschappelijk 'funtioneren, whatever that may be, alsik zo door de kranten blader...
Jij bent wat jij bent, en als 'alle' adaptaties van 1 kant moeten komen, wat toch wel het algemene beeld is, is het volkomen logisch dat het 'fout' gaat, en je weer een 'probleem' bent/vormt/hebt, een zog."ziekte"...
En van dát beeld/ idéfix moeten we écht af, dat iedereen die niet 'normaal' is/ zou zijn', 'ziek' is, en 'gestandariseerd' dient te worden om de lege plaatsen, die er, steeds meer, vallen in de 'industriële mallemolen', op te kunnen blijven vullen.
Wellicht dat ze daarom maar van de 'nood' een 'deugd' hebben gemaakt, een industrie op zichzelf..

Hi Marsyas!!

Kon het niet meer met je eens zijn. De hulp is alleen maar gericht op het "passen in de maatschappij" en het oplossen of werkbaar maken van je "stoornis" . Niemand heeft ooit met mij gepraat over hoe ik dit allemaal ervaar.....jammer hoor. Zo voel je je niet begrepen. Wat voor mij belangrijk is, is dat ik zo veel als gaat mee kan met de stroom, maar waar dat niet kan dan gebeurt het gewoon niet. Ik heb ook nog een eigen leven en wil ook graag gelukkig zijn.......en eerlijk gezegd vind ik gelukkig zijn belangrijker dan veel geld/goede baan/aanzien/ voldoen aan wat men wil dat je doet........ maar ik zal altijd wel een beetje blijven

pi_63787899
heb 10 jaar gerookt, maar ben er een aantal jaar geleden mee gestopt. Is wel moeilijk hoor. Vooral de laatste tijd verlang ik stiekem wel naar een sigaretje

Oja, concerta gaat al beter dan kortwerkende methylfenidaat, maar ik merk nog niet heeeel veel vooruitgang vergeleken met de situatie zonder medicatie....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')